Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      25.856


  2. pggiotas

    pggiotas

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      585


  3. BAS

    BAS

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.541


  4. jedi.Yannis

    jedi.Yannis

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      1.452


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 02/12/2023 σε όλες τις περιοχές

  1. Έχω πάει για 4 Β ΠΕΑ (συναδέλφων ,όχι δικά μου….)…. Περιμενα ότι θα υπήρχαν θέματα αλλά αυτό το χάλι με τίποτα….. Απο τα χαρακτηριστικότερα : U τοίχων σεναρίου 0.28 ….. με 6αρι μονωτικό …. Το +0.2 ο συνάδελφος το αγνοούσε παντελώς και επέμενε ότι δεν ισχύει….. οι καυστήρες δεν έχουν ηλεκτρική κατανάλωση ….. 0 στα 4…. απλό σύστημα θέρμανσης χωρίς αντιστάθμιση ή οτιδήποτε άλλο είχε αυτοματισμούς Α… βα λέβητα χωρίς ΦΕ 0.88…. βα δικτύου θέρμανσης με λέβητα 1.0…. U τοίχων σε κτήριο προ ΚΘΚ χωρίς καμία μόνωση στα επίπεδα του 1 με 1,5 κτλ… Δεν συζητάμε για τα απλά όπως έλλειψη τοίχων , δαπέδων κτλ από τους υπολογισμούς … Δεν έχουμε καμία ελπίδα …… ΥΓ Ένας συνάδελφος όταν του είπα ότι δεν βγαίνει με τίποτα , προσφέρθηκε να φτιάξει το xml και να μου το στείλει …..
    2 points
  2. Ολα αυτά για τις γκαραζόπορτες θα τα ελέγξουμε με τον ΓΟΚ/55 που ίσχυε το 1970 ? Μήπως είμαστε λίγο υπερβολικοί ? Το 55 παίζει να κυκλοφορούσαν 20000 ΙΧ σε όλη την Ελλάδα. Εδώ μέχρι το 75 παίζαμε μπάλα στον δρόμο στο κέντρο του εξωτικού Χαλανδρίου, χωρίς να υπάρχει παρκαρισμένο αμάξι ή να περνάνε αμάξια. Η φωτογραφία είναι στην Πλατεία Δούρου, το 1977. Μήπως λοιπόν είμαστε πολύυυυυυυυυυυ υπερβολικοίιιιιιιιιιιι, έστω και αν οι νόμοι φτιάχνονται ως συνήθως από άσχετους.
    2 points
  3. 10.169 downloads

    ΣΑΥ ΦΑΥ και τεχνική έκθεση κατεδάφισης
    1 point
  4. εχεις γηπεδο, εμβαδου....τμ. αρτιο και οικοδομησιμο;;;; υπαρχουν σε αυτο τοιχοι και δοκαρια ...αρα κτισματα.. - απο πότε; - με αδεια ή αυθαιρετα;;;
    1 point
  5. 😂😂😂 ... μπορεί να είσαι απο τους πρώτους που θα τις αρπάξεις απο ιδιοκτήτη αλλά όχι ...και ο μοναδικός 😂😂😂 Θα πέσει το ξύλο και το κλάμα της αρκούδας συνάδελφε!!!
    1 point
  6. Το 1ο βγήκε εντός του 90% γιατί μέσα στον χαμό είχε υποεκτιμήσει διάφορα στοιχεία και πιθανότατα το έσωσε το διαφορετικό κτήριο αναφοράς ….. Στο 2ο κατόπιν επικοινωνίας δηλώσαμε παραίτηση καθώς δεν υπήρχε καμία πιθανότητα …. Στα άλλα 2 προσπαθώ πάντα στα πλαίσια του κανονισμού να τα βγάλω πάνω από το 70% …. Δύσκολο …. θα ξέρω την Δευτέρα που θα επιστρέψω στο γραφείο…. Φίλε Dib. 3-1 ….. Πολιτικοί Μηχανικοί - Αρχιτέκτονας …. εχω όμως σε δικό μου 1ο ΠΕΑ Μηχανολόγο που μου ζήτησε να φτιάξω το 2ο και να του το στείλω ….
    1 point
  7. Γειά σου, η ΕΕΔΜΚ έχει ισχύ 1 χρόνο και εφόσον δεν αναθεωρήθηκε εντός του χρόνου ισχύος της, τότε μετά το πέρας 2,5 ετών δεν ισχύει. Θα πρέπει να εκδώσεις νέα, θεωρητικά υπάρχει κάποιο με ΕΦΚΑ γιατί η παλιά ίσως προωθήθηκε και θα πρέπει να ενημερώσεις ότι ποτέ δεν εκτελέστηκε όταν θα πας για τα διαδικαστικά της νέας που θα εκδοθεί τώρα.
    1 point
  8. Ότι είναι πάνω από το έδαφος μετράει . Αν η πλάκα του δαπέδου είναι πάνω από το έδαφος φυσικά και μετράει . Αν η πλάκα του δαπέδου είναι βυθισμένη και το πάνω μέρος της πλάκας είναι στο ίδιο ακριβώς επίπεδο με το έδαφος , δεν μετράει. .
    1 point
  9. Και σε εμενα κλειστό το δείχνει σήμερα που προσπάθησα.
    1 point
  10. 1. Φορολογικά τι δηλώνεις είναι αρμόδιος ο λογιστής σου. Από τα λίγα που ξέρω (χωρίς να είμαι ειδικός ούτε αρμόδιος) ότι έχει χιλιοστά ιδιοκτησίας ακόμα και μελλοντικής αέρινης στήλης ακόμα και χωρίς δυνατότητα υλοποίησης τους επηρεάζει τα φορολογικά σου. Το τσεκάρεις με τον λογιστή αφού φυσικά τσεκάρεις αν στη σύσταση ιδιοκτησία και στους τίτλους αν έχεις χιλιοστά με αναλογία οικοπέδου που είναι στην ιδιοκτησία σου. 2. Δώμα Ηλιακοί κλπ. Μέχρι να υλοποιηθεί (αν υλοποιηθεί ποτέ ο μελλοντικός όροφος το Δώμα κατά την πιο συνήθη κατάσταση είναι κοινόχρηστο. Άρα είναι κοινόχρηστο όλων σας και όχι μόνο του δικαιούχου του μελλοντικού αέρα. Στην μοναδική περίπτωση που δεν ισχύει αυτό είναι όταν η σύσταση ή ο κανονισμός έχει δώσει αποκλειστική χρήση σε κάποιον από τους ιδιοκτήτες. Αν όχι και αν δεν γράφει και περιγράφει την αποκλειστική χρήση σαφέστατα τα όρια της, όλα τα άλλα είναι κοινόχρηστα και ο καθένας απλώνει την μπουγάδα του ή βάζει τις κεραίες του ή τους ηλιακούς του να μη πετάει λεφτά σε ΔΕΗ κλπ.….. Φυσικά ο καθένας εκ των συνιδιοκτητών έχει δικαίωμα πρόσβασης Πέραν αυτών…. Εσύ γιατί έχεις αντίρρηση να βάλει ο ισόγειος έναν ηλιακό θερμοσίφωνα? Φυσικά αν τα ανωτέρω δεν σου φτάνουν η λύση είναι ότι σου είπε ο Δημήτρης…. Θα είσαστε η χαρά των δικηγόρων
    1 point
  11. Τον φάκελο της οικοδομικής άδειας και τα λοιπά Έγγραφα που απαιτούνται για τον έλεγχο του ακινήτου τον ζητάμε από τον ιδιοκτήτη και αν δεν τον φέρει τότε δεν προχωράμε σε αγορά. Πλέον είναι υποχρεωτική και η ηλεκτρονική ταυτότητα η οποία περιλαμβάνει όλα αυτά τα έγγραφα σε ηλεκτρονική μορφή, τα ακίνητα που δεν έχουν ηλεκτρονική ταυτότητα είναι αδύνατον να μεταβιβαστούν.
    1 point
  12. Έχουν αρχίσει οι κληρώσεις. Εγώ κληρώθηκα κιόλας σε ένα, πήγα το είδα, όλα είχαν γίνει καλά, ο συνάδελφος συνεργάσιμος. Εκεί που συμπληρώναμε τον πίνακα 6, και σπάγαμε το κεφάλι μας τι μπορεί να μην έχουμε βάλει σωστά (και αν ξεχάσαμε κανένα κουτάκι - χτες το απόγευμα όλα αυτά), παίρνω σήμερα το help-desk του ΤΕΕ και των πολιτών (και τα δύο) και έμαθα ότι έχουν ανοίξει να συμπληρώνουμε το Β-ΠΕΑ και τις παρεμβάσεις, αλλά δεν έχει ενεργοποιηθεί το κουμπί "οριστικοποίηση". Μου είπαν το ίδιο και από το ΤΕΕ και από το ΥΠΕΝ. Ειδικά δε, στο ΥΠΕΝ ρώτησα μήπως υπάρχει καμιά φήμη, (αν έχουν πάρει το αυτί τους) τι σκοπούς έχουν οι παραπάνω..... Τελικά "Οι φήμες ΔΕΝ λένε....."
    1 point
  13. η πρωτη εγκυκλιος που εχω και αναφερεται στο αρθρο 13 παρ.2 του ν. 3212/2003 ειναι η εξης: ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 Aθήνα 26.1.2005 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΧΩΔΕ ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ Αριθμ. πρωτ. 1251 ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ο.Κ.Κ Σχετ. 18035 ΤΜΗΜΑ β' Ταχ. Δ/νση Μεσογείων και ΠΡΟΣ: Αποδέκτες Πολεοδομικών Τρικάλων 36 Εγκυκλίων Ταχ. Κώδικας 11526 Πληροφορίες Μ. Βαγενάς Τηλέφωνο 2106929903-5ΚΟΙΝ: ΘΕΜΑ: Βεβαιώσεις αρτιότητος και οικοδομησιμότητος οικοπέδων και γηπέδων ΑρθροΜΟΝΟ ΣΧΕΤ: (α) η 1022244/27/80013/27-2-04 ΠΟΛ 1024 εγκύκλιος του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (β) Οι Εγκύκλιοι 22/93, 78/00 και 29/01 του ΥΠΕΧΩΔΕ (γ) Το 18/4-1-05 έγγραφο Γενικού Γραμματέα ΥΠΕΧΩΔΕ Όσον αφορά το εν λόγω θέμα, σας γνωρίζουμε τα εξής: 1. `Εχει εκδοθεί η (α) σχετική εγκύκλίος, κατ εφαρμογή του άρθρου 13 παρ. 2 του Ν. 3212/03 (ΦΕΚ 308/Α/31-12-03) στην οποία δίνονται οδηγίες προς τις Δ.Ο. Υ ότι αρκεί δήλωση ιδιώτη μηχανικού, κατά τις διατάξεις του Ν. 651/77 και Ν. 1337/83, πάνω στο τοπογραφικό διάγραμμα, αντί της βεβαίωσης από την αρμόδια Πολεοδομική υπηρεσία 2. Ανεξάρτητα της ανωτέρω ρύθμισης δεν απαγορεύεται, εφόσον ζητηθεί από τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες ή Μηχανικούς, να χορηγείται βεβαίωση αρτιότητας και οικοδομησιμότητας οικοπέδων και γηπέδων από τις αρμόδιες πολεοδομικές υπηρεσίες, σύμφωνα με τις οδηγίες των (β) σχετικών εγκυκλίων ΕΔ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΔΟΚΚ (4) ΥΠ. ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ ΧΡΗΣΤΟΣ ΖΑΜΠΕΛΗΣ edit και αυτη, που αφορα μεν θεματα κεφαλαιου, αλλα "βοηθαει" ΕΓΚ 39/2011: ΕΓΚ.ΣΣ 39/11:Έκδοση βεβαιώσεων από τις Πολεοδ.Υπηρεσίες για τον προσδ.αντικ. αξίας των ακινήτων (544918) Αρθρο0 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 39η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αθήνα, 21 Ιουνίου 2011 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Αριθμ. Πρωτ. 136 ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ Α Θ Η Ν Α Προς όλους τους Συμβολαιογράφους _____ της χώρας Ταχ.Δ/νση : Γ.Γενναδίου 4 - Τ.Κ.106 78-Αθήνα Τηλέφωνα : 210 330 7450,-60,-70,-80,-90 FAX : 210 384 8335 E-mail : [email protected] Πληροφορίες: Χρυσή Δεπούντη-Μαρκουλάκη (210-4115818) ΘΕΜΑ: Έκδοση βεβαιώσεων από τις Πολεοδομικές Υπηρεσίες για τον προσδιορισμό της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων Κυρίες και Kύριοι συνάδελφοι, Σας κοινοποιούμε το υπ' αριθμ. πρωτ. 70/21.3.2011 έγγραφο της Συντονιστικής Επιτροπής Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος προς το Υπουργείο Οικονομικών, με θέμα τις αιτούμενες από τις Δ.Ο.Υ. βε-βαιώσεις των Πολεοδομικών Γραφείων για τον συντελεστή δόμησης των οικοπέδων εντός οικισμών προϋφισταμένων του έτους 1923 ή κάτω των 2.000 κατοίκων, καθώς και τη σχετική απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών (αρ.πρωτ.1083113/1246/00ΤΥ/Δ/8.6.2011), για να λάβετε γνώση. Με τιμή Ο Πρόεδρος Κωνσταντίνος Βλαχάκης ---------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------- ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ Αθήνα 8-6-2011 ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ & ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ Αρ.πρωτ.: 1083113/1246/ΟΟΤΥ/Δ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜ. ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ & ΕΘΝΙΚΩΝ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝ. ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΣΤΕΓΑΣΗΣ ΤΜΗΜΑ Δ' Ταχ. Δ/νση: Κολωνού 2 & Πειραιώς ΠΡΟΣ: Το Υπουργείο Δικαιοσύνης- Ταχ. Κώδικας: 104 73 Αθήνα Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Πληροφορίες: Α. Καλοπούλου Δικαιωμάτων Συντονιστική Τηλέφωνο: 210 5235643 Επιτροπή Συμβολαιογραφικών Συλλόγων Ελλάδος Γ. Γενναδίου 4, Αθήνα Τ.Κ.: 106 78 ΘΕΜΑ: Έκδοση Βεβαιώσεων από τις Πολεοδομικές Υπηρεσίες για τον προσδιορισμό της Αντικειμενικής Αξίας των Ακινήτων. Σχετ.: α)Το με αρ. πρωτ.:70/21 -3-2011 έγγραφο σας (αρ.πρωτ.Υπ.Οικ.: 1060469/28-4-2011) ΑρθροΜΟΝΟ Απαντώντας στο με αρ. πρωτ.:70/21-3-2011 έγγραφο σας που μας κοινοποίησε η Δ/νση Φορολογίας Κεφαλαίου με το αρ.πρωτ.:Δ13Β 1060469ΕΞ/Δ/2Ο4-2011 αντίστοιχο έγγραφο της σχετικά με την έκδοση βεβαιώσεων από τις Πολεοδομικές Υπηρεσίες για τον προσδιορισμό της Αντικειμενικής Αξίας των ακινήτων, σας γνωρίζουμε τα εξής: Σύμφωνα με αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών που εκδίδονται κατ` εξουσιοδότηση του αρθρ. 41 ν. 1249/82 και αφορούν τον προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας των ακινήτων με το Αντικειμενικό Σύστημα, απαιτούνται βεβαιώσεις από τις αρμόδιες Πολεοδομικές Υπηρεσίες για τις εξής περιπτώσεις: 1. Για τον ισχύοντα Συντελεστή Δόμησης 2. Για οικόπεδα που εντάχθησαν στο σχέδιο πόλης με το Ν. Δ/γμα της 17-7- 1923 και δεν έχει κυρωθεί πράξη αναλογισμού για τον καθορισμό των ρυμοτομουμένων τους και μη τμημάτων για τους κοινόχρηστους χώρους, καθώς και των τμημάτων που δεσμεύονται για χώρους κοινωφελών χρήσεων και σκοπών. 3. Για τα οικόπεδα που εντάχθησαν στο σχέδιο πόλης με της διατάξεις του ν. 1337/83 και δεν έχει κυρωθεί η αντίστοιχη πράξη εφαρμογής, προκειμένου να υπολογισθεί η οφειλόμενη εισφορά σε γη, και να καθορισθούν οι επιφάνειες των ρυμοτομουμένων και μη τμημάτων για κοινόχρηστους χώρους καθώς και τμημάτων που δεσμεύονται για χώρους κοινωφελών χρήσεων και σκοπών. 4. Για την κατά κανόνα αρτιότητα των οικοπέδων. 5. Για τήν δυνατότητα ή μη τακτοποίησης ενός οικοπέδου με την σύνταξη και κύρωση πράξης τακτοποίησης ή πράξης εφαρμογής 6. Για το αν ένα οικόπεδο ή τμήμα του είναι ή όχι οικοδομήσιμο 7. Για το αν ένα οικόπεδο είναι εξ` ολοκλήρου απαλλοτριωτέο 8. Για την δυνατότητα ή μη κατάτμησης οικοπέδων που βρίσκονται σε οικισμούς προϋφιστάμενους του 1923. 9. Για το αν έχει ανακληθεί η απαλλοτρίωση οικοπέδου που επιβλήθηκε με το σχέδιο πόλης η με τις διατάξεις του Ν.Δ. 797/71 Προκειμένου να διευκολύνονται οι φορολογούμενοι για τις παρεχόμενες βεβαιώσεις από τις αρμόδιες Πολεοδομικές υπηρεσίες είχαν εκδοθεί από το τότε ΥΠΕΧΩΔΕ οι εγκύκλιοι:22/17-5-1993. 78/10-11-2000 και 29/23-7-2001. Με αφορμή ερωτήματα και διαμαρτυρίες πολιτών ότι κάποιες Πολεοδομικές Υπηρεσίες αρνούνται να χορηγήσουν τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις του Αντικειμενικού Συστήματος βεβαιώσεις, παραπέμποντας στη διάταξη της παραγρ.2 του άρθρου 13 του ν.3212/2003(ΦΕΚ:308Α`) η υπηρεσία μας απευθύνθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ ζητώντας διευκρινήσεις για το παραπάνω θέμα και έλαβε το με αριθμ πρωτ.:225676/8-7-2004 έγγραφο-απάντηση στο οποίο αναφέρεται ρητά ότι οι πολεοδομικές υπηρεσίες εφόσον τους κατατίθεται σχετικό αίτημα, οφείλουν να δίνουν τη σχετική βεβαίωση σύμφωνα με τις πιο πάνω εγκυκλίους αυτού. Οι Βεβαιώσεις της Πολεοδομίας στις περιπτώσεις που αναφέραμε παραπάνω αναλυτικά επιβάλλονται εκ του νόμου για την διασφάλιση της ορθότητας και της εγκυρότητας των στοιχείων που επιβεβαιώνονται από αυτές και το επιχείρημα ότι οι Πολεοδομικές υπηρεσίες λόγω φόρτου εργασίας δεν έχουν την δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στο έργο τους είναι θέμα που αφορά την εσωτερική οργάνωση και λειτουργία τους. Παράλληλα θα πρέπει να τονίσουμε πως δεν είναι δόκιμο να χρησιμοποιείται η περιστασιακά επιβάρυνση των υπαλλήλων με άλλα θέματα ή η έλλειψη προσωπικού σαν δικαιολογία για την απαξίωση τους αφού είναι οι καθόλα αρμόδιες για την επιβεβαίωση με το κύρος τους των πάσης φύσεως πολύπλοκων πολεοδομικών ζητημάτων. Παρόλα αυτά στα πλαίσια αναμόρφωσης - βελτίωσης του συστήματος Αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων η Υπηρεσία μας θα μελετήσει το θέμα των πολεοδομικών βεβαιώσεων και τις συγκεκριμένες προτάσεις σας προκειμένου να δοθεί λύση τέτοια που να διασφαλίζει τα συμφέροντα του Δημόσιου και ταυτόχρονα να απλοποιεί τις διαδικασίες όπου υπάρχει δυνατότητα να γίνει αυτό. [οπερ σημαινει, δωστε εσεις τις σχετικες βεβαιωσεις και εμεις "καποια στιγμη", για να μην κουραζεσθε, θα δωσουμε την λυση που θα σας απαλλαξει απο την τόοοση δουλειά." ] Ακριβές αντίγραφο Η Προϊσταμένη της Γραμματείας α/α. ΚΩΝΝ/ΝΟΣ Φ. ΡΑΜΦΟΣ ΠΕ/Α` Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ ΕΛΕΝΗ ΣΤΕΡΓΙΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ Εσωτερική ενημέρωση 1. rpatpsfcrFTv. Δ/ντριας Δημ. Περ. & Εθν. Κληρ/των, κ. Α. Βασιλοπούλου 2. Δ/νση Φορολογίας Κεφαλαίου(Τμήματα Α`,Β`) 3. Δ/νση Τεχν. Υπηρεσιών & Στέγασης (Τμήμα Δ`)(3)
    1 point
  14. υπαρχει αυτη η εγκυκλιος και δξ αν υπαρχει νεωτερη /αντιθετη Εγκύκλιος ΥΠΕΧΩΔΕ, ΓΕΝ. Δ/ΝΣΗ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ, ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ο.Κ.Κ., ΤΜΗΜΑ Βύ, αριθ. πρωτ. 52502/13-6-1997, Θέμα : Αποδοχή της με αρ. 752/97 γνωμοδότησης Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου μας σχετικά με την εφαρμογή του άρθρου 25 του Ν. 1337/83, όπως ίσχυε πριν από τον Ν. 2052/92. ΑρθροΜΟΝΟΝ Αρθρο Μόνο Σας στέλνουμε την με αρ. 752/97 γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου την οποία αποδεχόμαστε. Σύμφωνα με την γνωμοδότηση αυτή, μετά τις 8.6.94 (ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρ. 8 του άρθρου 5 του Ν. 2052/92) τα οικόπεδα του άρθρου 29 παρ. 4 του ΓΟΚ/85, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, εάν έχουν είτε τα ελάχιστα όρια αρτιότητας που προβλέπονται από τον κανόνα ή κατά παρέκκλιση από τις, διατάξεις που ισχύουν για την περιοχή, είτε έχουν μία πλευρά τους τουλάχιστον 5.00 μ. σε κοινόχρηστη οδό ή πλατεία και αν μέσα σύ αυτά, μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικώς ακαλύπτων χώρων, είναι δυνατή η ανέγερση κτιρίου ελαχίστης επιφανείας τουλάχιστον 50 τμ. και ελαχίστης πλευράς τουλάχιστον 5.00 μ. Συνημμένα : Η 752/97 γνωμοδότηση του Γρ. Νομικού Συμβούλου. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΝΟΜΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΠΡΟΣ: Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. Δ.Ο.Κ.Κ. Τμήμα Β` Σχετ.: α) 31223/95/14.3.95 έγγραφό σας β) 21/2798/1.9.95 Δ/νση Πολεοδομίας Πιερίας γ) 21/3031/7.9.95 Δ/νση Πολεοδομίας Πιερίας Απαντώντας στο (α) σχετικό σας γνωρίζουμε τα εξής : Κατά τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 29 του ΓΟΚ/85, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα και τα μέχρι τη δημοσίευση του εν λόγω ΓΟΚ, παραχωρηθέντα από το κράτος οικόπεδα, όπως αυτά έχουν απομείνει μετά τη ρύθμιση, εφόσον έχουν είτε τα ελάχιστα όρια αρτιότητας που προβλέπονται κατά τον κανόνα, ή κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις που ισχύουν για την περιοχή, είτε εκείνα που προβλέπονται από το άρθρο 25 του Ν. 1337/83. Εξάλλου, κατά τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 25 του Ν. 1337/83, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από την παρ. 8 του άρθρου 5 του Ν. 2052/92 (ΦΕΚ 94 Αύ 8.6.94), οικόπεδα εντός σχεδίου πόλεως, που έχουν δημιουργηθεί πριν από την ισχύ του Ν. 651/77 και που δεν καλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις αρτιότητας κατά τον κανόνα ή παρέκκλιση της περιοχής, μπορούν κατύ εξαίρεση να οικοδομηθούν, αν έχουν μία πλευρά τους τουλάχιστον 5.00 μ. σε κοινόχρηστη οδό ή πλατεία και αν μέσα σύ αυτό μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικών ακαλύπτων χώρων, είναι δυνατή η ανέγερση κτιρίου ελάχιστης πλευράς τουλάχιστον 5.00 μ. Ειρήσθω δε, ότι η κατά τύ ανωτέρω αντικατάσταση της αρχικής διάταξης της παρ. 1 του άρθρου 25 Ν. 1337/83, κρίθηκε αναγκαία, αφού η αντικατασταθείσα ως άνω διάταξη, που παρείχε την κατύ εξαίρεση δυνατότητα δόμησης των ως άνω οικοπέδων, αν είχαν μία πλευρά 4.00 μ. σε κοινόχρηστη οδό ή πλατεία και αν μέσα σύ αυτά μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικών ακαλύπτων χώρων ήταν δυνατή η ανέγερση κτιρίου, εμβαδού τουλάχιστον 4.00 μ., κρίθηκε αντισυνταγματική με την 106/91 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ. Τέλος, κατά την πάγια αρχή του Διοικητικού Δικαίου, η έκδοση της οικοδομικής αδείας διέπεται από το ισχύον κατά τον χρόνο έκδοσης αυτής νομικό καθεστώς. Συνεπώς, από τα προεκτεθέντα, σαφώς προκύπτει, ότι από 8.6.94 (ημερομηνία έναρξης ισχύος της προαναφερθείσης διάταξης του Ν. 2052/92), τα οικόπεδα του άρθρου 29 παρ. 4 του ΓΟΚ/85, θεωρούνται άρτια και οικοδομήσιμα, εάν έχουν είτε τα ελάχιστα όρια αρτιότητας του προβλέπονται από τον κανόνα ή κατά παρέκκλιση από τις διατάξεις που ισχύουν για την περιοχή, είτε έχουν μία πλευρά τους τουλάχιστον 5.00 μ. σε κοινόχρηστη οδό ή πλατεία και αν μέσα σύ αυτά μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικώς ακαλύπτων χώρων, είναι δυνατή η ανέγερση κτιρίου ελάχιστης επιφάνειας τουλάχιστον 50 τ.μ. και ελάχιστης πλευράς τουλάχιστον 5.00μ. Αντίθετη άποψη, κατά την οποία για να θεωρηθούν άρτια και οικοδομήσιμα τα οικόπεδα αυτά, αρκεί να έχουν τις αναφερόμενες στην αντικατασταθείσα διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 25 του Ν. 1337/83, διαστάσεις (ήτοι μία πλευρά τους τουλάχιστον 4.00 μ. σε κοινόχρηστη οδό ή πλατεία και να είναι δυνατή, μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικών ακαλύπτων χώρων, η ανέγερση κτιρίου, ελάχιστης επιφάνειας 25 τ.μ. και ελάχιστης πλευράς 4.00 μ.) επειδή ο νομοθέτης του ΓΟΚ, παραπέμποντας στην προαναφερθείσα διάταξη του άρθρου 25 του Ν. 1337/83, είχε υπόψη του αυτές τις διαστάσεις και όχι τις αναφερόμενες στην νεωτέρα διάταξη της παρ. 8 του άρθρου 5 του Ν. 2052/92, θα οδηγούσε, αφενός μεν στο άνευ ετέρου, απολύτως ανεφάρμοστο της νεωτέρας αυτής διάταξης και δη στο διηνεκές και εκ παραλλήλου, στην ανεπίτρεπτη, μη αναγνώριση και αποδοχή των λόγων (προστασία του οικιστικού περιβάλλοντος) που επέβαλαν την θέσπιση της νεωτέρας ως άνω διατάξεως, αφετέρου δε, στην εφαρμογή της ως αντισυνταγματικής κηρυχθείσης και ήδη (προς άρση της αντισυνταγματικότητας), αντικατασταθείσης αρχικής διατάξεως της παρ. 1 του άρθρου 25 του Ν. 1337/83. Δεν δύναται δε, να συναχθεί υπέρ της αντιθέτου αυτής άποψης επιχείρημα, από την 571/91 Γνωμοδότηση της Ολομέλειας του Ν.Σ. Κράτους, κατά την οποία έγινε δεκτό ότι σε περιπτώσεις που κατύ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 9 του ΓΟΚ/85 το μέγιστο ύψος των κτιρίων μιας περιοχής καθορίζεται από προγενέστερες αυτού ειδικές διατάξεις, θα εφαρμόζονται αυτές οι προγενέστερες διατάξεις και για την αφετηρία μέτρησης του ύψους αυτού, διότι, αυτές οι προγενέστερες του ΓΟΚ/85 ειδικές διατάξεις έχουν θεσπισθεί χάριν της προστασίας των αρχαιολογικών χώρων, ιστορικών τόπων, παραδοσιακών οικισμών, έργων τέχνης, διατηρητέων κτιρίων κ.λ.π. καθώς και για την αντιμετώπιση της σεισμικής επικινδυνότητας μιας περιοχής, ήτοι για την προστασία εν γένει του περιβάλλοντος και της πολιτιστικής κληρονομιάς και ως τέτοιες διατάξεις, όχι δεν αντίκεινται στο ισχύον Σύνταγμα (εν αντιθέσει με ότι συμβαίνει με την τροποποιηθείσα διάταξη του άρθρου 25 Ν. 1337/83), αλλά αντιθέτως λόγω εναρμονίσεως του περιεχομένου τους προς τις διατάξεις του άρθρου 24 παρ. 1 και 2 του Συντάγματος, επιβάλλεται η εφαρμογή. Πραγματι, υπαρχουν αποφασεις του ΣτΕ σχετικα με την συνταγματικοτητα του αρθρου 25, μετα απο ατομικες προσφυγές ιδιωτων. αλλά, δεν δικαιουται η ΥΔΟΜ να αρνηθει την εκδοση αδειας, εάν δεν εχει σχετικη εγκυκλιο/εντολη . Εν τελει υποχρεουται να αναφερθει "υπερθεν" και να λαβει γραπτη γνωμοδοτηση απο την ΔΟΚΚ.
    1 point
  15. τζονυ, αυτη ηταν η αρχικη ερωτηση... και δοθηκαν ολες οι απαντησεις... στη συνεχεια, μετα απο παραθεση απαντησεων, ...μετεξελιχθηκε σε οικοπεδο εμβαδου 120 τμ. αρα πιθανον να αλλαζουν οι απαντησεις... εν πασει περιπτωσει ετσι εχει σημερα το αρθρο 25 Αρθρο 25 1. Οικόπεδα εντός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων, που δεν καλύπτουν όλες τις προϋποθέσεις αρτιότητας κατά τον κανόνα ή την παρέκκλιση της περιοχής και που έχουν δημιουργηθεί πριν από την ισχύ του ν. 651/1977 περί καταργήσεως του ν.δ/τος 349/1974 κ,λπ.", μπορεί κατ` εξαίρεση να οικοδομηθούν εφόσον: α. Εχουν μια πλευρά τους τουλάχιστον 5 μ. σε κοινόχρηστο χώρο, β. Μέσα σε αυτό, βάσει του ισχύοντος Σ.Δ. της περιοχής και μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικό ακάλυπτων χώρων, εγγράφεται κτίριο εμβαδού τουλάχιστον 50 τ.μ. και ελάχιστης πλευρός 5 μ.. Αν δύο ή περισσότερα γειτονικά οικόπεδα της παραγρόφου αυτής συνενωθούν, το οικόπεδο που θα προκύψει από τη συνένεωση εμπίπτει στις διατάξεις της παραγράφου αυτής. Το ίδιο ισχύει και για τα οικόπεδα που καθίστανται μη άρτια λόγω ρυμοτομίας, ανεξάρτητα από το χρόνο ρυμοτόμησής τους. «Τα οικόπεδα της παραγράφου αυτής, για τα οποία οφείλεται Εισφορά σε γη, όταν απομειώνονται μετά την αφαίρεση αυτής σύμφωνα με την πράξη εφαρμογής, εξακολουθούν να εμπίπτουν στις διατάξεις του νόμου αυτού εφόσον το εναπομένον οικόπεδο πληροί τις προϋποθέσεις των εδαφίων α` και β`." 2.α. Ο συντελεστής δόμησης των οικοπέδων της παραγράφου 1 καθορίζεται με βάση το εμβαδόν της κατά παρέκκλιση αρτιότητας οικοπέδων ή του κανόνα όπου δεν ορίζεται παρέκκλιση, ως εξής: - Για οικόπεδα που υπολείπονται της παραπάνω αρτιότητας σε ποσοστό μέχρι 20%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 10% - Για οικόπεδα που υπολείπονται μέχρι 40%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 20%. - Για οικόπεδα που υπολείπονται άνω του 40%, ο συντελεστής δόμησης μειώνεται κατά 30%. β. Η οικοδομική άδεια στα οικόπεδα της παραγράφου 1 χορηγείται μόνο ύστερα από έγκριση της αρμόδιας Επιτροπής Πολεοδομικού και Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, που μπορεί να επιβάλλει περιορισμούς στον αριθμό των ορόφων ή στον όγκο και γενικό στη διαμόρφωση του κτιρίου σε περίπτωση που βλάπτεται εμφανώς το περιβάλλον. γ. Η δόμηση στα παραπάνω οικόπεδα γίνεται κατά τα λοιπά σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή.."
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
    • Παράταση της προθεσμίας για την προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για ΑμεΑ του ΝΟΚ ως 30.04.2024
      Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/33888/542 (1)

      Τροποποίηση της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης «Παράταση των προθεσμιών των παρ. 4 και 10 του άρθρου 26 “Προσβασιμότητα χωρίς φραγμούς για τα άτομα με αναπηρία και τα εμποδιζόμενα άτομα” του ν. 4067/2012 “Νέος Οικοδομικός Κανονισμός”» (Β’ 7028)

      Άρθρο 1

      Τροποποίηση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  1 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η προθεσμία του δεύτερου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012. Για το ίδιο διάστημα παρατείνεται η αναστολή κυρώσεων για τα ανωτέρω αναφερόμενα κτίρια.».

      Άρθρο 2

      Τροποποίηση του άρθρου 2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 απόφασης

      Το άρθρο  2 της υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/139606/1662/30.12.2022 (Β’  7028) απόφασης, όπως είχε τροποποιηθεί με την υπό στοιχεία οικ. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/34068/570/29-3-2023 (Β’ 2018) απόφαση, τροποποιείται ως προς τον χρόνο λήξης της παράτασης και διαμορφώνεται ως εξής:

      «Παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 30ή.04.2024 η καταληκτική προθεσμία αναστολής κυρώσεων του τέταρτου εδαφίου της περ. (α) της παρ. 10 του άρθρου 26 του ν. 4067/2012 και, αντιστοίχως, η προθεσμία ολοκλήρωσης των απαραίτητων διαμορφώσεων του πέμπτου εδαφίου της ίδιας περίπτωσης και η καταληκτική ημερομηνία αναστολής του έκτου εδαφίου, που αφορά στην υποχρέωση της παρ. 3 του άρθρου 59 του ν. 4495/2017 (Α’ 167).».

      Απόφαση Αριθμ. ΥΠΕΝ-ΔΕΣΕΔΠ-33888-542_2024.pdf
      • 1 απάντηση
    • Ανάρτηση δεκαεφτά (17) συχνών ερωτήσεων και απαντήσεων για το πρόγραμμα Εξοικονομώ Επιχειρώ
      1.  Θέματα Επιλεξιμότητας Αιτήσεων

      1.1.  Η Επιχείρηση μας δραστηριοποιείται σε διαφορετικούς τομείς και έχει δηλωμένους στην Εφορία τους αντίστοιχους κωδικούς αριθμούς δραστηριότητας (ΚΑΔ). Πρέπει όλοι οι ΚΑΔ να είναι επιλέξιμοι με βάσει το παράρτημα 5 του Οδηγού ούτως ώστε να μπορούμε να κάνουμε αίτηση στο Πρόγραμμα;

      Όχι δεν είναι απαραίτητο εφόσον η δραστηριότητα των επιλέξιμων ΚΑΔ πραγματοποιείται σε εγκαταστάσεις που είναι διακριτές από αυτές των μη επιλέξιμων και το επενδυτικό σχέδιο αφορά μόνο σε αυτές. Σε αυτήν την περίπτωση στο πληροφοριακό σύστημα δηλώνεται τουλάχιστον ένας επιλέξιμός ΚΑΔ.
      • 0 απαντήσεις
    • Μελέτη ΙΟΒΕ: Οι τάσεις, οι προκλήσεις και οι προοπτικές της ανάπτυξης των Κατασκευών στην Ελλάδα
      Η μελέτη που παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση που διοργάνωσαν το Ταμείο Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων - ΤΜΕΔΕ και το ΙΟΒΕ, καταγράφει τη μεγάλη ανάπτυξη που έχει σημειώσει ο κλάδος των κατασκευών, με αύξηση του αντικειμένου κατά 84% από το 2017 μέχρι σήμερα. Παράλληλα, υπογραμμίζει τις μεγάλες προσδοκίες για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου τα επόμενα χρόνια με ώθηση από τους υψηλούς εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Όπως εκτιμά το ΙΟΒΕ,τα έργα στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ) και οι πόροι του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 σε συνδυασμό με τις ιδιωτικές επενδύσεις (περιλαμβάνοντας τις επενδύσεις σε κατοικίες) θα κινητοποιήσουν κατά την περίοδο 2024 – 2026 συνολικά πόρους άνω των 52 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανόμενης και της τραπεζικής χρηματοδότησης.

      Έτσι οι επενδύσεις σε Κατασκευές –κυρίως στις υποδομές– εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν σημαντικά το μερίδιό τους στο ΑΕΠ την περίοδο 2024 - 2026.
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.