Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα αγαπητοί Κοι Συνάδελφοι. Θα ήθελα την άποψη σας παρακαλώ. Έχω ένα γήπεδο με αδεια για Ισόγεια κατοικία (4.00 x 5.00) του 1980. Από την υφιστάμενη σύσταση προκύπτει το συγκεκριμένο εντός του Τμήματος 3. στην Ζώνη Δ΄(Φ.Ε.Κ 539Δ'/1989 & Φ.Ε,Κ 303Α'/2003). Τα υφιστάμενα κτήρια σήμερα είναι σε άλλη θέση και δεν συμπίπτουν πουθενά με αυτό της οικοδομικής άδειας. Σκέφτομαι να το πάω όλο αυθαίρετο αλλά με οικοδομική αδεια Κατηγορία 2. Πως το ακούτε? Σκέφτεστε κάτι διαφορετικό? (Ανεβάζω και το Δ.μα κάλυψης - Τοπογραφικό του 1980 και το σημερινό). Ευχαριστώ πολύ Δ.ΜΑ ΚΑΛΥΨΗΣ - ΤΟΠΟ.pdf
  3. Εκδόθηκε στις 02/06/2025 η προβλεπόμενη στο άρθρο 2 της ΥΑ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΓΓΧΣΑΠ/110210/47 (B’ 5980/29.10.2024) διαπιστωτική πράξη του Προέδρου του ΤΕΕ για την προσαρμογή της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος «e-Άδειες» σε σχέση με την ηλεκτρονική έκδοση Βεβαιώσεων Δασικών Υπηρεσιών μέσω του συστήματος. Οι διαθέσιμες αιτήσεις αφορούν εκτάσεις για τις οποίες δεν υπάρχει αναρτημένος ή κυρωμένος δασικός χάρτης. Στον νέο τύπο αίτησης «Βεβαιώσεις Δασικών Υπηρεσιών» περιλαμβάνονται οι εξής τύποι πράξεων: Πράξη Χαρακτηρισμού έκτασης αρθ.14 ν.998/1979: Αφορά εκτάσεις για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί Πράξη Χαρακτηρισμού και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Αντίρρηση σε Πράξη Χαρακτηρισμού έκτασης: Αφορά τυχόν αντιρρήσεις που υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού, και εισάγεται ως μεταγενέστερη της πράξης χαρακτηρισμού. Πιστοποιητικό/Βεβαίωση οριστικού & αμετάκλητου χαρακτηρισμού έκτασης: Εφόσον η Πράξη Χαρακτηρισμού έχει εκδοθεί με έντυπη διαδικασία εισάγεται ως πρώτη πράξη. Σε περίπτωση που η Πράξη Χαρακτηρισμού έχει εκδοθεί μέσω «e-Άδειες» εισάγεται ως μεταγενέστερη αυτής ή της τυχόν Αντίρρησης, εφόσον έχει γίνει αποδεκτή. Βεβαίωση υπαγωγής έκτασης στην παρ.7 αρθ.3 ν.998/1979: Αφορά εκτάσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί Οικοδομική Άδεια και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Βεβαίωση εξαίρεσης έκτασης λόγω κτίσματος προ ‘55: Αφορά εκτάσεις οι οποίες καταλαμβάνονται από κτίσμα προ ‘55 και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Αιτήσεις που αφορούν τις ανωτέρω διαδικασίες και έχουν υποβληθεί πριν την ένταξη των δασικών υπηρεσιών στο «e-Άδειες», ολοκληρώνονται με την προγενέστερη διαδικασία.
  4. Εκδόθηκε στις 02/06/2025 η προβλεπόμενη στο άρθρο 2 της ΥΑ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΓΓΧΣΑΠ/110210/47 (B’ 5980/29.10.2024) διαπιστωτική πράξη του Προέδρου του ΤΕΕ για την προσαρμογή της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος «e-Άδειες» σε σχέση με την ηλεκτρονική έκδοση Βεβαιώσεων Δασικών Υπηρεσιών μέσω του συστήματος. Οι διαθέσιμες αιτήσεις αφορούν εκτάσεις για τις οποίες δεν υπάρχει αναρτημένος ή κυρωμένος δασικός χάρτης. Στον νέο τύπο αίτησης «Βεβαιώσεις Δασικών Υπηρεσιών» περιλαμβάνονται οι εξής τύποι πράξεων: Πράξη Χαρακτηρισμού έκτασης αρθ.14 ν.998/1979: Αφορά εκτάσεις για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί Πράξη Χαρακτηρισμού και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Αντίρρηση σε Πράξη Χαρακτηρισμού έκτασης: Αφορά τυχόν αντιρρήσεις που υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού, και εισάγεται ως μεταγενέστερη της πράξης χαρακτηρισμού. Πιστοποιητικό/Βεβαίωση οριστικού & αμετάκλητου χαρακτηρισμού έκτασης: Εφόσον η Πράξη Χαρακτηρισμού έχει εκδοθεί με έντυπη διαδικασία εισάγεται ως πρώτη πράξη. Σε περίπτωση που η Πράξη Χαρακτηρισμού έχει εκδοθεί μέσω «e-Άδειες» εισάγεται ως μεταγενέστερη αυτής ή της τυχόν Αντίρρησης, εφόσον έχει γίνει αποδεκτή. Βεβαίωση υπαγωγής έκτασης στην παρ.7 αρθ.3 ν.998/1979: Αφορά εκτάσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί Οικοδομική Άδεια και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Βεβαίωση εξαίρεσης έκτασης λόγω κτίσματος προ ‘55: Αφορά εκτάσεις οι οποίες καταλαμβάνονται από κτίσμα προ ‘55 και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Αιτήσεις που αφορούν τις ανωτέρω διαδικασίες και έχουν υποβληθεί πριν την ένταξη των δασικών υπηρεσιών στο «e-Άδειες», ολοκληρώνονται με την προγενέστερη διαδικασία. View full είδηση
  5. Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση. Να ρωτήσω τι εννοείτε να διερευνηθεί εναλλακτικά η πιθανότητα νομιμοποίησης της κατασκευής;; Ποια θα μπορούσε να είναι η λύση;; Ήθελα να προβώ σε τακτοποίηση και Η.Τ.Κ. του διαμερίσματος του 4ου ορόφου και δυστυχώς από ότι καταλαβαίνω λόγω της καμινάδας αυτό δεν είναι εφικτό.
  6. @kosvas Καλησπέρα. Δυστυχώς σε πηγαίνει κατηγορία 5 και δεν μπορείς να υποβάλλεις δήλωση. Εναλλακτικά διερεύνησε την πιθανότητα νομιμοποίησης της κατασκευής.
  7. Καλησπέρα, Στην περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής καμινάδας, η οποία προεξέχει κατά 35 εκ. εντός της πρασιάς, θα ήθελα να ρωτήσω εάν μπορεί να τακτοποιηθεί με αναλυτικό προϋπολογισμό βάσει της Κατηγορίας 4 του Ν. 4495/2017 ή αν, λόγω του ότι η προεξοχή υπερβαίνει τα 20 εκ. εντός του προκηπίου, δεν είναι δυνατή η τακτοποίησή της με αυτή την κατηγορία και απαιτείται υπαγωγή στην Κατηγορία 5. Η οικοδομική άδεια είναι του 2006. Ευχαριστώ πολύ
  8. Σήμερα
  9. Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης ανάλογα με το προφίλ του οφειλέτη. Εκτοξεύθηκαν οι οφειλές προς το ΚΕΑΟ ΕΦΚΑ καθώς αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Εκτοξεύθηκαν οι οφειλές προς το ΚΕΑΟ ΕΦΚΑ το πρώτο τρίμηνο του 2025 καθώς αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Το ΚΕΑΟ έχει αποστείλει 41.949 ατομικές ειδοποιήσεις ενώ σε 20 μέρες μετά την ειδοποίηση προχωρά ακόμη και σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Στο τέλος του Μαρτίου 2025 το συνολικό ποσό των 32.264.439.356 ευρώ σε οφειλές (22.124.667.940 € κύρια οφειλή και 10.139.771.416 € πρόσθετα τέλη) που έχουν ενταχθεί στο Κ.Ε.Α.Ο. διαμορφώθηκε στα 49.730.374.995 ευρώ (τρέχον υπόλοιπο, εκ των οποίων 29.700.866.062 € κύρια οφειλή και 20.029.508.933 € πρόσθετα τέλη). Από την έναρξη του Κ.Ε.Α.Ο. μέχρι τον Μάρτιο του 2025 έχουν αποσταλεί συνολικά 2.674.867 Ατομικές Ειδοποιήσεις σε οφειλέτες. Ειδικά εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 εστάλησαν 41.949 ατομικές ειδοποιήσεις. Το συνολικό χρέος στο Κ.Ε.Α.Ο. στις 31/12/2024 ήταν 49.286.787.961 ευρώ και μέσα στο επόμενο τρίμηνο το χρέος αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Η μεταβολή αφορούσε αύξηση κατά 370.778.476 ευρώ στα πρόσθετα τέλη. Από τα στοιχεία διακρίνεται ότι: υπάρχει συγκέντρωση πλήθους οφειλετών στις χαμηλότερες κλίμακες οφειλών με 1.546.235 οφειλέτες (72,80% των οφειλετών) να έχουν οφειλή έως 15.000 ευρώ ο καθένας το 87,78% των οφειλετών (1.864.531 οφειλέτες) έχουν οφειλή έως 30.000 ευρώ ο καθένας μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών αφορά 318.296 οφειλέτες με οφειλή από 15.000 – 30.000 ευρώ ο καθένας (14,04% του τρέχοντος υπολοίπου). αντίστοιχα μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών συγκεντρώνουν 96.136 οφειλέτες που έχουν οφειλή από 50.000 - 100.000 ευρώ (13,61% του τρέχοντος υπολοίπου) το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αφορά λίγους μεγαλο-οφειλέτες με οφειλές άνω του 1 εκ. ευρώ (2.819 οφειλέτες συγκεντρώνουν το 23,98% του υπόλοιπου οφειλών). Από την ανάλυση στοιχείων προκύπτει ότι για τις οφειλές ύψους 49.730.374.995 ευρώ, το 35,56% (ποσό 17.684.498.669 ευρώ) του συνολικού χρέους δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά από το 2010 και μετά, ενώ το 64,44% (ποσό 32.045.876.327 ευρώ) δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά το 2009 ή παλαιότερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως προκύπτει από αναλύσεις του Κ.Ε.Α.Ο., από τα 49,7 δισ. ευρώ που είναι σήμερα στο χαρτοφυλάκιο περίπου τα 10,1 δις ευρώ είναι οφειλές πολύ χαμηλής εισπραξιμότητας. Οι οφειλές των 10,1 δις ευρώ αφορούν εργοδότες πτωχευμένους, εργοδότες σε καθεστώς εκκαθάρισης, εργοδότες με οφειλές πριν από την εφαρμογή του συστήματος ασφάλισης μέσω ΑΠΔ, που δεν έχουν ποτέ υποβάλει ΑΠΔ και που δεν έχουν ποτέ καταβάλει ποσά στο Κ.Ε.Α.Ο., καθώς και οφειλές ασφαλισμένων που έχουν αποβιώσει. Ρυθμίσεις Στο τέλος Μαρτίου 2025 οι ενεργές και ολοκληρωμένες ρυθμίσεις στο Κ.Ε.Α.Ο. έφτασαν σε πλήθος τις 1.077.865 για οφειλές ύψους 8,61 δισ. ευρώ. Οι συνολικές εισπράξεις του Κ.Ε.Α.Ο. εντός του τριμήνου (Ιανουάριος – Μάρτιος 2025) ανέρχονται σε 453.407.514 ευρώ. Από την έναρξη της λειτουργίας του Κ.Ε.Α.Ο. έχουν εισπραχθεί συνολικά 13.659.937.471 ευρώ. Στο τέλος Μαρτίου 2025 οι συνολικές ενεργές ρυθμίσεις ήταν 318.662 και το ρυθμισμένο ποσό 4.843.635.527 ευρώ, ενώ οι ολοκληρωμένες ρυθμίσεις ήταν συνολικά 759.203 για οφειλές στο Κ.Ε.Α.Ο. ύψους 3.769.191.913 ευρώ. Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 στο Κ.Ε.Α.Ο. εντάχθηκαν 18.139 οφειλέτες από το e-ΕΦΚΑ Μισθωτών/τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 21.267 οφειλέτες από τον e-ΕΦΚΑ Μη Μισθωτών, 236 οφειλέτες από τον τ. ΟΑΕΕ, 112 οφειλέτες από το τ. ΕΤΑΑ, 350 οφειλέτες από το τ. ΕΤΕΑΕΠ, 36 οφειλέτες από τον τ. ΟΓΑ και 18 οφειλέτες από Φορείς εκτός e-Ε.Φ.Κ.Α. Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του 2025 εντάχθηκαν 40.158 νέοι οφειλέτες με οφειλές ύψους 27.583.128 ευρώ (κύριες οφειλές και πρόσθετα τέλη). Μέτρα είσπραξης Οι Υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο. εντοπίζουν τους οφειλέτες που δεν ανταποκρίθηκαν εντός 20 ημερών από την παραλαβή της Ατομικής Ειδοποίησης για την τακτοποίηση της οφειλής τους. Πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων οι οφειλέτες αξιολογούνται και δημιουργείται το προφίλ του καθενός με πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο., τη διασύνδεση με το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. κλπ. Στη συνέχεια, με κριτήρια καθορίζεται ο βαθμός εισπραξιμότητας και επισφάλειας κάθε οφειλής. Μεταξύ των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη είναι: το ύψος της οφειλής: ανάλογα με το ύψος της οφειλής επιλέγεται και το κατάλληλο είδος μέτρου η συμπεριφορά του οφειλέτη: αξιολογείται η στάση του οφειλέτη σε σχέση με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του π.χ. η καταβολή των τρεχουσών εισφορών και η παράλληλη καταβολή ανελλιπώς κάθε μήνα εύλογου ποσού «έναντι» της οφειλής ενισχύουν το προφίλ της αξιοπιστίας του οφειλέτη, κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη υπέρ του οφειλέτη για όσο χρόνο διαρκεί η συμπεριφορά αυτή. η παλαιότητα της οφειλής: στο πλαίσιο της αξιολόγησης του οφειλέτη, εξετάζεται το χρονικό σημείο δημιουργίας των οφειλών, προκειμένου να εκτιμηθεί αν οφείλονται σε συστηματική αφερεγγυότητα του οφειλέτη. View full είδηση
  10. Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης ανάλογα με το προφίλ του οφειλέτη. Εκτοξεύθηκαν οι οφειλές προς το ΚΕΑΟ ΕΦΚΑ καθώς αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Εκτοξεύθηκαν οι οφειλές προς το ΚΕΑΟ ΕΦΚΑ το πρώτο τρίμηνο του 2025 καθώς αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Το ΚΕΑΟ έχει αποστείλει 41.949 ατομικές ειδοποιήσεις ενώ σε 20 μέρες μετά την ειδοποίηση προχωρά ακόμη και σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Στο τέλος του Μαρτίου 2025 το συνολικό ποσό των 32.264.439.356 ευρώ σε οφειλές (22.124.667.940 € κύρια οφειλή και 10.139.771.416 € πρόσθετα τέλη) που έχουν ενταχθεί στο Κ.Ε.Α.Ο. διαμορφώθηκε στα 49.730.374.995 ευρώ (τρέχον υπόλοιπο, εκ των οποίων 29.700.866.062 € κύρια οφειλή και 20.029.508.933 € πρόσθετα τέλη). Από την έναρξη του Κ.Ε.Α.Ο. μέχρι τον Μάρτιο του 2025 έχουν αποσταλεί συνολικά 2.674.867 Ατομικές Ειδοποιήσεις σε οφειλέτες. Ειδικά εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 εστάλησαν 41.949 ατομικές ειδοποιήσεις. Το συνολικό χρέος στο Κ.Ε.Α.Ο. στις 31/12/2024 ήταν 49.286.787.961 ευρώ και μέσα στο επόμενο τρίμηνο το χρέος αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Η μεταβολή αφορούσε αύξηση κατά 370.778.476 ευρώ στα πρόσθετα τέλη. Από τα στοιχεία διακρίνεται ότι: υπάρχει συγκέντρωση πλήθους οφειλετών στις χαμηλότερες κλίμακες οφειλών με 1.546.235 οφειλέτες (72,80% των οφειλετών) να έχουν οφειλή έως 15.000 ευρώ ο καθένας το 87,78% των οφειλετών (1.864.531 οφειλέτες) έχουν οφειλή έως 30.000 ευρώ ο καθένας μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών αφορά 318.296 οφειλέτες με οφειλή από 15.000 – 30.000 ευρώ ο καθένας (14,04% του τρέχοντος υπολοίπου). αντίστοιχα μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών συγκεντρώνουν 96.136 οφειλέτες που έχουν οφειλή από 50.000 - 100.000 ευρώ (13,61% του τρέχοντος υπολοίπου) το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αφορά λίγους μεγαλο-οφειλέτες με οφειλές άνω του 1 εκ. ευρώ (2.819 οφειλέτες συγκεντρώνουν το 23,98% του υπόλοιπου οφειλών). Από την ανάλυση στοιχείων προκύπτει ότι για τις οφειλές ύψους 49.730.374.995 ευρώ, το 35,56% (ποσό 17.684.498.669 ευρώ) του συνολικού χρέους δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά από το 2010 και μετά, ενώ το 64,44% (ποσό 32.045.876.327 ευρώ) δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά το 2009 ή παλαιότερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως προκύπτει από αναλύσεις του Κ.Ε.Α.Ο., από τα 49,7 δισ. ευρώ που είναι σήμερα στο χαρτοφυλάκιο περίπου τα 10,1 δις ευρώ είναι οφειλές πολύ χαμηλής εισπραξιμότητας. Οι οφειλές των 10,1 δις ευρώ αφορούν εργοδότες πτωχευμένους, εργοδότες σε καθεστώς εκκαθάρισης, εργοδότες με οφειλές πριν από την εφαρμογή του συστήματος ασφάλισης μέσω ΑΠΔ, που δεν έχουν ποτέ υποβάλει ΑΠΔ και που δεν έχουν ποτέ καταβάλει ποσά στο Κ.Ε.Α.Ο., καθώς και οφειλές ασφαλισμένων που έχουν αποβιώσει. Ρυθμίσεις Στο τέλος Μαρτίου 2025 οι ενεργές και ολοκληρωμένες ρυθμίσεις στο Κ.Ε.Α.Ο. έφτασαν σε πλήθος τις 1.077.865 για οφειλές ύψους 8,61 δισ. ευρώ. Οι συνολικές εισπράξεις του Κ.Ε.Α.Ο. εντός του τριμήνου (Ιανουάριος – Μάρτιος 2025) ανέρχονται σε 453.407.514 ευρώ. Από την έναρξη της λειτουργίας του Κ.Ε.Α.Ο. έχουν εισπραχθεί συνολικά 13.659.937.471 ευρώ. Στο τέλος Μαρτίου 2025 οι συνολικές ενεργές ρυθμίσεις ήταν 318.662 και το ρυθμισμένο ποσό 4.843.635.527 ευρώ, ενώ οι ολοκληρωμένες ρυθμίσεις ήταν συνολικά 759.203 για οφειλές στο Κ.Ε.Α.Ο. ύψους 3.769.191.913 ευρώ. Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 στο Κ.Ε.Α.Ο. εντάχθηκαν 18.139 οφειλέτες από το e-ΕΦΚΑ Μισθωτών/τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 21.267 οφειλέτες από τον e-ΕΦΚΑ Μη Μισθωτών, 236 οφειλέτες από τον τ. ΟΑΕΕ, 112 οφειλέτες από το τ. ΕΤΑΑ, 350 οφειλέτες από το τ. ΕΤΕΑΕΠ, 36 οφειλέτες από τον τ. ΟΓΑ και 18 οφειλέτες από Φορείς εκτός e-Ε.Φ.Κ.Α. Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του 2025 εντάχθηκαν 40.158 νέοι οφειλέτες με οφειλές ύψους 27.583.128 ευρώ (κύριες οφειλές και πρόσθετα τέλη). Μέτρα είσπραξης Οι Υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο. εντοπίζουν τους οφειλέτες που δεν ανταποκρίθηκαν εντός 20 ημερών από την παραλαβή της Ατομικής Ειδοποίησης για την τακτοποίηση της οφειλής τους. Πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων οι οφειλέτες αξιολογούνται και δημιουργείται το προφίλ του καθενός με πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο., τη διασύνδεση με το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. κλπ. Στη συνέχεια, με κριτήρια καθορίζεται ο βαθμός εισπραξιμότητας και επισφάλειας κάθε οφειλής. Μεταξύ των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη είναι: το ύψος της οφειλής: ανάλογα με το ύψος της οφειλής επιλέγεται και το κατάλληλο είδος μέτρου η συμπεριφορά του οφειλέτη: αξιολογείται η στάση του οφειλέτη σε σχέση με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του π.χ. η καταβολή των τρεχουσών εισφορών και η παράλληλη καταβολή ανελλιπώς κάθε μήνα εύλογου ποσού «έναντι» της οφειλής ενισχύουν το προφίλ της αξιοπιστίας του οφειλέτη, κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη υπέρ του οφειλέτη για όσο χρόνο διαρκεί η συμπεριφορά αυτή. η παλαιότητα της οφειλής: στο πλαίσιο της αξιολόγησης του οφειλέτη, εξετάζεται το χρονικό σημείο δημιουργίας των οφειλών, προκειμένου να εκτιμηθεί αν οφείλονται σε συστηματική αφερεγγυότητα του οφειλέτη.
  11. Καλησπέρα σας, Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικα με την κατασκευη glamping domes. Διάβασα οτι για σ΄υνδεση του μπάνιου με τον βόθρο, τοτε τα domes θεωρούνται σταθερές κατασκευές (παρόλου που είναι επάνω σε ξύλινη εξέδρα και δε ειναι κάτι πακτωμένο ή υπάρχει μπετό) και κατα συνέπεια θέλουν άδεια δόμησης για πρόχειρη κατασκευή. Η ερώτηση λοιπόν είναι η εξής. Τι χρειάζεται για την συγκεκριμένη άδεια; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.
  12. Στις 30 Ιουνίου 2025 λήγει οριστικά η ισχύς των υφιστάμενων εργοληπτικών πτυχίων για χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των δημοσίων έργων, αν δεν έχουν μέχρι τότε καταθέσει εκ νέου φάκελο μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως εξηγεί στο mononews ο Ζαχαρίας Αθουσάκης Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, ακόμη και οι ατομικές επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν πλήρη φάκελο στο Υπουργείο, αλλιώς από τις 2 Ιουλίου τα πτυχία που κατέχουν καθίστανται άκυρα και δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, ενώ παράλληλα θα στερηθούν και το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός τους. Το νέο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΗΤΕ), που ενεργοποιήθηκε –τυπικά– με βάση το ΠΔ 71/2019, εισάγει ένα ενιαίο πλαίσιο καταγραφής όλων των οικονομικών φορέων του κλάδου, κατατάσσοντας τους σε τάξεις (από την 1η έως την 7η) και σε έξι κατηγορίες έργων: οικοδομικά, οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, υδραυλικά κ.ά. Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Αθουσάκη, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου –παρά τις δεσμεύσεις– τέθηκε ουσιαστικά σε λειτουργία μόλις τον Μάιο του 2024 και μάλιστα για 10 μήνες παρέμενε εκτός λειτουργίας ή αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή φακέλων. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «μόνο τους τελευταίους δύο μήνες δέχεται κανονικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως θα προλάβει να καταθέσει φάκελο μόνο το 20% των εγγεγραμμένων». Συνεπώς, περί τις 3.000 εργοληπτικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων περίπου 500 είναι τεχνικές εταιρείες και οι υπόλοιπες ατομικές επιχειρήσεις (μηχανικοί και υπομηχανικοί), κινδυνεύουν να χάσουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και συνεπώς την επαγγελματική τους ιδιότητα. Ανταγωνισμός – φάντασμα στους διαγωνισμούς έργων Η άρση της ισχύος των υφιστάμενων πτυχίων και η μη δυνατότητα επανεγγραφής στο νέο μητρώο, οδηγεί σε ένα οξύμωρο και εξαιρετικά επικίνδυνο σενάριο σύμφωνα με το οποίο στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων θα συμμετάσχει μόνο ένα 20% των εργοληπτικών επιχειρήσεων (οι οποίοι θα έχουν προλάβει να ενταχθούν στο σύστημα), καταρρακώνοντας στην πράξη τον ανταγωνισμό. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές των έργων θα ανεβαίνουν λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών προσφορών, το δημόσιο θα υφίσταται οικονομική ζημία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός του «παιχνιδιού», χωρίς καν να ευθύνονται για την υποφαινόμενη καθυστέρηση. Συνεπώς οι τέσσερις μόλις μεγάλες εταιρείες θα συνεχίσουν να μονοπωλούν τα έργα. Η κατάσταση αυτή έχει τις ρίζες της στο ίδιο το ΠΔ 71/2019 που, ενώ τέθηκε σε ισχύ για την αναθεώρηση του πλαισίου των εργοληπτικών πτυχίων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού, στην πράξη μπήκε στο “ψυγείο” επί πέντε χρόνια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη δοθεί η δυνατότητα σε μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις να συνενωθούν, να μετεξελιχθούν και να αποκτήσουν πτυχία ανώτερων τάξεων – με συνέπεια τη συρρίκνωση της παρουσίας τους στα μεγάλα έργα. Οι επαγγελματικές ενώσεις (ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ) και οι ενδιαφερόμενοι φορείς ζητούν πλέον άμεση παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας, προκειμένου να δοθεί χρόνος ώστε να κατατεθούν εμπρόθεσμα οι φάκελοι. Η παράταση κρίνεται απολύτως απαραίτητη, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, το οποίο υπονομεύεται από την κατακόρυφη πτώση του ανταγωνισμού και τον αποκλεισμό της πλειονότητας των οικονομικών φορέων.
  13. Στις 30 Ιουνίου 2025 λήγει οριστικά η ισχύς των υφιστάμενων εργοληπτικών πτυχίων για χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των δημοσίων έργων, αν δεν έχουν μέχρι τότε καταθέσει εκ νέου φάκελο μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως εξηγεί στο mononews ο Ζαχαρίας Αθουσάκης Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, ακόμη και οι ατομικές επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν πλήρη φάκελο στο Υπουργείο, αλλιώς από τις 2 Ιουλίου τα πτυχία που κατέχουν καθίστανται άκυρα και δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, ενώ παράλληλα θα στερηθούν και το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός τους. Το νέο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΗΤΕ), που ενεργοποιήθηκε –τυπικά– με βάση το ΠΔ 71/2019, εισάγει ένα ενιαίο πλαίσιο καταγραφής όλων των οικονομικών φορέων του κλάδου, κατατάσσοντας τους σε τάξεις (από την 1η έως την 7η) και σε έξι κατηγορίες έργων: οικοδομικά, οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, υδραυλικά κ.ά. Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Αθουσάκη, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου –παρά τις δεσμεύσεις– τέθηκε ουσιαστικά σε λειτουργία μόλις τον Μάιο του 2024 και μάλιστα για 10 μήνες παρέμενε εκτός λειτουργίας ή αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή φακέλων. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «μόνο τους τελευταίους δύο μήνες δέχεται κανονικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως θα προλάβει να καταθέσει φάκελο μόνο το 20% των εγγεγραμμένων». Συνεπώς, περί τις 3.000 εργοληπτικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων περίπου 500 είναι τεχνικές εταιρείες και οι υπόλοιπες ατομικές επιχειρήσεις (μηχανικοί και υπομηχανικοί), κινδυνεύουν να χάσουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και συνεπώς την επαγγελματική τους ιδιότητα. Ανταγωνισμός – φάντασμα στους διαγωνισμούς έργων Η άρση της ισχύος των υφιστάμενων πτυχίων και η μη δυνατότητα επανεγγραφής στο νέο μητρώο, οδηγεί σε ένα οξύμωρο και εξαιρετικά επικίνδυνο σενάριο σύμφωνα με το οποίο στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων θα συμμετάσχει μόνο ένα 20% των εργοληπτικών επιχειρήσεων (οι οποίοι θα έχουν προλάβει να ενταχθούν στο σύστημα), καταρρακώνοντας στην πράξη τον ανταγωνισμό. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές των έργων θα ανεβαίνουν λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών προσφορών, το δημόσιο θα υφίσταται οικονομική ζημία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός του «παιχνιδιού», χωρίς καν να ευθύνονται για την υποφαινόμενη καθυστέρηση. Συνεπώς οι τέσσερις μόλις μεγάλες εταιρείες θα συνεχίσουν να μονοπωλούν τα έργα. Η κατάσταση αυτή έχει τις ρίζες της στο ίδιο το ΠΔ 71/2019 που, ενώ τέθηκε σε ισχύ για την αναθεώρηση του πλαισίου των εργοληπτικών πτυχίων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού, στην πράξη μπήκε στο “ψυγείο” επί πέντε χρόνια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη δοθεί η δυνατότητα σε μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις να συνενωθούν, να μετεξελιχθούν και να αποκτήσουν πτυχία ανώτερων τάξεων – με συνέπεια τη συρρίκνωση της παρουσίας τους στα μεγάλα έργα. Οι επαγγελματικές ενώσεις (ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ) και οι ενδιαφερόμενοι φορείς ζητούν πλέον άμεση παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας, προκειμένου να δοθεί χρόνος ώστε να κατατεθούν εμπρόθεσμα οι φάκελοι. Η παράταση κρίνεται απολύτως απαραίτητη, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, το οποίο υπονομεύεται από την κατακόρυφη πτώση του ανταγωνισμού και τον αποκλεισμό της πλειονότητας των οικονομικών φορέων. View full είδηση
  14. Συνάδελφοι καλησπέρα. Διαβάζοντας το Ν.5197/2025, άρθρο 67 περίπτωση 2, δηλαδή περί αναθεώρησης των οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί με χρήση των κινήτρων και προσαυξήσεων και έως την 11η Δεκεμβρίου 2024, έχουν εκκινήσει οι οικοδομικές εργασίες, αναγράφονται τα παρακάτω: α) δεν θίγεται η προ της αναθεώρησης χρήση κινήτρων και προσαυξήσεων, β) δεν επιτρέπεται η επέκταση της χρήσης των κινήτρων διά της αναθεώρησης, εκτός αν η επέκταση δύναται να προσμετρηθεί στα πολεοδομικά μεγέθη, σύμφωνα με τις ισχύουσες, κατά τον χρόνο αναθεώρησης, διατάξεις, και γ) εφαρμόζονται το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 1, περί μη καταβολής και επιστροφής φόρων, παραβόλων, εισφορών και κρατήσεων. Παρακαλώ για τη γνώμη σας, αν θεωρείται επέκταση χρήσης κινήτρων η προσθήκη επιφανείας στην περίπτωση τέτοιας οικοδομικής άδειας όπου δεν είχε γίνει εξάντληση του συντελεστή δόμησης και του συντελεστή όγκου όπως προκύπταν από τα κίνητρα και τις προσαυξήσεις . Ειδικότερα, με τα κίνητρα (μη προσμέτρηση παταριών, άρθρο 25 5%) είχαμε τα παρακάτω: - επιτρεπόμενη δόμηση 180τ.μ. -> πραγματοποιούμενη 150 (δεν προσμετράται ο εξώστης 70τ.μ.) - επιτρεπόμενος όγκος 900κ.μ. -> πραγματοποιούμενος 850κ.μ. Η ζητούμενη νέα επιφάνεια θα είναι 15τ.μ. και ο όγκος της 45κ.μ.
  15. Όχι, δεν εφάπτεται στο όριο, όπου ορίζεται σαφώς ότι μπορεις να έχει τοιχοποιία. Ευχαριστώ πολύ.
  16. Καλησπέρα, θα μπορούσα να έχω μία τιμή ζώνης για Χ:483467 και Υ:4211773 με πρόσοψη επί της οδού Βορείου Ηπείρου Ευχαριστώ πολύ
  17. Καλημέρα, Άδεια του 1987 για ισόγεια κατοικία αναθεωρήθηκε το 2001 επ' αόριστον, συνεπώς είναι τώρα σε ισχύ. Σε ένα μικρό τμήμα της κατοικίας έχει γίνει μόνο ο σκελετός χωρίς να έχουν γίνει οι δύο όψεις και το εσωτερικό του. Θέλουμε τώρα να κάνουμε αυτές τις εργασίες και ταυτόχρονα να τροποποιήσουμε τις εν λόγω όψεις και την εσωτερική διαρρύθμιση, συνεπώς κάνουμε Αναθεώρηση χωρίς μεταβολή συντελεστών, με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της Άδειας? Στην εγκεκριμένη κάτοψη της Άδειας, οι εξωτερικοί τοίχοι είχαν συνολικό πάχος 21 εκ., δηλαδή δύο σειρές τούβλων από 9 εκ. πάχος η καθεμιά και ενδιάμεσα μόνωση 3 εκ. Σκέφτομαι μήπως με την τροποποίηση των όψεων να αυξήσω και το πάχος της θερμομόνωσης, αλλά με προβληματίζει η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω. α) Αν μπει μεγαλύτερο πάχος μόνωσης, είτε μέσα στον εξωτερικό τοίχο είτε από την εσωτερική πλευρά του, δηλαδή το περίγραμμα της κατοικίας παραμείνει ίδιο, τότε δεν έχουμε αύξηση/μείωση όγκου οπότε κάνουμε κανονικά Αναθεώρηση έντυπης Άδειας χωρίς μεταβολή συντελεστών? Ωστόσο τροποποιείται η αρχική μελέτη μόνωσης και πρέπει να γίνει καινούρια? β) Αν μπει επιπλέον μόνωση από την εξωτερική πλευρά του εξωτερικού τοίχου, τότε μήπως δεν έχουμε πάλι αύξηση του όγκου γιατί το 1987 η εξωτερική μόνωση δεν μέτραγε στους συντελεστές ? (δεν μπόρεσα να το διασταυρώσω αυτό) γ) Με τις εργασίες που θα γίνουν κατά την Αναθεώρηση άδειας, θα μπορούσαν οι εξωτερικοί τοίχοι να παραμείνουν με το αρχικό τους πάχος 21 εκ. και ύστερα να βγει ΕΕΔΜΚ για εξωτερική μόνωση ? Αν μπει μόνωση εσωτερικά, θα χρειαστεί απλά ενημέρωση Άδειας?
  18. Το ΄ότι αφήνεις δικαίωμα μελλοντικής δόμησης δεν σημαίνει ότι αυτό το δικαίωμα θα υλοποιηθεί. Παράδειγμα αποτελεί η αλλαγή όρων δόμησης (μικρότερος ΣΔ, χαμηλότερο επιτρεπόμενο ύψος κλπ), μη αρτιότητα/οικοδομησιμότητα, τυχόν αυθαίρετες κατασκευές που "υφαρπάζουν" την υπολειπόμενη δόμηση κλπ. Άρα, αρχικά διανέμεις εκεί που έχει αποφασιστεί την μελλοντική δόμηση με ό,τι περισσεύει από τον υλοποιημένο Σ.Δ. Αυτό γινόταν πάντοτε. Θυμήσου συστάσεις δεκαετίας 70-80. Έδιναν 100 χιλιοστά αέρα σε πολυκατοικίες αντιπαροχής που είχαν ήδη εξαντλήσει ΣΔ.
  19. @Pavlos33 το πρόβλημα μου είναι ο υπολογισμός της εναπομένουσας μελλοντικής δόμησης ο οποιος πρέπει να προβλεφθεί στην ΣΟΙ.
  20. @ΝΙΚΟΣΤΡΙ απορώ πως (ως Κρητικός) σου ξέφυγαν αυτά
  21. Καλημέρα, Ήταν τόσο μπλεγμένο το θέμα, το κόστος ήταν μεγάλο, οπότε ακόμα δεν έχει προχωρήσει. Εξαιτίας του όγκου των διαδικασιών και του κόστους τους φάνηκαν πολλά. Είμαι βέβαια σε αναμονή. Από τη λίγη μελέτη που έχω κάνει είναι Α1 κατηγορία και επίσης είναι συνεργασία πολλών φορέων (πυροσβεστική, Δήμος). Καλή δύναμη!
  22. Ν.4495 - Άρθρο 106: "2. Κατεδάφιση: Είναι δυνατή η υπαγωγή ...................Επισημαίνεται ότι, στις περιπτώσεις κατεδαφίσεων δεν εξετάζεται η τήρηση των προϋποθέσεων του άρθρου 89 του νόμου, δεδομένου ότι έχει ή πρόκειται να προστατευθεί το περιβάλλον με την κατεδάφιση......". Οπότε φίλε μου, ναι είναι επιτρεπτή η υπαγωγή!
  23. Όταν τα μεγάλα πνεύματα συγκρούονται, μετά το πρώτο κρουστικό κύμα, τα αποτελέσματα είναι και αρκετά και αποτελεσματικά ….. Ως παρατηρητής όλο και κάτι αποκόμισα και σας ευχαριστώ
  24. Είναι θετικό το ότι μετά από τόσα posts αποδέχεσαι αυτό που υποστήριζα από την αρχή και συγκεκριμένα ότι "η διαδικασία της άρσης της απαλλοτρίωσης, με δικαστική απόφαση, νοείται και έχει εφαρμογή στα ΡΣ που εγκρίθηκαν πριν από το 1983". Αλλά, μετά από 50+ χρόνια που πέρασαν από την εποχή εκείνη, οι περιπτώσεις εφαρμογής αυτής της διαδικασίας έχουν ελαχιστοποιηθεί και, πρακτικά, έχουν μηδενισθεί. Νομίζω ότι το θέμα αυτό αναλύθηκε αρκετά.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.