Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.737


  2. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.675


  3. giorgosv

    giorgosv

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.071


  4. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      9.033


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/10/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Κανένας δεν είναι μετέωρος. Το άρθρο 17 αφορά μόνο σε κατασκευές που επιτρέπονται στον ακάλυπτο χώρο κτηρίων. Απαιτεί όρους δόμησης εγκατεστημένους μαζί με μια ΧΡΗΣΗ. Όταν αυτά δεν υπάρχουν δεν επιτρέπονται. Για να μην αναφερθούμε στο ότι πολλές φορές τα στέγαστρα σημαίνουν ΣΔ. Όμως δεν καταλαβαίνω κάτι. Ο στόχος είναι να τριπλάρουμε τον νομοθέτη ή να υλοποιήσουμε μια κατασκευή με νόμιμο τρόπο ; Γιατί ο νομοθέτης έχει και την ΕΕΔΜΚ για κατασκευές της παρ. 74 του άρθρου 2 του ΝΟΚ που δεν απαιτεί όλα αυτά που θέλει το άρθρο 17.
    3 points
  2. Συνάδελφοι εχω ασχοληθεί πολύ με τα ρέματα. Το πράγμα είναι τοσο μπερδεμένο που πραγματικά κανείς δεν μπορεί να ερμηνεύσει το νόμο. Ο καθε υπάλληλος ερμηνεύει ότι θέλει και όπως το θέλει. Υπάρχει διχογνωμία σχετικά με τα μικρά ρέματα μεταξύ πολεοδομίας και Περιφέρειας. Η πολεοδομία δίνει άδειες χωρίς προσωρινή οριοθέτηση αφού όμως παρει εξαίρεση το ρέμα απο την Δ/νση Υδατων. Ο νόμος και η ΚΥΑ του 2017 λέει αυτό που γράφει ο Παυλος "κατ' αντιστοιχία με τη διαδικασία της προσωρινής...". Σε κάποια φάση η Περιφέρεια άρχισε να ζητάει να πάρεις εξαίρεση πρώτα για να κάνεις προσωρινή. Ότι να ναι.. Γνώμη μου είναι πως η τροποποίηση του Ιουλίου επικυρώνει την άποψη ότι και στα μικρά υδατορέματα χρειάζεται προσωρινή οριοθέτηση και οι αποστάσεις λαμβάνονται απο τις γραμμές πλημμύρας και όχι απο την όχθη. Έχω ασχοληθεί με τον Ν.4258/14 απο την αρχή του. Τόσες διαφορετικές ερμηνείες και κωλοτούμπες δεν έχω ξαναδεί πραγματικά! Μακάρι να ήταν πιο ξεκάθαρα τα πράγματα αλλά δυστυχώς δεν είναι. Παύλο το έγγραφο που παραθέτεις είναι παλιό και η αρμοδιότητα έχει φύγει απο τη συγκεκριμένη υπηρεσία και έχει πάει στην Περιφερειακή Ενότητα άρα η άποψη που εκφράζει είναι καθαρά υπηρεσιακή.
    1 point
  3. Δεν βλέπω λόγο να το βάλεις ως χωρίς άδεια, από όσο περιγράφεις έχεις άδεια, τα 113 τμ θα τα εκλάβεις ως νόμιμα. Όσο παράδοξο και αν ακούγεται λόγω των πολλών αυθαίρετων μέτρων, αν ειναι κατ.1 ή 2 τότε εξαιρείται της ΜΣΕ.
    1 point
  4. - ναι μπορείς δεν είναι θέμα ισχύος αλλά ποιότητας ενέργειας... Όσο πιο μικρή=μην περιμένεις και πολλά..
    1 point
  5. αν η γεννήτρια δεν έχει άμεση ή έμμεση "επαφή" με το δίκτυο τότε ναι (δε χρειάζεται).
    1 point
  6. Επισυνάπτεται η απόφαση επιβολής προστίμου με τον χρηματικό κατάλογο βεβαίωσης σε ΔΟΥ. Για την είσπραξη έχει αναλάβει ήδη η ΔΟΥ τα δέοντα ... ΣΔΑ δεν χρειάζεται γιατί η νομιμοποίηση δεν παράγει απόβλητα κατεδάφισης. Γράφεις βεβαίωση διαχειριστή αντ' αυτής. Το ΙΚΑ θα μάθει οπωσδήποτε για την ΕΕΔΜΚ αλλά δεν ξέρω τι κάνει όταν πρόκειται για νομιμοποίηση. Δεν μου έχει τύχει, αλλά έχω υπόψη ότι "δει δε χρημάτων ω άνδρες Αθηναίοι !"... υγ. Βασίλη νομίζω ότι απόδειξη θέλουν μόνο οι του Εξοικονομώ. Για το σύστημα αρκεί η απόφαση επιβολής.
    1 point
  7. Όπως προανέφερε και ο συνάδελφος παραπάνω, έτσι οπως είναι η διατύπωση φαίνεται να μην του αφήνει περιθώρια άλλης ερμηνείας. Επί της ουσίας ακυρώνεται η απλούστευση που θεωρητικά γίνεται για τα μικρά υδατορέματα, τα οποία σύμφωνα με το Ν. 4258 θεωρούνται αυτά για τα οποία η λεκάνη απορροής τους είναι μικρότερη από 1 τ. χλμ. Δυστυχώς όμως, δεν αρκει να τεκμηριώσει ο μελετητής του τοπογραφικού χαράσσοντας την λεκάνη και αποδεικνύοντας ότι το ρέμα είναι μικρό, ούτε το απαλλακτικό από την Περιφέρεια ότι δεν συντρέχουν ειδικοί λόγοι προστασίας που αφορούν την οριοθέτηση, για να αποφευχθεί η υδραυλική μελέτη, αφού οι αποστάσεις δόμησης εφαρμόζονται κατ αντιστοιχία και στα μικρά υδατορέματα κατά την διαδικασία προσωρινής οριοθέτησης και επειδή οι αποστάσεις αυτές λαμβάνονται από τις γραμμές πλημμύρας, πρέπει οι γραμμές πλημμύρας να προσδιοριστούν μέσω υδραυλικής μελέτης. Η δική μου πρόταση είναι ότι θα έπρεπε σε μικρά υδατορεματα (λεκάνη <1 τ.χλμ) μετά από την έγγραφη απαλλαγή τους από την οριοθέτηση, οι γραμμές δόμησης να λαμβάνονταν από τις φυσικές τους όχθες ώστε να μην χρειάζεται προσκόμιση υδραυλικής μελέτης και έτσι να έχει και πρακτικά νόημα το να χαρακτηρίζεται ένα ρέμα ως μικρό υδατόρεμα. Στην παρ. 3 της απόφασης 3. Έως την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παρ.1 του Αρθ-28 του Ν-4067/12, οι αποστάσεις δόμησης από μικρά υδατορέματα για τα οποία δεν απαιτείται οριοθέτηση, λαμβάνονται κατ' αντιστοιχία με τις αποστάσεις που τηρούνται κατά τη διαδικασία της προσωρινής οριοθέτησης ( Αρθ-9 παρ.4 του Ν-4258/14). 3. Μέχρι την έκδοση της απόφασης των Υπουργών της παρ.5 του Αρθ-2 του παρόντος, με την οποία θα καθοριστούν οι τεχνικές προδιαγραφές σύνταξης των δικαιολογητικών του Φακέλου Οριοθέτησης, εφαρμόζονται τα αναφερόμενα στις υφιστάμενες σχετικές διατάξεις. Ν4258/1 άρθρο 9 παρ. 4. Έως την έκδοση του προεδρικού διατάγματος που προβλέπεται στην παρ.1 του Αρθ-28 του Ν-4067/12, οι αποστάσεις δόμησης από τις γραμμές πλημμύρας που αναφέρονται στην παρ.2 του Αρθ-5 του παρόντος ορίζονται ως εξής: Α. Για τις εντός σχεδίου και εντός ορίων οικισμών περιοχές, απόσταση 10 μέτρων από κάθε μία των γραμμών πλημμύρας και Β. για τις εκτός σχεδίου περιοχές, απόσταση 20 μέτρων από κάθε μία των γραμμών πλημμύρας .
    1 point
  8. ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟΝομοθεσία και Διαδικασία Γνωστοποιήσεων 2019[4916].pdf
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.