Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      26.316


  2. dryianni

    dryianni

    Μη μηχανικός


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      325


  3. VirusX2

    VirusX2

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      283


  4. Mitsubae

    Mitsubae

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      176


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 19/01/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. - Οποιοδήποτε άλλο σύστημα θέρμανσης (ηλεκτρικό, A/C, λέβητας pellet, κλπ. δεν λογίζεται αυτόνομο. - Μόνο με παμψηφία (όχι με πλειοψηφία) και σχετική τροποποίηση του Κανονισμού της πολυκατοικίας και του Πίνακα Κατανομής Δαπανών Θέρμανσης της Οικοδομικής Αδειας. - Στην συζητηση, υπηρχαν οι άνω δυο λαθος τοποθετησεις. Απαντηθηκαν, ως επρεπε. - Τα οικονομοτεχνικα του καθε ενδιαφερομενου ή το γιατι θελει να αυτονομηθει, προφανώς δεν ειναι θεμα συζητησης. - τα ξαναείπα οτι "δεν μας αφορουν οι ενδομυχες σκεψεις της ΠΟΜΙΔΑ" Οσον αφορά σε αυτο που εγραψες, "Μολονότι το αξιότιμο μέλος @dimitris GM ειναι νομικός, εδώ είναι forum μηχανικών και η όποια νομική συμβουλή δε νομίζω να μπορεί να είναι εμπεριστατωμένη μια και κάθε περίπτωση απαιτεί τη μελέτη της, πολλώ δε μάλλον οταν αυτή αφορά ιδιώτες." Προκειται για ελεύθερο φορουμ, όπου καθε ενας λεει τις αποψεις του, απο μηχανικο ή δικηγορο μεχρι και τον καθε ιδιωτη ή και αυτον που γραφει στην ιδιότητα του "Ειδικότητα: Εμπορία Δομικών Υλικών-Εξοπλισμού." Καθε ενας προσφέρει αυτα που γνωριζει, ανεξαρτήτως επαγγελματικης ιδιότητας. Αυτα απο μενα και τελος
    2 points
  2. σωστα, "ή άλλο αυτόνομο σύστημα θέρμανσης. Και στην περίπτωση αυτή πρέπει να προκύπτει ότι η ανεξάρτητη μόνιμη εγκατάσταση θέρμανσης βελτιώνει την ενεργειακή αποδοτικότητα της ιδιοκτησίας σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (Κ.Ε.Ν.Α.Κ.)." Που σημαινει οτι δεν μπορεις να βαλεις μονον ενα 9αρι σε ενα διαμερισμα 80 τμ....αλλα, τοσα, που να βελτιωνουν την προηγουμενη εγκατασταση. [Συν, όσα οριζουν οι παρ. 2/7,8 και επ. για τις δαπανες συντηρησης και τις έκτακτες.]
    2 points
  3. Σχετική πλειοψηφία είναι εκείνη, που αναδεικνύει την υποψηφιότητα, που συγκέντρωσε το μεγαλύτερο ποσοστό από όλες τις άλλες, χωρίς να κερδίσει όμως το ήμισυ πλέον ενός των ψηφισάντων μελών. Αυτό συμβαίνει, όταν οι ψηφοφόροι δύνανται να διαλέξουν μεταξύ τριών τουλάχιστον επιλογών, από τις οποίες καμιά δεν ξεπέρασε τις μισές ψήφους. Τυπικά παραδείγματα είναι οι εκλογές (προεδρικές, βουλευτικές, αυτοδιοικητικές, σωματειακές κ.τ.λ.) Απόλυτος πλειοψηφία: Απόλυτος πλειοψηφία επί των παρόντων μελών, είναι εκείνη που συμπληρώνει το ήμισυ πλέον ενός των μελών, που ήσαν παρόντες στη ψηφοφορία. Επομένως, ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός ψήφων δεν είναι σταθερός, αλλά κυμαινόμενος και εξαρτώμενος από την αποχή των μελών. Συχνά, για να θεωρηθεί έγκυρο το αποτέλεσμα μιας ψηφοφορίας, τίθεται ένας ελάχιστος αριθμός παρόντων μελών (απαρτία), κάτω από το οποίο δεν διεξάγεται η διαδικασία ψηφοφορίας. Επομένως, σε αυτή τη περίπτωση, ο απαιτούμενος αριθμός ψήφων είναι κάτω φραγμένος. Στο Ελληνικό Σύνταγμα προβλέπεται σαν κάτω φράγμα το ένα τέταρτο του συνόλου των Ελλήνων βουλευτών (75/300). Απόλυτος πλειοψηφία επί του συνόλου των μελών απαιτείται σε σημαντικές περιπτώσεις, όπου, σε αντίθεση με την επί των παρόντων πλειοψηφία, απαιτείται το ήμισυ πλέον ενός του όλου αριθμού των μελών. Και σε αυτή την περίπτωση, ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός ψήφων είναι σταθερά ορισμένος, ανεξαρτήτως του ποσοστού αποχής των μελών. Ιδιάζουσα πλειοψηφία ή Ενισχυμένη πλειοψηφία απαιτείται σε εξαιρετικά σημαντικές περιπτώσεις, όπου απαιτούνται πολύ περισσότερες από τις μισές ψήφους των βουλευτών, ή εκλογέων. Σε αυτή την περίπτωση, ο ελάχιστος απαιτούμενος αριθμός ψήφων είναι σταθερά ορισμένος, ανεξαρτήτως του ποσοστού αποχής των μελών. Στο Ελληνικό Σύνταγμα προβλέπονται περιπτώσεις ενισχυμένης πλειοψηφίας των τριών πέμπτων (3/5=60%) ή των δύο τρίτων (2/3=66,7%) των ψήφων του όλου αριθμού των βουλευτών. Ομοφωνία είναι μια ιδιαίτερη υποπερίπτωση της ιδιάζουσας πλειοψηφίας, στην οποία απαιτείται το σύνολο (το 100%) των μελών να συμφωνήσει σε μια απόφαση. Αν ένα ή περισσότερα μέλη διαφοροποιηθούν από τα υπόλοιπα, λέγεται, ότι ασκούν το δικαίωμα της αρνησικυρίας (βέτο - veto). Διπλή πλειοψηφία προβλέπεται από ορισμένα όργανα, τα οποία συγκροτούνται σε δύο ανεξάρτητα εκλογικά σώματα, τα οποία οφείλουν να υπερψηφίσουν αμφότερα μια πρόταση, ώστε να ισχύσει τελικά. Κάθε σώμα ενδέχεται να έχει διαφορετικό κριτήριο πλειοψηφίας, όπως αυτά που παρουσιάστηκαν παραπάνω. Για ολα τα υπολοιπα που ανεφερες, έκανα εξ αρχής ρητή παραπομπή στο αρθρο 127 με βαση το οποιο εξειδικευονται οι περαιτερω ενεργειες για όσα ειχε ρωτησει ο GeorgiosPap
    1 point
  4. Τα δε δικαιολογητικά για τη χορηγηση ΕΕΔΜΚ για την τοποθέτηση "εγκατάστασης αυτόνομου συστήματος θέρμανσης" (άρθρο 29, παρ. 2λ του Ν. 4495), που οριστηκαν με την πρόσφατη Υπουργική Αποφαση (ζητά μεταξύ αλλων και πλήρη μελετη θέρμανσης, κάτι που δεν ήταν απαιτητό κατά τη δημοσίευση του νόμου, 1 χρόνο πριν), ήταν απόρροια των πολλών πιέσεων που άσκησε η ΠΟΜΙΔΑ στο μεσοδιάστημα. Γιατί ο καβγάς δε γίνεται τοσο για τα μονοσωλήνια (αυτονομίες), όπου στην ωρομέτρηση το πάγιο κυμαίνεται γυρω στο 10% και στη θερμιδομέτρηση δεν υπάρχει πάγιο, αλλά για τα δισωληνια, όπου τα πάγια ειναι της τάξεως του 35-40% και οι μεγαλοϊδιοκτήτες δε θέλουν να χαθεί αυτή η συνεισφορά.
    1 point
  5. η ΠΟΜΙΔΑ έκανε τις προτασεις της, εκδοθηκε ο νομος και, στη συνεχεια, διατυπωσε τις αντιρρησεις της για συγκεκριμενους λογους εδω https://www.pomida.gr/index.php?cid=87 Αφηνοντας, ομως , την φιλολογια περι ενδόμυχων σκεψεων της ΠΟΜΙΔΑ, να πουμε οτι με το 127 παρ. 1 απαιτειται μονον "πλειοψηφια" και οχι παμψηφια., ούτε τροποποιηση κανονισμου. "με απόλυτη πλειοψηφια του συνολου των συνιδιοκτητών] [ανεξαρτητα τι θα πουν στο μελλον τα δικαστηρια περι αυτου...]
    1 point
  6. Κατάλαβα, ευχαριστώ πολύ και πάλι για την βοήθεια καί τις πληροφορίες
    1 point
  7. Μόνο με παμψηφία (όχι με πλειοψηφία) και σχετική τροποποίηση του Κανονισμού της πολυκατοικίας και του Πίνακα Κατανομής Δαπανών Θέρμανσης της Οικοδομικής Αδειας. Αυτό γιατί ο οποιοσδήποτε μειοψηφών σημερινός η αυριανός ιδιοκτήτης μπορεί να προσβάλει την απόφαση της ΓΣ, αν δεν εχει ακολουθηθεί επακριβώς η διαδικασία άρθρου 127 και, φυσικά, θα δικαιωθεί. Τα δε παραπάνω έξοδα, κατά νόμο, βαρύνουν την αυτονομούμενη ιδιοκτησία. Τι νομίζετε πως κάνει η ΠΟΜΙΔΑ; Μπρίκια κολλάει; (δε θα παρενέβαινε στο νόμο, κατά τρόπο που να καθιστά χρονοβόρο και δαπανηρή την αυτονόμηση, ώστε -πρακτικα- να μην μπορούν να φυγουν εύκολα τα πρόβατα απο το μαντρί / ΚΘ;)
    1 point
  8. Σε συζητήσεις με Διεύθυνση Αρχιτεκτονικής και Οικοδομικών Κανονισμών (ΔΑΟΚΑ) και συμβούλους του ΥΠΕΝ επί του άρθρου 127, σκοπίμως εχει γραφτεί στο νόμο η φράση "αυτόνομο σύστημα θέρμανσης" και όχι "αυτόνομο σύστημα κεντρικής θέρμανσης" ["κεντρική", σύμφωνα με τον Κτιριοδομικό Κανονισμό, καλείται η εγκατάσταση θέρμανσης που περιλαμβάνει μονάδα παραγωγής θερμότητας (π.χ. λέβητας, αντλία θερμότητας), δικτυο μεταφορας/διανομής θερμότητας (π.χ. σωληνώσεις Θέρμου νερού, αεραγωγοί) και τερματικες μονάδες εκπομπης θερμότητας (π.χ θερμαντικά σώματα, fancoil)], ακριβώς για να μπορεί καποια ιδιοκτησία να αυτονομηθεί ακόμη και με επίτοιχες κλιματιστικές μονάδες (splt a/c), οι όποιες -κατά τον Κτιριοδομικο Κανονισμό, αποτελουν στοιχεία τοπικής θέρμανσης. Συνεπώς, ανεξάρτητη ιδιοκτησία μπορεί να αυτονομηθεί και με τα κλιματιστικά, υπό την αυστηρή προϋπόθεση βέβαια να προσκομισθεί τεχνική έκθεση μηχανικού, η οποία θα πιστοποιεί κατά ΚΕΝΑΚ το αποδοτικότερο της θέρμανσης της υπό αυτονόμηση ιδιοκτησίας με τα συγκεκριμένα κλιματιστικά έναντι της χρήσης της κοινόχρήστης εγκατάστασης κεντρικής θέρμανσης της πολυκατοικίας. Εννοείται δε, οτι στην περίπτωση άρνησης της πλειοψηφίας, πρεπει να ακολουθηθεί κατά γράμμα η διαδικασία που περιγράφεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 127 του ν. 4495/2017, η οποια συνεπάγεται χορήγηση Έγκρισης Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας για τοποθέτηση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης με αντλία θερμότητας (οι κλιματιστικές μονάδες διαιρούμενου τύπου ειναι αντλίες θερμότητας αέρα-αέρα). Άρα, όπως βλέπω τα πράγματα, δε θα καταφέρετε τελικά να αποφύγετε τη χρήση της ΚΘ, καθώς αφ' ενός θα πρέπει να τοποθετήσετε κλιματιστικά σε όλους τους χώρους του διαμερίσματος (ώστε να προκύψει βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης του συστήματος θέρμανσης κατά ΚΕΝΑΚ), αφ' ετέρου θα πρέπει να λάβετε τις σχετικές μελέτες για τη χορήγηση της ΕΕΔΜΚ που πιθανότατα θα απαιτηθεί (+ ασφαλιστικές εισφορές). Το συνολικό κοστος ολων αυτων υπερβαίνει το κόστος χρήσης της ΚΘ της πολυκατοικίας χονδρικά για 3 χρόνια, αν δεν υπάρχει αυτονομία, και για 2 χρόνια με.αυτονομία.
    1 point
  9. Στις πιό πολλές των περιπτώσεων σε μια σύσταση ισχύει αυτό που γράφεις: ".... δηλαδή είναι ήδη πολύ μικρότερη από την νόμιμη επιφάνεια του διαμερίσματος. ......" Ειδικά όταν έχουμε μεγάλο ΣΔ και κατά συνέπεια μεγάλη οικοδομή. Αλλά έτσι γίνονται οι συστάσεις ΟΙ. Ρίξε και εδώ μια ματιά https://www.michanikos.gr/forums/topic/50351-αρθρο-096-ν-449517-κατηγορία-4-αυθαιρέτων-κατασκευών/?do=findComment&comment=993763
    1 point
  10. Νόμος 4495/2017 https://www.e-nomothesia.gr/law-news/oles-allages-gia-ten-autonome-thermanse.html
    1 point
  11. η διαδικασια ειναι εδω στο αρθρο 127
    1 point
  12. Από σημερινη επικοινωνία με το πρόγραμμα μου είπαν τα εξης: 1)Αντικατάσταση λέβητα σε μονοκατοικία δεν απαιτεί ΕΕΔΜΚ 2)Εγκατάσταση λέβητα σε καινούρια εγκατάσταση σε μονοκατοικία απαιτεί ΕΕΔΜΚ
    1 point
  13. Η χρέωση της ενέργειας είναι η ίδια και αυτό φαίνεται στους τιμοκαταλόγους των παρόχων και όχι του δεδδηε που είναι ο διαχειριστής της διανομής
    1 point
  14. Καλά δεν νομίζω να περιμένετε να περάσει κανείς στα ΕΛΠΕ χωρίς βύσμα.. Και όχι απλό αλλά βαρβάτο. Οι εξετάσεις πρέπει να γίνονται γιατί έτσι πρέπει. Τέλος πάντων καλή τύχη στην προσπάθεια
    1 point
  15. Δεν είναι σωστό, δεν μπορείς να το κάνεις, διότι δεν το έχεις αυτό το ποσό των 10€ ως έσοδο. Με αυτή τη λογική θα λύνονταν πολλά θέματα κάλυψης τεκμηρίων ...αγορών !!!! Θα τιμολογούσαμε τον εαυτό μας και θα ήμασταν πλούσιοι ... και μάλιστα κατά το δοκούν!!!! Δεν έχει νόημα να τιμολογήσεις στον εαυτό σου με δωρεάν παροχή υπηρεσίας ... διότι από την μία δεν έχει νόημα το να σε πληρώσεις για κάποια υπηρεσία που θα παράσχεις (δωρεάν) στον εαυτό σου και από την άλλη δεν υπάρχει αυτό το ποσό ως έσοδό σου (είναι δωρεάν παροχή υπηρεσίας), δεν υπάρχει ως προς το εισόδημα (και για τις ασφαλιστικές εισφορές σου). Αν θες κόψε ΑΣΛ για παροχή υπηρεσιών, περιέγραψε την υπηρεσία και γράψε επάνω δωρεάν παροχή για να θεμελιώνεται η πράξη της παροχής δωρεάν υπηρεσίας, αφού μπορεί να αποδειχθεί ως πραγματικό γεγονός. Πρέπει όμως να αποδώσεις τον ΦΠΑ των εξόδων που αναλογούν, διότι είναι μια «οιονεί» παροχή υπηρεσίας, κατά την οποία παρόλο που δεν υπάρχει οικονομικό αντάλλαγμα, έχεις ή θα εκπέσεις τον ΦΠΑ κάποιων δαπανών που έκανες για την ολοκλήρωση της υπηρεσίας αυτής. Ας μη συνεχιστεί εδώ η συζήτηση πάνω στο φορολογικό μέρος δίότι θεωρώ ότι αρκετά βγήκαμε Offtopic. Εδώ έρχεται το ειδικό στοιχείο ιδιοχρησιμοποίησης υπηρεσιών, για αυτό τον σκοπό υπάρχει. Εκδίδεται μόνο για να αποδοθεί ο ΦΠΑ (π.χ. τα 2,4€) στην περίπτωση ιδιοχρησιμοποίησης υπηρεσιών. Το ποσό αυτό (το προ ΦΠΑ π.χ. τα 10€) δεν αυξάνει τα έσοδά σου (ή και κατ' επέκταση τις ασφαλιστικές εισφορές σου) διότι δεν αφορά το μέρος της υπηρεσίας που παρέχεις αλλά το ποσό των εξόδων σου, που συμμετέχουν στην ολοκλήρωση της υπηρεσίας που παρέχεις δωρεάν, π.χ. γραφική ύλη, σχέδια, τηλεφωνία, κλπ, τα οποία καταχώρησες στα βιβλία σου ως έξοδα ΜΔΕ του ΦΠΑ. Επειδή ίσως έχουμε βγει Offtopic, ίσως να συζητηθεί το φορολογικό μέρος σε κάποιο άλλο νήμα με φορολογικό περιεχόμενο.
    1 point
  16. Πρέπει να αλλαχτεί και η παροχή του σπιτιού από μονοφασική σε Τριφασική 5χ6 η 5χ10. Η χρέωση της κιλοβατώρας είναι σίγουρα παραπάνω και αναγράφονται στην σελίδα της δεδδηε! Το θέμα έχει ξανά συζητηθεί στο forum νομίζω!!
    -1 points
  17. απο την στιγμή που αναφέρονται δικαιώματα μόνο για διπλωματούχους συνεπάγεται ότι.... Και να παραθέσω μια προσωπική άποψη, εάν αποζητάει κάποιος ισοτίμηση, ή εξoμείωση, πρέπει να κάνει κάτι για να την αποκτήσει.. δηλαδή κατατακτηριες στα τμήματα τοπογράφων, 2 σχολες υπάρχουν, κάθε δεκέμβρη γίνονται, και να κάτσει αλλα 4 χρόνια ή εξωτερικό.
    -1 points
  18. Η "βελτιωση ενεργειακής απόδοσης" δεν εχει καμμιά σχέση με τη βελτίωση της οικονομικής επιβάρυνσης ως προς την απόδοση. Ολοι γνωρίζουμε ποιος ειναι ο λόγος που ο καθένας θέλει να αποκοπεί απο την ΚΘ. Για χαζούς έχετε ολους αυτούς που διαβουλεύονται, συντάσσουν και ψηφιζουν νόμους; Επίσης, ξεχάστε την ΠΟΜΙΔΑ και συμβουλευθείτε δικηγόρο. Μολονότι το αξιότιμο μέλος @dimitris GM ειναι νομικός, εδώ είναι forum μηχανικών και η όποια νομική συμβουλή δε νομίζω να μπορεί να είναι εμπεριστατωμένη μια και κάθε περίπτωση απαιτεί τη μελέτη της, πολλώ δε μάλλον οταν αυτή αφορά ιδιώτες.
    -1 points
  19. Ο μετρητής ειναι ποιο ακριβος το πάγιο ποιο ακριβό κ μεχρι τις 800 kWh διαφέρει η Τιμολογιση 3φ με 1φ απο 800 κ μενα ειναι ίδιες!εγω αυτο ξερω αν εχεις δει κατι αλλο μπορεις να το μοιραστείς!! Καλοδεχούμενο
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.