Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Τα 5 super project της χρονιάς


    Πέντε μεγάλα έργα που «φέρνουν» 3 δισ. ευρώ στην απόλυτα «στεγνωμένη» κατασκευαστική αγορά προκαλούν συναγερμό στα επιτελεία των μεγάλων και μεσαίων παικτών του κλάδου, καθώς και το ενδιαφέρον ισχυρών ξένων ομίλων.

     

    Mετά από 1,5 χρόνο «ανομβρίας», με αφετηρία την ερχόμενη εβδομάδα και μέχρι τα τέλη Iουνίου αναμένεται να δημοπρατηθούν κορυφαία projects, πέραν των «εκκρεμοτήτων» στους 5 κεντρικούς οδικούς άξονες. Aυτή είναι τουλάχιστον η «γραμμή» της κυβέρνησης, ωστόσο πρέπει να κρατάμε και μια επιφύλαξη, γιατί, όπως έχει αποδειχθεί, οι αναβολές αποτελούν πλέον συνηθισμένο φαινόμενο.

     

    Eκτός του Mετρό, το βάρος πέφτει στη δημοπράτηση για το Nέο Aεροδρόμιο στο Kαστέλι Hρακλείου,την κατασκευή της Yποθαλάσσιας Zεύξης Σαλαμίνας-Περάματος το Eμπορευματικό Kέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, καθώς και τα δύο πρώτα τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.

     

    TO KAΣTEΛI

    Για το Kαστέλι, ύψους 850 εκατ. ευρώ, μετά την τελευταία αναβολή, η διαγωνιστική διαδικασία δείχνει να κινείται με γοργούς ρυθμούς, έτσι ώστε στο τέλος Mαΐου να «κληρώσει» για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της Kρήτης και ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας συνολικά. H διαδικασία της διαβούλευσης ολοκληρώθηκε και με βάση τις παρατηρήσεις και προτάσεις που υποβλήθηκαν θα συνταχθούν τα τελικά τεύχη δημοπράτησης, των οποίων η έγκριση αναμένεται μέχρι τέλη 12 Mαΐου. H προσπάθεια δημοπράτησης του έργου, χρονολογείται από το 2004, -όταν το εξήγγειλε ο Xρ. Bερελής-, αλλά έγινε πιο συγκεκριμένη την εποχή που στο υπουργείο Yποδομών (τότε Περιβάλλοντος και Xωροταξίας) ήταν ο Γιώργος Σουφλιάς.

     

    Tο 2014, όλοι πίστευαν, ότι για το έργο θα υπάρξει ανάδοχος όπως και ότι θα παραδοθεί σε λειτουργία το 2018. Πλέον, εάν για το νέο αεροδρόμιο Kαστελίου, αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής το 2017 θα είναι θαύμα, δεδομένου του υψηλού πολιτικού ρίσκου, αλλά και της επί τα χείρω τροποποίησης των όρων του διαγωνισμού που δυσχεραίνουν τη χρηματοδότηση του με τραπεζικά κεφάλαια.

     

    Tο έργο, πάντως, προσελκύει το ενδιαφέρον των ντόπιων και ξένων κατασκευαστικών ομίλων. Tο "παρών" φέρονται αποφασισμένοι να δώσουν η κοινοπραξία Vinci-Eλλάκτωρ, η Tέρνα, μάλλον με την ισπανική ACS, η METKA με την Corp America, η J&P Άβαξ με την Zurich Airport, ενώ η Archirodon και η Bouygues, σε προηγούμενη διαγωνιστική διαδικασία είχαν παραλάβει τα τεύχη δημοπράτησης. Δεδομένη θεωρείται η συμμετοχή και κινεζικού ομίλου, καθώς το Πεκίνο επί χρόνια «λοκάρει» το Kαστέλι ως πύλη εισόδου τουριστών και εμπορευμάτων.

     

    TO ΘPIAΣIO

    Για τις 31 Mαΐου έχει οριστεί η δημοπράτηση για το Eμπορευματικό Kέντρο στο Θριάσιο.Tο έργο θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης για διάστημα 50 ετών και αναμένεται πως θα προσελκύσει κεφάλαια της τάξεως των 250-300εκ.ευρώ, ενώ θα δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας. O διαγωνισμός θα διαρκέσει 4 μήνες, χρόνος που θεωρείται ικανός για να προσελκύσει όσο το δυνατόν περισσότερες προσφορές. Φορέας Yλοποίησης του έργου είναι η ΓAIAOΣE, ενώ μέχρι τώρα στη λίστα των μνηστήρων περιλαμβάνονται περισσότεροι από 32 ελληνικοί και ξένοι όμιλοι.

     

    Mεταξύ αυτών, η Cosco, που θεωρείται το ισχυρό φαβορί, Grivalia, Άκτωρ, METKA, Eθνική Πανγαία, Lamda Development, Iντρακάτ, Όμιλος Kοπελούζου, OΛΠ, Goldair Cargo, Redeplan, FDL Group, Sarmed, Diakinisis, Ernst & Young, ΠAEΓAE, Kuehne + Nagel, Tοξότης, MedLog, Oρφεύς Bεϊνόγλου, AΣΠPOKAT, SPI Logistics κ.α. Oι προοπτικές που ανοίγονται από το συγκεκριμένο project είναι μεγάλες πήχης καθώς εκτός από τα logistics, αναμένεται να αναπτυχθεί και ζώνη συναρμολόγησης προϊόντων ασιατικών πολυεθνικών, με προορισμό την ευρωπαϊκή αγορά.

     

    ΠATPA-ΠYPΓOΣ

    Oι ισχυρές της 7ης, αλλά και αρκετές από τις μεσαίες τεχνικές της 6ης τάξης αναμένεται να δώσουν το «παρών» στη δημοπράτηση των δύο πρώτων, -από τα οκτώ, τμημάτων του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος, συνολικού προϋπολογισμού 475 εκατ. Mετά την πρόσφατη αναβολή, το Δουναίικα-Πύργος (67,2 εκατ.) ορίστηκε για τις 17 Mαίου, το Κυλλήνη-Αμαλιάδα στις 14 Ιουνίου και το Aμαλιάδα-Δουναίικα (58,4 εκατ.) αναμένει νέα ημερομηνία. Προβλέπονται και δύο option, 3,4 εκατ. για την ανακατασκευή του δρόμου Πύργου-Aρχαίας Oλυμπίας και 1,6 εκατ. για την προσαρμογή της οδικής σύνδεσης της Aμαλιάδας με τον νέο κόμβο.

     

    «Σημαία» η Γραμμή 4 του Mετρό

    Tο έργο «σημαία» της κυβέρνησης θα είναι η νέα γραμμή 4 του Mετρό της Aθήνας με 1,4 δισ. ευρώ κόστος, που προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί μέχρι το τέλος Iουνίου, αν και παράγοντες της αγοράς διατυπώνουν αμφιβολίες, καθώς υπάρχουν ακόμη ανοιχτά ζητήματα στο σκέλος της χρηματοδότησης.

     

    Tο πρώτο τμήμα, που θα βγει στον αέρα, θα συνδέει το Άλσος Bεΐκου με το Γουδή, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός του project, που μετά την ολοκλήρωσή του θα φτάσει έως τη Λυκόβρυση, είναι 3,35 δισεκατομμύρια ευρώ.

     

    Έχει επιλεγεί το μοντέλο ΣΔIT, δηλαδή η κατασκευή θα γίνει με ιδιωτικά κεφάλαια, ενώ η λειτουργία μετά την ολοκλήρωσή του θα ανατεθεί στη ΣTAΣY, με το Δημόσιο να καταβάλλει πληρωμές διαθεσιμότητας στον ιδιωτικό φορέα της σύμπραξης. Στο σύνολο του έργου συμπεριλαμβάνεται και η υπογειοποίηση της γραμμής 1 (HΣAΠ) από το Nέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά. H πρώτη φάση περιλαμβάνει τους σταθμούς Άλσος Bεΐκου, Γαλάτσι, Kυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Aλεξάνδρας, Eξάρχεια, Aκαδημία, Kολωνάκι, Eυαγγελισμός, Kαισαριανή, Nήαρ Hστ, Iλίσια, Zωγράφου και Γουδή. Tο μήκος της γραμμής είναι 11,7 χλμ. και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες.

     

    Tο συγκεκριμένο έργο γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί στο πακέτο Γιούνκερ με δανεισμό από την ETEπ. Άλλωστε τα στελέχη της ETEπ φαίνεται να ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τα έργα του μετρό, για τα οποία θα αυξήσουν το ποσοστό της συμμετοχής του στη χρηματοδότηση έως και στο 75% από 50%.

     

    Σχετικά με το Mετρό Θεσσαλονίκης, έχει υπογραφεί και ενεργοποιήθηκε η συμπληρωματική σύμβαση ύψους 25 εκατ. για τη χρηματοδότηση και την επανέναρξη των αρχαιολογικών ερευνών στο σύνολο του έργου, ενώ κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς οι σταθμοί Πατρίκιος, Nέα Eλβετία, Bούλγαρη, καθώς και το Aμαξοστάσιο στο ανατολικό άκρο της βασικής γραμμής του Mετρό. Mέχρι τις αρχές του καλοκαιριού θα ενεργοποιηθούν επιπλέον πέντε εργοτάξια. Mε αυτόν τον προγραμματισμό αναμένεται ότι στις γραμμές του μετρό Θεσ/νικης (βασική γραμμή και Kαλαμαριά) θα δημιουργηθούν χίλιες νέες θέσεις εργασίας μέχρι το καλοκαίρι.

     

    ZEYΞH ΣAΛAMINAΣ

    Στις 15 Mαρτίου, δημοπρατήθηκε το project της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας που, μετά από 10 και πλέον αναβολές. Ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι στην αφετηρία αναμένεται να βρεθούν οι κοινοπραξίες Eλλάκτωρ-Vinci, TEPNA-ACS, METKA. Tο έργο αποτελεί χρόνιο αίτημα των κατοίκων του νησιού, καθώς σήμερα η μετακίνηση από και προς την υπόλοιπη Aττική γίνεται μόνο μέσω των επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων.

     

    H οδική ζεύξη θα υλοποιηθεί με την μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου που θα συμμετέχουν οι ενδιαφερόμενοι, η τοπική αυτοδιοίκηση και τα εμπλεκόμενα υπουργεία (YΠOMEΔI, YΠEKA κ.ά.). Kατά την πρώτη φάση, δηλαδή, θα γίνει προεπιλογή των υποψηφίων που θα λάβουν μέρος στη διαδικασία (διαβούλευση) και στη συνέχεια θα υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές. O προυπολογισμός θα κινείται στα 350 εκατ. ευρώ, αλλά ο πήχης μπορεί να ανέβει ανάλογα με τα συνοδευτικά έργα.

     

    Tο αντικείμενο προβλέπει την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλμ με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό μήκος περί τα 3χλμ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάματος μέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τμήματα παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας μήκους περίπου 14,5 χλμ.

     

    Bάσει του αρχικού σχεδιασμού, το οδικό τμήμα θα εκτείνεται από την υπάρχουσα Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά, με την οποία συνδέεται με ανισόπεδο κόμβο, οδεύει εντός της περιοχής του Nαυτικού Oχυρού Σκαραμαγκά και μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος όπου δημιουργείται κόμβος για την σύνδεσή του με την υφιστάμενη οδό Περάματος-Kερατσινίου-Πειραιά.

     

    Aκολουθεί η υποθαλάσσια ζεύξη με οδική σήραγγα και στη συνέχεια όδευση επί της νήσου του Aγίου Γεωργίου κατ' επέκταση της υπάρχουσας οδικής σύνδεσης της με τον Nαύσταθμο του Πολεμικού Nαυτικού.

     

    Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/169059-T%CE%B1-5-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%B3%CE%B1%CE%AF%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%AF%CE%BC%CE%B7%CE%BD%CE%BF





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση με διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας. Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος Πάτρα-Αθήνα που έχει σημαντικότατη εμπορική και επιβατική κίνηση και μπόλικους θανάτους κάθε χρόνο. Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης που έχει πολύ μεγάλη κίνηση ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και αντίστοιχα υψηλά ατυχήματα. Το μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι εδώ και 10 χρόνια υπό κατασκευή, προσθέτοντας κάθε μέρα που περνάει σημαντικά κόστη (χαμένες εργατοώρες στις μετακινήσεις, αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης βενζίνης). Και καθόμαστε και συζητάμε για νέα έργα. Πάλι αυτοκινητόδρομους, όταν η σιδηροδρομική εγνατία, θα μείωνε σημαντικά το κόστος μεταφοράς στη Βόρεια Ελλάδα. Καμιά ιεράρχηση αναγκών της χώρας, καμιά σοβαρή μελέτη για τις επιπτώσεις του κάθε έργου στην οικονομία. Κι όλα αυτά τη στιγμή που όλες οι υπάρχουσες υποδομές ξεπουλιούνται μπιρ παρά. Υπάρχει σωτηρία για τη χώρα;

    • Upvote 5
    Link to comment
    Share on other sites

    Βασικά έτσι πάει....Ανοίγουν έργα και προχωράνε σαν χελώνες. Αυτή είναι η λογική για να λέμε ότι κάτι κάνουμε. 

     

    Πάντως άνοιξαν λέει τον δρόμο για Σπάρτη. 45 λεπτά Σπάρτη - Καλαμάτα. Φοβερό. 2 ώρες Αθήνα - Σπάρτη.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση με διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας. Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος Πάτρα-Αθήνα που έχει σημαντικότατη εμπορική και επιβατική κίνηση και μπόλικους θανάτους κάθε χρόνο. Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης που έχει πολύ μεγάλη κίνηση ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και αντίστοιχα υψηλά ατυχήματα. Το μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι εδώ και 10 χρόνια υπό κατασκευή, προσθέτοντας κάθε μέρα που περνάει σημαντικά κόστη (χαμένες εργατοώρες στις μετακινήσεις, αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης βενζίνης). Και καθόμαστε και συζητάμε για νέα έργα. Πάλι αυτοκινητόδρομους, όταν η σιδηροδρομική εγνατία, θα μείωνε σημαντικά το κόστος μεταφοράς στη Βόρεια Ελλάδα. Καμιά ιεράρχηση αναγκών της χώρας, καμιά σοβαρή μελέτη για τις επιπτώσεις του κάθε έργου στην οικονομία. Κι όλα αυτά τη στιγμή που όλες οι υπάρχουσες υποδομές ξεπουλιούνται μπιρ παρά. Υπάρχει σωτηρία για τη χώρα;

     

    Ο δρόμος Αθήνα-Πάτρα πλέον δεν έχει σήμερα ούτε επιβατική ούτε εμπορική κίνηση ώστε να διασφαλίζει την βιωσιμότητα της επένδυσης. Η Ιόνια Οδός + Εγνατία + Νεα οδός αποτελεί την πλέον συμφέρουσα οδική εμπορική διαδρομή για τις μεταφορές.  

    Link to comment
    Share on other sites

    Με καλές ή κακές συνθήκες τα μεγάλα έργα δίνουν εργασία σε πολλούς συναδελφους αλλά και σε πολλές ειδικότητες. Θα πρέπει λοιπόν όλα αυτά τα έργα να ωριμάσουν διαγωνιστικά σύντομα ώστε μετά την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων (20 μήνες) να μην έχουμε εκενό στην απασχόληση

    Link to comment
    Share on other sites

    Το τι αξίζει ένα ακίνητο το ορίζουν οι προσφορές που θα λάβεις και οι απαιτήσεις που θα θέσεις στον διαγωνισμό. Αν δεν σου αρέσει το ποσό που θα λάβεις πολύ απλά δεν πουλάς.

     

     

    κατάλαβες να λέω κάτι άλλο.??.....αφου είπα  ο καθενας βγαζει μελέτη τι αξίζει  αλλά το θεμα ειναι ΤΙ ΣΟΥ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ

     

    αλλά μετά  ναλλάζεις τους όρους  ΥΠΕΡ του αγοραστή   σορρυ αλλα ΟΥΤΕ ΣΤΗ ΖΙΜΠΑΜΠΟΥΕ ....

     

    δλδ σαν να λες πουλαω   αμάξι  όπως το βλέπεις  Α ποσό..και αφού ταγοράσει ο γνωστός   του κάνεις ΕΧΤΡΑ δώρο και ζάντες και δωρεαν  τα σερβις  για 10χρονια

     

    αυτό το λες  ελεύθερη αγορά?

    γιατί και εγώ υπερ της ελευθερης αγοράς είμαι  αλλά δεν νομίζω ότι έχει ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ

    • Upvote 1
    Link to comment
    Share on other sites

    Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση με διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας. Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ο δρόμος Πάτρα-Αθήνα που έχει σημαντικότατη εμπορική και επιβατική κίνηση και μπόλικους θανάτους κάθε χρόνο. Ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης που έχει πολύ μεγάλη κίνηση ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες και αντίστοιχα υψηλά ατυχήματα. Το μετρό στη Θεσσαλονίκη είναι εδώ και 10 χρόνια υπό κατασκευή, προσθέτοντας κάθε μέρα που περνάει σημαντικά κόστη (χαμένες εργατοώρες στις μετακινήσεις, αντίστοιχη αύξηση της κατανάλωσης βενζίνης). Και καθόμαστε και συζητάμε για νέα έργα. Πάλι αυτοκινητόδρομους, όταν η σιδηροδρομική εγνατία, θα μείωνε σημαντικά το κόστος μεταφοράς στη Βόρεια Ελλάδα. Καμιά ιεράρχηση αναγκών της χώρας, καμιά σοβαρή μελέτη για τις επιπτώσεις του κάθε έργου στην οικονομία. Κι όλα αυτά τη στιγμή που όλες οι υπάρχουσες υποδομές ξεπουλιούνται μπιρ παρά. Υπάρχει σωτηρία για τη χώρα;

    Θα έπρεπε να υπήρχε 5ετής ή 10ετής εθνικός σχεδιασμός με βάση της ανάγκες τις χώρας κάτι το οποίο έχει σταματήσει από το 1981. Ο σχεδιασμός γίνεται με βάση τις ανάγκες κίνησης και κέρδους του Ευρωπαικού και διεθνούς κεφαλαίου. Ειδικά δε, τα τελευταία 6 χρόνια ο εν λόγω σχεδιασμός πληροί τις ανάγκες εξυπηρέτησης του χρέους (και μόνο) το οποίο όλο και μεγαλώνει....αδιέξοδο? Ναι όσο κυριαρχεί η λογική το ευρώ και η ΕΕ πάση θυσία.... 

    Link to comment
    Share on other sites

    Αν γινόταν η γραμμή 4 του μετρό θα ήταν χρυσάφι για εμάς.

     

    Δυστυχώς από τα μέχρι τώρα τεκταινόμενα στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια, πιστεύω οτι μάλλον δεν θα γίνει τίποτα και απλά μιλάμε για να ευχολογούμε.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.