Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 10/07/2022 σε όλες τις περιοχές
-
Τώρα, για να καταλάβω, επειδή είμαι και από χωριό...θα πάει ο άλλος να πληρώσει για να μείνει σε σκηνή σε ταράτσα πολυκατοικίας, ενώ μπορεί να μείνει σε διαμέρισμα πολυτελείας με τις ανέσεις του και την ασφάλειά του; (εκτός αν υπάρχει διαφορά τιμής βεβαίως οπότε γίνεται συζητήσιμο) Μήπως στην αναζήτηση του νέου και του πρωτοποριακού έχει χαθεί το μέτρο; (λέω εγώ τώρα...)2 points
-
Μάλλον πρόκειται για πιστωτικό τιμολόγιο. Υποθέτω δηλαδή. Το ΦΠΑ είναι και εδώ 6% όπως και στους λογαριασμούς ρεύματος? Γράφει κάποιο ποσό από το οποίο υπολογίζεται το ΦΠΑ? Υποθέτοντας ότι είναι 6% το ποσό από το οποίο προκύπτει ΦΠΑ = -2,97€ είναι -49,50€ (-49,50€ x 0,06 = -2,97€) Άρα αυτά έχουν σύνολο : -49,50€ -2,97€ = -52,47€ Οπότε (αν υπάρχει και ποσό χωρίς ΦΠΑ όπως στους λογαριασμούς ρεύματος) από το σύνολο του λογαριασμού προκύπτει το υπόλοιπο ποσό χωρίς ΦΠΑ : -52,25€ - (-52,47€) = +0,22€ το ποσό χωρίς ΦΠΑ άρα εάν έχω κάνει σωστές υποθέσεις , ακολουθώντας τις οδηγίες του post που περιγράφει την καταχώρηση εξόδων ενέργειας θα πρέπει να δηλωθεί σε 2 γραμμές. Γ) Λογαριασμοί (Ρεύμα) Είδος παραστατικού: "Παραστ. Εξαιρ. Οντοτήτων ημεδαπής/αλλοδαπής" Τύπος παραστατικού: "Παραστατικά Οντότητας ως Αναγράφονται από την ίδια" Γενικά στοιχεία παραστατικού Σειρά: 0, ΑΑ: ο αριθμός του λογαριασμού Ημερομηνία: η ημερομηνία έκδοσης του λογαριασμού Στοιχεία εκδότη: συμπληρώνεται ο ΑΦΜ του παρόχου Σύνοψη: Δεν επιλέγεται μονάδα μέτρησης Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 6% (ρεύμα) Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.4 Γενικά Έξοδα με δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" Επίσης, στον "Χαρακτηρισμό εξόδων" επιλέγεται "Προσθήκη Χαρακτηρισμού". Κατηγορία: "Χαρακτηρισμοί ΦΠΑ" Είδος: "Αγορές και δαπάνες στο εσωτερικό της χώρας (VAT_361)" Στο πεδίο "Ποσό" συμπληρώνεται η καθαρή αξία και όχι το ποσό του φόρου. Πρόσθετη γραμμή για το ρεύμα: Σύνοψη: Συμπληρώνεται το μέρος του ποσού που δεν έχει ΦΠΑ στην καθαρή αξία Συντ. ΦΠΑ: 0% Αιτία εξαίρεσης από ΦΠΑ: Χωρίς ΦΠΑ – άρθρο 2 και 3 του Κώδικα ΦΠΑ Χαρακτηρισμός Κατηγορία: "2.5 Γενικά Έξοδα χωρίς δικαίωμα έκπτωσης ΦΠΑ" Είδος: "Ενέργεια (Ε3_585_011)" Αν ξέρει κάποιος περισσότερο ας διορθώσει/συμπληρώσει.1 point
-
Υπάρχει μεν ένα "θεματάκι", αλλά νομίζω πως μπορεί να καλυφθεί από το "περίπου 3στρ. ή όσο και αν βρεθεί μετά από νέα επιμέτρηση" σε συνδυασμό με τις μερίδες των ομόρων και διορθωτική αποδοχής.1 point
-
Συνάδελφοι, ο τίτλος του 1996 περιγράφει γήπεδο 3 στρεμμάτων..νομίζω υπάρχει πρόβλημα, θέλουμε εμβαδό >4στρ. το οποίο να περιγράφεται ρητά στο συμβόλαιο..1 point
-
Οι πειρασμοί μας απομακρύνουν από τον παράδεισο.....1 point
-
Αφού στο ακίνητο δεν υπάρχει ΠΣΟΙ πως θα καταχωρήσεις ΗΤ διηρημένης ιδιοκτησίας. Δεν γίνεται. Για το εξοικονομώ δεν γνωρίζω τους όρους του προγράμματος για να σου απαντήσω και με τη σειρά μου θα ήθελα να ρωτήσω, στο πρόγραμμα μπαίνει μη διηρημένη-συμβολαιογραφικά-ιδιοκτησία (λειτουργικά ανεξάρτητο διαμέρισμα);1 point
-
σου εχω παραθεσει το αρχικο ΦΕΚ και την κωδικοποιηση απο τον καν62 τί αλλο;;1 point
-
1 point
-
Καλησπέρα σας. Εγώ μόλις υπέβαλα μία στο e-adeies (για εξωτερικούς χρωματισμούς χωρίς ικριώματα) . Το σύστημα, μετά από την υποβολή, παράγει μόνο ένα αρχείο που γράφει "Adeia Aitisi", το οποίο γράφει μόνο όσα στοιχεία καταχώρησα εγώ. Στην ουσία δηλαδή δεν παράγεται κανένα έντυπο που να γράφει ότι μπορεί να το έχει στο αρχείο της η ιδιοκτήτρια ως έγκριση. Υπάρχει κάτι άλλο που πρέπει να κάνω; Γιατί και το άρθρο 30 δεν γράφει κάτι επιπλέον. Βέβαια η τεχνική έκθεση έχει ηλεκτρονικό κλειδί.1 point
-
.Σε ΦΕΚ νέες εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται Οικοδομική Άδεια ή Έγκριση Εργασιών Μικρής Κλίμακας. εδω https://news.b2green.gr/21340/σε-φεκ-νέες-εργασίες-για-τις-οποίες-δεν Αυτη η διαδικασια ελεγχου, πότε θα γινεται, απο ποιον, ποιος θα κρινει αν αποτελουν αισθητικο συνολο ...μαζι με τα υλικα τους...να ειναι σε... αρμονικη αρμονια... κλπκλπ και με βαση ποιους κανονες;;;; Διαδικασία ελέγχου από άποψη ασφάλειας και αισθητικής 1. Όλες οι παραπάνω κατασκευές και εγκαταστάσεις πρέπει να αποτελούν ένα ενιαίο αισθητικό σύνολο, με αρμονική ένταξη στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον ως προς τον σχεδιασμό και τα υλικά και η θέση τους δεν θα πρέπει να εμποδίζει την κίνηση πεζών (συμπεριλαμβανομένων των ατόμων με αναπηρία και των εμποδιζόμενων ατόμων) και οχημάτων.1 point
-
Δες τα αμέσως προηγούμενα ποστ. Υπάρχει σχετική συζήτηση. Η βεβαίωση του άρθρου 30 αφορά την μη απαίτηση εγκρίσεων από κάποιο φορέα για τις εργασίες του άρθρου αυτού. Σίγουρα υπέρ της ασφάλειας είναι ένα ακίνητο να τακτοποιηθεί, διότι αν δεν τακτοποιηθεί το ακίνητο αυτό ούτε θα λάβει ΗΤΚ ούτε θα μπορεί να μεταβιβαστεί. Παραθέτω το κείμενο του άρθρου 30 για το τι αφορά η βεβαίωση: Πριν την εκτέλεση των παραπάνω εργασιών, συντάσσεται υποχρεωτικά ηλεκτρονική βεβαίωση αρμόδιου μηχανικού, που εκδίδεται από πληροφοριακό σύστημα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (Τ.Ε.Ε.), ότι στην περιοχή του ακινήτου για τις παραπάνω εργασίες δεν απαιτείται έγκριση από κάποιον φορέα. Σε περίπτωση που απαιτούνται εγκρίσεις από άλλους φορείς ή συλλογικά όργανα γίνεται ενημέρωση φακέλου με τις παραπάνω εγκρίσεις.1 point
-
Προφανώς και ήταν ειρωνικά όλα αυτά περι φιλοτιμου και ολιστικής προσέγγισης και απευθύνονται στην πολιτεία και τις Μαρίες Αντουανέτες που εσχάτως μας κοροιδευουν ακόμα πιο ξεδιάντροπα και μεσα στα μουτρα μας. Πραγματικά μου φαινονται απο άλλο γαλαξία ολα αυτά (τα λογικά) που λεεί ο Harold Finch για στατικά πιστοποιητικά κλπ κλπ. Η κατάσταση είναι όπως την περιγράφει. Ανακαίνίσεις σαπακίων και "σιγά μην δώσω λεφτά για τις κολώνες" Το θέμα είναι να κινείται η αγορά της "πράσινης" (μη χέσω) οικονομίας. Να βάζει ο κόσμος αντλίες θερμότητας και Φ/Β πάνελ. Δεν πα να μην έχει μείνει σίδερο για σίδερο στην κολώνα.... Εκτός απο το οικονομικό κόστος ενίσχυσης επισκευής υπάρχει και το θέμα ότι τα σπίτια θα είναι ακατοίκητα για κάποιο διάστημα. Anyway το ζήτημα είναι κυριως κοινώνικό και πολιτικό παρά τεχνικό. Οπότε να χαμε να λέγαμε και να χαμε να πουμε1 point
-
Ισχύει και δεν είναι θέμα αν θα γίνει επόμενος σεισμός αλλά το πότε θα γίνει και στατιστικά έχει αργήσει. Και προσωπικά δεν θα συμφωνήσω στο… νταξ έχει φιλότιμο το μπετό…. Και ολιστικές σκέψεις Το πρόβλημα είναι τεράστιο και σχεδόν άπαντες (στο κράτος) κάνουν την πάπια και ελπίζουν να μη κάτσει σεισμός σε δική τους περίοδο…. Σωστά επενδύουμε και υπάρχουν ενισχύσεις ή και προγράμματα από ΕΕ για ζητήματα ενεργειακής αναβάθμισης αλλά για τα ζήτημα της στατικής επάρκειας ένα τεράστιο ΤΙΠΟΤΑ.1 point
-
Για επισκευές και ενισχύσεις ισχύει ο ΚΑΝΕΠΕ (κανονισμός επεμβάσεων) Εκεί περιγράφεται πολύ αναλυτικά τι πρέπει να γίνει απο άποψη διερευνητικών εργασιών ώστε να αποτυπωθεί το πρόβλημα Η μεθοδολογία ανάλυσης και διαστασιολόγησης των προτάσεων Ποιιος έχει το δικαίωμα να μελετά και να κατασκευάζει Προφανώς και απαιτειται οικοδομική άδεια για την έκτέλεση των εργασιών. Πάμε τώρα στο αλλά..... Το κόστος των διερευνητικών εργασιών είναι υψηλό Το κόστος κατασκευής ενισχύσεων είναι υψηλό Η κατασκευή ενισχύσεων απαιτεί εκτεταμένες καθαιρέσεις σοβάδων τοίχων κλπ οπότε ενδέχεται να μην είναι κατοικίσιμα τα σπίτια Η κατασκευή ενισχύσεων συνήθως συνεπάγεται και ενίσχυση στοιχείων θεμελίωσης που είναι επίσης ακριβό (αντε βρες πρόσβαση στα πέδιλα και τα συνδετήρια δοκάρια) Δεν υπάρχει νόμος του κράτους που να αναφέρεται σε θέματα διάβρωσης σκυροδέματος οξείδώσεων οπλισμου κλπ μόνο πρότυπα ΕΛΟΤ Τα παραπάνω πρότυπα είναι ακριβά και οι λύσεις που προτείνουν ομοίως Συμπέρασμα : Το κόστος υλοποίησης επισκευών και ενισχύσεων by the book είναι τόσο υψηλό που στην πράξη κανένας ιδιώτης και δη σε πολυκατοικία δεν είναι διατεθημένος να αναλάβει. Επιπρόσθετα : οι τεχνολογίες επισκευών και ενισχύσεων (ξανατονίζω by the book) είναι απαιτητικές και για τους μηχανικούς σε επενδύσεις (χρόνου, επιμορφωσης, προδιαγραφών, λογισμικού κλπ κλπ) επομένως πολύ λίγοι μηχανικοί στην Ελλάδα είναι σε θέση να μελετήσουν και να κατασκευάσουν επισκευές και ενισχύσεις (ξανατονίζω by the book) αφού δεν υπάρχει αντίστοιχη ζήτηση. Για αυτό κυριαρχούν και σαν προτάσεις και απο μηχανικούς λύσεις αρπα-κολα που θα εκτελεστουν παράνομα, χωρις μελέτη και χωρίς κανένα πλαισιο. Έτσι όλοι είναι χαρούμενοι Οι ιδιοκτήτες γλιτώνουν λεφτά απο άδειες, μελέτες και λοιπα "άχρηστα" Οι μηχανικοί γλιτώνουν τις απαραίτητες επενδύσεις και ευθύνες (αφου όλα γίνονται στο μιλητό) και η ζωή στη μπανανία μας συνεχίζεται.... Ακόμα και στο απίθανο σενάριο που συμφωνούσαν όλοι οι συνδιοκτήτες για αντιμετώπιση by the book (ούτε 1 στο εκατομύριο) τότε και πάλι θα υπήρχε σοβαρό πρόβλημα στην εύρεση των καταλληλων μηχανικών και κατασκευαστών. Αυτά !!!! καλή συνέχεια. Και μην το πολυσκέφτεσαι... Δες το ολιστικά το θέμα. Αλλώστε το μπετόν έχει φιλότιμο.1 point
-
Χωρίς μελέτη κι επίβλεψη μηχανικού, ΔΕΝ (πρέπει να) γίνεται καμία οικοδομική εργασία. Ιδιαίτερα δε στο φέροντα οργανισμό. Οι "συνάδελφοι" που προτείνουν το αντίθετο, είναι (στην καλύτερη περίπτωση) ασυνείδητοι. Κι επειδή οι υπόλοιποι ιδιοκτήτες θέλουν να κάνουν του κεφαλιού τους, μόνη λύση είναι η νομική οδός.1 point
-
Για το νομικό κομμάτι, μπορείτε να απευθυνθείτε σε δικηγόρο. Προσωπικά δεν γνωρίζω τί περιθώρια ευελιξίας έχει ένας ιδιοκτήτης από τους τόσους μιας πόλυκατοικίας. Για το τεχνικό κομμάτι , φυσικά και υπάρχουν guidelines όπως σωστά λέτε που οι περισσότεροι αγνοούν είτε από δόλο είτε από απλή άγνοια. Βέβαια και το να αναμειγνύεσαι με κομμάτια της επιστήμης που δεν γνωρίζεις, ίσως και αυτό να συνιστά εκτός από προφανή αμετροέπεια και πιθανό δόλο. Ναι πρέπει να γίνει αυτοψία, εργαστηριακές μετρήσεις και βάσει των αποτελεσμάτων να προταθεί η κατάλληλη λύση για την -προφανή-διάβρωση του οπλισμού που προέρχεται είτε από το παραθαλάσσιο περιβάλλον είτε από ανερχόμενη υγρασία ή συνδυασμό και των δύο. Δυστυχώς ο ΚΑΝΕΠΕ δεν ασχολείται με θέματα διάβρωσης παρά μόνο με αποτίμηση και ενίσχυση έναντι σεισμικών φορτίων. Ωστόσο πλαίσιο σαφές υπάρχει και είναι το πρότυπο ΕΝ-1504, που αφορά στην προστασία και διαχείριση κατασκευών από σκυρόδεμα έναντι διάβρωσης. Όταν ένας μηχανικός ζητείται να δεσμευτεί έναντι όσων λέει με την υπογραφή του εκεί ξεχωρίζει η ήρα από το στάρι.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.
Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:
α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.
β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,-
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.
Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).
Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.
Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-