Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      9.052


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.312


  3. ManousosE

    ManousosE

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      53


  4. georgios_m

    georgios_m

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      2.409


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/04/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Αγαπητοί συνάδελφοι, γράφω για να μεταφέρω τη γνώμη της εδώ υπηρεσίας δόμησης ως προς την αρτιότητα των προϋφιστάμενων του 2003 τυφλών (για όποια χρήση). Όπως εχει αναφερθεί και από συναδέλφους σε προηγούμενες απαντήσεις, η ΥΔΟΜ την θεωρεί κατά κανόνα αρτιότητα που δε μπαίνει στις μεταβατικές διατάξεις του Ν4750/2020 καθώς αυτές αφορούν μόνο κατά παρέκκλιση αρτιότητες. Επομένως θεωρεί ότι και πέραν της μεταβατικής διετίας εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του 3212/2003 και να οικοδομούνται τυφλά προυφιστάμενα του 2003. Παρόλα αυτά, βεβαίωση οικοδομησιμότητας δε χορηγείται επομένως αγοράζει κανείς με την ελπίδα να μην αλλάξει ή αμφισβητηθεί η παραπάνω ερμηνεία και απομείνει το τυφλό μόνο για τουριστικά. Υ.Γ και μια πληροφορία χρήσιμη αλλά λίγο εκτός θέματος: για τα κατά παρέκκλιση άρτια που ΔΕΝ έχουν ήδη υποβάλει προέγκριση κλπ. ακόμα οι όροι δόμησης (κάλυψη,δόμηση) δεν είναι γνωστοί όπως μου επιβεβαίωσε ο υπάλληλος. Αν έχετε κάποια άλλη ενημέρωση από τις δικές σας ΥΔΟΜ παρακαλώ μοιραστείτε τες.
    3 points
  2. Χθες ένας κύριος έκανε το εμβόλιο κατά του Covid-19 και μετά άρχισε να έχει θολή όραση. Αυτό συνεχίστηκε και έτσι, όταν έφτασε στο σπίτι του, αποφάσισε να πάρει τηλέφωνο στο εμβολιαστικό κέντρο για να ζητήσει συμβουλή από γιατρό και να ρωτήσει αν χρειάζεται νοσηλεία. Οι υπεύθυνοι του είπαν να ΜΗΝ πάει σε γιατρό, αλλά να γυρίσει αμέσως πίσω στο εμβολιαστικό κέντρο για να πάρει τα γυαλιά του, αφού τα είχε ξεχάσει εκεί... καλη Μεγαλη Εβδομαδα σε όλους πηγη https://www.zougla.gr/greece/article/evlepe-8ola-meta-to-emvolio
    2 points
  3. Είναι κάτι που μας έχει προβληματίσει από τον πρώτο νόμο (4014/11). Επίσημη απάντηση δεν υπάρχει. Κάποιες ερωτοαπαντήσεις του ΤΕΕ ανέφεραν ότι η αλλαγή στατικών δεν αποτελεί αντικείμενο ρύθμισης και θα πρέπει να γίνεται νομιμοποίηση. Όμως μια τέτοια απάντηση είναι απλώς μια άποψη χωρίς καμία επίσημη προέλευση και ακόμη και να θέλαμε να κάνουμε νομιμοποίηση, δεν είναι σίγουρο ότι μπορεί να γίνεται σε όλες αυτές τις περιπτώσεις. Επιπλέον δεν θα μπορούσαμε να αναζητούμε σε κάθε τακτοποίηση το αν ο φορέας έχει αλλάξει και σε ποια έκταση, εκτός ίσως από την περίπτωση που έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς διαφορετικό στατικό σύστημα. Πχ άδεια με σκελετό Ο.Σ και κατά την κατασκευή μεταλλική κατασκευή, ή προ 55 κτίριο (φέρουσα λιθοδομή) και έγινε εσωτερικά σκελετός οπλισμένου σκυροδέματος, ή προκάτ στην άδεια και συμβατική κατασκευή στην πράξη. Οι περισσότεροι κάνουμε "γαργάρα" την αλλαγή (σε μικρή κλιμακα) στατικών και ασχολούμαστε με την πολεοδομική τακτοποίηση.
    1 point
  4. Με μια πρώτη ματιά φαίνεται ότι πηγαίνει κατηγορία 5 όπως αναφέρεις. 1. Μήπως κάποια υπέρβαση δόμησης προέρχεται από κλείσιμο Η.Χ; 2. Κατά το χρόνο έκδοσης Ο.Α, μήπως το επιτρεπόμενο ύψος ήταν μεγαλύτερο, ώστε να κάνεις σύγκριση με τα τότε επιτρεπόμενα-στο οικόπεδο-μεγέθη;
    1 point
  5. Καλησπέρα συνάδελφοι, έχω μία περίπτωση ΚΑΤΗΓΟΡΊΑΣ 5, αλλά θέλω να την μοιραστώ μήπως δεν σκέφτομαι κάτι σωστά... Λοιπόν κτίριο εντός σχεδίου με άδεια του 1984 σε τεράστιο οικόπεδο, έχει σύμφωνα με την άδεια Ισόγειο 100τμ και Α όροφο 50τμ. Τελικά έχει χτίσει αυθαίρετα άλλα 50 τμ στον Α όροφο και 30 τμ δώμα, κι έχει υπέρβαση δόμησης =5% , υπέρβαση κάλυψης=5% και υπέρβαση ύψους 25% καθότι στην περιοχή το maxYψος είναι 8μ κι αυτός έχει 10μ. Υπόψη δεν υπάρχει σύσταση οριζ. ιδιοκτησιών. Είμαι ξεκάθαρα κατηγορία 5 σωστά?
    1 point
  6. μιλας με τον μηχανικο σου και με το τελικο συμπερασμα πας στον συμβ/φο, η οποια σου ειπε οτι: - για επεκταση μιάς ΟΙ σε κοινοχρηστα πας με το 98....αλλα παλι εχεις προβλημα με την τροποποιηση της συστασης. - για επεκταση σε ΟΙ...δεν φαινεται να υπαρχει λυση. καλη συνεχεια
    1 point
  7. σε αυτην του ΣτΕ θα βρεις ολα οσα σε απασχολουν ή θα αε απασχολησουν σε σχεση με την ανοικοδομηση που θελεις να κανεις https://nomosphysis.org.gr/14724/ste-5752012-nomimi-anegersi-oikodomis-sto-ameso-perivallon-toy-prostateyomenoy-xoroy-diatiriteoy-ktirioy-sti-thessaloniki/?st=αποσταση απο διατηρητεο γερμανικης σχολη
    1 point
  8. Για την εφορία @teo_z ο χώρος είναι βοηθητικός. Δεν έχει σημασία αν το ύψος είναι σύμφωνο με τις πολεοδομικές διατάξεις. Άλλωστε, αρκετοί χώροι που χρησιμοποιούνται ως κύριας χρήσης έχουν μικρότερο ύψος από το απαιτούμενο. Φυσικά, το χαμηλό ύψος θα αναγράφεται στο σχέδιο της αποτύπωσης. Η ενδεχόμενη μελλοντική πώληση, τι μετράει στο συντελεστή δόμησης και οι δυνατότητες αξιοποίησης του χώρου δεν έχουν σχέση με τον χαρακτηρισμό για το Ε9.
    1 point
  9. @teo_z,κατά την γνώμη μου δεν πρέπει να τον αγνοήσεις,ανεξαρτήτως ύψους-εξ'άλλου εσύ μια αποτύπωση κάνεις,δώσε τα σωστά στοιχεία,αυτά που βρήκες,δεν γνωρίζεις μελλοντικά πού θα πρέπει να τα χρησιμοποιήσει ο ιδιοκτήτης και πού θα του χρειαστούν.
    1 point
  10. Μπορεί και να είναι, αλλά θα πρέπει να υπερνικήσεις το εμπόδιο της απόστασης, όπως και το γεγονός ότι οι εν δυνάμει πελάτες θα πρέπει κάπως να σε γνωρίσουν. Το κλίμα απέναντι στο περιβάλλον είναι θεωρητικά πολύ καλό αλλά εσύ ως ιδιώτης μηχανικός πώς μπορείς να επωφεληθείς από αυτό; Θέλει προσεκτική έρευνα αγοράς, να δεις το μέγεθος της αγοράς, τι ζητάει από ένα μηχ/περ, αν μπορείς να το προσφέρεις και σε τι κόστος..
    1 point
  11. Σκέψου πρακτικά: έχεις κάποιον στο περιβάλλον σου (πραγματικό ή και εικονικό) που να χρειάζεται ή να πρόκειται να χρειαστεί μηχανικό περιβάλλοντος;
    1 point
  12. Δεν είσαι υποχρεωμένος να εντάξεις το ρυθμισμένο (με τον 3843) ΗΧ στον 4495. Μπορείς να δηλώσεις μόνο τη λοιπή παράβαση.
    1 point
  13. Όταν ξεπεραστεί η καταληκτική ημερομηνία ελέγχου και δεν έχουμε πάει ως ελεγκτές λόγω υπαιτιότητας-αμέλειας του ιδιοκτήτη και του μηχανικού τους (θέλουν να αποφύγουν για λίγο διάστημα λόγω αυθαιρεσιών τους ελέγχους και νομίζω πως θα το καταφέρουν), πληρωνόμαστε? Ανεβάζουμε στο σύστημα κάποια συνημμένα? Αποδεικνύεται κάπως? Μην ρωτήσει κανείς γιατί κάλεσαν τότε ΕΔ εφόσον δεν ήταν έτοιμοι γιατί η απάντηση δυστυχώς εμπεριεχεται στου μέσου ελληνάρα τις παθογένειες..
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.