Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      18.880


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.296


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      4.737


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      7.347


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/05/2025 σε όλες τις περιοχές

  1. Αρχαιολογικού ενδιαφέροντος είναι ολόκληρη η χώρα. Έγκριση εκσκαφών από την αρχαιολογία απαιτείται σε ΚΑΘΕ περίπτωση.
    2 points
  2. @CHRISTINE_VAS Kαλησπέρα. Καλό μήνα με υγεία. Δεν υπάρχει καμία ισχύ. Μη σε επηρεάζει η ισχύς (μια ημέρα) που γράφει το έντυπο που εκδίδεται.
    1 point
  3. @sdtopo Συνεχίζουμε να διαφωνούμε😄 Η απόφαση του ΑΠ είναι σαφής και βασίζεται σε Συνταγματική επιταγή. Το συγκεκριμένο γεωτεμάχιο (2 όμορα άρτια και οικοδομήσιμα) περιγράφεται σύμφωνα με τη βούληση του ιδιοκτήτη. Επί πλέον, και λόγω της ΟΑ, έχει επέλθει συνένωση εκ των πραγμάτων. Το ότι στο Κτηματολόγιο αναφέρονται ως δύο (σύμφωνα με τους τίτλους) δεν εμποδίζει τον ιδιοκτήτη να εφαρμόσει το ανωτέρω δικαίωμά του. Διότι ουδείς είναι υπεράνω Συντάγματος και νόμων. Η "ενιαιοποίηση" στη β.δ. του Κτηματολογίου και η απόδοση ενός ΚΑΕΚ, θα επέλθει με την καταχώριση του νέου τίτλου.
    1 point
  4. @valentina87 Καλησπέρα. Η πρωτογενής παράβαση είναι το ξεμπάζωμα. Αυτή την παράβαση την υπάγεις στο άρθρο 100 (1 λοιπή παράβαση). Η φράση κλειδί στο νόμο είναι οι "υπόγειες στάθμες". Η εγκύκλιος 2 παρήγαγε νόμο (χωρίς όμως αυτό να επιτρέπεται) και έθεσε περιορισμούς συσχετιζόμενους με τον ορισμό του υπογείου κατά ΓΟΚ 85 προκειμένου να εφαρμοστεί ή όχι μειωτικός συντελεστής. Βεβαίως, η εφαρμογή μειωτικού είναι ένα άλλο θέμα, πλην όμως φαίνεται η διάσταση που δίνει η εγκύκλιος, έναντι του νόμου για το τι θα θεωρείται υπόγειο. Στην περίπτωσή σου, αν ποτέ χρειαστεί έκδοση κάποιας άδειας, φυσικά και θα προσμετρήσει το υπόγειο στη δόμηση.
    1 point
  5. 1ον μην γραφεις με κεφαλαια 2ον το ερωτημά σου ελεγε οτι η ΘΣΑ δεν ειναι του 1221 και δεν αναγραφεται στην αδεια. 3ον δεν υπαρχει αυθαιρεσια δξ σε τι αφορα το νεο ερωτημα απο μενα τελος
    1 point
  6. σωστα Και: η πλακα οροφου αποτελει μερος του κοινοκτητου σκελετου ολης της οικοδομης. Απαιτειται συναινεση του 100% για την διατρηση.
    1 point
  7. Πρώτα απ' όλα χρειάζεται μελέτη από πολ. μηχαν. ώστε να διασφαλιστεί η στατικότητα του φορέα. Στο ΙΚΑ θα υποβάλεις πιν. 3
    1 point
  8. Αφου δεν ειναι στην αδεια, αρα δεν ανηκει στις υποχρεωτικες του ν 1221, δεν εχεις να δεις τπτ αλλο. Εχεις μια ΘΣΑ δημιουργημενη απο τους οικοπεδουχους, εξ ιδιωτικης πρωτοβουλιας, ανηκει κατα χρηση όπου και οπως εχει αποδοθει με συμβολαιο.... Αυτη θα δειξεις στις κατοψεις πυλωτης. Τυχον διαφορετικη διαγραμμιση ή διαφορετικος τροπος σταθμευσης, για λογους ευκολιας εισοδο-εξοδου δεν ειναι αυθαιρεσια ουτε δημιουργει διαφορετικη ΘΣΑ..
    1 point
  9. Κατ' αρχας, για να εχεις διαφορετικη χωροθετηση ΘΣΑ, θα πρεπει αυτες να ανηκουν στις υποχρεωτικες ΘΣΑ του ν 1221 και να εχουν χωροθετηθει διαφορετικα στην συσταση σε σχεση με την αδεια . Εαν οι ΘΣΑ της αδειας και της συστασης δεν αλλαζουν, αλλα η σταθμευση γινεται "διαφορετικα" για λογους ευκολιας εισοδο-εξοδου, αυτο δεν αποτελει αυθαιρεσια.
    1 point
  10. Το ΤΕΕ είναι (στα χαρτιά) ο σύμβουλος της πολιτείας. Ουσιαστικά εισπράκτοράς της είναι, εκτοξεύοντας τα έσοδά του τα χρόνια των αυθαιρέτων. Άρα, ωφελημένοι όσοι ασχολούνται με την διοίκησή του, όσοι το χρησιμοποιούν ως εφαλτήριο κλπ. Ας μην περιμένουμε αντίδραση ουσίας. Με την (ουσιαστική) κατάργηση της εκτός σχεδίου δόμησης, απέμεναν οι οικισμοί. Κι αντί να επεκτείνουν τους οικισμούς, ώστε να απορροφήσει την ανάγκη δόμησης, την καταστρέφουν κι αυτήν. Τα θέματα πολεοδομίας, είναι πολιτικά θέματα. Είναι θέματα στρατηγικής. Οι εκάστοτε μελετητές, υλοποιούν πολιτικές εντολές - κατευθύνσεις. Το θέμα είναι πως αυτές οι υλοποιημένες πλέον αποφάσεις, με όχημα το ΣτΕ, καταστρέφουν την κοινωνία. Αφού το οικοπεδάκι για τα παιδιά του κάποιος, είναι άχρηστο. Το οικοπεδάκι για να πουλήσει και να ξεχρεώσει, είναι χωρίς αξία. Κι όλα αυτά την ίδια στιγμή που τα μεγαθήρια των 1000 ή 3000 κλινών, με τα λύματά τους, με τα σκουπίδια τους, με τις τεράστιες οχλήσεις τους, είναι επιτρεπτά και προωθούνται. Και στα δάση μέσα, μα και σε όποια περιοχή ( που όποιος έχει τους οικονομικούς πόρους) αποφασίσει. Αυτό όμως δεν λέγεται λειτουργία πολιτείας, μα κάτι υβριστικό. Κι οι μηχανικοί, είναι επίσης κύρια θιγόμενοι, αφού για τρίτη φορά (μετά το 2008) καταργούν το αντικείμενο της δουλειάς μας. Συμβαίνουν αυτά και στα λοιπά μεσογειακά κράτη;;; έτσι αντιμετωπίζουν τους ιθαγενείς, μα και την τουριστική ανάπτυξη;; {Οι λεπτομέρειες του νέου διατάγματος, είναι απλά για κουβεντούλα, για περιπτωσιολογία...}.
    1 point
  11. Επειδή μηχανικοί είμαστε όλοι εδώ, ας ξεχάσουμε δημοσιογράφους και πολιτικούς και, ας πάμε με δεδομένα τέχνης/επιστήμης/πείρας. Τα δεδομένα έχουν ως εξής : - Οι οικισμοί στη χώρα είναι πολλών ειδών (προ '23, μέχρι 2000 κατοίκων, στάσιμοι, ακτινικοί, αδιευκρίνιστοι, νεκροί, με ή χωρίς απογραφές, μεταφερμένοι, κατολισθαίνοντες κλπ), έως και 15.000 τεμάχια στη χώρα (κανείς δεν νομίζω να ξέρει ακριβώς). - Οι αναρμοδιότητες, οι λάθος μέθοδοι σχεδιασμού, τα προβλήματα και οι συνταγματικές απαιτήσεις για την πολεοδόμηση είναι γνωστά και εκπεφρασμένα από το συνταγματικό δικαστήριο ήδη από την περίοδο μετά το σύνταγμα του 1975 (50 έτη). Και όχι από το 2005 που σήμερα άκουσα τον Γ.Γ. να λέει... - Η προσπάθεια που άρχισε να γίνεται, για να (ή μήπως και) λυθούν τα προβλήματα με τα ΤΠΣ, περιλαμβάνει τα πάντα εντός-εκτός και οικισμούς εν γένει ή κοινώς τον πολεοδομικό σχεδιασμό της χώρας που έχει νομική εξουσιοδότηση και υποχρεωτικότητα από το 1923 (εδώ και 102 χρόνια). - Ο παραπάνω σχεδιασμός έχει ως προαπαιτούμενα οριοθέτηση των πάντων (κοινόχρηστου δικτύου, δασών, ρεμάτων, προστατευόμενων περιοχών, οικισμών κλπ). Δηλαδή θέλει ένα πολύ μεγάλο χρόνο προεργασίας, ακόμη και σε κανονικές χώρες. - Φορέας υλοποίησης όλων αυτών ανέλαβε να είναι το ΤΕΕ. - Η κύρια εργασία του πολεοδομικού σχεδιασμού με ΤΠΣ άρχισε με ένα χρονοδιάγραμμα τριών περίπου ετών. Στην πορεία προστέθηκε και άλλο συμβατικό αντικείμενο στους μελετητές (δρόμοι, ρέματα, οριοθέτηση κλπ) που δεν μπόρεσε να γίνει με ξεχωριστές αναθέσεις μελετών. - Λόγω χρονοδιαγραμμάτων όλες οι μελέτες μοιράστηκαν σε μελετητικά σχήματα και ξαναμοιράστηκαν για να μπορέσουν να υλοποιηθούν. Κάθε σχήμα σήμερα έχει περισσότερα από δύο ΤΠΣ να μελετήσει. - Αποτέλεσμα των διάφορων καθυστερήσεων ήταν τα αρχικά τρία έτη να μειωθούν σε λιγότερο από ένα. Πχ. του Δήμου που μένω είναι 11 μήνες. - Οι υπάρχουσες υπηρεσίες δεν μπορούσαν (και δεν είχαν και την όρεξη) να δώσουν στοιχεία στους μελετητές, οπότε τους παραδόθηκε ότι υπήρχε έτοιμο και σε όποιο βαθμό ήταν αυτό έτοιμο. Δηλαδή πολλές φορές σκουπίδια... - Για να αντιμετωπιστούν όλα τα παραπάνω αδιέξοδα, οι μελετητές οδεύουν σήμερα στην ολοκλήρωση των μελετών με κατευθυντήριες οδηγίες. Μια από αυτές είναι και το σχολιαζόμενο ΠΔ των οικισμών, το οποίο σαφώς λέει ότι δεν χρησιμοποιείται από τις ΥΔΟΜ (ή άλλους) μέχρι τα επερχόμενα ΠΔ του κάθε οικισμού. - Με τα παραπάνω, οι μελετητές πρέπει να παραδώσουν τα ΤΠΣ για εξόφληση (απορρόφηση πόρων Ταμείου Ανάκαμψης) μέχρι το Μάρτη του 2026, δηλαδή σε 11 μήνες. Όσοι δεν προκάνουν μέχρι τότε απεντάσσονται στην πορεία. Όσοι Δήμοι μείνουν τελικά απέξω θα χρηματοδοτήσουν τα ΤΠΣ με ίδιους πόρους, δηλαδή ποτέ. - Όσα από τα ΤΠΣ παραδοθούν μέχρι 2026, θα πάνε για ΠΔ. Μετά από όλα τα παραπάνω, με βάση το περιεχόμενο των μελετών ΤΠΣ (και την επεξεργασία των σχεδίων ΠΔ των ΤΠΣ στο ΣτΕ) θα είναι και τα τελικά ΠΔ στα ΦΕΚ, πρώτα των ΤΠΣ και μετά των οριοθετημένων οικισμών. Πόσα θα είναι τελικά τα πολεοδομικά σχέδια και ποιο ποσοστό της χώρας θα αφορούν, είναι ακόμη άγνωστο. Το ίδιο άγνωστο είναι και το έτος που θα γράφει το κουτάκι "ολοκλήρωση σχεδιασμού" στο σχετικό χρονοδιάγραμμα. Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει ...
    1 point
  12. Από τον "ιστορικό" φαίνεται να φτάνει έως το "δικό μας". Στο Κτηματολόγιο φαίνεται να φτάνει έως το όμορο
    1 point
  13. Καλημέρα συνάδελφοι. Χριστός Ανέστη και χρόνια πολλά. Αυτά έχουν ήδη αναφερθεί στην 1η σελίδα του θέματος. Για να μη χαθούμε στο topic επειδή αναμένεται μεγάλη συμμετοχή, να κάνω μια παράκληση σε όλους να κοιτάζουμε τα προηγούμενα χάριν οικονομίας συζήτησης. https://www.michanikos.gr/forums/topic/74030-πδ-1942025-τα-κριτήρια-για-οριοθέτηση-όρους-και-περιορισμούς-δόμησης-χρήσεις-γης-σε-οικισμούς-κάτω-των-2000-κατοίκων/#findComment-1217002
    1 point
  14. επειδή δηλώνεις νέος μηχανικός πρώτα πρέπει να επικαιροποιήσεις την ημερομηνία λήξης της Ο.Α πηγαίνοντας εδώ
    1 point
  15. Για την εργοταξιακή το μόνο που βάζεις είναι η ημερομηνία λήξης της Ο.Α (η οποία βάσει διαφόρων παρατάσεων όλες λήγουν 31-12-2025) Επομένως αυτή θα βάλεις ως ημερομηνία (31-12-25) και μπορεί να εκδοθεί
    1 point
  16. Version v5

    683 downloads

    ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ (new ver)
    1 point
  17. Πρόστιμο ανέγερσης = τετραγωνικά Χ τιμή ζώνης Πρόστιμο διατήρησης = 50% ανέγερσης Χ έτη Νομίζω πως δεν υπάρχει έκπτωση, αλλά και να υπάρχει πρακτικά δεν έχει σημασία. Στην ουρά και εσύ για Κατηγορία 5. Ας είναι καλά ο φωστήρας Χατζηδάκης που την κατήργησε...
    1 point
  18. Version v.1b

    32.435 downloads

    Οδηγίες για να συντάξετε πίνακα κατανομής χιλιοστών μαζί με πίνακα σε excel ως σημείο αναφοράς για να στήσετε τον δικό σας
    1 point
  19. 279 downloads

    Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τον προσδιορισμό κοινόχρηστης οδού στο πλαίσιο μελετών Ειδικών Πολεοδομικών Σχεδίων (περ. γ της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν. 4447/2016)
    1 point
  20. 638 downloads

    Εγκύκλιος εφαρμογής Ν. 4759/20- Οδηγίες για την δόμηση σε εκτός σχεδίου περιοχές και ιδίως την εφαρμογή του κεφαλαίου Γ’ του ν.4759/2020 (Α’ 245), όπως ισχύει.
    1 point
  21. 283 downloads

    Διευκρινιστική εγκύκλιος σχετικά με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση από τις Υ.ΔΟΜ. βεβαίωσης χρήσεων γης. Με την παρούσα εγκύκλιο διευκρινίζεται ότι για την έκδοση «βεβαίωσης χρήσεων γης ακινήτου» υποβάλλεται αίτημα του ενδιαφερομένου στην αρμόδια Υπηρεσία το οποίο θα πρέπει να συνοδεύεται αποκλειστικά από τα στοιχεία τα οποία προσδιορίζουν με σαφήνεια τη θέση του ακινήτου για την επαγωγή ασφαλών στοιχείων, ήτοι: α) Για ακίνητο εντός σχεδίου αρκεί η αναφορά στην ακριβή διεύθυνση ή το ΟΤ στο οποίο ανήκει το ακίνητο. β) Για γήπεδο εκτός σχεδίου το αίτημα συνοδεύεται από απόσπασμα χάρτη υπογεγραμμένο από ιδιώτη μηχανικό ο οποίος και θα φέρει την ευθύνη για τον ακριβή εντοπισμό του ακινήτου. Σε κάθε περίπτωση δεν απαιτείται η επισύναψη άλλων εγγράφων, όπως ενδεικτικώς, νομιμοποιητικών των υφιστάμενων κτισμάτων και τυχόν υφιστάμενων κατασκευών (οικοδομικές άδειες, δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους περί αυθαιρέτων, κλπ.) αδειών λειτουργίας, τεχνικών εκθέσεων κ.λπ., ενώ δεν πραγματοποιείται από την ΥΔΟΜ έλεγχος νομιμότητας τυχόν υφιστάμενων κατασκευών. Σημειώνεται δε ότι το περιεχόμενο της «βεβαίωσης χρήσεων γης» διαφοροποιείται από το περιεχόμενο της «βεβαίωσης χώρου κύριας χρήσης» της παρ. 8 του αρ. 107 του ν. 4495/2017 (Α’ 167), η οποία εκδίδεται από ιδιώτη μηχανικό.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 61 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
    • Τα προγράμματα επιδότησης για ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών για το 2025
      Είναι γεγονός ότι η πλειοψηφία των ελληνικών κατοικιών είναι παλιά κτίρια κατασκευασμένα πριν το 1990, που έχουν φθαρεί από το χρόνο και χρειάζονται άμεσα ανακαίνιση.

      Όμως η πλειονότητα των ιδιοκτητών δεν έχει την οικονομική δυνατότητα για να τα επισκευάσει και προσπαθεί να βρει τρόπους για να επιδοτηθεί για τις απαιτούμενες εργασίες. Αυτό μάλιστα δείχνει και το αυξημένο ενδιαφέρον των πολιτών για τα προγράμματά ανακαίνισης και «Εξ οικονομώ».

      Η πολιτεία στα πλαίσια αυτά δίνει τη δυνατότητα σήμερα στους ιδιοκτήτες ακινήτων να επιδοτηθούν με διάφορους τρόπους για τις κατάλληλες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους.

      Ποιοι είναι οι τρόποι επιδότησης κατοικίας για ανακαίνιση;

      Οι τρόποι για να πετύχουμε ανακαίνιση με επιδότηση όπως ισχύουν σήμερα είναι οι εξής:

      Α. Ένταξη στο πρόγραμμα «Eξ’Οικονομώ2025» για ανακαίνιση και εξοικονόμηση ενέργειας μέσω ενεργειακής αναβάθμισης

      Β. Ένταξη στο πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»

      Γ. «Ανακαινίζω – Νοικιάζω»

      Δ. «Αναβαθμίζω το σπίτι μου»

      Ε. Ενεργειακή αναβάθμιση και έκπτωση του προστίμου από τακτοποιήσεις για κτίσματα, τα οποία είναι αυθαίρετα ή έχουν αυθαίρετες προσθήκες.

      Ποιες θεωρούνται ενεργειακές επεμβάσεις που επιδοτούνται;

      Μόνωση της ταράτσας




      Αν το νερό απειλεί εξωτερικούς χώρους του ακινήτου σας, όπως η ταράτσα, τότε πρέπει να γίνει μόνωση για να σταματήσετε την εισβολή της υγρασίας στις οροφές της κατοικίας. Αν δεν αντιμετωπίσετε την υγρασία στην πηγή της, δεν μπορείτε να προχωρήσετε σε καμία εργασία ανακαίνισης στο εσωτερικό του σπιτιού.
      • 2 απαντήσεις
    • ΑΣΕΠ: 1Κ/2025- Η προκήρυξη για την πλήρωση 314 θέσεων στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ)- Ποιες ειδικότητες μηχανικών περιλαμβάνονται
      Στο Εθνικό Τυπογραφείο βρίσκεται για δημοσίευση η 1Κ/2025 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ η οποία αφορά στην πλήρωση με σειρά προτεραιότητας τριακοσίων δεκατεσσάρων (314) θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής, Δευτεροβάθμιας και Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης στον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν.4765/2021.

      Πιο συγκεκριμένα οι ειδικότητες Μηχανικών που θα ζητηθούν, άρα θα έχουν και το δικαίωμα να κάνουν αίτηση είναι οι παρακάτω: 

      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Περιβάλλοντος


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Μηχανικών Χωροταξίας, Πολεοδομίας και Ανάπτυξης


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Πολιτικών Μηχανικών


      ΠΕ Μηχανικών Ειδ. ΠΕ Χημικών Μηχανικών


      ΠΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΠΕ Περιβάλλοντος


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Ηλεκτρονικών


      ΤΕ Μηχανικών Ειδ. ΤΕ Μηχανολόγων Μηχανικών


      ΤΕ Περιβάλλοντος Ειδ. ΤΕ Περιβάλλοντος


      ΔΕ Τεχνικού Ειδ. ΔΕ Μηχανολόγων




       

      Οι λεπτομέρειες που αφορούν τον αριθμό και τις θέσεις της Προκήρυξης έχουν καταχωρισθεί στο παρακάτω αρχείο: https://info.asep.gr/sites/default/files/2025-02/Πίνακες κατανομής θέσεων 1Κ_2025.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.