Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.976


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.398


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.312


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 23/07/2021 in Δημοσιεύσεις

  1. Σήμερα αναρτήθηκε κανονικά η 6/2021
    1 point
  2. Το βασικό είναι το ΠΔ/2-3-81. (ΦΕΚ-138/Δ/13-3-81 και συμπληρώθηκε- αντικαταστάθηκε με το ΠΔ/19-8-81 ΦΕΚ-459/Δ/28-8-81 και ΠΔ/21-9-82 ΦΕΚ-496/Δ/8-10-82 (για το άρθρο 7)
    1 point
  3. μην πας πιο κατω και τρομαξεις... εχει τον Νεο ΝΟΚ... Θοδωρεεεεε..........
    1 point
  4. αυτό ειναι που έχει τροποποιήσεις νοκ? ω ναι - αρθρο 122 και του 4495
    1 point
  5. σωστα και να το συμπληρωσω... και το ονομα αυτου Ν.4819/2021 [ΦΕΚ: 129 A'/23.07.2021]
    1 point
  6. Αν ένα διαμέρισμα καταλάβει κοινόχρηστο χώρο μέσα στο νόμιμο όγκο και η αυθαιρεσία έγινε εκ κατασκευής (αλλά όχι η ίδια καθ ύψος σε όλους τους ορόφους) βάσει νόμου μπορεί να γίνει μονομερής τροποποίηση, εφόσον έχει περάσει δεκαετία και δεν υπάρχει δικαστική απόφαση. Ό συμβολαιογράφος για να προχωρήσει σε αυτή τη διαδικασία θέλει από τον μηχανικό να δει στην τεχνική του έκθεση ότι υπάρχει αυθαίρετη επέκταση στα κοινόχρηστα και εντός νόμιμου όγκου οικοδομής, ενώ θα μνημονευτεί ότι βάσει υπεύθυνης δήλωσης ιδιοκτήτη, η αυθαιρεσία επί του κοινόχρηστου έγινε κατά την χρονολογία κατασκευής της οικοδομής.
    1 point
  7. Για να γίνει αλλαγή χρήσης θα πρέπει: - Η νέα χρήση να είναι συμβατή με τις επιτρεπόμενες στην περιοχή, και - Το γεωτεμάχιο να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο και να τηρούνται οι όροι και περιορισμοί (σαν να έξέδιδες καινούρια άδεια)
    1 point
  8. Μη συγκρίνεις εργασίες του άρθρου 29 με αυτές του άρθρου 30. Οι εργασίες του άρθρου 30 δεν απαιτούν καμία άδεια. Μετά προστέθηκε -υλοποιήθηκε μέσω του ηλ. συστήματος η απαίτηση για δήλωση μηχανικού περί μη απαίτησης εγκρίσεων.
    1 point
  9. Στα γήπεδα, όταν έχουμε διαφορετικές χρήσεις, η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση καθορίζεται από τη δυσμενέστερη χρήση.
    1 point
  10. Είναι πολύ συνηθισμένο. Από το υπουργείο Γεωργίας δόθηκαν, με κανονικά "παραχωρητήρια", αρκετές εκτάσεις στις τότε κοινότητες που και αυτές με την σειρά, ας το πούμε έτσι, τις παραχωρούσαν, κατα κάποιο τρόπο για χρήση στους κατοίκους της κοινότητας. Παράδειγμα: χορτολιβαδικές εκτάσεις, ρέματα, αλώνια κλπ, κλπ. Αμέτρητες εκτάσεις από αυτές καταπατήθηκαν από ...... ημέτερους. Και γιατί να είναι παράξενο το γεγονός πως μία κοινότητα και τώρα ο δήμος, έχει ιδιοκτησία έκταση γης (αν δεν καταπατήθηκε φυσικά). Σύμφωνα και με τον πρώτο ακόμη νόμο, περι κτηματολογιου, είχαν την υποχρέωση οι κοινότητες ή οι δήμοι να κάνουν "δηλωσεις ιδιοκτησίας" για όλες τις εκτάσεις τους. Ακόμη και για τους δρόμους.
    1 point
  11. Οι εισφορές του 6/2021 φαίνονται στο ιστορικό εισφορών. Ημερομηνία Εμπρόθεσμης Πληρωμής 30/7. Χωρίς ειδοποιητήριο ακόμα.
    1 point
  12. Δεν εκδίδεται ΠΕΑ σε χώρο στάθμευσης. Μοναδική εξαίρεση είναι όταν ο χώρος στάθμευσης είναι λειτουργικά εξαρτώμενος με τον χώρο κύριας χρήσης (εσωτερική πόρτα) και παράλληλα το εμβαδόν του χώρου στάθμευσης είναι μικρότερο του 10% οπότε μπορείς να το συμπεριλάβεις αν θες στην κύρια χρήση.
    1 point
  13. εαν ησουνα Θεσσαλονικη, θα λεγαμε στην Οδο Ναυαρινου, Δ/νση αγροτικης γης. Αντιστοιχα θα δεις στην περιοχη σου. [τιτλο εχει ο πελατης σου];;;
    1 point
  14. Πες τα χρυστόστομε.... Αυτή η γελοιότητα της ΗΤΚ πρέπει να σταματήσει..."χθες" μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πάντα που αφορούν εμάς και το πλήθος ευθυνών που μας φορτώνουν από το παράθυρο και από την καμινάδα. Όταν θα σβήσουν οι "γκρίζες ζώνες" τότε να την εφαρμόσουν και βεβαίως να σταματήσει και η παρωδία με τις ημερομηνίες βεβαιώσεων ημερομηνίας 29/1/2021 με ισχύ εις το διηνεκές. Το πιο απλό είναι δια νόμου αναστέλλεται η εφαρμογή ΗΤΚ μέχρι να ξεκαθαρίσουν τα πάντα και όλα να είναι απολύτως έτοιμα και μέχρι τότε να ισχύει η έκδοση βεβαίωσης κανονικά όπως ίσχυε.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.