Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      9.036


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.309


  3. saleas21

    saleas21

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      32


  4. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      17.517


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/08/2022 in Δημοσιεύσεις

  1. Οκ. Άρα πας για Π.Μ. (κι ας είναι ελάχιστες οι πιθανότητες να σηκώσεις ουρανοξύστες και στάδια) ο βασικός λόγος είναι ότι ο Π.Μ. έχει σημαντικά μα πολύ σημαντικά μεγαλύτερο εύρος δικαιωμάτων σε μελέτες που αφορά κτήρια από όλες τις άλλες ειδικότητες Αυτά ως είναι σήμερα τα πράγματα και τα τελευταία τουλάχιστον 50και χρόνια στην Ελλάδα. τα επόμενα 10-15 δεν θα υπάρξει τρομερή ανατροπή. Αν ήξερα τι θα γίνει μετά τα 15 χρόνια θα γινόμουν μάντης .....
    1 point
  2. Καλησπέρα εκεί χαμού (κατω από το κανάλι) και όχι μόνο. Καλό Σ/Κ σε όλους.
    1 point
  3. Γειά και πάλι, επειδή είσαι εκτός σχεδίου για την α.χ. του υπογείου (και εσύ το έγραψες με έντονα) χάνεις το bonus για την μη προσμέτρηση του χώρου στην κατηγορία και σε συνδυασμό με το υψηλό ποσοστό ΥΔ (με βάση την επιτρ. δόμηση που αναφέρεις) τότε είσαι κατ.5 που δεν επιτρέπεται στην παρούσα φάση. Η σκέψη για το δώρο των έως 50 τμ ειναι μεν σωστή αλλά αυτό περί "50 τμ σε συνολική δόμηση" δεν έχουν διευκρινίσει αν πάει ανά ιδιοκτησία συνολικά ή οριζόντια. Αν είχες έως 50 τμ αυθαίρετα σε όλο το ακίνητο, θα έλεγα οκ κάντο έτσι, αλλά μάλλον πιο σωστά είναι τα 50 να γίνουν αναγωγή στο ποσοστό της οριζόντιας όπως έχει αναφέρει ο συν/φος @ΙΑΣΟΝΑΣ πρόσφατα στο παρόν νήμα αν θυμάμαι καλά.
    1 point
  4. Γειά σου, σε 1η φάση να πούμε ότι αναφορικά με το ερώτημα το να τα βάλεις όλα σε 1 δήλωση είναι μπέρδεμα μεγάλο. Κανείς δεν θα βρεθεί να σου πει ποιός είναι ο σωστός τρόπος υπολογισμού ποσοστών ΥΔ, δηλ. είτε ανά ΦΚ είτε συνολικά για τις ιδοκτησίες. Κοινώς το παίρνεις πάνω σου με ότι αυτό συνεπάγεται για μελλοντικούς ελέγχους κλπ. Σωστότερο ειναι 1 δήλωση ανά οριζόντια άσχετα αν είναι του ίδιου. Η α.χ. στο υπόγειο είναι κατ.5 (ποσοστό ΥΔ 47/10,31 > 455%) οπότε την ξεχνάς στην παρούσα φάση, περιμένεις να ενεργοποιηθεί στο μέλλον αφού πληρώνουμε τον...υπερβάλλοντα ζήλο της προηγούμενης διοίκησης του ΥΠΕΝ. Ο η/χ. αν έχει κλείσει θα μετρήσει σε δόμηση μόνο αλλά μέχρι ένα ποσοστό για την κατηγορία όπως γράφει στο άρθ. 96. Το γκαράζ αν έχει μετρήσει σε δόμηση και αλλάζει χρήση τώρα σε κατοικία, πάει ως λοιπή παράβαση.
    1 point
  5. Καλησπέρα σας, και καλό υπόλοιπο καλοκαιριού! Γνωρίζει κάποιος σε ποιους Δήμους της Αθήνας δε χρειάζεται φυσική παρουσία και στέλνουν αντίγραφα σχεδίων σκαναρισμένα όπως στους Δήμους Καλαμαριάς και Πυλαίας-Χορτιάτη στη Θεσσαλονίκη; Σας ευχαριστώ
    1 point
  6. Μου φαίνεται δίνει και του Δήμου Θεσ/νίκης αλλά μόνο αρχ/κα και στατικά.
    1 point
  7. Μία της Καλαμαριάς και μία του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη. Είναι ένας Δήμος, ο Δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη.
    1 point
  8. Είναι προσωπική σου άποψη ή βασίζεται σε νομοθεσία? Και γιατί να μην έχει όλο τη δυσμενέστερη χρήση? Το ενιαίο του οικοπέδου αφορά στους όρους δόμησης και όχι στις χρήσεις. Για ψάξε το καλύτερα (ερώτημα σε ΥΔΟΜ), μη βρεθείς προ εκπλήξεως...
    1 point
  9. Δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, τιμές για του συντ/τες θερμοπερατότητας έχει έτοιμους στην 1η ΤΟΤΕΕ.
    1 point
  10. καλησπέρα, επειδή είδα στις προηγούμενες σελίδες ότι διίστανται οι απόψεις: για παράταση ισχύος ΕΕΔΜΚ που έχει λήξει τον Μάιο, ποια διαδικασία ακολουθούμε? ευχαριστώ
    1 point
  11. Καλησπέρα,δες το άρθρο 96 δ-δβ) λέει: Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους ν. 3775/2009 (Α΄ 122), 3843/2010 (Α΄ 62), 4014/2011 (Α΄ 204) και 4178/2013 (Α΄ 174). Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές που δεν δημιουργούν αυτοτελείς χώρους, όπως σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες και υπόγεια. Ημιϋπαίθριοι χώροι δεν συνυπολογίζονται μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση, ότι έχουν ενταχθεί στους ν. 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013, Κλειστοί ημιυπαίθριοι που δεν εντάχθηκαν σε προηγούμενους νόμους συνυπολογίζονται στην εύρεση Κατηγορίας.
    1 point
  12. Δεν σε καλυπτει το αρθρο 30 παρ. "ιβ";;
    1 point
  13. Στην ΗΤΚ γράφεις την υπάρχουσα επιφάνεια 71,25 και μνημονεύεις στην Τ.Ε. τους λόγους που σου αναγράφει παραπάνω ο Pavlos33.
    1 point
  14. @Pavlos33 Για ποιο λόγο αντιμετωπίζεις σαν "καταπάτηση" και "υπέρβαση εκτός περιγράμματος" την επέκταση οριζόντιας ιδιοκτησίας σε κοινόχρηστο χώρο, ενώ την επέκταση προς άλλη ιδιοκτησία απλώς ως "διαφορετική διαμερισμάτωση"; Προκύπτει από τον νόμο ότι η πρώτη περίπτωση είναι δυσμενέστερη της δεύτερης; @Aenor Η γνώμη σου (ως προς την διαφορετική διαμερισμάτωση) με βρίσκει σύμφωνο. Ο νόμος δεν αναφέρει ότι πρέπει αναγκαστικά το περίγραμμα των κοινοχρήστων να ταυτίζεται με της άδειας. Η δ.δ. αφορά όλο τον όροφο σύμφωνα με το σχετικό εδάφιο. Ο πρόσθετος περιορισμός να εμπλέκονται αποκλειστικά τα διαμερίσματα, παρ' ότι αναφέρεται συχνά πυκνά στο φόρουμ, δεν προκύπτει από πουθενά. @Engi Είτε έχει μετρήσει είτε όχι, έχεις παράβαση δ.δ. για τον όροφο. Αφού το περίγραμμα (του ορόφου) είναι όπως στην άδεια, δεν υπάρχει υπέρβαση δόμησης. Λόγω της μεταβολής στην επιφάνεια των κοινοχρήστων απαιτείται συναίνεση.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.