Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 08/03/2024 in Δημοσιεύσεις
-
2 points
-
Εδώ και καιρό, διαπιστώνω ότι νέοι συνάδελφοι ψάχνουν "ετοιματζίδικες" λύσεις αντί να βάλουν κάτω τον κ..ο τους και να μελετήσουν προσεκτικά τη νομοθεσία. Είναι άραγε ενδεικτικό της, άνευ όρων (και ορίων), λατρείας της τεχνολογίας ή αντανακλά τη λογική της "ήσσονος προσπάθειας" σε συνδυασμό με προσωπικές ανασφάλειες? Βέβαια το χάλι της νομοθεσίας είναι, κατ' αρχήν, αποτρεπτικό για όποιον θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με αυττήν. Θα πρέπει όμως να είμαστε επιφυλακτικοί (και σκεπτικιστές) όταν εναποθέτουμε την επαγγελματική (και όχι μόνο) αξιοπιστία μας σε κάθε είδους "μηχανές". Ένας παραπάνω λόγος είναι ότι, στη χώρα αυτή που ζούμε, δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει από την πλευρά της νομοθεσίας (και όχι μόνο). Οπότε, το κάθε "έξυπνο" λογισμικό θέλει το χρόνο του μέχρι να προσαρμοστεί. Άσε που με την εξάρτησή μας από όλα αυτά τα "έξυπνα εργαλεία" βάζουμε σε αχρησία το μυαλό μας και κοντεύουμε να χαζέψουμε. Κι όποιος νομίζει ότι είμαι ένας γεροπαράξενος του "παρελθόντος αιώνος", ας κάνει τον κόπο να διαβάσει αυτό. Αν αντέξει μέχρι το τέλος. Άλλωστε, είναι γνωστό από την αρχαιότητα ότι "τα αγαθά (καλά) κόποις (και όχι κόλποις) κτώνται"2 points
-
ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΕΙΣ Οι κατεδαφίσεις γίνονται με 3 τρόπους: (1) Ο.Α κατεδάφισης ή άδεια δόμησης κατεδάφισης (2) Έγκριση εκτέλεσης εργασιών κατεδάφισης-αποκατάστασης αυθαιρέτων άρθρου 106 (3) Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης- κατεδάφισης άρθρου 107 Άρθρο 28 Ορισμοί (1) α) «Οικοδομική Άδεια»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση ... Στην έννοια της οικοδομικής άδειας περιλαμβάνονται και άδειες οι οποίες δεν δημιουργούν δόμηση, ιδίως η άδεια κατεδάφισης (2) ε) «Έγκριση εκτέλεσης εργασιών»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση εργασιών της παρ. 4 του άρθρου 29, ύστερα από υποβολή τεχνικής έκθεσης και δήλωσης ανάληψης επίβλεψης από αρμόδιο μηχανικό. 4 του άρθρου 29 α) κατεδάφιση κατασκευών ή κτιρίων, που χαρακτηρίζονται επικινδύνως ετοιμόρροπα, σύμφωνα με τις διατάξεις για επικίνδυνες οικοδομές, β) εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας, που καθορίζονται από την αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, σε κτίριο ή κατασκευές που έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνες, γ) κατεδάφιση ή αποκατάσταση κατασκευών που έχουν κριθεί οριστικά αυθαίρετες ή έχουν υπαχθεί στο άρθρο 106 του παρόντος ή στην παρ. 1α του άρθρου 23 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174), ή αυθαιρέτων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία σύμφωνα με τους ν. 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4178/2013 και του παρόντος και για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία ή είναι σε στάδιο οριστικής υπαγωγής και έχει ολοκληρωθεί η υποβολή στο πληροφοριακό σύστημα των απαραίτητων δικαιολογητικών, (3) στ) «Έγκριση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής»: Η διοικητική πράξη που επιτρέπει την εκτέλεση των εργασιών της παρ. 5 του άρθρου 107. παρ. 5 του άρθρου 107 5. α) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 (Α΄ 122) και 3843/2010 (Α΄ 62), καθώς και των κατασκευών που έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις των νόμων 4014/2011, 4178/2013 και του παρόντος νόμου και για τις οποίες έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού ενιαίου ειδικού προστίμου, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης. β) Στις περιπτώσεις αυθαίρετων κατασκευών, για τις οποίες έχει περαιωθεί η διαδικασία, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 3775/2009 και 3843/2010, καθώς και όσες έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4014/2011, του ν. 4178/2013 και του παρόντος, και έχει περαιωθεί η σχετική διαδικασία ή έχει εξοφληθεί ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού ποσού προστίμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, ή εμπίπτουν στην παράγραφο 2 του άρθρου 89, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση από κάθε ισχύουσα διάταξη η εκτέλεση: αα) εργασιών επισκευής, οι οποίες αποβλέπουν στην υγιεινή, την αισθητική βελτίωση-αποκατάσταση, τη συνήθη συντήρησή τους, καθώς και εργασιών προσαρμογής, σύμφωνα με τα άρθρα 116 και 117, ββ) κατεδάφισης, γγ) κατασκευής στέγης, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του επόμενου εδαφίου ή φύτευσης δώματος, δδ) ενίσχυσης, όπως αυτή προκύπτει από τη μελέτη στατικής επάρκειας, χωρίς να επέρχεται αντικατάσταση του φέροντος οργανισμού. H εκτέλεση των ανωτέρω εργασιών αφορά τα αυθαίρετα τμήματα κτιρίων, ενώ για τα τμήματα που καλύπτονται από οικοδομική άδεια επιτρέπονται οι κατά νόμο προβλεπόμενες εργασίες. γ) Η εκτέλεση των εργασιών των περιπτώσεων α΄ και β΄ γίνεται ύστερα από έγκριση εργασιών (σ.σ αποπεράτωσης) , που χορηγείται από την Αρμόδια Υπηρεσία Δόμησης, εφόσον οι εργασίες, για τις οποίες ζητείται η εκτέλεση, δεν επαυξάνουν το κτίσμα σε όγκο, εκτός των περιπτώσεων: α) κατασκευής ανελκυστήρα ατόμων1 point
-
Μα αν πρόκειται για μεταβίβαση δεν έχουν να κάνουν κάτι, απλά θα αλλάξει το όνομα στην καρτέλα αφού τους προσκομίσεις τα κατάλληλα δικαιολογητικά. Άντε να κάνεις και μία μεταβολή έργου... Μήπως πάνε να ψαρέψουν τίποτα για να βγάλουν παραπάνω ένσημα στην τελική; Στην χειρότερη κάτσε φτιάξε μία τ.ε. αναλύοντας τα ως άνω, δηλ. αρχικά ένσημα, μείον τόσα από τις ΑΠΔ και άρα μένουν τόσα. Άσε που νομίζω ότι και το θέμα έχει νομικό σκέλος...πες να το δει και κανάς δικηγόρος.1 point
-
Αν σου ζήτησαν να το κάνεις έτσι, κάντο για να τελειώνεις. Κανονικά όμως θα πρέπει να κάνουν αυτοψία ώστε να πιστοποιηθεί το στάδιο των εργασιών... Οπότε αυτοψία έκαναν ή όχι ή σου είπαν δεν θα κάνουν; Τα τετ. μέτρα γιατί να τα βάλεις τυχαία; Δεν έχεις πρόσβαση στα αρχικά έγγραφα που κατατέθηκαν να δεις τι δηλώθηκε;1 point
-
Καλησπέρα, εφόσον μιλάμε για κτίριο για το οποίο έχει εκδωθεί οικοδομική άδεια, τότε δεν υπάρχουν οι καταστάσεις των ενσήμωσν στο αρμόδια υποκ/μα του ΕΦΚΑ; Άρα γιατί δεν αναζητείς εκεί τι ένσημα απομένουν για το έργο;1 point
-
Καλημέρα συνάδελφε, είναι πάγια τακτική του φόρουμ να μην συζητιούνται αμοιβές μηχανικών. Από την άλλη όπως γνωρίζεις οι νόμιμες αμοιβές έχουν καταργηθεί με ότι αυτό συνεπάγεται.1 point
-
Κώστας_τοπο Για την ηλεκτροδότηση πέραν της βεβαίωσης σύνδεσης, θα σου ζητηθεί από τον Δήμο και η Η.Τ.Κ -(η οποία βεβαιώνει ότι όλα είναι νόμιμα) avgoust Η βεβαίωση σύνδεσης περνάει και από το Δήμο για να υπολογισθούν τα δημοτικά τέλη. Και επειδή για το υπόγειο τα τέλη είναι διαφορετικά και στην "περιγραφή" μπορείς να γράψεις ότι θέλεις το σωστό είναι να μην τα αθροίσεις με τις κύριες χρήσεις1 point
-
Η ίδια η σοφίτα κάτω από την κεκλιμένη στέγη μπορεί να έχει την "μορφή" ημιυπαίθριου καθώς σύμφωνα με τον ορισμό Αρ. 2 πα.ρ 81 "Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται κάτω από την επικλινή στέγη του κτιρίου και δύναται το δάπεδό της να βρίσκεται σε χαμηλότερο ύψος από το σημείο έδρασης της στέγης...." αλλά θα πρέπει και το ανοιχτό/στεγασμένο/ μη θερμαινόμενο τμήμα να μετρήσει στο εμβαδόν της σοφίτας για τον έλεγχο του 50%. ΑΗΧ μόνος του σε συνέχεια της σοφίτας καταρχάς σημαίνει ότι έχω όροφο συνεπίπεδο με σοφίτα κάτι που δεν προβλέπεται από τις διατάξεις (και θεωρώ ότι δεν επιτρέπεται) ενώ ακόμη και αν θεωρήσουμε ότι μπορώ να έχω όροφο συνεπίπεδο με σοφίτα το ύψος του κτιρίου θα πρέπει να το ελέγξω μέχρι την πλάκα οροφής του ΑΗΧ άρα πιθανόν να μη βγαίνει.1 point
-
Γενική οδηγία προς τους συναδέλφους για το επίμαχο άρθρο. Τα περί οικοδομησιμότητας γηπέδων που ΔΕΝ πληρούν τις προϋποθέσεις του ΣτΕ 2023, τα αποφασίζουν οι διευθυντές των πολεοδομιών. Από τη δική μου εμπειρία ως σύμβουλος σε σχετικές υποθέσεις σε δικηγορικά γραφεία είναι ότι οι διευθυντές των πολεοδομιών έχουν να διαλέξουν ανάμεσα: στη νομοθεσία, η οποία παρόλες τις σχετικές αποφάσεις ΣτΕ 2023 (αλλά και στο παρελθόν), ΔΕΝ έχει αλλάξει, και σύμφωνα με τη νομοθεσία τα γήπεδα χωρίς πρόσωπο άνω των 4.000 τ.μ. που προϋπάρχουν του 2003 είναι οικοδομήσιμα στις αποφάσεις ΣτΕ, τις οποίες πρέπει σύμφωνα με το Σύνταγμα να αποδεχθεί η διοίκηση, ως αποφάσεις δικαστηρίων Οι σχετικές υποθέσεις που ανέλαβα κατέληξαν στο συμπέρασμα πριν από οποιαδήποτε συνένωση ή τοπογραφικό αγοραπωλησίας, να γίνεται αλληλεπίδραση με την πολεοδομία αν θα δεχθεί αίτηση για έκδοση άδειας. Εγώ προσωπικά από πέρισυ στα εκτός σχεδίου χωρίς πρόσωπο με προϋπαρξη πριν το 2003 και εκτός ΓΠΣ κλπ αναφέρω την επιφύλαξη των σχετικών αποφάσεων ΣτΕ. Και ποτέ δεν γράφω οικοδομήσιμα, αλλά γράφω 'πληρούν τις προϋποθέσεις οικοδομησιμότητας με την επιφύλαξη των σχετικών αποφάσεων ΣτΕ'. Βαρύγδουπη δήλωση τίγκα στην ασυναρτησία, αλλά it is what it is, δεν φτιάχνω εγώ τους κανόνες, είμαι μόνο ο αγγελιοφόρος. Οι υποθέσεις μου, όπως όλων, σε άλλες πολεοδομίες γίνονται δεκτές, σε άλλες όχι. Ομοίως και για τις συνενώσεις πριν τις αγοραπωλησίες, πρώτα επικοινωνείται η υπόθεση στην πολεοδομία. Αν η πολεοδομία ρίξει την ευθύνη στον ιδιώτη μηχανικό, τότε ξέρω ότι γίνεται. Αν η πολεοδομία τσινάει, τότε ξέρω ότι δεν θα το δεχθεί. By the way, στις πολεοδομίες που ΔΕΝ γίνονται δεκτές αιτήσεις αδειών, δεν προχώρησε καμία αγωγή προς τον υπάλληλο, καθώς το σκεπτικό είναι ότι κανένας δικαστής δεν θα κρεμάσει υπάλληλο επειδή επέλεξε να συμμορφωθεί με τις αποφάσεις ΣτΕ. Όλα αυτά, ως φιλική πληροφόρηση.1 point
-
1 point
-
δβ) αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κάλυψης, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του είκοσι τοις εκατό (20%) το πολεοδομικό μέγεθος του ύψους που προβλέπονται από τους όρους δόμησης της περιοχής ή αυτούς που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας και δεν υπερβαίνουν τα διακόσια πενήντα (250) τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα χίλια (1000) τ.μ. κτιρίου συνολικά και τα χίλια (1000) τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Κατά τη γνώμη μου όπως αντιλαμβάνομαι την παραπάνω διατύπωση, στην δική σου περίπτωση -μη έχοντας Π.Σ.Ο.Ι η ιδιοκτησία είναι μια (περιλαμβάνει και τα δυο κτίρια) και υφίσταται μικτή χρήση. Το λογικό για μένα είναι να συγκρίνεις για την εύρεση κατηγορίας με την επικρατούσα χρήση, η οποία όπως λες είναι η κατοικία. Στο άθροισμα των επιφανειών που θα αθροιστούν για την εύρεση της κατηγορίας, θα μπουν όλα τα αυθαίρετα υπόγεια και αποθήκες (εντός και εκτός περιγράμματος).1 point
-
1 point
-
Καλημέρα δεν είμαι σίγουρος ότι έχω αντιληφθεί πλήρως το ερώτημά σου. Θα ήταν χρήσιμο αν μπορούσες να ανεβάσεις κάτοψη-όψη της πρότασής σου. Αναφέρεσαι σε δώμα το οποίο διαθέτει εξώστη. Το δώμα περιλαμβάνει κλειστό χώρο κύριας χρήσης σε εσοχή έναντι υποκείμενου ορόφου και πέραν του περιγράμματος κάλυψης ορόφου υφίσταται προεξέχων εξώστης; Το έρκερ σύμφωνα με τον ορισμό του θα πρέπει αφενός να προβάλει πέρα από τις επιφάνειες όψεων και να εξέχει του περιγράμματος κάλυψης του ορόφου. Διαθέτει αυτά τα στοιχεία;1 point
-
Για ποιό λόγο, από τη στιγμή που υπάρχει πρόσβαση? Τα κλειστά κλιμακοστάσια δεν είναι υποχρεωτικά. Κατασκευάζονται έτσι για λόγους προστασίας των ενοίκων από τα καιρικά φαινόμενα.1 point
-
Η απαντηση ειναι ευκολη και διαχρονικη.Για οτιδηποτε κανεις πληρωνεσαι.Οποια μελετη κανεις απο την αρχη θα την πληρωθεις, φυσικα και την επιβλεψη εφοσον την κανεις εσυ.1 point
-
Συνάδελφοι γειά σας Δεν αναγράφετε τον ακριβή χρόνο έκδοσης της αδείας καθώς και το μέγεθος του κτιρίου , προκειμένου να ξέρουμε τι μελέτες προβλέπονται . Σε περίπτωση περατωμένου του φέροντα οργανισμού , η άδεια μπορεί να αναθεωρηθεί επί αόριστον εάν αποδεδειγμένα ( πχ με καταστάσεις ΙΚΑ ή αεροφωτογραφίες ), οι εργασίες αυτές έχουν περατωθεί εντός του χρόνου ισχύος της αδείας . Άλλως μπορεί να εκδοθεί νέα άδεια αποπεράτωσης. Οι μελέτες που θα πρέπει να συνυποβληθούν , εάν δεν είχαν εκπονηθεί με την αρχική άδεια και που προβλέπονται σήμερα , ανάλογα με το κτίριο είναι : θερμομόνωση , πυροπροστασία , υδραυλικά-αποχέτευση κλπ και θα κατατεθούν οι προβλεπόμενες για αυτές τις μελέτες αμοιβές καθώς επίσης και οι αμοιβές επίβλεψης για αυτές τις μελέτες , με τα νέα ισχύοντα σήμερα δεδομένα . Δεν απαιτείται μελέτη ενεργειακής απόδοσης . Η αμοιβή επίβλεψης εναπομενόντων αρχιτεκτονικών εργασιών , εξάγεται με αφαιρούμενο το ποσοστό (πχ 40% των ήδη εκτελεσθέντων εργασιών ) και υπολογίζεται στο 60% των υπολειπόμενων με τις ισχύουσες σήμερα τιμές μονάδας για την σύνταξη προϋπολογισμού . Δεν καταβάλλονται αμοιβές για μελέτες που ήδη έχουν εκπονηθεί και βρίσκονται στον αρχικό φάκελο της αδείας. Δεν απαιτείται τίτλος ιδιοκτησίας εάν παραμένει ο ίδιος ιδιοκτήτης. Απαιτείται όμως η προσκόμιση πιστοποιητικού ιδιοκτησίας . Τηρούνται οι διατάξεις ΓΟΚ του χρόνου εκπόνησης της μελέτης.1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παράταση έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026 για την εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου
Engineer posted μια είδηση in Αρθρογραφία,
Παράταση για ένα χρόνο, δηλαδή έως τις 11 Σεπτεμβρίου 2026, δίνει το κράτος στην εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου. Η εξαγορά καταπατημένων εκτάσεων διέπεται από τον νόμο 5024/2023, ο οποίος προβλέπει τη διαδικασία μέσω ψηφιακής πλατφόρμας στο gov.gr. Ωστόσο, η εξαγορά δεν επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις ή άλλες περιοχές που είναι κοινόχρηστα αγαθά, εξαιρουμένων των «πραγμάτων εκτός συναλλαγής», όπως ορίζονται στο Αστικό Κώδικα.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Ο πρώτος εικονικός ψηφιακός βοηθός μουσείου από το ΝΟΗΣΙΣ
GTnews posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Έχει το ύψος ...μπασκετμπολίστα, όμως η δουλειά του δεν είναι να βάζει καλάθια, αλλά να σχεδιάζει προσωποιημένες περιηγήσεις επιστημονικού ενδιαφέροντος. Ο λόγος για το διαδραστικό κιόσκι ενημέρωσης, στο οποίο «κατοικοεδρεύει» ο «NOE515», ο εικονικός ψηφιακός βοηθός του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ. Ο NOE515, που αποτελεί τον πρώτο εικονικό βοηθό με χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) σε μουσείο στην Ελλάδα, χρηματοδοτήθηκε εξ ολοκλήρου από ίδιους πόρους του ΝΟΗΣΙΣ. Αποτελεί ένα καινοτόμο εργαλείο ΤΝ, που βελτιώνει την εμπειρία του επισκέπτη, προσφέροντας προσωποποιημένη πληροφόρηση και θα αποτελέσει μέρος των δραστηριοτήτων, που το ΝΟΗΣΙΣ θα παρουσιάσει στην 89η ΔΕΘ, στις 6-14 Σεπτεμβρίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).
Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.
-
- 2 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.
Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.
2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.
3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.
4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς:-
-
- 62 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-