Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Τραγικό εργατικό δυστύχημα στην Ικαρία: Δύο άντρες διαμελίστηκαν από μηχάνημα


    Ο ένας πήγε με αυτοθυσία να σώσει τον δεύτερο που παγιδεύτηκε εκεί

    Δύο εργάτες έπεσαν νεκροί στον Εύδηλο Ικαρίας, σε εργατικό δυστύχημα που σημειώθηκε στις 10.20 το πρωί της Πέμπτης, στην περιοχή Μαυριάνου, στη Δημοτική Κοινότητα Αμάλου.

     

    Πρόκειται για 59χρονο και 54χρονο, οι οποίο εργάζονταν στη διάνοιξη του δρόμου Κάλαμος-Νας, με τη χρήση σπαστήρα και σκαπτικού μηχανήματος. Κάτω από αδιευκρίνιστες έως τώρα συνθήκες, ο ένας από τους δύο πιάστηκε στα ρουλεμάν του μηχανήματος και παγιδεύτηκε σε αυτό, ενώ ο δεύτερος είχε την ίδια κατάληξη όταν επιχείρησε να βοηθήσει τον συνάδελφό του.

     

    Σύμφωνα με την Αστυνομία, που ερευνά τις ακριβείς συνθήκες του δυστυχήματος, και οι δύο εργάτες διαμελίστηκαν και ανασύρθηκαν από τους πυροσβέστες και το ΕΚΑΒ που έφτασαν στην περιοχή.

     

    Από την ΕΛ.ΑΣ. σχηματίστηκε δικογραφία αυτόφωρης διαδικασίας, σε βάρος ενός 40χρονου κι ενός 52χρονου, υπευθύνων του εργοταξίου, για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

     

    Το Συνδικάτο Οικοδόμων Ικαρίας-Φούρνων με ανακοίνωσή του επισημαίνει: «Οι αδιευκρίνιστες συνθήκες κάτω από τις οποίες έχασαν τη ζωή τους οι δύο εργαζόμενοι, πρέπει να βγουν στο φώς. Τόσο για τον καταλογισμό τυχόν ευθυνών, όσον αφορά στα μέτρα ασφάλειας στο εργοτάξιο, όσο και για τα συμπεράσματα που θα καταλήξουν οι έρευνες, ώστε να αποτελέσουν στο μέλλον πολύτιμα εργαλεία για την πρόληψη παρόμοιων περιστατικών. Η αποψίλωση από προσωπικό και ουσιαστικά η παράλυση των υπηρεσιών επιθεώρησης εργασίας, που στερεί τους χώρους δουλειάς, από ουσιαστικούς ελέγχους, δεν είναι άσχετη με το γεγονός ότι σε διάστημα ενός μήνα (μαζί με την πρόσφατη τραγωδία) θρηνούμε τέσσερις συναδέλφους, που έχασαν τη ζωή τους πάνω στη δουλειά στην Περιφέρεια Β. Αιγαίου».

     

    Το Πανεργατικό Αγωνιστικό Μέτωπο Ικαρίας-Φούρνων σε ανακοίνωσή του τονίζει πως ο δρόμος Κάλαμος-Νας που θα έδινε πνοή στη ζωή των κατοίκων της Β.Δ Ικαρίας, καρκινοβατεί η αποπεράτωσή του εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

     

    Μιλά για «βαρύ φόρο αίματος εξαιτίας της απουσίας ουσιαστικών μέτρων και ελέγχων από την υποστελεχωμένη Επιθεώρηση Εργασίας» καθώς και έλλειψη στοιχειωδών κανόνων υγιεινής και ασφάλειας στα εργοτάξια. Και καταλήγει, επισημαίνοντας ότι «τα συνεχόμενα εργατικά δυστυχήματα στο νησί της Ικαρίας, στο νομό Σάμου και την Περιφέρεια Β. Αιγαίου, παύουν να είναι πια σύμπτωση!».

     

    http://www.protothema.gr/greece/article/556684/tragiko-ergatiko-dustuhima-stin-ikaria-duo-adres-diamelistikan-apo-mihanima/





    george68

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Η προσωπική μου εμπειρία μου λέει πως στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων φταίνε οι εργαζόμενοι οι οποίοι αρνούνται ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ να εφαρμόσουν τα μέτρα ασφαλείας.

     

    Προφανώς δεν αναφέρομαι στη συγκεκριμένη περίπτωση διότι δε γνωρίζω τα γεγονότα.

    • Upvote 3
    Link to comment
    Share on other sites

    Στατιστικά η έλλειψη μέτρων ασφάλειας ευθύνεται για την συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων.

    Η όποια άρνηση, στο βαθμό που υπάρχει, για εφαρμογή μέτρων από τους εργαζόμενους αντιμετωπίζεται με ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (που είναι υποχρέωση του εργοδότη) 

    Link to comment
    Share on other sites

    Όποιος έχει κάνει στο εργοτάξιο, το καταλαβαίνει.

     

    Θα σας αφηγηθώ μία ιστορία.

    Η κουβέντα γίνεται μεταξύ μηχανικού και ανακριτή μετά από δυστύχημα εναερίτη.

     

    Ανακριτής: πρόσληψη είχε;

    Μηχανικός: Ναι

    Α: άδεια ηλεκτροτεχνίτη Στ' είχε;

    Μ: Ναι

    Α: ενημέρωση για τα μέτρα προστασίας τους είχες κάνει;

    Μ: Ναι (αποδεικνύεται μέσω υπογραφών)

    Α: υλικά για την ατομική τους προστασίας τους είχες δώσει;

    Μ: Ναι (αποδεικνύεται μέσω υπογραφών)

    Α: για να μην έρθει σε επαφή με το ρεύμα τι φοράει;

    Μ: το ειδικό μανίκι (κάπως το λένε, δεν θυμάμαι)

    Α: το είχε αυτό;

    Μ: Ναι.

    Α: του έδειξες πως να το φοράει;

    Μ: .....

    Α: έπρεπε να του το δείξεις.

     

    Η ιστορία θα εξελιχθεί στο ακροατήριο με τον συνάδελφο μηχανικό να κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια.

    Στην συνέχεια και αφού καταδικασθεί (στην καλύτερη με αναστολή για να μην γραφεί στο ποινικό μητρώο),

    θα έχει να αντιμετωπίσει και το αστικό δικαστήριο.

     

     

    Φυσικά μια τέτοια ιστορία ΔΕΝ απαλλάσσει ευθυνών

    εργοδοτών, αναδόχων και τις δικές μας.

    Μέτρα ασφαλείας σημαίνει κόστος. Αυτό προσπαθούν όλοι να αποφύγουν.

     

    Πάντα υπάρχει και ο παράγοντας του εργαζόμενου "που όλα τα ξέρει" κ.λπ..

    Ποιος δεν έχει αντιμετωπίσει την ειρωνεία των εργαζομένων στα πρώτα του βήματα στο γιαπί όταν π.χ. τους είπε "μην έχετε πλάτη στο κενό";

    Edited by ssouanis
    • Upvote 4
    Link to comment
    Share on other sites

    Επειδή όντως το θέμα της ασφάλειας είναι πολύπλοκο, χρειάζονται όλα τα παραπάνω που ανέφερε ο Alexis, να εφαρμοστούν και όχι να αγνοηθούν.

    Αυτό που "καίει" είναι ότι απαιτούνται χρήματα (για μέτρα ασφαλείας), χρόνος για εκπαίδευση και επιμονή για εφαρμογή (όποιος δεν τα εφαρμόζει - σπίτι του).

    Όταν όμως το "κέρδος" κυριαρχεί τότε είναι πολύ δύσκολο (αν όχι αδύνατο) να εφαρμοστούν τα παραπάνω (ή τουλάχιστον να γίνει προσπάθεια για να εφαρμοστούν)

    Link to comment
    Share on other sites

    https://www.efsyn.gr/arthro/ena-akomi-thanatiforo-ergatiko-atyhima-stin-ikaria

     

     

     

    Το τραγικό αυτό περιστατικό συνέβη λίγο μετά τις 10 το πρωί της Πέμπτης 25 Φεβρουαρίου 2016 στο δρόμο Κάλαμος-Νας, όπου εκτελούνται περιφερειακά έργα διάνοιξης. Σύμφωνα με τις πρώτες μαρτυρίες, ο ένας εκ των δύο εργατών προσπάθησε να αφαιρέσει τμήματα βράχου από τον σπαστήρα και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αγκιστρωθεί από το μηχάνημα και να βρει τραγικό θάνατο, ενώ την ίδια τύχη είχε και ο συνάδελφός του που έσπευσε με αυτοθυσία να τον απεγκλωβίσει.

     

    δηλαδή φαίνεται οτι προσπάθησε με το μηχανημα εν λειτουργία να αφαιρέσει τμήματα βράχου που υποθέτουμε οτι ήταν σε λάθος θέση ή το είχαν μπλοκάρει.

     

    ένα τέτοιο μηχάνημα θα έπρεπε να έχει διακόπτη διακοπής λειτουργίας πολύ κοντά σε αυτό το σημείο , όπως επίσης και προφυλακτήρες που θα δυσκολεύουν την πρόσβαση σε αυτό. 

     

    δυστυχώς δείχνει να είναι ανθρώπινο λάθος. θα μπορούσε να είναι και ηθικός αυτουργός ο εργοταξιάρχης αν πίεζε προς την ολοκλήρωση του έργου , θα μπορούσε να φταίει επίσης για την απουσία η δυσλειτουργία του διακόπτη αλλά ο εργάτης απο μόνος του θα μπορούσε να τα αποφύγει όλα αυτά αν ήθελε να δουλέψει με ασφάλεια. 

     

    η εμπειρία λέει οτι πολλές φορές όσο και να προσπαθείς να επιβάλεις την ασφάλεια στην εργασία στην πράξη οι εργάτες δεν ακολουθούν. 

     

    ενδεχομένως μια υποχρεωτική ολιγόλεπτη εκπαίδευση με παρακολούθηση εικόνων απο κατακρεουργημένα πτώματα εργατών που σκοτωθήκανε απο μη εφαρμογή απλών κανόνων ασφαλείας θα βοηθούσε.

    Link to comment
    Share on other sites

    Εχω τσακωθεί άπειρες φορές με προσωπικό που αρνείται να φοράει ζώνες ασφαλείας στα +30 μέτρα τι να λέμε τώρα...Το ξεχνάνε λένε να την πιάνουν...Το ίδιο και από διέλευση κάτω από φορτία...Σιγά μην πέσει λένε... Δυστυχώς υπάρχει κακή νοοτροπία κυρίως από τους μεγαλύτερους..που υποτίθεται είναι και πιο έμπειροι 

    Link to comment
    Share on other sites

    όσο και αν φωνάζεις  η @@@ θα γίνει

     

    από απλό να δένουν τα σίδερα πιο πυκνά σε σχάρα στη θεμελιωση και πλάκα που περπατάς φεύγει το πόδι κάτω και έχεις  όλο το ποδι μεσα στη γρατσουνια

    μέχρι που δεν σφίγγουν καλά τις ασφάλειες στα τηλεσκοπικά και ξεκλειδώνουν και βρίσκεσαι από το +7,00  στο +6,00 (ευτυχώς μπλοκαραν)

     

     

    ακόμα θυμάμαι το 1 ατύχημα  στους 6μηνες που δουλευα που έφυγα από Ν.Σμύρνη κέντρο καρφί  με ταμαξι μου για νοσοκομείο γιατί ο εργάτης είχε την ιδεα νανεβει στο φορτηγό πουρθε για τον κάδο και του επιασε η μπουκάλα το πόδι  (ευτυχώς φοραγε το παπουτσι) και γλύτωσε τα χειρότερα

    ναμαι σε σοκ και να έχω και τους άλλους εργάτες να θέλουν να καθαρίσουν τον εργάτη πριν μπει σταμαξι μου

     

     

    ειδικά αυτό το προφυλακτικό στον τροχό ΤΣΑΜΠΑ το βάζουν οι εταιρείες.....φωνάζεις το βάζουν.....γυρίζεις μετά από 30 λεπτά έχει βγει

    Edited by akius
    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.