Jump to content
  • Novatron
  • Engineer
    Engineer

    Αντίγραφο της Νίκης της Σαμοθράκης θα τοποθετηθεί στον φυσικό του χώρο

    Sign in to follow this  

    Ένα ακριβές αντίγραφο της επιβλητικής Νίκης της Σαμοθράκης, που παραμένει στο Μουσείο του Λούβρου, δημιουργήθηκε κατόπιν σχετικής πρωτοβουλίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης και το επόμενο διάστημα αναμένεται να πάρει την θέση του στον φυσικό της χώρο, στο νησί της Σαμοθράκης. 

    Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα όσα ανάρτησε στο Facebook ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, πρόκειται για ένα αριστούργημα, ακριβές πιστοποιημένο αντίγραφο του Μουσείου Λούβρου, σε φυσικές διαστάσεις με ακρίβεια χιλιοστού, που κατασκευάστηκε στις εγκαταστάσεις της F.H.L. Η. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ στη Δράμα.

    Στην ανάρτηση του ο κ. Πέτροβιτς γράφει σχετικά: 

    «Ολοκληρώθηκε το άγαλμα της επιβλητικής "Νίκης της Σαμοθράκης", από μάρμαρο Θάσου στο εργοστάσιο της εταιρείας Κυριακίδης στη Δράμα. Ένα αριστούργημα, ακριβές πιστοποιημένο αντίγραφο του Μουσείου Λούβρου, σε φυσικές διαστάσεις με ακρίβεια χιλιοστού (ύψους 2,44 μ.) και με βάρος περίπου 6,5 τόνους. 

    Χρειάστηκε ένας μήνας για την κοπή - διαμόρφωση του αρχικού κομματιού μαρμάρου (βάρους 18 τόνων) από το ρομποτικό μηχάνημα τελευταίας τεχνολογίας που σμίλευσε την φτερωτή Νίκη. Το έργο φιλοτεχνήθηκε με βάση την τρισδιάστατη (3D) ψηφιοποίηση αρχείων, που εστάλησαν από το Λούβρο, μετά την υπογραφή συμφωνίας με την Περιφέρειά μας. Τρεις γλύπτες της σχολής της Τήνου, εργάστηκαν ακόμη ένα μήνα εντατικά, για το τελικό φινίρισμα του αγάλματος.

    Για την ιστορία, η ιδέα γεννήθηκε κατά την επίσκεψή μας, με τον αείμνηστο περιφερειάρχη Γιώργο Παυλίδη, το καλοκαίρι του 2012 στον αρχαιολογικό χώρο της Σαμοθράκης και έγινε πραγματικότητα, χάρη στην ευγενική δωρεά του ευπατρίδη επιχειρηματία Ηλία Κυριακίδη. Το επόμενο διάστημα η Νίκη θα μεταφερθεί από την Περιφέρεια και θα τοποθετηθεί στο φυσικό της χώρο, στο νησί της Σαμοθράκης.

    Αποτελεί ένα κορυφαίο σύμβολο όχι μόνο για τη Σαμοθράκη, τον Έβρο, την Περιφέρειά μας αλλά και για όλη τη Χώρα».

    Ο κ. Πέτροβιτς μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι το επόμενο διάστημα (εκτιμάται εντός καλοκαιριού) το άγαλμα θα μεταφερθεί από την Περιφέρεια στο νησί της Σαμοθράκης και επισήμανε ότι εξετάζονται προτάσεις από την Περιφέρεια, τον Δήμο Σαμοθράκης και την αρχαιολογική υπηρεσία να τοποθετηθεί το άγαλμα στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στον αρχαιολογικό χώρο της Σαμοθράκης, ή εντός του μουσείου, ή και στο λιμάνι του νησιού.

    Ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου τόνισε ότι η "Νίκη της Σαμοθράκης" αποτελεί ένα κορυφαίο σύμβολο όχι μόνο για τη Σαμοθράκη, τον Έβρο, την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης, αλλά και για όλη τη χώρα. Το πιο σημαντικό, όπως υπογράμμισε, είναι αυτή την πολιτιστική κληρονομιά που διαθέτει η περιοχή μας οφείλουμε όχι μόνο να την αναδεικνύουμε άλλα και να τη φέρουμε σε επαφή με τον φυσικό της χώρο.

    001.jpg

    002.jpg

    003.jpg

    004.jpg

    005.jpg

    006.jpg

    007.jpg

    machinery15.jpg

    009.jpg

    Πηγή: https://www.alexpolisonline.com/2018/06/blog-post_510.html#ixzz5K4tr99vt
    Alexandroupoli Online 

    Sign in to follow this  


    User Feedback




    Για ποιόν λόγο ακριβώς φτιάχθηκε αυτό το άγαλμα; Ποιός και πόσο πλήρωσε; 

     

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γράφει ότι είναι δωρεά του ιδιοκτήτη του μηχανήματος...

    Πάντως εγώ (σαν μηχανολόγος) θαύμασα το μηχάνημα!!!

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Η εταιρία " F.H.L. Η. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ " που δραστηριοποιείταιστα λατομεία και σε αδρανή υλικά, δώρισε το μάρμαρο και το τελικό άγαλμα στον δήμο της Σαμοθράκης. Πιθανολογώ πως αυτό έγινε για διαφημιστικούς λόγους, για χορηγία, φορολογικές ελαφρύνσεις, ίσως και για να αποδείξει πως έχει την δυνατότητα να αντιγράψει και άλλα μνημεία/αγάλματα κλπ.

    Ας σταθούμε στο θετικό της υπόθεσης. Το άγαλμα της Νίκης βρίσκεται μεν στο μουσείο του Λούβρου, αλλά θα υπάρχει και μια απομίμηση στη Σαμοθράκη. Ίσως ακολουθήσουν κ άλλοι το παράδειγμα του. Π.χ. απομίμηση της Αφροδίτης της Μήλου. Ή στο τέλος αντικαταστήσουμε τα πάντα με απομιμήσεις στην ύπαιθρο για τους τουρίστες, ενώ τα γνήσια βρίσκονται ασφαλή και υπό σκιάν. Θυμάμαι μικρός που επισκέφτηκα το παλιό μουσείο της Ακρόπολης και μας μάλωναν για να μην φωτογραφίζουμε τις Καρυάτιδες επειδή φθείρονται από τα πολλά φλας. Τελικά νομίζω πως αντικαταστάθηκαν με απομιμήσεις στο νέο μουσείο της Ακρόπολης.

    Edited by CYBERSYMEON
    • Upvote 3

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites
    5 ώρες πριν, antloukidis said:

    Γράφει ότι είναι δωρεά του ιδιοκτήτη του μηχανήματος...

    Πάντως εγώ (σαν μηχανολόγος) θαύμασα το μηχάνημα!!!

     

    Το διάβασα φίλε μου κι αυτό....

    Επίτηδες ρώτησα... Μόνο και μόνο για ν' ανοίξω συζήτηση... Φυσικά και διαφωνώ με αυτή την "κίνηση" κι έχω πάρα πολλά ερωτήματα κι απορίες γι' αυτό.... Ελπίζω κι επιθυμώ εντόνως κι άλλα πρόσωπα, αξιολογότερα, ειδικότερα κι εμπειρότερα εμού, ν' ανοίξουν δημόσια συζήτηση γι' αυτό......

    Ποιους ιδιαίτερους λόγους είχε αυτός ο "ευπατρίδης" να κάνει αυτό που έκανε;;;;

    Ποιους ρώτησε για το συγκεκριμένο θέμα;;;

    Αρκεί μόνο η αποδοχή ενός αγάλματος από τον Περιφερειάρχη και το Δήμαρχο;;;;

    Μήπως είναι κακό προηγούμενο;;;

    Μήπως βλάπτει ανεπανόρθωτα την εθνική στρατηγική διεκδίκησης των μαρμάρων;;;;;

    Μας κάνει πιο πολύ υπερήφανους ως Έλληνες;;;

    Γιατί να είναι πιστό αντίγραφο κι όχι π.χ. να έχει κεφάλι (για να δοθεί "άλλη" διάσταση στην "κίνηση");;;

    Κι άλλα πολλά.....

     

    P.S.

    Εγώ, αν ήμουν κάτοικος της Σαμοθράκης, θα ήθελα το πραγματικό αρχαίο "μνημείο" στον τόπο μου! Όχι, αυτό δεν μου κάνει.... Όχι, κανένα αντίγραφο, όσο "ακριβοπληρωμένο" κι αν είναι, δεν θα μου "σκεπάσει τη συνείδηση".... Όχι, μπορεί όσο ζω να μην το δω στον τόπο μου, θέλω όμως να μάθω στα παιδιά μου, να συνεχίσουν να το διεκδικούν από τους "γύφτους - κλεπταποδόχους - πλιατσικολόγους".... Να τους μάθω, να μην στραβώνονται από τα μπιχλιμπίδια των κονκισταδόρες, ως νέοι ιθαγενείς.... Δεν είμαι όμως κάτοικος της Σαμοθράκης.... Είμαι ένας απλός Έλληνας, που συνεχίζω με τις πολύ μικρές μου δυνάμεις, να εξυπηρετώ το εθνικό συμφέρον κι αυτό που η συνείδησή μου επιβάλλει....

    Ελπίζω ότι, θα υπάρξουν Έλληνες της Σαμοθράκης που θα σκεφτούν σαν κι εμένα....

    Ελπίζω ότι, κι άλλοι θα σκεφτούν να δώσουμε αυτό το άγαλμα δώρο στο Λούβρο και να μας επιστρέψουν το αυθεντικό.....

    Ελπίζω ότι, κι άλλοι, οι περισσότεροι από εμάς, θα τους δείξουμε ότι, δεν είμαστε .....ιθαγενείς που στραβώνονται από ευπατρίδες!!!

     

     

    Edited by ΙΑΣΟΝΑΣ

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Δε γνωρίζω λεπτομέρειες για ότι έχει προηγηθεί της είδησης της ολοκλήρωσης του έργου. Προφανώς θα έχουν γίνει σχεδιασμοί και συμφωνίες για την τύχη του εγχειρήματος.

    Δεν είναι καν γνωστό ποιός είναι ο φυσικός χώρος που θα τοποθετηθεί ...

    Πάντως θα γίνει μεγάλη συζήτηση για το θέμα στο μέλλον. Μέχρι τώρα μόνο κάποιες επιφυλάξεις καλλιτεχνών γνωρίζουμε.

    Σε κάθε περίπτωση οποιαδήποτε έκθεση αντιγράφου (που αποτελεί και απειλή άϋλης πολιτιστικής κληρονομιάς) θα εξετασθεί από τα αρμόδια συμβούλια, ειδικά αν τοποθετηθεί σε αρχαιολογικό χώρο ή αν η έκθεση αποτελεί απειλή για τη διαπραγματευτική πολιτική της επιστροφής πολιτιστικών αγαθών.

    Ασχέτως λοιπόν των κινήτρων του δωρητή (και άλλοι στην περιοχή του έχουν δράσει στο παρελθόν με αγαθές προθέσεις αν και όχι πάντα με επιτυχία), ίσως είναι μιά ευκαιρία των αρμοδίων να χρησιμοποιήσουν το τεχνολογικό "σοκ" της δωρεάς προς όφελος της γενικής υπόθεσης.

    Βρισκόμαστε σε εποχές που πολλά εξαρτώνται από την "επικοινωνία" του θέματος. Ακόμη και το τελικό αποτέλεσμα ...

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Γύψινο αντίγραφο της Νίκης εκτίθεται ήδη στο μουσείο της Σαμοθράκης.

    Το μαρμάρινο αντίγραφο το λες και αναβάθμιση :lol:  

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Αφού το ελληνικό κράτος ήταν ανίκανο να διεκδικήσει την πνευματική του περιουσία (και όχι μόνο) ας βολευτούμε με τα αντίγραφα. Και πολύ μας πέφτει το όποιο αντίγραφο...

     

    Επειδή αναφέρθηκε παραπάνω, προσωπικά δεν περιμένω τίποτε από τις διάφορες επιτροπές και συμβούλια που θα συσταθούν για να αντιμετωπίσουν σύγχρονα θέματα και προβλήματα (πχ ρομποτική, βιοηθική, πολιτιστική κληρονομιά κλπ). Έχουν αποδείξει ότι δεν θέλουν και δεν μπορούν να τρέξουν σε ρυθμούς 21 αιώνα.

    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    νομίζω οτι ως λαός το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι γενικώς να αντιγράφουμε... καμία πρωτοπορία, καμία πρωτοτυπία 

     

    • Upvote 1

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites

    Για όσους δεν γνωρίζουν, υπάρχει πιστό αντίγραφο του Παρθενώνα στο Nashville των ΗΠΑ, σε φυσικό μάλιστα μέγεθος. Κάποιοι ίσως το βρουν άτοπο και αχρείαστο. Προσωπικά, θα επισκεπτόμουν με μεγάλη μου χαρά ένα τέτοιο κτήριο, ακόμα κι αν γνώριζα πως πρόκειται για αντιγραφή. Όσοι επισκέφτηκαν τον Παρθενώνα γνωρίζουν πως δεν μπορείς να πλησιάσεις αρκετά και πως λείπουν τα αετώματα και η στέγη. Ο Παρθενώνας του Nashville είναι μια θαυμάσια ρέπλικα του αυθεντικού. Διαθέτει μάλιστα και το άγαλμα της Αθηνάς του Φειδία στο φυσικό της μέγεθος.

    ΥΣ. Κρίνω πως είναι άσχετο το να συγχέουμε την ύπαρξη ή μη απομιμήσεων με την διεκδίκηση ή μη των κλεμμένων αρχαιοτήτων. Όπως ανέφερε ο συνάδερφος, γύψινα αντίγραφα υπάρχουν ήδη. Τα μαρμάρινα αντίγραφα μας ξενίζουν;

    ΥΣ2. Απ'όσον γνωρίζω δεν υπάρχουν διεκδικήσεις για την Νίκη της Σαμοθράκης ή την Αφροδίτη της Μήλου κλπ. Μόνο για τα μάρμαρα του Παρθενώνα και την μία Καρυάτιδα γνωρίζω.
    Και μιας και την ανέφερα, οι Καρυάτιδες που βρισκόταν στο Ερέχθειο, αντικαταστάθηκαν με αντίγραφα κατά το 1979. Αν είχαν παραμείνει εκτεθειμένες είναι πασιφανές πως θα είχαν υποστεί τεράστιες αλλοιώσες από τις περιβαλλοντικές συνθήκες, τους ρύπους κλπ

     

    https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-full-scale-replica-parthenon-nashville-tennessee

    Edited by CYBERSYMEON
    • Upvote 2

    Share this comment


    Link to comment
    Share on other sites



    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

  • Similar Content

    • By Engineer
      Οι εργασίες στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη, οι οποίες διενεργούνται από το Πανεπιστήμιο Emory της Ατλάντα και το Ινστιτούτο Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης υπό την αιγίδα της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, ολοκληρώθηκαν στις 8 Αυγούστου.
      Τη διεύθυνση ερευνών έχει η Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Emory στην Atlanta, κα B. D. Wescoat. Η αμερικανική αποστολή επανέλαβε φέτος τις ανασκαφές για πρώτη φορά έπειτα από 22 έτη, στο πλαίσιο ενός νέου πενταετούς ερευνητικού προγράμματος, η εκτέλεση του οποίου εγκρίθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και εποπτεύεται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Έβρου.
        Μελέτη των αρχιτεκτονικών στοιχείων της Στοάς στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη
      Η έρευνά του Ιερού των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη, το οποίο γνώρισε μεγάλη ακμή από το τέλος του 4ου έως και τον 2ο αιώνα π.Χ., προσφέρει μία εξαιρετική αν και φευγαλέα εικόνα του σημαντικού ρόλου της μυστηριακής αυτής λατρείας στην ελληνιστική εποχή. Οι φετινές έρευνες επικεντρώθηκαν στα μνημεία του δυτικού τμήματος του Ιερού των Μεγάλων θεών που βρίσκονταν γύρω από το μνημείο της περίφημης Φτερωτής Νίκης της Σαμοθράκης: τη Στοά, τον Περίβολο της Νίκης και το Θέατρο.
       
        Τα θεμέλια της ροτόντας της Αρσινόης και ίχνη των αναθημάτων
      Η ανασκαφή στο Θέατρο επέτρεψε να εντοπιστούν εκ νέου ορισμένα αρχιτεκτονικά στοιχεία που είχαν έρθει στο φως στη διάρκεια της γαλλοτσεχικής ανασκαφής το 1923, όπως τα ίχνη που καθορίζουν α) την περίμετρο της ορχήστρας, β) οκτώ σειρές εδωλίων, γ) τέσσερις κλίμακες και δ) τη θέση του διαζώματος. Εντοπίστηκαν, επίσης, τμήματα εδωλίων από ζωηρό κόκκινο ρυόλιθο και λευκό ασβεστόλιθο και τα κατάλοιπα ενός μεγάλου πήλινου αγωγού διαμέτρου περίπου 0,25 μ., ο οποίος έτρεχε κάτω από το δάπεδο του διαζώματος

        Η επιστημονική ομάδα εργάστηκε παράλληλα για τη δημοσίευση της αρχιτεκτονικής της Στοάς και των μνημείων που πλαισίωναν το άνδηρό της. Η Στοά διακρίνεται τόσο για την κλίμακά της, περίπου 104 μ. σε μήκος, όσο και για το υλικό της, επειδή είναι το μόνο μεγάλο μνημείο του Ιερού που έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά από τοπικό ασβεστόλιθο προερχόμενο από το λατομείο του Ακρωτηρίου κοντά στη σημερινή Καμαριώτισσα.

      Το κτήριο, μολονότι ούτε ένας λίθος πάνω από την κρηπίδα του δεν διασώζεται στη αρχική του θέση, έχει να επιδείξει ένα πλήθος αρχιτεκτονικών στοιχείων: έως σήμερα έχουν βρεθεί περισσότερα από 1.700 ασβεστολιθικά αρχιτεκτονικά μέλη, 1.000 πήλινα θραύσματα από το σύστημα της στέγης και πολυάριθμα θραύσματα κονιαμάτων από τη διακόσμηση των εσωτερικών τοίχων. Προσεκτικές μετρήσεις έδειξαν ότι η κρηπίδα στο σύνολό της είχε μία σταθερή κλίση 1:100 από νότια προς βόρεια. Η κλίση αυτή ήταν σκόπιμη και για τη διευθέτησή της έγιναν τροποποιήσεις στην κιονοστοιχία και στον βόρειο θριγκό.   Το θέατρο στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη
      Το άνδηρο που περιέβαλλε τη Στοά αποτελούσε ένα εξαιρετικό τόπο έκθεσης αναθημάτων μεγάλης κλίμακας, τα οποία πλαισίωναν τη Στοά σε εντυπωσιακή διάταξη. Το Μνημείο της Νίκης της Σαμοθράκης ήταν αναμφίβολα το πιο επιβλητικό απ’ αυτά. Το σύνολο των αρχιτεκτονικών καταλοίπων, που χαρακτηρίζεται από μεγάλη αποσπασματικότητα, δείχνει ότι, εκτός του δωρικού κίονα με το μνημείο του Φιλίππου Ε΄, στο άνδηρο υπήρχαν, επίσης, ένα μνημείο σε ιωνικό κίονα, αρκετά μνημεία σε ορθοστάτες, ίσως ένα μνημείο σε πεσσό και πολλά μικρότερα μνημεία κατασκευασμένα από διάφορους τύπους μαρμάρου.
      Συνεχίστηκαν, τέλος, οι εργασίες για την περαιτέρω ανάπτυξη ενός τρισδιάστατου ψηφιακού μοντέλου του Ιερού, ενώ αντικείμενα μελέτης αποτέλεσαν η μετρολογία της αρχιτεκτονικής της Σαμοθράκης, η πετρογραφική ανάλυση τοπικών λίθων που χρησιμοποιήθηκαν στη αρχιτεκτονική του Ιερού και τα ευρήματα που προέρχονται από την ανασκαφή της Στοάς στη δεκαετία του ’60.

      View full είδηση
    • By Engineer
      Οι εργασίες στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη, οι οποίες διενεργούνται από το Πανεπιστήμιο Emory της Ατλάντα και το Ινστιτούτο Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης υπό την αιγίδα της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα, ολοκληρώθηκαν στις 8 Αυγούστου.
      Τη διεύθυνση ερευνών έχει η Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Emory στην Atlanta, κα B. D. Wescoat. Η αμερικανική αποστολή επανέλαβε φέτος τις ανασκαφές για πρώτη φορά έπειτα από 22 έτη, στο πλαίσιο ενός νέου πενταετούς ερευνητικού προγράμματος, η εκτέλεση του οποίου εγκρίθηκε από το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και εποπτεύεται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Έβρου.
        Μελέτη των αρχιτεκτονικών στοιχείων της Στοάς στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη
      Η έρευνά του Ιερού των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη, το οποίο γνώρισε μεγάλη ακμή από το τέλος του 4ου έως και τον 2ο αιώνα π.Χ., προσφέρει μία εξαιρετική αν και φευγαλέα εικόνα του σημαντικού ρόλου της μυστηριακής αυτής λατρείας στην ελληνιστική εποχή. Οι φετινές έρευνες επικεντρώθηκαν στα μνημεία του δυτικού τμήματος του Ιερού των Μεγάλων θεών που βρίσκονταν γύρω από το μνημείο της περίφημης Φτερωτής Νίκης της Σαμοθράκης: τη Στοά, τον Περίβολο της Νίκης και το Θέατρο.
       
        Τα θεμέλια της ροτόντας της Αρσινόης και ίχνη των αναθημάτων
      Η ανασκαφή στο Θέατρο επέτρεψε να εντοπιστούν εκ νέου ορισμένα αρχιτεκτονικά στοιχεία που είχαν έρθει στο φως στη διάρκεια της γαλλοτσεχικής ανασκαφής το 1923, όπως τα ίχνη που καθορίζουν α) την περίμετρο της ορχήστρας, β) οκτώ σειρές εδωλίων, γ) τέσσερις κλίμακες και δ) τη θέση του διαζώματος. Εντοπίστηκαν, επίσης, τμήματα εδωλίων από ζωηρό κόκκινο ρυόλιθο και λευκό ασβεστόλιθο και τα κατάλοιπα ενός μεγάλου πήλινου αγωγού διαμέτρου περίπου 0,25 μ., ο οποίος έτρεχε κάτω από το δάπεδο του διαζώματος

        Η επιστημονική ομάδα εργάστηκε παράλληλα για τη δημοσίευση της αρχιτεκτονικής της Στοάς και των μνημείων που πλαισίωναν το άνδηρό της. Η Στοά διακρίνεται τόσο για την κλίμακά της, περίπου 104 μ. σε μήκος, όσο και για το υλικό της, επειδή είναι το μόνο μεγάλο μνημείο του Ιερού που έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά από τοπικό ασβεστόλιθο προερχόμενο από το λατομείο του Ακρωτηρίου κοντά στη σημερινή Καμαριώτισσα.

      Το κτήριο, μολονότι ούτε ένας λίθος πάνω από την κρηπίδα του δεν διασώζεται στη αρχική του θέση, έχει να επιδείξει ένα πλήθος αρχιτεκτονικών στοιχείων: έως σήμερα έχουν βρεθεί περισσότερα από 1.700 ασβεστολιθικά αρχιτεκτονικά μέλη, 1.000 πήλινα θραύσματα από το σύστημα της στέγης και πολυάριθμα θραύσματα κονιαμάτων από τη διακόσμηση των εσωτερικών τοίχων. Προσεκτικές μετρήσεις έδειξαν ότι η κρηπίδα στο σύνολό της είχε μία σταθερή κλίση 1:100 από νότια προς βόρεια. Η κλίση αυτή ήταν σκόπιμη και για τη διευθέτησή της έγιναν τροποποιήσεις στην κιονοστοιχία και στον βόρειο θριγκό.   Το θέατρο στο Ιερό των Μεγάλων Θεών στη Σαμοθράκη
      Το άνδηρο που περιέβαλλε τη Στοά αποτελούσε ένα εξαιρετικό τόπο έκθεσης αναθημάτων μεγάλης κλίμακας, τα οποία πλαισίωναν τη Στοά σε εντυπωσιακή διάταξη. Το Μνημείο της Νίκης της Σαμοθράκης ήταν αναμφίβολα το πιο επιβλητικό απ’ αυτά. Το σύνολο των αρχιτεκτονικών καταλοίπων, που χαρακτηρίζεται από μεγάλη αποσπασματικότητα, δείχνει ότι, εκτός του δωρικού κίονα με το μνημείο του Φιλίππου Ε΄, στο άνδηρο υπήρχαν, επίσης, ένα μνημείο σε ιωνικό κίονα, αρκετά μνημεία σε ορθοστάτες, ίσως ένα μνημείο σε πεσσό και πολλά μικρότερα μνημεία κατασκευασμένα από διάφορους τύπους μαρμάρου.
      Συνεχίστηκαν, τέλος, οι εργασίες για την περαιτέρω ανάπτυξη ενός τρισδιάστατου ψηφιακού μοντέλου του Ιερού, ενώ αντικείμενα μελέτης αποτέλεσαν η μετρολογία της αρχιτεκτονικής της Σαμοθράκης, η πετρογραφική ανάλυση τοπικών λίθων που χρησιμοποιήθηκαν στη αρχιτεκτονική του Ιερού και τα ευρήματα που προέρχονται από την ανασκαφή της Στοάς στη δεκαετία του ’60.
    • By Engineer
      Ποικίλα σχόλια έχει προκαλέσει η ανέγερση ενός τιτάνιου αγάλματος του ιστορικού ηγέτη της Κίνας Μάο Τσετούνγκ, σε επαρχία της χώρας.
       
      Το άγαλμα ύψους 36 μέτρων κατασκευάστηκε από μπετόν και ατσάλι και στη συνέχεια βάφτηκε με χρυσή μπογιά. Συνολικά κόστισε περίπου 430.000 ευρώ και προκάλεσε αντιδράσεις στα κινεζικά social media λόγω του μεγάλου κόστους.
       
      Σύμφωνα με τον πρύτανη του ινστιτούτου ερευνών «Μάο Τσετούνγκ», το άγαλμα έγινε για τιμήσουν τη μνήμη του μεγάλου ηγέτη.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/155112/kolossiaio-kits-agalma-toy-mao-poy-kataskeyasan-oi-kinezoi-photos#.VovRl3RiYG8.facebook
    • By Engineer
      Ποικίλα σχόλια έχει προκαλέσει η ανέγερση ενός τιτάνιου αγάλματος του ιστορικού ηγέτη της Κίνας Μάο Τσετούνγκ, σε επαρχία της χώρας.
       
      Το άγαλμα ύψους 36 μέτρων κατασκευάστηκε από μπετόν και ατσάλι και στη συνέχεια βάφτηκε με χρυσή μπογιά. Συνολικά κόστισε περίπου 430.000 ευρώ και προκάλεσε αντιδράσεις στα κινεζικά social media λόγω του μεγάλου κόστους.
       
      Σύμφωνα με τον πρύτανη του ινστιτούτου ερευνών «Μάο Τσετούνγκ», το άγαλμα έγινε για τιμήσουν τη μνήμη του μεγάλου ηγέτη.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki...3RiYG8.facebook
       
      Click here to view the είδηση
    • By pardamaskou
      Έναν «ηλιακό τοίχο» παρουσίασε ο Αλέξανδρος Σημαδόπουλος, ιδιοκτήτης της επιχείρησης μαρμάρου Masmarbles, σε εκδήλωση του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, στη Θεσσαλονίκη, με τίτλο: «Οι μηχανικοί επιχειρούν».
       
      Ο «ηλιακός τοίχος» είναι μία μαρμάρινη δεξαμενή που περιέχει νερό, τοποθετείται σε οποιαδήποτε οικοδομή κατά τη διάρκεια το χτισίματος αλλά και αργότερα, αποτελώντας τρόπο θέρμανσης για το εκάστοτε σπίτι.
       
      Η συγκεκριμένη κατασκευή τοποθετείται στη νότια πλευρά του κτιρίου, η οποία δέχεται για μεγαλύτερο διάστημα τις ακτίνες του ηλίου, ζεσταίνοντας το νερό με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συνθήκες θερμοκηπίου και να διαχέεται θερμότητα στο σπίτι.
       
      Το κόστος του, εκτιμάται σε περίπου 400 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, ενώ για τη θέρμανση ενός σπιτιού 100 τετραγωνικών επιτυγχάνεται εξοικονόμηση 25% στις ετήσιες δαπάνες.
       
      Όπως υποστήριξε ο ίδιος: «η εγκατάσταση του τοίχου είναι απλή και η απόσβεση σύντομη, εντός έξι - επτά χρόνων».
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/...ermansi-spition
       
      Click here to view the είδηση
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.