Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Ωραία, το ΣΧΟΟΑΠ έχει ορίσει μόνο πρεοτεινόμενα όρια. Παλαιότερα, προ ΣΧΟΟΑΠ ο οικισμός οριζόταν σε ακτίνα 800μ από την πλατεία.
  3. Καλησπέρα σας, θα ήθελα τη γνώμη σας για μια περίπτωση οικοπέδου εντός οικισμού κάτω των 2.000 κατοίκων άνω των 4.000 τ.μ. όπου ψάχνω το βέλτιστο τρόπο αξιοποίησης του. Ο ιδιοκτήτης επιθυμεί τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση των επιτρεπόμενων τετραγωνικών για έκδοση άδειας και αξιοποίηση σε επαγγελματικές χρήσεις (καταστήματα, υπεραγορές, αποθήκες, γραφεία κ.λπ.). Για αμιγώς επαγγελματικούς χώρους ο συντελεστής δόμησης είναι 0,6 για τα πρώτα 1.000 τ.μ., 0,5 για τα επόμενα 1.000 τ.μ. και 0,4 για τα επόμενα, σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ για οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων. Ωστόσο βάσει του Π.Δ. 59/2018 (ΦΕΚ 114/Α/29.6.2018), οι επιφάνειες των κτιρίων περιορίζονται σε: υπεραγορά έως 300 τ.μ. ανά γήπεδο, κατάστημα έως 150 τ.μ., αποθήκη έως 300 τ.μ., γραφεία έως 300 τ.μ. και επαγγελματικά εργαστήρια χωρίς περιορισμό εμβαδού. Άρα για τη βέλτιστη αξιοποίηση του οικοπέδου μπορεί να κατατμηθεί το οικόπεδο σε μικρότερα, ώστε να αναπτυχθούν επιμέρους επαγγελματικές χρήσεις βάσει των παραπάνω περιορισμών, και στη συνέχεια να γίνει λειτουργική συνένωση αυτών σε ενιαίο χώρο μεγαλύτερης επιφάνειας; Θα εκτιμούσα τη γνώμη σας για το κατά πόσο αυτό το σκεπτικό στέκει στην πράξη και αν κάποιος έχει σχετική εμπειρία με αντίστοιχη περίπτωση. Επίσης θέτω και τα εξής ερωτήματα που με έχουν απασχολήσει κατά την αναζήτηση μου: 1.ποια είναι η ουσιαστική διαφορά μεταξύ “υπεραγοράς” και “καταστήματος” - αφορά μόνο κάποιους περιορισμούς όπως θέσεις στάθμευσης - καθώς δε βρήκα εν ισχύ κάποιον ορισμό της υπεραγοράς; 2.Μπορούν οι υπεραγορές να συνενωθούν ώστε να προκύψει ενιαίος χώρος μεγαλύτερης επιφάνειας από 300τ.μ.; καθώς στο Π.Δ. 59/2018 δεν προσδιορίζει (όπως στα καταστήματα) ότι τα 300τ.μ. αναφέρονται ανά γήπεδο. 3. Μπορεί να εκδοθεί άδεια πχ. για γραφεία 300 τ.μ. και μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί ως κατάστημα (με θεωρητικά μικρότερο μέγιστο επιτρεπόμενο εμβαδόν), είναι αυτό επιτρεπτό ή πως αντιμετωπίζεται; Δεν είμαι σίγουρος ότι το θέμα είναι πλήρως αντίστοιχο με την περίπτωση μου αλλά δεν ήξερα που να το εντάξω. Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια σας.
  4. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια αλλάζουν τα δεδομένα στην αξιολόγηση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσιάζοντας ένα νέο, πρωτοποριακό σύστημα που μπορεί να προβλέψει αν ένα όχημα θα καταφέρει να ολοκληρώσει το ταξίδι του — λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά και τις πραγματικές συνθήκες της διαδρομής. Το σύστημα ονομάζεται State of Mission (SOM) και λειτουργεί σαν ένας “έξυπνος βοηθός αποστολής”: αναλύει δεδομένα από τη μπαταρία, τη θερμοκρασία, το ανάγλυφο του εδάφους και ακόμη και τις συνθήκες κυκλοφορίας, για να υπολογίσει σε πραγματικό χρόνο αν το όχημα μπορεί να φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό του. Πίσω από το εργαλείο κρύβεται ένας συνδυασμός δικτύων και φυσικών εξισώσεων. Το SOM “μαθαίνει” από δεδομένα φόρτισης, εκφόρτισης και θερμοκρασίας της μπαταρίας, αλλά παράλληλα ακολουθεί αυστηρά τους φυσικούς νόμους που διέπουν τη λειτουργία της. Το αποτέλεσμα; Ένα σύστημα πρόβλεψης που είναι και “έξυπνο” και αξιόπιστο. Το σύστημα βασίζεται σε τρία είδη δεδομένων: Το προφίλ της διαδρομής (απόσταση, κλίσεις, διάρκεια). Τις περιβαλλοντικές συνθήκες (θερμοκρασία, κίνηση, υψόμετρο). Τη συμπεριφορά της μπαταρίας (φόρτιση, κατάσταση υγείας, θερμοκρασία κελιών). Μέσα από προηγμένα νευρωνικά δίκτυα διαφοροποιημένων εξισώσεων και φυσικά ενημερωμένα μοντέλα, το SOM υπολογίζει αν η μπαταρία έχει αρκετή ενέργεια και αντέχει τις συνθήκες της διαδρομής. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται σε τρεις μορφές,δυαδικό αποτέλεσμα, που απαντά “ναι ή όχι” για το αν το ταξίδι είναι εφικτό, ποσοτική εκτίμηση, που δείχνει πόσο “άνετα” θα ολοκληρωθεί, πιθανότητα επιτυχίας, σε ποσοστό. Για να ελέγξουν το νέο σύστημα, οι ερευνητές το εφάρμοσαν σε δύο διαφορετικά σενάρια. Στο πρώτο, ένα επιβατικό όχημα διένυσε μια αστική διαδρομή 23 χιλιομέτρων σε θερμοκρασίες 18–32°C. Με 58% φόρτιση και 87% κατάσταση υγείας μπαταρίας, το SOM προέβλεψε με ακρίβεια 92,4% πιθανότητα επιτυχούς ολοκλήρωσης. Στο δεύτερο, ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων διένυσε 275 χιλιόμετρα, εκ των οποίων 110 σε ορεινό έδαφος, με θερμοκρασίες έως 42°C. Και εκεί το ταξίδι κρίθηκε εφικτό, με ποσοτικό δείκτη 73,5%. Οι αποκλίσεις από τα πραγματικά δεδομένα ήταν ελάχιστες: μόλις 0,018 Volt για την τάση, 1,37°C για τη θερμοκρασία και 2,4% για την κατάσταση φόρτισης — τιμές που θεωρούνται εξαιρετικά χαμηλές. Προς το παρόν, η μοναδική πρόκληση είναι η υπολογιστική ισχύς που απαιτείται για τη λειτουργία του SOM, καθώς τα σημερινά συστήματα διαχείρισης μπαταριών δεν διαθέτουν επεξεργαστές ικανούς να “τρέχουν” τόσο σύνθετους υπολογισμούς σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο, η ομάδα της Καλιφόρνια παραμένει αισιόδοξη. Όπως όλα δείχνουν, η νέα αυτή τεχνολογία φέρνει το μέλλον των ηλεκτρικών μετακινήσεων ένα βήμα πιο κοντά στην αξιοπιστία και την ενεργειακή αυτονομία. View full είδηση
  5. Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια αλλάζουν τα δεδομένα στην αξιολόγηση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, παρουσιάζοντας ένα νέο, πρωτοποριακό σύστημα που μπορεί να προβλέψει αν ένα όχημα θα καταφέρει να ολοκληρώσει το ταξίδι του — λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά και τις πραγματικές συνθήκες της διαδρομής. Το σύστημα ονομάζεται State of Mission (SOM) και λειτουργεί σαν ένας “έξυπνος βοηθός αποστολής”: αναλύει δεδομένα από τη μπαταρία, τη θερμοκρασία, το ανάγλυφο του εδάφους και ακόμη και τις συνθήκες κυκλοφορίας, για να υπολογίσει σε πραγματικό χρόνο αν το όχημα μπορεί να φτάσει με ασφάλεια στον προορισμό του. Πίσω από το εργαλείο κρύβεται ένας συνδυασμός δικτύων και φυσικών εξισώσεων. Το SOM “μαθαίνει” από δεδομένα φόρτισης, εκφόρτισης και θερμοκρασίας της μπαταρίας, αλλά παράλληλα ακολουθεί αυστηρά τους φυσικούς νόμους που διέπουν τη λειτουργία της. Το αποτέλεσμα; Ένα σύστημα πρόβλεψης που είναι και “έξυπνο” και αξιόπιστο. Το σύστημα βασίζεται σε τρία είδη δεδομένων: Το προφίλ της διαδρομής (απόσταση, κλίσεις, διάρκεια). Τις περιβαλλοντικές συνθήκες (θερμοκρασία, κίνηση, υψόμετρο). Τη συμπεριφορά της μπαταρίας (φόρτιση, κατάσταση υγείας, θερμοκρασία κελιών). Μέσα από προηγμένα νευρωνικά δίκτυα διαφοροποιημένων εξισώσεων και φυσικά ενημερωμένα μοντέλα, το SOM υπολογίζει αν η μπαταρία έχει αρκετή ενέργεια και αντέχει τις συνθήκες της διαδρομής. Το αποτέλεσμα εμφανίζεται σε τρεις μορφές,δυαδικό αποτέλεσμα, που απαντά “ναι ή όχι” για το αν το ταξίδι είναι εφικτό, ποσοτική εκτίμηση, που δείχνει πόσο “άνετα” θα ολοκληρωθεί, πιθανότητα επιτυχίας, σε ποσοστό. Για να ελέγξουν το νέο σύστημα, οι ερευνητές το εφάρμοσαν σε δύο διαφορετικά σενάρια. Στο πρώτο, ένα επιβατικό όχημα διένυσε μια αστική διαδρομή 23 χιλιομέτρων σε θερμοκρασίες 18–32°C. Με 58% φόρτιση και 87% κατάσταση υγείας μπαταρίας, το SOM προέβλεψε με ακρίβεια 92,4% πιθανότητα επιτυχούς ολοκλήρωσης. Στο δεύτερο, ένα φορτηγό μεγάλων αποστάσεων διένυσε 275 χιλιόμετρα, εκ των οποίων 110 σε ορεινό έδαφος, με θερμοκρασίες έως 42°C. Και εκεί το ταξίδι κρίθηκε εφικτό, με ποσοτικό δείκτη 73,5%. Οι αποκλίσεις από τα πραγματικά δεδομένα ήταν ελάχιστες: μόλις 0,018 Volt για την τάση, 1,37°C για τη θερμοκρασία και 2,4% για την κατάσταση φόρτισης — τιμές που θεωρούνται εξαιρετικά χαμηλές. Προς το παρόν, η μοναδική πρόκληση είναι η υπολογιστική ισχύς που απαιτείται για τη λειτουργία του SOM, καθώς τα σημερινά συστήματα διαχείρισης μπαταριών δεν διαθέτουν επεξεργαστές ικανούς να “τρέχουν” τόσο σύνθετους υπολογισμούς σε πραγματικό χρόνο. Ωστόσο, η ομάδα της Καλιφόρνια παραμένει αισιόδοξη. Όπως όλα δείχνουν, η νέα αυτή τεχνολογία φέρνει το μέλλον των ηλεκτρικών μετακινήσεων ένα βήμα πιο κοντά στην αξιοπιστία και την ενεργειακή αυτονομία.
  6. Σήμερα
  7. (έγινε συνένωση με το θέμα. Didonis) Καλησπέρα σας. Επανέρχομαι σε ένα παλαιότερο ερώτημά μου. Είμαστε συνιδιοκτήτες εξ αδιαιρέτου σε οικόπεδο 2322 τ.μ. εντός ζώνης οι εξής τρείς: Κατά 50% πλήρους κυριότητας ο γράφων. Κατά 50% η κόρη κατά ψιλή κυριότητα Κατά 50% η μητέρα της κατ' επικαρπία. Θεσπίστηκε οριζόντιος επί κτιρίου και κατασκευάστηκε νόμιμη οικοδομή που κι αυτή χωρίστηκε κατά τα ανωτέρω ποσοστά. Εγώ και η κόρη μας προβήκαμε σε κατασκευές αυθαιρέτων επί των κοινοχρήστων χώρων του οικοπέδου χωρίς την συναίνεση ούτε όμως και την αντίδραση της κατά 50% επικαρπώτριας μητέρας της.Ακολούθως προβήκαμε εγώ και η ψιλή κυρία κόρη στην ένταξη των αυθαιρέτων μας στον Ν.4495/2017 χωρίς την συναίνεση της επικαρπώτριας μητέρας της. Σήμερα μας απειλεί με καταγγελία για ακύρωση της ένταξής μας επικαλούμενη την μη συναίνεσή της. Δεν έλαβα κάποια σαφή άποψη από κάποιον μηχανικό για το θέμα. Είχαμε αυτό το δικαίωμα ή όχι?
  8. Συνάδελφε καλησπέρα και ευχαριστώ για την απάντηση. Σου επισυνάπτω ένα κομμάτι του τοπογραφικού που έχει γίνει. Όπως φαίνεται στην αποτύπωση, τα μόνα που είναι εντός πρασιάς, είναι τα "υπόστεγα" πάνω από τις αντλίες και ένας "μπαλκονάκι" που έχει φτιάξει για το πρατήριο. Όλο το κτίσμα και οι αυθαίρετες κατασκευές του, είναι εκτός πρασιάς. Θεωρείς ότι θα υπάρχει πρόβλημα και δεν θα τακτοποιούνται τα υπόστεγα και το μπαλκονάκι; Ευχαριστώ εκ των προτέρων
  9. Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.. Κάπως έτσι το σκεφτόμουνα και εγώ... Βέβαια το να μην αναγνωρίσει κάποιος έναν τόσο σοβαρό κίνδυνο σημαίνει ότι δεν έχει πάει καν στον χώρο.... κάτι σαν τα φασόν ΠΕΑ δηλαδή
  10. Ολοκληρώθηκε η διαδικασία καταγραφής και οριοθέτησης των περιοχών που επλήγησαν από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα (κακοκαιρία «BORA») στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, το διάστημα από 30 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2024. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι περιοχές που εντάχθηκαν στην οριοθέτηση αφορούν κτίρια (οικίες και επιχειρήσεις) εντός των διοικητικών ορίων των εξής Δήμων: 1. Δήμος Κασσάνδρας: Δημοτική Κοινότητα Νέας Φώκαιας (Δ.Ε. Κασσάνδρας) 2. Δήμος Νέας Προποντίδας: Δημοτικές Κοινότητες Νέας Καλλικράτειας και Νέων Σιλάτων (Δ.Ε. Καλλικράτειας), Δημοτικές Κοινότητες Νέων Μουδανιών, Αγίου Μάμαντος, Νέας Ποτίδαιας και Πορταριάς (Δ.Ε. Μουδανιών), Δημοτική Κοινότητα Νέας Τρίγλιας (Δ.Ε. Τρίγλιας) 3. Δήμος Πολυγύρου: Δημοτικές Κοινότητες Μαραθούσσης (Δ.Ε. Ζερβοχωρίων), Ορμύλιας (Δ.Ε. Ορμύλιας) και Πολυγύρου (Δ.Ε. Πολυγύρου) 4. Δήμος Σιθωνίας: Δημοτικές Κοινότητες Αγίου Νικολάου, Νέου Μαρμαρά και Νικήτης (Δ.Ε. Σιθωνίας), Δημοτική Κοινότητα Συκέας (Δ.Ε. Τορώνης). Οι ιδιοκτήτες οικιών και επιχειρήσεων που έχουν υποστεί κτιριακές ζημιές και βρίσκονται εντός των οριοθετημένων περιοχών θα πρέπει να απευθυνθούν στη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Βορείου Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Β.Ε., [email protected], τηλ. 2310 417586), που είναι αρμόδια για τη διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής και οικονομικής ενίσχυσης για την αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια. Οι αιτήσεις θα πρέπει να υποβληθούν έως τις 9 Ιανουαρίου 2026. «Η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής παραμένει αρωγός και δίπλα στους πολίτες. Από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε στο πλευρό των συμπολιτών μας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Με συνεχείς επαφές, συναντήσεις και συντονισμό με τα αρμόδια Υπουργεία και την Πολιτική Προστασία, καταφέραμε να επιτευχθεί η οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών. Έτσι διασφαλίζεται η δυνατότητα παροχής στεγαστικής συνδρομής και οικονομικής ενίσχυσης για την αποκατάσταση των ζημιών σε κατοικίες και επιχειρήσεις», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Αικατερίνη Ζωγράφου. Η διαδικασία οριοθέτησης των περιοχών και αποκατάστασης των ζημιών έγινε σε συνεργασία της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής με τα αρμόδια Υπουργεία και την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, με στόχο τη στήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων που επλήγησαν από τα πλημμυρικά φαινόμενα View full είδηση
  11. Ολοκληρώθηκε η διαδικασία καταγραφής και οριοθέτησης των περιοχών που επλήγησαν από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα (κακοκαιρία «BORA») στην Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής, το διάστημα από 30 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2024. Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι περιοχές που εντάχθηκαν στην οριοθέτηση αφορούν κτίρια (οικίες και επιχειρήσεις) εντός των διοικητικών ορίων των εξής Δήμων: 1. Δήμος Κασσάνδρας: Δημοτική Κοινότητα Νέας Φώκαιας (Δ.Ε. Κασσάνδρας) 2. Δήμος Νέας Προποντίδας: Δημοτικές Κοινότητες Νέας Καλλικράτειας και Νέων Σιλάτων (Δ.Ε. Καλλικράτειας), Δημοτικές Κοινότητες Νέων Μουδανιών, Αγίου Μάμαντος, Νέας Ποτίδαιας και Πορταριάς (Δ.Ε. Μουδανιών), Δημοτική Κοινότητα Νέας Τρίγλιας (Δ.Ε. Τρίγλιας) 3. Δήμος Πολυγύρου: Δημοτικές Κοινότητες Μαραθούσσης (Δ.Ε. Ζερβοχωρίων), Ορμύλιας (Δ.Ε. Ορμύλιας) και Πολυγύρου (Δ.Ε. Πολυγύρου) 4. Δήμος Σιθωνίας: Δημοτικές Κοινότητες Αγίου Νικολάου, Νέου Μαρμαρά και Νικήτης (Δ.Ε. Σιθωνίας), Δημοτική Κοινότητα Συκέας (Δ.Ε. Τορώνης). Οι ιδιοκτήτες οικιών και επιχειρήσεων που έχουν υποστεί κτιριακές ζημιές και βρίσκονται εντός των οριοθετημένων περιοχών θα πρέπει να απευθυνθούν στη Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών Βορείου Ελλάδος (Δ.Α.Ε.Φ.Κ.-Β.Ε., [email protected], τηλ. 2310 417586), που είναι αρμόδια για τη διαδικασία χορήγησης στεγαστικής συνδρομής και οικονομικής ενίσχυσης για την αποκατάσταση ζημιών σε κτίρια. Οι αιτήσεις θα πρέπει να υποβληθούν έως τις 9 Ιανουαρίου 2026. «Η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής παραμένει αρωγός και δίπλα στους πολίτες. Από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε στο πλευρό των συμπολιτών μας που επλήγησαν από τις καταστροφικές πλημμύρες. Με συνεχείς επαφές, συναντήσεις και συντονισμό με τα αρμόδια Υπουργεία και την Πολιτική Προστασία, καταφέραμε να επιτευχθεί η οριοθέτηση των πληγεισών περιοχών. Έτσι διασφαλίζεται η δυνατότητα παροχής στεγαστικής συνδρομής και οικονομικής ενίσχυσης για την αποκατάσταση των ζημιών σε κατοικίες και επιχειρήσεις», δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής Αικατερίνη Ζωγράφου. Η διαδικασία οριοθέτησης των περιοχών και αποκατάστασης των ζημιών έγινε σε συνεργασία της Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής με τα αρμόδια Υπουργεία και την Υπηρεσία Πολιτικής Προστασίας, με στόχο τη στήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων που επλήγησαν από τα πλημμυρικά φαινόμενα
  12. Πρόκειται για έκταση η οποία τέμνεται από όριο οικισμού κι έχει κτίσματα και στο εντός και στο εκτός. Υπάρχει δημοσιευμένη διαθήκη από το 2011 και ε9 του 2005 του θανών που αναφέρει το κτίσμα μόνο στο εντός ως προ του 1975. Υπάρχει επίσης και ένα έγγραφο υπογεγραμμένο από τον τότε προιστάμενο της πολεοδομίας που λεει να ηλεκτροδοτηθεί το κτίσμα διότι υφίστανται προ του 1981. δεν αναφερει κατι για τα κτισματα στο εκτος τμημα αλλα δεν ειναι και ηλεκτροδοτουμενα επισης εχει και νερο. Στις αεροφωτο δεν βλέπω κτίσματα προ του 1983 και δεν υπάρχει οικοδομική άδεια άρα είναι κατηγορία 5 κι εφόσον έχει κλείσει η κατηγορία αυτή η μόνη περίπτωση να μπορεί να τακτοποιηθεί είναι ως κατηγορια 5 με την αποδοχη κληρονομιάς. Γι'αυτό ρωτάω εάν γνωρίζει κάποιος την διαδικασία..
  13. Καλησπέρα. Τελικά, τι ισχύει για τις σκάλες στις μεζονέτες; Καταλαβαίνω από την παράγραφο ότι δεν μετράνε, αλλά βλέπω ότι οι απόψεις διίστανται. Έχουμε κάποια νεότερη διόρθωση;
  14. Άρα, προ έκδοσης Ο.Α θα πρέπει να έχεις τακτοποιήσει το ακίνητο. Η πράξη αφορά το γήπεδο. Για τη θέση του ακινήτου στον οικισμό και σε ποια ζώνη βρίσκεται έχεις εικόνα; Υπάρχει περιοχή προβλεπόμενης επέκτασης; Βρίσκεται εκτός προ 23 τμήματος (συνεκτικό);
  15. O οικισμός είναι στάσιμος με προτεινόμενα όρια ΣΧΟΟΑΠ και βρίσκεται εκτός ανάρτησης του Δασικού Χάρτη. Η πράξη θα χρησιμοποιηθεί για την έκδοση ΟΑ.
  16. Δυνατό update Σύμφωνα με email που μου ήρθε, στην νέα έκδοση 2026, έβαλαν διαστασιολόγηση. Ελπίζω να έφτιαξαν (αν δεν το είχαν κάνει ήδη) και τα παραγόμενα - εξαγώγιμα σχέδια στα πρότυπα άλλων προγραμμάτων (π.χ. fespa, holobim), καθώς (τουλάχιστον όταν το κοιτούσα εγώ) υστερούσε σημαντικά και ήθελαν αρκετή δουλεία στο cad από το χρήστη για να έχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ήταν το δεύτερο που είχα παρατηρήσει πως απαιτούσε πολλές χαμένες εργατοώρες μετά την διαστασιολόγηση για να ολοκληρώσεις μια μελέτη, και θεωρώ πως είναι εξαιρετικά πιο απλό να διορθωθεί. Ελπίζω πάντως να το έχουν κάνει ήδη και να γράφω βλακείες.
  17. Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, παρατείνεται η δράση «Εξωστρέφεια Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» ΕΣΠΑ 2021- 2027, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ως καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης ορίζεται η 11η Νοεμβρίου 2025 και ώρα 15:00. Η δράση με προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ, στοχεύει στην ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσα από τη στήριξη επενδυτικών σχεδίων που στοχεύουν στην αξιοποίηση και ανάπτυξη σύγχρονων τεχνολογιών καθώς και στην αναβάθμιση των παραγόμενων προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών τους. Επίσης, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των ΜμΕ επιδιώκεται μέσω της ένταξής τους σε διεθνείς αλυσίδες αξίας και της συμμετοχής τους σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις. Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα https://www.antagonistikotita.gr/ View full είδηση
  18. Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκου Παπαθανάση, παρατείνεται η δράση «Εξωστρέφεια Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» του Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» ΕΣΠΑ 2021- 2027, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ως καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης ορίζεται η 11η Νοεμβρίου 2025 και ώρα 15:00. Η δράση με προϋπολογισμό 200 εκατ. ευρώ, στοχεύει στην ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσα από τη στήριξη επενδυτικών σχεδίων που στοχεύουν στην αξιοποίηση και ανάπτυξη σύγχρονων τεχνολογιών καθώς και στην αναβάθμιση των παραγόμενων προϊόντων και των παρεχόμενων υπηρεσιών τους. Επίσης, η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των ΜμΕ επιδιώκεται μέσω της ένταξής τους σε διεθνείς αλυσίδες αξίας και της συμμετοχής τους σε διεθνείς εμπορικές εκθέσεις. Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται στην ιστοσελίδα https://www.antagonistikotita.gr/
  19. Η βεβαίωση του άρθρου 30 δεν είναι κάποιας μορφής άδεια. Δηλώνεις υπεύθυνα ότι δεν απαιτούνται εγκρίσεις από φορείς. Επειδή αναφέρεις ράμπα ΑΜΕΑ, διευκρίνισε αν η ράμπα θα κατασκευαστεί εντός οικοπέδου (αν το ακίνητο βρίσκεται εντός σχεδίου) ή εκτός ρυμοτομικής γραμμής; Όπως ορθώς αναφέρει ο Άκης, μόνο εκτύπωση. Μην αγχωθείς όταν θα δεις ημερομηνία ισχύος την ίδια ημέρα έκδοσης. Όλα αυτά δεν έχουν καμία σημασία. Η βεβαίωση όπως συχνά αναφέρουμε δεν επέχει θέση άδειας ή βεβαίωσης νομιμότητας. Αφορά αποκλειστικά την δήλωση περί μη απαίτησης εγκρίσεων. Συνηθίζουμε (χωρίς να απορρέει από κάποιο νόμο) και προς διασφάλιση της ηρεμίας των πελατών μας, να γράφουμε στην Τ.Ε τις εργασίες από το άρθρο 30 που θα γίνουν, ώστε σε περίπτωση ελέγχου, ο ιδιοκτήτης να έχει να δείξει κάτι.
  20. Πελάτης μου επιθυμεί την τακτοποίηση με τις διατάξεις του Ν.4495/2017 ισόγειας αποθήκης σε επαφή με διατηρητέο κτίριο, χαρακτηρισμένο το έτος 2010 με υπουργική απόφαση του ΥΠΕΚΑ. Το διατηρητέο είναι προϋφιστάμενο του 1955 και δεν διαθέτει οικοδομική άδεια. Ήθελα να ρωτήσω τα παρακάτω: 1. Η ειδικότητά μου είναι πολιτικός μηχανικός. Μπορώ να τρέξω εγώ την διαδικασία έγκρισης υπαγωγής στο ΚΕΣΑ ή απαιτείται η υπογραφή αρχιτέκτονα μηχανικού λόγω του ότι το κτίριο είναι διατηρητέο; 2. Στο άρθρο 117, παρ. 1 του Ν.4495/2017 αναφέρει " Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων που βρίσκονται μέσα στον όγκο των διατηρητέων κτιρίων ή προσθήκες καθ’ ύψος ή κατ’ επέκταση σε ποσοστό που αθροιστικά δεν υπερβαίνει το δέκα τοις εκατό (10%) της συνολικής δόμησης εντός του ακινήτου, καθώς και αυθαιρέτων μεμονωμένων κτισμάτων εντός του ακινήτου στο οποίο υφίσταται διατηρητέο κτίριο σε απόσταση από αυτό μεγαλύτερη του Δ." Η αποθήκη που θέλω εγώ να τακτοποιήσω δεν είναι μέσα στον όγκο του διατηρητέου, ούτε είναι προσθήκη καθ' ύψος ή κατ' επέκταση του διατηρητέου, καθώς αποτελεί ξεχωριστό κτίσμα. Επίσης είναι σε επαφή με το διατηρητέο και δεν βρίσκεται σε απόσταση μεγαλύτερη του Δ που αναφέρει ο νόμος. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να τακτοποιηθεί; Δεν έχει νόημα να ξεκινήσω καν την διαδικασία; Έχω προσπαθήσει να επικοινωνήσω με το ΚΕΣΑ στα τηλέφωνα 2106475101 και 2106475168, αλλά δεν χτυπάνε καν. Είναι σαν να μην χρησιμοποιούνται.
  21. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του προγράμματος Εξοικονομώ 2021 για την έκδοση οριστικών πινάκων αιτήσεων. Η ανακοίνωση: "Σας ενημερώνουμε ότι, εκδόθηκε η υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/107703/626/ 09.10.2025 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία εγκρίνονται: οι υπό στοιχεία «Ο.Π.Ε.-Κ.1-15» και «Ο.Π.Ε.-Κ.2.5-15» Οριστικοί Πίνακες Εγκεκριμένων αιτήσεων Μονοκατοικιών/Μεμονωμένων διαμερισμάτων. ο υπό στοιχεία «ΠΟΛ-Ο.Π.Ε.-12» Οριστικός Πίνακας Εγκεκριμένων αιτήσεων Πολυκατοικιών οι υπό στοιχεία «ΠΠΑ-Κ.1-13», Προσωρινός Πίνακας Απορριπτέων αιτήσεων μονοκατοικιών και μεμονωμένων διαμερισμάτων Οι πίνακες έχουν αναρτηθεί στην ενότητα Αποτελέσματα Αξιολόγησης της ιστοσελίδας του προγράμματος." View full είδηση
  22. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέδωσε ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του προγράμματος Εξοικονομώ 2021 για την έκδοση οριστικών πινάκων αιτήσεων. Η ανακοίνωση: "Σας ενημερώνουμε ότι, εκδόθηκε η υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/107703/626/ 09.10.2025 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με την οποία εγκρίνονται: οι υπό στοιχεία «Ο.Π.Ε.-Κ.1-15» και «Ο.Π.Ε.-Κ.2.5-15» Οριστικοί Πίνακες Εγκεκριμένων αιτήσεων Μονοκατοικιών/Μεμονωμένων διαμερισμάτων. ο υπό στοιχεία «ΠΟΛ-Ο.Π.Ε.-12» Οριστικός Πίνακας Εγκεκριμένων αιτήσεων Πολυκατοικιών οι υπό στοιχεία «ΠΠΑ-Κ.1-13», Προσωρινός Πίνακας Απορριπτέων αιτήσεων μονοκατοικιών και μεμονωμένων διαμερισμάτων Οι πίνακες έχουν αναρτηθεί στην ενότητα Αποτελέσματα Αξιολόγησης της ιστοσελίδας του προγράμματος."
  23. Καλημέρα σας, για την βεβαίωση το σύστημα δεν εκδίδει "πράξη"; Μόνο εκτύπωση της αίτησης μπορούμε να κάνουμε; Ευχαριστώ.
  24. εδω για τις σοφιτες https://www.aftodioikisi.gr/nomothesia/nok-mponoys-domisis-ston-pago-kai-oi-sofites/
  25. Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας δημοσίευσε την γνωμοδότησή του επί του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση του Ειδικού Σχεδίου Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (ΕΣΠΙΑΠ) για την αντιστάθμιση της χρήσης κινήτρων του ΝΟΚ, το οποίο κρίθηκε συνταγματικό και νόμιμο. Αναλυτικότερα, το σχέδιο ΠΔ είχε κατατεθεί στο Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία μετά τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (146-149/2025) και σήμερα δημοσιεύθηκε η υπ΄ αριθμ. 135/2025 γνωμοδότηση (προεδρεύουσα η σύμβουλος Επικρατείας Ρωξάνη Γιαννουλάτου και εισηγητής ο πάρεδρος Ανδρέας Σκούφαλος), με την οποία αίρεται η ασάφεια ως προς τη χρήση κινήτρων του ΝΟΚ. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του ΣτΕ έχει ως εξής: «Με το 135/2025 πρακτικό επεξεργασίας του Ε΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (Προέδρος: Ρ. Γιαννουλάτου, Σύμβουλος, Εισηγητής: Α. Σκούφαλος. Πάρεδρος) κρίθηκε νόμιμο σχέδιο προεδρικού διατάγματος, το οποίο καταρτίστηκε ύστερα από τις 146-149/2025 αποφάσεις της Ολομελείας του Δικαστηρίου σχετικά με την αντισυνταγματικότητα του συστήματος κινήτρων του ΝΟΚ. Το σχέδιο διατάγματος καταρτίστηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5197/2025, με το άρθρο 68 του οποίου θεσπίστηκε μηχανισμός περιβαλλοντικού ισοδυνάμου για την αντιμετώπιση της χρήσης κινήτρων και προσαυξήσεων βάσει οικοδομικών αδειών που είχαν εκδοθεί πριν από την έκδοση των παραπάνω ακυρωτικών αποφάσεων του Δικαστηρίου. Πρόκειται, ιδίως, για τις οικοδομικές άδειες που είτε έχουν ακυρωθεί με δικαστική απόφαση είτε είχαν προσβληθεί μέχρι την 11.12.2024, άρα καταλαμβάνονται από την αντισυνταγματικότητα που διέγνωσε το Δικαστήριο και είναι πολύ πιθανό να ακυρωθούν. Ο μηχανισμός περιλαμβάνει Ειδικό Σχέδιο Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (ΕΣΠΙΑΠ), το οποίο χρηματοδοτείται από ποσά περιβαλλοντικού ισοδυνάμου που καταβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι, και επανέκδοση των οικοδομικών αδειών με διαδικασία που διαφοροποιείται ανάλογα με το αν έχει ολοκληρωθεί ή όχι ο φέρων οργανισμός της οικοδομής. Ο μηχανισμός περιλαμβάνει την επιλογή των καταλληλότερων μέτρων περιβαλλοντικού ισοδυνάμου από αυτά που προβλέπει ο ν. 5197/2025 (άρθρο 68 παρ. 2) σε επίπεδο δημοτικής ενότητας ή, για τα μητροπολιτικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, δήμου, τούτο δε βάσει περιβαλλοντικού προελέγχου ή, εφόσον συντρέχει περίπτωση, στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Το Ε΄ Τμήμα, επαναλαμβάνοντας νομολογία του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου, δέχθηκε ότι, στην περίπτωση εννόμων σχέσεων που έχουν κριθεί αμετακλήτως με δικαστικές αποφάσεις, ο νομοθέτης δεν κωλύεται να ρυθμίσει και πάλι τις σχέσεις αυτές με νέους κανόνες δικαίου, εφόσον αυτοί έχουν γενικό χαρακτήρα και δεν ρυθμίζουν μεμονωμένη σχέση. Κατά συνέπεια, το προπεριγραφόμενο σύστημα, που εισήχθη μετά την έκδοση των παραπάνω ακυρωτικών αποφάσεων του Δικαστηρίου, κρίθηκε ως συμβατό με το Σύνταγμα, διότι η, τυχόν, επανέκδοση των παραπάνω οικοδομικών αδειών θα είναι προϊόν νέου διαφορετικού νομοθετικού καθεστώτος, το οποίο δεν αποσκοπεί στην επίλυση συγκεκριμένης διαφοράς, αλλά στη θέσπιση γενικής και αφηρημένης ρύθμισης με κριτήρια αντικειμενικά (ολοκλήρωση ή μη φέροντος οργανισμού κ.λπ.) και απρόσωπα. Κρίθηκε, όμως, ότι, κατά την έννοια των εξουσιοδοτικών διατάξεων, η, τυχόν, επανέκδοση των παραπάνω οικοδομικών αδειών προϋποθέτει την ολοκλήρωση περιβαλλοντικού προελέγχου του σχεδίου, που εκπονείται, κατά τα προαναφερόμενα, σε τοπικό επίπεδο, ή, εάν χρειάζεται, στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων».
  26. Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας δημοσίευσε την γνωμοδότησή του επί του σχεδίου Προεδρικού Διατάγματος για την έγκριση του Ειδικού Σχεδίου Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (ΕΣΠΙΑΠ) για την αντιστάθμιση της χρήσης κινήτρων του ΝΟΚ, το οποίο κρίθηκε συνταγματικό και νόμιμο. Αναλυτικότερα, το σχέδιο ΠΔ είχε κατατεθεί στο Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία μετά τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (146-149/2025) και σήμερα δημοσιεύθηκε η υπ΄ αριθμ. 135/2025 γνωμοδότηση (προεδρεύουσα η σύμβουλος Επικρατείας Ρωξάνη Γιαννουλάτου και εισηγητής ο πάρεδρος Ανδρέας Σκούφαλος), με την οποία αίρεται η ασάφεια ως προς τη χρήση κινήτρων του ΝΟΚ. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση του ΣτΕ έχει ως εξής: «Με το 135/2025 πρακτικό επεξεργασίας του Ε΄ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (Προέδρος: Ρ. Γιαννουλάτου, Σύμβουλος, Εισηγητής: Α. Σκούφαλος. Πάρεδρος) κρίθηκε νόμιμο σχέδιο προεδρικού διατάγματος, το οποίο καταρτίστηκε ύστερα από τις 146-149/2025 αποφάσεις της Ολομελείας του Δικαστηρίου σχετικά με την αντισυνταγματικότητα του συστήματος κινήτρων του ΝΟΚ. Το σχέδιο διατάγματος καταρτίστηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5197/2025, με το άρθρο 68 του οποίου θεσπίστηκε μηχανισμός περιβαλλοντικού ισοδυνάμου για την αντιμετώπιση της χρήσης κινήτρων και προσαυξήσεων βάσει οικοδομικών αδειών που είχαν εκδοθεί πριν από την έκδοση των παραπάνω ακυρωτικών αποφάσεων του Δικαστηρίου. Πρόκειται, ιδίως, για τις οικοδομικές άδειες που είτε έχουν ακυρωθεί με δικαστική απόφαση είτε είχαν προσβληθεί μέχρι την 11.12.2024, άρα καταλαμβάνονται από την αντισυνταγματικότητα που διέγνωσε το Δικαστήριο και είναι πολύ πιθανό να ακυρωθούν. Ο μηχανισμός περιλαμβάνει Ειδικό Σχέδιο Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (ΕΣΠΙΑΠ), το οποίο χρηματοδοτείται από ποσά περιβαλλοντικού ισοδυνάμου που καταβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι, και επανέκδοση των οικοδομικών αδειών με διαδικασία που διαφοροποιείται ανάλογα με το αν έχει ολοκληρωθεί ή όχι ο φέρων οργανισμός της οικοδομής. Ο μηχανισμός περιλαμβάνει την επιλογή των καταλληλότερων μέτρων περιβαλλοντικού ισοδυνάμου από αυτά που προβλέπει ο ν. 5197/2025 (άρθρο 68 παρ. 2) σε επίπεδο δημοτικής ενότητας ή, για τα μητροπολιτικά συγκροτήματα Αθήνας και Θεσσαλονίκης, δήμου, τούτο δε βάσει περιβαλλοντικού προελέγχου ή, εφόσον συντρέχει περίπτωση, στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Το Ε΄ Τμήμα, επαναλαμβάνοντας νομολογία του Ανωτάτου Ειδικού Δικαστηρίου, δέχθηκε ότι, στην περίπτωση εννόμων σχέσεων που έχουν κριθεί αμετακλήτως με δικαστικές αποφάσεις, ο νομοθέτης δεν κωλύεται να ρυθμίσει και πάλι τις σχέσεις αυτές με νέους κανόνες δικαίου, εφόσον αυτοί έχουν γενικό χαρακτήρα και δεν ρυθμίζουν μεμονωμένη σχέση. Κατά συνέπεια, το προπεριγραφόμενο σύστημα, που εισήχθη μετά την έκδοση των παραπάνω ακυρωτικών αποφάσεων του Δικαστηρίου, κρίθηκε ως συμβατό με το Σύνταγμα, διότι η, τυχόν, επανέκδοση των παραπάνω οικοδομικών αδειών θα είναι προϊόν νέου διαφορετικού νομοθετικού καθεστώτος, το οποίο δεν αποσκοπεί στην επίλυση συγκεκριμένης διαφοράς, αλλά στη θέσπιση γενικής και αφηρημένης ρύθμισης με κριτήρια αντικειμενικά (ολοκλήρωση ή μη φέροντος οργανισμού κ.λπ.) και απρόσωπα. Κρίθηκε, όμως, ότι, κατά την έννοια των εξουσιοδοτικών διατάξεων, η, τυχόν, επανέκδοση των παραπάνω οικοδομικών αδειών προϋποθέτει την ολοκλήρωση περιβαλλοντικού προελέγχου του σχεδίου, που εκπονείται, κατά τα προαναφερόμενα, σε τοπικό επίπεδο, ή, εάν χρειάζεται, στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων». View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.