Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/09/2021 in Δημοσιεύσεις
-
αρθρο 39 ν 4495 2. α) Όπου μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος και εφεξής προβλέπεται η σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος, νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα του άρθρου 83 παρ.4 του παρόντος νόμου. β) Απόκλιση επί του εμβαδού οικοπέδου ή γηπέδου από το αναγραφόμενο στο τοπογραφικό διάγραμμα που έχει συνταχθεί μέχρι τις 8.8.2013, και σύμφωνα με τον οποίο εκδόθηκε άδεια οικοδομής ή καταρτίστηκε συμβολαιογραφική πράξη, σε σχέση με τη νέα καταμέτρηση στο τοπογραφικό διάγραμμα που συνοδεύει τη βεβαίωση του άρθρου 83, είναι ανεκτή υπό τις εξής προϋποθέσεις : αα) για οικόπεδα ή γήπεδα εντός εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου ή εντός ορίων οικισμού το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε ±5%, ββ) για τα εκτός σχεδίου οικόπεδα ή γήπεδα το ποσοστό της απόκλισης ορίζεται σε ±10%. Εμβαδομετρήσεις οικοπέδων ή γηπέδων, που έχουν περιληφθεί σε διοικητικές πράξεις και δικαιοπραξίες και είναι εντός της απόκλισης του προηγούμενου εδαφίου, θεωρούνται αποδεκτές και δεν απαιτείται η αναθεώρηση της οικοδομικής αδείας, καθώς και η διόρθωση ή τροποποίηση των τίτλων κτήσης για την έκδοση άδειας. κατα τα λοιπα, τιθεται το ερωτημα, Πολύ κακώς, οταν το 2011 εγινε το συμβολαιο, χρησιμοποιησαν τοπογραφικο του 1997 [πιθανον και αυτο να ηταν επισυναπτομενο σε προηγουμενο] Υπαρχει κτηματολογιο; Εν τελει σε τι οφειλεται η τοσο μεγαλη αποκλιση; Και τι αδεια ηταν αυτη που στηριχθηκε σε τοπογραφικο του 19972 points
-
Ποια η επιφάνεια του γηπέδου, το μήκος προσώπου του επί της δημοτικής (τέως κοινοτικής) οδού και το βάθος του; Παρεμπιπτόντως, θα αιτηθείς προέγκριση Ο.Α διότι οι παρεκκλίσεις αρτιότητας (εντός ζώνης και παρόδιων γηπέδων με Ε< 4000 τμ) στην εκτός σχεδίου δόμηση μετά το Ν. 4759/20 έπαυσαν να ισχύουν.1 point
-
1 point
-
Μερικές εφαρμογές εξάγουν τα layers του cad σαν σελιδοδείκτες, όπου μπορείς να τα ανοίγεις και να κλείνεις κατα το δοκούν μέσα από το Pdf. Αυτού του είδους τα pdf δεν τα διαβάζει η εφαρμογή του κτηματολογίου. Οπότε θα πρέπει να βρεις σε αυτές τις εφαρμογές αυτήν την επιλογή εξαγωγής και να την απενεργοποιήσεις.1 point
-
Εκ των υστέρων που ρώτησα στην αρμόδια πολεοδομία, και μένα μου είπαν ότι υπερέχει ο κανονισμός. Αν δεν υπάρχει, ισχύει το 100%1 point
-
Η αγροτική οδός λειτουργεί σαν κανονικό όριο και αφήνεις 5 μέτρα.1 point
-
ιασονας: "Εσύ πάντως υπολογίζεις με max συντελεστές, αφού δεν έχει χιλιοστά." σωστα Εσυ σημερα δεν εχεις χιλιοστα, δεν εχεις παρακολουθημα και δεν εχεις καμμια συσταση που να τα λεει διαφορετικα. Ο συμβ/φος ας λεει και ας κανει ό,τι θελει.1 point
-
Ούτε ο συμβολαιογράφος γνωρίζει "που πάνε τα τέσσερα"... Εσύ πάντως υπολογίζεις με max συντελεστές, αφού δεν έχει χιλιοστά. "Δέσε σε κάθε περίπτωση το γαϊδαρό σου", για να μην σε τρέχουν εκ των υστέρων....1 point
-
- Κατ' αρχας, ισχυει ό,τι λεει ο κανονισμος -Αν δεν υπαρχει κανονισμος και απαιτειται επεμβαση σε κοινοχρηστα, θα ισχυσουν οι διαταξεις του ν. 3741/29 Στην δε περιπτωση μας, ειτε με βαση το αρθρο 3 αυτού ειτε με εκδοση δικαστικης αποφασης Αλλά, επειδη το σχετικο αρθρο δεν ειναι σαφες και επειδη υπηρχε μια προηγουμενη ρυθμιση για αδεια απο το 67% και επειδη αυτη η ρυθμιση καταργηθηκε και, επειδη η ΥΔΟΜ δεν εχει δυνατοτητα "διερμηνειας" των νομων και επειδη δεν τους "καλυψε" με καποια σχετικη οδηγια/εγκυκλιο το Υπουργειο... επομενως πρεπει να ερμηνευθει εαν ο νομοθετης τό ξεχασε ή το αφησε ετσι ωστε να εξυπακουεται οτι θελει το 100% Περι αυτου θα κρινουν τα δικαστηρια. https://www.expo-koinoxrista.com/new2/n3741.pdf1 point
-
Αν είναι έτσι όπως τα περιγράφεις, τότε λογικά 1150 αλλά καλού-κακού κάνε μία αναζήτηση την Διαύγεια μήπως βγάλανε εκ νέου διαπιστωτική.1 point
-
1 point
-
Καταρχάς να σου πω ότι το ΦΕΜ είναι υποχρεωτικό από το 1ο €. Η παρακράτηση μεταξύ επιτηδευματιών είναι για ΤΠΥ άνω των 300€. ΤΠΥ άνω των 500€, θα πρέπει να εξοφλείται μέσω τράπεζας και όχι με μετρητά. ΑΠΥ άνω των 1500€, θα πρέπει να εξοφλείται μέσω τράπεζας και όχι με μετρητά. (Εάν έχει αλλάξει αυτό, ας με διορθώσει κάποιος συνάδερφος). Πάμε τώρα σε αυτό που ρωτάς: Θα πας στο taxisnet και θα βρεις στις εφαρμογές αυτό: "Δήλωση απόδοσης προκαταβλητεόυ φόρου στις αμοιβές Αρχιτεκτόνων & Μηχανικών". Μετά πατάς "ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ" και μετά "ΥΠΟΒΟΛΗ". Στο πεδίου του ΑΦΜ γράφεις το ΑΦΜ του ιδιοκτήτη και παραδίπλα το ποσοστό του. Μετά πας στη σελίδα 2. Αξία έργου εγώ βάζω την αμοιβή μου. Παλαιότερα στις αρχές, έβαζα την ελάχιστη τιμή που έβγαζα από το σύστημα του ΤΕΕ. Αυτό, προσωπικά, το έχω αφήσει χρόνους!! Το ίδιο ποσό στη μελέτη και μηδέν στην επίβλεψη και στο τοπογραφικό κλπ. Τα ίδια και παρακάτω. Ξανά ΑΦΜ και ποσοστό. Μετά: Διεύθυνση, ΔΟΥ, περιγραφή, αξία (αμοιβή) και τετραγωνικά μέτρα. Μετά πατάς υποβολή, βγαίνει η πληρωμή που είναι το 10% της αμοιβής σου, το πληρώνεις την ίδια μέρα και μετά την επόμενη ξαναμπαίνεις και εκεί στην αρχή πατάς "ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΗΛΩΣΕΩΝ" και μετά πας στη δήλωσή σου και πατάς "ΠΡΟΒΟΛΗ-ΒΕΒΑΙΩΣΗ".1 point
-
1 point
-
Ούτε υπαγωγή ούτε αναφορά στην ΤΕ. Το κτήριο έχει εξαιρεθεί από την κατεδάφιση ήδη από το 1983. Από τον ν.1337/83 και μετά απαιτείται να μην είναι επικίνδυνα τα κτήρια που εξαιρούνται της κατεδάφισης (άρθρο 16). Από τη θεώρηση έως την κρίση του επικινδύνου υπάρχει μεγάλος δρόμος με νόμους για χαλίκια. Αν ο μηχανικός της τακτοποίησης έχει τη δυνατότητα να κρίνει την επικινδυνότητα της κατασκευής, οφείλει από τον νόμο να ειδοποιήσει τον ιδιοκτήτη ο οποίος και φέρει την αποκλειστική ευθύνη. Εγγράφως όπως είπε και ο ΙΑΣΟΝΑΣ παραπάνω.1 point
-
Είναι άλλο θέμα η υπαγωγή ενός ακινήτου (αυτής της κατηγορίας) σε ένα νόμο όπου θα ρυθμίζει τις όποιες αυθαιρεσίες του κι άλλο θέμα αν αυτό το ακίνητο κινδυνεύει να πέσει στο κεφάλι κάποιου και να τον πλακώσει... Επίσης, προσωπικώς δεν θεωρώ προφανή την αναφορά στην τεχνική έκθεση. Ο ρόλος αυτής της έκθεσης είναι άλλος! Αν ο μηχανικός θέλει να έχει ήσυχη τη συνείδησή του, προφανώς θα ενημερώσει εγγράφως, έστω και με συστημένη επιστολή ή κάτι άλλο, τον ιδιοκτήτη και τέλος...1 point
-
αυτο https://dasarxeio.com/2021/06/17/98280/ βασιζεται στο πιο αναλυτικο, εδω https://dasarxeio.com/wp-content/uploads/2021/06/53819_1924_2021.pdf1 point
-
- μια περιπτωση ειναι αυτη https://dasarxeio.com/2021/06/17/98280/ - υπαρχει και αυτο, 4 Πότε θα μπορέσουν να μεταβιβαστούν ακίνητα εκτός σχεδίου, όπου είναι σε εξέλιξη η ανάρτηση των δασικών χαρτών; Εφόσον δεν κατατεθεί αντίρρηση και το ακίνητο έχει χρήση μη δασική, 45 ημέρες μετά το πέρας της περιόδου κατάθεσης αντιρρήσεων, όπου κυρώνεται ο δασικός χάρτης μερικώς για αυτές τις περιοχές. Ετσι, αν η ανάρτηση, όπως έγινε γνωστό, ολοκληρωθεί τον Ιανουάριο του 2022, μπορεί να γίνει μεταβίβαση τον Μάρτιο του 2022. Τα ακίνητα για τα οποία έχουν υποβληθεί αντιρρήσεις μπορούν να μεταβιβαστούν όταν εξεταστούν οι αντιρρήσεις από την Επιτροπή Εξέτασης Αντιρρήσεων και κριθεί πως η έκταση δεν υπόκεινται στη δασική νομοθεσία. Ωστόσο, όσον αφορά τις αντιρρήσεις που έχουν κατατεθεί το 2017, οι περισσότερες δεν έχουν εξεταστεί ακόμη. Μέχρι στιγμής για το 55% της χώρας έχουν υποβληθεί 108.658 αντιρρήσεις. και αυτο Ο ίδιος στέκεται ιδιαίτερα σε ένα παράδειγμα, όπου σε ενιαία κατά τον τίτλο της έκταση ένα τμήμα αυτής αποδίδεται στον δασικό χάρτη ως δασικό. Οπως λέει, η μεταβίβαση έστω του μη δασικού τμήματος του ακινήτου καθίσταται σήμερα αδύνατη. Γιατί; Επειδή κατά τον Γιώργο Ρούσκα «υπάρχει η στρεβλή άποψη πως με τον τρόπο αυτόν δημιουργείται κατάτμηση δασικής έκτασης, παρ’ όλο που αυτό που μεταβιβάζεται είναι μόνο το μη δασικό τμήμα ενώ το δασικό τμήμα άλλωστε στην πραγματικότητα δεν αποτελούσε ποτέ ιδιοκτησία του ιδιώτη». αλλα διευκρινισθηκε οτι δεν αποτελει κατατμηση [λογικο και αυτονοητο] https://news.b2green.gr/6953/δασικοί-χάρτες-αδύνατη-η-μεταβίβαση-α και αυτη η εγκυκλιος για την μεταγραφη των επιτρεπομενων https://dasarxeio.com/2021/05/18/96983/1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-