Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.738


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.965


  3. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.519


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      11.963


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/08/2021 σε όλες τις περιοχές

  1. Υπαγωγή γίνεται (με παράβολο προς νομιμοποίηση) με κατ.4 και με ποσοστά από 0 (συνήθως) μέχρι τα μέγιστα επιτρεπόμενα για την κατηγορία 4 ((αν ένα τμήμα απλά θα διατηρηθεί). Ενδεχόμενα να περιλαμβάνεται και κατεδάφιση. Η υπαγωγή λαμβάνει ως ποσοστά για την κατάταξη αυτά της αδείας που θα εκδοθεί. Προφανώς δεν κάνεις ποτέ αίτηση για κατ.5 γιατί φροντίζεις τα παραπάνω ποσοστά να κατεδαφιστούν. Ο νόμος είναι λίγο πιο περίπλοκος από το σύστημα και η πραγματικότητα του νόμου ... οπότε ποτέ με το σύστημα.
    1 point
  2. @rse Θα πρότεινα να γίνει γραπτώς ερώτημα προς τον ΑΔΜΗΕ. Αν η Γ.Μ είναι 400 kv δεν επιτρέπεται τίποτα εντός του ιδεατου εναέριου αλλά και επίγειου χώρου. Αν τυχόν έχεις και εντός του γεωτεμαχίου τετράγωνο βάσης πυλώνα, τότε έχεις και διάφορους άλλους περιορισμούς διέλευσης. Τώρα, για το αν μπορούν να συνυπάρξουν 2 δουλείες μαζί στην ίδια θέση, προσωπικά δεν το βρίσκω λογικό. Ο ΑΔΜΗΕ σύστησε δουλεία το 1961. Έγινε τοπογραφικό το 2009. Αποκρύφτηκε η πραγματικότητα και ο συμβ/φος συνέταξε εν αγνοία του συμβόλαιο με δουλεία διέλευσης, εντός δουλείας ΑΔΜΗΕ. Πόσο νόμιμο και πόσο λογικό είναι ας το κρίνουν οι νομικοί του ΑΔΜΗΕ και του πελάτη σου.
    1 point
  3. όχι δεν χωρίζονται , η οικοδομική άδεια ισχύει για όλο το κτίριο ανεξάρτητα από το πόσες ιδιοκτησίες έχει (το ίδιο και για το ΑΜΟΕ). Μπορεί να γίνει μερική ολοκλήρωση της άδειας για τμήματα του κτιρίου. Θα σας ενημερώσει ο μηχανικός της άδειας και ο λογιστής σας
    1 point
  4. Το παρόν θέμα κλειδώνει καθώς ο συντάκτης του θέματος μας ενημέρωσε ότι τελικά δεν θα πάει Αμερική και δεν επιθυμεί συνέχιση της συζήτησης. Pavlos 33
    1 point
  5. όχι δεν θέλω να τρελάνω κανέναν. Ούτε στατικές μελέτες κάνω απλώς για μια νέα κατοικία που είναι προς έκδοση αδείας είναι κατηγορία C25/30 και όχι C20/25 και αναρωτήθηκα πότε άλλαξε αυτό.
    1 point
  6. Όταν όλες οι πασίγνωστες έννοιες (σε μας τους μηχανικούς) όπως ΥΔ ΥΚ της Ο.Α (κατά την γενική πολεοδομική νομοθεσία) στους νόμους αυθαιρέτων αποκτούν άλλη έννοια και μεταφράζονται αλλιώς ήτοι σε ΥΔ ΥΚ χωρίς συνάμα (στην κυριολεξία-βλέπε παραβίαση κ/χ από διαμέρισμα) να υπάρχει υπέρβαση από τα εγκεκριμένα μεγέθη της Ο.Α οι κύριοι και βοηθητικό χώροι (κατά τον κτιριοδομικό κανονισμό) στους νόμους αυθαιρέτων αποκτούν άλλη έννοια και πότε μεταφράζονται σε αυξημένο ή μειωτικό συντελεστή και πότε σε αύξηση ή μη του σ.δ όταν οι πάμπολλες χρήσεις (του Π.Δ περί χρήσεων γης) στους νόμους αυθαιρέτων εντάσσονται σε 4 γενικές κατηγορίες που καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματική τότε τι πιο φυσικό να μην μπορούμε να συνεννοηθούμε ούτε μεταξύ μας ούτε με συμβ/φους ούτε με δικηγόρους ούτε με Ε.Δ ούτε με τους αυριανούς Δ/ντες Παρατηρητηρίων ούτε με τα μέλη ΣΥΠΟΘΑ (αλλά ούτε και τα μέλη του μεταξύ τους) ούτε με τις αυριανές Επιτροπές Κρίσεων Αυθαιρέτων ( και τα μέλη μεταξύ τους) και μήπως τελικά όλοι ζούμε σε ένα τρελάδικο!
    1 point
  7. Σύμφωνοι σε όλα αν αφαιρέσεις το "μοναδικό" ... Δεν μπορούμε να αφαιρέσουμε τις ευθύνες του κλάδου στην κατάντια ... είμαστε ήδη μεγάλο τμήμα αυτής της διοίκησης και όλοι τμήμα του ίδιου λαού. Δεν λέω να αυτομαστιγωθούμε ... να δούμε που έχουμε κάνει λάθη και να τα πάρουμε από την αρχή ... βλέποντας την πραγματική κατάσταση. Σε κανένα από τα υπόλοιπα κράτη, τουλάχιστον της ευρωζώνης, ο μηχανικός δεν είναι σε τόσο χαμηλό επίπεδο στα μάτια των πολιτών της χώρας του. Και δυστυχώς από εκεί ξεκινάνε όλα τα δεινά του κλάδου ...
    1 point
  8. 'Εχουμε πολύ δρόμο ακόμα μέχρι να κάνουμε χωριό. Για την εικόνα που έχουμε καταφέρει να έχουμε απέναντι στον πολίτη σαν κλάδος δεν πιστεύω να φταίνε οι μηχανικοί. Είναι το ασαφές νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει και υπήρχε και τα χάλια γενικά της δημόσιας διοίκησης που δημιούργησε αυτό το μπάχαλο. Ο μηχανικός μετατράπηκε από το σύστημα σε δικολάβο χαρτογιακά και καταφερτζή προκειμένου να κάνει την δουλειά του. Και η δουλειά του δυστυχώς κατάντησε να είναι η διεκπεραίωση πολεοδομικών υποθέσεων-αχταρμάδων. Αντί ο μηχανικός να ασχολείται με το αντικείμενό του, να προσπαθεί να γίνεται κάθε μέρα και καλύτερος και να ενημερώνεται, τον κατάντησαν να γίνει κυνηγός εγκυκλίων και διμεσολαβητής μεταξύ του πολίτη και των πολεοδομιών. Για όλο αυτό το χάλι θεωρώ μοναδικό υπεύθυνο την δημόσια διοίκηση και τους διάφορους βολεμένους εκεί. Αυτοί τα κάνανε σκ#τά!
    1 point
  9. Όλα είναι ξαναγραμμένα από την αρχή ... τίποτε όμως πραγματικά δεν είναι καινούργιο. Αυτό που γίνεται προσπάθεια να γίνει είναι μιά ανακατανομή των ευθυνών πριν την οριστική κρίση των θεμάτων. Ουσιαστικά τώρα ισχύει το "υπόκειται σε μελλοντικό έλεγχο", μόνο που μέχρι τώρα δεν είχε γίνει ποτέ ενώ τώρα (κάποια στιγμή) θα γίνει. Τότε όμως οι ευθύνες θα είναι μοιρασμένες αλλιώς και οι συνέπειες βαρειές. Εδώ πρέπει και εμείς να καταλάβουμε μερικά πράγματα. Μέχρι τώρα έχουμε καταφέρει να έχουμε απέναντι στον πολίτη τη χειρότερη εικόνα. Ίσως η τωρινή απραξία μας δώσει το χρόνο να διορθώσουμε και να χωνέψουμε πράγματα ή να σχηματίσουμε μιά νέα εικόνα για τον κλάδο. Τον συρρικνωμένο ... Σαν αρχή, ας ξαναδιαβάσουμε τον στίχο Μ 243 της Ιλιάδας ... αυτή τη φορά χωρίς το λάθος (του αναγραμματισμού) που σαν λαός έχουμε κάνει πολλές φορές στο παρελθόν.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.