Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Κλειδί για την ανάπτυξη των “έξυπνων’ πόλεων, που αποτελεί προϋπόθεση για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής κατανάλωσης είναι τα νέα «δίκτυα 5G stand alone (5G SA), που σταδιακά αναπτύσσονται και στην Ελλάδα με την Cosmote Telekom να προφέρει τις πρώτες υπηρεσίες. Άλλωστε ta δίκτυα 5G Stand Alone (SA) με τη δομή που έχουν διασφαλίζουν εξοικονόμηση ενέργειας, βέλτιστη αξιοποίηση μυών διαθέσιμων πόρων κάτι που διασφαλίζει ανταγωνιστικά κόστη χρήσης, την ώρα που σε αυτά “πατούν” το Ίντερνετ των Πραγμάτων, (ΙοΤ, Internet of Things), η χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλά και ρομποτικής. στοιχεία που αλλάζουν άρδην τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της βιομηχανίας, και της οικονομίας συνολικά. Όπως αναφέρει σε αρθογραφία του στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Αντώνης Τζωρτζακάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της 5G Συμμετοχές Α.Ε & του Επενδυτικού Ταμείου Φαιστός, τα δίκτυα 5G Stand Alone (SA), που αποτελούν την 2η φάση εξέλιξης των δικτύων 5G και την ουσιαστική εξέλιξη στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, προσφέρουν πρωτοφανείς δυνατότητες και αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήσεις και πολίτες αλληλεπιδρούν με την τεχνολογία. Όπως σημειώνει ο ο κ. Τζωρτζακάκης, «σε αντίθεση με τα προηγούμενα δίκτυα, τα 5G SA λειτουργούν αποκλειστικά με τεχνολογία 5G, χωρίς να βασίζονται σε υπάρχουσες δικτυακές υποδομές 4G - όπως έχουν ήδη αναπτυχθεί στην 1η φάση ανάπτυξης των 5G δικτύων (Dynamic Spectrum Sharing – DSS ) - προσφέροντας έτσι όλα τα πλεονεκτήματα της νέας τεχνολογίας στο μέγιστο βαθμό. Το φάσμα συχνοτήτων ως θεμέλιος λίθος Η αξιοποίηση του κατάλληλου φάσματος συχνοτήτων είναι κρίσιμη για την απόδοση των δικτύων 5G SA. Οι χαμηλές συχνότητες προσφέρουν εκτεταμένη κάλυψη και καλύτερη διείσδυση σε κτίρια, οι μεσαίες συχνότητες παρέχουν ισορροπία μεταξύ κάλυψης και χωρητικότητας, ενώ οι υψηλές συχνότητες επιτρέπουν εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Θετική επίδραση των δικτύων 5G για τις επιχειρήσεις Για τον επιχειρηματικό κόσμο, τα δίκτυα 5G SA ανοίγουν νέους ορίζοντες καινοτομίας και αποδοτικότητας. Η εξαιρετικά χαμηλή καθυστέρηση (latency) και η υψηλή αξιοπιστία επιτρέπουν την ανάπτυξη εφαρμογών πραγματικού χρόνου που ήταν αδύνατες στο παρελθόν. Οι βιομηχανίες μπορούν πλέον να υλοποιήσουν πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής, με ρομπότ και μηχανές που επικοινωνούν άμεσα μεταξύ τους. Επιπλέον, η δυνατότητα network slicing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να έχουν εικονικά αποκλειστικά δίκτυα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους. Οφέλη του 5G SA για τους πολίτες Οι πολίτες επωφελούνται σημαντικά από την εξέλιξη αυτή, καθώς τα δίκτυα 5G SA προσφέρουν ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν τα 20 Gbps, επιτρέποντας άμεση πρόσβαση σε υπηρεσίες υψηλών απαιτήσεων όπως το cloud gaming και η εικονική πραγματικότητα (VR). Η τηλεϊατρική γίνεται πιο προσιτή, με δυνατότητα όχι μόνο για απομακρυσμένες διαγνώσεις και παρακολούθηση ασθενών, αλλά και τη δυνατότητα πραγματοποίησης ιατρικών επεμβάσεων σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, ο τομέας της εκπαίδευσης μεταμορφώνεται μέσω διαδραστικών εμπειριών εικονικής (Virtual Reality, VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (Αugmented Reality, AR). Ο κοινωνικός αντίκτυπος των δικτύων 5G SA Σε κοινωνικό επίπεδο, τα δίκτυα 5G SA συμβάλλουν στην οικοδόμηση «έξυπνων» πόλεων, όπου η διαχείριση της κυκλοφορίας, η ενεργειακή κατανάλωση και η δημόσια ασφάλεια βελτιστοποιούνται μέσω της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Η μείωση της ψηφιακής ανισότητας είναι επίσης σημαντική, καθώς η τεχνολογία Fixed Wireless Access (FWA) επιτρέπει την παροχή τέτοιων υπηρεσιών σε απομακρυσμένες περιοχές με χαμηλό κόστος.» Προκλήσεις και μελλοντικές προοπτικές Για την βέλτιστη ανάπτυξη τους ο κ. Τζωρτζαξακης σημειώνει ότι υπάρχουν προκλήσεις. “Παρά τα πολλαπλά οφέλη, η ανάπτυξη των δικτύων 5G SA αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως το υψηλό κόστος υποδομών και η ανάγκη για εκτεταμένη κάλυψη” αναφέρει και προσθέτει: «Από την άλλη, η υιοθέτηση των δικτύων 5G SA αναμένεται να επιταχύνει την ψηφιακή μετάβαση της κοινωνίας και να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για καινοτομία και ανάπτυξη. Η χώρα μας ήταν μία από τις τρεις Ευρωπαϊκές χώρες που το 2020 διέθεσε μέσω ενός καινοτόμου και αναγνωρισμένου διαγωνισμού όλο το απαραίτητο φάσμα συχνοτήτων για τις τεχνολογίες 5G επιταχύνοντας την ανάπτυξη των απλών δικτύων 5G της 1ης φάσης. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες και συντονισμένες προσπάθειες από τους εμπλεκόμενους φορείς απαιτούνται πλέον και για την 2η φάση των δικτύων 5G SA, του “πραγματικού” 5G, ώστε να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ωφέλεια για το σύνολο της παραγωγής, της οικονομίας και της κοινωνίας» Όπως καταλήγει «το Επενδυτικό Ταμείο Φαιστός, σαν ένα Αμοιβαίο Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών, επενδύει σε επιχειρήσεις που αναπτύσσουν υπηρεσίες και προϊόντα που λειτουργούν σε τέτοιες προηγμένες δικτυακές υποδομές όπως το 5G SA, σε κάθε παραγωγικό κλάδο – ακόμα και παραδοσιακούς κλάδους της οικονομίας - που αναδιαμορφώνεται από την τεχνολογία. Αυτές οι ψηφιακές υποδομές πλέον θα πρέπει να θεωρούνται υποχρεωτικές για τον παραγωγικό μετασχηματισμό της χώρας.» View full είδηση
  3. Κλειδί για την ανάπτυξη των “έξυπνων’ πόλεων, που αποτελεί προϋπόθεση για τη βελτιστοποίηση της ενεργειακής κατανάλωσης είναι τα νέα «δίκτυα 5G stand alone (5G SA), που σταδιακά αναπτύσσονται και στην Ελλάδα με την Cosmote Telekom να προφέρει τις πρώτες υπηρεσίες. Άλλωστε ta δίκτυα 5G Stand Alone (SA) με τη δομή που έχουν διασφαλίζουν εξοικονόμηση ενέργειας, βέλτιστη αξιοποίηση μυών διαθέσιμων πόρων κάτι που διασφαλίζει ανταγωνιστικά κόστη χρήσης, την ώρα που σε αυτά “πατούν” το Ίντερνετ των Πραγμάτων, (ΙοΤ, Internet of Things), η χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, αλλά και ρομποτικής. στοιχεία που αλλάζουν άρδην τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της βιομηχανίας, και της οικονομίας συνολικά. Όπως αναφέρει σε αρθογραφία του στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ο Αντώνης Τζωρτζακάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της 5G Συμμετοχές Α.Ε & του Επενδυτικού Ταμείου Φαιστός, τα δίκτυα 5G Stand Alone (SA), που αποτελούν την 2η φάση εξέλιξης των δικτύων 5G και την ουσιαστική εξέλιξη στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, προσφέρουν πρωτοφανείς δυνατότητες και αλλάζουν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο επιχειρήσεις και πολίτες αλληλεπιδρούν με την τεχνολογία. Όπως σημειώνει ο ο κ. Τζωρτζακάκης, «σε αντίθεση με τα προηγούμενα δίκτυα, τα 5G SA λειτουργούν αποκλειστικά με τεχνολογία 5G, χωρίς να βασίζονται σε υπάρχουσες δικτυακές υποδομές 4G - όπως έχουν ήδη αναπτυχθεί στην 1η φάση ανάπτυξης των 5G δικτύων (Dynamic Spectrum Sharing – DSS ) - προσφέροντας έτσι όλα τα πλεονεκτήματα της νέας τεχνολογίας στο μέγιστο βαθμό. Το φάσμα συχνοτήτων ως θεμέλιος λίθος Η αξιοποίηση του κατάλληλου φάσματος συχνοτήτων είναι κρίσιμη για την απόδοση των δικτύων 5G SA. Οι χαμηλές συχνότητες προσφέρουν εκτεταμένη κάλυψη και καλύτερη διείσδυση σε κτίρια, οι μεσαίες συχνότητες παρέχουν ισορροπία μεταξύ κάλυψης και χωρητικότητας, ενώ οι υψηλές συχνότητες επιτρέπουν εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές. Θετική επίδραση των δικτύων 5G για τις επιχειρήσεις Για τον επιχειρηματικό κόσμο, τα δίκτυα 5G SA ανοίγουν νέους ορίζοντες καινοτομίας και αποδοτικότητας. Η εξαιρετικά χαμηλή καθυστέρηση (latency) και η υψηλή αξιοπιστία επιτρέπουν την ανάπτυξη εφαρμογών πραγματικού χρόνου που ήταν αδύνατες στο παρελθόν. Οι βιομηχανίες μπορούν πλέον να υλοποιήσουν πλήρως αυτοματοποιημένες γραμμές παραγωγής, με ρομπότ και μηχανές που επικοινωνούν άμεσα μεταξύ τους. Επιπλέον, η δυνατότητα network slicing επιτρέπει στις επιχειρήσεις να έχουν εικονικά αποκλειστικά δίκτυα, προσαρμοσμένα στις ανάγκες τους. Οφέλη του 5G SA για τους πολίτες Οι πολίτες επωφελούνται σημαντικά από την εξέλιξη αυτή, καθώς τα δίκτυα 5G SA προσφέρουν ταχύτητες που μπορούν να φτάσουν τα 20 Gbps, επιτρέποντας άμεση πρόσβαση σε υπηρεσίες υψηλών απαιτήσεων όπως το cloud gaming και η εικονική πραγματικότητα (VR). Η τηλεϊατρική γίνεται πιο προσιτή, με δυνατότητα όχι μόνο για απομακρυσμένες διαγνώσεις και παρακολούθηση ασθενών, αλλά και τη δυνατότητα πραγματοποίησης ιατρικών επεμβάσεων σε πραγματικό χρόνο. Επιπλέον, ο τομέας της εκπαίδευσης μεταμορφώνεται μέσω διαδραστικών εμπειριών εικονικής (Virtual Reality, VR) και επαυξημένης πραγματικότητας (Αugmented Reality, AR). Ο κοινωνικός αντίκτυπος των δικτύων 5G SA Σε κοινωνικό επίπεδο, τα δίκτυα 5G SA συμβάλλουν στην οικοδόμηση «έξυπνων» πόλεων, όπου η διαχείριση της κυκλοφορίας, η ενεργειακή κατανάλωση και η δημόσια ασφάλεια βελτιστοποιούνται μέσω της συλλογής και ανάλυσης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο. Η μείωση της ψηφιακής ανισότητας είναι επίσης σημαντική, καθώς η τεχνολογία Fixed Wireless Access (FWA) επιτρέπει την παροχή τέτοιων υπηρεσιών σε απομακρυσμένες περιοχές με χαμηλό κόστος.» Προκλήσεις και μελλοντικές προοπτικές Για την βέλτιστη ανάπτυξη τους ο κ. Τζωρτζαξακης σημειώνει ότι υπάρχουν προκλήσεις. “Παρά τα πολλαπλά οφέλη, η ανάπτυξη των δικτύων 5G SA αντιμετωπίζει προκλήσεις, όπως το υψηλό κόστος υποδομών και η ανάγκη για εκτεταμένη κάλυψη” αναφέρει και προσθέτει: «Από την άλλη, η υιοθέτηση των δικτύων 5G SA αναμένεται να επιταχύνει την ψηφιακή μετάβαση της κοινωνίας και να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για καινοτομία και ανάπτυξη. Η χώρα μας ήταν μία από τις τρεις Ευρωπαϊκές χώρες που το 2020 διέθεσε μέσω ενός καινοτόμου και αναγνωρισμένου διαγωνισμού όλο το απαραίτητο φάσμα συχνοτήτων για τις τεχνολογίες 5G επιταχύνοντας την ανάπτυξη των απλών δικτύων 5G της 1ης φάσης. Αντίστοιχες πρωτοβουλίες και συντονισμένες προσπάθειες από τους εμπλεκόμενους φορείς απαιτούνται πλέον και για την 2η φάση των δικτύων 5G SA, του “πραγματικού” 5G, ώστε να διασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή ωφέλεια για το σύνολο της παραγωγής, της οικονομίας και της κοινωνίας» Όπως καταλήγει «το Επενδυτικό Ταμείο Φαιστός, σαν ένα Αμοιβαίο Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών, επενδύει σε επιχειρήσεις που αναπτύσσουν υπηρεσίες και προϊόντα που λειτουργούν σε τέτοιες προηγμένες δικτυακές υποδομές όπως το 5G SA, σε κάθε παραγωγικό κλάδο – ακόμα και παραδοσιακούς κλάδους της οικονομίας - που αναδιαμορφώνεται από την τεχνολογία. Αυτές οι ψηφιακές υποδομές πλέον θα πρέπει να θεωρούνται υποχρεωτικές για τον παραγωγικό μετασχηματισμό της χώρας.»
  4. Σε συνέχεια της παράτασης έως 30 Ιανουαρίου της προθεσμίας υπογραφής δανειακών συμβάσεων των αιτήσεων της πρώτης υπαγωγής σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, παρατείνεται έως 9 Φεβρουαρίου και η υποβολή της ΗΤΚ για όλες τις αιτήσεις της πρώτης υπαγωγής. Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025» Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Παρουσίαση του προγράμματος: «Εξοικονομώ 2025» Οδηγός του προγράμματος: Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ 2025» Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ 2025» 1η Τροποποίηση Πλατφόρμα: https://exoikonomo2025.gov.gr/ Λοιπά: Χρήσιμα αρχεία View full είδηση
  5. Σε συνέχεια της παράτασης έως 30 Ιανουαρίου της προθεσμίας υπογραφής δανειακών συμβάσεων των αιτήσεων της πρώτης υπαγωγής σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΝ, παρατείνεται έως 9 Φεβρουαρίου και η υποβολή της ΗΤΚ για όλες τις αιτήσεις της πρώτης υπαγωγής. Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025» Χρηματοδότηση: Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Παρουσίαση του προγράμματος: «Εξοικονομώ 2025» Οδηγός του προγράμματος: Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ 2025» Οδηγός εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ 2025» 1η Τροποποίηση Πλατφόρμα: https://exoikonomo2025.gov.gr/ Λοιπά: Χρήσιμα αρχεία
  6. Version 1.0.0

    32 downloads

    ΑΠΟΦΑΣΗ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/66006/2360 (ΦΕΚ 3985Β/23.06.2023) Με τις τροποποιήσεις της απόφασης ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/7133/234 (ΦΕΚ 6995Β/23.12.2025)
  7. @katrmp Χρόνια Πολλά και σε σένα Γιώργο, όχι δεν υπάρχει πρόβλημα με τις ημερομηνές. Δεν έχω υπόψη μου κάποια συγκεκριμένη διάταξη για απαλλαγή από υποβολή του Ε12 λόγω μόνο ενός εργάτη, στην δικιά μου περίπτωση είχαμε 3 εργάτες και υποβάλαμε καταστάσες για 2 μήνες. Δεν πρέπει κάθε μέρα να δηλώνεις, μέχρι το τέλος του επόμενου δηλώνεις συγκεντρωτικά για κάθε εργάτης τις ημέρες (όπως με την ΑΠΔ). Οδηγίες για το ΠΣ Εργάνη έχει στο σχετικό σάιτ.
  8. Αυτά είναι τα δέκα (10) κορυφαία θέματα σε αναγνωσιμότητα που απασχόλησαν την κοινότητα για το 2025: 1. ΠΔ 129 /2025 (ΦΕΚ 194/Δ/15.4.2025): Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων 2. Το πλήρες κείμενο των αποφάσεων του ΣτΕ για τον ΝΟΚ 3. Εξοικονομώ 2025 - Γενικά θέματα 4. Τα εμβαδά από συντεταγμένες στο ΕΓΣΑ και κάθε Προβολικό Σύστημα για ... σχολαστικούς 5 .Πρόβλημα καταναλώσεων σε PV με μπαταρία 6 .Μέθοδος προσέγγισης υπολογισμού Soil Potential Attenuation σε πειραματική διάταξη ICCP 7. Χάραξη νέας πολυκατοικίας εντός σχεδίου 8. Επανάχωση αρχαιοτήτων με αμμοχάλικο και 3Α. Στατική μελέτη 9. Διογκωμένη κοιλοδοκός 10. Αντισεισμική ανάλυση με μυκητοειδείς πλάκες View full είδηση
  9. Αυτά είναι τα δέκα (10) κορυφαία θέματα σε αναγνωσιμότητα που απασχόλησαν την κοινότητα για το 2025: 1. ΠΔ 129 /2025 (ΦΕΚ 194/Δ/15.4.2025): Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων 2. Το πλήρες κείμενο των αποφάσεων του ΣτΕ για τον ΝΟΚ 3. Εξοικονομώ 2025 - Γενικά θέματα 4. Τα εμβαδά από συντεταγμένες στο ΕΓΣΑ και κάθε Προβολικό Σύστημα για ... σχολαστικούς 5 .Πρόβλημα καταναλώσεων σε PV με μπαταρία 6 .Μέθοδος προσέγγισης υπολογισμού Soil Potential Attenuation σε πειραματική διάταξη ICCP 7. Χάραξη νέας πολυκατοικίας εντός σχεδίου 8. Επανάχωση αρχαιοτήτων με αμμοχάλικο και 3Α. Στατική μελέτη 9. Διογκωμένη κοιλοδοκός 10. Αντισεισμική ανάλυση με μυκητοειδείς πλάκες
  10. Σημασία έχουν και οι καταργήσεις βέβαια ... Άρθρο 27 3.17 Υπό την επιφύλαξη της παρ. 3.16 του παρόντος επιτρέπεται η διάθεση των λυμάτων στο φυσικό αποδέκτη με σύστημα απορροφητικού βόθρου ή τάφρου, με τις εξής προϋποθέσεις : - Να έχουν υποστεί καθίζηση σε κατάλληλη διάταξη (πχ. Σηπτικός βόθρος). - Οι απορροφητικοί βόθροι ή τάφροι να απέχουν τουλάχιστο 15m από υδραγωγεία και 30 m από φρέατα ή πηγές νερού ή τη θάλασσα. - Να απέχουν απόσταση από τα θεμέλια ανάλογα με τη σύσταση του εδάφους τέτοια, ώστε να μην προκαλεί τη διάβρωση του εδάφους θεμελίωσης. Πάντως, η απόσταση αυτή δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 2 m. Διάθεση απόβλητων προς το φυσικό αποδέκτη επιτρέπεται με τις παραπάνω προϋποθέσεις, μόνο εφόσον η ποιότητά τους είναι σύμφωνη με γενικές ή ειδικές υγειονομικές ή άλλες διατάξεις.
  11. ΄ Χρονια Πολλά με υγεία !! Ότι καλύτερο. Λογικά δεν θα πειράζει που η ημερομηνία η πιθανή έναρξης που δηλώθηκε στο ΑΜΟΕ είναι πρίν απο αυτή που δηλώθηκε στην Εργανη. Σωστά? Αφού το Εργανη θα δηλωθεί τώρα μια εβδομάδα μετά και νομίζω δεν μπορείς να βάλεις ημερομηνία έναρξης πρίν. Πρέπει να δηλώσεις και τον μάστορα που θα κολλήσεις τα ένσημα? Υπάρχει κάποιος οδηγός πώς κάνεις εκεί την αναγγελία στην Εργάνη? Εκει τους κωδικούς για να εισέλθεις που τους βρίσκεις? (το βρήκα , καταργήθηκαν οι κωδικοί efka και είναι πιά μόνο taxis) Δηλαδή αν έχεις έναν εργάτη και θες να του βάλεις 5 ένσημα για μικρής κλίμακας , πρέπει κάθε μέρα, 5 ημέρες να του κάνεις αναγγελία?
  12. Όχι πάντα. Μόνον όταν υποκαθιστούν τα αμιγώς θερμομονωτικά υλικά https://portal.tee.gr/portal/page/portal/MATERIAL_GUIDES/P_BRICKS/eisagvgh.htm
  13. Χθες
  14. Το ΠΣ δεν επικοινωνεί με τον ΕΦΚΑ οπότε θα πρέπει να γίνει αναγγελία και εκεί δηλ. δήλωση ΑΜΟΕ κλπ. Απογραφή μέχρι το τέλος του επόμενου σωστά.
  15. Κάτσε. Δεν πρέπει να αναγγείλεις πριν ξεκινήσει το έργο και μετα να κανείς απογραφή μέχρι την τελευταία του επόμενου μηνά της εργασίας?
  16. Για τους ανελκυστήρες δεν άλλαξε κάτι, εξακολουθούν να απαιτούνται σε διώροφα κτίρια διαμερισμάτων με κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο και μέγιστο ύψος μικρότερο από 9 μ.
  17. @katrmp Γιώργο καλησπέρα, σε πρόσφατο έργο με 10-12 ένσημα επειδή δεν μπόρεσα να βγάλω άκρη, το έκανα μέσω φοροτεχνικού. Η προθεσμία είναι μέχρι τέλος του επόμενου μήνα όπως οι ΑΠΔ.
  18. Καλά και χαρούμενα Χριστούγεννα 2025. Υγεία σε όλο τον κόσμο.
  19. και γεννάται το ερώτημα, τα έρκερ (είναι λειτουργικά στοιχεία της παραγράφου 16) και τα λιθοσώματα (είναι θερμομονωτικά στοιχεία) υπολογίζονται στον όγκο για τον υποσταθμό; Σύμφωνα με τα παραπάνω όχι
  20. Ακη αυτό με το Εργανη για μικρής κλίμακας με 6-7 ένσημα είναι τόσο σημαντικό? Οι περισσότεροι δεν το γνωρίζουν οτι πρέπει να γίνει και τα κολλάνε τα ένσημα, ενω βλέπω και αυτη η αναγγελλία πρέπει να γίνει πρίν
  21. Καλά Χριστούγεννα σε όλους ! Άλλη μια απογοήτευση για την επιμέλεια και γνώση ελληνικών των συντακτών παρόμοιων κανονιστικών κειμένων... Κατά τα άλλα, το σπουδαιότερο είναι αυτό : Για την έκδοση της άδειας οικοδομής, όταν ο όγκος της υπερβαίνει τον προβλεπόμενο από τους ν.4483/1965 και ν.1277/1982 (Α103) ή τις ισχύουσες τροποποιήσεις, απαιτείται η γνώμη του ΔΕΔΔΗΕ για την ανάγκη ή μη εγκατάστασης ηλεκτρικού υποσταθμού δημόσιας χρήσης, όπως περιγράφεται στην παρ.2.2. Στον όγκο αυτό υπολογίζονται οι κλειστοί χώροι με τα δομικά στοιχεία που τους ορίζουν, πλην των θερμομονωτικών στοιχείων, τυχόν επικαλύψεων, επενδύσεων και λειτουργικών, ενεργειακών και διακοσμητικών στοιχείων των όψεων, όπως προβλέπονται στο άρθρο 16 του ν.4067/2012, και εξαιρούνται υπόγειοι χώροι, όταν αυτοί δεν αποτελούν χώρους κύριας χρήσης σύμφωνα με τις μελέτες της οικοδομικής άδειας, καθώς και ελεύθεροι χώροι επί υποστυλωμάτων (pilotis). Στην περίπτωση πρόβλεψης ηλεκτρικών θέσεων στάθμευσης σε pilotis και υπόγεια, όταν ο αριθμός τους ξεπερνάει τις τέσσερεις (4) τότε συμμετέχουν με τις ελάχιστες προβλεπόμενες διαστάσεις τους (2.25x4.50) και ύψος 2.20 στον υπολογισμό του παραπάνω όγκου.
  22. Τη σύμβαση για το έργο «Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας Ultra–Fast Broadband (UFBB)», που υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), υπέγραψαν, στις 19 Δεκεμβρίου 2025, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, καθώς και ο Chief Officer Στρατηγικής, Μετασχηματισμού και Χονδρικής Ομίλου ΟΤΕ Γιάννης Κωνσταντινίδης, ο Διευθυντής National Wholesale και Ultra Fast Broadband Ομίλου ΟΤΕ και μέλος ΔΣ της Terna Fiber Γιάννης Βασιλόπουλος και ο Executive Chairman και General Director της Grid Telecom Κώστας Αγαθάκης. Το έργο Ultra–Fast Broadband αποτελεί τη μεγαλύτερη δημόσια επένδυση σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές που έχει προκηρυχθεί ποτέ στην Ελλάδα κι ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ στην Ευρώπη. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 829 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Από αυτά, 250 εκατ. ευρώ καλύπτονται από συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη μέσω των Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» του ΕΣΠΑ 2021-2027, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από ιδιωτικά κεφάλαια. Από την πλήρη ανάπτυξη του Ultra–Fast Broadband αναμένεται να επωφεληθούν περίπου 830.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε ολόκληρη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 10.000 δημοσίων κτιρίων, όπως σχολεία, κέντρα υγείας και λοιπές δημόσιες υποδομές. Οι συμβάσεις που υπογράφηκαν σήμερα αφορούν την υλοποίηση του έργου στις υπόλοιπες τέσσερις γεωγραφικές ζώνες (Lots 2, 4, 5 και 6) με προϋπολογισμό 452 εκατ. ευρώ, επεκτείνοντας την κάλυψη του Ultra–Fast Broadband σε επιπλέον περίπου 480.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα: Lot 2: Περιφερειακές Ενότητες Πέλλας, Πιερίας, Καστοριάς, Φλώρινας, Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Λάρισας, Μαγνησίας, Σποράδων και Κέρκυρας, με 133.432 συνδέσεις. Lot 4: Περιφερειακές Ενότητες Χαλκιδικής, Θάσου, Καβάλας, Σερρών, Λέσβου, Ικαρίας, Λήμνου, Σάμου και Χίου, με 107.532 συνδέσεις. Lot 5: Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Ιθάκης, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας, με 124.143 συνδέσεις. Lot 6: Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Γρεβενών, Άρτας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Ημαθίας, Αργολίδας και Λακωνίας, με 114.205 συνδέσεις. Σύμφωνα με το σχετικό ανακοινωθέν, μέσω του Ultra–Fast Broadband το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης αναπτύσσει ένα εκτεταμένο δίκτυο οπτικών ινών και παρέχει υπηρεσίες χονδρικής προς όλους τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση σε υπερυψηλές ταχύτητες Internet σε περιοχές που μέχρι σήμερα δεν καλύπτονταν από ιδιωτικές επενδύσεις. Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, νοικοκυριά, επιχειρήσεις και δημόσιες υποδομές θα μπορούν να αποκτήσουν συνδέσεις με ταχύτητες έως και 1 Gbps, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μείωση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ αστικών και ημιαστικών περιοχών, στην ενίσχυση της περιφέρειας και της αποκέντρωσης, στη στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Ήδη από το 2023, το έργο υλοποιείται σε τρεις γεωγραφικές ζώνες (Lots 1, 3 και 7), καλύπτοντας περισσότερα από 350.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας. Από τον Δεκέμβριο του 2025, τα δίκτυα στις περιοχές αυτές έχουν τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Αναθέτουσα αρχή του έργου είναι η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ κύριος του έργου είναι η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Όπως τονίζεται από το υπουργείο, το έργο αποτελεί μια εμβληματική δημόσια παρέμβαση, στο πλαίσιο του Εθνικού Ευρυζωνικού Σχεδίου που καταρτίζει και υλοποιεί η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Προσθέτει, δε, πως η δράση αυτή, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες δράσεις της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, θα εξασφαλίσει τη διαθεσιμότητα των απαραίτητων υποδομών για την ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας και την επίτευξη των στόχων του προγράμματος πολιτικής «Ψηφιακή Δεκαετία 2030». View full είδηση
  23. Τη σύμβαση για το έργο «Υποδομές Υπερυψηλής Ευρυζωνικότητας Ultra–Fast Broadband (UFBB)», που υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), υπέγραψαν, στις 19 Δεκεμβρίου 2025, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης Δημήτρης Παπαστεργίου, καθώς και ο Chief Officer Στρατηγικής, Μετασχηματισμού και Χονδρικής Ομίλου ΟΤΕ Γιάννης Κωνσταντινίδης, ο Διευθυντής National Wholesale και Ultra Fast Broadband Ομίλου ΟΤΕ και μέλος ΔΣ της Terna Fiber Γιάννης Βασιλόπουλος και ο Executive Chairman και General Director της Grid Telecom Κώστας Αγαθάκης. Το έργο Ultra–Fast Broadband αποτελεί τη μεγαλύτερη δημόσια επένδυση σε τηλεπικοινωνιακές υποδομές που έχει προκηρυχθεί ποτέ στην Ελλάδα κι ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ στην Ευρώπη. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 829 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ. Από αυτά, 250 εκατ. ευρώ καλύπτονται από συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη μέσω των Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» του ΕΣΠΑ 2021-2027, ενώ το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί από ιδιωτικά κεφάλαια. Από την πλήρη ανάπτυξη του Ultra–Fast Broadband αναμένεται να επωφεληθούν περίπου 830.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε ολόκληρη τη χώρα, συμπεριλαμβανομένων περίπου 10.000 δημοσίων κτιρίων, όπως σχολεία, κέντρα υγείας και λοιπές δημόσιες υποδομές. Οι συμβάσεις που υπογράφηκαν σήμερα αφορούν την υλοποίηση του έργου στις υπόλοιπες τέσσερις γεωγραφικές ζώνες (Lots 2, 4, 5 και 6) με προϋπολογισμό 452 εκατ. ευρώ, επεκτείνοντας την κάλυψη του Ultra–Fast Broadband σε επιπλέον περίπου 480.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα: Lot 2: Περιφερειακές Ενότητες Πέλλας, Πιερίας, Καστοριάς, Φλώρινας, Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Λάρισας, Μαγνησίας, Σποράδων και Κέρκυρας, με 133.432 συνδέσεις. Lot 4: Περιφερειακές Ενότητες Χαλκιδικής, Θάσου, Καβάλας, Σερρών, Λέσβου, Ικαρίας, Λήμνου, Σάμου και Χίου, με 107.532 συνδέσεις. Lot 5: Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Ιθάκης, Κεφαλληνίας, Λευκάδας, Αχαΐας και Αιτωλοακαρνανίας, με 124.143 συνδέσεις. Lot 6: Περιφερειακές Ενότητες Κοζάνης, Γρεβενών, Άρτας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Ημαθίας, Αργολίδας και Λακωνίας, με 114.205 συνδέσεις. Σύμφωνα με το σχετικό ανακοινωθέν, μέσω του Ultra–Fast Broadband το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης αναπτύσσει ένα εκτεταμένο δίκτυο οπτικών ινών και παρέχει υπηρεσίες χονδρικής προς όλους τους παρόχους τηλεπικοινωνιών, ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση σε υπερυψηλές ταχύτητες Internet σε περιοχές που μέχρι σήμερα δεν καλύπτονταν από ιδιωτικές επενδύσεις. Με αυτό τον τρόπο, σύμφωνα με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, νοικοκυριά, επιχειρήσεις και δημόσιες υποδομές θα μπορούν να αποκτήσουν συνδέσεις με ταχύτητες έως και 1 Gbps, συμβάλλοντας ουσιαστικά στη μείωση του ψηφιακού χάσματος μεταξύ αστικών και ημιαστικών περιοχών, στην ενίσχυση της περιφέρειας και της αποκέντρωσης, στη στήριξη των τοπικών επιχειρήσεων και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Ήδη από το 2023, το έργο υλοποιείται σε τρεις γεωγραφικές ζώνες (Lots 1, 3 και 7), καλύπτοντας περισσότερα από 350.000 νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε ημιαστικές και αγροτικές περιοχές της χώρας. Από τον Δεκέμβριο του 2025, τα δίκτυα στις περιοχές αυτές έχουν τεθεί σε εμπορική λειτουργία. Αναθέτουσα αρχή του έργου είναι η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος «Ψηφιακός Μετασχηματισμός» του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ κύριος του έργου είναι η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Όπως τονίζεται από το υπουργείο, το έργο αποτελεί μια εμβληματική δημόσια παρέμβαση, στο πλαίσιο του Εθνικού Ευρυζωνικού Σχεδίου που καταρτίζει και υλοποιεί η Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Προσθέτει, δε, πως η δράση αυτή, σε συνδυασμό με τις υπόλοιπες δράσεις της Γενικής Γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, θα εξασφαλίσει τη διαθεσιμότητα των απαραίτητων υποδομών για την ολοκλήρωση του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας και την επίτευξη των στόχων του προγράμματος πολιτικής «Ψηφιακή Δεκαετία 2030».
  24. @zabrielza Καλησπέρα. Εσείς εκδίδετε ΤΠΥ για τις μελέτες που υπογράφει η εταιρία σας. Αν υπογράφατε όλες τις μελέτες, θα είχατε ξανά συμφωνητικό μεγαλύτερης αμοιβής το οποίο θα συμπεριελάμβανε όλες τις μελέτες. Με τους συνεργάτες που θα τους είχατε αναθέσει τις επιμέρους μελέτες, θα λαμβάνατε ΤΠΥ από αυτούς για παροχή μελετητικού έργου ή τεχνικών συμβουλών ή άλλης αιτιολογίας και θα βάζατε τα ΤΠΥ των συνεργατών στα έξοδα. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να γίνουν τα συμφωνητικά ένα για την εταιρίας σας (αρχιτεκτονικά) και τα υπόλοιπα με αντισυμβαλλόμενους, μελετητές και τον εργοδότη σας.
  25. @amouriki Kαλημέρα. Θα αλλάξετε προφανώς και τα παντζούρια. Όχι μόνο τα εσωτερικά υαλοστάσια. Επομένως, έχεις αλλαγή όψης και δεν μπορεί ένα διαμέρισμα να έχει διαφορετική όψη σε σχέση με τα υπόλοιπα. Συνήθως αυτό αναφέρεται και στον κανονισμό, ο οποίος όπως αναφέρεις, στην περίπτωσή σας, δεν υπάρχει.
  26. @asteris2 Καλησπέρα, αν το ερώτημα αφορά το "τικάρισμα" στο checkbox "αλλαγή χρήσης" η απάντηση είναι αρνητική. Ο ΗΧ που έκλεισε αυθαιρέτως και μετατράπηκε σε χώρο κατοικίας, υπολογίζεται με ΥΔΚΧ.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.