Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  2. ChristinaK

    ChristinaK

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.043


  3. Honor_Code

    Honor_Code

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      64


  4. Norjild

    Norjild

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      39


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/04/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Ακαταδίωκτο και για τους μηχανικούς: πως και γιατί πρέπει να εφαρμοστεί εδω https://ecopress.gr/akatadiokto-kai-gia-tous-michanikous-pos-kai-giati-prepei-na-efarmostei/
    3 points
  2. @Bob- Πράγματι, τα ζητήματα της τακτοποίησης και της μεταβίβασης του ακινήτου είναι αλληλένδετα. Το πρώτο γίνεται με προοπτική το δεύτερο. Γι’ αυτό το λόγο θα έπρεπε να θέσεις τα ερωτήματα που σε απασχολούν στους επαγγελματίες που απευθύνθηκες (μηχανικό και συμβολαιογράφο), πριν γίνει η τακτοποίηση. Όταν λες "τοιχάκι", τι εννοείς; Πώς γίνεται να έχει μετακινηθεί ένας τοίχος του διαμερίσματός σου εις βάρος του διπλανού, αλλά η επιφάνεια από 65 τ.μ. να έγινε 64 τ.μ.;
    1 point
  3. Η στατική επάρκεια του αυθαίρετου παταριού για κατακόρυφα φορτία @eleni_civil, μπορεί να ελεγχθεί βάσει του κανονισμού που ίσχυε κατά το χρόνο κατασκευής του. Ουσιαστικά πρόκειται για αποτίμηση φέρουσας ικανότητας, για την οποία παρέχεται η δυνατότητα αυτή από τη σχετική υπουργική απόφαση.
    1 point
  4. Καλημέρα,επειδή υποβλήθηκε ηλεκτρονικά η υπεύθυνη δήλωση,το καλύτερο, προς δική σας κατοχύρωση,είναι να την τηρήσετε.Οπότε κάνετε μια "Ενημέρωση έντυπης άδειας" η οποία δεν συνδέεται με προγενέστερη ηλεκτρονική,σωστά,και η μόνη σύνδεση θα είναι η καταχώρηση στο σύστημα της 'Προγενέστερης έντυπης πράξης" που ενημερώνεται,δηλαδή της αρχικής άδειας.
    1 point
  5. Καλημέρα,στον ΝΟΚ στο άρθρο 17,παρ.9γ- γ) Τα περιφράγματα του οικοπέδου ή γηπέδου σε κανένα σημείο δεν έχουν ύψος μεγαλύτερο από τρία (3,00) μ. και το συμπαγές τμήμα τους μεγαλύτερο από ενάμισι (1,50) μ. Τα αυλόθυρα – πορτασιές για την είσοδο πεζών και οχημάτων, που κατασκευάζονται σε συνέχεια της περίφραξης, έχουν μέγιστο ύψος δυόμισι (2,50) μ. και μπορεί να αποτελούνται από συμπαγή στοιχεία. Αφετηρία μέτρησης των υψών είναι η υψηλότερη από τις οριστικές στάθμες του εδάφους εκατέρωθεν του περιφράγματος. Για τα περιφράγματα που βρίσκονται στο πρόσωπο του οικοπέδου, τα παραπάνω ύψη μετρούνται από τη στάθμη του πεζοδρομίου. Επιτρέπεται παρέκκλιση των παραπάνω διατάξεων όσον αφορά την κατασκευή συμπαγούς περιφράγματος έως ύψους τριών (3,00) μ. ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής.
    1 point
  6. εφοσον το παραδοσιακο κτισμα προστατευεται οπως το διατηρητεο 5.α)Προϋπόθεση για την Έγκριση Δόμησης και χορήγηση Άδειας Δόμησης για την ανέγερση οικοδομών ή προσθηκών σε υφιστάμενα κτίρια σε ακίνητα όμορα διατηρητέων κτιρίων, αποτελεί η σύμφωνη γνώμη του οικείου Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, το οποίο γνωμοδοτεί με γνώμονα την προστασία και ανάδειξη της αρχιτεκτονικής φυσιογνωμίας του διατηρητέου κτιρίου. Με απόφαση Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής μπορεί να καθορίζονται ειδικότερα τα κριτήρια για την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης παμε στον ΝΟΚ αρθρο 6 με τα εφαρμοστικα του, απο τον καν62 ΝΟΚ_X4 + Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών - 3.2 Νομοθεσία - Michanikos.gr καλησπερα Κωνσταντίνε
    1 point
  7. ο κανόνας είναι ότι δεν υπάρχει κανόνας για δομήματα που προσδοκούμε την διατήρηση τους στον χρόνο για το αρχιτεκτονικό αποτύπωμα που είχαν στο παρελθόν και στο παρόν. Στην ουσία είναι απο μόνο του ολόκληρη επιστήμη, τμήμα της αρχιτεκτονικής ή και εξειδίκευση της και οι προσεγγίσεις συχνά πυκνά δεν είναι μονοσήμαντες ....
    1 point
  8. @RON@tettris@Skrats Αν είναι ανεξάρτητη στατικά κατασκευή είναι <25μ² και απαλλάσεται αν δεν με απατά η μνήμη μου. Αν δεν είναι εφόσον όπως λες δεν έχεις άλλες υπερβάσεις με επιφάνεια πάλι σε καλύπτει το <25μ². Επιπλέον για τα στέγαστρα, τραβώντας λίγο τον ορισμό της κατηγορίας σπουδαιότητας, τα κατατάσσεις και Σ1 και τα απαλλάσεις. Δες αναλυτικά το 1643Β2018. Φυσικά, αν δεν είναι ετοιμόρροπο. Σφραγίδα, υπογραφή, ανέβασμα και τέλος. Ούτε χαρτάκια που να υποστηρίζεις ότι δεν είσαι ελέφαντας, ούτε τπτ. (Δεν ξέρεις σε τι ελέφαντα θα πέσει μελλοντικά η ρύθμιση)
    1 point
  9. Ν.4495/2017,άρθρο 117,παρ.3(Αρχική): 3. Για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων χρήσεων σε κτίρια με νόμιμη οικοδομική άδεια, στον περιβάλλοντα χώρο διατηρητέου κτιρίου ή διατηρητέου τμήματος κτιρίου, σε επαφή ή και σε απόσταση προς αυτό, και βρίσκονται είτε στο ακίνητο που περιλαμβάνει το διατηρητέο κτίριο ή τμήμα κτιρίου είτε και σε όμορο προς αυτό ακίνητο στο αρμόδιο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (Σ.Α.), απαιτείται και υποβολή αίτησης με τα εξής δικαιολογητικά:................. Ν.4495/2017,άρθρο 117,παρ.3(όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 34 παρ.45 του ν.4546/2018): 3. Στις διατάξεις του παρόντος υπάγονται αυθαίρετες κατασκευές ή/και χρήσεις σε κτίριο με νόμιμη οικοδομική άδεια στον περιβάλλοντα χώρο διατηρητέου κτιρίου σε επαφή ή/και σε απόσταση από αυτό. Άρα, το ΤΕΕ λέει ότι: το Υπεν μπήκε στην διαδικασία να τροποποιήσει την παραπάνω παράγραφο με τον ν.4546/2018, ούτως ώστε,ενώ πριν ήταν απολύτως κατανοητό και σαφές σε όποιον την διάβαζε,ότι απαιτούν Σ.Α.,οι αυθαίρετες κατασκευές είτε βρίσκονται στο ακίνητο του διατηρητέου είτε σε όμορο με αυτό ακίνητο,έσβησε την επίμαχη φράση,ώστε πλέον με την νέα παράγραφο,να δημιουργείται η απορία σε αυτόν που την διαβάζει,για το εάν τελικά υπάγονται και τα όμορα του διατηρητέου ακίνητα σε αυτήν ή όχι... Δεν έχω τίποτε άλλο να σχολιάσω...
    1 point
  10. Άλλο η απαγόρευση χρήσης της ταράτσας και άλλο η απαγόρευση πρόσβασης των ενοίκων σε αυτήν. Το δεύτερο δεν είναι καθόλου απλό ζήτημα. Γι’ αυτό πριν εμπλακείς σε νομικές διαδικασίες, βεβαιώσου ότι υπάρχει προοπτική δικαίωσης.
    1 point
  11. Το ακίνητο είναι εκτός σχεδίου-άρθρο 96,δ)-δβ Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους ν.3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011 (Α204) και 4178/2013 (Α174). Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιυπαίθριοι χώροι δε συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση, ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, ***Αν υπολογίζεις αυτόν που αναφέρεις ως "ανοιχτό χώρο" με ΥΔ,όπως λες, ,τότε θα τον συμπεριλάβεις στον υπολογισμό,γιατί μπορεί να είναι "ανοιχτός" σε μια πλευρά,αλλά από τις συνθήκες μάλλον αντιλαμβάνεσαι ότι πρέπει να ρυθμιστεί ως επιφάνεια "κλειστού χώρου" και έχει ΥΔ+ΥΚ άρα,συνυπολογίζεται. Αυτά για την επιλογή Κατηγορίας. Για τον υπολογισμό των συντελεστών υπέρβασης,θα υπολογίσεις και τις δύο αυτές επιφάνειες,για την εύρεση των ποσοστών υπέρβασης σε σχέση με τους επιτρεπόμενους όρους δόμησης.Δεν καταλαβαίνω γιατί να μην υπολογιστούν αφού υπάρχει υπέρβαση δόμησης και την δηλώνεις.
    1 point
  12. Είσαι σίγουρη γι’ αυτό (το τελευταίο) ChristinaK; Μπορεί να ανεγερθεί κτίσμα στο αδόμητο οικόπεδο αχρηστεύοντας το τακτοποιηθέν –παρά το όριο- άνοιγμα; Ή μήπως τίθεται περιορισμός στην θέση του μελλοντικού κτίσματος; Θεωρώ ότι η τακτοποίηση τέτοιου είδους ανοιγμάτων είναι προβληματική και κατ’ ουσίαν δεν μπορεί να γίνει.
    1 point
  13. @Tasos87 Γενικά υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Παλιότερα έπρεπε προηγουμένως να πάρεις βεβαίωση οικοδομησιμότητας από τον Δήμο. Υποθέτω ότι και τώρα γίνεται το ίδιο.
    1 point
  14. Ισχύει από πολύ παλιά αυτό [ότι δηλαδή ότι όπου υπάρχει/προκύπτει ταυτόχρονη υποχρέωση για ΦΕΜ και Παρακράτηση, τότε πληρώνεται μόνο το ΦΕΜ ( 4% ή 10%)]. Από τότε που η παρακράτηση ήταν 15%, Σχετ. ΠΟΛ.1204/31.5.1993 "Προκαταβλητέος φόρος αρχιτεκτόνων - μηχανικών", στην παράγρ.3 Αργότερα με την νεότερη Δ.Α.1043698/844/Α0012/31.5.2007 "Κρατήσεις στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών από μηχανικούς." με Αριθ.Πρωτ.:1043698/844/Α0012, στις παράγρ. 3 & 4 (όπου αναφέρεται στο νέο ποσοστό παρακράτησης φόρου 20%) Και επίσης (με 20%) με την νεώτερη ΠΟΛ.1067/2015 "Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρωνν 9, 67, 69 και 70 του ν. 4172/2013.", στο άρθρο 69 Ψάξε τες στο google, θα τις βρεις πολύ εύκολα. ΠΟΛ_1204_1993_Προκαταβλητέος φόρος αρχιτεκτόνων - μηχανικών.pdf Δ.Α.1043698_844_Α0012_31-5-2007 Κρατήσεις στο πλαίσιο παροχής υπηρεσιών από μηχανικούς.pdf ΠΟΛ_1067_2015_Οδηγίες για την εφαρμογή των διατάξεων των άρθρωνν 9, 67, 69 και 70 του ν. 4172_2013.pdf
    1 point
  15. Amelia Συνάδελφε καλή αρχή εύχομαι και μην αγχώνεσαι για το διαδικαστικό. Τα θέματα ουσίας να προσέξεις τα οποία συζητάμε στα αντίστοιχα νήματα του ν.4495 στα οποία μπορείς (και πρέπει) να θέσεις τις ερωτήσεις σου. Για το θέμα καταχώρησης στοιχείων και υπολογισμού της νόμιμης αμοιβής από το σύστημα του ΤΕΕ θα προσπαθήσω να σε καθοδηγήσω με μερικά sceen shots από ένα δοκιμαστικό στο σύστημα. Η διαδικασία ξεκινάει με το να ανοίξεις ένα νέο έργο. Θα συμπληρώσεις όλα τα στοιχεία, θέση, δήμο, ΤΚ κλπ και τα στοιχεία ιδιοκτήτη. Μετά θα πας στην καρτέλα "Κύριες εργασίες". Θα επιλέξεις τη μια φορά "μελέτη" και ως κύρια εργασία "εργασίες Ν. 4178". Πατάς "εισαγωγή επιλογών" Τη δεύτερη φορά επιλέγεις "αποτύπωση" και μετά "αρχιτεκτονικά". Πατάς "εισαγωγή επιλογών". Στη συνέχεια μεταφέρεσαι στην "επεξεργασία εργασιών". Επιλέγεις σύμφωνα με το υπόδειγμα που έχω ανεβάσει. Ο προυπολογισμός θα προκύψει σύμφωνα με το συνημμένο υπόδειγμα (από την καρτέλα "χώροι"). Κατηγορία μελέτης επιλέγεις την ΙΙΙ και το λ από το έτος 2012. Αν έχεις τελειώσει τη διαδικασία μπορείς να περάσει σε επόμενο βήμα το οποίο θα γίνει πατώντας "υποβολή" και μπορείς να αφήσεις τη δήλωση έργου ανοικτή μέχρι να τελειώσεις τη δήλωση υπαγωγής αυθαιρέτων. Μην την οριστικοποιήσεις. Δεν απαιτείται στη φάση αυτή. Πάμε στη δήλωση ν. 4495. Εκεί παίρνεις από το σύστημα αμοιβών τον Α/Α έργου και τον καταχωρείς σύμφωνα με το υπόδειγμα. Καταχωρείς επίσης και την συμφωνηθείσα αμοιβή στο αντίστοιχο κελί της καρτέλας "πρόσθετα στοιχεία". ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 1.pdf ΚΥΡΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 2.pdf ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 1.pdf ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ 2.pdf ΠΡΟΣΘΕΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΔΗΛΩΣΗΣ Ν.4495.pdf ΚΑΡΤΕΛΑ ΧΩΡΟΙ.pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.