Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.981


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.312


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/08/2020 in Δημοσιεύσεις

  1. Το έχουμε ξαναπεί πολλές φορές. Οι συντεταγμένες που δίνει το κτηματολόγιο δεν είναι για "οριοθέτηση". Βασικά το "προϊόν" που παρέχει η εταιρία προέρχεται βασικά από τον "αέρα". Είναι πάντως αρκετά καλό. Αυτό πάντα τονίζονταν απ' όλα τα στελέχη της εταιρίας, στα σεμινάρια που γινόταν παλαιότερα, για την ενημέρωση των συναδέλφων. Άλλωστε σκοπός τους ήταν και είναι, η κατοχύρωση της κυριότητας επί του ακινήτου. Η επίγεια αποτύπωση δίνει τα σωστά αποτελέσματα. Γιαυτό και η εταιρία δέχεται τις χωρικές μεταβολές, με επίγειες πάντα μετρήσεις, σε εμφανή λάθη της!
    2 points
  2. Η απάντηση είναι στη λέξη "ζώνη" του διατάγματος των εκτός σχεδίου. Ο ορισμός της βρίσκεται στο άρθρο 14 του ν.δ. του 1923.
    2 points
  3. καιτοι δεν ειναι "χαλαρή" κουβεντα, μαλλον εδω πρεπει να μπει το θεμα https://www.in.gr/2020/07/30/greece/o-efet-proeidopoiei-ayta-ta-elaiolada-einai-notheymena/
    1 point
  4. Όπως έγραψα, λίγο πριν: ΠΟΛ.1150/2017, εδάφιο ΣΤ.4: "... 4. Σε περίπτωση που ενώ συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 39α ληφθούν τιμολόγια με Φ.Π.Α. , από υποκείμενα στο φόρο πρόσωπα με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών τους, επισημαίνεται ότι για το Φ.Π.Α. των τιμολογίων αυτών δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης. ..." Επίσης στο εδάφιο Ζ1 της ίδιας ΠΟΛ: "... Αντίστοιχα οι υποκείμενοι που πραγματοποιούν παραδόσεις αγαθών επιβαρύνοντας τα σχετικά φορολογικά στοιχεία με Φ.Π.Α. έχοντας εφαρμόσει λανθασμένα τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 39α, έχουν υποχρέωση να εκδώσουν πιστωτικά τιμολόγια, μόνο για Φ.Π.Α., σύμφωνα με τα οριζόμενα στην ΠΟΛ. 1052/2017. ..." Αν παρ' όλα αυτά χρεωθεί (λανθασμένα) ΦΠΑ, (και δεν γίνει η διαδικασία της παραπάνω ΠΟΛ 1052/2017) τότε όπως αναφέρει και η ΠΟΛ.1150/2017 ξεκάθαρα: "... για το Φ.Π.Α. των τιμολογίων αυτών δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης ...". Οπότε (ο ΦΠΑ) θα ενσωματωθεί στην αξία κτήσης του παγίου[1] . Οπότε (ο ΦΠΑ) εξοδοποιείται και μειώνει τα φορολογικά αποτελέσματα της επιχείρησης, ήτοι (ο ΦΠΑ) θα ενημερώσει τα πάγια (ως απόσβεση του παγίου μαζί με την καθαρή του αξία) στο Ε3, αλλά στις ΜΥΦ θα περαστεί ξεχωριστά ως αξία και ξεχωριστά ως φόρος (ΦΠΑ) για να υπάρχει συμφωνία με τον αντισυμβαλλόμενο και να μην εμφανίζονται αποκλίσεις. Και αν στην φορολογία ΦΠΑ (περιοδική) εξέπεσε ο ΦΠΑ θα πρέπει να γίνει τροποποιητική για να αποδοθεί, διότι "... για το Φ.Π.Α. των τιμολογίων αυτών δεν παρέχεται δικαίωμα έκπτωσης ..." Αυτά συνοπτικά, για πιο αναλυτικά μελέτησε προσεκτικά τις δύο παραπάνω ΠΟΛ. [1] Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με το "να τα περάσουμε ως τυπικά έξοδα με ΦΠΑ", αλλά το προσπερνάω. Είναι πάγιο.
    1 point
  5. ειναι τσμεδε και ειναι εφκα που εινα το τσμεδε που εγινε εφκα αλλα παρεμεινε λιγο τσμεδε
    1 point
  6. Αν και με μπερδεύει αρκετά αυτό που γράφεις ότι:"... μπορούν να μου επιστρέψουν το ΦΠΑ επιτόπου και το έκαναν." Δηλαδή τι έγινε: ... πλήρωσες με το ΦΠΑ ?, έγινε τιμολόγηση με ΦΠΑ ? ... κατά την "επιστροφή" του ΦΠΑ έγινε τιμολόγηση πιστωτικού μόνο στο ΦΠΑ ? έγινε τιμολόγηση πιστωτικού σε αξία και ΦΠΑ ? έγινε τιμολόγηση σύμφωνα με το άρθρο 39α για το ΦΠΑ ? Η αγορά που περιγράφεις αφορά σε αγαθά που περιγράφονται στην ΠΟΛ.1150/2017 ? Λοιπόν όπως και να έχει, θα γράψω κάποια πράγματα. Αν: α) αφορά σε συναλλαγή της παραγράφου 5 του άρθρου 39α του Κώδικα ΦΠΑ ΚΑΙ β) Αφορούν σε αγαθά που περιγράφονται στην ΠΟΛ.1150/2017 ΚΑΙ γ) Εσύ ως "Αγοραστής" είσαι Υποκείμενος στο ΦΠΑ (είτε ως φυσικό είτε ως νομικό πρόσωπο που ασκεί επιχειρηματική δραστηριότητα) ΚΑΙ δ) ο "Πωλητής" δεν έχει χρεώσει ΦΠΑ στο τιμολόγιο, στο οποίο έχει αναγράψει «Άρθρο 39α, υπόχρεος για την καταβολή του φόρου είναι ο αγοραστής» ΚΑΙ ε) διενεργείς πράξεις υποκείμενες με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου εισροών, τότε για την εφαρμογή των παραπάνω στην περιοδική ΦΠΑ, δες την παραπάνω ΠΟΛ.1150/2017 (ΣΤ.2) (και την σχετική επίσης ΠΟΛ.1082/2015, ΙΙ.κωδ.312) Επίσης ΠΡΟΣΟΧΗ!!! διότι αν: συντρέχουν οι προϋποθέσεις (όπως παραπάνω) εφαρμογής του άρθρου 39α και ληφθούν τιμολόγια με ΦΠΑ για τα συγκεκριμένα αγαθά (όπως λαμβάνονταν μέχρι και 31/7/2017), και υπάρχει από τον λήπτη δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών τους, τότε το αναγραφόμενο στο τιμολόγιο ΦΠΑ (αυτών των τιμολογίων) ΔΕΝ μπορεί να εκπέσει παρά του ότι έχει πληρωθεί, διότι για τις αγορές αυτές δεν οφείλεται/δεν επιβαρύνεται η συγκεκριμένη αγορά με το ποσό αυτό του ΦΠΑ (ΠΟΛ.1150/2017, ΣΤ.4). Οπότε ανάλογη τροποποιητική της περιοδικής ---αν έχει ήδη υποβληθεί και έχει εκπεσθεί το ποσό του ΦΠΑ-- προκειμένου να αποδοθεί το ποσό αυτό. Η τιμολόγηση είναι εσφαλμένη και πρέπει να ακολουθηθούν τα σχετικά που αναφέρει η νομοθεσία (ενδεικτικά ΠΟΛ. 1052/2017 εδάφια Α.2, Α.4, Β.8, Γ.10, ΠΟΛ.1150/2017, εδάφιο Ζ) για την (έγκαιρη) έκδοση πιστωτικού τιμολογίου.
    1 point
  7. Επειδή τα λάθη σε όλο το κείμενο είναι πολλά και τραγικά ... Ευελπιστώ ότι το κείμενο αυτό θα αλλάξει. Νομίζω ότι δόθηκε στη δημοσιότητα απλά επειδή έπρεπε να δοθεί κάτι μαζί με την ανακοίνωση έναρξης διαβούλευσης. Αυτή πάλι έπρεπε να γίνει εγκαίρως πριν από τη μετακίνηση ώστε να υπάρχει ονοματοδοσία στο νομοσχέδιο. Το συμπέρασμα είναι ότι κανείς δεν θέλει να λύσει τα προβλήματα του κανονισμού αλλά να κλωτσήσει το τενεκεδάκι παρακάτω την ώρα που γράφουν οι κάμερες... Αλλιώς θα μας έδιναν τα πρακτικά των τόσων επιτροπών που έχουν οριστεί κατά καιρούς με αυτό το σκοπό και όχι τις ξεχασμένες στα συρτάρια σημειώσεις κάποιων ανενημέρωτων (και αδιάβαστων) συμβούλων.
    1 point
  8. @gp1 Γεια!Αν η δήλωση παραμείνει στον 4178 θα παραμείνει στο τελευταίο της στάδιο ήτοι "οριστική υπαγωγή"-Δεν υφίσταται στάδιο "Περαίωση" στον 4178--Εάν η δήλωση μεταφερθεί στον 4495 θα προχωρήσει κανονικά στο τελευταίο στάδιο του 4495 ήτοι "Περαίωση"
    1 point
  9. Δεν τακτοποιείται. Αν είσαι τυχερή εξετάζεις μόνο την περίπτωση νομιμοποίησης του στεγάστρου, που επί της ουσίας, στις περισσότερες περιπτώσεις η νομιμοποίηση είτε δεν γίνεται, είτε δεν αξίζει να γίνει. Οπότε, η μόνη σίγουρη λύση είναι η αποξήλωση του στεγάστρου.
    1 point
  10. @ppanag Δεν είναι έτσι τα πράγματα διότι : 1.Από τις φορολογικές διατάξεις , το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό πριν από την θεώρηση μελέτης από δημόσια αρχή. 2.Το ΥΠΕΝ στο οποίο υποβάλλονται τα σχέδια των αυθαιρέτων μέσω της πλατφόρμας ΤΕΕ είναι δημόσια αρχή. 3.Η διαδικασία του αυθαιρέτου περιέχει μελέτες. Τοπογραφικό , αποτύπωση , στατική επάρκεια , τεχνικές εκθέσεις κλπ 4.Το ανέβασμα σχεδίων και η περαίωση της διαδικασίας με την απόδοση κλειδάριθμου είναι αντίστοιχο της χειροκίνητης θεώρησης. ΑΡΑ έχουμε θεώρηση μελετών από δημόσια αρχή , ΑΡΑ απαιτείται ΦΕΜ στις τακτοποιήσεις αυθαιρέτων λόγω φορολογικής διάταξης και όχι επειδή την ζητάει ή όχι το κάθε σύστημα. Από την στιγμή που πληρώνεται ΦΕΜ , ΔΕΝ διενεργείται η παρακράτηση 20% καθώς έτσι έχει αποφανθεί η φορολογική διοίκηση με ΠΟΛ.
    1 point
  11. Δες τη νομοθεσία συνδυαστικά για να κατανοήσεις το άρθρο 112. Στο άρθρο 82 λέει ότι εξαιρούνται τα ακίνητα που εμπίπτουν στο άρθρο 21 Ν. 1337/83 δηλαδή ακίνητα σε στάσιμους οικισμούς κατασκευασμένα προ 1983. Γι αυτό και η αναφορά στο Α 112 για μεταγενέστερες του 83 αυθαιρεσίες. Άρθρο 112 Στάσιμοι Οικισμοί Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με το Παράρτημα Α, μειωμένου κατά 30%. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, για την υπαγωγή τα πιο πάνω στοιχεία υποβάλλονται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή κατά την παράγραφο 1α του άρθρου 81, ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης κατά την παράγραφο 1β του άρθρου 81, ή έχει εκτελεστεί πολεοδομική παράβαση των περιπτώσεων β, γ, δ της παραγράφου 3 του άρθρου 81. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. (...) 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατασκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που : δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 (*) του ν.1337/1983 (Α33), χωρίς όμως να έχει απορριφθεί με απόφαση του αρμόδιου, κατά περίπτωση, οργάνου η αίτηση για την εξαίρεση από την κατεδάφιση, (*) Ν-1337/83. (ΦΕΚ-33/Α/14-3-83). ΑΡΘΡΟΝ-21:ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ. Μπορεί να εξαιρεθούν από την υποβολή δηλώσεων κατά το Αρθ-15 του νόμου αυτού οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 31-1-83 και βρίσκονται σε οικισμούς που παρουσιάζουν στασιμότητα ανάπτυξης και οι οποίοι προσδιορίζονται με απόφαση του Υπουργού Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δεν εφαρμόζονται σε παραδοσιακούς οικισμούς.
    1 point
  12. ....και οσο οδηγουσε, εβριζε τους απεναντι οτι "ολοι αναποδα πανε σημερα"...😆 https://www.zougla.gr/greece/article/pieria-ix-mpike-anadopa-stin-pa8e---oures-xiliometron-sta-diodia
    1 point
  13. To ίδιο πρόβλημα υπάρχει και με συντάξεις χηρείας που δεν έχουν εκδοθεί εδώ και 5 χρόνια . Ολοι λένε ότι δεν έχει το τσμεδε το κατάλληλο λογισμικό . Εννοείται ότι σε σοβαρά κράτη θα υπήρχε ποινικό θέμα με τους υπεύθυνους , ενώ και οι υπάλληλοι θα ανησυχούσαν λίγο για το μεροκαματάκι τους ...
    1 point
  14. Η μπαζωμένη βεράντα δεν έχει καμία απολύτως σχέση με ανοικτό εξώστη. Οι διατάξεις περί 1/10 πλάτους αφορούν διαταξεις για έκδοση άδειας ή νομιμοποίησης. Δεν έχουν εφαρμογή σε υπαγωγή αυθαιρέτων Ν. 4495 και προηγούμενων. Αν έχεις προκήπιο (πρασιά) εντός ρυμοτομικού η κατηγορία της παράβασης θα είναι η κατηγορία 5.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.