Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλημέρα σε όλους. Επαναφέρω το ερώτημα πως υπολογίζονται οι θέσεις στάθμευσης στην Θεσσαλονίκη (κέντρο). Το ΠΔ 350/1996 λέει από ... έως.... Εκτός αν έχει τροποποιηθεί και έγινε πιο συγκεκριμένο. Καλαμαριά πχ έχει βγει η προβλεπόμενη από το ΠΔ 350/96 απόφαση Νομάρχη. Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει αντίστοιχη για Θεσσαλονίκη?
  3. Καλημέρα, Δύο οριζόντιες ιδιοκτησίες (καταστήματα) με διαφορετικούς ιδιοκτήτες, έχουν συνενωθεί λειτουργικά σε ενιαίο κατάστημα. Σήμερα ο ένας ιδιοκτήτης θέλει να μεταβιβάσει την μία οριζόντια ιδιοκτησία χωρίς να την ξεχωρίσει λειτουργικά από την άλλη. Εγώ δεν βλέπω με ποιο τρόπο θα μπορουσα να εκδώσω ΗΤΚ και ΠΕΑ για την μία ιδιοκτησία ως αυτοτελή. Βλεπετε καποιο τρόπο που θα μπορούσε να ακολουθηθεί ώστε να μεταβιβαστεί μόνο η μία ιδιοκτησία? Ευχαριστω
  4. 1.pdf Αυτό εδώ είχε προτείνει ο ιδιοκτήτης. Το συνολικό εμβαδό του οικοπέδου είναι 631,13 τ.μ. και όχι 623,00 τ.μ. που είχα γράψει κατά λάθος. Πρακτικά μένουν δύο καθαρά 300+ τ.μ. με πρόσωπο μεγαλύτερο των 10,00μ. Το τοπογραφικό δεν είναι δικό μου, δε γνωρίζω γιατί ο συνάδελφος αλλού γράφει κχ και αλλού δημοτικός και δεν έχω καταφέρει να έρθω σε επαφή μαζί του. Φαντάζομαι ρωτάς μήπως και οι καλούμενοι κχ προέκυψαν από παραχώρηση τμήματος οικοπέδου σωστά;
  5. Σήμερα
  6. Η άδεια αφορούσε ανέγερση. Σε όλα τα αρχιτεκτονικά εμφανίζεται αλλά στο διάγραμμα κάλυψης, στους υπολογισμούς ΗΧ και εξωστών , όχι. Το θέμα είναι οτι είχε περιθώριο με τους υπολογισμούς να το βάλει αλλά δεν το έκανε. Θέλω να προχωρήσω σε τακτοποίηση αυθαιρεσιών και δεν ξέρω τι να κάνω με αυτό το τμήμα.
  7. @fotsiak Ερεύνησέ το. Για ποιο λόγο, στο δ. κάλυψης δεν εμφανίστηκε εξώστης, ενώ στα αρχιτεκτονικά σχέδια εμφανίζεται; Ούτε στους υπολογισμούς ποσοστού ΗΧ και εξωστών εμφανίζεται; Η άδεια αφορά ανέγερση, προσθήκη καθ' ύψος, μήπως κάποια νομιμοποίηση;
  8. Η ανέγερση του ψηλότερου Πύργου στην πρωτεύουσα η οποία σχεδιάζεται στο Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά προκαλεί αντιδράσεις οι οποίες έφτασαν μέχρι το Συμβούλιο της Επικρατείας. Έντεκα κάτοικοι της Γλυφάδας και του Ελληνικού καθώς και ο «Εξωραϊστικός Πολιτιστικός, Αθλητικός Σύλλογος Κατοίκων Κάτω Ελληνικού» υπογράφουν την προσφυγή που κατατέθηκε στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, ζητώντας να κριθούν αντισυνταγματικές και παράνομες οι οικοδομικές άδειες οι οποίες εκδόθηκαν , κατ’ εφαρμογή της υπουργικών αποφάσεων για την έγκριση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης της περιοχής. Οι προσφεύγοντες οι οποίες είναι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων στους Δήμους Γλυφάδας και Ελληνικού διαμαρτύρονται για τις ολέθριες, όπως τις χαρακτηρίζουν, συνέπειες που θα έχει η οικιστική άνθιση της περιοχής με πανύψηλα και τεράστια κτίρια και συγκροτήματα, ανάμεσά τους και ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, καζίνο, εκθεσιακό κέντρο και συνεδριακός χώρος, χώρος ψυχαγωγίας/άθλησης και συνάθροισης κοινού, χώροι εστίασης, καταστήματα, χώροι στάθμευσης, κ.λπ. Η ανέγερσή τους, σύμφωνα με την προσφυγή, θα γίνει κατά παράβαση των επιτρεπόμενων όρων δομήσεως για το σύνολο του Μητροπολιτικού Πόλου, «με εκτεταμένες και θηριώδεις παρεκκλίσεις, που δεν προβλέπονται από το νομοθετικό πλαίσιο». Ο Πύργος που πρόκειται να κατασκευαστεί θα έχει, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, δύο υπόγεια και θα αποτελείται από 44 (43 + 1 δώμα) ορόφους συνολικού ύψους 195,20 μέτρων». Πρόκειται για «αυθαίρετες, παράνομες και αντισυνταγματικές επινοήσεις», σημειώνεται καθώς θεσπίστηκε «μέσος συντελεστής δόμησης σε επίπεδα μεγαλύτερα του 0,40 που προβλέπει το ΠΔ του ΣΟΑ, με συνέπεια «τη δραματική επαύξηση της δόμησης και της υπερσυγκεντρώσεώς της σε συγκεκριμένες κτιριακές ενότητες». Στην αίτηση ακύρωσης επισημαίνεται πως «παραβιάζεται το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιριακών εγκαταστάσεων πέριξ του κεντρικού κτηρίου (Πύργου), καθώς και της δόμησης και του όγκου όλων των κτιρίων για την ζώνη εκμετάλλευσης» ενώ αναφέρεται πως «εγείρονται ζητήματα εκτεταμένων επιχώσεων και δραματικής αλλοιώσεως της στάθμης του εδάφους από την κατασκευή του κτιριακού συγκροτήματος, ένεκα των οποίων πλήττεται η φυσιογνωμία του παραλιακού μετώπου και καταστρατηγούνται οι περιορισμοί ως προς το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων». View full είδηση
  9. Η ανέγερση του ψηλότερου Πύργου στην πρωτεύουσα η οποία σχεδιάζεται στο Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά προκαλεί αντιδράσεις οι οποίες έφτασαν μέχρι το Συμβούλιο της Επικρατείας. Έντεκα κάτοικοι της Γλυφάδας και του Ελληνικού καθώς και ο «Εξωραϊστικός Πολιτιστικός, Αθλητικός Σύλλογος Κατοίκων Κάτω Ελληνικού» υπογράφουν την προσφυγή που κατατέθηκε στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, ζητώντας να κριθούν αντισυνταγματικές και παράνομες οι οικοδομικές άδειες οι οποίες εκδόθηκαν , κατ’ εφαρμογή της υπουργικών αποφάσεων για την έγκριση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης της περιοχής. Οι προσφεύγοντες οι οποίες είναι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων στους Δήμους Γλυφάδας και Ελληνικού διαμαρτύρονται για τις ολέθριες, όπως τις χαρακτηρίζουν, συνέπειες που θα έχει η οικιστική άνθιση της περιοχής με πανύψηλα και τεράστια κτίρια και συγκροτήματα, ανάμεσά τους και ένα πεντάστερο ξενοδοχείο, καζίνο, εκθεσιακό κέντρο και συνεδριακός χώρος, χώρος ψυχαγωγίας/άθλησης και συνάθροισης κοινού, χώροι εστίασης, καταστήματα, χώροι στάθμευσης, κ.λπ. Η ανέγερσή τους, σύμφωνα με την προσφυγή, θα γίνει κατά παράβαση των επιτρεπόμενων όρων δομήσεως για το σύνολο του Μητροπολιτικού Πόλου, «με εκτεταμένες και θηριώδεις παρεκκλίσεις, που δεν προβλέπονται από το νομοθετικό πλαίσιο». Ο Πύργος που πρόκειται να κατασκευαστεί θα έχει, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, δύο υπόγεια και θα αποτελείται από 44 (43 + 1 δώμα) ορόφους συνολικού ύψους 195,20 μέτρων». Πρόκειται για «αυθαίρετες, παράνομες και αντισυνταγματικές επινοήσεις», σημειώνεται καθώς θεσπίστηκε «μέσος συντελεστής δόμησης σε επίπεδα μεγαλύτερα του 0,40 που προβλέπει το ΠΔ του ΣΟΑ, με συνέπεια «τη δραματική επαύξηση της δόμησης και της υπερσυγκεντρώσεώς της σε συγκεκριμένες κτιριακές ενότητες». Στην αίτηση ακύρωσης επισημαίνεται πως «παραβιάζεται το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιριακών εγκαταστάσεων πέριξ του κεντρικού κτηρίου (Πύργου), καθώς και της δόμησης και του όγκου όλων των κτιρίων για την ζώνη εκμετάλλευσης» ενώ αναφέρεται πως «εγείρονται ζητήματα εκτεταμένων επιχώσεων και δραματικής αλλοιώσεως της στάθμης του εδάφους από την κατασκευή του κτιριακού συγκροτήματος, ένεκα των οποίων πλήττεται η φυσιογνωμία του παραλιακού μετώπου και καταστρατηγούνται οι περιορισμοί ως προς το μέγιστο επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων».
  10. Καλημέρα συνάδελφοι, σε ακίνητο που στα εγκεκριμένα σχέδια της οικοδομικής αδείας με έτος έκδοσης 2005 φαίνεται εξώστης αλλά στο διάγραμμα κάλυψης δεν έχει υπολογιστεί , θεωρείται νομίμως υφιστάμενο?
  11. @inaste44 Αν θέλεις πες μας αναλυτικά την περίπτωση που αντιμετωπίζεις να δούμε αν μπορείς να την εντάξεις.
  12. Ανέβασε και το σχέδιο με την προτεινόμενη κατάτμηση να δούμε που θα το κατατμήσεις. Σίγουρα για την απόκτηση οικοδομησιμότητας θα χρειαστεί να γίνει παραχώρηση σε κοινή χρήση σε θέσεις προσώπου οπου ο δρόμος έχει πλάτος μικρότερο των τεσσάρων μέτρων. Γιατί στο σχέδιο γράφεις αλλού "κοινόχρηστος δρόμος" και αλλού "δημοτικός δρόμος";
  13. Ναι σωστά έχεις δίκιο. Στο τοπογραφικό τώρα φαίνεται η ύπαρξη ακινήτου, για το οποίο όμως έχει εκδοθεί άδεια κατεδάφισης, άρα μιλάμε πρακτικά για άδειο οικόπεδο. Ο πάνω δρόμος είναι περίπου 4,5μ. ο κάτω προς το σημείο 16 μικραίνει και γίνεται περίπου 3,5μ.
  14. Αφού λοιπόν έχεις κάνει σωστά εξαρτημένη αποτύπωση κι έχεις τις συντ/νες του ΟΤ, δεν χρειάζεσαι τίποτε άλλο. Η ΡΓ είναι δεδομένη η δε ΟΓ εφαρμόζεται με παράλληλη μετατόπιση της ΡΓ κατά το πλάτος της πρασιάς που αναφέρεται στην πινακίδα.
  15. Ριζικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται και λειτουργούν τα κτίρια, δρομολογούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θέτοντας στο επίκεντρο την ηλιακή ενέργεια. Με την αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων (EPBD), που επικαιροποιήθηκε το 2025, όλα τα νέα κτίρια θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να αξιοποιούν την ηλιακή ενέργεια χωρίς να απαιτούνται μελλοντικά δαπανηρές παρεμβάσεις. Τι αλλάζει με τη νέα οδηγία Η αναθεωρημένη οδηγία επιταχύνει την υιοθέτηση φωτοβολταϊκών και ηλιακών θερμικών συστημάτων σε οικιστικά, εμπορικά και δημόσια κτίρια, ενισχύοντας παράλληλα την αυτοκατανάλωση και την ενεργειακή ανταλλαγή. Ο κανονισμός εφαρμόζεται σε κτίρια με άδεια δόμησης μετά τις 29 Μαΐου 2026. Ο σχεδιασμός θα πρέπει να υποστηρίζει την εγκατάσταση ηλιακών συστημάτων χωρίς δομικές δυσκολίες. Παράγοντες όπως ο προσανατολισμός, η στατική επάρκεια, οι στέγες και οι όψεις αποκτούν κρίσιμο ρόλο. Οι χρήσεις και τα οφέλη της ηλιακής ενέργειας Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να καλύψει φωτισμό, συσκευές, αντλίες θερμότητας και φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Σε περίπτωση πλεονάσματος: αποθηκεύεται σε μπαταρίες ή θερμικά συστήματα, μοιράζεται με γειτονικά κτίρια, ή διοχετεύεται στο δίκτυο για πώληση. Αντίστοιχα, η θερμότητα από ηλιακά θερμικά πάνελ αξιοποιείται για ζεστό νερό και θέρμανση, ενισχύοντας την αποδοτικότητα όταν συνδυάζεται με αντλίες θερμότητας. Πού θα τοποθετούνται οι ηλιακές εγκαταστάσεις Οι εγκαταστάσεις μπορούν να τοποθετηθούν σε: Στέγες, προσόψεις, μπαλκόνια, βεράντες. Κοντινές κατασκευές, όπως στεγασμένα πάρκινγκ. Σε δομικά στοιχεία (κεραμίδια, όψεις, σκίαστρα). Ο νότιος προσανατολισμός εξασφαλίζει μέγιστη απόδοση, ενώ οι ανατολικές και δυτικές όψεις διασφαλίζουν παραγωγή σε ώρες εκτός αιχμής. Η οδηγία αφήνει στα κράτη-μέλη την τελική εξειδίκευση, με εθνικά κριτήρια που θα λαμβάνουν υπόψη το τεχνικό δυναμικό, το οικονομικό κόστος και τη στατική ικανότητα κάθε κτιρίου. Χρονοδιάγραμμα υποχρεώσεων Νέα οικιστικά κτίρια: Από 1η Ιανουαρίου 2030 απαιτείται εγκατάσταση ηλιακών συστημάτων, εφόσον είναι εφικτό. Νέα εμπορικά κτίρια: Υποχρεωτική εγκατάσταση από 1η Ιανουαρίου 2027. Ανακαινίσεις εμπορικών κτιρίων >500 m²: Υποχρεωτική εγκατάσταση από 1η Ιανουαρίου 2028. Δημόσια κτίρια: Σταδιακή εφαρμογή – από το 2028 για κτίρια άνω των 2000 m², το 2029 για κτίρια άνω των 750 m² και από το 2031 για κτίρια άνω των 250 m². Με την οδηγία αυτή, η ΕΕ δημιουργεί το πλαίσιο για κτίρια ενεργειακά αυτόνομα και περιβαλλοντικά φιλικά, που θα ενισχύσουν την πράσινη μετάβαση και θα μειώσουν τις εκπομπές ρύπων. View full είδηση
  16. Ριζικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζονται και λειτουργούν τα κτίρια, δρομολογούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θέτοντας στο επίκεντρο την ηλιακή ενέργεια. Με την αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων (EPBD), που επικαιροποιήθηκε το 2025, όλα τα νέα κτίρια θα πρέπει να σχεδιάζονται με τέτοιο τρόπο ώστε να αξιοποιούν την ηλιακή ενέργεια χωρίς να απαιτούνται μελλοντικά δαπανηρές παρεμβάσεις. Τι αλλάζει με τη νέα οδηγία Η αναθεωρημένη οδηγία επιταχύνει την υιοθέτηση φωτοβολταϊκών και ηλιακών θερμικών συστημάτων σε οικιστικά, εμπορικά και δημόσια κτίρια, ενισχύοντας παράλληλα την αυτοκατανάλωση και την ενεργειακή ανταλλαγή. Ο κανονισμός εφαρμόζεται σε κτίρια με άδεια δόμησης μετά τις 29 Μαΐου 2026. Ο σχεδιασμός θα πρέπει να υποστηρίζει την εγκατάσταση ηλιακών συστημάτων χωρίς δομικές δυσκολίες. Παράγοντες όπως ο προσανατολισμός, η στατική επάρκεια, οι στέγες και οι όψεις αποκτούν κρίσιμο ρόλο. Οι χρήσεις και τα οφέλη της ηλιακής ενέργειας Η παραγόμενη ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να καλύψει φωτισμό, συσκευές, αντλίες θερμότητας και φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων. Σε περίπτωση πλεονάσματος: αποθηκεύεται σε μπαταρίες ή θερμικά συστήματα, μοιράζεται με γειτονικά κτίρια, ή διοχετεύεται στο δίκτυο για πώληση. Αντίστοιχα, η θερμότητα από ηλιακά θερμικά πάνελ αξιοποιείται για ζεστό νερό και θέρμανση, ενισχύοντας την αποδοτικότητα όταν συνδυάζεται με αντλίες θερμότητας. Πού θα τοποθετούνται οι ηλιακές εγκαταστάσεις Οι εγκαταστάσεις μπορούν να τοποθετηθούν σε: Στέγες, προσόψεις, μπαλκόνια, βεράντες. Κοντινές κατασκευές, όπως στεγασμένα πάρκινγκ. Σε δομικά στοιχεία (κεραμίδια, όψεις, σκίαστρα). Ο νότιος προσανατολισμός εξασφαλίζει μέγιστη απόδοση, ενώ οι ανατολικές και δυτικές όψεις διασφαλίζουν παραγωγή σε ώρες εκτός αιχμής. Η οδηγία αφήνει στα κράτη-μέλη την τελική εξειδίκευση, με εθνικά κριτήρια που θα λαμβάνουν υπόψη το τεχνικό δυναμικό, το οικονομικό κόστος και τη στατική ικανότητα κάθε κτιρίου. Χρονοδιάγραμμα υποχρεώσεων Νέα οικιστικά κτίρια: Από 1η Ιανουαρίου 2030 απαιτείται εγκατάσταση ηλιακών συστημάτων, εφόσον είναι εφικτό. Νέα εμπορικά κτίρια: Υποχρεωτική εγκατάσταση από 1η Ιανουαρίου 2027. Ανακαινίσεις εμπορικών κτιρίων >500 m²: Υποχρεωτική εγκατάσταση από 1η Ιανουαρίου 2028. Δημόσια κτίρια: Σταδιακή εφαρμογή – από το 2028 για κτίρια άνω των 2000 m², το 2029 για κτίρια άνω των 750 m² και από το 2031 για κτίρια άνω των 250 m². Με την οδηγία αυτή, η ΕΕ δημιουργεί το πλαίσιο για κτίρια ενεργειακά αυτόνομα και περιβαλλοντικά φιλικά, που θα ενισχύσουν την πράσινη μετάβαση και θα μειώσουν τις εκπομπές ρύπων.
  17. Θα το δεις σαν περίπτωση του άρθρου 12, παρ.4α.
  18. Σε λειτουργία τέθηκε σήμερα το πρωί η ηλεκτρονική εφαρμογή, μέσω της οποίας οι φορολογούμενοι μπορούν να υπολογίσουν τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από τη φορολογική μεταρρύθμιση για το Δημογραφικό και τη Μεσαία Τάξη. Πρόκειται για μία web εφαρμογή, προσβάσιμη από οποιονδήποτε browser σε υπολογιστή (PC/Mac), tablet ή κινητό τηλέφωνο, στη διεύθυνση www.taxcalc2025.minfin.gr. Δεν χρησιμοποιεί φορολογικά δεδομένα των πολιτών, ούτε αποθηκεύει στοιχεία, ενώ δεν κάνει χρήση cookies. Αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από τα στελέχη του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και φιλοξενείται στο G-Cloud του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σε μερικά δευτερόλεπτα, κάθε πολίτης μπορεί να διαπιστώσει με σχετική ακρίβεια τις μειώσεις στη φορολογία που θα ισχύσουν από το 2026. Για τους μισθωτούς, οι μειώσεις αυτές ισοδυναμούν με αυξήσεις μισθών από τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς, ενώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες το όφελος θα αποτυπωθεί το 2027. Πώς θα υπολογίσετε το όφελος σε απλά βήματα: Η αρχική οθόνη φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Οθόνη 1. Αρχική Οθόνη Εφαρμογής Κάθε πολίτης μπορεί να επιλέξει τον Υπολογιστή Φόρου Εισοδήματος που εμφανίζεται στην αρχική οθόνη ή τον Υπολογιστή Φόρου Ενοικίου. 1. Υπολογιστής Φόρου Εισοδήματος Στην οθόνη Υπολογιστή Φόρου Εισοδήματος ο φορολογούμενος χρειάζεται να εισάγει τα παρακάτω στοιχεία (βλ. Οθόνη 2 – στοιχεία σε πράσινο υπόβαθρο): Α. Για τον Υπόχρεο: Α1 – Είδος Απασχόλησης, Α2 – Φορολογητέο εισόδημα, Α3 – Παιδιά του Υπόχρεου και Α4 – Έτος γέννησης. Β. Για το εισόδημα της/του συζύγου: Β1 – Είδος Απασχόλησης, Β2 – Φορολογητέο εισόδημα, Β3 – Παιδιά του/της Συζύγου (που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ίδιο με τα παιδιά του Υπόχρεου) και Β4 – Έτος γέννησης. Αν δεν υπάρχει σύζυγος, αφήνει τα πεδία κενά. Οθόνη 2: Επεξήγηση Οθόνης Υπολογισμού Φόρου Εισοδήματος Στη συνέχεια ο/η υπόχρεος πρέπει να πατήσει το κουμπί «Υπολογισμός» και η εφαρμογή θα υπολογίσει αυτόματα τις μειώσεις (Οθόνη 2 – στοιχεία σε ροζ υπόβαθρο). Τα αποτελέσματα εμφανίζουν για τον/την Υπόχρεο και τον/την Σύζυγο και για τα έτη 2025 και 2026: • Το φορολογητέο εισόδημα • Τον φόρο κλίμακας πριν από την έκπτωση φόρου που έχει αν είναι Μισθωτός/Συνταξιούχος ή κατ’ επάγγελμα Αγρότης • Την έκπτωση φόρου που έχει αν είναι Μισθωτός/Συνταξιούχος ή κατ’ επάγγελμα Αγρότης • Τον τελικό φόρο κλίμακας μετά την έκπτωση • Το καθαρό ποσό που προκύπτει Σε ξεχωριστή στήλη εμφανίζονται το ετήσιο ατομικό όφελος του/της Υπόχρεου, του/της Συζύγου και το οικογενειακό όφελος. Επιλέγοντας την «Ανάλυση», εμφανίζεται η αιτιολόγηση του υπολογισμού του φόρου (Οθόνη 3: Ανάλυση Κλιμακίων Φόρου Εισοδήματος) για τα κλιμάκια φορολογίας και η έκπτωση του φόρου που έχουν οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι αγρότες, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών κάθε οικογένειας. Οθόνη 3: Ανάλυση Κλιμακίων Φόρου Εισοδήματος 2. Υπολογιστής Φόρου Ενοικίου Οθόνη 4: Υπολογιστής Φόρου Ενοικίου Επιλέγοντας στο αριστερό μενού το «Υπολογιστής Φόρου Ενοικίου» εμφανίζεται η σχετική οθόνη (Οθόνη 4: Υπολογιστής Φόρου Ενοικίου). Οι φορολογούμενοι πρέπει να εισάγουν το μηνιαίο μίσθωμα και να πατήσουν το κουμπί «Υπολογισμός». Η εφαρμογή υπολογίζει το ετήσιο μίσθωμα, τον φόρο για το έτος 2025, τον φόρο για το έτος 2026, τη διαφορά που προκύπτει, καθώς και την ποσοστιαία μείωση του φόρου. Υπενθυμίζεται ότι, μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου με τα μέτρα της ΔΕΘ, η οποία αναμένεται εντός του Οκτωβρίου, η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει στη δημιουργία δεύτερης πλατφόρμας υπολογισμού οφέλους. Η νέα πλατφόρμα θα αντλεί αυτόματα τα στοιχεία των πολιτών από τη βάση δεδομένων της, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια στα αποτελέσματα. View full είδηση
  19. Σε λειτουργία τέθηκε σήμερα το πρωί η ηλεκτρονική εφαρμογή, μέσω της οποίας οι φορολογούμενοι μπορούν να υπολογίσουν τα οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από τη φορολογική μεταρρύθμιση για το Δημογραφικό και τη Μεσαία Τάξη. Πρόκειται για μία web εφαρμογή, προσβάσιμη από οποιονδήποτε browser σε υπολογιστή (PC/Mac), tablet ή κινητό τηλέφωνο, στη διεύθυνση www.taxcalc2025.minfin.gr. Δεν χρησιμοποιεί φορολογικά δεδομένα των πολιτών, ούτε αποθηκεύει στοιχεία, ενώ δεν κάνει χρήση cookies. Αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου από τα στελέχη του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και φιλοξενείται στο G-Cloud του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σε μερικά δευτερόλεπτα, κάθε πολίτης μπορεί να διαπιστώσει με σχετική ακρίβεια τις μειώσεις στη φορολογία που θα ισχύσουν από το 2026. Για τους μισθωτούς, οι μειώσεις αυτές ισοδυναμούν με αυξήσεις μισθών από τον Ιανουάριο της νέας χρονιάς, ενώ για τους ελεύθερους επαγγελματίες το όφελος θα αποτυπωθεί το 2027. Πώς θα υπολογίσετε το όφελος σε απλά βήματα: Η αρχική οθόνη φαίνεται στην παρακάτω εικόνα. Οθόνη 1. Αρχική Οθόνη Εφαρμογής Κάθε πολίτης μπορεί να επιλέξει τον Υπολογιστή Φόρου Εισοδήματος που εμφανίζεται στην αρχική οθόνη ή τον Υπολογιστή Φόρου Ενοικίου. 1. Υπολογιστής Φόρου Εισοδήματος Στην οθόνη Υπολογιστή Φόρου Εισοδήματος ο φορολογούμενος χρειάζεται να εισάγει τα παρακάτω στοιχεία (βλ. Οθόνη 2 – στοιχεία σε πράσινο υπόβαθρο): Α. Για τον Υπόχρεο: Α1 – Είδος Απασχόλησης, Α2 – Φορολογητέο εισόδημα, Α3 – Παιδιά του Υπόχρεου και Α4 – Έτος γέννησης. Β. Για το εισόδημα της/του συζύγου: Β1 – Είδος Απασχόλησης, Β2 – Φορολογητέο εισόδημα, Β3 – Παιδιά του/της Συζύγου (που στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι ίδιο με τα παιδιά του Υπόχρεου) και Β4 – Έτος γέννησης. Αν δεν υπάρχει σύζυγος, αφήνει τα πεδία κενά. Οθόνη 2: Επεξήγηση Οθόνης Υπολογισμού Φόρου Εισοδήματος Στη συνέχεια ο/η υπόχρεος πρέπει να πατήσει το κουμπί «Υπολογισμός» και η εφαρμογή θα υπολογίσει αυτόματα τις μειώσεις (Οθόνη 2 – στοιχεία σε ροζ υπόβαθρο). Τα αποτελέσματα εμφανίζουν για τον/την Υπόχρεο και τον/την Σύζυγο και για τα έτη 2025 και 2026: • Το φορολογητέο εισόδημα • Τον φόρο κλίμακας πριν από την έκπτωση φόρου που έχει αν είναι Μισθωτός/Συνταξιούχος ή κατ’ επάγγελμα Αγρότης • Την έκπτωση φόρου που έχει αν είναι Μισθωτός/Συνταξιούχος ή κατ’ επάγγελμα Αγρότης • Τον τελικό φόρο κλίμακας μετά την έκπτωση • Το καθαρό ποσό που προκύπτει Σε ξεχωριστή στήλη εμφανίζονται το ετήσιο ατομικό όφελος του/της Υπόχρεου, του/της Συζύγου και το οικογενειακό όφελος. Επιλέγοντας την «Ανάλυση», εμφανίζεται η αιτιολόγηση του υπολογισμού του φόρου (Οθόνη 3: Ανάλυση Κλιμακίων Φόρου Εισοδήματος) για τα κλιμάκια φορολογίας και η έκπτωση του φόρου που έχουν οι μισθωτοί, οι συνταξιούχοι και οι αγρότες, ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών κάθε οικογένειας. Οθόνη 3: Ανάλυση Κλιμακίων Φόρου Εισοδήματος 2. Υπολογιστής Φόρου Ενοικίου Οθόνη 4: Υπολογιστής Φόρου Ενοικίου Επιλέγοντας στο αριστερό μενού το «Υπολογιστής Φόρου Ενοικίου» εμφανίζεται η σχετική οθόνη (Οθόνη 4: Υπολογιστής Φόρου Ενοικίου). Οι φορολογούμενοι πρέπει να εισάγουν το μηνιαίο μίσθωμα και να πατήσουν το κουμπί «Υπολογισμός». Η εφαρμογή υπολογίζει το ετήσιο μίσθωμα, τον φόρο για το έτος 2025, τον φόρο για το έτος 2026, τη διαφορά που προκύπτει, καθώς και την ποσοστιαία μείωση του φόρου. Υπενθυμίζεται ότι, μετά την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου με τα μέτρα της ΔΕΘ, η οποία αναμένεται εντός του Οκτωβρίου, η ΑΑΔΕ θα προχωρήσει στη δημιουργία δεύτερης πλατφόρμας υπολογισμού οφέλους. Η νέα πλατφόρμα θα αντλεί αυτόματα τα στοιχεία των πολιτών από τη βάση δεδομένων της, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια στα αποτελέσματα.
  20. Αγαπητοί συνάδελφοι tetris και Pavlos33 θα ήθελα να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ για τις πολύ σαφείς απαντήσεις. Μάλλον είμαι στην περίπτωση που αναλύει ο Pavlos33 και καταλαβαίνω πως δεν γίνεται αθροιστικά. Να είστε καλά!
  21. Χθες
  22. Καλησπέρα, Έχει τύχει σε κάποιον να κάνει τακτοποίηση κατηγ 5 για αποδοχή κληρονομιάς? Πώς γίνεται η διαδικασία ? Μιας και η κατ5 είναι κλειστή..
  23. Γειά και πάλι, στην θέση σου θα προσπαθούσα ξανά, είναι υποχρεωμένοι να σου παρέχουν υποστήριξη για κάθε απορία σου εφόσον είσαι σε ενεργό συμβόλαιο συντήρησης.
  24. Έχεις ένα ακίνητο στο οποίο συμπεριλαμβάνονται δυο τομείς με διαφορετικό πολεοδομικό καθεστώς. Η δόμηση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι αθροιστική. Αναλόγως θέσης ανέγερσης κτιρίου λαμβάνονται και τα επιτρεπόμενα μεγέθη. Στο υποθετικό παράδειγμα που και το εκτός θα ήταν οικοδομήσιμο και επιλέγονταν η οικοδόμησή του, θα είχες μέγιστη δόμηση κάλυψη 200 τμ (χρήση κατοικία). Αν επιλέξεις στο εντός οικισμού τμήμα μπορείς να ανεγείρεις την οικοδομή στο εντός, εφαρμόζοντας όμως τα μεγέθη που ορίζει η νομοθεσία για τα εντός οικισμού (ΦΕΚ 181/Δ/85, ΑΑΠ 289/11). Με απόφαση Σ.Α μπορείς όπως έχει ήδη προαναφέρει ο συνάδελφος να ανεγείρεις την οικοδομή που θα ανέγειρες στο εντός οικισμού τμήμα, στο εκτός οικισμού, τηρώντας τις πλάγιες αποστάσεις.
  25. Καλησπέρα, έχω συμβόλαιο συντήρησης και μίλησα αλλά δε με κατατοπίσαν καλά. Εχω παρακολουθήσει πρόσφατα και τα σεμινάρια αλλά δεν είχαν κάποιο παράδειγμα για split unit.
  26. Καλησπέρα κύριε Άκη, Θα ήθελα τιμή ζώνης για Χ=477560.43051307 και Υ=4201555.825808 Περιοχή: Αθήνα, Παγκράτι Ευχαριστώ
  27. Για την εύρεση του συντελεστή υπέρβασης ο παρανομαστής του κλάσματος θα είναι η συνολική επιτρεπόμενη δόμηση επί το ποσοστό που αναφέρεις.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.