Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/08/2021 in Δημοσιεύσεις
-
Ειδικές πολεοδομικές ρυθμίσεις σε ακίνητα που βρί- σκονται εντός των Ζωνών Ασφαλείας των Φάρων. ΦΕΚ Δ 443/20212 points
-
Καλησπέρα!Θα τελειώσει η επανεξέταση στοιχείων της Προανάρτησης και θα ακολουθήσει η Ανάρτηση.Θα εξεταστούν οι υποβληθείσες ενστάσεις της Ανάρτησης και θα ολοκληρωθεί η Κτηματογράφηση. Θα αρχίσει να λειτουργεί το Κτηματολογικό Γραφείο της περιοχής και τότε θα υποβάλλεται σε αυτό ΔΓΜ.Τα ΔΓΜ δηλαδή υποβάλλονται σε φάση Κτηματολογίου σε λειτουργία.😊2 points
-
Κανείς ηλεκτρολόγος δεν καταλαβαίνει από τις φωτό, τι έχετε κάνει και βέβαια δεν πρόκειται κανείς να βεβαιώσει ότι όλα είναι ΟΚ. Αφού έχετε αμφιβολίες, καλέστε κάποιον επί τόπου. Δοκιμές, και συνδέσεις με αμφιβολίες, από ανειδίκευτους ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ και πολύ πιθανά ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ.2 points
-
Κωδικοποίηση (όσο είναι εφικτή): -Άρθρο 3 του Ν.4821/21,Παρ.1 και 2: 1. Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών που προβλέπονται στα άρθρα 6, 7, 8, 8α και 8β, το αρμόδιο Γραφείο Κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί εν τω μεταξύ, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. 2. Η κτηματογράφηση περαιώνεται και πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξέτασης των αιτήσεων διόρθωσης του άρθρου 7Α. Σε αυτή την περίπτωση η εξέταση των σχετικών υποθέσεων κτηματογράφησης που εκκρεμούν ενώπιον των Επιτροπών Εξέτασης διεξάγεται κατά το στάδιο λειτουργίας του Κτηματολογίου. Το αρμόδιο γραφείο κτηματογράφησης αναμορφώνει τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες, λαμβάνοντας υπόψη και κάθε άλλο στοιχείο που έχει συλλεγεί, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. N.2308/95 (όπως έχει τροποιηθεί και ισχύει),άρθρο 7Α: Άρθρο 7α Επιτροπές εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης Εν ολίγοις,εγώ καταλαβαίνω ότι αφού ακολουθηθούν οι ενστάσεις των άρθρων 6,7,8 για τις υποθέσεις που εκκρεμούν (άλλες περιπτώσεις) δεν θα περιμένουν την εξέταση απο Επιτροπές και θα ανοίγει το Κτηματολογικό γραφείο. Συμπληρώνω,δημοσίευσα καταλάθος πριν! Άρθρο 7Α 1. Συνιστώνται Επιτροπές Εξέτασης υποθέσεων κτηματογράφησης, στις οποίες υποβάλλονται οι υποθέσεις του άρθρου 6Α και οι ενστάσεις της παραγράφου 9 του άρθρου 21 point
-
Είναι εκτός σχεδίου; Μάλλον φαίνεται να είναι οπότε είτε 600 είτε 900 ανάλογα την διαπιστωτική. Γνωρίζεις αν υπάρχει διαπιστωτική πράξη; edit: με βάση την6.02.2012 διαπιστωτική πράξη του Δήμου Κρωπίας 600Ε βάλε.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Οι εταιρίες, προκειμένου να πουλήσουν, μπορεί να τάζουν και λαγούς με πετραχήλια. Αγνόησέ τους. Με την εμπειρία που έχει αποκτηθεί, θα προτιμούσα μπατική τοιχοποιία (για να μην ξεχνάμε υδραυλικό και ηλεκτρολόγο) και θερμοπρόσοψη. συμπλ. επειδή τα "ενεργειακά" υλικά είναι της μόδας, για οτιδήποτε χρησιμοποιήσεις στην κατασκευή θα πρέπει να έχεις τις σχετικές πιστοποιήσεις1 point
-
χμ...να το ξαναδούμε... H κυρια κατοικια που εχει και διαμενει, δεν ειναι μοναδικη, διοτι κατεχει "αθροιστικα" 70 τμ. σε άλλη περιοχη, ανω των 3000 κατοικων. Συμφωνα δε με την τελευταια ρυθμιση, στο αρθρο 100, διευκρινισθηκε η προηγουμενη αοριστια οτι "προστιθενται ολα οσα εχεις αλλου, εστω και αν ειναι διαφορα ποσσοστα" και οτι γινεται εφαρμογη του ν. 1078/80 [υπηρχε και στις προηγουμενες διαταξεις κατι "παρόμοιο", αλλά δεν ηταν αρκετα... εμφανες και μας μπερδευε] εδω μια παληα ε/α.... Ερώτηση 4 ∆ιαμένω μόνιμα σε κατοικία (κύρια) 64 τ.μ εκτός σχεδίου. Επίσης στην κατοχή μου υπάρχει και μια οικία στην Αθήνα 92 τ.μ, όπου διαμένουν τα παιδιά μου, που σπουδάζουν εκεί και που είναι προστατευόμενα μέλη. Η κατοικία που διαμένω τώρα (64 τ.μ.) θεωρείται κύρια και μοναδική και τι δικαιολογητικά υποβάλω; Η κατοικία είναι μεν κύρια, αλλά δεν είναι και η μοναδική, οπότε δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ο μειωτικός συντελεστής 0,4 (του πεδίου 3α). υγ εαν εδω ειχε 40 τμ. σε πανω απο 3000 και 40 τμ σε κατω.. τοτε θα δικαιουνταν απαλλαγη για κυρια και μοναδικη αλλά μεχρι 70 τμ.1 point
-
πραγματι, αυτη ειναι "μια" απαντηση, αλλα διατηρω επιφυλαξεις... Διοτι, με το αρθρο 107, ωρισθηκε οτι σε συστασεις καθετων που εγιναν μεχρι 28/7/11, δεν λαμβανονται υπ΄οψη οι αυθαιρεσιες της μιας και δεν αφαιρουνται απο τον σδ της αλλης. Πριν αυτη τη συθμιση, οι επι πλεον κατασκευες σε μια καθετη "μετρουσαν" σε ολο το οικοπεδο [αρα και σε βαρος ταυτης που δεν εχτισε,] η οποια δικαιουνταν να ζητησει την κατεδαφιση των επι πλεον τμ. ή να ζητησει αποζημιωση για τα τμ που έχασε. Αλλα, εδω η συσταση εγινε το 2015. Με αυτην καθορισθηκαν τα χιλιοστα καθε μιας και το δικαιωμα να χτισει με βαση αυτα τα χιλιοστά. Θεωρω οτι, εδω, ισχυει το προηγουμενο καθεστως της "κατεδαφισης" ή της "αποζημιωσης" Αντι ολων αυτων των δυσκολων ενεργειων, μια καταγγελια στην ΥΔΟΜ και καποια ασφαλιστικα με δικηγορο, θα λυσουν πιο ευκολα το προβλημα. Εξ άλλου, ο αλλος δεν μπορει να παρει αδεια, αρα θα χτιζει παρανομα, οπότε δεν θελει πολλα πολλα για να τον σταματησει. Ενα θεμα που υπαρχει ειναι: Πόσα τμ. δικαιουται να χτισει σημερα η "μισοχτισμενη", διοτι, Με την υποθεση οτι προκειται για γηπεδο 4 στρ. δικαιουνταν ολοκληρο να χτισει 200 τμ. πριν τον ν. 4759. Υποθετω οτι εχει την αρτιοτητα και οικοδομησιμοτητα που απαιτει ο 4759... Αρα, σημερα, θα παει με τον 4759, και, επειδη τα 4 στρ. χτιζουν σημερα 186 τμ. Εάν εχει το 50% και εχει χτισμενα 40 τμ. δικαιουται 186/2-40=50. [θελει συζητηση το όλο θεμα]1 point
-
Πλέον στον Ελλαδικό χώρο υπάρχουν διαθέσιμες πολλές τεχνικές υποδαπέδιας θέρμανσης που προσφέρονται ως έτοιμο σύστημα από πολλές εταιρίες. Το συνολικό φορτίο επίστρωσης ποικίλει από 50kg/m² (μαζί με τα πλακάκια) μέχρι 200kg και άνω (μαζί με τα πλακάκια), ανάλογα με την εφαρμοζόμενη τεχνική.1 point
-
Υπομονή. Προβλέπονται και πάλι τροποποιήσεις όπως γράφουν στα δημοσιεύματα.1 point
-
1 point
-
Πολύ σωστά. Όπως γράφει και στην παρ.3.5.4β (ΚΑΝ.ΕΠΕ): "... Για κτίρια σπουδαιότητας Ι και ΙΙ, οι τιμές σχεδιασμού των εδαφικών παραμέτρων μπορούν να λαμβάνονται από τη βιβλιογραφία, βάσει της περιγραφής των εδαφικών στρωμάτων που επηρεάζονται από τη θεμελίωση...." Δηλαδή έχοντας γνώση των εδαφικών στρωμάτων κατά την διενέργεια των τομών εκσκαφής, μπορείς να απαλλαγείς από διενέργεια γεωτεχνικής. Επίσης γράφει στο σχόλιο της 3.5.4β: "...Η γενικότερη γνώση του εδάφους είναι απαραίτητη για την κατάταξή του σύμφωνα με τον ΕΚ 8-1. ..." Άρα, πρέπει να καταταγεί το έδαφος σε μιά από τις κατηγορίες A, B, C, D ή Ε. Αν λοιπόν κάποιος γεωτεχνικός μπορεί να κατατάξει το έσαφος στις κατηγορίες αυτές με κάποιον τρόπο κατά την διενέργεια των δοκιμαστικών τομών εκσκαφής, έχει καλώς. Πιστεύω αυτός (ο γεωτεχνικός) να έχει τρόπο να εξαγάγει τα Nstp και/ή vs,30 που προβλέπει ο πίνακας 3.1 του Ευρωκώδικα 8, μέρος 1.1 point
-
Καλησπέρα,εγώ νομίζω ότι έπρεπε να γράφει της παρ.3 (του ίδιου άρθρου 121) και έγινε λάθος στον αριθμό.Συμπληρώνει τους όρους δόμησης για τις συγκεκριμένες κτιριακές εγκ/σεις της παρ.3 του 121 με πανύψηλους φράχτες κλπ.1 point
-
1 point
-
καλησπέρα,διάβασε τη σελίδα 10 αυτού του θέματος1 point
-
Συμφωνώ,σύμφωνα με τις ισχύουσες προθεσμίες,εάν όμως δεν υπάρχει μετά τις 31/12/2022 το κατάστημα κατά ΝΟΚ θα θεωρείται αυθαίρετο***.Άρα,ίσως είναι δόκιμη η πρόβλεψη εκ των προτέρων αφού πρόκειται για νέα αδειοδότηση. ***Ως προς την έλλειψη προσβασιμότητας και εφόσον δεν τεκμηριώνεται η δυσανάλογη οικονομική επιβάρυνση βάσει νομοθεσίας.1 point
-
Ας ξεκινήσουμε από το πρώτο βήμα που θα είναι η υπαγωγή στον 4495 του ακινήτου με εφαρμογή των σχετικών του Παραρτήματος Α (μικρότερο γήπεδο λόγω, μεταγενέστερης της άδειας,κατάτμησης).Άρα,υπαγωγή με συμπληρωμένο "ΟΧΙ" στο πεδίο οικοδομικής άδειας. (Εκεί θα βρεις τον σκόπελο της ληγμένης Κατ.5). Ας υποθέσουμε ότι ξεπερνιέται νόμιμα (ψηφίζεται κλπ κλπ ή ανήκει σε περιοχή που έχει δικαίωμα υπαγωγής κατ.5 κλπ) Περνάμε τότε στην περαίωση της ρύθμισης και πάμε στο άρθρο 5 του ΝΟΚ (Χρήση κτιρίων) και στο άρθρο 107 παρ.9 του 4495 συν ειδικότερες διατάξεις που ενδεχομένως να ισχύουν στην περιοχή για να ελέγξουμε αν υπάρχει πιθανότητα να επιτρέπεται η νέα χρήση (πολύ σημαντικός ο έλεγχος υπέρβασης σ.δ. για τη νέα επιθυμητή χρήση,σύμφωνα με το άρθρο 5 για τα εκτός σχεδίου).1 point
-
Υπόχρεοι για την κατασκευή και συντήρηση των πεζοδρομίων και των τεχνικών έργων που τα αποτελούν (κράσπεδα, ρείθρα, υπόστρωμα και επίστρωση ή επικάλυψη) είναι ο ιδιοκτήτες των παρόδιων ακινήτων μπροστά στα οποία βρίσκονται, όντως. Δε χρειάζεται άδεια μικρής κλίμακας, χρειάζεται όμως αίτηση στην Τεχνική Υπηρεσία του αρμόδιου Δήμου, ώστε να δώσει μία βεβαίωση με την οποία επιτρέπει τις εργασίες στο συγκεκριμένο σημείο του πεζοδρομίου, δίνοντας παράλληλα κάποιες προδιαγραφές κατασκευής πεζοδρομίων. Αυτή τη βεβαίωση έχει ο ιδιοκτήτης του οικοπέδου και ο μηχανικός του, σε περίπτωση καταγγελίας, δε χρησιμεύει κάπου αλλού. Στην αίτηση να περιγράφεται επακριβώς η θέση, μέσω κτηματολογικού αποσπάσματος, άδειας οικοδομής, κ.ά.1 point
-
Στην εφαρμογή του Κτηματολογίου που γίνεται το backoffice, γράφονται πρώτα τα συνολικά (αθροίσματα) και η κύρια χρήση του κτηρίου και μετά αναλυτικά τα επιμέρους και οι χρησεις τους. Απλά θεωρώ ότι στο πινακάκι που σου επισυνάπτει, λόγω οικονομίας χώρου, σου αναγράφει μόνο τα αθροίσματα ενώ μέσα στο σύστημα είναι περασμένα και τα επιμέρους όπως τα θες. Επίσης θεωρώ πως η αποτύπωση των ιδιοκτησιών (ειδικά των μη διηρημένων) στην κτηματογράφηση γίνεται για στατιστικούς και μόνο λόγους, καθόσον γι'αυτή τη δουλειά δημιουργήθηκε η ΗΤΚ.1 point
-
Πλήρης κυριότητα με ποσοστό 100% σε γεωτεμάχιο με κτίσμα χωρίς σύσταση και αιτία κτήσης κληρονομική διαδοχή (χωρίς αποδοχή κληρονομιάς) εισαι στο Β2 κατι ειναι λαθος. δες στο τριτο παραδειγμα ... https://www.ktimatologio.gr/posts/entypa-1-21 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-