Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      18.937


  2. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      17.517


  3. Saturnus

    Saturnus

    Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      32


  4. dib

    dib

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      5.017


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 13/11/2022 σε όλες τις περιοχές

  1. Μερικές σκέψεις και από μένα στην προσπάθεια να λυθεί ακόμα μια φορά ο γρίφος. Το θέμα της συνένωσης μας βλέπω να το συζητάμε μερικά ακόμα χρόνια μέχρι να βγει η ερμηνευτική της εγκυκλίου που κλήθηκε να ερμηνεύσει το νόμο (τρομάρα τους!). Λοιπόν ας δούμε πρώτα τι λέει ο νόμος (*): (*) 6. Στις εκτός σχεδίου περιοχές επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων, υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) το νέο γήπεδο που προκύπτει μετά τη συνένωση έχει εμβαδόν τουλάχιστον 4.000 τ.μ. και, β) τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο με τις διατάξεις που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Άρα, με βάση το νόμο επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων εφόσν πληρούνται σωρευτικά δυο προυποθέσεις. Η πρώτη είναι το γήπεδο που θα προκύψει να είναι ελάχιστης επιφάνειας 4.000 τμ. Η δεύτερη είναι ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την έναρξη ισχύος του Ν. 4759/20 Πάμε τώρα στην εγκύκλιο. Κεφάλαιο Δ-Συνένωση γηπέδων: Με τη διάταξη της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, επιτρέπεται η συνένωση όμορων γηπέδων για την ενιαία λειτουργική τους αξιοποίηση, εφόσον συντρέχουν οι δύο οριζόμενες προϋποθέσεις, ήτοι προκύπτει γήπεδο εμβαδού τουλάχιστον τεσσάρων στρεμμάτων και ταυτόχρονα ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο (σχόλιο: Εδώ ξεκαθαρίζει ακόμη κάτι που για εμάς που είχαμε ασχοληθεί από την αρχή του νόμου, ήταν δεδομένο ότι εννοεί και τα άρτια κατά παρέκκλιση γήπεδα, όπως αυτά προφανώς είχαν την κατά παρέκκλιση αρτιότητα με τις προγενέστερες διατάξεις, ΦΕΚ 270/Δ/85) βάσει των διατάξεων που ίσχυαν μέχρι την έναρξη ισχύος του ν.4759/2020, συμπεριλαμβανομένων και των αρτίων γηπέδων της παρ.3 του άρθρου 23 του ν.3212/2003 (σχόλιο: αφορά και τα γήπεδα που είναι άρτια ως προϋφιστάμενα της 31/12/2003). Η διάταξη, που καταλαμβάνει όλες τις περιπτώσεις γηπέδων (με ή χωρίς πολεοδομικό σχεδιασμό 1 ου επιπέδου ή διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου), αποσκοπεί αποκλειστικά στη βελτίωση της αρτιότητας και οικοδομησιμότητας των γηπέδων που συνενώνονται, μπορεί να οδηγεί και σε συνενούμενα μεγαλύτερα της αρτιότητας γήπεδα και σε κάθε περίπτωση οι όροι δόμησης που επιτρέπονται είναι εκείνοι που αντιστοιχούν στο σύνολο της ενοποιημένης μέσω διοικητικής πράξης (οικοδομική άδεια) έκτασης. (σχόλιο: Μας ξεκαθαρίζει μετά από χρόνια και μεγάλη "ποικιλία" ερμηνειών, ότι το συνενωμένο γήπεδο θα έχει συντελεστή δόμησης και κάλυψης αυτούς που αντιστοιχούν στην συνολική του επιφάνεια και όχι αυτούς που αντιστοιχούν στην αρχική επιφάνεια του ενός άρτιου γηπέδου, όπως υπήρχε η ερμηνεία σε παλαιότερα έγγραφα) Το ίδιο ισχύει και για την τήρηση των λοιπών όρων και περιορισμών για τη δόμηση νέων κατασκευών ή επέκταση υφιστάμενων (αποστάσεις από τα όρια κλπ), που εφαρμόζονται για το εμβαδόν των συνενωθέντων γηπέδων. Κατ΄ εξαίρεση, εφόσον η οικοδόμηση του αρχικού άρτιου και οικοδομήσιμου γηπέδου που συνενώνεται λειτουργικά με όμορό (σχόλιο: εδώ μιλάει ξεκάθαρα για λειτουργική συνένωση, ή πιο επίσημα τοις πράγμασι συνένωση όπως την γνωρίζουμε) του απαιτούσε την εφαρμογή των κατ΄ ελάχιστον αποστάσεων από τα πλάγια όρια, (νοούνται οι κατά παρέκκλιση αποστάσεις του αρχικού άρτιου και οικοδομήσιμου γηπέδου) είναι δυνατή η διατήρηση των εν λόγω αποστάσεων και μετά τη συνένωση, εφόσον με την εφαρμογή των πλαγίων κατά κανόνα αποστάσεων δεν εξασφαλίζεται ικανό πλάτος κτιρίου. (σχόλιο: εδώ μας αφήνει πάλι ασάφεια καθώς δεν ορίζει με σαφήνεια πιο είναι το ικανό πλάτος κτιρίου. Για μένα μπορεί να είναι τα 5 μέτρα, για έναν άλλο μηχανικό τα 8μ και για την ΥΔΟΜ τα 3 μ. Άρα, αυτή την ασάφεια θα την βρούμε σίγουρα μπροστά μας) Επισημαίνεται ότι η διάταξη της παρ.6 του άρθρου 33 του ν.4759/20 δεν πρέπει να συγχέεται με τις περιπτώσεις συνενώσεων που συντελούνται με συμβολαιογραφική πράξη, καθόσον στις περιπτώσεις αυτές είναι απαραίτητη η τήρηση του συνόλου των προϋποθέσεων εμβαδού και προσώπου που ισχύουν κατά τον χρόνο δημιουργίας του γηπέδου. (Σχόλιο: Αυτό που αναφέρει είναι σωστό για τις συνενώσεις γενικώς. Εδώ έχουμε πιθανώς μια ερμηνευτική εκδοχή η οποία είναι επιεικώς άστοχη . Νομίζω ότι η παρ. 6 του Ν. 4759/20 έχει μεγάλες πιθανότητες να αναφέρεται μόνο σε συνένωση τοις πράγμασι όμορων γηπέδων ίδιου ιδιοκτήτη και να πατάει στην ερμηνεία παλαιότερων εγγράφων που έλεγαν ΄΄οτι "εάν σε ένα κατά παρέκκλιση άρτιο, προστεθεί ένα μη άρτιο, το αρχικό γήπεδο διατηρεί την αρτιότητά του). Στην ερμηνεία λοιπόν της επίμαχης διάταξης, διαφαίνεται-με μεγάλη επιφύλαξη-ότι αναφέρεται σε μια ανάλογη περίπτωση, όπου έχουμε το ένα γήπεδο άρτιο κατά παρέκκλιση ή κατά κανόνα, το άλλο γήπεδο-έστω-μή άρτιο και η συνένωση αυτών δεν υπόκειται σε κανέναν περιορισμό καθώς με την συνένωση αυτή διατηρείται η αρτιότητα του αρχικού σε κάθε περίπτωση. Με βάση τα παραπάνω, εκτιμώ (με επιφύλαξη φυσικά) ότι οι δυο άλλες περιπτώσεις συνένωσης (συμβολαιογραφική από γήπεδα όμορα που δεν ανήκουν στον ίδιο ιδιοκτήτη) ή συνενώσεις τοις πράγμασι, όπου τα γήπεδα δεν είναι άρτια, τότε ισχύουν όσα μέχρι σήμερα ξέραμε, δηλαδή θα ελέγξουμε το συνενωμένο να έχει την επιφάνεια αρτιότητας κατά κανόνα και το ελάχιστο πρόσωπο ή και βάθος (περιπτώσεις με πρόσωπο σε εθνικές, επαρχιακές οδούς κλπ). Επιπλέον, αν πάμε στην περίπτωση, τοις πράγμασι συνένωσης δυο όμορων γηπέδων-μη άρτιων-ίδιου ιδιοκτήτη, θα δούμε το πιο πρόσφατο συμβόλαιο που έχει για το ένα εκ των δυο γηπέδων και με βάση την χρονολογία του θα κρίνουμε αν το συνενωμένο είναι άρτιο. Πχ το ένα γήπεδο 2.000 τμ από το 1980 και το δεύτερο γήπεδο 2000 τμ, από το 2001. Ο ιδιοκτήτης ισχυρίζεται τοις πράγμασι συνένωση, η οποία δύναται να αρχίζει από το 2001. Άρα, έχει 4.000 τμ προ 31/12/2003 και έχει γήπεδο άρτιο ως προυφιστάμενο του Ν. 3212/03. Αυτό που τα χαλάει όλα είναι ότι στην παρ. 6 δεν κάνει διάκριση για ποιες περιπτώσεις-όπως αναλύθηκαν παραπάνω-αναφέρεται. Εξυπακούεται (σχόλιο: Δεν νομίζω ότι είναι τόσο προφανές), ότι στην περίπτωση που από τη λειτουργική συνένωση όμορων γηπέδων προκύπτει άρτιο και οικοδομήσιμο γήπεδο κατά τις ανωτέρω προϋποθέσεις, δύναται να πραγματοποιηθεί και η αντίστοιχη συμβολαιογραφική συνένωση (σχόλιο: Η λειτουργική όπως την ονομάζουν συνένωση, αφορά την γνωστή σε μας συνένωση τοις πράγμασι όμορων γηπέδων ίδιου ιδιοκτήτη ή ιδιοκτητών με ίσα ποσοστά συνιδιοκτησίας στα όμορα ακίνητα. Όταν λοιπόν έχουμε όμορα γήπεδα ίδιου ιδιοκτήτη δεν μπορεί να γίνει καμία συμβολαιογραφική συνένωση. Αυτή θα μπορέσει να γίνει μόνο εάν-μέσω κάποιας δικαιοπραξίας-διαφοροποιηθούν τα ποσοστά έστω σε ένα από αυτά, π.χ με γονική παροχή ενός ποσοστού) Σημειώνεται τέλος, ότι στο πλαίσιο εφαρμογής της παρ. 6 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, δεν υφίσταται χρονικός περιορισμός εντός του οποίου πρέπει ή θα έπρεπε να είχε συντελεστεί η συνένωση για τη δημιουργία του ενιαίου γηπέδου. Ο χρόνος συνένωσης δεν αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τον έλεγχο της αρτιότητας-οικοδομησιμότητας, αφού προϋπόθεση για την εφαρμογή της παρ.6 του άρθρου 33 του ν.4759/20 είναι τουλάχιστον ένα από τα γήπεδα που συνενώνονται να είναι άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του προαναφερόμενου νόμου. Συνάδελφοι, δυστυχώς αυτός ο νόμος ήρθε για να μας ταλαιπωρήσει. Το είχαμε πει από την πρώτη μέρα που δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ του.
    2 points
  2. 1. Δες το συνημμένο pdf 2. Κατά την προσωπική μου άποψη, το συγκεκριμένο υποστύλωμα θα πρέπει να ξεκινάει από τη θεμελίωση 3. Το μοντέλο το φτιάχνεις εσύ. Το λογισμικό επιλύει ό,τι του δώσεις. Αυτό που θα πρέπει να αποφεύγεις, είναι η στήριξη της σκάλας σε υποστυλώματα (=δημιουργία κοντού υποστυλώματος) 5. Καλό είναι να υπάρχει ενιαία σκυροδέτηση θεμελίωσης και κατακόρυφων φερόντων στοιχείων (αποφυγή αρμού εργασίας). Στην περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, οι οπλισμοί των υποστυλωμάτων θα πρέπει να στερεώνονται επαρκώς έναντι μετακίνησης λόγω ανέμου, κλπ. Για τους οπλισμούς των τοιχίων, μπορείς να κάνεις μάτιση, επειδή δεν μπορούν να συγκρατηθούν st.pdf
    1 point
  3. Ηλία καλησπέρα, αν και είμαι σε σύνδεση απο το πρωί, δεν μπήκα καθόλου μέσα να δω τα μηνύματα που ανέβηκαν και συγγνώμη για την καθυστέρηση να απαντήσω! Για τις αποθήκες που λες, αν κατάλαβα σωστά και αν είναι ανεξάρτητα πυροδιαμερίσματα (το κάθε ένα σε απόσταση > απο 20-25μ, για να μην επηρεάζονται μεταξύ τους απο την μετάδοση φωτιάς) και είναι στην ίδια κατηγορία, ναι πάνε με τμ της κάθε αποθήκης. Το ίδιο ισχύει και για τα γραφεία, αλλά με τις ίδιες προϋποθέσεις που έγραψα πριν για τις αποθήκες.
    1 point
  4. Η εφαρμογή είναι για τα μπάζα! Τεράστιες ελλείψεις, ανυπαρξία φιλικότητας προς τον χρήστη, φιλοσοφία πριν 20 χρόνια, αδυναμία επίλυσης προβλημάτων.... Όλα αυτά συνηγορούν προς μια και μοναδική κατεύθυνση: Για να κάνουμε τη δουλειά μας εύκολα και γρήγορα, οφείλουμε να μάθουμε να την κοροϊδεύουμε, διότι ουδείς πρόκειται, τόσο στο παρόν, όσο και στο μέλλον, να ασχοληθεί με τις "αφανείς λεπτομέρειες".... Ο νοών νοείτο!
    1 point
  5. Πρώτον και σημαντικο το ρεύμα σκοτώνει, ειδικά ανθρώπους μη επαγγελματίες που πιστεύουν μπορούν να κάνουν εξειδικειμενες εργασίες, όπως αυτές που περιγράφονται. Επίσης παραδεχεστε ότι δε είναι σωστό αλλά θέλετε να το κάνετε. Από αυτό το σημείο και μετά παύει η ουσία και το νόημα της κουβέντας.
    1 point
  6. https://www.engineeringtoolbox.com/pump-system-curves-d_635.html https://www.engineeringtoolbox.com/total-pressure-loss-ducts-pipes-d_625.html Το λ απο διάγραμμα Moody ή εξίσωση Darcy–Weisbach Αυτή θέλει επανάληψη, ψάξε για εξελοφυλλα στο γκουγκλ που την έχουν ετοιμη
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.