Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. @janna Η αποδοχή κληρονομιάς δεν απαιτεί καμία υπαγωγή και καμία ΗΤΚ. Τι ακριβώς πρόκειται να γίνει;
  3. Μπράβο και συγχαρητήρια κι από εμένα…. Ερώτηση τώρα καθαρά από σκοπιά εφαρμογής στα κτήρια….. Έχουμε παραδείγματα πως μπορεί να υλοποιηθεί σε νέες οικοδομές ή σε υφιστάμενες…? Θα μπορούσα πχ να σου σχεδιάσω μερικές παραλλαγές με περιγράμματα οικοπέδων και διαφορετικές θέσεις κτηρίων, θα μπορούσαμε επ αυτών να έχουμε σχηματικό διάγραμμα εφαρμογής… Δηλαδή όχι τις πράξεις υπολογισμού ή τις διάφορες λεπτομέρειες…. Αλλά που μπαίνει τι, πως οι συνδέσεις ή τι άλλο βασικό πρέπει ο μελετητής του κτηρίου να προβλέψει ώστε ο Μηχανολόγος να μπορεί να κάνει την μελέτη εφαρμογής και τα συνεργεία να κάνουν την εγκατάσταση. Και αν υπάρχουν συγκριτικά πιο καλά αποτελέσματα από άλλα συστήματα (σε εφαρμογή, σε αποτέλεσμα, σε συντήρηση, σε κόστος κ.λπ.)
  4. Έτοιμη είναι η αιτιολογική έκθεση που αφορά την πρόταση δημιουργίας ενός χρηματοδοτικού εργαλείου που θα υποστηρίξει δράσεις έρευνας και εκμετάλλευσης γεωθερμικού δυναμικού σε πεδία τοπικού ενδιαφέροντος από Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού. Η πρόταση που έχει καταρτιστεί από την Ε.Α.Γ.Μ.Ε. σε συνεργασία με Εταιρεία Οικονομικών Συμβούλων έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και σύμφωνα με πληροφορίες μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα υποβληθεί προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στην πρόταση θα καθορίζεται πόσα θα είναι τα ίδια κεφάλαια με τα οποία θα συμμετέχουν οι Δήμοι. Στόχος, βέβαια, να είναι μηδενική η συμμετοχή των δήμων ή όσο το δυνατόν μικρότερη. Στο παρελθόν οι δήμοι έχουν επιχειρήσει να σηκώσουν με δικά τους κεφάλαια τη δύσκολη ομολογουμένως υπόθεση της αξιοποίησης της γεωθερμίας. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο δήμος Αλεξανδρούπολης και οι προσπάθειες που έγιναν πριν 7-8 χρόνια προκειμένου τώρα να υπάρχει ένα πετυχημένο δίκτυο τηλεθέρμανσης στην Τραϊανούπολη. Άλλη περίπτωση αποτελεί ο Δήμος Ηράκλειας που υπέγραψε πριν 15 χρόνια σύμβαση για το δικαίωμα έρευνας του Γεωθερμικού Πεδίου Λιθοτόπου – Ηράκλειας, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και από τους δήμους Δυτικής Λέσβου και Παγγαίου. Πάντως, η χρηματοδοτική στήριξη είναι το σημείο «κλειδί» για να προχωρήσει η εκμετάλλευση γεωθερμικών πεδίων. Η γεωθερμική έρευνα στην Ελλάδα ξεκίνησε το 1971 και πραγματοποιήθηκε σε όλη την επικράτεια από το Ι.Γ.Μ.Ε.(τη σημερινή Ε.Α.Γ.Μ.Ε.), ενώ έχουν μελετηθεί πάνω από το 30 τοποθεσίες σε όλη τη χώρα. Τι χρειάζεται για να στηριχθούν οι επενδύσεις στη γεωθερμία Από κει και πέρα, το ενδιαφέρον δεν στρέφεται μόνο στα πεδία χαμηλής ενθαλπίας αλλά και στα πεδία εθνικού ενδιαφέροντος για έργα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας. Όπως τονίζει σε ανάρτησή του στο Facebook ο Προϊστάμενος Τμήματος Γεωθερμίας & Ιαματικών Φυσικών Πόρων της ΕΑΓΜΕ, κ. Απόστολος Αρβανίτης, «η εξασφάλιση εγγυημένης τιμής της θερμικής ενέργειας θα ενισχύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των γεωθερμικών ρευστών». Προσθέτει πως «η εγγυημένη τιμή θερμικής ενέργειας αφενός μεν θα διευκολύνει την πιο ασφαλή εκτίμηση του χρόνου απόσβεσης και αφετέρου θα καλύψει μέρος των δαπανών (α) λειτουργίας και συντήρησης των γεωθερμικών μονάδων, (β) εργασιών διαχείρισης των γεωθερμικών πεδίων και (γ) απασχόλησης του αναγκαίου εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού. Η κάλυψη μέρους αυτών των δαπανών, μέσω της εγγυημένης τιμής, θα οδηγήσει στη διαμόρφωση χαμηλής τιμής του διαθέσιμου γεωθερμικού προϊόντος, η οποία θα είναι ανταγωνιστική έναντι άλλων μορφών ενέργειας (συμβατικών και ΑΠΕ)». Το σχέδιο για τον επόμενο διαγωνισμό Αξίζει να σημειωθεί πως πριν λίγες ημέρες ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Τσάφος μιλώντας σε ημερίδα για τη Γεωνέργεια υπογράμμισε πως υπάρχει ξεκάθαρος ρόλος για τη γεωθερμία και πως η αξία της είναι ότι μπορεί να παράγει ενέργεια 24 ώρες το 24ωρο. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, το ζητούμενο το επόμενο διάστημα είναι να αναζητηθούν κίνητρα που θα προσελκύσουν εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στη γεωθερμία. Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως «υπάρχουν χώρες που εκμεταλλεύονται το υπέδαφος τους όπως η Ιταλία, η Ουγγαρία, οι οποίες έχουν θεσπίσει κίνητρα για την προσέλκυση επενδυτών και ο λόγος είναι ότι υπάρχουν αρκετά επιχειρηματικά ρίσκα». Άρα το στοίχημα είναι η Ελλάδα να αποκτήσει ένα τέτοιο πλέγμα, ώστε όταν θα γίνει ο διεθνής διαγωνισμός να έχει ο επενδυτής έναν οδικό χάρτη και φυσικά τις πληροφορίες για τα υποψήφια γεωθερμικά πεδία. Στο πλαίσιο αυτό, θα δημιουργηθεί ένα πληροφοριακό τεύχος που θα δοθεί στους ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να υποβάλλουν στη συνέχεια ρεαλιστικές προσφορές, όπως τονίζουν αρμόδιες πηγές. Πριν λίγες ημέρες, υπεγράφη η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αναφορικά με την έρευνα και εκμετάλλευση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας. Η μελέτη αφορά το Κεντρικό–Νότιο τμήμα Λεκάνης του ποταμού Στρυμόνα, Π.Ε. Σερρών & Π.Ε. Καβάλας, του Ακροποτάμου, Π.Ε. Σερρών & Π.Ε. Καβάλας, το δυτικό τμήμα Λεκάνης Δέλτα του ποταμού Νέστου, Π.Ε. Καβάλας, τη Λεκάνη Δέλτα του ποταμού Έβρου, τη Σαμοθράκη, το νότιο τμήμα της Χίου και την περιοχή Σπερχειάδας, Π.Ε. Φθιώτιδος. Υπενθυμίζεται πως η επαναπροκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού γεωθερμίας είχε ξεκινήσει το 2023 αλλά τελικά κατέληξε άγονος. Παρά το γεγονός πως κατατέθηκαν πέντε προσφορές με τη συμμετοχή μεγάλων ενεργειακών ομίλων, τελικά κάποιοι αποχώρησαν με αποτέλεσμα στο τέλος να μείνουν δύο εταιρείες. Πληροφορίες ανέφεραν εκείνη την περίοδο πως οι άλλες εταιρείες αποθαρρύνθηκαν εξαιτίας της έλλειψης αρκετών κινήτρων. Πλέον έχουν εκ νέου ξεκινήσει οι προσπάθειες για να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός στη χώρα μας για τη γεωθερμία. Τέλος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται στις αρχές του 2026 η παρουσίαση «Geothermal Action Plan» στο Ευρωκοινοβούλιο. Το στοίχημα του περιορισμού της ενεργειακής εξάρτησης της Ευρώπης έχει θέσει στο επίκεντρο και την γεωθερμία και την ανάγκη μιας κοινής στρατηγικής. View full είδηση
  5. Έτοιμη είναι η αιτιολογική έκθεση που αφορά την πρόταση δημιουργίας ενός χρηματοδοτικού εργαλείου που θα υποστηρίξει δράσεις έρευνας και εκμετάλλευσης γεωθερμικού δυναμικού σε πεδία τοπικού ενδιαφέροντος από Ο.Τ.Α. Α’ και Β’ βαθμού. Η πρόταση που έχει καταρτιστεί από την Ε.Α.Γ.Μ.Ε. σε συνεργασία με Εταιρεία Οικονομικών Συμβούλων έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και σύμφωνα με πληροφορίες μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα υποβληθεί προς το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Στην πρόταση θα καθορίζεται πόσα θα είναι τα ίδια κεφάλαια με τα οποία θα συμμετέχουν οι Δήμοι. Στόχος, βέβαια, να είναι μηδενική η συμμετοχή των δήμων ή όσο το δυνατόν μικρότερη. Στο παρελθόν οι δήμοι έχουν επιχειρήσει να σηκώσουν με δικά τους κεφάλαια τη δύσκολη ομολογουμένως υπόθεση της αξιοποίησης της γεωθερμίας. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι ο δήμος Αλεξανδρούπολης και οι προσπάθειες που έγιναν πριν 7-8 χρόνια προκειμένου τώρα να υπάρχει ένα πετυχημένο δίκτυο τηλεθέρμανσης στην Τραϊανούπολη. Άλλη περίπτωση αποτελεί ο Δήμος Ηράκλειας που υπέγραψε πριν 15 χρόνια σύμβαση για το δικαίωμα έρευνας του Γεωθερμικού Πεδίου Λιθοτόπου – Ηράκλειας, ενώ ενδιαφέρον υπάρχει και από τους δήμους Δυτικής Λέσβου και Παγγαίου. Πάντως, η χρηματοδοτική στήριξη είναι το σημείο «κλειδί» για να προχωρήσει η εκμετάλλευση γεωθερμικών πεδίων. Η γεωθερμική έρευνα στην Ελλάδα ξεκίνησε το 1971 και πραγματοποιήθηκε σε όλη την επικράτεια από το Ι.Γ.Μ.Ε.(τη σημερινή Ε.Α.Γ.Μ.Ε.), ενώ έχουν μελετηθεί πάνω από το 30 τοποθεσίες σε όλη τη χώρα. Τι χρειάζεται για να στηριχθούν οι επενδύσεις στη γεωθερμία Από κει και πέρα, το ενδιαφέρον δεν στρέφεται μόνο στα πεδία χαμηλής ενθαλπίας αλλά και στα πεδία εθνικού ενδιαφέροντος για έργα Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας. Όπως τονίζει σε ανάρτησή του στο Facebook ο Προϊστάμενος Τμήματος Γεωθερμίας & Ιαματικών Φυσικών Πόρων της ΕΑΓΜΕ, κ. Απόστολος Αρβανίτης, «η εξασφάλιση εγγυημένης τιμής της θερμικής ενέργειας θα ενισχύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση των γεωθερμικών ρευστών». Προσθέτει πως «η εγγυημένη τιμή θερμικής ενέργειας αφενός μεν θα διευκολύνει την πιο ασφαλή εκτίμηση του χρόνου απόσβεσης και αφετέρου θα καλύψει μέρος των δαπανών (α) λειτουργίας και συντήρησης των γεωθερμικών μονάδων, (β) εργασιών διαχείρισης των γεωθερμικών πεδίων και (γ) απασχόλησης του αναγκαίου εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού. Η κάλυψη μέρους αυτών των δαπανών, μέσω της εγγυημένης τιμής, θα οδηγήσει στη διαμόρφωση χαμηλής τιμής του διαθέσιμου γεωθερμικού προϊόντος, η οποία θα είναι ανταγωνιστική έναντι άλλων μορφών ενέργειας (συμβατικών και ΑΠΕ)». Το σχέδιο για τον επόμενο διαγωνισμό Αξίζει να σημειωθεί πως πριν λίγες ημέρες ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νίκος Τσάφος μιλώντας σε ημερίδα για τη Γεωνέργεια υπογράμμισε πως υπάρχει ξεκάθαρος ρόλος για τη γεωθερμία και πως η αξία της είναι ότι μπορεί να παράγει ενέργεια 24 ώρες το 24ωρο. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, το ζητούμενο το επόμενο διάστημα είναι να αναζητηθούν κίνητρα που θα προσελκύσουν εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν στη γεωθερμία. Οι ίδιες πηγές τονίζουν πως «υπάρχουν χώρες που εκμεταλλεύονται το υπέδαφος τους όπως η Ιταλία, η Ουγγαρία, οι οποίες έχουν θεσπίσει κίνητρα για την προσέλκυση επενδυτών και ο λόγος είναι ότι υπάρχουν αρκετά επιχειρηματικά ρίσκα». Άρα το στοίχημα είναι η Ελλάδα να αποκτήσει ένα τέτοιο πλέγμα, ώστε όταν θα γίνει ο διεθνής διαγωνισμός να έχει ο επενδυτής έναν οδικό χάρτη και φυσικά τις πληροφορίες για τα υποψήφια γεωθερμικά πεδία. Στο πλαίσιο αυτό, θα δημιουργηθεί ένα πληροφοριακό τεύχος που θα δοθεί στους ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να υποβάλλουν στη συνέχεια ρεαλιστικές προσφορές, όπως τονίζουν αρμόδιες πηγές. Πριν λίγες ημέρες, υπεγράφη η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αναφορικά με την έρευνα και εκμετάλλευση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας. Η μελέτη αφορά το Κεντρικό–Νότιο τμήμα Λεκάνης του ποταμού Στρυμόνα, Π.Ε. Σερρών & Π.Ε. Καβάλας, του Ακροποτάμου, Π.Ε. Σερρών & Π.Ε. Καβάλας, το δυτικό τμήμα Λεκάνης Δέλτα του ποταμού Νέστου, Π.Ε. Καβάλας, τη Λεκάνη Δέλτα του ποταμού Έβρου, τη Σαμοθράκη, το νότιο τμήμα της Χίου και την περιοχή Σπερχειάδας, Π.Ε. Φθιώτιδος. Υπενθυμίζεται πως η επαναπροκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού γεωθερμίας είχε ξεκινήσει το 2023 αλλά τελικά κατέληξε άγονος. Παρά το γεγονός πως κατατέθηκαν πέντε προσφορές με τη συμμετοχή μεγάλων ενεργειακών ομίλων, τελικά κάποιοι αποχώρησαν με αποτέλεσμα στο τέλος να μείνουν δύο εταιρείες. Πληροφορίες ανέφεραν εκείνη την περίοδο πως οι άλλες εταιρείες αποθαρρύνθηκαν εξαιτίας της έλλειψης αρκετών κινήτρων. Πλέον έχουν εκ νέου ξεκινήσει οι προσπάθειες για να πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός στη χώρα μας για τη γεωθερμία. Τέλος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται στις αρχές του 2026 η παρουσίαση «Geothermal Action Plan» στο Ευρωκοινοβούλιο. Το στοίχημα του περιορισμού της ενεργειακής εξάρτησης της Ευρώπης έχει θέσει στο επίκεντρο και την γεωθερμία και την ανάγκη μιας κοινής στρατηγικής.
  6. Σήμερα
  7. Όταν ο κληρονόμος ειναι ανήλικος για τη δήλωση υπαγωγής αυθαιρετου τις ΥΔ μπορούν να τις υπογραψουν οι γονείς ;τι χρειάζεται σε αυτή την περίπτωση;
  8. «Παράθυρα» ανοιγοκλείνουν… και πάλι στο θέμα των οικοδομικών αδειών με τα μπόνους του ΝΟΚ, παρά τα όσα ξεκαθάρισε το Συμβούλιο της Επικρατείας, με τη δημοσίευση των αποφάσεων της Ολομέλειας του ανώτατου Δικαστηρίου. Υπενθυμίζεται ότι οι σύμβουλοι της Επικρατείας, προσφάτως κατέληξαν με τέσσερις αποφάσεις τους (υπ’ αριθμ. 146, 147, 148, 149/2025) ότι είναι αντισυνταγματικό το σύστημα κινήτρων του Ν.Ο.Κ., ο οποίος σταματά να εφαρμόζεται σε οικοδομικές άδειες, των οποίων η υλοποίηση (οικοδομικές εργασίες) έχει αποδεδειγμένα αρχίσει έως και τις 11.12.2024, ημερομηνία κατά την οποία το Δικαστήριο, δια του Προέδρου, προέβη σε ανακοίνωση του περιεχομένου της απόφασης. Τα νέα «δεδομένα» ωστόσο είναι ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας προχώρησε σε μια απόφαση που ερμηνεύτηκε ποικιλοτρόπως με βάση μια περίπτωση στο Δ. Αθηναίων κρίνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι είναι παράνομες οι αποφάσεις των Δήμων και των Δημοτικών Συμβουλίων να μην εκδίδουν βεβαιώσεις όρων δόμησης, ή προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών για ψηλά κτίρια , υπογραμμίζοντας ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν διαθέτουν εξουσιοδότηση για τη νομοθέτηση τέτοιου είδους ζητημάτων. Ειδικότερα η απόφαση, ερμηνεύτηκε ως ότι «οι Δήμοι δεν έχουν αρμοδιότητα για τον ΝΟΚ», κρίνοντας αντισυνταγματική τη νομοθέτηση όρων δόμησης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση! Με αυτό το «δεδομένο» λοιπόν διέρρευσαν πληροφορίες, περί νέας ανατροπής στην υπόθεση ΝΟΚ, που –θυμίζουμε- έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες σε επίπεδο κατασκευαστών, Δήμων και φυσικά… Υπουργείου. Ωστόσο, οι αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ δεν έδιναν τη δυνατότητα στους δήμους να νομοθετούν, κάτι που άλλωστε θα ήταν μη νόμιμο, αλλά να επιλέγουν ποια από τα κίνητρα του ΝΟΚ θα εφαρμόσουν. Το βασιλικό διάταγμα του 1955 Σύμφωνα λοιπόν με νεότερες πληροφορίες, το Συμβούλιο της Επικρατείας ακυρώνει την απόφαση του Δήμου Αθηναίων να μην εκδίδει οικοδομικές άδειες με τα μπόνους του ΝΟΚ, δίνοντας εντολή στην ΥΔΟΜ του Δήμου «να εφαρμόζεται αποκλειστικά το β.δ. του 1955, ως προς τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών». Η εν λόγω απόφαση του Δήμου Αθήνας «δρομολογούνταν»από τον Μάιο του 2024, ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι δίκες του ΝΟΚ στο ΣτΕ. Ο Δήμος «πάγωσε» την εφαρμογή των μπόνους του ΝΟΚ, πριν κριθούν από το ΣτΕ, αποφασίζοντας ότι: «Στο Δήμο Αθηναίων εφαρμόζεται αποκλειστικά το β.δ. του 1955, ως προς τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών». Τι ισχύει όμως στην πράξη Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του aftodioikisi.gr η εν λόγω απόφαση δεν συνιστά ανατροπή καθώς -Πρώτον, αφορά απόφαση τμήματος του ΣτΕ και όχι απόφαση ολομέλειας. -Δεύτερον και ουσιαστικό, ο Δ. Αθηναίων για να μην εφαρμόσει τον ΝΟΚ εξέδωσε άδειες με το βασιλικό διάταγμα του 1955, κάτι που προφανώς ήρθε το ΣτΕ να ανακόψει επισημαίνοντας ότι υπάρχουν νεότεροι νόμοι. Σε κάθε περίπτωση όμως, η νέα απόφαση δημιουργεί πεδίο συζήτησης, ιδίως σε ότι έχει να κάνει με τα επιχειρήματα που ετοιμάζονται να προβάλλουν οι Δήμοι κατά της πολεοδομικής μεταρρύθμισης και μεταφοράς των αρμοδιοτήτων έκδοσης και ελέγχου των οικοδομικών αδειών από τις ΥΔΟΜ των Δήμων στο Κτηματολόγιο. View full είδηση
  9. «Παράθυρα» ανοιγοκλείνουν… και πάλι στο θέμα των οικοδομικών αδειών με τα μπόνους του ΝΟΚ, παρά τα όσα ξεκαθάρισε το Συμβούλιο της Επικρατείας, με τη δημοσίευση των αποφάσεων της Ολομέλειας του ανώτατου Δικαστηρίου. Υπενθυμίζεται ότι οι σύμβουλοι της Επικρατείας, προσφάτως κατέληξαν με τέσσερις αποφάσεις τους (υπ’ αριθμ. 146, 147, 148, 149/2025) ότι είναι αντισυνταγματικό το σύστημα κινήτρων του Ν.Ο.Κ., ο οποίος σταματά να εφαρμόζεται σε οικοδομικές άδειες, των οποίων η υλοποίηση (οικοδομικές εργασίες) έχει αποδεδειγμένα αρχίσει έως και τις 11.12.2024, ημερομηνία κατά την οποία το Δικαστήριο, δια του Προέδρου, προέβη σε ανακοίνωση του περιεχομένου της απόφασης. Τα νέα «δεδομένα» ωστόσο είναι ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας προχώρησε σε μια απόφαση που ερμηνεύτηκε ποικιλοτρόπως με βάση μια περίπτωση στο Δ. Αθηναίων κρίνοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι είναι παράνομες οι αποφάσεις των Δήμων και των Δημοτικών Συμβουλίων να μην εκδίδουν βεβαιώσεις όρων δόμησης, ή προεγκρίσεις οικοδομικών αδειών για ψηλά κτίρια , υπογραμμίζοντας ότι οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν διαθέτουν εξουσιοδότηση για τη νομοθέτηση τέτοιου είδους ζητημάτων. Ειδικότερα η απόφαση, ερμηνεύτηκε ως ότι «οι Δήμοι δεν έχουν αρμοδιότητα για τον ΝΟΚ», κρίνοντας αντισυνταγματική τη νομοθέτηση όρων δόμησης από την Τοπική Αυτοδιοίκηση! Με αυτό το «δεδομένο» λοιπόν διέρρευσαν πληροφορίες, περί νέας ανατροπής στην υπόθεση ΝΟΚ, που –θυμίζουμε- έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες σε επίπεδο κατασκευαστών, Δήμων και φυσικά… Υπουργείου. Ωστόσο, οι αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ δεν έδιναν τη δυνατότητα στους δήμους να νομοθετούν, κάτι που άλλωστε θα ήταν μη νόμιμο, αλλά να επιλέγουν ποια από τα κίνητρα του ΝΟΚ θα εφαρμόσουν. Το βασιλικό διάταγμα του 1955 Σύμφωνα λοιπόν με νεότερες πληροφορίες, το Συμβούλιο της Επικρατείας ακυρώνει την απόφαση του Δήμου Αθηναίων να μην εκδίδει οικοδομικές άδειες με τα μπόνους του ΝΟΚ, δίνοντας εντολή στην ΥΔΟΜ του Δήμου «να εφαρμόζεται αποκλειστικά το β.δ. του 1955, ως προς τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών». Η εν λόγω απόφαση του Δήμου Αθήνας «δρομολογούνταν»από τον Μάιο του 2024, ενώ βρίσκονταν σε εξέλιξη οι δίκες του ΝΟΚ στο ΣτΕ. Ο Δήμος «πάγωσε» την εφαρμογή των μπόνους του ΝΟΚ, πριν κριθούν από το ΣτΕ, αποφασίζοντας ότι: «Στο Δήμο Αθηναίων εφαρμόζεται αποκλειστικά το β.δ. του 1955, ως προς τα μέγιστα επιτρεπόμενα ύψη οικοδομών». Τι ισχύει όμως στην πράξη Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του aftodioikisi.gr η εν λόγω απόφαση δεν συνιστά ανατροπή καθώς -Πρώτον, αφορά απόφαση τμήματος του ΣτΕ και όχι απόφαση ολομέλειας. -Δεύτερον και ουσιαστικό, ο Δ. Αθηναίων για να μην εφαρμόσει τον ΝΟΚ εξέδωσε άδειες με το βασιλικό διάταγμα του 1955, κάτι που προφανώς ήρθε το ΣτΕ να ανακόψει επισημαίνοντας ότι υπάρχουν νεότεροι νόμοι. Σε κάθε περίπτωση όμως, η νέα απόφαση δημιουργεί πεδίο συζήτησης, ιδίως σε ότι έχει να κάνει με τα επιχειρήματα που ετοιμάζονται να προβάλλουν οι Δήμοι κατά της πολεοδομικής μεταρρύθμισης και μεταφοράς των αρμοδιοτήτων έκδοσης και ελέγχου των οικοδομικών αδειών από τις ΥΔΟΜ των Δήμων στο Κτηματολόγιο.
  10. Θα κάνεις τοπογραφικό με 3 δηλώσεις, μια για το καθένα και μια για το συνενωμενο. Θα αναρτήσεις ΔΓΜ εγραπτεας πράξης ώστε τα 2 ΚΑΕΚ να γίνουν ένα. Η παρέκκλιση για το ενιαίο θα συνεχίζει να ισχύει με χρόνο δημιουργίας τον τίτλο απόκτησης του τελευταίου.
  11. @tetris Δεν χρειάζεται να εντοπισεις το οικοπεδο, ισχυει το ίδιο για όλο το μηκος της οδού. @alexo Προτείνω να το συζητήσεις με τον Δήμο και τον αρχιτέκτονά σου.
  12. Πρώτη φορά βλέπω να αφήνεται χώρος σε κ.χ. οικειοθελώς και χωρίς κάποιο όφελος... Όσο για τη θέση του ακινήτου, δεν είμαι τόσο προχωρημένος ώστε να το εντοπίζω μόνο με όνομα οδού... Εξακολουθώ να επιμένω ότι έχει γίνει "απατεωνιά". Γιαυτό και οι (εκ των υστέρων) επιφυλάξεις των ιδιοκτητών. Άσε που άμα πλακώσουν καταγγελίες, κινδυνεύει με ακυρότητα και το συμβόλαιο
  13. Μάλλον μπερδεύουμε κάπως τις έννοιες. Στηθαίο ναι δοκός (με την στατική έννοια και λειτουργία δοκού ) όχι .Εκτός αν η συγκεκριμένη περίπτωση ήταν όντως δοκός που μάλλον με επί τόπου αυτοψία μπορει να φανεί. Το στηθαίο (είτε από τούβλα είτε από μπετό) είναι κοινό σε όλα σχεδόν τα μπαλκόνια.
  14. Με την απόφαση Αριθμ. 29507 ΕΞ 2025 (ΦΕΚ Β’ 5274/3.10.2025), οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρούν σε ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των δημοσίων συμβάσεων: καθιερώνεται η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας έκδοσης και αποστολής ηλεκτρονικών τιμολογίων (e-invoicing) προς το Δημόσιο, μέσω της νέας ειδικής εφαρμογής TimologioB2G. Αντικείμενο και σκοπός της απόφασης Η απόφαση καθορίζει: Τις διαδικασίες για την έκδοση και αποστολή ηλεκτρονικών τιμολογίων προς τις Αναθέτουσες Αρχές του Δημοσίου. Τη λειτουργία της νέας πλατφόρμας TimologioB2G, που αναπτύσσεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ). Τη διασύνδεσή της με το gov.gr-ΕΨΠ, ώστε η πρόσβαση να γίνεται εύκολα και με ασφάλεια. Τις τεχνικές λεπτομέρειες για την ψηφιοποίηση της διαδικασίας και τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων του Δημοσίου. Τι είναι το TimologioB2G Η εφαρμογή TimologioB2G αποτελεί την ειδική πλατφόρμα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων (Business to Government). Σχεδιάζεται και λειτουργεί από τη ΓΓΠΣΨΔ, προσφέροντας ασφαλές περιβάλλον ανταλλαγής και διαχείρισης τυποποιημένων ηλεκτρονικών τιμολογίων μεταξύ προμηθευτών και δημοσίων φορέων. Η εφαρμογή διαλειτουργεί πλήρως με: το Timologio της ΑΑΔΕ, από όπου αντλεί τα βασικά στοιχεία του τιμολογίου, την πλατφόρμα myDATA, που επικυρώνει τα δεδομένα και αποδίδει τον Μοναδικό Αριθμό Καταχώρισης (Μ.ΑΡ.Κ), και το Κέντρο Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.), το οποίο εξασφαλίζει την ασφαλή μετάδοση των αρχείων στις Αναθέτουσες Αρχές. Η διαδικασία βήμα προς βήμα Έκδοση τιμολογίου στην ΑΑΔΕ (Timologio😞 Ο προμηθευτής συνδέεται στην εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ, συμπληρώνει τα βασικά στοιχεία (κατά ΕΛΠ) και λαμβάνει τον κωδικό Μ.ΑΡ.Κ. Αυτόματη μεταφορά στο TimologioB2G: Τα στοιχεία του τιμολογίου μεταφέρονται αυτόματα στη νέα εφαρμογή της ΓΓΠΣΨΔ. Συμπλήρωση πρόσθετων στοιχείων: Ο χρήστης συμπληρώνει πληροφορίες όπως ο ΑΔΑΜ της σύμβασης, ο CPV, η Αναθέτουσα Αρχή, και στοιχεία παράδοσης ή επικοινωνίας. Δημιουργία και αποστολή του τελικού τιμολογίου: Η εφαρμογή παράγει ένα αρχείο XML που συμμορφώνεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα EN16931 και PEPPOL, το οποίο αποστέλλεται μέσω του ΚΕ.Δ. στην Αναθέτουσα Αρχή. Ανατροφοδότηση και παρακολούθηση: Οι απαντήσεις ή επιβεβαιώσεις από τη δημόσια υπηρεσία επιστρέφουν στο TimologioB2G, ώστε ο προμηθευτής να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο. Ποιοι υποχρεούνται να το χρησιμοποιούν Η απόφαση αφορά όλους τους οικονομικούς φορείς (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που διαθέτουν ελληνικό ΑΦΜ και προμηθεύουν αγαθά ή υπηρεσίες σε Αναθέτουσες Αρχές του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων. Η πρόσβαση στην εφαρμογή παρέχεται μέσω του gov.gr με τα ίδια διαπιστευτήρια που χρησιμοποιούνται στην ΑΑΔΕ. Διαλειτουργικότητα και πρότυπα Το TimologioB2G στηρίζεται στα διεθνή πρότυπα: EN16931 για το ευρωπαϊκό μορφότυπο e-invoicing, PEPPOL για τη διασύνδεση με τα πληροφοριακά συστήματα των δημοσίων αρχών. Η πλήρης ψηφιακή ενοποίηση με τα υφιστάμενα εργαλεία (timologio, myDATA, gov.gr, ΚΕ.Δ.) εγγυάται ασφάλεια, αξιοπιστία και διαφάνεια σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Τι προσφέρει στους προμηθευτές και στο Δημόσιο Για τους προμηθευτές: Ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον χωρίς ανάγκη φυσικών παραστατικών. Άμεση υποβολή τιμολογίων και επιβεβαίωση παραλαβής. Διαφάνεια και μείωση λαθών ή καθυστερήσεων στις πληρωμές. Για το Δημόσιο: Πλήρης ιχνηλασιμότητα των συναλλαγών. Ενοποίηση των δεδομένων προμηθειών. Απλούστευση ελέγχων και αυτοματοποιημένη επαλήθευση τιμολογίων. Έναρξη ισχύος Η απόφαση τίθεται σε ισχύ από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή από τις 3 Οκτωβρίου 2025, σηματοδοτώντας την έναρξη λειτουργίας ενός ψηφιακού οικοσυστήματος τιμολόγησης που φέρνει το Δημόσιο πιο κοντά στη σύγχρονη ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Κοινή Υπουργική Απόφαση 29507 ΕΞ 2025 - ΦΕΚ 5274Β3-10-2025.pdf View full είδηση
  15. Με την απόφαση Αριθμ. 29507 ΕΞ 2025 (ΦΕΚ Β’ 5274/3.10.2025), οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρούν σε ένα σημαντικό βήμα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των δημοσίων συμβάσεων: καθιερώνεται η πλήρης ψηφιοποίηση της διαδικασίας έκδοσης και αποστολής ηλεκτρονικών τιμολογίων (e-invoicing) προς το Δημόσιο, μέσω της νέας ειδικής εφαρμογής TimologioB2G. Αντικείμενο και σκοπός της απόφασης Η απόφαση καθορίζει: Τις διαδικασίες για την έκδοση και αποστολή ηλεκτρονικών τιμολογίων προς τις Αναθέτουσες Αρχές του Δημοσίου. Τη λειτουργία της νέας πλατφόρμας TimologioB2G, που αναπτύσσεται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ). Τη διασύνδεσή της με το gov.gr-ΕΨΠ, ώστε η πρόσβαση να γίνεται εύκολα και με ασφάλεια. Τις τεχνικές λεπτομέρειες για την ψηφιοποίηση της διαδικασίας και τη διαλειτουργικότητα των συστημάτων του Δημοσίου. Τι είναι το TimologioB2G Η εφαρμογή TimologioB2G αποτελεί την ειδική πλατφόρμα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ηλεκτρονική τιμολόγηση στο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων (Business to Government). Σχεδιάζεται και λειτουργεί από τη ΓΓΠΣΨΔ, προσφέροντας ασφαλές περιβάλλον ανταλλαγής και διαχείρισης τυποποιημένων ηλεκτρονικών τιμολογίων μεταξύ προμηθευτών και δημοσίων φορέων. Η εφαρμογή διαλειτουργεί πλήρως με: το Timologio της ΑΑΔΕ, από όπου αντλεί τα βασικά στοιχεία του τιμολογίου, την πλατφόρμα myDATA, που επικυρώνει τα δεδομένα και αποδίδει τον Μοναδικό Αριθμό Καταχώρισης (Μ.ΑΡ.Κ), και το Κέντρο Διαλειτουργικότητας (ΚΕ.Δ.), το οποίο εξασφαλίζει την ασφαλή μετάδοση των αρχείων στις Αναθέτουσες Αρχές. Η διαδικασία βήμα προς βήμα Έκδοση τιμολογίου στην ΑΑΔΕ (Timologio😞 Ο προμηθευτής συνδέεται στην εφαρμογή timologio της ΑΑΔΕ, συμπληρώνει τα βασικά στοιχεία (κατά ΕΛΠ) και λαμβάνει τον κωδικό Μ.ΑΡ.Κ. Αυτόματη μεταφορά στο TimologioB2G: Τα στοιχεία του τιμολογίου μεταφέρονται αυτόματα στη νέα εφαρμογή της ΓΓΠΣΨΔ. Συμπλήρωση πρόσθετων στοιχείων: Ο χρήστης συμπληρώνει πληροφορίες όπως ο ΑΔΑΜ της σύμβασης, ο CPV, η Αναθέτουσα Αρχή, και στοιχεία παράδοσης ή επικοινωνίας. Δημιουργία και αποστολή του τελικού τιμολογίου: Η εφαρμογή παράγει ένα αρχείο XML που συμμορφώνεται με τα ευρωπαϊκά πρότυπα EN16931 και PEPPOL, το οποίο αποστέλλεται μέσω του ΚΕ.Δ. στην Αναθέτουσα Αρχή. Ανατροφοδότηση και παρακολούθηση: Οι απαντήσεις ή επιβεβαιώσεις από τη δημόσια υπηρεσία επιστρέφουν στο TimologioB2G, ώστε ο προμηθευτής να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο. Ποιοι υποχρεούνται να το χρησιμοποιούν Η απόφαση αφορά όλους τους οικονομικούς φορείς (φυσικά ή νομικά πρόσωπα) που διαθέτουν ελληνικό ΑΦΜ και προμηθεύουν αγαθά ή υπηρεσίες σε Αναθέτουσες Αρχές του Ελληνικού Δημοσίου στο πλαίσιο δημοσίων συμβάσεων. Η πρόσβαση στην εφαρμογή παρέχεται μέσω του gov.gr με τα ίδια διαπιστευτήρια που χρησιμοποιούνται στην ΑΑΔΕ. Διαλειτουργικότητα και πρότυπα Το TimologioB2G στηρίζεται στα διεθνή πρότυπα: EN16931 για το ευρωπαϊκό μορφότυπο e-invoicing, PEPPOL για τη διασύνδεση με τα πληροφοριακά συστήματα των δημοσίων αρχών. Η πλήρης ψηφιακή ενοποίηση με τα υφιστάμενα εργαλεία (timologio, myDATA, gov.gr, ΚΕ.Δ.) εγγυάται ασφάλεια, αξιοπιστία και διαφάνεια σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Τι προσφέρει στους προμηθευτές και στο Δημόσιο Για τους προμηθευτές: Ενιαίο ψηφιακό περιβάλλον χωρίς ανάγκη φυσικών παραστατικών. Άμεση υποβολή τιμολογίων και επιβεβαίωση παραλαβής. Διαφάνεια και μείωση λαθών ή καθυστερήσεων στις πληρωμές. Για το Δημόσιο: Πλήρης ιχνηλασιμότητα των συναλλαγών. Ενοποίηση των δεδομένων προμηθειών. Απλούστευση ελέγχων και αυτοματοποιημένη επαλήθευση τιμολογίων. Έναρξη ισχύος Η απόφαση τίθεται σε ισχύ από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, δηλαδή από τις 3 Οκτωβρίου 2025, σηματοδοτώντας την έναρξη λειτουργίας ενός ψηφιακού οικοσυστήματος τιμολόγησης που φέρνει το Δημόσιο πιο κοντά στη σύγχρονη ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Κοινή Υπουργική Απόφαση 29507 ΕΞ 2025 - ΦΕΚ 5274Β3-10-2025.pdf
  16. Ευχαριστώ και πάλι για την απάντηση. Άρα καταλαβαίνω ότι χώροι ουσιαστικά εξωτερικοί - στην παρούσα υπόθεση τα γκαράζ- δύνανται να πάρουν τον χαρακτηρισμό βοηθητικός χώρος, άρα να αποτελούν μέρος του υπογείου. Άρα θα το ψάξω λίγο ακόμα το συγκεκριμένο ζήτημα με την μπλε διαγράμμηση , συνεπώς μάλλον απλώς το κάνω Λοιπή παράβαση του π5α100 για αλλαγή από βοηθητική σε βοηθητική. Η αρχική άδεια ήταν του 63 και η προσθήκη του 90. Πράγματι και στην αρχική άδεια ο χώρος αναφερόταν ως αδιαμόρφωτος. Παρεμπιπτόντως τώρα που ξαναβλέπω τα σχέδια της αρχικής άδειας ο αδιαμόρφωτος χώρος ήταν και πιο πλατύς από τον υφιστάμενο (της προσθήκης) δηλαδή 12,30 αντί για 8,30. Δεν με επηρεάζει αυτό σε κάτι, απλά το αναφέρω.
  17. Χθες
  18. Στην κάτοψη υπογείου φαίνονται αποθήκες, κλιμακοστάσιο και άλλοι βοηθητικοί χώροι. Στο υπόγειο του διαγράμματος κάλυψης ο χώρος αυτός αναφέρεται ως «υπάρχων αδιαμόρφωτος χώρος». Λογικά, η άδεια προσθήκης εκδόθηκε αμέσως μετά την αρχική άδεια και δεν είχαν διαμορφωθεί ακόμα οι χώροι στο υπόγειο —εξ ου και ο χαρακτηρισμός «αδιαμόρφωτος χώρος». Δεν υπάρχει διαφορά· τα σχέδια συμβαδίζουν. Το εγκεκριμένο υπόγειο είναι αυτό που φαίνεται στο σχέδιο της κάτοψης. Δεν έχει γίνει αυθαίρετη επέκταση υπογείου, άρα δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης.
  19. Μη με τσιγκλάς 😁 νυχτιάτικα, ούτε είπα ούτε υπαινίχθηκα κάτι τέτοιο. Επιστροφή στο κυρίως θέμα.
  20. Για τον δύσπιστο Νικ 0 δοκός του ορόφου που μόνο ξεφλουδίστηκε 1 γωνία στο κάτω μέρος για αυξηση ύψους προβόλου 2 υγρασίες κάτω του προβόλου 3 αντεστραμμένη δοκός-στηθαίο 4 άνω οπλισμός προβόλου που γίνεται τσερκι στη δοκό 5 μαραμροποδιά 5’ εδώ ήταν η μαρμαροποδιά 6 στηθαίο τούβλινο που από χρόνια το τραβούσε ο πρόβολος που έγερνε σιγά σιγά 7 πιθανές αναμονές κτισμένες να μην διαβρωθούν οι οποίες συγκρατούσαν και το στηθαιο.
  21. οκ. Άρα δεν ισχύουν πιά οι ποινές προς Μηχανικούς με λαθεμένη βεβαίωση περί μη αυθαιρεσίας όπως ήταν προ ΗΤΚ, που υπήρχε και η ποινή στον Μηχανικό από 10000€ έως 100000€ + 1 χρόνο (νομίζω) άδεια επαγγέλματος εκτός....
  22. οκ, οπότε καμία απάντηση στα ερωτήματα που σου έγραψα. Καλή συνέχεια. Επικουρικά είναι υποχρεωτικό από τους κανόνες του φόρουμ να γράφεις με τονισμό των λέξεων.
  23. Ειναι παλια η αδεια. 'Ελεγα μηπως το καλυψω με καμια εργασια στη Μικρης κλιμακας αλλα δε βρισκω κατι να ταιριαζει
  24. άγνωστο με τα δεδομένα που δίνεις. Ενδεικτικά από αναθεώρηση άδειας έως νέας άδειας νέας διαμόρφωσης, ή ακόμα δυνατότητα υπαγωγής στον 4495/17 θα εξαρτηθεί του πότε είναι η "νόμιμη" άδεια σου, τι βάθος πραγματικά υφιστάμενο έχει σήμερα η πισίνα κλπ κλπ.... Ο Μηχανικός σου (ενδεχόμενα της άδειας) τι σου είπε
  25. Καλησπέρα , Σε υφιστάμενη νόμιμη πισίνα με Οικοδ. αδεια , με ποια νεα αδεια / ΕΕΔΜΚ/ Άρθρου 30 , θα κάνω νόμιμα την τροποποίηση βάθους απο 2μ σε 1,50? Ευχαριστώ !
  26. Ο πατέρας μου θέλει να αφήσουμε πεζοδρόμιο για να μην τσακωθούμε με τους γείτονες εγώ δεν θέλω να χάσω 90 πόντους ιδιοκτησίας.
  27. Έχω ανεβάσει τις ΠΤΠ και καποιες επιπλέον προδιαγραφές στον ακόλουθο σύνδεσμο:
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.