Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Αρκεί να είναι νομίμως υφιστάμενο το κτίριο, δεν είναι απαραίτητο να έχει άδεια.
  3. Σήμερα
  4. Αλλαγή χρήσης σε προ 55 μπορεί να γίνει με άδεια μικρής κλίμακας ή είναι απαραίτητη προϋπόθεση να υπάρχει οικοδομική άδεια ;
  5. το μόνο σίγουρο είναι όπως λένε οι Αμερικανοί death and taxes , τα περιπλοκότητας τα αντιλαμβάνομαι και από δικηγόρους και δικαστήρια δυστυχώς τα γνωρίζω και για τους χρόνους αλλά και την αβεβαιότητα του αποτελέσματος . Η ερώτηση μου είναι όμως απλή και αφορά μόνο τα δικά μας δηλαδή των μηχανικών , υπάρχει κάποιο άρθρο του 4495 που να μου απαγορεύει να κάνω υπαγωγή των αυθαιρεσιών που υπάρχουν στην καθετή του πελάτη μου περιγράφοντας αναλυτικά την κατάσταση και αφήνοντας το κομμάτι της καταπάτησης για όταν λυθεί το θέμα. Διαβάζοντας το άρθρο 89 δε βλέπω να με εμποδίζει σε κάτι
  6. Ευχαριστώ πολύ
  7. Ποσοστό 20% με 25% που αντιστοιχεί σε περίπου 40.000 ακίνητα βγαίνει "εκτός" βραχυχρόνιας μίσθωσης με βάση τους νέους αυστηρότερους κανόνες που τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2025. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς τα ακίνητα αυτά κρίνονται ως "ακατάλληλα" μετά τις -όπως λένε- "καλοδεχούμενες" αλλαγές που αποφάσισε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν στο ered ότι στην χώρα μας τα περισσότερα ακίνητα που είναι αναρτημένα σε πλατφόρμες όπως η Airbnb ή η Booking πληρούν ήδη τις νέες προϋποθέσεις. Οι νέοι αυστηρότεροι κανόνες για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στοχεύουν στην ενίσχυση της διαφάνειας, στην προστασία των ενοικιαστών, αλλά και στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ραγδαίας εξάπλωσης του φαινομένου στις τοπικές κοινωνίες και την αγορά κατοικίας. Οι ρυθμίσεις αυτές βασίζονται στον νέο νόμο 5170/2025 και τροποποιούν ουσιωδώς το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Οι προδιαγραφές Πλέον, τα ακίνητα που διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση –δηλαδή για χρονικό διάστημα έως και 59 ημέρες, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία– πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η νόμιμη χρήση του χώρου ως κατοικία, η επαρκής φυσική φωτεινότητα και αερισμός, το ελάχιστο ύψος οροφής (2,5 μέτρα), καθώς και η ύπαρξη βασικών μέτρων ασφαλείας, όπως ανιχνευτές καπνού, πυροσβεστήρες, ρελέ διαρροής, φαρμακείο πρώτων βοηθειών και ασφαλιστήριο αστικής ευθύνης. Επιπλέον, απαιτείται η ύπαρξη πιστοποιητικού απεντόμωσης και μυοκτονίας. Οι έλεγχοι έχουν ενταθεί και πραγματοποιούνται από τις αρμόδιες αρχές, όπως η ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Τουρισμού. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, προβλέπονται βαριά πρόστιμα που ξεκινούν από 5.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν έως τις 20.000 ευρώ, ενώ σε περιπτώσεις υποτροπής μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο ίσο με τα έσοδα που προέκυψαν από τις παραβάσεις. Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στην αποσυμφόρηση περιοχών που έχουν πληγεί περισσότερο από την ανεξέλεγκτη αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων, όπως το κέντρο της Αθήνας. Από την 1η Ιανουαρίου 2025 έχει τεθεί προσωρινή απαγόρευση εγγραφής νέων ακινήτων στο σχετικό Μητρώο για τις τρεις πρώτες δημοτικές κοινότητες του Δήμου Αθηναίων, με στόχο να δοθεί ανάσα στην αγορά κατοικίας και στους μόνιμους κατοίκους. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για πιθανή παράταση του μέτρου, ανάλογα με την αποδοτικότητά του. Σημειώνεται, τέλος, ότι ο τρόπος διάθεσης του ακινήτου (μέσω Airbnb, Booking ή άλλης πλατφόρμας) δεν επηρεάζει τον χαρακτηρισμό ως βραχυχρόνιας μίσθωσης. Σημασία έχει η διάρκεια, η φύση της χρήσης και η συμμόρφωση με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές. Όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα οφείλουν να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί, καθώς πλέον το θεσμικό πλαίσιο είναι σαφές, και οι κυρώσεις για τους παραβάτες αυστηρές. *** Δείτε αναλυτικά την υπ΄ αρίθμ. 19231/19.09.2025 Εγκύκλιο με θέμα: «ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ - ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 3 ΤΟΥ Ν. 5170/2025» καθορίζονται εκ νέου προδιαγραφές και λεπτομέρειες εφαρμογής του Ν.5170/2025: View full είδηση
  8. Ποσοστό 20% με 25% που αντιστοιχεί σε περίπου 40.000 ακίνητα βγαίνει "εκτός" βραχυχρόνιας μίσθωσης με βάση τους νέους αυστηρότερους κανόνες που τέθηκαν σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2025. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς τα ακίνητα αυτά κρίνονται ως "ακατάλληλα" μετά τις -όπως λένε- "καλοδεχούμενες" αλλαγές που αποφάσισε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για τον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Οι ίδιες πηγές διευκρινίζουν στο ered ότι στην χώρα μας τα περισσότερα ακίνητα που είναι αναρτημένα σε πλατφόρμες όπως η Airbnb ή η Booking πληρούν ήδη τις νέες προϋποθέσεις. Οι νέοι αυστηρότεροι κανόνες για τη βραχυχρόνια μίσθωση ακινήτων στοχεύουν στην ενίσχυση της διαφάνειας, στην προστασία των ενοικιαστών, αλλά και στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ραγδαίας εξάπλωσης του φαινομένου στις τοπικές κοινωνίες και την αγορά κατοικίας. Οι ρυθμίσεις αυτές βασίζονται στον νέο νόμο 5170/2025 και τροποποιούν ουσιωδώς το θεσμικό πλαίσιο που ίσχυε τα προηγούμενα χρόνια. Οι προδιαγραφές Πλέον, τα ακίνητα που διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση –δηλαδή για χρονικό διάστημα έως και 59 ημέρες, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία– πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η νόμιμη χρήση του χώρου ως κατοικία, η επαρκής φυσική φωτεινότητα και αερισμός, το ελάχιστο ύψος οροφής (2,5 μέτρα), καθώς και η ύπαρξη βασικών μέτρων ασφαλείας, όπως ανιχνευτές καπνού, πυροσβεστήρες, ρελέ διαρροής, φαρμακείο πρώτων βοηθειών και ασφαλιστήριο αστικής ευθύνης. Επιπλέον, απαιτείται η ύπαρξη πιστοποιητικού απεντόμωσης και μυοκτονίας. Οι έλεγχοι έχουν ενταθεί και πραγματοποιούνται από τις αρμόδιες αρχές, όπως η ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Τουρισμού. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, προβλέπονται βαριά πρόστιμα που ξεκινούν από 5.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν έως τις 20.000 ευρώ, ενώ σε περιπτώσεις υποτροπής μπορεί να επιβληθεί πρόστιμο ίσο με τα έσοδα που προέκυψαν από τις παραβάσεις. Ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στην αποσυμφόρηση περιοχών που έχουν πληγεί περισσότερο από την ανεξέλεγκτη αύξηση των βραχυχρόνιων μισθώσεων, όπως το κέντρο της Αθήνας. Από την 1η Ιανουαρίου 2025 έχει τεθεί προσωρινή απαγόρευση εγγραφής νέων ακινήτων στο σχετικό Μητρώο για τις τρεις πρώτες δημοτικές κοινότητες του Δήμου Αθηναίων, με στόχο να δοθεί ανάσα στην αγορά κατοικίας και στους μόνιμους κατοίκους. Υπάρχει επίσης πρόβλεψη για πιθανή παράταση του μέτρου, ανάλογα με την αποδοτικότητά του. Σημειώνεται, τέλος, ότι ο τρόπος διάθεσης του ακινήτου (μέσω Airbnb, Booking ή άλλης πλατφόρμας) δεν επηρεάζει τον χαρακτηρισμό ως βραχυχρόνιας μίσθωσης. Σημασία έχει η διάρκεια, η φύση της χρήσης και η συμμόρφωση με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές. Όσοι δραστηριοποιούνται στον τομέα οφείλουν να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί, καθώς πλέον το θεσμικό πλαίσιο είναι σαφές, και οι κυρώσεις για τους παραβάτες αυστηρές. *** Δείτε αναλυτικά την υπ΄ αρίθμ. 19231/19.09.2025 Εγκύκλιο με θέμα: «ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ - ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 3 ΤΟΥ Ν. 5170/2025» καθορίζονται εκ νέου προδιαγραφές και λεπτομέρειες εφαρμογής του Ν.5170/2025:
  9. @apostolis apostolakis καλησπέρα, μήπως σαν τελευταία πράξη πρέπει να βάλεις τον μεταγενέρστερο έλεγχο φορολογικών;
  10. Το κτίριο απέχει πολύ από το να καταρρεύσει. Γνωρίζω απλά πως ο χαρακτηρισμός "επικινδύνως ετοιμόρροπο" δίνεται από άλλη υπηρεσία και όχι από τους Δήμους. Όπως και να έχει ερώτημα διατύπωσα και όχι βεβαιότητα. Επομένως εφόσον υπάγεται στο άρθρο 89, πώς κρίνετε πως πρέπει να προχωρήσουμε με τη μεταβίβαση του ακινήτου και εφόσον ο αγοραστής δεν θέλει να το γκρεμίσει αλλά να το εκμεταλλευτεί με τις απαραίτητες ενισχύσεις? Ευχαριστώ!
  11. Ευχαριστώ!!!
  12. Δηλαδή παίζουμε με τις λέξεις; Ένα κτίριο ετοιμόρροπο (ετυμολογία: ἕτοιμος + ῥέπω) σημαίνει ότι είναι έτοιμο να καταρρεύσει. Άρα, αυτό δεν δημιουργεί αυτομάτως επικινδυνότητα; Κατά τη γνώμη μου δεν επιτρέπεται η τακτοποίηση σε ένα τέτοιο κτίριο [άρθρο 89-παρ ιε "σε χαρακτηρισμένο επικινδύνως ετοιμόρροπο κτίριο, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ.13/22.4.1929 «Περί επικινδύνων οικοδομών» (153 Α), όπως ισχύει] ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΝ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΦΕΚ Α 153/13.4.1929 "Περί επικινδύνων οικοδομών" ΦΕΚ Α 153 Εχοντες υπ' όψει τας διατάξεις του από 17 Ιουλ. 1923 Ν.Δ/τος "περί σχεδίων πόλεων, κωμών και συνοικισμών του Κράτους και οικοδομής αυτών", απεφασίσαμεν και διατάσσομεν: Άρθρον 1 1. Διακρίνονται τέσσαρας περιπτώσεις επικινδύνων οικοδομών, επικίνδυνοι από απόψεως στατικής και δομικής, από απόψεως υγιεινής,από απόψεως ασφαλείας κατά του πυρός,και από απόψεως κυκλοφορίας του κοινού εις το εσωτερικόν χώρων συναθροίσεως. 2. Οικοδομή και εν γένει κατασκευή τις θεωρείται επικίνδυνος από απόψεως στατικής και δομικής (κοινώς ετοιμόρροπος)όταν λόγω ανεπαρκούς ή κακής θεμελιώσεως, κακής ποιότητος η συνθέσεως των υλικών εξ ών αποτελείται, κακοτέχνου εργασίας δομήσεως, υποσκαφής η διαβρώσεως υπό υδάτων η ετέρων υγρών, ακαταλλήλου διατάξεως η συνδέσεως η ανεπαρκών διαστάσεων των στοιχείων αυτής δεν παρουσιάζη εν όλω η εν μέρει την απαιτουμένην δια τα φορτίο, τα οποία θα βαστάζη, και εν γένει τον προορισμόν της ασφάλειαν. Δι` ας περιπτώσεις δεν έχει εκδοθή ειδικός κανονισμός ασφαλείας (ήτοι όρια ασφαλείας υλικών, τηρητέοι κανόνες υπολογισμού, όροι ποιότητος και επεξεργασίας και εφαρμογής υλικών κανόνες δομήσεως και δοκιμαί υλικών και κατασκευών), λαμβάνονται υπ` όψιν τα γενικώς εν τη επιστήμη ισχύοντα εν σχέσει προς την ειδικήν φύσιν και επεξεργασίαν των υλικών και τον τρόπον δομήσεως της υπό έλεγχον κατασκευής. Οσάκις υφίστανται σαφείς ενδείξεις του κινδύνου εκδηλούμεναι δια σημαντικών καθιζήσεων, παρεκκλίσεων, αποσυνθέσεων μαζών τοιχοποιϊας, ρωγμών δηλωτικών στατικής ανεπαρκείας εις σημείον επικίνδυνον, ο κίνδυνος θεωρείται ως άμεσος και η κατασκευή χαρακτηρίζεται κοινώς ως επικινδύνως ετοιμόρροπος. Το αυτό ισχύει και οσάκις δεν υπάρχουσι μεν τοιαύται εξωτερικαί ενδείξεις, αλλ` εκ του υπολογισμού η του τρόπου δομήσεως (δια τα υπό εκ εκτέλεσι έργα) η της επενεργείας ωρισμένων γνωστών αιτίων προκύπτη αναμφισβήτητος η ύπαρξις του κινδύνου.
  13. Να τονίσω ότι δεν είναι σίγουρο ότι θα λυθεί το θέμα μέσω δικηγόρου. Θα ξεκινήσει την μελέτη και την έρευνα (με τη δική σου τεχνική συνδρομή). Ένα κτίσμα το οποίο "πατάει" ταυτόχρονα σε δυο οικόπεδα, αποτελεί ένα από τα πιο δυσεπίλυτα προβλήματα. Μια τέτοια κατάσταση, στερεί επί της ουσίας την αυτοτέλεια και των δυο όμορων οικοπέδων (κάθετων ιδιοκτησιών εν προκειμένω) , καθώς κανένα από αυτά δεν μπορεί να μεταβιβαστεί έχοντας κτίσμα-στατικά ενιαίο-που πατάει (ή υπέρκειται) στα δυο αυτά οικόπεδα.
  14. Διαφορετική διαμερισμάτωση είναι η διαφοροποίηση του περιγράμματος αυτοτελών ιδιοκτησιών από τα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής άδειας. Δεν αρκεί η ταύτιση των τετραγωνικών αποτύπωσης και άδειας. Εάν διαπίστωσες ότι το εγκεκριμένο περίγραμμα είναι ίδιο με το υλοποιημένο, τότε εκδίδεις βεβαίωση (μέσω ηλεκτρονικής ταυτότητας) όπως για ένα ακίνητο με άδεια.
  15. η ερώτηση είναι γιατί δεν μπορώ να κάνω υπαγωγή μόνο για το κομμάτι του βρίσκεται στην καθετή του ιδιοκτήτη σε ποιο άρθρο το αναφέρει ;
  16. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα συνάδελφοι, Έχουμε μια οικοδομή/βιομηχανικό παλιό κτίριο, για το οποίο έχει εκδοθεί άδεια αποκατάστασής του, διαρρυθμίσεων και προσθήκης υπογείου του 2008. Οι ενισχύσεις ποτέ δεν ολοκληρώθηκαν και το κτίριο παρατήθηκε. Υπάρχει σήμερα για αυτό το λόγο έκθεση επικινδύνου από το Δήμο με χαρακτηρισμό ως "κοινώς ετοιμόρροπο" επειδή οι ενισχύσεις του δεν ολοκληρώθηκαν. Πώς θεωρείτε πως πρέπει να προχωρήσουμε την τακτοποίηση? Στο άρθρο 89, παρ ιε) αναφέρεται πως απαγορεύεται η υπαγωγή στα κτίσματα που έχουν χαρακτηρισθεί "επικινδύνως ετοιμόρροπα". Το "κοινώς ετοιμόρροπο" επομένως δεν υπάγεται στο αρθ. 89 και μπορεί να τακτοποιηθεί, με την απαίτηση ΜΣΕ και μελέτης ενισχύσεων? Αν ο νέος ιδιοκτήτης θέλει να κάνει νέες επεμβάσεις στο κτίσμα μπορούν οι μελέτες και οι ενισχύσεις να γίνουν από εκείνον σε δεύτερη φάση? Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
  17. Έκανες το ίδιο ερώτημα και στο θέμα των κάθετων. Η βάση τέτοιων περιπτώσεων αφορά το άρθρο 1010 του ΑΚ "Αν ο κύριος ακινήτου, ανεγείροντας πάνω σ' αυτό οικοδομή, την επεκτείνει καλόπιστα στο γειτονικό γήπεδο και ο κύριος του γηπέδου δεν διαμαρτυρήθηκε καθόλου πριν από την ανέγερση της οικοδομής κατά μεγάλο μέρος, το δικαστήριο μπορεί κατά εύλογη κρίση να επιδικάσει την κυριότητα του γηπέδου που καταλήφθηκε στον κύριο του ακινήτου που οικοδομήθηκε· η επιδίκαση γίνεται έναντι καταβολής της αξίας του γηπέδου κατά το χρόνο της κατάληψής του και αποκατάστασης κάθε άλλης ζημίας, ιδίως από την τυχόν μείωση της αξίας του υπολοίπου" Όπως σου είχα αναφέρει υπαγωγή δεν μπορείς να κάνεις. Ο πελάτης σου να απευθυνθεί σε δικηγόρο να μελετήσει την υπόθεση.
  18. Εννοείς ότι αυτό είναι το ύψος κάτω από αυτόν το χώρο. Πόσο είναι το ύψος του παταριού;
  19. Καλημέρα συνάδερφοι Έχω μια περίπτωση ενός οικοπέδου που έχει χωριστεί με κάθετες αφού είχαν χτιστεί οι οικοδομές (και οι 2 με Ο.Α αλλά έχουν αυθαιρεσίες ) που υπάρχουν μέσα και ο τότε μηχανικος δεν είχε υπολογίσει το τέντωμα των οικοδομών και είχε πάει με τις διαστάσεις των αδειών που δεν εφαρμοστήκαν οπότε η οικοδομή μαζί με έναν εξώστη της κάθετης Β μπαίνει μέσα στην καθετή Α . Τώρα από όσο διάβασα το νήμα εδώ είναι θέμα δικηγόρου για να λυθεί το ιδιοκτησιακό και ότι δεν γίνεται να νομιμοποιηθεί μόνο το κομμάτι που βρίσκεται στη καθετή του εντολέα μου και πρέπει να γίνει εξ ΄ολοκλήρου , αυτό σε ποιο άρθρο το αναφέρει για να το τεκμηριώσω ;
  20. 1. Αφού είναι —αποκλειστικά— θέμα συμβολαιογράφου, γιατί σε απασχολεί; 2. Ναι. 3. Ναι. Η διαμερισμάτωση αφορά τον όροφο —και όχι ένα διαμέρισμα— οπότε αυτό που εννοείς είναι διαχωρισμός ιδιοκτησίας. Ανάλογα πράγματα κάνεις και σε αυτήν την περίπτωση. Μία ταυτότητα για το συνολικό διαμέρισμα και δύο για αυτά που προέκυψαν από τον διαχωρισμό.
  21. Καλησπέρα συνάδελφοι, προσπαθώ να υποβάλω αναθεώρηση σε ήδη εκδοθείσα άδεια, προκειμένου να προχωρήσω σε Αναθεώρηση με Βεβαίωση Όρων Δόμησης (ΒΟΔ). Ωστόσο, όταν εισάγω τα στοιχεία της προγενέστερης πράξης στην καρτέλα «Εισαγωγή πράξης σε συνέχεια προγενέστερης ηλεκτρονικής», το σύστημα δεν εμφανίζει την επιλογή “Νέος Τύπος Πράξης” (παραμένει κενό), παρότι η άδεια βρίσκεται σε κατάσταση Εκδόθηκε και παραμένει σε ισχύ. Η φόρμα εμφανίζει κανονικά τα στοιχεία της άδειας, όμως στο πεδίο «Επιλογή πράξης προς έκδοση» δεν εμφανίζεται καμία διαθέσιμη επιλογή. Έτσι δεν μπορώ να δημιουργήσω νέα υπο-πράξη (Αναθεώρηση). Έχει τύχει σε κάποιον το ίδιο; Γνωρίζετε αν χρειάζεται ενεργοποίηση από το ΤΕΕ ή ξεκλείδωμα από την ΥΔΟΜ; Υπάρχει τρόπος ο διαχειριστής της άδειας να “επαναφέρει” την πράξη ώστε να επιτρέπεται η αναθεώρηση; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για οποιαδήποτε εμπειρία ή υπόδειξη!
  22. Δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία για το ΦΕΜ. Παλιότερα δεν συμπλήρωναν τίποτα, συνήθως. Ό,τι είναι εκτός των ορίων των διαμερισμάτων μπαίνει στους λοιπούς χώρους.
  23. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το Υπουργείο Πολιτισμού διοργανώνουν Ημερίδα με θέμα: «Ιστορικές Γέφυρες στην Ελλάδα» η οποία θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης «Δημήτρης Παντερμαλής». Παρακολουθείστε ζωντανά την ημερίδα από εδώ: Η ημερίδα αποσκοπεί στην ανάδειξη της πολιτιστικής, αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας των γεφυριών της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν εμβληματικά τεχνικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα του παρελθόντος. Τη συζήτηση συντονίζει η Δρ. Ανδρουλιδάκη Αμαλία, Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων ΥΠΠΟ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 15.10.25.pdf View full είδηση
  24. Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και το Υπουργείο Πολιτισμού διοργανώνουν Ημερίδα με θέμα: «Ιστορικές Γέφυρες στην Ελλάδα» η οποία θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του Μουσείου Ακρόπολης «Δημήτρης Παντερμαλής». Παρακολουθείστε ζωντανά την ημερίδα από εδώ: Η ημερίδα αποσκοπεί στην ανάδειξη της πολιτιστικής, αρχιτεκτονικής και ιστορικής σημασίας των γεφυριών της Ελλάδας, τα οποία αποτελούν εμβληματικά τεχνικά και καλλιτεχνικά επιτεύγματα του παρελθόντος. Τη συζήτηση συντονίζει η Δρ. Ανδρουλιδάκη Αμαλία, Προϊσταμένη Γενικής Διεύθυνσης Αναστήλωσης, Μουσείων και Τεχνικών Έργων ΥΠΠΟ. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ 15.10.25.pdf
  25. ........... Πλήρωσε λοιπόν έναν τρακτερτζή να πάει με μία σβάρνα 5-6 φορές πάνω κάτω στο "δρόμο" και θα σου έχει έτοιμο-(διανοιγμένο) τον δρόμο. Καλημέρα από την συννεφιασμένη Θεσσαλονίκη.
  26. Προς παράταση κατά 16 μήνες οδεύει το έργο για το μεσαίο τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη. Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετατέθηκε η Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών, η οποία αρχικά είχε οριστεί για την 21η Απριλίου 2027 και η οποία ορίζεται εκ νέου για την 11η Ιουλίου 2028, χωρίς να συντρέχει συναφής υπαιτιότητα ή εν γένει ευθύνη του αναδόχου σχήματος ΑΚΤOR-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Το σχήμα είχε υποβάλλει αίτημα παράτασης της προθεσμίας του έργου κυρίως λόγω της καθυστέρησης απόδοσης απαλλοτριωθέντων χώρων, γεγονός που προκάλεσε αλυσιδωτή καθυστέρηση στην εξέλιξη του έργου. Μαζί αιτείται αποζημίωσης 124 εκατ. ευρώ. Η ημερομηνία Υπογραφής της Σύμβασης Σύμπραξης είναι η 21-04-2023 και σύμφωνα με τη Σύμβαση Σύμπραξης, η Αναθέτουσα Αρχή έπρεπε να παραδώσει στον ΙΦΣ μέχρι 21-04-2024 τους λοιπούς χώρους Κατασκευής του Έργου, οι οποίοι παραδόθηκαν τελικά τμηματικά στις 16-04-2025 και 12-05-2025 με τα αντίστοιχα Πρωτόκολλα Παράδοσης -Παραλαβής Χώρων Κατασκευής Έργου. Η μη έγκαιρη παράδοση των Χώρων Κατασκευής του Έργου από την Αναθέτουσα Αρχή συνιστά Γεγονός Αποζημίωσης, σύμφωνα με το άρθρο 15.1.3 της Σύμβασης Σύμπραξης. Ακολούθως ο ανάδοχος υπέβαλλε τα αιτήματα παράτασης, απαλλαγής και αποζημίωσης σε περίπτωση Γεγονότος Αποζημίωσης, με επιστολές του με τις οποίες και δικαιούται τη Μετάθεση της Προγραμματισμένης Ημερομηνίας Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών και της Απώτερης Ημερομηνίας, σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (α), αποζημίωση της Εκτιμώμενης Μεταβολής Κόστους Σύμπραξης σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (β) και απαλλαγή των υποχρεώσεών του λόγω του Γεγονότος Αποζημίωσης σύμφωνα με το άρθρο 13.3 (δ) της Σύμβασης Σύμπραξης. Ο Ανεξάρτητος Ελεγκτής έλαβε σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή τα χρονοδιαγράμματα που συνοδεύουν το αίτημα του αναδόχου προκειμένου να εκφέρει γνώμη επί των νέων ημερομηνιών που αιτείται, όπως του ζητήθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή, ως πρόσθετη υπηρεσία, με σκοπό να διαπιστώσει τον τρόπο εισαγωγής των καθυστερήσεων στο αρχικό χρονοδιάγραμμα και τη χρονική τους έκταση, σφάλματα ή παραλείψεις στα χρονοδιαγράμματα. Τέλος, όπως αναφέρεται στην απόφαση, η μη έγκαιρη παράδοση των Χώρων Κατασκευής του Έργου από την Αναθέτουσα Αρχή μεταθέτει την ημερομηνία ολοκλήρωσης των Εργασιών, η οποία με τη σειρά της αναγκαστικά μεταθέτει την Προγραμματισμένη Ημερομηνία Διαθεσιμότητας Υπηρεσιών και την Απώτερη Ημερομηνία της Σύμβασης Σύμπραξης. Το ποσό που αιτείται ο ΙΦΣ ως αποζημίωση για αυξημένες δαπάνες λόγω Εκτιμώμενης Μεταβολής Κόστους Σύμπραξης, θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων από τον ΙΦΣ και την εξέτασή τους από την Αναθέτουσα Αρχή. Το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη έχει κόστος 290 εκατ. ευρώ. Μέρος της χρηματοδότησης (περίπου 90 εκατ. ευρώ) προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης ενώ ακόμα ένα μέρος των χρημάτων προέρχεται από δάνεια που έχει συνάψει το παραπάνω σχήμα. Ποιο είναι το έργο Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη περιλαμβάνουν: Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα. θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ. Θα κατασκευαστούν 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.) και 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.). Προβλέπεται η κατασκευή συνολικά 5 νέων ανισόπεδων κόμβων. Τέλος θα υπάρχει και 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ). Είναι το δεύτερο τμήμα στο οποίο ξεκινούν οι κατασκευές μετά το ανατολικό τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος στο οποίο τα έργα είναι πλέον εμφανή σε μεγάλο μήκος του δρόμου. Αυτό το τμήμα των 14,5 χιλιομέτρων αναμένεται να είναι και το πρώτο που θα ολοκληρωθεί. Κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο και εκτελείται από την ΤΕΡΝΑ και την AKTOR. Το έργο κόστους 186 εκατ. ευρώ είναι επίσης ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης. View full είδηση
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.