Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/08/2023 σε όλες τις περιοχές
-
Συνάδελφε τα άρθρα 1-12 του Ν. 3661/2008 καταργήθηκαν με Ν. 4122/2013. Δες και τις τροποποιήσεις του Ν. 4122/2013 και δες τι μελέτες απαιτούνται στη περίπτωση.1 point
-
1 point
-
Στο Κτηματολόγιο θα δηλώσεις ένα γεωτεμάχιο, προσκομίζοντας και τους δύο τίτλους μαζί με την απόφαση Α.Π. Αν τυχόν σου δημιουργήσουν πρόβλημα (επειδή οι καταχωρίσεις γίνονται ανά τίτλο) θα επικαλεστείς την ανωτέρω απόφαση και το συνταγματικό δικαίωμα του ιδιοκτήτη.1 point
-
Δεν είναι υποχρεωτικό. Μπορεί να συνεχίσει να τα έχει ως δυο ξεχωριστά και έτσι να τα δείξεις στο τοπογραφικό.1 point
-
@JovannaSar Σύμφωνα με την εγκύκλιο 46/2012 της Εισαγγελίας του Α.Π δυο όμορα γήπεδα ίδιου ιδιοκτήτη μπορούν είτε να θεωρηθούν αυτοτελή, είτε τοις πράγμασι συνενωμένα, ακόμη και αν αποκτήθηκαν με το ίδιο συμβόλαιο ή με διαφορετικά. Αν για παράδειγμα, ο ιδιοκτήτης ήθελε να τα θεωρήσει τοις πράγμασι συνενωμένα, αυτό χρονικά θα μπορούσε να ξεκινήσει από την ημερομηνία μεταγραφής του δευτέρου σε χρονική σειρά, αποκτηθέντος γηπέδου, ήτοι το 2011. Οπότε, ακόμη και αν προσωρινά παραβλέψουμε την απόφαση 176/23 ΣΤΕ εχουμε αυτό που αναφέρουν οι συνάδελφοι, δηλαδή θα πρέπει να ισχύει ο κανόνας που θεσπίστηκε μετά τον 3212/03 για ελάχιστο πρόσωπο 25 μέτρα σε αναγνωρισμένο (με ΦΕΚ) κοινόχρηστο δρόμο. Όμως, μετά την έναρξη ισχύος του Ν. 4759/20 τα πράγματα με τις συνενώσεις περιπλέχτηκαν περισσότερο και αυτό γιατί ο νόμος αυτός (όπως πολλές φορές είχαμε συζητήσει εδώ από τις αρχικές εβδομάδες εφαρμογης του) εισήγαγε έναν-κατά πολλούς (μεταξύ αυτών και εμάς) ακατανόητο περιορισμό, το ένα από τα προς συνένωση γήπεδα, να ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο κατά την ημερομηνία ισχύος του Ν. 4759. Άρα, ακόμη και αν είχαμε την βεβαιότητα της εν τοις πράγμασι συνένωση, κανένα από τα δυο γήπεδα δεν ήταν άρτιο και οικοδομήσιμο πριν την ισχύ του νόμου 4759/20. Πάντως, ακόμη και μετά την εκδοση εγκυκλίου εφαρμογής Ν. 4759, το θέμα συνένωσης συνεχίζει να αποτελεί "μαύρο κουτί" καθώς επί της ουσίας λίγα πράγματα αποσαφηνίστηκαν. Η προσωπική μου γνώμη επί του θέματος είναι ότι η τοις πράγμασι συνένωση δυο όμορων γηπέδων ίδιου ιδιοκτήτη, δεν υπακούει στις ανωτέρω προυποθέσεις του Ν. 4759 αλλά θα πρέπει να υπακούει στον κανόνα αρτιότητας κατά τον θεωρούμενο χρόνο της εν τοις πράγμασι συνένωσης. Άρα, και έτσι καταλήγουμε ότι στην περίπτωσή σου θα πρέπει ο δρόμος να είναι αναγνωρισμένος κοινόχρηστος (προ 23).1 point
-
Με πιό απλά λόγια JovannaSar πρέπει να ικανοποιείς τον κανόνα που ισχύει σήμερα στην περιοχή1 point
-
Σύμφωνα με την 1296/06 απόφαση ΑΠ, "...Σε περίπτωση που τα όμορα οικόπεδα ή γήπεδα του αυτού ιδιοκτήτη δεν είναι άρτια, έστω και αν αποκτήθηκαν με διαφορετικά συμβόλαια, δεν διατηρούν την αυτοτέλειά τους και εξετάζονται ως ενιαία ιδιοκτησία..." Άρα τα εμφανίζεις ως ένα, και στις παρατηρήσεις αναφέρεις ότι προέρχεται από δύο τίτλους (με αναγραφή τους) Ως προς την αρτιότητα του ενιαίου, θα πρέπει το πρόσωπο να είναι >= 25 μ και ο δρόμος να προϋφίσταται (με διαπιστωτική πράξη) του 1923 Ως προς την οικοδομησιμότητα, θα πρέπει (τηρουμένων των 15 μ από τα πλάγια όρια) να εγγράφεται κτίσμα ικανοποιητικών διαστάσεων1 point
-
Κανένα πρόβλημα.... Αναφέρεις στην Τεχνική Έκθεση το αριθμό Αδείας και κάποιο σχετικό μπλα μπλα ..... Όσο είναι εφικτό το αληθές. Όταν έχουμε κάποιο θέμα μη αληθές πάντα αφήνει ουρά και απόνερα ... ακόμα κι αν έχουμε ΥΔ άλλου (η οποία φυσικά δεν θα είναι Υ)1 point
-
Ναι, διότι είναι δυο διαφορετικά πράγματα Το κείμενο του εγγράφου είναι σαφές1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-