Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Αεροδρόμιο Μακεδονία: Αποζημίωση 11,9εκ.ευρώ στον ανάδοχο για την επέκταση του διαδρόμου 10-28


    Αποζημίωση 11,9εκ.ευρώ αποφάσισε το Υπουργείο Υποδομών για το έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία με απόφαση του στις 13 Αυγούστου 2015.

     

    Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης η έγκριση δέσμευσης 11.938.468,46 ευρώ για την καταβολή αποζημίωσης στην ανάδοχο Κ/Ξ ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ λήφθηκε λόγω πρόσθετων μεταφορών.

     

    Αναλυτικά η απόφαση αναφέρει πως η ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ πρότεινε και τελικά αποφάσισε (απόφαση 8871/Φ.95 από 30/6/2015) στην τροποποιητική απόφαση ένταξης της πράξης κρατικής ενίσχυσης για τον έργο περιλαμβάνεται το παραπάνω ποσό ως αύξηση του προϋπολογισμού του έργου.

     

    Το ποσό αυτό προήλθε από αίτηση θεραπείας για την καταβολή αποζημίωσης από την ανάδοχο κοινοπραξία για την μεταφορά υλικών.

     

    Να θυμίσουμε πως το έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα "αιώνια" έργα της ελληνικής κατασκευαστικής πραγματικότητας καθώς ξεκίνησε το 2005 με στόχο να ολοκληρωθεί το 2011.

     

    Μετά από αλεπάλληλες παρατάσεις το έργο έχει πλέον παράταση για τις 31.12.2015 αλλά όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει ακόμα μία παράταση τουλάχιστον 6 μηνών φτάνοντας την κατασκευαστική διάρκεια σε 11 χρόνια.

     

    Το αρχικό κόστος του έργου στα 246εκ.ευρώ ξεκίνησε με έκπτωση 48,10% στα 136εκ.ευρώ από την ΚΞ ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ (με leader την ΑΘΗΝΑ με 70%) αλλά κατά τη διάρκεια της κατασκευής του επιβαρύνθηκε με επιπλέον κόστος: το 2010 κατά 30,1εκ.ευρώ.

     

    Το θέμα της μεταφοράς υλικών είναι ένα από θέματα που είχαν απασχολήσει από την αρχή του έργου το Υπουργείο Υποδομών (ΥΠΕΧΩΔΕ τότε) καθώς αντί να λαμβάνονται από κοντινή απόσταση εντός του Νομού Θεσσαλονίκης (περιοχή Αγίου Αντωνίου, απόσταση 22χλμ) τελικά έφτασε να λαμβάνονται από πολύ μακρινότερη απόσταση και συγκεκριμένα από το Λιτόχωρο Πιερίας σε απόσταση 120χλμ από την περιοχή του έργου.

     

    Το έργο «Επέκταση διαδρόμου 10/28 και παράλληλου τροχοδρόμου», περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 κατά 1 χλμ. και ίσου μήκους επέκταση του παράλληλου τροχοδρόμου, πλάτους 23 μέτρων με το μεγαλύτερο μέρος να βρίσκεται μέσα στη θάλασσα.

     

    Στόχος του έργου είναι ο διάδρομος να διαθέτει τελικά μήκος 3,4 χλμ. ούτως ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγάλα αεροσκάφη από οποιονδήποτε προορισμό, συμπεριλαμβανομένων των υπερατλαντικών πτήσεων.

     

    Για την λειτουργία του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη η αναβάθμιση του υπάρχοντος χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, προϋπολογισμού 38,7 εκατ. ευρώ που όμως και αυτό έχει τις δικές του μεγάλες καθυστερήσεις καθώς αρχικά ήταν να παραδοθεί το 2014 αλλά δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2016.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/aerodromia/item/31338-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B6%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7-119%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B4%CE%BF%CF%87%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%85-10-28





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    ωραία...εμείς στις κοινά εργάκια, η κάθε υπηρεσία θετει μια χιλιομετρική απόσταση μικρή για να πέσει ο προϋπολογισμός και μεις σα **λάκες πηγαίνουμε και τα χτυπάμε. Και μόλις αρχισουμε τη γκρίνια για τις μεταφορές πετάνε το πολύ σωστό "εφόσον λάβατε γνώση της μελέτης...γαργάρα".

     

    Και στους μεγαλοεργολάβους, απλόχερα τα εκατομμύρια. Και φυσικα αν εδωσε προσφορά καποιος συνάδελφος εδε στη ΚΞ αυτή ξέρει πολύ καλά πόσο...καλά πληρώνουν. 

     

    Γελάει ο κόσμος.

     

    Είμαι περίεργος με το σκεπτικό πάντως...Τόσα λατομεία εχει ο νομός, ανακυκλώσιμα υλικά, μπαζοχάλικα, η χαλκιδική άλλα τόσα και αυτή πήγαν απ'το Λιτόχωρο...

     

    Ίσως να μην επαρκούσε η παραγωγή, ίσως να μην είχαν τις απαραίτητες πιστοποιήσεις τα υλικά από τα άλλα λατομεία ή να κρίθηκαν ακατάλληλα στην πορεία του έργου.

     

    Αν πάντως η απόσταση από 20 χλμ πήγε 120 χλμ για οποιαδήποτε λόγο, δεν έπρεπε να αποζημιωθεί ο ανάδοχος? Η γνώμη μου είναι ότι έπρεπε.

    Το αν είσαι μικρός ΕΔΕ και δεν έχεις το απαραίτητο νομικό τμήμα να διεκδικήσεις τα αυτονόητα κι ελπίζεις στην επιείκια της Τ.Υ. για να μην μπεις μέσα, δεν σημαίνει ότι αυτό είναι και το σωστό που πρέπει να γίνεται.

    Link to comment
    Share on other sites

    Έχεις δίκιο συνάδελφε δεν έκατσα να το υπολογίσω...

    Το σκεπτικό μου αφορούσε ως προς το ότι θα πρέπει να διεκδικούμε τα αυτονόητα στην δουλειά μας όλοι.

     

    Τωρα αν υπάρχει διαφθορά ή ευνοική μεταχείριση του Υπουργείου προς τον Εργολάβο ως προς το ποσό σαφώς και εγείρει θέματα και ευχαρίστως να το συζητήσουμε.

    Link to comment
    Share on other sites

    Συνάδελφε vk2626, δεν υπάρχει νόημα να κρυβόμαστε πίσω απ'το δάχτυλο μας. Σίγουρα, δεν μπορούμε να αποδείξουμε κάτι μέσα απ'το φόρουμ, αλλά έχουμε όλοι μας τις υποψίες μας.

    Δε νοείται σε ένα τέτοιο έργο, να μην έχουν προβλεφθεί δανειοθάλαμοι, να μην εχουν μελετηθεί ως προς την επάρκεια/ποιότητα λατομεία "ντοπια" και πάει λέγοντας. Κι επειδή ζώ/εργάζομαι περιξ της πόλης, υπάρχουν λατομεία που χουν ακόμη και πιστοποίηση ως προς τα υλικά που παράγουν.

    Φυσικά άλλο το κόστος του υλικού των λατομείων και άλλο το κόστος του υλικού που φέραν απ'το Λιτόχωρο. (αν πηγαίνει το μυαλό μου πιο υλικό είναι).

     

    Οτι και να λέμε, σίγουρα είναι λόγια του αέρα, επειδη μιλάμε χωρίς να γνωρίζουμε, αλλά όπως και να έχει κάτι μου βρωμάει στις μεγάλες εργολαβίες. Και οπως εχει πει ενας συνάδελφος εδε δ/νων σύμβουλος εταιρείας 5ης..."τα λεφτά βγαίνουν απ'τα χαρτιά".

     

    Και οσο ασχολούμαι, τόσο τον κατανοώ.

    Link to comment
    Share on other sites

    Η λύση είναι μία. Τα έργα να τα αναλάβει το κράτος, με εργάτες που θα αμοίβονται σωστά και όχι οι μεγαλοεργολάβοι δίνοντας μεροκάματα πείνας στους εργάτες. Δεν καταλαβαίνετε ότι αυτές οι αποχημιώσεις είναι αναδιανομή του πλούτου από τους φτωχούς (όλους εμάς) στους πλούσιους (μεγαλοεργολάβους)

    • Upvote 1
    • Downvote 4
    Link to comment
    Share on other sites

    Η λύση είναι μία. Τα έργα να τα αναλάβει το κράτος, με εργάτες που θα αμοίβονται σωστά και όχι οι μεγαλοεργολάβοι δίνοντας μεροκάματα πείνας στους εργάτες. Δεν καταλαβαίνετε ότι αυτές οι αποχημιώσεις είναι αναδιανομή του πλούτου από τους φτωχούς (όλους εμάς) στους πλούσιους (μεγαλοεργολάβους)

    Αστεία πράγματα. Κατ' αρχάς για ποια αναδιανομή πλούτου μιλάς; Η κατασκευή δημοσίων έργων δεν παράγει κανέναν πλούτο για διανομή, απλά καταναλώνει φόρους. Η λειτουργία ενός Δημόσιου έργου, (εάν γίνεται με επιτυχία), βοηθάει τους πολίτες να παράξουν πλούτο.

    Και τώρα το κράτος έχει αναλάβει τα έργα, αλλά δεν μπορεί να ελέγξει τίποτα και μάλιστα μέσω μιάς σχετικά απλοποιημένης διαδικασίας επίβλεψης, θα μπορεί να ελέγξει το κόστος όταν θα πρέπει να κάνει και την διοίκηση και την οργάνωση και την εκτέλεση ενός έργου; Έχεις δουλέψει σε κατασκευή και περιμένεις έναν δημόσιο υπάλληλο που καλά καλά δεν πάει στο γραφείο του, να δουλεύει σε εργοτάξιο μακρυά από το σπίτι του για 10-12 ώρες την ημέρα ; σε ποιό μέρος του κόσμου έγινε αυτό με επιτυχία από ποιόν, πότε και για ποιό έργο;

    Link to comment
    Share on other sites

    Η λύση είναι μία. Τα έργα να τα αναλάβει το κράτος, με εργάτες που θα αμοίβονται σωστά και όχι οι μεγαλοεργολάβοι δίνοντας μεροκάματα πείνας στους εργάτες. Δεν καταλαβαίνετε ότι αυτές οι αποχημιώσεις είναι αναδιανομή του πλούτου από τους φτωχούς (όλους εμάς) στους πλούσιους (μεγαλοεργολάβους)

    Έχεις ιδέα από δημόσια έργα; Για να σε βοηθήσω θα σου πω πως όχι δεν είμαστε ακόμα στο 1980. Θα σου πω επίσης να μάθεις πριν καταδικάσεις πως οι πλειοψηφία των εργοληπτών είναι συνάδελφοι μηχανικοί με πτυχίο που αγωνίζονται καθημερινά για να επιβιώσουν. Θα σου πω επίσης πως με δημοσίους υπαλλήλους τα κοστολόγια θα φτάσουν στο θεό και έργο δε θα δεις. Εκτός φυσικά αν περιμένεις όλη η κοινωνία να ακολουθήσει κουμμουνιστικό μοντέλο οικονομίας οπότε εκεί πάω πάσο!!!

     

    Τέλος η «καραμέλα» πως οι εργολάβοι είναι «κακοί» και «εκμεταλλεύονται τον εργάτη» ή πως είναι κατάπτυστοι γιατί βγάζουν κέρδος(!!!!!!!!!!!!) με προβληματίζει ιδιαιτέρως όταν ακούγεται από μηχανικούς. Στην τελική φίλοι μου όσοι νομίζουν πως μπορούν και έχουν το στομάχι να γίνουν εργολήπτες και να θησαυρίσουν ας το τολμήσουν, δεν τους εμποδίζει κανείς. Ας μπούνε μέσα και ας χτυπήσουν και αυτοί τα έργα!!!

     

    Αλλά όπως λέει και η παροιμία, «ότι δε φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια»

    • Upvote 2
    Link to comment
    Share on other sites

    Για την ιστορία τα αδρανή προμηθεύει η ΔΕΑΛ (Δημοτική Επιχείρηση Αδρανών Λιτοχώρου) και η μεταφορά τους στο αεροδρόμιο γίνεται μέσω θαλάσσης!

     

    Eπειδή φαίνεται να γνωρίζεις, μιλάμε για το κλασσικο μπαζοχάλικο όπως "εξορύσσεται" απο τα "λατομεία" του Λιτοχώρου; (αν και νομιζω πως λογω κοκκομετρίας, δε πρεπει να'ναι αυτό το υλικο)

    Link to comment
    Share on other sites

    Η ΔΕΑΛ βγάζει αδρανή για κάθε είδος απ' όσο γνωρίζω... Και για σκυρόδεμα και για αφαλτικά και για οδοποιία. Έχει σπαστήρες και διαμορφώνει την κοκκομετρία ανάλογα με τη χρήση.

     

    Αυτό που μάλλον εννοείς εσύ, είναι ένα "καλό" που έχουν τα χαλίκια της ΔΕΑΛ ότι με ένα μόνο κοσκίννισμα είναι κατευθείαν έτοιμο για 3Α (για οδοποιία κοινώς). Χωρίς παραπάνω επεξεργασία (σπάσιμο, κοσκίνισμα κλπ.) που προφανώς ανεβάζουν και το κόστος. Στην ερώτησή σου τώρα, δεν ξέρω με σιγουριά αν χρησιμοποιούν αυτό το υλικό. 

    Edited by vk2626
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.