Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.536


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.322


  3. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.705


  4. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.869


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 03/08/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.
    2 points
  2. εχει ηδη απαντησει ο netmin909 και σε καλυψε...
    1 point
  3. Αν είναι δρόμος διανομής , καθως μιλας για προσφυγικά και δεν έχεις ΖΟΕ ΓΠΣ natura και άλλες διατάξεις που θέτουν μεγαλύτερα όρια κατάτμησης, μπορείς.
    1 point
  4. η "καταληψη" μερικών τμ. διπλανης ΟΙ ειναι ιδιωτικη "διαφορά". Αν φαινεται στα συμβολαια, καλυπτεται με την διαμερισματωση. Εάν δεν φαινεται στο συμβολαιο, δεν καλυπτεται ουτε με συναινεση, ούτε με εκ κατασκευής ουτε με το σε ολους τους οροφους.- αν προκειται να γινει μεταβιβαση- Θεωρητικα ο "μικροτερος" μπορει να πουλησει με σημειωση οτι "ειναι μικροτερο" αλλα ο "μεγαλυτερος" εχει προβλημα. Διαφορετικη ειναι η περιπτωση με την επεκταση σε κοινοχρηστα. Εκει καλυπτεται με το αρθρο 98, πλην ομως, Και παλι υπαρχει θεμα , τι γινεται στη συνεχεια και "αν" και "πώς" γινεται η "μονομερης τροποποιηση της συστασης" και η μεταβιβαση.
    1 point
  5. Είναι απολύτως σαφές (για όλους όσους γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα)!!! Εννοεί, αυτές που "...πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά τις 9.6.1975" και δεν εμπίπτουν στην Κατηγορία 1, αλλά σε οποιαδήποτε άλλη, αναλόγως των αποδεικτικών στοιχείων παλαιότητας, που θα προσκομιστούν από τον ιδιοκτήτη.
    1 point
  6. Καλησπέρα σας έχω ασχοληθεί επί του θέματος ψηφιακή υπογραφή από το 2015. Το oberthur είναι το ποιο οικονομικό usb token αλλά βγάζει αρκετά προβλήματα οπότε δώστε 10 ευρώ παραπάνω και αγοράστε το safenet 5110 (όχι για windows xp) Την διαδικασία που σας έχει βάλει το κτηματολογικό την γνωρίζω και έχουμε ανεβάσει με επιτυχία με αρκετούς μηχανικούς dxf στο κτηματολόγιο αν χρειάζεστε κάτι ρωτήστε με και αν μπορώ θα σας βοηθήσω Έχω ξανακούσει παρόμοιο πρόβλημα δεν είσαι ο μόνος!! Όταν βγαίνει το σφάλμα D σημαίνει ότι δεν έχετε στήσει σωστά τα πιστοποιητικά στον υπολογιστή σας, η καλύτερη λύση για τα orfan objects είναι να κάνετε initialise to token (σαν format δηλαδή) και μετά ξανά κεπ έλεγχος των πιστοποιητικών ότι είναι σωστά στον υπολογιστή και ξανά προσπάθεια για κατέβασμα των πιστοποιητικών για να γίνετε εγκατάσταση μόνο το 1 πιστοποιητικό δεν έχετε εγκαταστήσει σωστά τα ψηφιακά πιστοποιητικά στον υπολογιστή σας πριν προσπαθήσετε ξανά κάντε initialise το usb token και εγκαταστήστε σωστά τα πιστοποιητικά στον υπολογιστή σας Μην κάνεις διαδοχικές δημοσιεύσεις. Τα μηνύματά σου συγχωνεύτηκαν. Διάβασε τους κανόνες συμμετοχής. Pavlos33
    1 point
  7. @dazisimo Με βάση και τα παραπάνω που είπα, μπορείς να τακτοποιήσεις και να εκδόσεις βεβαίωση. Κατά την γνώμη μου εκεί σταματάει κι η δουλειά σου. Είναι δουλειά άλλης επιστήμης για το αν θα κάνει την διόρθωση της Ο.Ι. πριν την μεταβίβαση, την μεταγραφή στο Κτηματολόγιο κλπ. Ας μην μπλέκουμε τις 2 επιστήμες κατά την γνώμη μου. Ναι στην συνεργασία, όχι στο μπλέξιμο των ρόλων Συμφωνώ με @Alex99 δηλαδή
    1 point
  8. Συνοψίζοντας dazissimo, παρότι εσύ μπορείς να προχωρήσεις μονομερώς τη ρύθμιση εφόσον αποδεικνύεις ότι έχεις εκ κατασκευής υπέρβαση εις βάρος του κοινόχρηστου, θα την χρειαστεί ο ιδιοκτήτης για να μεταβιβάσει προκειμένου να τροποποιήσει την υπάρχουσα σύσταση.
    1 point
  9. Συνέχισε να έχεις αυτή την "επιφύλαξη".... Σαχλαμάρες λένε στο ΤΕΕ Θράκης.....
    1 point
  10. μπορεις να τακτοποιησεις...αλλά, Θα πρεπει να εχεις συσταση και συμβολαιο, συμφωνα με την διαφορετικη κατασταση... Οπότε, με διαμερισματωση τακτοποιεις την διαφορα μεταξυ κατοψης αδειας και συμβολαιου... ειτε απο κοινου με τον διπλανο ειτε απο μονος σου και μεταβιβαζεις. Αν δεν εχεις συμβολαιο που να φαινεται η αλλαγη, θα πρεπει μετα να κανεις τροποποιηση της συστασης. Φυσικα το ίδιο προβλημα εχει και ο διπλανος...αλλα μπορει να τα στηλωσε...και να μην θελει σημερα... Αβυσος η ...ψυχη του γειτονα...
    1 point
  11. Η διατύπωση στο αρχικό ερώτημα δεν ήταν σαφής και παραπέμπει σε αλλαγή χρήσης ισογείου. Όμως και πάλι όμως υπάρχει απαλλαγή. Υπόγειο είναι επί εδάφους, οπότε δεν έχει απολύτως κανένα νόημα η αύξηση φορτίων από τη νέα χρήση διότι αυτά δεν μεταβιβάζονται σε υποκείμενο όροφο και εν γένει στο στατικό φορέα του κτιρίου. Η δε κατηγορία σπουδαιότητας έχει καθοριστεί ήδη από την κύρια χρήση του ισογείου και η αυθαίρετη χρήση στο υπόγειο (μάλλον παρακολούθημα του ισογείου) ουσιαστικά είναι ίδιας σπουδαίότητας
    1 point
  12. Πράξεις εφαρμογής. Λέει, ας πουμε, ένας δήμος : Θέλω για κάποιους λόγους να επεκτείνω το ρυμοτομικό μου σχέδιο. Γίνεται η μελέτη (πάντα) ενός ΓΠΣ που θα καθορίσει (γενικές γραμμές) προς τα που θέλει να προεκταθεί και έτσι ξεκινά την επέκταση του Ρ.Σ. του δήμου. Δημιουργείται λοιπόν σε μία περιοχή, που μέχρι τότε ήταν ΕΚΤΟΣ σχεδίου, ένα νέο πολεοδομικό περιβάλλον όπου σχεδιάζονται οικοδομ. Τετράγωνα, δρόμοι πλατείες, πάρκινγκ, ....κλπ, κλπ. Σε "πρώτη φάση" πρέπει να κυρωθεί το Ρυμοτομικό αυτό σχέδιο. Εδώ πρέπει να σκεφτείς πως εκεί, ας πούμε, που θα γίνει μία πλατεία θα είναι το χωράφι κάποιου που έτσι........ "χάνεται". Αυτό όμως δεν είναι δίκαιο. Αυτός ο ιδιοκτήτης πρέπει να πάρει κάπου αλλού! Γιαυτό λοιπόν ξεκινά η νέα φάση που πρέπει να διορθώσει τις.... αδικίες και όχι μόνο. Γι' αυτό λοιπόν παίρνουμε από όλα τα τεμάχια εισφορά σε γη αλλά και σε χρήμα. Κάπου στον νόμο 1337 αναφέρονται τα ποσοστά αυτών των εισφορών! Τώρα για να καταλάβεις το μηχανισμό μιας πράξης εφαρμογής πρέπει το Ν. 1337/83 να τον διαβάσεις καλά αλλά ΚΑΙ να τον καταλάβεις. Φυσικά και τους μεταγενέστερους που έχουν σχεση με τις επεκτάσεις. Δημιουργούνται έτσι οι πίνακες (90cm x30cm) της ΠΕ . Εκεί αναγράφεται για κάθε ιδιοκτησία η πορεία της μέσα στην πράξη. Από την στιγμή που οι πίνακες αυτοί παν στο υποθηκοφυλακείο και μεταγραφούν η πράξη είναι πλέον κυρωμένη. Ο πίνακας αυτός θεωρείται και .. ..συμβόλαιο. Αν στην πορεία κάποιος διαπιστώσει ένα λάθος μπορεί με απλές διαδικασίες να κάνει "Διορθωτική πράξη" που αφορά μόνο την σελίδα στην οποία υπάρχει το οικόπεδό του. Προσοχή: Όπως και όλα τα Ρυμ. Σχεδ. μία Π.Ε. συνοδεύεται πάντα από ένα διάταγμα ρυμοτομίας. Αν η Πράξη σταματήσει στην κύρωση μόνο των Ρυμ Σχεδίων τότε η πράξη δεν είναι τελειωμένη. Δεν γνωρίζουμε τις τελικές ιδιοκτησίες. Οικοδομική Αδ. βγάζουμε με κάποιες εγκυκλίους (προυποθέσεις) που πρέπει να αποδείξουμε ότι είμαστε οικόπεδα πυκνά δομημένα και αν τυχόν πάρουμε κάτι παραπάνω, στην τελική τακτοποίηση το πληρώνουμε σε "χρήμα". Στην δήλωση 651 γράφουμε αρτιο αλλά θα καταστεί οικοδομήσιμο με την κύρωση της Π.Ε. και χρωστάει εισφορά σε γη και χρήμα....... Επειδή είσαι νέα στο χώρο μπορείς (και μαζί με 'σενα και οι άλλοι νέοι συνάδελφοι) εδώ στο φορουμ να βρεις πολλές ενότητες που έχουν θέμα τους τις Πράξεις εφαρμογής. Εγώ απλά ήθελα απλά να σου δώσω ένα κίνητρο . Τίποτα παραπάνω. Το θέμα είναι πολύ -πολύ μεγάλο.
    1 point
  13. Από που είναι αυτό;;;; Ευχαριστώ το φίλο dimitris GM που μου επισήμανε το σημείο που το λέει στο νέο νόμο 4495. Δεν αφορά τις Δηλώσεις 4495, αλλά ΟΑ. Δεν ισχύει σήμερα, αλλά μετά την έκδοση της αναμενόμενης ΥΑ. Οπότε, συνιστώ το ....μαμηθούν ανεπιφύλακτα!
    1 point
  14. Κάθε μήνα ανακοινώνει παράταση πριν αναρτήσει τα ειδοποιητήρια. Πραγματικά μεγαλόψυχη διοίκηση !
    -1 points
  15. Ναι συμφωνω οτι δεν μπορουμε να εχουμε κατηγορια 1 οταν υπαρχουν και παραβασεις που εχουν γινει μετα το 1975 , τοτε πηγαινουμε κατηγορια 2 εστω και αν τμημα εχει κατασκευασθει πριν 1975.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.