Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • geoste

      Η αδειοδότηση μεταποιητικών δραστηριοτήτων από τα επιμελητήρια, οι διαδικασίες διενέργειας εξετάσεων για την αδειοδότηση των τεχνικών επαγγελμάτων, καθώς και η συνολική απλοποίηση του αδειοδοτικού νομοθετικού πλαισίου ήταν το θέμα συνάντησης του γενικού γραμματέα Βιομηχανίας Γιάννη Τόλιου με εκπροσώπους του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά.
       
      Κυρίαρχο θέμα της συζήτησης ήταν η ολοκλήρωση των διαδικασιών διενέργειας εξετάσεων για χορήγηση αδειών και πιστοποίηση του επαγγέλματος των ψυκτικών σύμφωνα με τον Κανονισμό 303/2008.
       
      Επιπλέον τέθηκε το ζήτημα της ολοκλήρωσης του νομοθετικού πλαισίου προκειμένου οι αδειοδοτημένοι φορείς του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα να διενεργούν παράλληλα με την περιφέρεια εξετάσεις για την έκδοση άδειας άσκησης επαγγέλματος σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.3982/2011.
       
      Ο γενικός γραμματέας ενημέρωσε για την άμεση επικοινωνία που υπάρχει με τον ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού), φορέα του υπουργείου Παιδείας, για τον καθορισμό ανταποδοτικών τελών των φορέων που θα αδειοδοτούνται για τη διενέργεια εξετάσεων.
       
      Επίσης, έγινε συζήτηση για την έκδοση του ΠΔ σχετικά με την αδειοδότηση βιομηχανικών δραστηριοτήτων και από τα επιμελητήρια, το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας του.
       
      Τέλος, ο γενικός γραμματέας επεσήμανε ότι, με τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, θα επιδιώξει ουσιαστική απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου αδειοδότησης επιχειρήσεων και τεχνικών επαγγελμάτων με τις αναγκαίες αλλαγές (τροποποιήσεις και βελτιώσεις), ώστε να ανταποκρίνεται στους στόχους του Εθνικού Σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/story/3015672/sto-teliko-stadio-to-pd-gia-adeiodotisi-biomixanikon-drastiriotiton
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η καινοτόμος ολλανδική αρχιτεκτονική εταιρεία MVRDV σχεδιάζει τη μετατροπή ενός εγκαταλειμμένου τμήματος αυτοκινητοδρόμου στην Κορέα σε ένα εναέριο καταπράσινο πάρκο.
       
      Το Skygarden, όπως ονομάζεται ο κήπος στη Σεούλ θα φτάνει σε ύψος 20 μέτρων, ενώ θα περιλαμβάνει 254 είδη δέντρων, θάμνων και λουλουδιών, δημιουργώντας ένα διαρκώς εξελισσόμενο αστικό τοπίο για τους κατοίκους της πόλης.
       
      Το πράσινο θα οργανωθεί με τέτοιο που θα επιτρέπει στους ανθρώπους να αλληλεπιδρούν με τη φύση ανακαλύπτοντας διαδραστικά νέα είδη φυτών.
      Επιπλέον, καφέ, ανθοπωλεία, λαϊκές αγορές, βιβλιοθήκες αλλά και θερμοκήπια θα συμπληρώνουν ιδανικά το σκηνικό.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος δημιουργήθηκε το 1970 αλλά κρίθηκε μη ασφαλής μετά από εντατικές επιθεωρήσεις ασφαλείας μέχρι το 2006. Αρχικά, σκέφτηκαν να τον κατεδαφίσουν αλλά μετά από διαβουλεύσεις με ειδικούς αστικού τοπίου αποφάσισαν να τον επαναχρησιμοποιήσουν για το δημόσιο καλό.
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Egkataleimmenos_autokinitodromos_ginetai_parko/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), δημοσίευσε Ετήσια Έκθεση επί των έγγραφων αναφορών καταναλωτών ενέργειας, οι οποίες υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ κατά το έτος 2014, με στόχο την ενημέρωση όλων των εμπλεκόμενων φορέων και προσώπων στην αγορά ενέργειας.
       
      Η ΡΑΕ αντιμετωπίζει με ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια τα ζητήματα προστασίας των καταναλωτών ενέργειας στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, όπως καθορίστηκαν από τον ενεργειακό νόμο 4001/2011.
       
      Η συγκέντρωση και η διαχείριση των αναφορών και παραπόνων των καταναλωτών ενέργειας συνιστά τη βάση της στρατηγικής της ΡΑΕ για την προστασία των καταναλωτών, δεδομένου ότι αποτελούν κρίσιμο δείκτη για το πόσο καλά λειτουργεί η αγορά από τη σκοπιά του καταναλωτή. Η ετήσια έκθεση της ΡΑΕ επί των έγγραφων αναφορών των καταναλωτών αποσκοπεί: α) στην ανάδειξη των σημαντικότερων προβλημάτων καταναλωτικής φύσης τα οποία προκύπτουν από τη λειτουργία της εγχώριας αγοράς ενέργειας, και τα οποία έχουν ενταθεί τα τελευταία χρόνια λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών που επικρατούν στη χώρα και των συναφών εξελίξεων στην ενεργειακή αγορά, και β) στην παρουσίαση συγκεκριμένων διαπιστώσεων και επισημάνσεων της Αρχής. Ο χειρισμός των υποβαλλόμενων αναφορών επικεντρώνεται στην επισταμένη διερεύνηση εκείνων των υποθέσεων που απορρέουν από ή αφορούν ρυθμιστικά ζητήματα, με σκοπό τη συναφή βελτίωση/τροποποίηση του υφιστάμενου κανονιστικού πλαισίου.
       
      Στη λογική αυτή, επιδιώκεται η επίλυση σημαντικών προβλημάτων με αυξημένη συχνότητα εμφάνισης, που διαπιστώνεται ότι αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές ενέργειας. Η εφαρμοζόμενη πρακτική από τη ΡΑΕ περιλαμβάνει τη συνεργασία με τον εκάστοτε φορέα της αγοράς (Διαχειριστή του Δικτύου ή προμηθευτή), για την αναγνώριση του προβλήματος, την εξεύρεση πιθανών εφικτών λύσεων εντός του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου και τη συναινετική, κατά το δυνατόν, αποδοχή και εφαρμογή της προτιμότερης για τους καταναλωτές συνολικά λύσης από το συγκεκριμένο φορέα. Στην περίπτωση δε που απαιτείται συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου ή κανονιστική ρύθμιση, η ΡΑΕ προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες.
       
      Με την έκδοση του νέου Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας σε Πελάτες (ΚΠΗΕ) που εκπόνησε η ΡΑΕ και τέθηκε σε ισχύ με την Δ5-ΗΛ/Β/Φ1.20/οικ.6262/29.3.2013 Απόφαση του Υφυπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής τον Απρίλιο του 2013 (ΦΕΚ Β’ Αρ. Φύλλου 832, 09.04.2013), εξειδικεύονται τα μέτρα προστασίας των καταναλωτών, ιδιαίτερα των «μικρών καταναλωτών» που προβλέπονται στο νόμο (ν.4001/2011) και τίθενται σαφείς και συγκεκριμένες υποχρεώσεις των Προμηθευτών ως προς την παροχή των υπηρεσιών τους στους καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας, ειδικότερα δε και ως προς τον τρόπο εξυπηρέτησης και την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχουν. Κατά συνέπεια, υπάρχουν πλέον εξειδικευμένες κανονιστικές διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες είναι δυνατόν να διερευνηθούν οι αναφορές και οι καταγγελίες των καταναλωτών και να διαπιστωθεί η σωστή ή μη εφαρμογή και τήρηση των διατάξεων αυτών από τους Προμηθευτές.
       
      Κατά το έτος 2014, η επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης και οι δυσμενείς της επιπτώσεις ιδίως επί των ευπαθών ομάδων των καταναλωτών, προκάλεσε αύξηση στις αναφορές αυτών σχετικά με θέματα τιμών και χρεώσεων, κατανόησης των λογαριασμών κατανάλωσης, διευκόλυνσης αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών, αποφυγής αποσύνδεσης και καθυστερήσεων στην επανασύνδεση της ηλεκτροδότησης.
       
      Το περιεχόμενο της παρούσας Έκθεσης αποτελείται από τις ακόλουθες ενότητες, στις οποίες γίνεται διεξοδική στατιστική παρουσίαση των αναφορών καταναλωτών:
       
      · ● Στην ενότητα 2.1 παρατίθενται στατιστικά στοιχεία επί του πλήθους των έγγραφων αναφορών και παραπόνων που δέχθηκε η Αρχή κατά τη διάρκεια του έτους αναφοράς (2014), αλλά και από το 2008 (συγκεντρωτικά στοιχεία).
       
      · ● Στην ενότητα 2.2 αποτυπώνονται οι αποστολείς των αναφορών που λαμβάνει η Αρχή, είτε απευθείας από τον καταναλωτή, είτε μέσω τρίτου φορέα.
       
      · ● Στην ενότητα 2.3 εξειδικεύεται ο τομέας της αγοράς ενέργειας που αφορούν οι αναφορές καταναλωτών.
       
      · ● Στην ενότητα 2.4 καταγράφονται οι εταιρείες που σχετίζονται με τις αναφορές που έχουν υποβληθεί.
       
      · ● Στην ενότητα 2.5 εξειδικεύονται τα είδη των αναφορών και αναλύονται θεματικά σε υποκατηγορίες, παρουσιάζονται δε οι πιο αντιπροσωπευτικές περιπτώσεις αναφορών.
       
      · ● Στην ενότητα 3 παρουσιάζονται συνοπτικά συγκεκριμένες ενέργειες της ΡΑΕ μέσα στο 2014 προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης και προστασίας των καταναλωτών.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ekthesi-tis-rae-gia-ta-parapona-ton-katanaloton-2014
       
      Διαβάστε την έκθεση εδώ: http://www.rae.gr/site/file/system/docs/misc1/20102011/210515;jsessionid=b0ee965881bd8555857c8c6e35b8ee8fe390b4e0ab608cfdfc34006011759149.e38OchqPa34Na40LaN4SahyLax4Le6fznA5Pp7ftolbGmkTy
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τον περασμένο Ιανουάριο, η Microsoft προχώρησε στην κυκλοφορία δοκιμαστικών εκδόσεων της σουίτας του Office για την πλατφόρμα του Android η οποία ήταν συμβατή μόνο για tablets και όχι για smartphones, κάτι που η εταιρεία "διορθώνει" σήμερα.
      Οι μεμονωμένες εφαρμογές που αντικαθιστούν πλέον το Office Mobile, είναι σχεδόν όμοιες με αυτές που κυκλοφορούν εδώ και καιρό για το iPhone και τα Windows 10, με ίδιο γραφικό περιβάλλον και λειτουργίες, επιτρέποντας τη δημιουργία και επεξεργασία εγγράφων χωρίς περιορισμούς στο Word, το Excel και το PowerPoint.
       
      Και στις τρεις εφαρμογές, συναντάμε το γνωστό ribbon το οποίο εμφανίζεται στο κάτω μέρος και στο οποίο κρύβονται οι περισσότερες ρυθμίσεις για εύκολη πρόσβαση κατά την επεξεργασία ενός εγγράφου. Το άνοιγμα των εγγράφων και η αποθήκευση τους μπορεί να γίνει μέσω των υποστηριζόμενων cloud υπηρεσιών όπως το OneDrive, OneDrive for Business, Box, Dropbox και SharePoint.
       
      Για να μπορέσετε να κατεβάσετε τις τρεις εφαρμογές, θα πρέπει να συμμετέχετε στην ομάδα του Microsoft Office που έχει δημιουργηθεί στο Google+, επιλέγοντας το "Join the community" έτσι ώστε να ενεργοποιηθούν τα παρακάτω links. Η τελική έκδοση του Office για Android smartphones αναμένεται μέσα στη χρονιά και πιθανόν το Φθινόπωρο.
       
      Word Preview για Android smartphones
       
      Excel Preview για Android smartphones
       
      PowerPoint Preview για Android smartphones
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/microsoft/office/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B7-%CE%B7-%CE%B4%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%AD%CE%BA%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-microsoft-of-r9298
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      H Διεύθυνση Εισφορών του ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ δημοσίευσε οδηγίες για την ηλεκτρονική αποστολή της αίτησης διακανονισμού, σύμφωνα με το Ν.4321/15.
       
      Στην ανακοίνωσή του το ΤΣΜΕΔΕ αναφέρει:
       
      "Σας ενημερώνουμε ότι είναι διαθέσιμη η εφαρμογή της ηλεκτρονικής αίτησης διακανονισμού του Ν.4321/2015 μέσω της ιστοσελίδας του ταμείου μας (www.tsmede.gr).
       
      Είναι πλέον δυνατόν να υποβάλλετε το αίτημα σας που αφορά την ρύθμιση ληξιπροθέσμων ασφαλιστικών οφειλών του (Ν.4321/15) ,μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του Ταμείου (www.tsmede.gr) μέχρι και την 02/06/2015 .
       
      Σας εφιστούμε την προσοχή ότι το ηλεκτρονικό σύστημα υποδοχής των αιτήσεων διακανονισμού θα κλειδώσει αυτόματα βάσει προδιαγραφών προγράμματος στις 24.00 μ.μ (02/06/2015).
       
      Για την υποβολή της αίτησής σας, είναι απαραίτητο να είστε «πιστοποιημένος» χρήστης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και κατά συνέπεια να έχετε κάνει «εγγραφή» και «ενεργοποίηση» του ηλεκτρονικού σας λογαριασμού.
       
      Για είσοδο στην εφαρμογή πατήστε εδώ.
       
      Για Αναλυτικές Οδηγίες της Αίτησης Διακανονισμού (Ν.4321/15) με ηλεκτρονικό τρόπο πατήστε εδώ."
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=24595&lang=el
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Ί1σως φαντάζει απίθανο, όμως η “Πόλη του Φωτός” οδεύει προς την ενεργειακή ανεξαρτησία. Μια πυκνοκατοικημένη μητρόπολη, όπου το θέμα των επικίνδυνων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα αποτελεί άμεσο κίνδυνο για την υγεία των Παριζιάνων. Συστηματικές αναλύσεις και καταγραφές ανάγκασαν τις τοπικές αρχές να αλλάξουν πολιτική προσέγγιση και να αναπτύξουν ένα ρεαλιστικό Σχέδιο Δράσης. Τόλμησαν να κάνουν βήματα προς μια εναλλακτική κατεύθυνση, η οποία υποστηρίζει όχι μόνο την εφαρμογή φυτεμένων δωμάτων αλλά και κάθετων “πράσινων” επιφανειών, που θυμίζουν έργα αφηρημένης τέχνης.
       
      Εξάλλου, το γοητευτικό και πρωτοποριακό Παρίσι δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει την επικρατούσα παγκοσμίως τάση προς την Βιώσιμη Ανάπτυξη, χωρίς βέβαια να παρακάμψει τον παράγοντα “αρχιτεκτονική και αισθητική”, έννοιες που ανέκαθεν ήταν συνυφασμένες με την πόλη αυτή.
       
      Σε συνεχή βάση, τα τελευταία χρόνια προγραμματίζονται ενέργειες για την μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, την αύξηση της δημόσιας μεταφοράς και την χρήση ποδηλάτου. Οι 700 km ποδηλατοδρόμοι σε συνδυασμό με τις διάφορες θεματικές διαδρομές αποτελούν παράδεισο για τους φίλους των 2 τροχών. Ως βασικές προτεραιότητες των τοπικών αρχών βέβαια, τέθηκαν η αύξηση των φυτεμένων επιφανειών στον κτιριακό τομέα και η δενδροφύτευση στους δημόσιους χώρους που αποσκοπούσε στην δημιουργία πολλαπλών “πράσινων” χώρων αναψυχής για κατοίκους και τουρίστες.
       
      Φυτεμένα δώματα-Κατακόρυφοι τοίχοι
       
      Ως γνωστόν, οι “πράσινες” στέγες και τοίχοι αποτελούν έναν αποτελεσματικό τρόπο αντιμετώπισης της αστικής θερμικής νησίδας στις πόλεις, βελτιώνουν την ποιότητα αέρα και διαχειρίζονται αποτελεσματικά το πλεονάζον βρόχινο νερό.
       
      Μουσείο Branly
       
      Το μουσείo Branly, το οποίο αναδεικνύει την τέχνη και τον πολιτισμό της Αφρικής, Ασίας και Αμερικής, ξεχωρίζει για τον βορειοδυτικό κατακόρυφο “ζωντανό” τοίχο -200m μήκους και 12m ύψους-, “μια περιέργως διεστραμμένη, μαγική όψη” σύμφωνα με τους New York Times. Πρόκειται για τον πιο δημοφιλή και φωτογραφημένο παγκοσμίως τοίχο του Patrick Blanc, όπου τα φυτά πλαισιώνουν τα ανοίγματα του κτιρίου, εισβάλλοντας σε κάποια σημεία στο εσωτερικό αυτού και εκφράζοντας την πλήρη αρμονία μεταξύ δομημένου χώρου και φυσικού περιβάλλοντος. Σε πλήρη ταύτιση με τα εκθέματα των διαφορετικών -καταγωγής και πολυτισμικότητας- καλλιτεχνών χρησιμοποιείται μια μεγάλη ποικιλία εξωτικών φυτών. Σύμφωνα με τον αρχιτέκτονα Jean Nouvel “τοποθετώντας φυτά στα κτίρια, κάνεις τους ανθρώπους πιο ευτυχισμένους”.
       

       
       
      Roof of Gare Montparnasse και Ξενοδοχείο Pershing Hall
       
      Το φυτεμένο δώμα στο Gare Montparnasse, έναν πολύβουο σταθμό τρένων, προσφέρει στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας σε κατοίκους, ταξιδιώτες και τουρίστες.
       

       
      Ο Andree Putman σχεδίασε ένα αίθριο εντός του ξενοδοχείου Pershing Hall, στο οποίο στέκει επιβλητικά ένας κατακόρυφος τοίχος, 30 m ύψους, με πάνω από 300 διαφορετικά είδη φυτών.
       

       
       
      BHV Homme και L’ Oasis d’ Aboukir
       
      Ο κατακόρυφος πράσινος τοίχος στο πολυκατάστημα BHV Homme μοιάζει περισσότερο σαν ένα αφηρημένο έργο τέχνης και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το υφιστάμενο δομημένο περιβάλλον. Στόχος του Patrick Blanc ήταν να μετατραπεί ένας στενός και μουντός δρόμος σε μια περιοχή γεμάτη ζωή και χρώμα.
       

       
      Ύμνο στην βιοποικιλότητα” αποκαλεί το εγχείρημα στην L’ Oasis d’ Aboukir ο Patrick Blanc. Στην καρδιά του Παρισιού αναπτύσσονται φυτά χωρίς χώμα, με περιορισμένο φωτισμό, χωρίς να προκαλούν φθορές στους εξωτερικούς τοίχους των κτιρίων. Κατασκευάζονται με ενσωματωμένα συστήματα ποτίσματος και απαιτούν ελάχιστη συντήρηση.
       

       
      Αξιοσημείωτο είναι, ότι ο κάθε Παριζιάνος-α, είτε ως ιδιοκτήτης είτε ως ενοικιαστής κτιρίου έχει την δυνατότητα να αιτηθεί στις τοπικές αρχές για την δημιουργία φυτεμένων δωμάτων ή κατακόρυφων “πράσινων” τοίχων. Σε πόσα χρόνια θα συναντήσουμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες επί ελληνικού εδάφους;
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=40447
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Οι Γερμανία, Γαλλία, Βέλγιο και Ολλανδία συνέδεσαν τις αγορές ηλεκτρικής ενέργειας δημιουργώντας ένα σύστημα με βάση το οποίο η ροή ηλεκτρικού ανάμεσα στις χώρες αυτές θα καθορίζεται από το πώς διαμορφώνονται οι τιμές.
       
      Το νέο σύστημα «παντρεύει» την προσφορά και τη ζήτηση ανάμεσα στις χώρες και στέλνει περισσότερο ηλεκτρικό ρεύμα εκεί όπου οι τιμές είναι υψηλότερες λόγω υψηλότερης ζήτησης. Αυτό σημαίνει ότι οι μέσες χονδρικές τιμές ηλεκτρικού αναμένεται να αυξηθούν στη Γερμανία και να μειωθούν στο Βέλγιο, στην Ολλανδία και στη Γαλλία.
       
      Στη Γερμανία οι τιμές ηλεκτρικού ρεύματος ανήλθαν πέρυσι κατά μέσο όρο στα 32,11 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Οι αντίστοιχες τιμές στη Γαλλία ήταν 36 ευρώ, στην Ολλανδία 41,35 ευρώ και στο Βέλγιο 43,46 ευρώ. Οι τιμές πλέον μπορούν να μειώνονται πολύ όταν η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας ξεπερνά τη ζήτηση, ειδικά όταν φυσάει πολύ ή έχει μεγάλη ηλιοφάνεια και υπάρχει μεγάλη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
       
      Πριν από οκτώ χρόνια ομάδα από 29 υπουργούς Ενέργειας, εποπτικές Αρχές, χρηματιστήρια και εταιρείες παραγωγής ηλεκτρισμού από τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο και την Ολλανδία κατέληξε σε καταρχήν συμφωνία για να βελτιωθεί η διασυνοριακή ροή ενέργειας.
       
      Το σχέδιο, που ξεκίνησε να εφαρμόζεται, διαχειρίζεται τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα δίκτυα παραγωγής και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι μια μέρα που θα φυσάει πολύ στη Βόρεια Γερμανία η ηλεκτρική ενέργεια που θα παράγεται από μια ανεμογεννήτρια που βρίσκεται εκεί θα φθάνει σε ένα νοσοκομείο στη Γαλλία.
       
      Το νέο σύστημα μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερες εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας από τη Γερμανία προς γειτονικές χώρες προκαλώντας ανοδικές πιέσεις στις χονδρικές τιμές ηλεκτρικού στη Γερμανία, λένε παράγοντες της αγοράς. Από σήμερα οι τιμές για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος στις χώρες αυτές καθορίζονται από το νέο σύστημα.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231409443
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την ολοκλήρωση του τελευταίου ανοιχτού διαγωνισμού για την απομάκρυνση του επικίνδυνου και επιβλαβούς πλοίου «ΤΖΕΤ ΦΕΡΡΥ 1», το οποίο επί χρόνια βρίσκεται πλαγιοδετημένο στον «Μώλο Κράκαρη» της Ακτής Περικλέους του Κεντρικού Λιμένα Πειραιώς, ανακοίνωσε ο ΟΛΠ.
       
      Πλειοδότης ανεδείχθη η εταιρεία «ΙΓΝΑΤΙΟΣ Α.Ε.», η οποία προσέφερε ποσό 789.250 ευρώ πλέον ΦΠΑ.
       
      Σημειώνεται ότι τα τελευταία πέντε χρόνια ο ΟΛΠ έχει εκποιήσει τα περισσότερα από τα ημιβυθισμένα και επικίνδυνα πλοία της ευρύτερης περιοχής ευθύνης του, των οποίων η απομάκρυνση ήδη ξεπερνάει τον αριθμό των 70 πλοίων, προς όφελος πρώτα απ' όλα του θαλάσσιου και χερσαίου λιμενικού χώρου.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/141392-%CE%9F%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%BA%CF%81%CF%85%CE%BD%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-JetFerry-1#.VVzb8Pntmko
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Την βαθιά οδύνη τους για τον θάνατο δύο εργαζομένων, μετά το δυστύχημα στις αρχές Μαΐου, εκφράζουν με ανακοίνωσή τους τα ΕΛΠΕ.
       
      Στην ανακοίνωση του ομίλου τονίζεται χαρακτηριστικά ότι: «Ο Όμιλος ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ εκφράζει βαθιά οδύνη για την απώλεια της ζωής του εργαζόμενου του, Χαράλαμπου Δευτεραίου καθώς και του εργαζομένου σε εργολαβική εταιρεία, Ramadan Delilaj, μετά τον τραυματισμό τους στο δυστύχημα της 08.05.2015 στις Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις Ασπροπύργου και δηλώνει ότι θα στηρίξει, με όλα τα δυνατά μέσα που διαθέτει, τις οικογένειές τους και, κυρίως, διασφαλίζοντας το παρόν και το μέλλον των παιδιών τους.
       
      » Παράλληλα, προωθείται άμεσα στις αρμόδιες Υπηρεσίες το Πόρισμα της Επιτροπής Διερεύνησης του συμβάντος ώστε να αποδοθούν ευθύνες, όπου υπάρχουν».
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/141338-%CE%95%CE%9B%CE%A0%CE%95-%CE%92%CE%B1%CE%B8%CE%B9%CE%AC-%CE%BF%CE%B4%CF%8D%CE%BD%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B8%CE%AC%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%B6%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD#.VVzcBvntmko
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Τέσσερα στα δέκα κτήρια στη χώρα μας δεν είναι συνδεδεμένα με το δίκτυο αποχέτευσης και είναι κατασκευασμένα πριν από το 1970, όπως προκύπτει από την έρευνα καταγραφής κτηρίων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής.
       
      Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη με βάση τα στοιχεία, όπως αυτά προέκυψαν από την απογραφή κτηρίων 2011, ο αριθμός των κτηρίων της χώρας ανήλθε σε 4.105.637, από τα οποία το μεγαλύτερο ποσοστό, 19,1% (ή 783.752 κτήρια) βρίσκεται στην Περιφέρεια Αττικής και το μικρότερο, 3,4% (140.810 κτήρια) στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
       
      Πάντως, διαπιστώνεται πως από το σύνολο των κτηρίων της χώρας, 1.777.872 κτήρια (ποσοστό 43,3%) είναι συνδεδεμένα σε δίκτυο αποχέτευσης, 2.256.650 κτήρια (ποσοστό 55%) δεν είναι συνδεδεμένα, ενώ για 71.115 κτήρια (ποσοστό 1,7%) δεν δηλώθηκε η σύνδεση σε δίκτυο αποχέτευσης.
       
      Στην περιοχή της Αττικής, το ποσοστό των κτηρίων που δεν είναι συνδεμένο με το δίκτυο αποχέτευσης προσεγγίζει το 40%, ενώ η Περιφέρεια με το υψηλότερο ποσοστό συνδέσεων κτηρίων με το αποχετευτικό δίκτυο είναι η Δυτική Μακεδονία που φτάνει το 65%.
       
      Αρνητική πρωτιά εμφανίζει η Περιφέρεια Ηπείρου, όπου λιγότερο από το 20% των κτηρίων είναι συνδεμένο με το δίκτυο της αποχέτευσης.
       
      Ως προς την παλαιότητα των κτηρίων το 41,2% έχουν κατασκευαστεί πριν το 1970 (1.691.432. Το υψηλότερο ποσοστό κτηρίων προ του 1970 συναντάται στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (58,7%) και ακολουθεί η Πελοπόννησος με 48,5%.
       
      Κατά δεκαετία, το μεγαλύτερο ποσοστό των κτηρίων (704.340) κατασκευάστηκε την περίοδο 1971-1980 (ποσοστό 17,2%). Τα αμέσως επόμενα ποσοστά είναι 15,6% (639.475 κτήρια που κατασκευάστηκαν τη χρονική περίοδο 1961-1970) και 14% (573.250 κτήρια που κατασκευάστηκαν την περίοδο 1946-1960).
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/129464/gerasmena-kai-horis-prosvasi-sto-diktyo-apoheteysis-4-sta-10-ktiria-stin-ellada-pano#.VVtGSWROhvo.facebook
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Η κοινοπραξία JV RAILCON, η οποία αποτελείται από μελετητικά γραφεία της Ελλάδας, ανέλαβε από το υπουργείο Μεταφορών & Υποδομών της Αλβανίας, την μελέτη της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Δυρράχιο - Τίρανα - Διεθνές Αεροδρόμιο και την στρατηγική μελέτη ανάπτυξης του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
       
      Συγκεκριμένα, πρόσφατα, υπεγράφη σύμβαση ανάμεσα στην Αλβανική κυβέρνηση και την κοινοπραξία ελληνικών επιχειρήσεων JV RAILCON για την μελέτη εφαρμογής της σιδηροδρομικής γραμμής «Δυρράχιο - Τίρανα - Αεροδρόμιο Μητέρα Τερέζα» καθώς και την χρηματοοικονομική αξιολόγηση του συνόλου του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
       
      Η «JV RAILCON» αποτελεί σύμπραξη των ελληνικών εταιρειών ΔΡΟΜΟΣ ΑΕ, ΔΟΜΗ Α.Ε. (γέφυρες), ΕΔΑΦΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΤΕ (γεωτεχνικά) και ENVECO AE (περιβαλλοντικά), ενώ συμμετέχει ως υπεργολάβος και η ΕΜΠΕΙΡΙΑ A.E. για θέματα σήμανσης και σηματοδότησης. Το τίμημα της σύμβασης ανέρχεται σε 1,1 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).
       
      Στόχος της σύμβασης είναι η αναβάθμιση των Αλβανικών Σιδηρόδρομων και η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών, η βελτίωση της υποδομής και της λειτουργίας, αλλά και η ασφάλεια και διαλειτουργικότητα του δικτύου. Η κοινοπραξία θα παραδώσει Σχέδιο Αναδιοργάνωσης των Αλβανικών Σιδηρόδρομων και Στρατηγική Μελέτη Ανάπτυξης.
       
      Η κοινοπραξία των μελετητών θα αναλάβει τον σχεδιασμό για την αναβάθμιση της γραμμής Δυρράχιο - Τίρανα - Διεθνής Αερολιμένας, που αποτελεί προτεραιότητα στο δίκτυο, αλλά και την χρηματοοικονομική αξιολόγηση του υπόλοιπου δικτύου για τις ανάγκες τεκμηρίωσης των επενδύσεων στην υποδομή μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
       
      Το αλβανικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο είναι απαρχαιωμένο, έχει μήκος 423 χλμ και περιλαμβάνει τέσσερις κύριες γραμμές: Δυρράχιο - Τίρανα, Σκοζέτ - Αυλώνα, Βόρα - Χάνι Χότι και Ρογκοζίνα - Πόγραδετς.
       
      Σήμερα, οι υφιστάμενες σιδηροδρομικές γραμμές της Αλβανίας δεν έχουν σύστημα τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών, ενώ αντιμετωπίζουν πρόβλημα διασυνδεσιμότητας. Πρόσβαση στο δίκτυο έχουν τα λιμάνια του Αυλώνα και του Δυρραχίου, ενώ η μόνη διεθνής σύνδεση βρίσκεται στο μεθοριακό πέρασμα Χάνι Χότιτ, στα σύνορα με το Μαυροβούνιο.
       
      Η γραμμή Δυρράχιο - Τίρανα θεωρείται η πλέον βιώσιμη, καθώς συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Αλβανίας και έχει υπολογίσιμα φορτία για τις εμπορευματικές μεταφορές. Επίσης, μελέτες έχουν τεκμηριώσει ότι απαιτείται μία νέα διακλάδωση από τα Τίρανα προς το διεθνές αεροδρόμιο «Μητέρα Τερέζα», μήκους 5-8 χλμ, ανάλογα το σημείο διασύνδεσης με την υφιστάμενη γραμμή.
       
      Κινεζικό ενδιαφέρον και στην Αλβανία
       
      Στο μεταξύ, το υπουργικό συμβούλιο της Αλβανίας έχει εξουσιοδοτήσει το υπουργείο Οικονομικών να αιτηθεί χρηματοδότηση για την ανακατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής Τίρανα - Δυρράχιο από το Ταμείο του Επενδυτικού Πλαισίου Δυτικών Βαλκανίων, που αποτελεί χρηματοδοτικό εργαλείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και της Τράπεζας Ανάπτυξης του Συμβουλίου της Ευρώπης.
       
      Παράλληλα, η μεγαλύτερη Κινεζική ιδιωτική κατασκευαστική εταιρεία, China Pacific Construction Group (CPCG) έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής και μάλιστα έχει υπογράψει Μνημόνιο Συνεργασίας με την Αλβανική κυβέρνηση.
       
      Μάλιστα, οι Κινέζοι ενδιαφέρονται για την υλοποίηση του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου VIII, ο οποίος διατρέχει τη Βουλγαρία, την ΠΓΔΜ και την Αλβανία, προϋπολογισμού άνω των 5 δισ. δολαρίων. Πρόκειται για μία Σιδηροδρομική «παρα-Εγνατία».
       
      Σχέδια από τον 19ο αιώνα
       
      Η διασύνδεση του Ελληνικού και του Αλβανικού σιδηροδρομικού δικτύου είναι μία παλιά ιστορία, που ξεκινά από τα μέσα του 19ου αιώνα, όταν η Αθήνα οραματιζόταν δίκτυα που θα επεκτείνονταν παράλληλα με την Μεγάλη Ιδέα και θα έφταναν μέχρι το Δυρράχιο.
       
      Η επέκταση του ελληνικού δικτύου επανήλθε την δεκαετία του 1920, όταν ήταν η ατάληψη της Βόρειας Ηπείρου ήταν ακόμη νωπή, στο πλαίσιο του οράματος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας που θα ένωνε Βορρά, Νότο, Ανατολή και Δύση, όμως τίποτε από όλα αυτά δεν προχώρησε.
       
      Πολλές δεκαετίες αργότερα, το 2014 ο ΟΣΕ πρότεινε για ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ, μεταξύ άλλων, την δημιουργία μίας νέας σιδηροδρομικής γραμμής Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή - Φλώρινα - Κρυσταλλοπηγή - Καψτίτσε με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση, μήκους 50 χλμ κι εκτιμώμενο προϋπολογισμό 397 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, λόγω στενότητας, το έργο «κόπηκε», όπως και όλα τα έργα αναβάθμισης της γραμμής της Δυτικής Μακεδονίας.
       
      Η Καψτίτσε είναι το χωριό που βρίσκεται στην άλλη πλευρά των συνόρων, μετά την Κρυσταλλοπηγή, και δεν έχει πρόσβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Ο κοντινότερος σταθμός βρίσκεται έξω από το Πόγραδετς, όπου τα δρομολόγια έχουν διακοπεί εδώ και χρόνια.
       
      Και οδικά έργα ελληνικού ενδιαφέροντος
       
      Παράλληλα, άλλη ελληνική κοινοπραξία ελληνικών συμφερόντων, που αποτελείται από την Εγνατία Οδό ΑΕ και την EuroConsultants, υπέγραψε σύμβαση με την Αλβανική κυβέρνηση για την μελέτη του καθορισμού και της χωροθέτησης των διοδίων στο οδικό δίκτυο της χώρας, με στόχο την χρηματοδότηση της συντήρησης και αναβάθμισης των αυτοκινητόδρομων μέσα από τα έσοδα από διόδια.
       
      Συγκεκριμένα, η κοινοπραξία θα αναλάβει την ανάλυση σε επίπεδο πολιτικής, τον καθορισμό της βέλτιστης χρήσης των οδικών διοδίων, καθώς και τον εντοπισμό των κατάλληλων σημείων για την κατασκευή σταθμών διοδίων, σε μία μελέτη που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για την Ανασυγκρότηση και την Ανάπτυξη.
       
      Επίσης, άλλη ελληνική κοινοπραξία, που αποτελείται από την Εγνατία Οδό και την Planet, έχει αναλάβει την επίβλεψη του έργου της κατασκευής παρακαμπτήριας οδού της Αυλώνας, μήκους 29 χλμ και προϋπολογισμού 53 εκατ. ευρώ, με ανάδοχο την Serenissima Construction International.
       
      Στο μεταξύ, πρόσφατα η Αλβανία προχώρησε σε σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου Arber στην κρατική κινεζική εταιρεία China State Construction Company, μήκους 27 χλμ και προϋπολογισμού 205 εκατ. ευρώ.
       
      Οι Κινέζοι προσφέρουν έκπτωση 25% και υπόσχονται να χρηματοδοτήσουν την επένδυση μέσω δανείου από την Κινεζική Τράπεζα Εξαγωγών, ενώ θα πληρώνονται με πληρωμές διαθεσιμότητας από τον κρατικό προϋπολογισμό.
       
      Σημειωτέον ότι η ίδια κινεζική εταιρία ενδιαφέρεται για την ανάληψη του έργου του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=705700
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αντισταθμιστικά οφέλη από τη διέλευση του αγωγού φυσικού αερίου TAP αποφάσισαν να διεκδικήσουν οι δήμαρχοι της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης (ΠΑΜΘ).
       
      Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ), δήμαρχο Αλεξανδρούπολης, Ευάγγελο Λαμπάκη, η εταιρία του αγωγού έχει ήδη γνωστοποιήσει την απόφασή της για οικειοθελή καταβολή 5 εκατ. ευρώ ως κοινωνική παροχή, αλλά και την κάλυψη προβλημάτων που θα προκύψουν από τη διέλευση του αγωγού.
       
      Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Λαμπάκης διευκρίνισε ότι εντός 15 ημερών οι δήμαρχοι των δήμων από τους οποίους θα διέλθει ο αγωγός θα καταθέσουν στην ΠΕΔ εμπεριστατωμένη έκθεση-μελέτη προσδιορισμού των ζημιών (ένθεν κακείθεν του αγωγού δεν θα μπορεί να μπει τίποτε κάτω στη γη, ενώ μελλοντικά θα δημιουργηθεί πρόβλημα στην επέκταση και αξιοποίηση των περιοχών) που αναμένεται να προκληθούν, ώστε στη συνέχεια να γίνει ο προσδιορισμός και η διεκδίκηση μέσω της ΠΕΔ του ποσού που ο κάθε δήμος θα απαιτήσει ως αντιστάθμισμα.
       
      Ο πρόεδρος της ΠΕΔ τόνισε ότι οι αιτιάσεις των δήμων ως προς τις βλάβες που θα δημιουργηθούν, λόγω της διέλευσης του αγωγού, θα πρέπει να είναι τεκμηριωμένες και βάσιμες καθώς «δεν μπορούμε να διεκδικήσουμε ένα τόσο μεγάλο ποσό χωρίς να υπάρχει η ανάλογη αιτία της ύπαρξης αντισταθμίσματος». Στη συνέχεια οι εκθέσεις θα συνοψιστούν και θα διαβιβαστούν σε συνεργασία με την περιφέρεια και ίσως σε συνεργασία με το υπουργείο καθώς, σύμφωνα με τον κ. Λαμπάκη ήδη ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτης Λαφαζάνης ζητά αντισταθμιστικότητα για το ελληνικό δημόσιο και τους αγρότες όσον αφορά στο πέρασμα του αγωγού μέσα από τα χωράφια τους.
       
      Ειδικότερα, στο δήμο Αλεξανδρούπολης ο αγωγός θα διέλθει μέσω δημοτικών εκτάσεων σε μήκος 54 χλμ προκαλώντας προβλήματα στην αξιοποίηση του γεωθερμικού πεδίου της περιοχής. «Στην Αλεξανδρούπολη ο δήμος έχει, βάσει συμβολαίου με την αποκεντρωμένη διοίκηση, την εκμετάλλευση και τη δυνατότητα ανίχνευσης του γεωθερμικού ρευστού σε εμβαδό περίπου 20.000 στρεμμάτων. Περίπου στο μέσο της εν λόγω έκτασης περνάει ο αγωγός TAP ακριβώς στο σημείο όπου, σύμφωνα με τα δεδομένα των εξειδικευμένων επιστημόνων, υπάρχει το ισχυρότερο γεωθερμικό πεδίο με το ισχυρότερο γεωθερμικό ρευστό. Ο δήμος λοιπόν θα πρέπει να μετατοπίσει τις γεωτρήσεις σε σημείο όπου θα είναι πιο αδύναμες. Αυτή την αδυναμία δεν μπορεί να την πληρώσει ο δημότης της Αλεξανδρούπολης ή ο δήμος. Θα την πληρώσει η εταιρία, η οποία θα κερδίσει τα μέγιστα από τη συγκεκριμένη επένδυση», εξήγησε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης.
       
      Ως προς το εάν υπάρχει προηγούμενο αντίστοιχης διεκδίκησης ο πρόεδρος της ΠΕΔ απάντησε ότι δεν υπάρχει.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231409082
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερα από 4,1 εκατ. κτίρια υπήρχαν στην Ελλάδα το 2011, όταν έγινε η τελευταία απογραφή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής. Από αυτά, το μεγαλύτερο ποσοστό (19,1% - 783.752 κτίρια) βρίσκεται στην Περιφέρεια Αττικής και το μικρότερο (3,4% - 140.810 κτίρια) στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
       
      Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 97% του συνόλου των κτιρίων της χώρας ανήκει σε ιδιώτες, το 2,9% στο Δημόσιο και το υπόλοιπο 0,1% και στους δύο φορείς.
       
      Από το σύνολο των κτιρίων που ανήκουν σε ιδιώτες το μεγαλύτερο ποσοστό (74,8%) χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως κατοικία, δηλαδή η ιδιοκατοίκηση στη χώρα μας σημείωσε σημαντική υποχώρηση καθώς προ δεκαετίας είχε ξεπεράσει το 81%.
      Από το σύνολο των κτιρίων που ανήκουν στο Δημόσιο το μεγαλύτερο ποσοστό (37,2%) είναι εκκλησίες και το 14,2% χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως σχολικό κτίριο. Ενώ από το σύνολο των κτιρίων των οποίων τμήμα τους ανήκει στο Δημόσιο και το υπόλοιπο σε ιδιώτες το μεγαλύτερο ποσοστό 33,1% χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως κατοικία και το 18,2% έχει μεικτή χρήση.
       

       
       
      Στην Αττική υπάρχουν 624.278 κατοικίες, 3.098 εκκλησίες - μοναστήρια, 3.454 σχολικά κτίρια, 35.545 κτίρια - γραφεία, 1.447 πάρκινγκ, 470 νοσοκομεία και κλινικές, και περίπου 20 χιλ. είναι με άλλη χρήση. Προ του 1960 κατασκευάστηκαν 105.133 κτίρια, την περίοδο 1961-1985 πάνω από 380 χιλ. κτίρια και από το 1986 μέχρι την ημέρα της απογραφής 298 χιλ. κτίρια
       
      Στο σύνολο της Ελλάδας, το μεγαλύτερο ποσοστό των κτιρίων (704.340 κτίρια) κατασκευάστηκε την περίοδο 1971-1980 (ποσοστό 17,2%). Τα αμέσως επόμενα ποσοστά είναι 15,6% (639.475 κτίρια) που κατασκευάστηκαν τη χρονική περίοδο 1961-1970 και 14% (573.250 κτίρια) που κατασκευάστηκαν την περίοδο 1946-1960. Μέχρι και το 1995 το μεγαλύτερο ποσοστό των κτιρίων που κατασκευάζονταν ήταν ισόγεια (ποσοστό 42,7% τη χρονική περίοδο 1991-1995), ενώ στις επόμενες χρονικές περιόδους υπερτερούν τα ποσοστά των κτιρίων με έναν όροφο. Την περίοδο 1996-2000, ποσοστό 38,6% των κτιρίων που κατασκευάστηκαν έχουν έναν όροφο και 38,4% είναι ισόγεια. Την περίοδο 2001- 2005, ποσοστό 40,1% των κτιρίων που κατασκευάστηκαν έχουν έναν όροφο και 33% είναι ισόγεια. Το μεγαλύτερο ποσοστό των «κατοικιών» (16,4%), των «εργοστασίων-εργαστηρίων» (16,6%), των «καταστημάτων-γραφείων» (15%), των «σταθμών αυτοκινήτων» (14,1%) και των «νοσοκομείων-κλινικών» (15,6%) κατασκευάστηκαν την περίοδο 1971-1980. Το μεγαλύτερο ποσοστό των «εκκλησιών-μοναστηριών» (28,9%) κατασκευάστηκε την περίοδο πριν από το 1919, των «ξενοδοχείων» (15,3%) την περίοδο 1986-1990 και των «σχολικών κτιρίων» (17,1%) την περίοδο 1946-1960. Από το σύνολο των κτιρίων, το 51,5% είναι ισόγεια, ενώ 33,3% των κτιρίων έχουν έναν όροφο.
       
      Τα 3.775.848 (ποσοστό 92,0%) είναι αποκλειστικής χρήσης, ενώ τα 329.789 (ποσοστό 8,0%) μεικτής χρήσης. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εμφανίζει τα μεγαλύτερα ποσοστά «εκκλησιών-μοναστηριών» (3,1%), «ξενοδοχείων» (4,4%), «σταθμών αυτοκινήτων»
      (1,4%) και «καταστημάτων-γραφείων» ( 5,8%) στο σύνολο των κτιρίων της.
       
      Το μεγαλύτερο ποσοστό «εργοστασίων-εργαστηρίων» (1,1%), στο σύνολο των κτιρίων της, εμφανίζει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ενώ οι Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Ηπείρου εμφανίζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά «σχολικών κτιρίων» (0,7%) στο σύνολο των κτιρίων τους. Από το σύνολο των κτιρίων της χώρας, 1.777.872 κτίρια (ποσοστό 43,3%) είναι συνδεδεμένα σε δίκτυο αποχέτευσης, 2.256.650 κτίρια (ποσοστό 55%) δεν είναι συνδεδεμένα, ενώ για 71.115 κτίρια (ποσοστό 1,7%) δε δηλώθηκε η σύνδεση σε δίκτυο αποχέτευσης.
       

       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113528268
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Στην απόλυση 50 εργαζόμενων που απασχολούνταν στους μετροπόντικες για τη διάνοιξη σηράγγων του μετρό της Θεσσαλονίκης προχώρησε η κοινοπραξία. Ελάχιστοι έχουν απομείνει πλέον ως προσωπικό ασφαλείας.
       
      Ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης διαβεβαίωσαν τους εργαζόμενους ότι θα απασχοληθούν στην επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, έργο που έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ. Ανοιχτό παραμένει επίσης το ενδεχόμενο μέρος του προσωπικού να εργαστεί σε αντίστοιχο έργο της εταιρείας στη Μ. Ανατολή.
       
      Να σημειωθεί ότι οι μετροπόντικες είναι σταματημένοι εδώ καιρό στο εργοτάξιο της νέας Ελβετίας, από όπου και αναμένονταν να ξεκινήσουν την αντίστροφη πορεία διάνοιξης των σηράγγων. Ωστόσο, λόγω του παγώματος των εργασιών, οι μετροπόντικες δεν έχουν καν συναρμολογηθεί.
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2015/05/seli-50.html#.VVwrOPntlBc
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Οι επιβάτες του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελβετίας εδώ και ένα μήνα βλέπουν από τα παράθυρα των βαγονιών τους... νεοπροσλαμβανόμενους εργαζόμενους της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων. Πρόκειται για ένα κοπάδι προβάτων που καθαρίζουν το γκαζόν, αντικαθιστώντας τις μηχανές.
       
      Τα ζώα κάνουν την ίδια δουλειά με τις μηχανές του γκαζόν, διατηρώντας το πράσινο τακτοποιημένο χωρίς τη χρήση φυτοφαρμάκων και μηχανημάτων που αποτελούν πηγή θορύβου.
       
      Επίσης, έχουν τη δυνατότητα να πλησιάζουν σε πιο απότομα σημεία, όπου οι μηχανές του γκαζόν αδυνατούν να λειτουργήσουν. Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελβετίας καλύπτει πάνω από 3.000 χιλιόμετρα και πολλές από τις διαδρομές των τρένων είναι ορεινές.
       
      Όποιος θέλει να ελέγξει την πρόοδο των εργασιών των προβάτων μπορεί να το κάνει μέσω ενός online χάρτη που ενημερώνει για τα σημεία όπου δουλεύουν οι... τετράποδοι εργαζόμενοι.
       
      Η εταιρεία δηλώνει πολύ ικανοποιημένη από αυτή της την απόφαση, τονίζοντας ότι τα πρόβατα κάνουν καλύτερη δουλειά από τις μηχανές του γκαζόν, καθώς τρώνε πολύ προσεκτικά το χορτάρι εκτός από τα αγριολούλουδα.
       
      Η λύση αυτή είναι οικονομική, καθώς τα ζώα σταματάνε μόνο για μία με δύο ώρες την ημέρα για να κοιμηθούν αλλά και οικολογική, καθώς περιορίζεται η χρήση μηχανημάτων που αποτελούν πηγή θορύβου και είναι ενεργοβόρα, καθώς και η χρήση φυτοφαρμάκων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/30350-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B2%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%81%CF%8C%CE%BB%CE%BF-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%82-%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%B2%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Παραδίδεται το έργο σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπουλης με το δίκτυο ΟΣΕ.
       
       
      Παραδίδεται την Τετάρτη 20 Μαΐου στην ΕΡΓΟΣΕ το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμένος Αλεξανδρούπολης με τις γραμμές του ΟΣΕ, που αποτελεί ένα έργο μικρού μεν προϋπολογισμού, αλλά μεγάλης στρατηγικής σημασίας για την χώρα, καθώς ενώνει το τερματικό λιμάνι της Θράκης με το διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο και επιτρέπει την παράκαμψη του Βοσπόρου για την διεθνή εμπορευματική αλυσίδα.
       
      Πρόκειται για το έργο «Σιδηροδρομική σύνδεση του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων Λιμένα Αλεξανδρούπολης» (Α.Σ. 740/13), με αντικείμενο την εκτέλεση των εργασιών για την κατασκευή της υποδομής - επιδομής της σιδηροδρομικής γραμμής του τερματικού Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων και τη σύνδεσή της με το σύμπλεγμα των γραμμών του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αλεξανδρούπολης.
       
      Το έργο αποτελείται συνολικά από 1.770 μ. εγκιβωτισμένης γραμμής με 6 ειδικές αλλαγές και 500 μ. σκυρογραμμής με 6 αλλαγές τροχιάς.
       
      «Με τη λειτουργία του έργου ο Λιμένας Αλεξανδρούπολης εντάσσεται στο ευρύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο και θα δίνει έτσι τη δυνατότητα να αναπτυχθούν οι εγχώριες και διεθνείς σιδηροδρομικές μεταφορές» σημειώνει η ΕΡΓΟΣΕ.
       
      Η Σύμβαση συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΘΡΑΚΗ» 2007-2013.
       
      Το κόστος του έργου ανήλθε σε 3,1 εκατ. ευρώ. «Εν τούτοις το έργο είναι τεράστιας εθνικής σημασίας, γιατί συνδέει το λιμάνι κατευθείαν με τα Βαλκάνια και τις Παρευξείνιες χώρες ελαχιστοποιώντας το κόστος» τονίζει η ΕΡΓΟΣΕ.
       
      Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, με το συγκεκριμένο έργο ενεργοποιείται η δυνατότητα παράκαμψης των στενών του Βοσπόρου από την εμπορική ναυτιλία, καθώς προστίθεται στην εφοδιαστική αλυσίδα η εναλλακτική της πολυτροπικής μεταφοράς μέσω του λιμανιού και του σιδηροδρόμου για την προώθηση προϊόντων από τη Μεσόγειο στη Μαύρη Θάλασσα και αντίστροφα, της παράκαμψης των Δαρδανελίων και της αποφυγής των σημαντικών καθυστερήσεων στον κορεσμένο Βόσπορο.
       
      Σύμφωνα με μελέτη του ΟΟΣΑ, εάν σε μία περιοχή με ένα εκατομμύριο εργαζομένους αυξηθεί η εμπορευματική κίνηση μέσω του λιμανιού κατά 1 εκατ. τόνους, δημιουργούνται άμεσα περίπου 400 με 600 θέσεις εργασίας και μακροπρόθεσμα περισσότερες από 7.500 νέες δουλειές.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=705234
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με την κυβέρνηση να προσπαθεί να αποφύγει όσο γίνεται τη δημοσιότητα και να μην ανακοινώνει ακόμα τίποτα επίσημα, το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρά κανονικά στη συνέχιση της διαδικασίας του διαγωνισμού, τους εργαζόμενους και τους φορείς του Πειραιά να είναι στα «κάγκελα» και τους τρεις υποψήφιους επενδυτές να μελετούν το e-mail που έλαβαν με την τροποποιημένη προκήρυξη από το ΤΑΙΠΕΔ, συνεχίζεται το σίριαλ της πώλησης του μεγαλύτερου λιμανιού της πόλης.
       
      Την προηγούμενη εβδομάδα οι τρεις όμιλοι που έχουν παραμείνει στο παιχνίδι της διεκδίκησης του ΟΛΠ, η Cosco, η ΑPM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk) και η φιλιππινέζικη International Container Terminal Services (ICTS) έλαβαν από το ΤΑΙΠΕΔ το σχέδιο της αρχικής προκήρυξης του διαγωνισμού με τροποποιήσεις, με τη βασική να αναφέρεται στην αλλαγή του ποσοστού πώλησης από 67,7% στο 51%.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, στην τροποποιημένη προκήρυξη γίνεται επίσης αναφορά ότι σε βάθος χρόνου και ανάλογα με την επενδυτική συμπεριφορά του πλειοδότη θα διατεθεί και το υπόλοιπο 16,7% των μετοχών του Οργανισμού, ενώ οι τρεις ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν τις προσφορές τους μέχρι τον Σεπτέμβριο.
       
      Αναμόρφωση συμβάσεων
       
      Βέβαια τα πράγματα και πάλι δεν είναι απλά, καθώς μέχρι τότε για να προχωρήσει ο διαγωνισμός θα πρέπει να έχει αναμορφωθεί και η σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στον ΟΛΠ και το Δημόσιο, ενώ εκκρεμεί και μια σημαντική δίκη στις 2 Ιουνίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας και αφορά προσφυγή των εργαζομένων και του ΔΣΠ κατά του ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Σκληρές αντιδράσεις
       
      Για «πολιτικό και νομικό έγκλημα της κυβέρνησης αλλά και της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ η οποία παραβιάζει προκλητικά νόμους και κανονισμούς» έκαναν λόγο χθες η ΟΜΥΛΕ και η Ενωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ με μια νέα πολύ σκληρή ανακοίνωσή τους. Ανέφεραν ότι «η κυβέρνηση δίνοντας δείγματα πολιτικής αναξιοπιστίας αθετεί όλα όσα έλεγε και υπερασπιζόταν ως αξιωματική αντιπολίτευση αλλά και πρόσφατα στη Bουλή με τις προγραμματικές της δηλώσεις και ταυτίζεται με τη νεοφιλελεύθερη πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης».
       
      Τονίζουν ότι επιδοκιμάζει τις πολιτικές και νομικές ακροβασίες του «αμαρτωλού» ΤΑΙΠΕΔ, όπως η ίδια το αποκαλούσε, και βέβαια διατηρεί στη θέση του με τον ίδιο ρόλο και τις ίδιες αρμοδιότητες το ΤΑΙΠΕΔ που η ίδια υποσχόταν πως θα καταργήσει.
       
      Προειδοποιούν ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι το μέλλον που ετοιμάζουν για τον ΟΛΠ θα έχει απόλυτη συνέχεια και στον ΟΛΘ και στα άλλα λιμάνια, δεν πρόκειται να ανεχθούν αυτή την πολιτική, δηλώνοντας ότι θα μετατρέψουν την απογοήτευση από την επιχειρούμενη πολιτική σε θυμό και αγωνιστική δράση.
       
      Στο πλαίσιο αυτό διοργανώνουν στις 26 Μαΐου στις 11 το πρωί στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ ευρεία σύσκεψη με την Περιφέρεια, τους επιλιμένιους δήμους, τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και τους παραγωγικούς και κοινωνικούς φορείς.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/treis-mnistires-gia-ton-olp
      Περισσότερα...

      0

    • george68

      Ένα ζωντανό τσιμέντο που κλείνει μόνο του τις ρωγμές για να προστατεύσει τις χαλύβδινες ράβδους του οπλισμένου σκυροδέματος από τη διαβρωτική δράση του νερού ανάπτυξε ένας ολλανδός μικροβιολόγος.
       
      Το “βιοτσιμέντο” του Χενκ Γιόνκερς, μικροβιολόγου στο Πανεπιστήμιο της Ντελφτ της Ολλανδίας περιέχει σφαιρίδια βιοδιασπώμενου πλαστικού, στο εσωτερικό των οποίων υπάρχουν αποξηραμένα σπόρια βακτηρίων.
       
      Όταν εμφανιστεί μια ρωγμή στο τσιμέντο και εισέλθει νερό στο σκυρόδεμα, φαινόμενο σύνηθες με το πέρας του χρόνου, τα σφαιρίδια διαλύονται και απελευθερώνουν το περιεχόμενό τους.
       
      Τότε, τα βακτήρια ενεργοποιούνται και αρχίζουν να γεμίζουν τις ρωγμές με ασβεστίτη, το βασικό συστατικό του ασβεστόλιθου.
       
      Τα βακτήρια χρειάζονται τρεις εβδομάδες για να σφραγίσουν τις ρωγμές και δεν υπάρχει όριο στο μήκος της ρωγμής.
       
      Ωστόσο, το πλάτος της ρωγμής δεν πρέπει να ξεπερνά τα οκτώ χιλιοστά ώστε να λειτουργήσει η διαδικασία.
       
      Η διαδικασία λειτουργεί επίσης σε υπάρχοντα κτήρια και δρόμους χάρη σε ένα ειδικό υγρό που μπορεί να ψεκαστεί στις ρωγμές.
       
      —Η επιλογή των βακτηρίων
       
      Για αυτό το σκοπό, ο Γιόνκερ επέλεξε βακτήρια του γένους Bacillus, των οποίων τα σπόρια μπορούν να παραμείνουν ζωντανά για δεκάδες ή εκατοντάδες χρόνια.
       
      Αυτά τα βακτήρια συνήθως βρίσκονται κοντά σε ενεργά ηφαίστεια και σε αλκαλικές λίμνες.
       
      «Χρειαζόμαστε βακτήρια που μπορούν να επιζήσουν στο σκληρό περιβάλλον του τσιμέντου» λέει ο ερευνητής. Εκτός του ότι είναι πολύ ξηρό, το τσιμέντο είναι επίσης υπερβολικά αλκαλικό (έχει υπερβολικά υψηλό pH) για τους περισσότερους μικροοργανισμούς. Οι βάκιλοι, όμως, δεν έχουν τέτοιο πρόβλημα.
       
      ο μόνο που χρειάζονται τα βακτήρια όταν συνέλθουν από το λήθαργο είναι τροφή και πρώτες ύλες για το σχηματισμό ασβεστόλιθου. Ως τροφή θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν απλά σάκχαρα, ωστόσο το τσιμέντο που θα προέκυπτε θα ήταν μαλακό και αδύναμο. Ο Γιόνκερ επέλεξε τελικά το γαλακτικό ασβέστιο, το οποίο οποίο συνδυάζεται με ανθρακικά ιόντα και δίνει ασβεστίτη.
       
      Η καινοτομία του Γιόνκερ έχει θέσει υποψηφιότητα για το φετινό Ευρωπαϊκό Βραβείο Εφευρέτη που απονέμει το Ευρωπαϊκό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας.
       
      Τα αυτοεπιδιορθούμενα δομικά υλικά συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον της επιστημονικής κοινότητας και προσελκύουν επενδυτικά κεφάλαια, καθώς μόνο το 2015 έχουν παρουσιαστεί στην αγορά τρία προϊόντα με αυτές τις ιδιότητες: τσιμέντο που αυτοεπιδιορθώνεται, στερεό κονίαμα επιδιόρθωσης και μια υγρή παραλλαγή.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/05/19/tsimento-vaktiria-122387/
      Περισσότερα...

      15

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.