Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      19.418


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.389


  3. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.631


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.784


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/05/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Αρχαιολογικού ενδιαφέροντος είναι ολόκληρη η χώρα. Έγκριση εκσκαφών από την αρχαιολογία απαιτείται σε ΚΑΘΕ περίπτωση.
    2 points
  2. @CHRISTINE_VAS Kαλησπέρα. Καλό μήνα με υγεία. Δεν υπάρχει καμία ισχύ. Μη σε επηρεάζει η ισχύς (μια ημέρα) που γράφει το έντυπο που εκδίδεται.
    1 point
  3. @sdtopo Συνεχίζουμε να διαφωνούμε😄 Η απόφαση του ΑΠ είναι σαφής και βασίζεται σε Συνταγματική επιταγή. Το συγκεκριμένο γεωτεμάχιο (2 όμορα άρτια και οικοδομήσιμα) περιγράφεται σύμφωνα με τη βούληση του ιδιοκτήτη. Επί πλέον, και λόγω της ΟΑ, έχει επέλθει συνένωση εκ των πραγμάτων. Το ότι στο Κτηματολόγιο αναφέρονται ως δύο (σύμφωνα με τους τίτλους) δεν εμποδίζει τον ιδιοκτήτη να εφαρμόσει το ανωτέρω δικαίωμά του. Διότι ουδείς είναι υπεράνω Συντάγματος και νόμων. Η "ενιαιοποίηση" στη β.δ. του Κτηματολογίου και η απόδοση ενός ΚΑΕΚ, θα επέλθει με την καταχώριση του νέου τίτλου.
    1 point
  4. @valentina87 Καλησπέρα. Η πρωτογενής παράβαση είναι το ξεμπάζωμα. Αυτή την παράβαση την υπάγεις στο άρθρο 100 (1 λοιπή παράβαση). Η φράση κλειδί στο νόμο είναι οι "υπόγειες στάθμες". Η εγκύκλιος 2 παρήγαγε νόμο (χωρίς όμως αυτό να επιτρέπεται) και έθεσε περιορισμούς συσχετιζόμενους με τον ορισμό του υπογείου κατά ΓΟΚ 85 προκειμένου να εφαρμοστεί ή όχι μειωτικός συντελεστής. Βεβαίως, η εφαρμογή μειωτικού είναι ένα άλλο θέμα, πλην όμως φαίνεται η διάσταση που δίνει η εγκύκλιος, έναντι του νόμου για το τι θα θεωρείται υπόγειο. Στην περίπτωσή σου, αν ποτέ χρειαστεί έκδοση κάποιας άδειας, φυσικά και θα προσμετρήσει το υπόγειο στη δόμηση.
    1 point
  5. 1ον μην γραφεις με κεφαλαια 2ον το ερωτημά σου ελεγε οτι η ΘΣΑ δεν ειναι του 1221 και δεν αναγραφεται στην αδεια. 3ον δεν υπαρχει αυθαιρεσια δξ σε τι αφορα το νεο ερωτημα απο μενα τελος
    1 point
  6. σωστα Και: η πλακα οροφου αποτελει μερος του κοινοκτητου σκελετου ολης της οικοδομης. Απαιτειται συναινεση του 100% για την διατρηση.
    1 point
  7. Πρώτα απ' όλα χρειάζεται μελέτη από πολ. μηχαν. ώστε να διασφαλιστεί η στατικότητα του φορέα. Στο ΙΚΑ θα υποβάλεις πιν. 3
    1 point
  8. Αφου δεν ειναι στην αδεια, αρα δεν ανηκει στις υποχρεωτικες του ν 1221, δεν εχεις να δεις τπτ αλλο. Εχεις μια ΘΣΑ δημιουργημενη απο τους οικοπεδουχους, εξ ιδιωτικης πρωτοβουλιας, ανηκει κατα χρηση όπου και οπως εχει αποδοθει με συμβολαιο.... Αυτη θα δειξεις στις κατοψεις πυλωτης. Τυχον διαφορετικη διαγραμμιση ή διαφορετικος τροπος σταθμευσης, για λογους ευκολιας εισοδο-εξοδου δεν ειναι αυθαιρεσια ουτε δημιουργει διαφορετικη ΘΣΑ..
    1 point
  9. Κατ' αρχας, για να εχεις διαφορετικη χωροθετηση ΘΣΑ, θα πρεπει αυτες να ανηκουν στις υποχρεωτικες ΘΣΑ του ν 1221 και να εχουν χωροθετηθει διαφορετικα στην συσταση σε σχεση με την αδεια . Εαν οι ΘΣΑ της αδειας και της συστασης δεν αλλαζουν, αλλα η σταθμευση γινεται "διαφορετικα" για λογους ευκολιας εισοδο-εξοδου, αυτο δεν αποτελει αυθαιρεσια.
    1 point
  10. Το ΤΕΕ είναι (στα χαρτιά) ο σύμβουλος της πολιτείας. Ουσιαστικά εισπράκτοράς της είναι, εκτοξεύοντας τα έσοδά του τα χρόνια των αυθαιρέτων. Άρα, ωφελημένοι όσοι ασχολούνται με την διοίκησή του, όσοι το χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο κλπ. Ας μην περιμένουμε αντίδραση ουσίας. Με την (ουσιαστική) κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, απέμεναν οι οικισμοί. Κι αντί να επεκτείνουν τους οικισμούς, ώστε να απορροφήσει την ανάγκη δόμησης, την καταστρέφουν κι αυτήν. Τα θέματα πολεοδομίας, είναι πολιτικά θέματα. Είναι θέματα στρατηγικής. Οι εκάστοτε μελετητές, υλοποιούν πολιτικές εντολές - κατευθύνσεις. Το θέμα είναι πως αυτές οι υλοποιημένες πλέον αποφάσεις, με όχημα το ΣτΕ, καταστρέφουν την κοινωνία. Αφού το οικοπεδάκι για τα παιδιά του κάποιος, είναι άχρηστο. Το οικοπεδάκι για να πουλήσει και να ξεχρεώσει, είναι χωρίς αξία. Κι όλα αυτά την ίδια στιγμή που τα μεγαθήρια των 1000 ή 3000 κλινών, με τα λύματά τους, με τα σκουπίδια τους, με τις τεράστιες οχλήσεις τους, είναι επιτρεπτά και προωθούνται. Και στα δάση μέσα, μα και σε όποια περιοχή ( που όποιος έχει τους οικονομικούς πόρους) αποφασίσει. Αυτό όμως δεν λέγεται λειτουργία πολιτείας, μα κάτι υβριστικό. Κι οι μηχανικοί, είναι επίσης κύρια θιγόμενοι, αφού για τρίτη φορά (μετά το 2008) καταργούν το αντικείμενο της δουλειάς μας. Συμβαίνουν αυτά και στα λοιπά μεσογειακά κράτη;;; έτσι αντιμετωπίζουν τους ιθαγενείς, μα και την τουριστική ανάπτυξη;; {Οι λεπτομέρειες του νέου διατάγματος, είναι απλά για κουβεντούλα, για περιπτωσιολογία...}.
    1 point
  11. Επειδή μηχανικοί είμαστε όλοι εδώ, ας ξεχάσουμε δημοσιογράφους και πολιτικούς και, ας πάμε με δεδομένα τέχνης/επιστήμης/πείρας. Τα δεδομένα έχουν ως εξής : - Οι οικισμοί στη χώρα είναι πολλών ειδών (προ '23, μέχρι 2000 κατοίκων, στάσιμοι, ακτινικοί, αδιευκρίνιστοι, νεκροί, με ή χωρίς απογραφές, μεταφερμένοι, κατολισθαίνοντες κλπ), έως και 15.000 τεμάχια στη χώρα (κανείς δεν νομίζω να ξέρει ακριβώς). - Οι αναρμοδιότητες, οι λάθος μέθοδοι σχεδιασμού, τα προβλήματα και οι συνταγματικές απαιτήσεις για την πολεοδόμηση είναι γνωστά και εκπεφρασμένα από το συνταγματικό δικαστήριο ήδη από την περίοδο μετά το σύνταγμα του 1975 (50 έτη). Και όχι από το 2005 που σήμερα άκουσα τον Γ.Γ. να λέει... - Η προσπάθεια που άρχισε να γίνεται, για να (ή μήπως και) λυθούν τα προβλήματα με τα ΤΠΣ, περιλαμβάνει τα πάντα εντός-εκτός και οικισμούς εν γένει ή κοινώς τον πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας που έχει νομική εξουσιοδότηση και υποχρεωτικότητα από το 1923 (εδώ και 102 χρόνια). - Ο παραπάνω σχεδιασμός έχει ως προαπαιτούμενα οριοθέτηση των πάντων (κοινόχρηστου δικτύου, δασών, ρεμάτων, προστατευόμενων περιοχών, οικισμών κλπ). Δηλαδή θέλει ένα πολύ μεγάλο χρόνο προεργασίας, ακόμη και σε κανονικές χώρες. - Φορέας υλοποίησης όλων αυτών ανέλαβε να είναι το ΤΕΕ. - Η κύρια εργασία του πολεοδομικού σχεδιασμού με ΤΠΣ άρχισε με ένα χρονοδιάγραμμα τριών περίπου ετών. Στην πορεία προστέθηκε και άλλο συμβατικό αντικείμενο στους μελετητές (δρόμοι, ρέματα, οριοθέτηση κλπ) που δεν μπόρεσε να γίνει με ξεχωριστές αναθέσεις μελετών. - Λόγω χρονοδιαγραμμάτων όλες οι μελέτες μοιράστηκαν σε μελετητικά σχήματα και ξαναμοιράστηκαν για να μπορέσουν να υλοποιηθούν. Κάθε σχήμα σήμερα έχει περισσότερα από δύο ΤΠΣ να μελετήσει. - Αποτέλεσμα των διάφορων καθυστερήσεων ήταν τα αρχικά τρία έτη να μειωθούν σε λιγότερο από ένα. Πχ. του Δήμου που μένω είναι 11 μήνες. - Οι υπάρχουσες υπηρεσίες δεν μπορούσαν (και δεν είχαν και την όρεξη) να δώσουν στοιχεία στους μελετητές, οπότε τους παραδόθηκε ότι υπήρχε έτοιμο και σε όποιο βαθμό ήταν αυτό έτοιμο. Δηλαδή πολλές φορές σκουπίδια... - Για να αντιμετωπιστούν όλα τα παραπάνω αδιέξοδα, οι μελετητές οδεύουν σήμερα στην ολοκλήρωση των μελετών με κατευθυντήριες οδηγίες. Μια από αυτές είναι και το σχολιαζόμενο ΠΔ των οικισμών, το οποίο σαφώς λέει ότι δεν χρησιμοποιείται από τις ΥΔΟΜ (ή άλλους) μέχρι τα επερχόμενα ΠΔ του κάθε οικισμού. - Με τα παραπάνω, οι μελετητές πρέπει να παραδώσουν τα ΤΠΣ για εξόφληση (απορρόφηση πόρων Ταμείου Ανάκαμψης) μέχρι το Μάρτη του 2026, δηλαδή σε 11 μήνες. Όσοι δεν προκάνουν μέχρι τότε απεντάσσονται στην πορεία. Όσοι Δήμοι μείνουν τελικά απέξω θα χρηματοδοτήσουν τα ΤΠΣ με ίδιους πόρους, δηλαδή ποτέ. - Όσα από τα ΤΠΣ παραδοθούν μέχρι 2026, θα πάνε για ΠΔ. Μετά από όλα τα παραπάνω, με βάση το περιεχόμενο των μελετών ΤΠΣ (και την επεξεργασία των σχεδίων ΠΔ των ΤΠΣ στο ΣτΕ) θα είναι και τα τελικά ΠΔ στα ΦΕΚ, πρώτα των ΤΠΣ και μετά των οριοθετημένων οικισμών. Πόσα θα είναι τελικά τα πολεοδομικά σχέδια και ποιο ποσοστό της χώρας θα αφορούν, είναι ακόμη άγνωστο. Το ίδιο άγνωστο είναι και το έτος που θα γράφει το κουτάκι "ολοκλήρωση σχεδιασμού" στο σχετικό χρονοδιάγραμμα. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει ...
    1 point
  12. Από τον "ιστορικό" φαίνεται να φτάνει έως το "δικό μας". Στο Κτηματολόγιο φαίνεται να φτάνει έως το όμορο
    1 point
  13. Καλημέρα συνάδελφοι. Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά. Αυτά έχουν ήδη αναφερθεί στην 1η σελίδα του θέματος. Για να μη χαθούμε στο topic επειδή αναμένεται μεγάλη συμμετοχή, να κάνω μια παράκληση σε όλους να κοιτάζουμε τα προηγούμενα χάριν οικονομίας συζήτησης. https://www.michanikos.gr/forums/topic/74030-πδ-1942025-τα-κριτήρια-για-οριοθέτηση-όρους-και-περιορισμούς-δόμησης-χρήσεις-γης-σε-οικισμούς-κάτω-των-2000-κατοίκων/#findComment-1217002 Ο έλεγχός σου γίνει με βάση τα όσα ισχύουν ως σήμερα, δηλαδή λαμβάνοντας υπόψη τα ΦΕΚ 181/Δ/85, 138/Δ/81 , ΦΕΚ 588/Δ/82 και τις αποφάσεις οριοθέτησης Νομαρχών. Διάβασε τα παραπάνω που έχω παραθέσει.
    1 point
  14. επειδή δηλώνεις νέος μηχανικός πρώτα πρέπει να επικαιροποιήσεις την ημερομηνία λήξης της Ο.Α πηγαίνοντας εδώ
    1 point
  15. Για την εργοταξιακή το μόνο που βάζεις είναι η ημερομηνία λήξης της Ο.Α (η οποία βάσει διαφόρων παρατάσεων όλες λήγουν 31-12-2025) Επομένως αυτή θα βάλεις ως ημερομηνία (31-12-25) και μπορεί να εκδοθεί
    1 point
  16. Version v5

    794 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ (new ver)
    1 point
  17. Version v.1b

    33.280 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    1 point
  18. Πρόστιμο ανέγερσης = τετραγωνικά Χ τιμή ζώνης Πρόστιμο διατήρησης = 50% ανέγερσης Χ έτη Νομίζω πως δεν υπάρχει έκπτωση, αλλά και να υπάρχει πρακτικά δεν έχει σημασία. Στην ουρά και εσύ για Κατηγορία 5. Ας είναι καλά ο φωστήρας Χατζηδάκης που την κατήργησε...
    1 point
  19. 295 downloads

    Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τον προσδιορισμό κοινόχρηστης οδού στο πλαίσιο μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016)
    1 point
  20. 660 downloads

    Εγκύκλιος εφαρμογής Ν. 4759/20- Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ’ του ν.4759/2020 (Α’ 245), όπως ισχύει.
    1 point
  21. 293 downloads

    Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση από τις Υ.ΔΟΜ. βεβαίωσης χρήσεων γης. Με την παρούσα εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι για την έκδοση «βεβαίωσης χρήσεων γης ακινήτου» υποβάλλεται αίτημα του ενδιαφερομένου στην αρμόδια Υπηρεσία το οποίο θα πρέπει να συνοδεύεται αποκλειστικά από τα στοιχεία τα οποία προσδιορίζουν με σαφήνεια τη θέση του ακινήτου για την επαγωγή ασφαλών στοιχείων, ήτοι: α) Για ακίνητο εντός σχεδίου αρκεί η αναφορά στην ακριβή διεύθυνση ή το ΟΤ στο οποίο ανήκει το ακίνητο. β) Για γήπεδο εκτός σχεδίου το αίτημα συνοδεύεται από απόσπασμα χάρτη υπογεγραμμένο από ιδιώτη μηχανικό ο οποίος και θα φέρει την ευθύνη για τον ακριβή εντοπισμό του ακινήτου. Σε κάθε περίπτωση δεν απαιτείται η επισύναψη άλλων εγγράφων, όπως ενδεικτικώς, νομιμοποιητικών των υφιστάμενων κτισμάτων και τυχόν υφιστάμενων κατασκευών (οικοδομικές άδειες, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους περί αυθαιρέτων, κλπ.) αδειών λειτουργίας, τεχνικών εκθέσεων κ.λπ., ενώ δεν πραγματοποιείται από την ΥΔΟΜ έλεγχος νομιμότητας τυχόν υφιστάμενων κατασκευών. Σημειώνεται δε ότι το περιεχόμενο της «βεβαίωσης χρήσεων γης» διαφοροποιείται από το περιεχόμενο της «βεβαίωσης χώρου κύριας χρήσης» της παρ. 8 του αρ. 107 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), η οποία εκδίδεται από ιδιώτη μηχανικό.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 94/2025: Το νέο πλαίσιο για τα Ειδικά Σχέδια Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων
      Με το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 94/2025, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Α’ 196/11.11.2025, θεσπίζεται ολοκληρωμένο και θεσμικά κατοχυρωμένο πλαίσιο για την περιβαλλοντική αντιστάθμιση των κινήτρων δόμησης που παρέχει ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ).

      Το νέο σύστημα στοχεύει στη διασφάλιση της ισορροπίας μεταξύ αυξημένης δόμησης και αστικού περιβάλλοντος, μέσω της εκπόνησης και έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων Περιβαλλοντικού Ισοδυνάμου Αναβάθμισης Πόλεων (Ε.Σ.Π.Ι.Α.Π.).

      Το Π.Δ. εφαρμόζει τις προβλέψεις των άρθρων 66–71 του ν. 5197/2025 και εισάγει μια νέα διοικητική διαδικασία η οποία καθορίζει:

      τα μέτρα περιβαλλοντικού ισοδυνάμου,


      τη διαδικασία έγκρισης των Ειδικών Σχεδίων,


      το ύψος του περιβαλλοντικού ανταλλάγματος,


      τις προϋποθέσεις εκκίνησης οικοδομικών εργασιών για άδειες που αξιοποιούν αυξημένους συντελεστές.
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Οι πρώτοι πίνακες αποτελεσμάτων 102.508 εγκεκριμένων και 13.351 απορριπτέων αιτήσεων
      Αναρτήθηκαν από το ΥΠΕΝ τα αποτελέσματα των πρώτων αποφάσεων που αφορούν στο πρόγραμμα «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ».

      Η απόφαση που αφορά με θέμα: Έγκριση προσωρινών και οριστικών αποτελεσμάτων υποβολής αιτήσεων του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: https://diavgeia.gov.gr/doc/6ΔΙ34653Π8-1ΓΠ

      Σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140497/820/ 18.12.2024 (Β’ 6969) κοινή υπουργική απόφαση Προκήρυξης του Προγράμματος «ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΣΤΗΜΑ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ ΚΑΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΑ», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει αποφασίστηκε:
      • 0 απαντήσεις
    • Οι αλλαγές στο απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών των τεχνικών ασφαλείας
      Δημοσιεύθηκαν στον Ν.5239/25 με τίτλο «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη – Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις» στο ΦΕΚ 178/Α'/17.10.2025 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, οι αλλαγές για το απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων και τις ειδικότητες μηχανικών που αφορούν τους τεχνικούς ασφαλείας.

      Πιο συγκεκριμένα:

      Άρθρο 30 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφαλείας - Τροποποίηση άρθρου 502 Κώδικα Εργατικού Δικαίου

      Tο άρθρο 502 διαμορφώνεται ως εξής:

      «Άρθρο 502 Απαιτούμενο επίπεδο γνώσεων τεχνικού ασφάλειας

      1. Στις επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις και εργασίες της κατηγορίας Α’ του άρθρου 500, και σε εκείνες της κατηγορίας Β’ του ίδιου άρθρου, που απασχολούν εξακόσια πενήντα (650) άτομα και άνω, ο τεχνικός ασφάλειας πρέπει να έχει
      τα προσόντα της περ. α) ή β) της παρ. 1 του άρθρου 501.
        • Upvote
      • 0 απαντήσεις
    • ΕΤΑΜ Αντισεισμικές Συναντήσεις – Θεοδόσης Τάσιος
      Η παρούσα συνέντευξη με τον καθηγητή Θεοδόση Τάσιο, πραγματοποιήθηκε στις 15 Απριλίου 2025 από την καθηγήτρια Ελισάβετ Βιντζηλαίου, στο πλαίσιο της σειράς «Αντισεισμικές Συναντήσεις» που υλοποιείται από το ΕΤΑΜ.

      Επιστημονική Επιμέλεια – Δ.Σ. ΕΤΑΜ.

      Το Ελληνικό Τμήμα Αντισεισμικής Μηχανικής Μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Αντισεισμικής Μηχανικής (International Association for Earthquake Engineering – I.A.E.E.) που εδρεύει στο Τόκιο και της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αντισεισμικής Μηχανικής (European Association for Earthquake Engineering – E.A.E.E.), που εδρεύει στην πόλη του εκάστοτε Γενικού Γραμματέα της Ενώσεως. Έτος Ίδρυσης 2002
      • 0 απαντήσεις
    • Ember: Οι ΑΠΕ ξεπέρασαν τον άνθρακα στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή
      Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (ΑΠΕ), με την ισχυρή ώθηση της ηλιακής ενέργειας, ξεπέρασαν για πρώτη φορά την παραγωγή από άνθρακα και το μερίδιο που κατέχει στην ηλεκτροπαραγωγή παγκοσμίως. Όπως δείχνει νέα έκθεση του Ember, η παραγωγή από ΑΠΕ αυξήθηκε κατά 363 TWh (+7,7%), φτάνοντας τις 5.072 TWh, ενώ η παραγωγή από άνθρακα μειώθηκε κατά 31 TWh, στις 4.896 TWh. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στην παγκόσμια ηλεκτροπαραγωγή αυξήθηκε σε 34,3% (από 32,7%), ενώ το μερίδιο του άνθρακα μειώθηκε σε 33,1% (από 34,2%).

      Παράλληλα, το Ember αναφέρει πως η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά και αιολικά πάρκα ξεπέρασε την παγκόσμια αύξηση της ζήτησης για ρεύμα, ενώ μόνη της, η ηλιακή ενέργεια κάλυψε το 83% αυτής της αύξησης, με πολλές χώρες να καταγράφουν νέα ρεκόρ.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.