Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. Faethon11

    Faethon11

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      10.245


  3. mantzaras

    mantzaras

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      288


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/11/2019 in Δημοσιεύσεις

  1. Σκέφτονται ότι πλέον τη συνηθίσαμε την πρακτική των ανακοινώσεων και της παράτασης με αναδρομική ισχύ. Οπότε κάτι τέτοιο θα γίνει και πάλι. Αφού το σύστημα είναι ανοικτό και δέχεται δικαιολογητικά, ο θεσμός της "σιωπηρής" παράτασης φαίνεται να ισχύει.
    3 points
  2. Όχι. ότι είναι εκτός του εγκεκριμένου θα υπολογισθεί ως αυθαίρετη κατασκευή.
    3 points
  3. Αυτή η θεώρηση θα γινόταν σε δ. κάλυψης προς αναθεώρηση Ο.Α σε ισχύ ή σε άδεια νομιμοποίησης. Για την τακτοποίηση ισχύει αυτό που αναφέρει ο συνάδελφος παραπάνω.
    2 points
  4. Ναι μέχρι και 31/12/2020 (ν.4387/2019 άρθρο 98, παράγρ. 1, όπως τροποποιήθηκε με το Άρθρο 6 του ν.4578/2018 και ισχύει από 3/12/2018). Και έχει υπολογιστεί "εσωτερικά" για να σου βγάλει το μηνιαίο ποσό που βλέπεις. Αρχικά ο ν.4387/2016 έγραφε ότι την μείωση την λαμβάνει και η εισφορά για επικουρική σύνταξης και η εισφορά για εφάπαξ. Με τον ν.4578/2018 αφαιρέθηκαν αυτές οι μειώσεις (αφού οι εισφορές για αυτά υπολογίζονται πλέον τεκμαρτά με ποσοστά επί του εκάστοτε κατώτατου μισθού. "[...] 1. Ειδικά για το διάστημα από την 1.1.2017 έως και την 31.12.2020, τα ποσά των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν στους οικείους φορείς κύριας κύριας σύνταξης και επικουρικής σύνταξης, εφάπαξ και υγειονομικής περίθαλψης οι, άνω της πενταετίας, ελεύθεροι επαγγελματίες που προέρχονται από το Ε.Τ.Α.Α., όπως διαμορφώνονται μετά τον, σύμφωνα με το άρθρο 39, υπολογισμό, μειώνονται, σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί: [...]"
    1 point
  5. ό,τι και να κάνουν αυτοί δεν θα είναι για καλό, θα σου δίνουν 1 σπίτι ή 1 πατίνι και με διάφορα κόλπα-αλχημείες θα σου παίρνουν τα διπλά, με τεκμήρια, πόθεν έσχες και τρέχα γύρευε. Αν δεν έχεις να τους τα δώσεις στην φυλακή για "χρεη" προς το "δημόσιο" Ρε ουστ.
    1 point
  6. Προβλέπω "βρώμικο" παρασκήνιο έτσι και γίνει.
    1 point
  7. Νομίζω όχι.. αλλιώς όλες τις αποθήκες θα τις κάναμε με αναλυτικό και δε θα μπλέκαμε με μειωμένους συντελεστές.
    1 point
  8. οχι, μισά-μισά δεν επιτρέπεται. ή ολα μαζι [δυσκολο/δυσχρηστο/αναποτελεσματικο/προβληματικό] ή καθε ενα ξεχωριστα. και, συμφωνα με τον Χρυσο Κανονα του Φορουμ πάντοτε ξεχωριστά ανα μια μια ΟΙ.
    1 point
  9. Οι δύο ικανοτικοί ΕΑΚ-EC δεν είναι ίδιοι ακριβώς. Οι δοκοί μάλλον έχουν πολύ μεγαλύτερη αντοχή από απαιτούμενη, δεν υπάρχει το άνω όριο μεγέθυνσης του ΕΑΚ (q) και επομένως σου βγαίνει μεγαλύτερη ικανοτική ροπή κατά EC.
    1 point
  10. Έδαφος C κατά EC. Παιδιά είναι δεδομένο ότι οι αυξημένοι οπλισμοί οφείλονται στον ικανοτικό, έτσι κι αλλιώς. Ικανοτικό όμως κάνω και με ΕΑΚ, όπως κάνω και με EC. Άρα με ικανοτικό και στις δύο περιπτώσεις οι διαφορές μεταξύ τους είναι αυτές και αυτό είναι που μου φαίνεται περίεργο!
    1 point
  11. Κάνεις κανονικά την αίτηση υπαγωγής με το 9β. Δεν υπάρχει θέμα κάποιας επιτροπής, πηγαίνεις με κατευθείαν αίτηση στις υπηρεσίες του ΥΠΠΟ (αυτές εξετάζουν κάτω από το πλέγμα των αρμοδιοτήτων τους) : Ακολουθεί η υποβολή αιτήσεως του ενδιαφερομένου προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που συνοδεύεται από τα δικαιολογητικά της παραγράφου 4 του παρόντος άρθρου. Εν συνεχεία, εξετάζεται η δήλωση υπαγωγής του ενδιαφερομένου και εκδίδεται απόφαση έγκρισης ή μη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, ύστερα από αιτιολογημένη γνώμη του αρμοδίου Συμβουλίου.
    1 point
  12. Μιλάμε για αυτά που διαβάσαμε στο σχόλιο του vk. Λειτουργεί από το 1962 ως ΚΥΕ και του βάζουν πρόστιμο γιατί δεν έκανε αλλαγή χρήσης σε χώρο συνάθροισης κοινού. Δηλαδή ότι νάναι .. ή μάλλον ξέρουμε τι είναι αλλά ... Πρόστιμο μπαίνει μόνο σε αυθαίρετο και μόνο αφού πρώτα η ΥΔΟΜ εξετάσει ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ το φάκελο του ακινήτου. Εξετάζεται υποχρεωτικά από το ΣΥΠΟΘΑ. Η αλλαγή χρήσης ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ έγινε αυθαιρεσία το 1986 και ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΑΠΑΙΤΕΤΑΙ Η ΑΔΕΙΑ ΑΥΤΗ. Πολλές αλλαγές χρήσης γίνονται ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ χωρίς να απαιτείται άδεια. Το 1962 ότι δεν ήταν κατοικία ή ειδικό κτήριο ήταν κατάστημα. Ας θυμηθούμε τις στήλες στο δεύτερο φύλλο του αδειόφυλλου... Οι χώροι συνάθροισης κοινού χαρακτηρίζονται μετά το 1989 (Κτηριοδομικός). Μέχρι τότε έχουμε και ογκομετρικό προϋπολογισμό. Χρήσεις έχουμε από το 1987. Χώροι συνάθροισης κοινού μπορούν να φιλοξενήσουν χρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, μπορεί όμως και να μην είναι απαραίτητο (κρεοπωλείο)... Δεν υπάρχει χρήση ΚΥΕ ! Για τον τρόπο που υπολογίστηκε το πρόστιμο δεν θα σχολιάσω ... απλά επιβεβαιώνει ότι από πίσω βρίσκεται καταγγελία και συνέργεια σε εκβιασμό. Τα πράγματα είναι απλά ... ΣΥΠΟΘΑ, ΣΕΔΔ, δικαστήρια και πολλή υπομονή !
    1 point
  13. Δεν μπορεί να εφαρμόζεις ταυτόχρονα το 9α και το 9β. Η περίπτωσή σου ανήκει μόνο στο 9β ως μεγάλη αυθαιρεσία σε χώρο δικαιοδοσίας του υπουργού Πολιτισμού. Η γνώμη του ΥΠΕΝ παρέλκει. Υπάρχει σχετική νομολογία ...
    1 point
  14. Για έδαφος εννοούσα Β κατά ΕΑΚ και πχ Β ή C κατά EC. Και για τα υποστυλώματα η δυσκαμψία λαμβάνεται μικρότερη από αυτή του ΕΑΚ, και μαλίστα η μείωση είναι μεγαλυτερη από αυτή των τοιχείων, άρα μάλλον τα αποφορτίζει. Εσύ μόνο από διαφορά q και ενδεχομένως συντελεστή εδάφους, έχεις κατά EC ίσως και 30% μεγαλύτερη τέμνουσα βάσης (δες λίγο αποτελέσματα σεισμικής ανάλυσης). Αλλά δεν νομίζω να είναι από εκεί, γιατί βλέπω (κοιτώντας μόνο οπλισμό κατακορύφων) ότι στα γωνιακά δεν μεταβάλλει καθόλου, στα ενδιάμεσα περιμετρικά κάπως και ακόμα περισσότερο στο κεντρικό, δηλαδή έχεις μεγαλύτερες μεταβολές όσο αυξάνουν οι συντρέχουσες δοκοί ανά διεύθυνση. Για αυτό εκτιμώ ότι είναι από ικανοτικό η διαφορά. Δες για το κεντρικό πχ υποστύλωμα τι εντάσεις παίρνεις από σεισμό, και τι από ικανοτικές δράσεις στις δύο περιπτώσεις. Όλα τα παραπάνω χωρίς να εξετάζω τυχόν επιλογές όπλισης του προγράμματος.
    1 point
  15. σωστα, αλλα, να δουμε τις ΝΑΤΟΥΡΑ που καταργησαν τις παρεκλισεις και το ΣΧΟΑΠ ή το ΓΠΣ της περιοχης...
    1 point
  16. Η ζώνη ισχύει για τα όρια όλων των οικισμών αλλά και των σχεδίων, με την προϋπόθεση ότι τα όρια αυτά έχουν καθοριστεί πριν το 1983. Έτσι, για οικισμούς <2000 κατ. βρίσκουμε τα όρια που είχε ως οικισμός προ 1923, και με βάση αυτά καθορίζουμε τη ζώνη. Η παρέκκλιση της ζώνης δεν απαιτεί πρόσωπο σε δρόμο αλλά, με βάση μια απόφαση του 77, απαιτείται πρόσβαση (π.χ. δουλεία) στο γεωτεμάχιο
    1 point
  17. Όπως είπε και ο tetris ελέγχεις με την εγκεκριμένη κάτοψη των αρχιτεκτονικών....
    1 point
  18. Κάνεις αποτύπωση υπάρχοντος, και τη συγκρίνεις με την εγκεκριμένη κάτοψη. Επίσης, έλεγξε και την κάτοψη της σύστασης μήπως υπάρχει υ.δ. σε βάρος των κ.χ.
    1 point
  19. Τι q χρησιμοποιείς? είναι το ίδιο και στα δύο. Στην ανάλυση-διαστασιολόγηση κατά EC τι κατηγορία πλαστιμότητας θέτεις, ΚΠΜ ή ΚΠΥ? Τι έδαφος βάζεις κατά ΕΑΚ και τι κατά EC? Τα παραπάνω αποτελούν πιθανούς λόγους των αποκλίσεων που βλέπεις, και κυρίως ικανοτικός υποστυλωμάτων. Ο ικανοτικός κατά ΕΑΚ έχει άνω όριο στην ικανοτική μεγέθυνση κόμβου για ενδιαμεσα υποστυλώματα, πράγμα που δεν υπάρχει στον EC. Για αρχή δες διαφορά εντατικών μεγεθών, εάν δεν υπάρχουν, τότε μάλλον ικανοτικός κάνει την διαφορά.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.