Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Καλησπέρα, αν η τελευταία γραμμή στα διαφανή ειναι κενή, σβήστη.
- Σήμερα
-
Σύγκρουση ορίου οικισμού και ορίου ΓΠΣ
dimitris GM replied to GEOPETH's θέμα in Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα
[οπως προανεφεραν και οι συναδελφοι] ΣτΕ 2056/2014 [αποσπασμα] 7. Επειδή, ακολούθως, ο νόμος 1337/1983 (ΦΕΚ 33/Α/1983) καθιέρωσε νέο σύστημα για την πολεοδόμηση ορισμένης περιοχής. Το σύστημα αυτό χαρακτηρίζεται από τρία στάδια, από τα οποία διέρχεται η πολεοδόμηση της περιοχής, δηλαδή - το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, - την πολεοδομική μελέτη - και την εφαρμογή της. Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο αποτελεί την γενική πρόταση πολεοδομικής οργανώσεως των πολεοδομικών ενοτήτων, που διατυπώνεται μετά από εκτίμηση των οικιστικών αναγκών και των προβλεπόμενων επιπτώσεων της πολεοδομικής ρυθμίσεως στο φυσικό και οικιστικό περιβάλλον. Συγκεκριμένα, το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο περιλαμβάνει κατ' αρχήν γενικούς ορισμούς και κατευθύνσεις ως προς τα θέματα του πολεοδομικού σχεδιασμού, δημογραφικά, οικονομικά, ενεργειακά, κυκλοφοριακά κ.λ.π. (άρθρο 2 του νόμου 1337/1983). Η πολεοδομική μελέτη αποτελεί εξειδίκευση των προτάσεων και προγραμμάτων του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου. Η έγκρισή της έχει τις συνέπειες εγκρίσεως σχεδίου πόλεως κατά τις διατάξεις του από 17-07-1923 νομοθετικού διατάγματος. Κύρια χαρακτηριστικά της αποτελούν η ρυμοτομική διαρρύθμιση μιας περιοχής και ο καθορισμός των όρων και περιορισμών δομήσεως (άρθρο 6 του νόμου 1337/1983). Το τρίτο στάδιο της εφαρμογής περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που απαιτούνται για την πραγμάτωση της πολεοδομικής μελέτης (καθορισμό τμημάτων που αφαιρούνται για εισφορά γης, τμημάτων που ρυμοτομούνται για κοινόχρηστους χώρους. -
Σύγκρουση ορίου οικισμού και ορίου ΓΠΣ
nbr replied to GEOPETH's θέμα in Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα
Μετά από πολλά χρόνια ήρθε κα αυτή η στιγμή να ακούσουμε Και αυτό. Ο tetris έχει δίκαιο, όπως και τις περισσότερες φορές. Τα Γ.Π.Σ. (Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια) είναι μελέτες που βασικά "προτείνουν" πράγματα που .... πρέπει να γίνουν (πχ επεκτάσεις, αλλαγές χρήσεις γης κλπ. κλπ). Πολλά από αυτά έγιναn-εφαρμόστηκαν και άλλαξαν πράγματι καταστάσεις. Αμέτρητα όμως ΓΠΣ, που πήραν & ΦΕΚ. παραμένουν στα συρτάρια των Τ. Υ. των δήμων...... Θα έπρεπε και εσύ να μας πεις με τι είδος οικισμό έχεις να κάνεις................ Συνήθως ξεκινάμε με "μιάμιση αράδα" (όπως εσύ εδώ) και μπορεί αργότερα να φτάσουμε σε κατεβατά δίνοντας μας διάφορα στοιχεία. -
Καλησπέρα σας Μετά από καταγγελία & αυτοψία της Πολεοδομίας διαπιστώθηκε λόγω εσφαλμένου τοπογραφικού αυθαιρεσία σε κτήριο κατοικίας με άδεια του 2020 (πιο αναλυτικά διαπιστώθηκε μικρότερη έκταση - κτίσμα μέσα σε όμορο-κακή εφαρμογή του οικοπέδου συνοικισμού). Η άδεια ανακλήθηκε το 2023 και επιβλήθηκαν πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης για το ανεγερθέν κτίσμα.Με εξαγορά όμορης έκτασης προ μηνός λύθηκε το πρόβλημα της έκτασης.Βάσει των ανωτέρω ήθελα να ρωτήσω τα εξής : Α.Δεδομένου οτι εξέλειπαν οι λόγοι της ανάκλησης (δόμηση εκτός ιδιοκτησίας) γίνεται να γίνει άρση της ανάκλησης της άδειας και αναθεώρησή της; (Ορθώς ανακλήθηκε , αλλά λόγω νεοτέρων στοιχείων γίνεται άρση ανάκλησής της;-H οικεία Πολεοδομία έχει την άποψη οτι δεν γίνεται άρση της ανάκλησης) Παραθέτω και απόσπασμα της 903/2012 απόφασης Αρείου Πάγου : "Εφόσον η ανάκληση της άδειας νομιμοποίησης εχώρησε με μόνη την αιτιολογία της μη τακτοποίησης του οικοπέδου από τον ιδιοκτήτη του, η μεταγενέστερη τακτοποίηση, συνεπαγόμενη μεταβολή των συνθηκών επί των οποίων βασίσθηκε η ανάκληση της άδειας, δικαιολογεί την ανάκληση της ανακλητικής πράξης" Β.Επί του ακινήτου , πλέον γίνεται να εκδοθεί άδεια νομιμοποίησης και βάσει του αρθ. 125ΙΑ παρ. 4α του Ν.4495/17 ο ιδιοκτήτης πληρώνει : 20% του προστίμου ανέγερσης και πρόστιμο μή έγκαιρης κατεδάφισης εως την ημέρα έκδοσης της άδειας. Αυτό το πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης το άρθ.125ΙΓ παρ.2 λέει οτι ισούται με το 50% του προστίμου ανέγερσης. Η εγκύκλιος 2/31.5.2019 που αφορούσε το παλίο άρθ. 94 όριζε ως πρόστιμο διατήρησης "το 50% του διαμορφωθέντος κατά τα ανωτέρω προστίμου ανέγερσης" Το ερώτημά μου είναι αν ισχύει και εδώ το ίδιο : Δηλαδή αν το πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης(=διατήρησης) είναι το 50% του 20% του προστίμου ανέγερσης ή αν είναι το 50% του αρχικού. Αριθμητικά με τιμή ζώνης 800 € και αυθαίρετο 100 τ.μ έχω : 1.Πρόστιμο ανέγερσης = 20% Χ 800 Χ 100 = 20% Χ 80 000,00 € = 16 000,00 € 2.Πρόστιμο μη έγκαιρης κατεδάφισης = 50% Χ 16.000,00 € = 8 000,00 € ή 50%Χ 800 Χ 100 = 40 000,00 € Ευχαριστώ προκαταβολικά για το ενδιαφέρον και τις απαντήσεις σας.
-
Christos_poth started following Ελλιπή δεδομένα διαφανούς επιφάνειας ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ
-
Ελλιπή δεδομένα διαφανούς επιφάνειας ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ
Christos_poth replied to Stavroula Chamali's θέμα in ΚΕΝΑΚ
Καλησπέρα σας!!! Αντιμετωπίζω το ίδιο θέμα αλλά είναι όλα συμπληρωμένα σωστά. Γνωρίζει κανείς τι συμβαίνει; Ευχαριστώ πολύ!!! -
KSK joined the community
-
ΠΟΛΥΜΝΙΑΓΙΑΝΝΙΟΥ joined the community
-
[ΑΡΘΡΟ 109 - Ν. 4495/17] Εύρεση τιμών ζώνης
Oggy replied to ilias's θέμα in Ν. 4495/17 - Αντιμετώπιση Αυθαίρετης Δόμησης
Καλησπέρα σας! ΤΖ για Μαραθώνος 3 Κορωπί. Ευχαριστώ εκ των προτέρων! -
Η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, προσκαλεί τα Μέλη του να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους στις νέες Μόνιμες Επιτροπές που πρόκειται να συγκροτήσει. Οι Μόνιμες Επιτροπές, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΤΕΕ, αποτελούν Όργανα με εισηγητικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα για τα θέματα που παραπέμπονται σε αυτές και η λειτουργία τους ρυθμίζεται με σχετικό Κανονισμό. Τα θεματικά αντικείμενα των υπό συγκρότηση νέων Μονίμων Επιτροπών είναι: ΜΕ Θεμάτων Δημοσίων Έργων ΜΕ Θεμάτων Μελετών Δημοσίων Έργων ΜΕ Θεμάτων Ιδιωτικών Έργων ΜΕ Θεμάτων Μελετών Ιδιωτικών Έργων (Πολεοδομική Νομοθεσία) ΜΕ Θεμάτων Ενέργειας ΜΕ Θεμάτων Περιβάλλοντος ΜΕ Θεμάτων Πληροφορικής ΜΕ Θεμάτων Δημόσιας Διοίκησης ΜΕ Θεμάτων Απασχόλησης – Εργασιακού Πλαισίου και Θεμάτων Ασφάλειας και Υγιεινής της Εργασίας ΜΕ Θεμάτων Νέων Μηχανικών ΜΕ Θεμάτων Ποιότητας ΜΕ Θεμάτων Παιδείας και Επιμόρφωσης ΜΕ Θεμάτων Έρευνας και Καινοτομίας ΜΕ Θεμάτων Ανάπτυξης ΜΕ Θεμάτων Βιομηχανίας ΜΕ Θεμάτων Διεθνών Σχέσεων ΜΕ Θεμάτων Πολιτικής Προστασίας ΜΕ Ελευθέρων Επαγγελματιών Οι αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται μόνο ηλεκτρονικά μέχρι τις 15 Ιουλίου 2025. Αίτηση συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSexGQH-Do3rJWaFXPyg9vA6rWrbl5Vl44Yt7uYFFMV_f9QznA/viewform View full είδηση
-
- τεε
- μόνιμη επιτροπή
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
Η Διοικούσα Επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, προσκαλεί τα Μέλη του να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη συμμετοχή τους στις νέες Μόνιμες Επιτροπές που πρόκειται να συγκροτήσει. Οι Μόνιμες Επιτροπές, σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του ΤΕΕ, αποτελούν Όργανα με εισηγητικό και γνωμοδοτικό χαρακτήρα για τα θέματα που παραπέμπονται σε αυτές και η λειτουργία τους ρυθμίζεται με σχετικό Κανονισμό. Τα θεματικά αντικείμενα των υπό συγκρότηση νέων Μονίμων Επιτροπών είναι: ΜΕ Θεμάτων Δημοσίων Έργων ΜΕ Θεμάτων Μελετών Δημοσίων Έργων ΜΕ Θεμάτων Ιδιωτικών Έργων ΜΕ Θεμάτων Μελετών Ιδιωτικών Έργων (Πολεοδομική Νομοθεσία) ΜΕ Θεμάτων Ενέργειας ΜΕ Θεμάτων Περιβάλλοντος ΜΕ Θεμάτων Πληροφορικής ΜΕ Θεμάτων Δημόσιας Διοίκησης ΜΕ Θεμάτων Απασχόλησης – Εργασιακού Πλαισίου και Θεμάτων Ασφάλειας και Υγιεινής της Εργασίας ΜΕ Θεμάτων Νέων Μηχανικών ΜΕ Θεμάτων Ποιότητας ΜΕ Θεμάτων Παιδείας και Επιμόρφωσης ΜΕ Θεμάτων Έρευνας και Καινοτομίας ΜΕ Θεμάτων Ανάπτυξης ΜΕ Θεμάτων Βιομηχανίας ΜΕ Θεμάτων Διεθνών Σχέσεων ΜΕ Θεμάτων Πολιτικής Προστασίας ΜΕ Ελευθέρων Επαγγελματιών Οι αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται μόνο ηλεκτρονικά μέχρι τις 15 Ιουλίου 2025. Αίτηση συμμετοχής: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSexGQH-Do3rJWaFXPyg9vA6rWrbl5Vl44Yt7uYFFMV_f9QznA/viewform
-
- τεε
- μόνιμη επιτροπή
-
(and 3 more)
Με ετικέτα:
-
IoanMets joined the community
-
Καλημέρα. Λυπάμαι αμα υπάρχει και καπου αλλού η ερώτηση αλλά εψαξα και δεν βρηκα απάντηση: Αμα αγορασω ενα σπίτι που έχει εκκλησάκι στο οικοπεδο (μαλλον θα το έχτισε ο προηγούμενος για να εκμεταλλευτει κάποια μπόνους δόμησης) μπορώ να το γκρεμισω ή θα μπλέξω; Ευχαριστώ πολύ.
-
AdCu joined the community
-
dib started following Υπολογισμός τετραγωνικών για Δημοτικά τέλη και ΤΑΠ
-
Αυτό θα ήταν μεγάλο πρόβλημα : ήδη οι κεντρικές υπηρεσίες είτε ελέγχουν και εισηγουνται μελέτες στα Κεντρικά Συμβούλια (τμήμα μελετών), είτε αναθέτουν μελέτες/ερευνητικά (τμήμα μελετών), είτε δημοπρατούν και επιβλέπουν έργα (τμήμα έργων). Ο φόρτος ειναι ήδη τεράστιος, με υποστελεχωμένες μάλιστα υπηρεσίες. Ακούνε δημόσιο, όμως δεν είναι όλες οι υπηρεσίες το ίδιο.
-
Μοσχούδης Γιώργος joined the community
-
Σύγκρουση ορίου οικισμού και ορίου ΓΠΣ
tetris replied to GEOPETH's θέμα in Αρτιότητα - Οικοδομησιμότητα
Η πολεοδομία κάνει λάθος. Το ΓΠΣ δεν καθορίζει όρια οικισμών, απλώς τα αναφέρει. Το ΓΠΣ προτείνει επεκτάσεις και καθορίζει χρήσεις γης. Άλλωστε και το όριο του οικισμού έχει ΦΕΚ, και μάλιστα παλαιότερο. Αν επιμένουν, ζήτα την απάντηση γραπτώς και τεκμηριωμένη -
myrsge started following [ΑΡΘΡΟ 109 - Ν. 4495/17] Εύρεση τιμών ζώνης
-
ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ! ΕΓΩ ΕΧΩ ΑΓΩΝΙΑ ΜΗ ΤΥΧΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΡΡΟΗ ΛΥΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΕΝΩ ΕΣΥ ΕΧΕΙΣ ΑΓΩΝΙΑ ΜΗΝ ΤΥΧΟΝ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΄Η ΣΤΟΥΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥΣ ΔΙΑΡΡΟΗ ΛΥΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ (ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΙΛΑΕΙ ΓΙΑ ΣΠΑΣΙΜΟ ΑΓΩΓΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΔΙΑΡΡΟΗ ΑΓΩΓΟΥ) παρά την παρατήρηση δεν έβαλες ειδικότητα οπότε δεν δήλωσες αν είσαι Μηχανικός Επικουρικά γράφεις και με κεφαλαία ενώ δεν είναι επιτρεπτό από τους κανόνες. Σε βάζουμε στην ομάδα των ιδιωτών. Didonis
-
Στον Στ' όροφο πολυκατοικίας με δρόμο Πλάτους 10μ όπου Ο.Γ. = Ρ.Γ. , έχω εσοχή στην όψη. Βάσει αδείας έχω στέγαση από τον από πάνω εξώστη 0,65μ εκτός ιδεατού που όμως δεν καλύπτει τον ιδιοκτήτη και θέλει να κάνει ένα στέγαστρο ή πέργκολα όσο πιο πολύ μπορεί για σκίαση. Το στέγαστρο ή πέργκολα ως στέγαση δώματος ως προς το πλάτος του δεν έχει όριο 1/4 Δ. Δεσμεύεται όμως από το ιδεατό στερεό ? Υπάρχει δέσμευση για μέγιστο πλάτος 1/10Π = 1,00μ προεξοχή από το ιδεατό στερεό στην περίπτωση μου ? Αν κάνω πέργκολα μπορεί να είναι εντός ιδεατού ? Το άρθρο 19 λέει ότι η πέργκολα δεν μπορεί να είναι εντός ιδεατού όταν είναι πάνω από το μέγιστο ύψος. Εγώ είμαι εντός μέγιστου ύψους.
- 168 απαντήσεις
-
- νοκ
- ημιυπαιθριοι
-
(and 1 more)
Με ετικέτα:
-
Έχω περίπτωση που ραδιοφωνικός σταθμός Α έκλεισε πριν από χρόνια και ραδιοφωνικός σταθμός Β πήρε τον ιστό της κεραίας από άτομα που δουλεύανε στον παλιό σταθμό Α και θα τον στήσουν με τον ίδιο τρόπο. Το αρχείο του σταθμού Α δεν υπάρχει. Έχω τα εξής ερωτήματα: 1) Η δήλωση στατικής επάρκειας που ζητάει η ΕΕΔΜΚ, είναι για νέες κεραίες; Αν το πάω με μετατόπιση/μεταφορά κεραίας - ξαναστήσιμο, χρειάζεται; 2) Η κεραία είναι στύλος με αντιρίδες με συγκεκριμένες διαστάσεις. Αυτό που θα αλλάξει είναι οι αποστάσεις για τις βάσεις των συρματόσχινων από την βάση του στύλου. Αν τελικά θέλει δήλωση στατικής επάρκειας θέλει και έλεγχο αντοχής των υλικών (επειδή είναι μεταχειρισμένα - αλλά σε καλή κατάσταση) ή μόνο επίλυση του νέου στατικού φορέα; Υ.Γ. Δεν κάνω εγώ την στατική μελέτη φυσικά, ότι χρειαστεί θα το κάνει ΠΜ, αλλά με ρώτησε ο συνάδελφος (και το ψάχνω επειδή τρέχω τα υπόλοιπα γύρω από την άδεια) αν θα πρέπει να ελέγξουμε τον παλιό ιστό ως προς το αν είναι συντηρημμένος (προδιαγραφές υλικών) και θα ανεβάσει πολύ το κόστος. Υ.Γ. 2 Η κεραία ήταν παλιά στον Υμηττό (γύρω στο 1995). Εκείνη την περίοδο ήθελε άδεια και στατική μελέτη η κεραία για πολεοδομία ή τις υπολογίζανε οι εγκαταστάτες (όπως κάνει η ΔΕΗ για τους στύλους της;) 'Ακυρο το ποστ. Τελικά είχα ραδιοφωνική κεραία και εξαιρείται, από αυτές που θέλουν ΕΕΔΜΚ. Σόρρυ για το trouble, είχα ρωτήσει σε δέκα μεριές (ΤΕΕ, ΥΔΟΜ, συνεργάτες) και το είδα μετά....
-
giannisoik joined the community
-
Μπήκες στην διαδικασία να κάνεις νέο προφίλ για να μου την πεις πλαγίως για ποιον λόγο? Επειδή δεν διάβασα ένα παραγραφάκι του άρθρου?? για να θίξεις την ιδιότητα μου?? Φαντάζομαι οτι όλοι ο αγωγοί του αποχετευτικού δίκτυο του Δήμου Σιθωνίας είναι τόσο καλά φτιαγμένοι που δεν διαρρέουν μέσω του Υ.Ο. στην θάλασσα ε? Μερικοί άνθρωποι είστε παράδειγμα προς αποφυγήν. Μετά λέτε γιατί δεν πάει καλά ο κλάδος.
-
Αυτό το "β) δεν επιτρέπεται η επέκταση της χρήσης των κινήτρων διά της αναθεώρησης, εκτός αν η επέκταση δύναται να προσμετρηθεί στα πολεοδομικά μεγέθη, σύμφωνα με τις ισχύουσες, κατά τον χρόνο αναθεώρησης, διατάξεις, " με οδηγεί στη σκέψη ότι σε αυτές τις άδειες, που ναι μεν έχουν κάνει χρήση των "bonus" αλλά όχι εξάντλησή τους, δε μπορείς με αναθεώρηση να βάλεις ούτε ένα κυβικό στον όγκο. Συνεπώς, αντιλαμβάνομαι ότι καταργείται η έννοια της αναθεώρησης αυτών των αδειών λόγω αλλαγής πολεοδομικών μεγεθών [αύξηση], έστω και για μικρά μεγέθη, εφόσον θεωρείται επέκταση της χρήσης, όπως π.χ. στην πιο πάνω περίπτωσή το 5% του άρθρου 25 στο ΣΔ και κατ' επέκταση στο ΣΟ.
-
Καλησπέρα! Έχω το εξής θέμα: το οριο οικισμού που γνωρίζαμε χρόνια είναι διαφορετικό από τά όρια του ΓΠΣ που πέρασε σε ΦΕΚ. Η πολεοδομία θεωρεί ως οριο αυτό που πέρασε στο ΦΕΚ του ΓΠΣ. Ποιά είναι η άποψη σας;
-
Τα βασικά ευρήματα δέσμης μελετών του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών – ΙΟΒΕ για την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην ελληνική οικονομία με τίτλο: «Eκτίμηση των επιδράσεων της κλιματικής αλλαγής σε επιλεγμένους τομείς υψηλής σημασίας για την Ελληνική οικονομία» παρουσιάστηκαν σήμερα στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης. Το ΙΟΒΕ εκπόνησε τις μελέτες με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας ’21*, στην οποία συμμετέχουν τα σημαντικότερα κοινωφελή Ιδρύματα του τόπου και η Εθνική Τράπεζα, και με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση. Στο έργο συνέβαλαν το Κέντρο Κλιματικής Αλλαγής και Βιωσιμότητας της Τράπεζας της Ελλάδος και η εταιρεία Accenture. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, οι αναλύσεις και τα συμπεράσματα που παρουσιάζονται αντανακλούν την ανεξάρτητη ερευνητική προσέγγιση του ΙΟΒΕ. Οι μελέτες τεκμηριώνουν ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί πρόκληση με σημαντικές επιπτώσεις στην παραγωγή, την κατανάλωση, τις επενδύσεις και την απασχόληση. Παράλληλα, χρησιμοποιώντας ποσοτικά σενάρια και τομεακές αναλύσεις, το ΙΟΒΕ παρουσιάζει ένα στρατηγικό πλαίσιο δράσης για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας της ελληνικής οικονομίας. Έως και 16 δισεκ. ευρώ απώλεια εισοδήματος και 327 χιλ. θέσεις εργασίας το ακραίο σενάριο για τα νοικοκυριά Οι δυνητικές επιπτώσεις για τα ελληνικά νοικοκυριά είναι πολλαπλές: μείωση διαθέσιμου εισοδήματος, αύξηση ανελαστικών δαπανών, ενίσχυση της ενεργειακής φτώχειας, και μετατόπιση της κατανάλωσης σε άλλους κλάδους. Στο ακραίο κλιματικό σενάριο, μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος κατά 10% και αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες δύνανται να περιορίσουν το ΑΕΠ κατά 16 ευρώ δισεκ. ετησίως, με εκτιμώμενη απώλεια 327 χιλ. θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης. Ο τουρισμός επηρεάζεται από τη θερμική δυσφορία – αλλά η επέκταση της περιόδου δημιουργεί ευκαιρίες Ο τουριστικός τομέας αποτελεί έναν από τους πλέον στρατηγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, συμβάλλοντας κατά περίπου 18% στο ΑΕΠ της χώρας και δημιουργώντας περισσότερες από 800 χιλ. άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις αλληλεπιδράσεις του με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Με δεδομένο πως η θερινή αιχμή σε παραδοσιακούς προορισμούς αναμένεται να συρρικνωθεί λόγω ακραίων θερμοκρασιών, η μελέτη εκτιμά πιθανές απώλειες μέχρι και 2,2 δισεκ. ευρώ και απώλεια 38 χιλ. θέσεων πλήρους απασχόλησης ετησίως. Ωστόσο, μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, είναι εφικτή η αντιστάθμιση των απωλειών και μια οριακή αύξηση του ΑΕΠ κατά Euro228 εκατ. και 6,6 χιλ. νέες θέσεις εργασίας ετησίως. Στον πρωτογενή τομέα, η κλιματική αλλαγή απειλεί τη βιωσιμότητα και την επισιτιστική ασφάλεια Ο πρωτογενής τομέας αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, με ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη της περιφέρειας και την κοινωνική συνοχή. Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) του τομέα ανέρχεται σε περίπου 7,4 δισεκ.ευρώ με βασική πηγή την παραγωγή φυτικών και ζωικών προϊόντων. Ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως η κακοκαιρία Daniel, μπορούν να προκαλέσουν απώλειες άνω των 1,4 δισεκ.ευρώ στην τριετία και απώλεια 58 χιλ. θέσεων εργασίας. Επιπλέον, έως και το 10% των αγροτικών εκμεταλλεύσεων ενδέχεται να μην επιστρέψουν στην παραγωγή. Η απώλεια παραγωγικής ικανότητας, ιδίως σε στρατηγικής σημασίας περιοχές όπως η Θεσσαλία, επηρεάζει άμεσα την εθνική διατροφική επάρκεια, ενισχύοντας την εξάρτηση από εισαγωγές και δημιουργώντας πληθωριστικές πιέσεις στις τιμές βασικών αγαθών. Ωστόσο, η αποτελεσματική προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή δεν περιορίζεται στην αποτροπή ζημιών, αλλά μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός αναπτυξιακής προοπτικής, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, τη διαφοροποίηση του εισοδήματος και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τομέα. Σημαντικά οφέλη από την πράσινη μετάβαση στη βιομηχανία Η βιομηχανία, αν και εξακολουθεί να υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου, παραμένει βασικός μοχλός παραγωγής και απασχόλησης. Το 2023 το μερίδιό της στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) ανήλθε σε 15% (30,2 δισεκ.ευρώ), έναντι 14% το 2015, ενώ η απασχόληση στον κλάδο διαμορφώθηκε στα 479 χιλ. άτομα (9,5% της συνολικής απασχόλησης). Η σχετική μελέτη τεκμηριώνει ότι υπό συνθήκες επιτάχυνσης της πράσινης μετάβασης, το ΑΕΠ μπορεί να ενισχυθεί κατά Euro2,4 δισεκ. ετησίως και να δημιουργηθούν έως 25,2 χιλ. θέσεις εργασίας. Η αναπτυξιακή προοπτική εκτείνεται και σε περιοχές Δίκαιης Μετάβασης, όπως η Δυτική Μακεδονία. Κενά και ευκαιρίες στον χρηματοπιστωτικό τομέα για την ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου Ο χρηματοπιστωτικός τομέας εκτίθεται τόσο σε φυσικό κίνδυνο, όσο και σε κίνδυνο μετάβασης λόγω της κλιματικής αλλαγής. Η μελέτη αναδεικνύει σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης της ανθεκτικότητας του χρηματοπιστωτικού τομέα στην κλιματική αλλαγή. Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι το 91% των δανείων των ελληνικών συστημικών τραπεζών αφορά σε κλάδους που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, ωστόσο, κατά μέσο όρο, μόνο το 1,9% των περιουσιακών στοιχείων είναι ευθυγραμμισμένο με την Ευρωπαϊκή Ταξινομία. Παράλληλα, περίπου το 7% των χορηγήσεων αφορά σε επενδύσεις που εκτίθενται σε οξύ φυσικό κίνδυνο. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα δεδομένων, η έλλειψη προσαρμοσμένων εργαλείων αξιολόγησης και η υποεκτίμηση του φυσικού κινδύνου σε τραπεζικούς και ασφαλιστικούς δείκτες, περιορίζουν την αποτελεσματική ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου στις αποφάσεις χρηματοδότησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο σημαντικό ασφαλιστικό κενό έναντι φυσικών καταστροφών. Παρά την αύξηση της προσφοράς προϊόντων, η ασφαλιστική κάλυψη παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ειδικά στον αγροτικό τομέα και σε περιοχές υψηλού κινδύνου με μόλις το 3% των συνολικών ζημιών να καλύπτεται μέσω ιδιωτικής ασφάλισης – ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από τον μέσο όρο του ΕΟΧ (21%). Οριζόντιες πολιτικές για προσαρμογή και ανθεκτικότητα Η έκθεση καταλήγει σε ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο δράσης με τομεακές προτάσεις για πολιτικές προσαρμογής, επενδυτικές κατευθύνσεις, χρηματοδοτικά εργαλεία και θεσμικές παρεμβάσεις. Έμφαση δίδεται στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της οικοκαινοτομίας, στην ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στην αποτελεσματικότερη/καλύτερη διακυβέρνηση της προσαρμογής σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΙΟΒΕ προτείνει δέσμη προτάσεων πολιτικής, οι οποίες συνοψίζονται: -Προστασία των νοικοκυριών – απαραίτητες επενδύσεις στην ενεργειακή αποδοτικότητα, στην προσαρμογή του συστήματος υγείας και στη βελτίωση του δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. -Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού περιορίζουν τις απώλειες από την πτώση της θερινής ζήτησης, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. -Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας του πρωτογενούς τομέα και η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών που βελτιώνουν την απορρόφηση άνθρακα περιορίζουν τις απώλειες από την κλιματική αλλαγή, προστατεύουν τη διατροφική επάρκεια και στηρίζουν το αγροτικό εισόδημα, με αξιοποίηση της τεχνολογίας και καλύτερη διαχείριση των φυσικών πόρων. -Η ενίσχυση της βιομηχανίας μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις σε υποδομές, τεχνολογία και δεξιότητες επιταχύνει την πράσινη μετάβαση, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και στηρίζει τη στρατηγική αυτονομία της ελληνικής οικονομίας. -Η ενίσχυση της οικοκαινοτομίας μπορεί να παρέχει λύσεις απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Η σύνδεση με την επιχειρηματικότητα ενισχύει τη βιώσιμη ανάπτυξη δημιουργώντας ευκαιρίες απασχόλησης και επενδύσεων. -Η αποτελεσματική ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου στο χρηματοπιστωτικό σύστημα είναι αναγκαία για τη σταθερότητα, τη βιωσιμότητα και τη διοχέτευση πόρων προς την πράσινη μετάβαση. Απαιτείται συνδυασμός ρυθμιστικής σαφήνειας, ενίσχυσης της τεχνογνωσίας και ενεργοποίησης ιδιωτικών κεφαλαίων. Τα ιδρύματα που συμμετείχαν: Εθνική Τράπεζα, Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, Ίδρυμα Ευγενίδου, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη, Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, Κοινωφελές Ίδρυμα Κοινωνικού & Πολιτιστικού Έργου (ΚΙΚΠΕ), Ίδρυμα Λαμπράκη, Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ.Λάτση, Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη, Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Κοινωφελές Ίδρυμα Μιχαήλ Ν.Στασινόπουλος-ΒΙΟΧΑΛΚΟ, Κοινωφελές Ίδρυμα Μαρία Τσάκος – Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης, Ίδρυμα Ωνάση. View full είδηση
-
Τα βασικά ευρήματα δέσμης μελετών του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών – ΙΟΒΕ για την επίδραση της κλιματικής αλλαγής στην ελληνική οικονομία με τίτλο: «Eκτίμηση των επιδράσεων της κλιματικής αλλαγής σε επιλεγμένους τομείς υψηλής σημασίας για την Ελληνική οικονομία» παρουσιάστηκαν σήμερα στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης. Το ΙΟΒΕ εκπόνησε τις μελέτες με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας ’21*, στην οποία συμμετέχουν τα σημαντικότερα κοινωφελή Ιδρύματα του τόπου και η Εθνική Τράπεζα, και με τη χρηματοδότηση του Ιδρύματος Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ιωάννη Σ. Λάτση. Στο έργο συνέβαλαν το Κέντρο Κλιματικής Αλλαγής και Βιωσιμότητας της Τράπεζας της Ελλάδος και η εταιρεία Accenture. Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, οι αναλύσεις και τα συμπεράσματα που παρουσιάζονται αντανακλούν την ανεξάρτητη ερευνητική προσέγγιση του ΙΟΒΕ. Οι μελέτες τεκμηριώνουν ότι η κλιματική αλλαγή αποτελεί πρόκληση με σημαντικές επιπτώσεις στην παραγωγή, την κατανάλωση, τις επενδύσεις και την απασχόληση. Παράλληλα, χρησιμοποιώντας ποσοτικά σενάρια και τομεακές αναλύσεις, το ΙΟΒΕ παρουσιάζει ένα στρατηγικό πλαίσιο δράσης για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας της ελληνικής οικονομίας. Έως και 16 δισεκ. ευρώ απώλεια εισοδήματος και 327 χιλ. θέσεις εργασίας το ακραίο σενάριο για τα νοικοκυριά Οι δυνητικές επιπτώσεις για τα ελληνικά νοικοκυριά είναι πολλαπλές: μείωση διαθέσιμου εισοδήματος, αύξηση ανελαστικών δαπανών, ενίσχυση της ενεργειακής φτώχειας, και μετατόπιση της κατανάλωσης σε άλλους κλάδους. Στο ακραίο κλιματικό σενάριο, μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος κατά 10% και αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες δύνανται να περιορίσουν το ΑΕΠ κατά 16 ευρώ δισεκ. ετησίως, με εκτιμώμενη απώλεια 327 χιλ. θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης. Ο τουρισμός επηρεάζεται από τη θερμική δυσφορία – αλλά η επέκταση της περιόδου δημιουργεί ευκαιρίες Ο τουριστικός τομέας αποτελεί έναν από τους πλέον στρατηγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας, συμβάλλοντας κατά περίπου 18% στο ΑΕΠ της χώρας και δημιουργώντας περισσότερες από 800 χιλ. άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη και τις αλληλεπιδράσεις του με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Με δεδομένο πως η θερινή αιχμή σε παραδοσιακούς προορισμούς αναμένεται να συρρικνωθεί λόγω ακραίων θερμοκρασιών, η μελέτη εκτιμά πιθανές απώλειες μέχρι και 2,2 δισεκ. ευρώ και απώλεια 38 χιλ. θέσεων πλήρους απασχόλησης ετησίως. Ωστόσο, μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και ανάπτυξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού, είναι εφικτή η αντιστάθμιση των απωλειών και μια οριακή αύξηση του ΑΕΠ κατά Euro228 εκατ. και 6,6 χιλ. νέες θέσεις εργασίας ετησίως. Στον πρωτογενή τομέα, η κλιματική αλλαγή απειλεί τη βιωσιμότητα και την επισιτιστική ασφάλεια Ο πρωτογενής τομέας αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα της ελληνικής οικονομίας, με ιδιαίτερη σημασία για την ανάπτυξη της περιφέρειας και την κοινωνική συνοχή. Η Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) του τομέα ανέρχεται σε περίπου 7,4 δισεκ.ευρώ με βασική πηγή την παραγωγή φυτικών και ζωικών προϊόντων. Ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως η κακοκαιρία Daniel, μπορούν να προκαλέσουν απώλειες άνω των 1,4 δισεκ.ευρώ στην τριετία και απώλεια 58 χιλ. θέσεων εργασίας. Επιπλέον, έως και το 10% των αγροτικών εκμεταλλεύσεων ενδέχεται να μην επιστρέψουν στην παραγωγή. Η απώλεια παραγωγικής ικανότητας, ιδίως σε στρατηγικής σημασίας περιοχές όπως η Θεσσαλία, επηρεάζει άμεσα την εθνική διατροφική επάρκεια, ενισχύοντας την εξάρτηση από εισαγωγές και δημιουργώντας πληθωριστικές πιέσεις στις τιμές βασικών αγαθών. Ωστόσο, η αποτελεσματική προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή δεν περιορίζεται στην αποτροπή ζημιών, αλλά μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός αναπτυξιακής προοπτικής, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τον εκσυγχρονισμό της παραγωγής, τη διαφοροποίηση του εισοδήματος και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του τομέα. Σημαντικά οφέλη από την πράσινη μετάβαση στη βιομηχανία Η βιομηχανία, αν και εξακολουθεί να υπολείπεται του ευρωπαϊκού μέσου όρου, παραμένει βασικός μοχλός παραγωγής και απασχόλησης. Το 2023 το μερίδιό της στην Ακαθάριστη Προστιθέμενη Αξία (ΑΠΑ) ανήλθε σε 15% (30,2 δισεκ.ευρώ), έναντι 14% το 2015, ενώ η απασχόληση στον κλάδο διαμορφώθηκε στα 479 χιλ. άτομα (9,5% της συνολικής απασχόλησης). Η σχετική μελέτη τεκμηριώνει ότι υπό συνθήκες επιτάχυνσης της πράσινης μετάβασης, το ΑΕΠ μπορεί να ενισχυθεί κατά Euro2,4 δισεκ. ετησίως και να δημιουργηθούν έως 25,2 χιλ. θέσεις εργασίας. Η αναπτυξιακή προοπτική εκτείνεται και σε περιοχές Δίκαιης Μετάβασης, όπως η Δυτική Μακεδονία. Κενά και ευκαιρίες στον χρηματοπιστωτικό τομέα για την ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου Ο χρηματοπιστωτικός τομέας εκτίθεται τόσο σε φυσικό κίνδυνο, όσο και σε κίνδυνο μετάβασης λόγω της κλιματικής αλλαγής. Η μελέτη αναδεικνύει σημαντικά περιθώρια ενίσχυσης της ανθεκτικότητας του χρηματοπιστωτικού τομέα στην κλιματική αλλαγή. Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι το 91% των δανείων των ελληνικών συστημικών τραπεζών αφορά σε κλάδους που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, ωστόσο, κατά μέσο όρο, μόνο το 1,9% των περιουσιακών στοιχείων είναι ευθυγραμμισμένο με την Ευρωπαϊκή Ταξινομία. Παράλληλα, περίπου το 7% των χορηγήσεων αφορά σε επενδύσεις που εκτίθενται σε οξύ φυσικό κίνδυνο. Η περιορισμένη διαθεσιμότητα δεδομένων, η έλλειψη προσαρμοσμένων εργαλείων αξιολόγησης και η υποεκτίμηση του φυσικού κινδύνου σε τραπεζικούς και ασφαλιστικούς δείκτες, περιορίζουν την αποτελεσματική ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου στις αποφάσεις χρηματοδότησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στο σημαντικό ασφαλιστικό κενό έναντι φυσικών καταστροφών. Παρά την αύξηση της προσφοράς προϊόντων, η ασφαλιστική κάλυψη παραμένει εξαιρετικά χαμηλή, ειδικά στον αγροτικό τομέα και σε περιοχές υψηλού κινδύνου με μόλις το 3% των συνολικών ζημιών να καλύπτεται μέσω ιδιωτικής ασφάλισης – ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από τον μέσο όρο του ΕΟΧ (21%). Οριζόντιες πολιτικές για προσαρμογή και ανθεκτικότητα Η έκθεση καταλήγει σε ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο δράσης με τομεακές προτάσεις για πολιτικές προσαρμογής, επενδυτικές κατευθύνσεις, χρηματοδοτικά εργαλεία και θεσμικές παρεμβάσεις. Έμφαση δίδεται στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της οικοκαινοτομίας, στην ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στην αποτελεσματικότερη/καλύτερη διακυβέρνηση της προσαρμογής σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Σε αυτό το πλαίσιο, το ΙΟΒΕ προτείνει δέσμη προτάσεων πολιτικής, οι οποίες συνοψίζονται: -Προστασία των νοικοκυριών – απαραίτητες επενδύσεις στην ενεργειακή αποδοτικότητα, στην προσαρμογή του συστήματος υγείας και στη βελτίωση του δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση. -Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού περιορίζουν τις απώλειες από την πτώση της θερινής ζήτησης, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. -Η ενίσχυση της ανθεκτικότητας του πρωτογενούς τομέα και η υιοθέτηση βιώσιμων πρακτικών που βελτιώνουν την απορρόφηση άνθρακα περιορίζουν τις απώλειες από την κλιματική αλλαγή, προστατεύουν τη διατροφική επάρκεια και στηρίζουν το αγροτικό εισόδημα, με αξιοποίηση της τεχνολογίας και καλύτερη διαχείριση των φυσικών πόρων. -Η ενίσχυση της βιομηχανίας μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις σε υποδομές, τεχνολογία και δεξιότητες επιταχύνει την πράσινη μετάβαση, ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και στηρίζει τη στρατηγική αυτονομία της ελληνικής οικονομίας. -Η ενίσχυση της οικοκαινοτομίας μπορεί να παρέχει λύσεις απέναντι στην κλιματική αλλαγή. Η σύνδεση με την επιχειρηματικότητα ενισχύει τη βιώσιμη ανάπτυξη δημιουργώντας ευκαιρίες απασχόλησης και επενδύσεων. -Η αποτελεσματική ενσωμάτωση του κλιματικού κινδύνου στο χρηματοπιστωτικό σύστημα είναι αναγκαία για τη σταθερότητα, τη βιωσιμότητα και τη διοχέτευση πόρων προς την πράσινη μετάβαση. Απαιτείται συνδυασμός ρυθμιστικής σαφήνειας, ενίσχυσης της τεχνογνωσίας και ενεργοποίησης ιδιωτικών κεφαλαίων. Τα ιδρύματα που συμμετείχαν: Εθνική Τράπεζα, Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη, Ίδρυμα Ευγενίδου, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β & Μ Θεοχαράκη, Ίδρυμα Καπετάν Βασίλη & Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, Κοινωφελές Ίδρυμα Κοινωνικού & Πολιτιστικού Έργου (ΚΙΚΠΕ), Ίδρυμα Λαμπράκη, Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Κοινωφελές Ίδρυμα Ιωάννη Σ.Λάτση, Ίδρυμα Α.Γ. Λεβέντη, Ίδρυμα Αθηνάς Ι. Μαρτίνου, Ίδρυμα Μποδοσάκη, Κοινωφελές Ίδρυμα Μιχαήλ Ν.Στασινόπουλος-ΒΙΟΧΑΛΚΟ, Κοινωφελές Ίδρυμα Μαρία Τσάκος – Διεθνές Κέντρο Ναυτικής Έρευνας και Παράδοσης, Ίδρυμα Ωνάση.
-
Koufalexis Giannis joined the community
-
skplion joined the community
-
Καλημέρα σας, θα ήθελα σας παρακαλώ αν μπορεί κάποιος να μου δόσει κάποιες οδηγίες σχετικά με έκδοση άδειας νομιμοποίησης. Συγγνώμη εκ των προτέρων για το μεγάλο μήνυμα, δεν το έχω ξανακάνει. Πρόκειται για υφιστάμενο ακίνητο, με ΟΑ., στο οποίο έχει γίνει τακτοποίηση (υπαγωγή ν. 4495) και υπάρχει και Φ.Κ. προς έκδοση άδειας νομιμοποίησης. Λόγω διαφόρων προβλημάτων και με την πολεοδομία, και προσωπικά θέματα του ιδιοκτήτη, η άδεια νομιμοποίησης είχε ξεκινήσει από έντυπη άδεια, όταν αλλάξε ο νόμος μεταφέρθηκε σε ηλεκτονική υποβολή και λόγω των θεμάτων που ανέφερα, μπήκε στο αρχείο καθώς είχε παρέλθει μεγαλός χρόνος αδράνειας. Τώρα που λύθηκαν τα προηγούμενα θέματα με την πολεοδομία και ότι ελέγχοι εκκρεμούσαν, θέλει ο ιδιοκτήτης να προχωρήσει στην έκδοσης της αδείας. Θα γίνει λοιπόν νέος ηλεκτρονικός φάκελος στο e-adeies για προέγκρισης αδείας. Κάποιες ερωτήσεις: 1) Χρειάζεται σε αυτή τη φάση να ανέβει κάτι άλλο εκτός από: διάγραμμα κάλυψης, τοπογραφικό, σχέδια αδείας και σχέδια τακτοποίησης; (και ότι έντυπα για αμοιβες και συμβολαιο λέει το σύστημα) 2) Χρειάζεται κάπως να αναφερθεί αυτό το ιστορικό, με τις καθυστερήσεις; Γιατί και οι αμοιβές είναι από τότε, πχ. του τοπογράφου. Και πλέον έχει αλλάξει και ο αρχιτέκτονας του έργου και διαχειριστησ, χρειαζεται να αναφερθεί ο προηγούμενος αρχιτέκτονας; 3) στην ομάδα έργου μπαίνει μόνο ο αρχιτεκτονας, που ειναι ο διαχειριστής; 4) Τα σχέδια μπορούν να έχουν πάνω υπογραφή και σφραγίδα σκαναρισμενα; 4) Όταν βγει η προέγκριση και πάμε στο επόμενο στάδιο, στην άδεια, μπορούμε κάπως να ξέρουμε από πριν τι μελέτες θα ζητηθούν έξτρα; Υποθέτω πως δεν ειναι στάνταρ. Στον προηγούμενο ηλεκτρονικό φάκελο που είχαμε, που ήταν σε άλλη ΥΔΟΜ τότε υπεύθυνη, είχαν πει πως δεν μπορούν να ξέρουν από πριν, να βγει πρώτα η προέγκριση και βλέπουμε. Να ενημερωσουμε κάπως και τον ιδιοκτήτη τι να περιμένει. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για όποια συμβουλή.