Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Επείγουσα ενημέρωση από το ΥΠΑΝ ζητά ο ΣΑΤΕ αναφορικά με την αναστολή της υπογραφής συμβάσεων που δημοπρατήθηκαν μετά την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ, καθώς από 14/4 δεν υπογράφονται συμβάσεις. Προβληματισμός για την πρόβλεψη εξαιρέσεων.
       
      Με έγγραφο που υπογράφεται από τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστή Χατζηδάκη, με ημερομηνία 14 Απριλίου (Μεγάλη Δευτέρα) και κοινοποιήθηκε σε υπηρεσίες και ενδιαφερόμενους τις ημέρες του Πάσχα, «αναστέλλονται, σύμφωνα με μνημονιακή υποχρέωση, οι εντάξεις έργων και η υπογραφή συμβάσεων εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων που θα συμφωνούνται με την Ε.Ε.» που δημοπρατήθηκαν μετά την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ, επισημαίνει με ανακοίνωσή του ο ΣΑΤΕ.
       
      Μάλιστα, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος, το ΥΠΑΑΝ προχώρησε «σε άμεσο κλείδωμα εισαγωγής νέων εντάξεων και προσκλήσεων στο ΟΠΣ (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα)» και προειδοποίησε τους ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους ότι «για οποιαδήποτε απόφαση ένταξης εκδοθεί στο διάστημα αυτό, καθ' υπέρβαση της παρούσας εγκυκλίου, η ΔΔΕ δεν θα εγγράφει τα αντίστοιχα ποσά στις ΣΑ του ΠΔΕ».
       
      Η απόφαση αυτή, όπως επισημαίνεται στο έγγραφο θα ισχύσει «μέχρι την ολοκλήρωση της εξυγίανσης των ΕΠ του ΕΣΠΑ, η οποία θα συμφωνηθεί με τη ΓΓ ΕΣΠΑ το αργότερο μέχρι το τέλος του Απριλίου 2014 και θα πρέπει να κοινοποιηθεί στην Ε.Ε. μέχρι το τέλος Μαΐου 2014»!
       
      Σύμφωνα με το ΣΑΤΕ, το έγγραφο έχει προκαλέσει αναστάτωση στο σύνολο του εργοληπτικού κόσμου, καθώς είναι άγνωστο εάν τελικά υπογραφούν συμβάσεις εκτέλεσης για όσα συγχρηματοδοτούμενα έργα δημοπρατήθηκαν μετά τις 14 Απριλίου, αλλά και αμφίβολο για πολλά άλλα, τα οποία μπορεί να δημοπρατήθηκαν προ της 14ης Απριλίου, αλλά δεν είχε υπογραφεί σύμβαση.
       
      Την αναπάντεχη αυτή εξέλιξη και την εύλογη ανησυχία του συνόλου των κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας, διατυπώνει ο ΣΑΤΕ, σε επιστολή προς τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων - ΕΣΠΑ, Γεώργιο Γιαννούση, υπογραμμίζοντας πως «η αναπάντεχη εξέλιξη στην ροή του συστήματος παραγωγής των δημοσίων έργων έχει αναστατώσει τον εργοληπτικό κόσμο της χώρας, αφού κανείς δεν γνωρίζει εάν τελικά η συμμετοχή στις δημοπρασίες των τελευταίων τουλάχιστον τριών μηνών έχει νόημα και αντίκρισμα».
       
      Τονίζεται, επίσης, ότι οι εργοληπτικές επιχειρήσεις δαπανούν κάθε εβδομάδα σημαντικά ποσά για να εξασφαλίσουν την άρτια, έγκαιρη και έγκυρη συμμετοχή τους στις διαγωνιστικές διαδικασίες, έξοδα, πλέον, άνευ αντικρίσματος, γεγονός που δεν συνάδει, καν, με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΑΝ περί απλοποιήσεων των διαδικασιών ίδρυσης και δράσης των επιχειρήσεων της χώρας.
       
      Ταυτόχρονα διατυπώνεται και ο προβληματισμός που προκαλεί η πρόβλεψη εξαίρεσης «εξαιρετικών περιπτώσεων που θα συμφωνούνται με την Ε.Ε.» που αναφέρετε στην εγκύκλιο του υπουργείου, η οποία αφήνει «παράθυρο» για επιλεκτική υπογραφή συμβάσεων.
       
      Κατόπιν όλων αυτών, ο ΣΑΤΕ ζητά «άμεση και υπεύθυνη ενημέρωση επί των ανωτέρω θεμάτων, τα οποία και είναι κρίσιμα για την επίτευξη επαρκούς ανταγωνισμού στις διαγωνιστικές διαδικασίες των δημοσίων έργων, καθώς και την ομαλή εκτέλεσή τους», ενώ προειδοποιεί ότι σε αντίθετη περίπτωση θα συστήσει στα μέλη του να μην συμμετέχουν «στις άσκοπες και δαπανηρές δημοπρατήσεις των δημοσίων έργων».
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1211528/sate-ston-aera-ta-erga-poy-dhmopratoyntai.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε συστράτευση των πολιτών για την απόσυρση του νομοσχεδίου για τους αιγιαλούς καλεί η διαδικτυακή πρωτοβουλία πολιτών “STOP στην καταστροφή των ελληνικών αιγιαλών.
       
      Σε αυτό το πλαίσιο πολίτες, φορείς, πολιτικοί, μη κυβερνητικές οργανώσεις, δημοσιογράφοι, ΜΜΕ και κάθε ενδιαφερόμενος καλούνται να συμμετάσχουν σε ανοικτή συζήτηση και παρουσίαση απόψεων από ειδικούς σχετικά με το «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας» που προωθεί το Υπουργείο Οικονομικών.
       
      Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9 Μαΐου 2014 και ώρα 11:00-15:00 στο Αμφιθέατρο του ραδιοσταθμού Αθήνα 984 στην Τεχνόπολη (Γκάζι).
       
      Υποστηρικτές της εκδήλωσης είναι μέχρι στιγμής οι εξής φορείς και περιβαλλοντικές οργανώσεις ενώ αναμένονται και νέες “προσθήκες”: WWF, Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη (CISD), SDMed, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, ΕΛΚΕΘΕ, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, MoM, Δίκτυο Μεσόγειος SOS.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/05/07/ekdilosi-nomosxedio-aigialoi-114598/
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Η κυοφορούμενη τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας που πρόκειται να καταργήσει τα κατώτατα όρια προϋπολογισμού ανά κατηγορία έργων προκάλεσε μεγάλη ανησυχία και έντονη αναστάτωση στον εργοληπτικό κόσμο.
       
      Κατόπιν αυτού, η ΠΕΔΜΕΔΕ απέστειλε εντονότατη επιστολή ζητώντας τη διατήρηση των κατωτάτων ορίων.
       
       
      Κύριοι,
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες μας τις τελευταίες ημέρες κυοφορείται τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας που πρόκειται να καταργήσει τα κατώτατα όρια προϋπολογισμού ανά κατηγορία έργων στα οποία έχουν δικαίωμα συμμετοχής οι εγγεγραμμένες στο ΜΕΕΠ εργοληπτικές επιχειρήσεις, αναλόγως της τάξης στην οποία ανήκουν.
       
      Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας και τη δυσαρέσκειά μας για το ενδεχόμενο αυτό, το οποίο θα σημάνει αυτόματα το θάνατο όλων των ατομικών και μικρομεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων της χώρας, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας.
       
      Επειδή το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δίδει αντικείμενο εργασίας και στις μικρές και τις μεγάλες εργοληπτικές επιχειρήσεις , αφού αναλόγως της τάξης , της εμπειρίας , της στελέχωσης και των οικονομικών δυνατοτήτων τους αναλαμβάνουν την εκτέλεση των αντίστοιχου προϋπολογισμού έργων , πρέπει να διατηρηθεί αναλλοίωτο προς όφελος του τεχνικού κόσμου και των χιλιάδων εργαζομένων και συνεργαζομένων με αυτόν.
       
      Άλλως και στην δυσάρεστη περίπτωση που οι πληροφορίες μας είναι αληθείς, δεδομένης της οικονομικής κρίσης, της ελαχιστοποίησης του αντικειμένου εργασίας, της συνεχούς περικοπής του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και της
       
      Εδώ η επιστολή.
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/images/pdf_files/1549_05052014.pdf
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Την ένταξη δώδεκα ενεργειακών έργων στις Διαδικασίες των Στρατηγικών Επενδύσεων (fast track) ζητά ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννης Μανιάτης με επιστολή που απέστειλε σήμερα στη Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (Δ.Ε.Σ.Ε.).
       
      Πρόκειται για τα έργα που έχουν χαρακτηριστεί από την Ε.Ε. ως Ευρωπαϊκά Ενεργειακά Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος και στα οποία περιλαμβάνονται οι αγωγοί φυσικού αερίου TAP και Ελλάδας – Βουλγαρίας, ηλεκτρικές διασυνδέσεις και υποδομές αποθήκευσης φυσικού αερίου. Ο δε συνολικός προϋπολογισμός τους υπερβαίνει τα 11,4 δισ. ευρώ, από τα οποία περίπου τα μισά αφορούν τον αγωγό φυσικού αερίου Ισραήλ – Κύπρου – Ελλάδας.
       
      Ειδικότερα, η πρόταση του ΥΠΕΚΑ αφορά τα εξής έργα:
       
      Ηλεκτρική Ενέργεια
       
      1.Διασύνδεση Ισραήλ-Κύπρου-Ελλάδας μεταξύ Hadera (Ισραήλ) και περιοχής Αττικής, γνωστή ως Euro-Asia Interconnector. Το έργο θα έχει μεταφορική ικανότητα 2000 MW και συνολικό μήκος περίπου 1518 km. Το εκτιμώμενο κόστος επένδυσης στον ελληνικό χώρο ανέρχεται στα 800 εκατομμύρια με 1 δισεκατομμύριο ευρώ
       
      2. Διασύνδεση μεταξύ Maritsa East 1 (Bουλγαρία) και Νέα Σάντα (Eλλάδα). Πρόκειται για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Βουλγαρίας. Το συνολικό μήκος της γραμμής θα είναι περί τα 144 km, εκ των οποίων τα 29km επί Ελληνικού εδάφους. Το εκτιμώμενο κόστος επένδυσης: 8.000.000-10.000.000Euro για το Ελληνικό τμήμα της γραμμής.
       
      3.Υδροηλεκτρικό αντλησιοταμίευσης (hydro-pumped storage) στην Αμφιλοχία συνολικής ισχύος 590 MW, με στόχο την παραγωγή και την μεγάλης κλίμακας αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας. Το κόστος της επένδυσης εκτιμάται σε 500 εκατ. ευρώ.
       
      Φυσικό Αέριο
       
      4. IGB : Διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας μεταξύ Κομοτηνής και Stara Zagora. Ο IGB θα έχει μήκος 182km και αρχική μεταφορική ικανότητα 3 δις. κυβικά μέτρα ετησίως με δυνατότητα αναβάθμισης στα 5bcm. Το εκτιμώμενο κόστος επένδυσης ανέρχεται στα 250 εκατομμύρια ευρώ
       
      5. Σταθμός Μόνιμης Ανάστροφης Ροής στα Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα μεταξύ Σιδηροκάστρου (EL) και Kula (BG).
       
      6. Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη – INGS LNG Greece με δυνατότητα αεριοποίησης και μετάγγισης 6,1 δις m3 αερίου ετησίως. Η συνολική επένδυση εκτιμάται σε Euro 340 εκ.
       
      7. Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου – Aegean LNG import terminal με δυνατότητα επαναεροποίησης και μεταφοράς αερίου 3-5 bcm/y. Το εκτιμώμενο κόστος επένδυσης του έργου ανέρχεται στα 275 εκατομμύρια ευρώ.
       
      8. Εγκατάσταση αποθήκευσης στη Ν. Καβάλα, σε εξαντλημένο κοίτασμα φυσικού αερίου. Το εκτιμώμενο κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 400 εκατομμύρια ευρώ.
       
      9. Αγωγός ΤΑΡ (Ελλάδα – Αλβανία – Ιταλία). Το εκτιμώμενο κόστος της επένδυσης στον ελληνικό χώρο ανέρχεται στα 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ
       
      10.Αγωγός ITGI (διασύνδεση Τουρκίας – Ελλάδας και Ιταλίας) με προβλεπόμενη αρχική μεταφορική ικανότητα 8bcm/y με δυνατότητα αύξησης στα 12bcm/y. Το κόστος επένδυσης του χερσαίου τμήματος ανέρχεται στα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ.
       
      11.Αγωγός από υπεράκτια περιοχή Κύπρου προς Ελληνική Ενδοχώρα μέσω Κρήτης. Ο αγωγός Eastern Mediterranean θα μεταφέρει αέριο από τα νέα κοιτάσματα της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στην Ελλάδα και προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Το εκτιμώμενο κόστος ανέρχεται στα 6 δισεκατομμύρια ευρώ.
       
      12.Σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στους Κήπους του Έβρου, με εκτιμώμενο κόστος επένδυσης 70 εκατομμύρια.
       
      Σε δήλωσή του ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, επισημαίνει: «Η επίσπευση των διαδικασιών υλοποίησης των μεγάλων έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος στην Ελληνική Επικράτεια θα συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, στην ολοκλήρωση της περιφερειακής αγοράς ενέργειας με την ανάπτυξη των διασυνδέσεων με γειτονικές χώρες και αναμφίβολα στην γεωπολιτική αναβάθμιση της Ελλάδας, ως σημαντικού «περιφερειακού παίκτη» για την ενεργειακή ασφάλεια της Ε.Ε. Παράλληλα, θα προσελκύσει άμεσες παραγωγικές επενδύσεις όχι μόνο στον τομέα της ενέργειας αλλά και σε άλλους κλάδους της οικονομίας, μέσω της διασφάλισης της επάρκειας ενέργειας σε ανταγωνιστικές τιμές. Άμεσος θα είναι ο αντίκτυπος και στην αγορά εργασίας, με δημιουργία χιλιάδων θέσεων απασχόλησης, τόσο κατά τη φάση κατασκευής των έργων όσο και λειτουργίας τους.»
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%85%CF%80%CE%B5%CE%BA%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%AD%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7-%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ποια είναι σήμερα τα 10 ακριβότερα δημόσια έργα που κατασκευάζονται στην χώρα; Αν εξαιρέσουμε από τον κατάλογο τα έργα των αυτοκινητόδρομων που ανήκουν στα λεγόμενα συγχρηματοδοτούμενα θα δούμε με πολύ ενδιαφέρον ποια είναι τα έργα που πληρώνει περισσότερο ο κάθε Έλλην πολίτης.
       
      Τα έργα Μετρό και τα σιδηροδρομικά κατακλύζουν την σχετική λίστα όμως το πιο ακριβό έργο δεν ανήκει σε καμία από τις δύο προαναφερθείσες κατηγορίες. Το εντυπωσιακό είναι πως αν προσθέσουμε την αξία αυτών των 10 έργων το κόστος τους ξεπερνά τα 6 δις ευρώ.
       
      Στην λίστα έχουμε συμπεριλάβει έργα που είναι σε φάση κατασκευής και όχι αυτά που είναι σε φάση δημοπράτησης ή σχεδιασμού.
       
      Ας ξεκινήσουμε:
       
      Νο 10: Αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία (4 εργολαβίες) 245εκ.ευρώ
       
      Οι 4 εργολαβίες ξεκίνησαν το 2010 να κατασκευάζονται. Τα οικονομικά προβλήματα και οι απαλλοτριώσεις δημιούργησαν προβλήματα στην πορεία κατασκευής. Η συνολική παράδοση του έργου είναι για τα τέλη του 2015.
       
      Νο 9: Επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 Αεροδρομίου Μακεδονία κόστος περίπου 300εκ.ευρώ
       
      Τα έργα ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 2005 και τα προβλήματα φάνηκαν νωρίς για αυτό το απαιτητικό έργο. Το 2012 ξεκίνησε και δεύτερη εργολαβία για την ενίσχυση του χερσαίου τμήματος. Το ακριβές κόστος του έργου είναι άγνωστο. Η ολοκλήρωση αναμένεται να γίνει στις αρχές του 2016
       
      Νο 8: Φράγμα Ιλαρίωνα Κοζάνης κόστος περίπου 300εκ.ευρώ
       
      Το έργο αυτό έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το 1991 και αποτελεί το πιο μακρόχρονο υπό κατασκευή έργο έχοντας συμπληρώσει 23 χρόνια. Φυσικά σε αυτό συντέλεσαν διακοπές εργολαβιών, η κρίση κλπ. Αν όλα πάνε καλά φέτος θα ολοκληρωθεί η κατασκευή του.
       
      Νο 7: Αναβάθμιση σιδηροδρομικού τμήματος Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος 315εκ.ευρώ
       
      Έργο με εξαιρετική σημασία, φέρνει τον σύγχρονο σιδηρόδρομο ένα βήμα πριν από την Πάτρα. Περιλαμβάνεται η κατασκευή της σήραγγας Παναγοπούλας μήκους 4,5 χλμ. Το έργο θα ολοκληρωθεί το 2016.
       
      Νο 6: Εργολαβία σκούπα στο σιδηροδρομικό τμήμα Τιθορέα-Δομοκός 415εκ.ευρώ
       
      Το σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο της χώρας είναι σε εξέλιξη. Θέμα του η ολοκλήρωση προηγούμενων εργολαβιών και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης σε ένα τμήμα 106χλμ. Το έργο θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2017 και θα ολοκληρώσει τον σιδηροδρομικό διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
       
      Νο 5:Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης (Πατρικίου-Μίκρα) 500εκ.ευρώ
       
      Εργοτάξια δεν έχουμε δει ακόμα αλλά γίνονται όλες οι προετοιμασίες. Το έργο θα επεκτείνει το δίκτυο του Μετρό κατά 4,8χλμ και θα το φέρει μέχρι τα ανατολικά όρια του πολεοδομικού συγκροτήματος. Θα ολοκληρωθεί το 2018.
       
      Νο 4: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (Εθνική Βιβλιοθήκη, Νέα Λυρική Σκηνή, Πάρκο Σταύρος Νιάρχος) 566εκ.ευρώ
       
      Το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο ανάπλασης της χώρας λαμβάνει χώρα στο Δέλτα Φαλήρου. Ένα εντυπωσιακό σκηνικό που περιλαμβάνει ένα μοντέρνο τεράστιο κτίριο που θα στεγάσει την Εθνική Βιβλιοθήκη, την Νέα Λυρική Σκηνή και ένα υπέροχο επικλινές πάρκο. Τα έργα θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015 αλλά το κτίριο θα παραδοθεί στο κοινό περίπου ένα χρόνο αργότερα.
       
      Νο 3: Επέκταση γραμμής 3 Μετρό Αθήνας (Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο) 630εκ.ευρώ
       
      Το μοναδικό έργο Μετρό της πόλης είναι η επέκταση από την Αγία Μαρίνα μέχρι το κέντρο του Πειραιά μέσω των Πειραϊκών Δήμων. Η επέκταση περιλαμβάνει 7,5χλμ και 6 νέους σταθμούς. Το χρονοδιάγραμμα μιλά για παράδοση του 2017 αλλά η πιθανότερη χρονολογία ολοκλήρωσης είναι το 2018.
       
      Νο 2: Κατασκευή βασικής γραμμής Μετρό Θεσσαλονίκη (Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία) 1,1 δις ευρώ
       
      Το πιο βασανισμένο έργο σε όλη την Ελλάδα μετρά 8 χρόνια ζωής αφού ξεκίνησε το 2006 με σκοπό να ολοκληρωθεί το 2012. Αυτή την εποχή οι εργασίες νέκρωσαν και πάλι και οι προοπτικές του έργου είναι αβέβαιες. Περιλαμβάνει 9,6χλμ και 13 νέους σταθμούς. Το ανανεωμένο χρονοδιάγραμμα μιλά για ολοκλήρωση το 2017 αλλά στην πραγματικότητα κανείς δεν γνωρίζει προς το παρόν πότε θα δούμε αυτό το μεγάλο έργο να παραδίδεται στο κοινό.
       
      Νο 1: Νέα λιγνιτική μονάδα της ΔΕΗ «ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑ 5» 1,4 δις ευρώ
       
      Το μεγαλύτερο δημόσιο έργο κατασκευάζεται στην περιοχή της Κοζάνης. Αφορά την κατασκευή μίας νέας λιγνιτικής μονάδας και υπόσχεται πιο πράσινη διαχείριση και καλύτερα οικονομικά αποτελέσματα. Αντιμετωπίζει ακόμα προβλήματα και δεν γνωρίζουμε αν το 2017 τελικά θα ολοκληρωθεί.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/24873-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CF%84%CE%B1-10-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-project-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Το πρώτο εμπορικό κέντρο σε ελληνικό νησί, θα αποκτήσει τους επόμενους μήνες η Σύρος καθώς προωθείται στην Ερμούπολη η κατασκευή του Πiraiki Center.
       
      Πρόκειται για ένα συγκρότημα επιφάνειας 7.500 τ.μ. με επιπλέον τις κοινόχρηστες επιφάνειες και τις μεγάλες βεράντες συνολικής έκτασης 2.400 τ.μ. Το... mall της Σύρου θα περιλαμβάνει εμπορικούς χώρους υψηλού επιπέδου και πρωτοποριακούς χώρους διασκέδασης και ψυχαγωγίας όπως cafe, bowling, εστιατόρια κ.λπ.
       
      Σημειώνεται ότι οι βεράντες προκύπτουν από τον πλεονάζοντα συντελεστή δόμησης και για το λόγο αυτό λαμβάνουν άδεια κύριας χρήσης. Επιπλέον, προβλέπεται η δημιουργία στεγασμένων και υπαιθρίων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων (οι στεγασμένοι θα αντιστοιχούν σε 1.000 τ.μ. και οι υπαιθριοι σε 800 τ.μ.) για περίπου 90 οχήματα.
       

       
       
      Το Πiraiki Center θα έχει καθαρή επιφάνεια προς μίσθωση (GLA) 6.200 τ.μ. και ενιαίες επιφάνειες ενοικίασης από 60 έως 1.200 τ.μ. Στην Ερμούπολη δεν υπάρχουν ενιαίες εμπορικές επιφάνειες πάνω από 150 τ.μ. με αποτέλεσμα οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής και ψυχαγωγίας να μην μπορούν να τοποθετηθούν στη Σύρο παρά το γεγονός ότι είναι το πιο πυκνοκατοικημένο νησί των Κυκλάδων με 25.000 μόνιμους κατοίκους που την καλοκαιρινή περίοδο γίνονται 65.000.
       
      Ηδη έχει προχωρήσει συμφωνία με τον όμιλο Lidl για τη δημιουργία καταστήματος στο εμπορικό κέντρο ενώ ξεκινούν και οι διαδικασίες μίσθωσης των υπολοίπων χώρων.
       

       
       
      Tο Πiraiki Center αναπτύσσεται σε κτίριο που κατασκευάστηκε το 1938, αποκτήθηκε τη δεκαετία του '60 από την Πειραϊκή Πατραϊκή και λειτούργησε επί πολλά χρόνια ως ένα από τα κλωστήρια της εταιρείας Τερλάνα.
       
      Πρόκειται για ένα από τα χαρακτηριστικά πέτρινα βιομηχανικά κτίρια της Σύρου που απέχει 1.200 μέτρα από την κεντρική πλατεία Δημαρχείου και ανήκει στην οικογένεια Ιγνατιάδη.
       
      Το αρχιτεκτονικό γραφείο που έχει αναλάβει τη μελέτη του έργου είναι η Εψιλον Κατασκευαστική η οποία ιδρύθηκε από τον Ευάγγελο Τσιρώνη και την Γεωργία Ζώη.
       

       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=31154
      Περισσότερα...

      5

    • peterpan

      To Institution of Civil Engineers, UK διοργανώνει το διεθνές συνέδριο European Local Association Conferenceφέτος στη χώρα μας.
       
      Πρόκειται για πενθήμερο συνέδριο με παρουσίες φορέων και μηχανικών από όλες τις χώρες της Ευρώπης.
       
      Την Παρασκευή 09/05/2014 θα πραγματοποιηθεί Τechnical Conference με θέμα Greece, a Sea and Land transportation Hub through the Centuries.
       
      Περισσότερες πληροφορίες στα παρακάτω link και στο επισυναπτόμενο φυλλάδιο.
       
      http://icelocal.gr/pdf/ELAC_2014_Technical_Conference_Programme.pdf
       
      ELAC 2014 Technical Conference Programme.pdf
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/24840-19%CE%BF-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF-elac-2014-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%E2%80%93-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%82-%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%87%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το ΚΕΠΕ αναλαμβάνει να συντάξει το σχέδιο για τις ενοποιήσεις των ασφαλιστικών Ταμείων που έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση να υποβάλλει στην τρόικα έως τα τέλη Ιουνίου στο πλαίσιο της νέας μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες της " Ημερησίας", την ανάθεση της σχετικής μελέτης - "προπομπού" των οργανωτικών και των άλλων παρεμβάσεων οι οποίες θα γίνουν από την 1/1/2015 σε εφαρμογή του επικαιροποιημένου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, προβλέπει απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση που πρόκειται να εκδοθεί μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα. Για την εκπόνηση της μελέτης, το ΚΕΠΕ θα συνεργαστεί με τους διοικητές του ΙΚΑ και του ΟΑΕΕ (που θα αποτελέσουν τους 2 βασικούς "πυλώνες" της νέας οργανωτικής δομής της Κοινωνικής Ασφάλισης για τους μισθωτούς και τους αυτοαπασχολούμενους, αντίστοιχα) τη Γενική Διεύθυνση της Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και τους προέδρους άλλων Ταμείων.
       
      Οι ενοποιήσεις των Ταμείων αποτελούν το πρώτο βήμα της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού (προβλέπονται, επίσης, μειώσεις εισφορών, καταργήσεις κοινωνικών πόρων, παραμετρικές αλλαγές - δηλ. παρεμβάσεις στα χαμηλότερα του 62ου έτους όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, στα ελάχιστα απαιτούμενα έτη για την κατώτατη σύνταξη που δεν δίνει κίνητρο ασφάλισης και ενσωματώνει μεγάλο τμήμα παροχής χωρίς καταβολή εισφοράς - καθώς και στους όρους καταβολής της βασικής σύνταξης). Με αφορμή το σχεδιασμό για την απονομή κατώτατης σύνταξης με 6.000 ημέρες ασφάλισης (20ετία) αντί των 4.500 (15ετία) που αποκάλυψε η "Ημερησία του Σαββάτου", η ΔΗΜΑΡ, με δήλωση του Δ. Χατζησωκράτη, κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας "να εγκαταλείψει το σχέδιο" υπενθυμίζοντας ότι το ίδιο μέτρο είχε τεθεί και στο παρελθόν και είχε αποτραπεί μετά το "βέτο" της Δημοκρατικής Αριστεράς (η οποία συμμετείχε, τότε, στο κυβερνητικό σχήμα).
       
      Γ. ΓΑΤΟΣ
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33039&subid=2&pubid=113267140
      Περισσότερα...

      0

    • nisorvani

      Έγγραφο με αρ. πρωτ. 4044/30-4-2014 "Εφαρμογή των άρθρων 23 παρ. 1 και 24 παρ. 1 και 8 του ν.4178/13".
       
      Δείτε το σχετικό έγγραφο εδώ: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=f5R3q3mm%2fzc%3d&tabid=777&language=el-GR
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=3087&language=el-GR
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Με... εύνοια αντιμετωπίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος περίπου 5.000 ιδιοκτήτες, που μπήκαν την περίοδο 2011-2013 στη διαδικασία νομιμοποίησης αυθαιρέτων κτισμάτων με εφάπαξ πρόστιμο αλλά δεν πλήρωσαν τις δόσεις τους και ταυτοχρόνως δεν έκαναν μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου 2014 «δήλωση γέφυρα» από το «νόμο Παπακωνσταντίνου», που κρίθηκε αντισυνταγματικός, στο νέο «νόμο Καλαφάτη».
       
      Με υπουργική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΚΑ Ν. Ταγαρά αλλάζει η αρχική ρύθμιση, που προέβλεπε οι ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης κατηγορίας να πληρώσουν ξανά παράβολο υπέρ του ελληνικού Δημοσίου από 500 έως 10.000 ευρώ ανάλογα με την κατηγορία και την επιφάνεια του αυθαιρέτου τους και προβλέπεται ως ηπιότερη «καμπάνα», ότι θα επιβαρύνονται με προσαύξηση του προστίμου τους κατά 1% για τις δόσεις που «τρέχουν» μετά τον περασμένο Φεβρουάριο.
       
      Συγκεκριμένα, η σχετική υπουργική απόφαση, που υπέγραψε ο κ. Ταγαράς, προβλέπει ότι «τα στοιχεία των δηλώσεων που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 («νόμος Παπακωνσταντίνου») και έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή βρίσκονται σε αρχική υποβολή με πληρωμένο παράβολο, μεταφέρονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του ν. 4178/2013 («νόμος Καλαφάτη»), με προσαύξηση 1% ανά μήνα καθυστέρησης μετά την παρέλευση του πρώτου εξαμήνου εφαρμογής του ν. 4178/2013 (δηλαδή μετά τις 6 Φεβρουαρίου 2014), το οποίο είχε οριστεί ως προθεσμία μεταφοράς».
       
      Μεταφορά αιτήσεων
       
      Ως γνωστόν το ΥΠΕΚΑ, μετά την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ κάλεσε τους περίπου 350.000 ιδιοκτήτες ακινήτων που υπέβαλαν την περίοδο 2011-2013 συνολικά 562.263 δηλώσεις νομιμοποίησης αυθαιρέτων με το «νόμο Παπακωνσταντίνου», με καταλογισμό προστίμων συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ, να ενταχθούν στο «νόμο Καλαφάτη» με μια απλή αίτηση, μέσω ιδιώτη μηχανικού, στο ηλεκτρονικό σύστημα δηλώσεων του ΤΕΕ, προκειμένου να θωρακιστούν από τις συνέπειες της απόφασης του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου. Δηλαδή για να μην είναι ευάλωτοι σε προσφυγές και για να μην αντιμετωπίσουν εμπλοκές και προβλήματα σε πωλήσεις και μεταβιβάσεις των ακινήτων τους.
       
      Από τους 350.000 ιδιοκτήτες μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο είχαν υπαχθεί στο νέο νόμο περισσότεροι από 220.000 ιδιοκτήτες και έπεται συνέχεια. Σημειώνεται ότι όλοι οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων και ακινήτων με πολεοδομικές υπερβάσεις, τόσο οι νέοι που θα κάνουν δήλωση για πρώτη φορά όσοι και οι 1,1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες που έχουν ήδη υπαχθεί στους νόμους τακτοποίησης αυθαιρέτων (ν. 4014/2011 του Γ. Παπακωνσταντίνου και Ν. 3843/2010 της Τ. Μπιρμπίλη) μπορούν να ενταχθούν στο «νόμο Καλαφάτη» μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, δηλαδή στη διάρκεια της συνολικά 18μηνης ισχύος της εφαρμογής του.
       
      Τώρα με τη νέα ρύθμιση γίνεται υποχρεωτική υπαγωγή στο νέο νόμο μόνο για περίπου 5.000 ιδιοκτήτες, που δεν έκαναν εμπρόθεσμη μεταφορά της δήλωσής τους, έχοντας πληρώσει μόνο το παράβολο είτε οφείλοντας περισσότερες από δύο δόσεις του προστίμου μετά την παρέλευση της 6ης Φεβρουαρίου 2014. Για τους ίδιους και μόνον ισχύει επίσης η προσαύξηση του προστίμου κατά 1% μηνιαίως.
       
      Παράταση 10 μηνών
       
      Παράλληλα με την ίδια απόφαση που υπέγραψε ο κ. Ταγαράς, σχεδόν άλλους 10 μήνες θα έχουν στη διάθεσή τους οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, προκειμένου να καταθέσουν μέσω ιδιώτη μηχανικού και του ηλεκτρονικού συστήματος όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την τακτοποίηση. Το ΥΠΕΚΑ έδωσε παράταση στους μηχανικούς που μπαίνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής των αιτήσεων και των δικαιολογητικών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ένταξης στο νόμο Καλαφάτη (4178/2013).
       
      Ετσι, θα μπορούν μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο να καταθέσουν αεροφωτογραφίες, έγγραφα δημόσιας αρχής που χρειάζονται για την ένταξη στο νόμο. Ο νόμος, ο οποίος είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 8 Αυγούστου 2013 (με καταληκτική ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2015), έδινε προθεσμία έξι μηνών για την ηλεκτρονική υποδοχή των στοιχείων.
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=428505 - Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Ο έως τώρα πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης, επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Μηχανικών επανεξελέγη, αργά το βράδυ του Σαββάτου, κατά την δεύτερη ψηφοφορία μεταξύ των μελών της Αντιπροσωπείας, της επονομαζόμενης και «Βουλής των μηχανικών» (200 μέλη), επικρατώντας του Γεώργιου Στασινού, επικεφαλής της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών-Ανανέωση Πρωτοπορία.
       
      Κατά την πρώτη ψηφοφορία συνυποψήφια ήταν και η Θεοπίστη Πέρκα, της Ριζοσπαστικής Πρωτοβουλίας Μηχανικών.
       
      Το αποτέλεσμα των δυο ψηφοφοριών έχει αναλυτικά ως εξής:
       

       
      «Η επανεκλογή μου ως πρόεδρος του ΤΕΕ,μέσα από τις κατοχυρωμένες δημοκρατικές λειτουργίες και διαδικασίες του φορέα μας, πρώτα και πάνω απ’ όλα αποτελεί νίκη του ακηδεμόνευτου και ανεξάρτητου φορέα μας, των Ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών και του συνόλου των προοδευτικών δυνάμεων, ενάντια σε όσους επιχείρησαν την μετατροπή του ΤΕΕ σε ενεργούμενο κυβερνητικών ομάδων ή κομματικών ‘στρατών’. Είναι μια εκλογική νίκη με σαφή κατεύθυνση την υπεράσπιση του κατοχυρωμένου και αδιαπραγμάτευτου επιστημονικού, αναπτυξιακού ρόλου των διπλωματούχων μηχανικών και του ΤΕΕ, με αγωνιστικό πρόσημο για την αντιμετώπιση και επίλυση των μεγάλων, επιστημονικών, εργασιακών, επαγγελματικών προβλημάτων που πλήττουν το ελληνικό τεχνικό δυναμικό. Το ασφαλιστικό, η αντιμετώπιση της ανεργίας, η προστασία των θεσμών από την αποδόμηση, θα είναι στο επίκεντρο αυτών των αγώνων.
       
      Η συνεργασία μας με όλες τις δυνάμεις και τα πρόσωπα που αναδείχθηκαν από την αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, έχει στόχο:
      Ν’ αγωνιστούμε ενωτικά και δημοκρατικά, ώστε να πετύχουμε πλήρη ανατροπή των τραγικά αποτυχημένων αδιέξοδων μνημονιακών πολιτικών και επιλογών υποτέλειας της χώρας, που ισοπεδώνουν τον εθνικό-παραγωγικό ιστό, τους επιστήμονες, ολόκληρη την εθνική οικονομία, την κοινωνία και το μέλλον της νεολαίας.
      Να διεκδικήσουμε με πρωταγωνιστικό ρόλο των διπλωματούχων μηχανικών και του ΤΕΕ,την πλήρη εφαρμογή ενός σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, με ιεραρχημένες παρεμβάσεις σε όλα τα μέτωπα, στο κέντρο και στην περιφέερεια, που θα κατοχυρώνει την αναπτυξιακή πορεία της χώρας δυναμικά και ισότιμα στο ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον.

      Η βαθειά κρίση την οποία βιώνουν οι Έλληνες πολίτες και μεταξύ αυτών με δραματικό τρόπο οι διπλωματούχοι μηχανικοί, δεν επιτρέπουν πανηγυρισμούς, αλλά αντιθέτως επιβάλλουν συστράτευση, ωριμότητα και αγώνες, ώστε να βγει η χώρα από την επτάχρονη κρίση και να μπει επιτέλους σε πορεία ανασυγκρότησης και ανάπτυξης. Ιδίως δεν μπορούν και δεν δικαιούνται να πανηγυρίσουν όσοι έχουν καίρια ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση της χώρας και έχουν εναντιωθεί με πράξεις και παραλείψεις τους κατά των Ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών και του ΤΕΕ».
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/proedros-tee-epanejelegei-o-xrhstow-spirtzis/
      Περισσότερα...

      50

    • Engineer

      Ποινικές ευθύνες για τις εργασίες διαμόρφωσης και ανακαίνισης των δύο διατηρητέων κτιρίων, όπου λειτουργεί το νέο υποκατάστημα της σουηδικής αλυσίδας ένδυσης Η&Μ (Hennes & Mauritz AB), στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ζήτησε να διερευνηθούν ο εισαγγελέας.
       
      Με παραγγελία του προς τον Πταισματοδίκη, ο εισαγγελέας διαφθοράς Θεσσαλονίκης, Αργύρης Δημόπουλος, διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας. Αφορμή στάθηκε καταγγελία για σωρεία οικοδομικών και πολεοδομικών παραβάσεων κατά τις εργασίες που έγιναν στο Μέγαρο Βικτωρία και στη Στοά Πελοσώφ (πιο γνωστή ως Παλιό Ταχυδρομείο), που εκμεταλλεύεται η σουηδική αλυσίδα, επί της οδού Τσιμισκή, στη γωνία με την οδό Κομνηνών.
       
      Σύμφωνα με την καταγγελία, οι εκδοθείσες άδειες από τις αρμόδιες υπηρεσίες (δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) δεν είναι σύννομες, ενώ αναφέρονται κίνδυνοι στατικής επάρκειας του νέου καταστήματος.
       
      Ο αντεισαγγελέας Εφετών ζήτησε, στο πλαίσιο της έρευνας που διέταξε, να γίνει πραγματογνωμοσύνη και να ελεγχθούν οι μελέτες των αδειών. Τα αδικήματα που διερευνώνται είναι αυτά της υπηρεσιακής απιστίας, της δωροδοκίας, της παράβασης καθήκοντος και παραβάσεις της οικοδομικής και πολεοδομικής νομοθεσίας.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B4/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Οποιαδήποτε στρατηγική για την υπέρβαση της οικονομικής κρίσης δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη των επενδυτικών πρωτοβουλιών και μάλιστα των ιδιωτικών, τις οποίες το κράτος οφείλει να προωθεί και να ενισχύει με κάθε θεσμικό τρόπο.
       
      Η εν πολλοίς αυτονόητη αυτή παραδοχή υιοθετείται στη χώρα μας δυστυχώς μόνον σε επίπεδο διακήρυξης αρχών, ακόμη και από δυνάμεις που ενστερνίζονται τον οικονομικό φιλελευθερισμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στρέβλωσης στον τομέα αυτό αποτελεί, δίχως αμφιβολία, η πολιτική της χώρας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και κυρίως στα φωτοβολταϊκά. Σε μια χώρα που θα μπορούσε να αναδειχθεί πρωτοπόρος στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς, η κρατική πολιτική των τελευταίων ετών οδηγεί σε καταστροφή των επενδύσεων που έχουν γίνει με παρότρυνση μάλιστα των κυβερνώντων. Με πρόσχημα τα ελλείμματα που δημιούργησε η ίδια κρατική πολιτική στον ειδικό Λογαριασμό των Α.Π.Ε. επιβλήθηκαν, αρχικά με τον ν. 4093/2012 κεφαλικός φόρος 25%-30% στις τιμές πώλησης και, πρόσφατα, με τον ν. 4254/2014 υποχρεωτική μονομερής μείωση των συμβατικών τιμών σε ποσοστό που σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνει το 40%. Επιπλέον, με τον τελευταίο αυτό νόμο επιβάλλεται αναδρομικά υποχρεωτική έκπτωση που αγγίζει το 40% στις τιμές πώλησης για την ηλεκτρική ενέργεια που έχει παραχθεί το έτος 2013 (!).
       
      Με τον τρόπο αυτό, το «φιλελεύθερο» (κατά τα λοιπά) κράτος ανατρέπει πλήρως τις συμβάσεις που έχουν συνάψει (και μάλιστα με παρότρυνση του ίδιου) οι επενδυτές – παραγωγοί και τους οδηγεί, εν πλήρη γνώση του, στην οικονομική καταστροφή. Αποτέλεσμα της «πολιτικής» αυτής θα είναι να περάσουν οι –οικονομικά απαξιωμένοι- φωτοβολταϊκοί σταθμοί στις δανείστριες τράπεζες και, στη συνέχεια, να πουληθούν σε εξευτελιστικές τιμές!
       
      Πρόκειται, αναμφίβολα, για ρυθμίσεις που είναι κραυγαλέα αντισυνταγματικές, αφού παραβιάζουν ευθέως τις διατάξεις του Συντάγματος που κατοχυρώνουν την οικονομική ελευθερία, την επιχειρηματική ελευθερία και την ελευθερία των συμβάσεων (άρθρο 5 παρ. 1 Συντ.). Παράλληλα, προσκρούουν στις αντίστοιχες διατάξεις της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
       
      Τον αντισυνταγματικό χαρακτήρα των περιορισμών αυτών εντοπίζει μάλιστα και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής στην Έκθεσή της που συνοδεύει τον ν. 4254/2014 (!). Έτσι, το κράτος αντί να είναι αρωγός και συμπαραστάτης των παραγωγών-επενδυτών καθίσταται κυριολεκτικά αντίδικός τους, αφού τους υποχρεώνει να καταφεύγουν μαζικά στη Δικαιοσύνη για να προασπίσουν στοιχειωδώς τα συμφέροντά τους, καταθέτοντας αγωγές στα διοικητικά και στα αστικά δικαστήρια.
       
      Μπροστά σε μια τέτοια πολιτική αντιφάσεων θα μπορούσε να αναρωτηθεί εύλογα κανείς τι και ποιον εξυπηρετεί τελικά αυτή η εμφάνιση του κράτους με τη μορφή Ιανού: Ταυτόχρονα ως υπέρμαχου των επενδυτικών πρωτοβουλιών και ως πολέμιου και αντίδικου των επενδυτών… Ένα είναι βέβαιο πάντως: Το κράτος Ιανός δεν θα κατορθώσει ποτέ να γίνει αξιόπιστος προορισμός επενδυτικών κεφαλαίων και, άρα, φορέας ανάπτυξης και προόδου.
       
      *Ο Συνταγματολόγος Δρ. Απόστολος Παπακωνσταντίνου είναι εταίρος της Δικηγορικής Εταιρείας «Απ. Παπακωνσταντίνου – Γ. Κατρούγκαλος – Ν. Χλέπας και Συνεργάτες»
       
      Πηγή: Το κράτος Ιανός: Το παράδειγμα των επενδύσεων στα φωτοβολταϊκά | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/blog/49353/kratos-ianos-paradeigma-ton-ependyseon-sta-fotovoltaika#ixzz30dWXPoVo
      Περισσότερα...

      15

    • grgk

      Μία οικολογική, αλλά… τσουχτερή οικονομικά πρόταση παρουσίασε ένα ζευγάρι από το Αινταχο των ΗΠΑ, οι οποίοι μέσω της εταιρείας τους Solar Roadways αναζητούν 1.000.000 δολάρια, προκειμένου να αντικαταστήσουν την κλασική άσφαλτο στους δρόμους με ηλιακές κυψέλες.
       
      Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Σκοτ Μπρούσο και η σύζυγός του Τζούλι σχεδίαζαν αυτή την ιδέα από το 2006: δρόμοι από γυάλινα πάνελ που παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα αντλώντας ενέργεια από τον ήλιο, λιώνουν το χιόνι και αντικαθιστούν τα φώτα του δρόμου.
      Μία πρώτη ώθηση για την ιδέα τους ήταν η δωρεά ύψους 100.000 δολαρίων από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και 750.000 από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινητόδρομων, για να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
       
      Όπως εξηγούν οι ίδιοι, τα εξάγωνα φωτοβολταϊκά πάνελ τους, έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πραγματικές συνθήκες και είναι κατασκευασμένα από σκληρό γυαλί σε πολλά επίπεδα, με διάρκεια ζωής περίπου 20 χρόνια. Μάλιστα, τα σπασμένα πάνελ μπορούν απλώς να αντικατασταθούν, αντί να στρωθεί από την αρχή ένα τμήμα του δρόμου.
       
      Μία οικολογική, αλλά… τσουχτερή οικονομικά πρόταση παρουσίασε ένα ζευγάρι από το Αινταχο των ΗΠΑ, οι οποίοι μέσω της εταιρείας τους Solar Roadways αναζητούν 1.000.000 δολάρια, προκειμένου να αντικαταστήσουν την κλασική άσφαλτο στους δρόμους με ηλιακές κυψέλες.
       
      Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Σκοτ Μπρούσο και η σύζυγός του Τζούλι σχεδίαζαν αυτή την ιδέα από το 2006: δρόμοι από γυάλινα πάνελ που παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα αντλώντας ενέργεια από τον ήλιο, λιώνουν το χιόνι και αντικαθιστούν τα φώτα του δρόμου.
       
      Μία πρώτη ώθηση για την ιδέα τους ήταν η δωρεά ύψους 100.000 δολαρίων από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και 750.000 από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινητόδρομων, για να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
       
      Οπως εξηγούν οι ίδιοι, τα εξάγωνα φωτοβολταϊκά πάνελ τους, έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πραγματικές συνθήκες και είναι κατασκευασμένα από σκληρό γυαλί σε πολλά επίπεδα, με διάρκεια ζωής περίπου 20 χρόνια. Μάλιστα, τα σπασμένα πάνελ μπορούν απλώς να αντικατασταθούν, αντί να στρωθεί από την αρχή ένα τμήμα του δρόμου.
       
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=31986
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το «πράσινο φως» για τη μετεγκατάσταση του καταυλισμού των Ρομά από την περιοχή του Νομισματοκοπείου του Δήμου Χαλανδρίου στη θέση της Παλαιάς Αμερικάνικης Βάσης στην κορυφή «Κανδύλι» του όρους Πατέρας, έδωσε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
       
      Τα μέλη του ΚΑΣ δέχτηκαν κατά πλειοψηφία (με μία ψήφο κατά) την εισήγηση της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων περί μη άμεσης και έμμεσης βλάβης αρχαίου οχυρού που εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια αυτοψίας περίπου 100 μ. βορειοδυτικά της βάσης.
       
      Κυρίως όμως κατανόησαν την αναγκαιότητα της περίστασης, όπως αναφέρθηκε από τους εκπροσώπους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής που έκαναν και το σχετικό αίτημα, καθώς υπάρχει εισαγγελική προθεσμία ως τις 17 Ιουνίου η οποία αφορά δύο αλληλένδετα θέματα: την κατεδάφιση των αυθαιρέτων στο Νομισματοκοπείο και την προσωρινή μετεγκατάσταση του καταυλισμού των Ρομά.
       
      Ο καταυλισμός χωροθετείται μέσα στον υφιστάμενο χώρο της παλαιάς βάσης, εμβαδού 37 στρεμμάτων, όπου υπάρχουν ήδη τσιμεντένιες βάσεις, ενώ θα δημιουργηθούν κι άλλες, πάνω στις οποίες θα τοποθετηθούν 51 οικίσκοι (25 τ.μ.) και άλλοι 9 οικίσκοι (45 τ.μ.).
       
      Δύο υφιστάμενα κτίρια θα διατηρηθούν και θα μετατραπούν σε πλυντήρια και στεγνωτήρια, ενώ θα δημιουργηθεί ένα ακόμα κτίριο, 300 τ.μ., ως χώρος για εκδηλώσεις. Δύο γήπεδα, ένα για μπάσκετ κι ένα για ποδόσφαιρο, θα κατασκευαστούν σε εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, ενώ θα διαμορφωθούν και δύο δεξαμενές, πέρα της υφιστάμενης.
       
      Ο καταυλισμός έχει τον χαρακτήρα του προσωρινού, οι δε εργασίες, που θα είναι μικρής έκτασης, θα γίνουν υπό την εποπτεία των αρμόδιων Εφορειών Αρχαιοτήτων.
       
      Τα κατάλοιπα του οχυρωματικού περιβόλου, μαζί με εκείνα δύο πύργων, που βρίσκονται σε στρατηγική θέση πάνω στο όρος Πατέρα, ανήκουν στο δίκτυο των αρχαίων οχυρών, που ήταν γνωστοί στην περιοχή της Μεγαρίδας. Ο αρχαίος περίβολος είναι πιθανότατα του 3ου αι. π. Χ. και είναι αντίστοιχος με εκείνους, που χτίστηκαν για τις άμεσες ανάγκες του Χρεμωνίδειου Πολέμου.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231315345
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Καταργείται από τον ερχόμενο Ιούνιο η σταυροειδής επιδότηση στα τιμολόγια του ρεύματος η επιδότηση δηλαδή ενός τιμολογίου προκειμένου να είναι φθηνό, με την αύξηση του τιμολογίου μιας άλλης κατηγορίας.
       
      Μέχρι τώρα ίσχυαν οι σταυροειδείς επιδοτήσεις για 2,5 εκατ. καταναλωτές με κατανάλωση έως 800 κιλοβατώρες ανά τετράμηνο και το σύνολο των αγροτικών καταναλώσεων της χώρας, οι οποίοι χρεώνονται για όλο το 24ωρο με την κατά 40% χαμηλότερη τιμή του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ. Ταυτόχρονα υπήρχε επιβάρυνση στις εμπορικές καταναλώσεις μέσης τάσης οι οποίες επιβαρύνονταν με το κόστος των επιδοτούμενων τιμολογίων.
       
      Ερωτηθείς σχετικά ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου, διευκρίνησε οτι προωθείται σχέδιο σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε οι αυξήσεις να μην πλήξουν τις καταναλώσεις που αφορούν την πρώτη κατοικία.
       
      Συγκεκριμένα, θα αξιοποιηθεί η βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών για να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο οι καταναλώσεις που αφορούν στην πρώτη κατοικία.
       
      Όσον αφορά τα τιμολόγια αγροτικής χρήσης, η κυβέρνηση έχει πάρει παράταση από την τρόικα μέχρι το τέλος του 2015 προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των "έξυπνων" μετρητών.
       
      Στις εμπορικές καταναλώσεις η κατάργηση των σταυροειδών επιδοτήσεων αναμένεται να φέρει μειώσεις οι οποίες εκτιμάται ότι θα φτάσουν στο 4% - 5%.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=31113
      Περισσότερα...

      0

    • venezia

      Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Τ.Α.Α. στην συνεδρίαση του της 30/04/2014, αποφάσισε την παράταση πληρωμής των εισφορών Α΄ Εξαμήνου 2014 έως 31/08/2014.
       
      Πηγή: http://www.etaa.gr/index.php?option=com_content
      Περισσότερα...

      14

    • spapako

      Ξεκινά από το ΤΕΕ η διενέργεια των εξετάσεων για την ανάδειξη των Ενεργειακών Επιθεωρητών. Σε συνέχεια της προσφοράς του ΤΕΕ στην κατάρτιση των Τεχνικών Οδηγιών για την εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ στην Ελλάδα και την υποστήριξη της δημιουργίας λογισμικού αναφοράς για τη διενέργεια των υπολογισμών, το ΤΕΕ υλοποίησε τις υποδομές για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων για συμμετοχή στις εξετάσεις και την εξέταση με ηλεκτρονικό σύστημα που θα αντιμετωπίζει αντικειμενικά, ισότιμα όλους τους μηχανικούς.
       
      Τα θέματα εξετάσεων προετοιμάζονται και αποφασίζονται από το ΥΠΕΚΑ.
       
      Η διαδικασία θα απαιτεί μόνο την επίσκεψη σε Εξεταστικό Κέντρο του ΤΕΕ για την διεξαγωγή της εξέτασης και όλες οι υπόλοιπες διαδικασίες θα διενεργούνται και θα ολοκληρώνονται ηλεκτρονικά.
       
      Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στις εξετάσεις, για τη χορήγηση της άδειας Ενεργειακού Επιθεωρητή, θα είναι διαθέσιμο στους ενδιαφερόμενους μηχανικούς την 12η Μαΐου 2014 και οι εξετάσεις στα εξεταστικά κέντρα του ΤΕΕ θα ξεκινήσουν από την 20η Μαΐου 2014, σύμφωνα με την συνημμένη πρόσκληση.
       
      Συνημμένη η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΚΤΙΡΙΩΝ που υπογράφει ο πρόεδρος ΤΕΕ, Χρ. Σπίρτζης.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/tee-ejetaseis-energeiakvn-epiuevrhtvn/
      Περισσότερα...

      15

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.