Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Aquatic

    Aquatic

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      32


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.309


  3. waggelis

    waggelis

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3


  4. lou

    lou

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      472


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/01/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Να συνεχίσω την "συζήτηση" μετά τις παρατηρήσεις των συμφορουμιτών , αφού το υπουργείο δεν λέει να δώσει εξηγήσεις ακόμη και σε απλά πράγματα. Παραδοχές : 1.Όλες οι οντότητες οφείλουν να παρακολουθούν την λογιστική και φορολογική βάση της δραστηριότητάς τους. 2. Η λογιστική βάση διαμορφώνεται με βάση την αρχή του δεδουλευμένου , δηλ. οι δαπάνες που έγιναν μέσα στη χρήση (1.1.-31.12) βαρύνουν αυτήν και δεν μεταφέρονται . 3.Άλλο πράγμα όμως η λογιστική βάση και άλλο η φορολογική (δηλ. τι εκπίπτει) 4. Ο πίνακας Ζ του Ε3 ,που σωστά ανέφερε παραπάνω ο συμφορουμίτης nikostzar ,αφορά την λογιστική βάση της οντότητας , και σε αυτόν μεταφέρονται οι αντίστοιχες λογιστικές εγγραφές , όπως προκύπτουν από τα βιβλία μας 5. Στην περίπτωση που έχουμε προσωρινές διαφορές μεταξύ των δυο βάσεων πρέπει να συμπληρώσουμε τον πίνακα Ε του Ε3 (αυτό αφορά τα απλογραφικά βιβλία , δηλ. εμάς την μαρίδα που λένε και οι λογιστές) 6.Κλασσικό παράδειγμα προσωρινών διαφορών είναι οι ασφαλιστικές εισφορές , ειδικότερα του Δεκεμβρίου κάθε χρόνου ,που πληρώνονται τον Γενάρη του επομένου. 7.Λογιστικά τις καταχωρούμε με ημερομηνία 31.12. κάθε χρήσης (π.χ.2022) , διότι διαφορετικά παραβιάζουμε την αρχή του δεδουλευμένου , αλλά επειδή τις πληρώσαμε τον γενάρη του επομένου ΔΕΝ μπορούμε να τις εκπέσουμε (Φορολογικά) το 2022 αλλά το 2023 (τα έτη είναι ενδεικτικά) .Οπότε προκύπτουν προσωρινές διαφορές και πρέπει να συμπληρωθεί ο πίνακας Ε. 8. Το ειδοποιητήριο καταβολής ασφαλιστικών εισφορών δεν είναι φορολογικό έγγραφο απλά ειδοποίηση , που σε μεταγενέστερο χρόνο ,π.χ. Γενάρη 2023 , σου λέει ποιές ήταν οι οφειλές σου για προγενέστερο χρόνο , πχ Δεκέμβρη 2022 ,γιαυτό και γράφει επάνω αριστερά (αν θυμάμαι καλά ) 12/2022 . 9.Πάντως και λογιστές που ρώτησα (υπήρχε και μια σχετική αρθρογραφία στο taxheaven) η απάντηση που έλαβα ήταν οτι οι εισφορές στο mydata θα περαστούν στον μήνα που αφορούν , ΔΗΛ. θα περαστούν με ημερομηνία έκδοσης 31.12.2022 για να "χρεωθούν" στο αντίστοιχο έτος , ανεξάρτητα από την ημερομηνία που φέρει το ειδοποιητήριο . Τώρα είναι έτσι , δεν είναι , αφού δεν υπάρχουν εγκύκλιοι , όλα είναι ρευστά . Τόσο δύσκολο τους ήταν να βγάλουν μια εγκύκλιο . Με τα έξοδα γενικά θα βγουν πολλά θέματα . Γιαυτό οι πρόεδροι των επιστημονικών συλλόγων ( ΤΕΕ ,ΔΣΑ, Συμβολαιογράφοι) είχαν πει φτιάξτε και μια "εξοδολογιέρα" κατά το "τιμολογιέρα . Μακρυγόρησα λίγο ,αλλά είναι σοβαρό το θέμα , γιατί δεν θέλουν και πολύ στο υπουργείο να αρχίσουν να ρίχνουν πρόστιμα.
    3 points
  2. Θα ισχύει μόνο για τα 4 στρεμμάτων. Για τα μικρότερα θα πρέπει να είναι Επαρχιακή ή Κύρια Δημοτική.
    2 points
  3. 2.535 downloads

    Τύποι κυκλοφοριακών συνδέσεων για πρατήρια και λοιπές εγκαταστάσεις συμφωνα με το Π.Δ. 118/2006 (ΦΕΚ 119Α' / 16 Ιούν 2006) σε μορφή dwg και pdf.
    1 point
  4. αυτο το εχει ζητησει η ΠΟΜΙΔΑ, επανειλημενα. Εχει ηδη λυθει, το θεμα της επεκτασης μιας ΟΙ στα κοινοχρηστα και το αντιθετο και -πρόσφατα - το θεμα των ΘΣΑ στην πυλωτη. Αλλα, η επεκταση μιας ΟΙ σε μια διπλανη, που διαφερει απο την αδεια και την συσταση δεν ειναι "αυθαιρεσια" που μπορει σημερα να τακτοποιηθει, οπότε, ή καποιος δεν το "βλεπει" - με ότι συνεπάγεται αυτο στο μελλον ή "μεταφερει" τον τοιχο στην νομιμη θεση του. ή, αλλως, ως μονος ιδιοκτητης κανει τις απαραιτητες τροποποιησεις σε οσες ΟΙ απαιτειται και τα κανει ολα "τζάμι" Νομικη λυση δεν εδωσαν ακόμα ...υπαρχουν δυσκολιες... Αλλά, ακόμα και εαν νομοθετησουν την μονομερή ή κατα συμφωνια τροποποιηση της συστασης παλι στα ιδια καταλήγεις "τροποποιηση όπου απαιτειται"
    1 point
  5. @Elounda Μια ματιά και εδώ, εξίσου βοηθητικό.
    1 point
  6. Ευχαριστώ για την απάντηση και επανέρχομαι στο θέμα των ρυθμίσεων εισφορών (120 δόσεις) με μερικές ακόμα ερωτήσεις: 1. Ως προς το ΑΦΜ, ποιος είναι ο ασφαλιστικός φορέας της ρύθμισης; ΕΦΚΑ; ΚΕΑΟ; ΤΣΜΕΔΕ/ΤΕΑΜΕΔΕ;(η ρύθμιση αφορά παλιά χρέη ΤΣΜΕΔΕ και επικουρικού) 2. Τα ποσά των δόσεων περιέχουν και τόκους, οι οποίοι δεν εκπίπτουν. Περνάμε μικρότερο ποσό (μόνο τις εισφορές) ή το βάζουμε ολόκληρο και χαρακτηρίζουμε κάπως τους τόκους ώστε να μην περαστούν στο Ε3; 3. Με τον χαρακτηρισμό "Ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολούμενων (Ε3_585_007)" θα περαστούν τα ποσά στην λογιστική βάση (πίνακας Ζ του Ε3) του έτους πληρωμής. Αυτό όμως, σύμφωνα με όσα έγραφε εδώ παλιά ο georgegaleos, είναι λάθος. Λογιστικά έχουν υπολογιστεί στα έτη που αφορούν ή στο έτος που ξεκίνησε η ρύθμιση και μόνο φορολογικά πρέπει να υπολογιστούν στο έτος πληρωμής. Άρα μήπως δεν πρέπει να περαστούν καθόλου στο mydata ή μήπως πρέπει να χαρακτηριστούν κάπως αλλιώς ώστε να μην περαστούν στον πίνακα Ζ του Ε3; (συγγνώμη για το διπλό post αλλά θεώρησα καλύτερο να διαχωρίσω τα 2 θέματα συζήτησης)
    1 point
  7. ίσως δεν υπήρξε συνέχεια (για τον "πυροσβέστη")...
    1 point
  8. Καθε κτισμα [και μια μονοκατοικία] σε οικοπεδο, υφίσταται "νομιμα", εφοσον εχει γινει συσταση ΟΙ, άλλως δεν υφισταται σαν ΟΙ. Με την συσταση περιγραφεται το κτισμα και τα χιλιοστα του και τα δικαιωματα και οι υποχρεωσεις του ως προς το ακαλυπτο οικοπεδο. ...Στο ΕΚ εχει καταχωρηθει σαν κτισμα χωρις συσταση. Υποθετουμε οτι: - υπαρχει ενα οικοπεδο με εναν ιδιοκτήτη -εχει κτισει [και τακτοποιησει τυχον αυθαιρεσιες] μια μονοκατοικια. - εχει ηδη συστησει ΟΙ για το κτισμα και εχει ΚΑΕΚ, άλλως θα συστησει ΟΙ τωρα. Για αυτο παιρνει ΗΤΚ, σημερα. Μετα/αυριο/καποτε...θελει να χωρίσει την μια ΟΙ σε δυο. -χρειαζεται αδεια...και μαλλον ξεπερναει τις 25.000 ευρω, αφου εχει να κατασκευασει σκαλες/διαδρομους/χωρισματα/νεες εγκαταστασεις ρευματος/νερου κλπ. Αρα, -μαλλον- δεν φθανει η ΕΕΔΜΚ αλλα χρειαζεται ΑΔ. Μετα την εκδοση της αδειας θα προχωρησει σε τροποποιηση της συστασης με την δηλωση οτι, «η ΗΤΚ συντάσσεται υπό την αίρεση της μεταγραφής- καταχώρισης στο αρμόδιο γραφείο του τίτλου" -δλδ της τροποποιησης της συστασης που θα δημιουργησει πλέον δυο ΟΙ - και δυο ΚΑΕΚ. [τηρουμενων των αναλογιων υπαρχει αυτη η απαντηση απο το ΤΕΕ, για διαχωρισμο οικοπεδου με ταυτοχρονη μεταβιβαση] TEE - ΙΟΥΝΙΟΣ 2022 8 28. Πως γίνεται η καταχώριση ΗΤΚ σε περίπτωση που, με μία συμβολαιογραφική πράξη, πρόκειται να γίνει κατάτμηση οικοπέδου και μεταβίβαση; Αρχικά καταχωρίζετε ΗΤΚ για το σύνολο του οικοπέδου, σύμφωνα με την ισχύουσα κατάσταση. Παράλληλα, εισάγετε ξεχωριστά οικόπεδα στο Μητρώο, ώστε να συνταχθούν τόσες ΗΤΚ όσες και τα τμήματα του οικοπέδου (νέα οικόπεδα) τα οποία θα προκύψουν από την κατάτμηση. Στην Τεχνική περιγραφή των προς δημιουργία οικοπέδων εξηγείτε την περίπτωση και εισάγετε το σχόλιο «Η ΗΤΚ συντάσσεται υπό την αίρεση της μεταγραφής- καταχώρισης στο αρμόδιο γραφείο του τίτλου από τον οποίο προκύπτει η ιδιοκτησία». Μετά τη μεταγραφή του συμβολαίου, θα πρέπει να αρχειοθετηθεί η ΗΤΚ του αρχικού οικοπέδου, με αποστολή e-mail στο [email protected]. Συστήνεται να υποβληθεί τροποποιητική καταχώριση για κάθε οικόπεδο που προέκυψε από την κατάτμηση, προκειμένου να συμπληρωθεί ο αριθμός του συμβολαίου και το ΚΑΕΚ, και να διαγραφεί το παραπάνω σχόλιο, ώστε η καταχώριση να είναι επικαιροποιημένη.
    1 point
  9. Από γραμμή οριοθέτησης ρέματος η απόσταση των οικοδομών μπορεί να είναι και 0 μ. Νομίζω είναι μόνο θέμα Σ.Α.
    1 point
  10. Για την γονικη παροχη απαιτειται ΠΕΑ;;; Δεν σε αφηνει το συστημα να προχωρησεις την ΗΤΚ, εάν δεν κανεις καταχωρηση ΠΕΑ;;; "ήρεμα ρωταω"...
    1 point
  11. Το "εφοσον απαιτειται" αποτελει "επεξηγηση" για την ολη διαδικασια...εχει μεν μια ασαφή διατύπωση, αλλά εννοει οτι "θέλει ΠΕΑ, εκτος εαν προκειται για ακινητο ή για πραξη, που δεν απαιτουν έκδοση ΠΕΑ" Οπως δεν απαιτειται ΠΕΑ για τα κατωθι ακινητα, με απειλη ποινης.... μνημεία (τα αρχαία ακίνητα, κατά την έννοια του άρθρου 6 παρ.4 του ν.3028/2002, όπως ισχύει. Συνεπώς, για κτίρια χαρακτηρισμένα ως διατηρητέα ή για κτίρια που ευρίσκονται εντός χαρακτηρισμένων ιστορικών τόπων ή παραδοσιακών οικισμών απαιτείται η έκδοση ΠΕΑ, εφόσον τα κτίρια αυτά δεν αποτελούν μνημεία.) κτίρια χρησιμοποιούμενα ως χώροι λατρείας (γνωστής θρησκείας) βιομηχανικές εγκαταστάσεις, βιοτεχνίες, εργαστήρια (Κτίρια ή κτιριακές μονάδες που στεγάζουν βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εργαστήρια, παρασκευαστήρια, υπηρεσίες με σημαντικό ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό.) προσωρινής χρήσης κτίρια των οποίων η διάρκεια χρήσης δεν υπερβαίνει τα δύο (2) έτη (Κτίρια που τοποθετούνται και απομακρύνονται σε λυόμενα μέρη, δεν απαιτούν εκτεταμένη υποδομή και μόνιμη εγκατάσταση συλλογής αποβλήτων. π.χ. container – isobox, τολ κλπ) αποθήκες, κτίρια αγροτικών χρήσεων και αγροτικά κτίρια πλην κατοικιών (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για αποθήκευση αγαθών, φύλαξη αντικειμένων ή στέγαση ζώων.) χώροι στάθμευσης οχημάτων και πρατήρια υγρών καυσίμων (κτίρια ή κτιριακές μονάδες που χρησιμοποιούνται για τη στάθμευση οχημάτων ή για πρατήρια υγρών καυσίμων ή για πλυντήρια αυτοκινήτων.) μεμονωμένα κτίρια με συνολική ωφέλιμη επιφάνεια, ήτοι μικτή επιφάνεια δαπέδων των κλειστών στεγασμένων χώρων του κτιρίου που προορίζονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών της κύριας χρήσης του, μικρότερη από πενήντα τετραγωνικά μέτρα (50 τ.μ.). Προσοχή: Για κτιριακές μονάδες (διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα που είναι μέρος πολυκατοικίας) μικρότερες από 50 τ.μ. απαιτείται ΠΕΑ. Η εξαίρεση αφορά σε αυτοτελή κτίρια μικρότερα από 50 τ.μ. Οπως δεν θα εδινες ΠΕΑ για τα ανω ακινητα, ομοιως δε θέλει και για τις γονικες παροχες, δωρεές, αποδοχές.... Απαιτειται σε μεταβιβασεις, μισθωσεις.
    1 point
  12. Φρέσκο πράγμα...σπαρταράει! οπότε σύντομα λογικά θα ανέβει στο χάρτη...
    1 point
  13. Καλησπέρα!... @george08 @pirsogiannis και λοιπούς ενδιαφερόμενους... το http://trigonometrika.gr/ σήμερα βλέπω λειτουργεί κανονικά!! @ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΥΓΓΡΟΣ ευχαριστούμε!
    1 point
  14. @Didonis η ερώτηση περί της αλλαγής χρήσης δεν είναι για το πατάρι αλλά για το ισόγειο.
    1 point
  15. Ναι, επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης στους τακτοποιημένους χώρους. Μπορείς να αλλάξεις τη χρήση του ισογείου αφού δεν αυξάνεται η πραγματοποιούμενη δόμηση. Μπορεί να γίνει χώρος κυρίας χρήσεως εάν πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις (ύψος, φωτισμός-αερισμός).
    1 point
  16. @apovit δεν μπορεί να γίνει το πατάρι σου ξεχωριστός όροφος αφού δεν υπάρχει υπόλοιπο επιτρεπόμενης δόμησης. Τα πατάρια είναι παραρτήματα των υποκείμενων χώρων και έχουν την ίδια χρήση με αυτούς.
    1 point
  17. @tetris για το 1· μόνο βάσει ΝΟΚ, όχι κατά ΓΟΚ. ΓΟΚ: Γήπεδο είναι η συνεχόμενη έκταση γης που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο και ανήκει σε έναν ή σε περισσότερους κυρίους εξ αδιαιρέτου. ΝΟΚ: Γήπεδο είναι η συνεχόμενη έκταση γης, που αποτελεί αυτοτελές και ενιαίο ακίνητο και ανήκει σε έναν ή σε περισσότερους κυρίους εξ αδιαιρέτου, σε περιοχή εκτός εγκεκριμένου σχεδίου.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.