Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Σε αυτοψία για ρύθμιση ακινήτου (οικόπεδο και κτίσμα) κατέγραψα εκτός των αυθαιρεσιών πριν το 2011 και μια κατασκευη ξύλινης στέγης μονοριχτησ με κεραμίδια που εχει τοποθετηθεί στο δώμα του κτηρίου μετα το 2011 (φαίνεται ξεκάθαρα σε αεροφωτογραφίες) Ειναι δυνατή η εκ των υστέρων έκδοση αδείας και αν ναι ποια είναι η διαδικασία? Η κατασκευη πληρεί τισ προϋποθέσεις (ειναι εντοσ υψουσ περιοχησ,δεν δημιουργει επιπλεον χωρο κλπ)
  3. η ενδοδαπέδια όδευση είναι συνηθισμένη στις εγκαταστάσεις για την σύνδεση κεφαλών ή φορτίων μακριά από τοίχους. Δεν απαγορεύεται και περιγράφεται στο κανονισμό, όμως η τοποθέτηση των καλωδίων αναφέρεται στους πινάκες εντός καναλιού δαπέδου και όχι εντός σωλήνων.
  4. @Theok17 Αν διαβάσεις προσεκτικά το σχετικό θέμα του nbr θα κατανοήσεις ότι όπου στην πολεοδομική νομοθεσία αναφέρεται "διανοιγμένος δρόμος" εννοείται αυτός που ιδιοκτησιακά είναι κοινόχρηστος ή/και αυτός που δεν έχει καταπατηθεί, όχι αν έχει χορταριάσει ή όχι.
  5. Καλημέρα συνάδελφοι, έχω μια περίπτωση σε οικόπεδο εντός οικισμού όπου υπάρχει σύσταση 3 καθέτων ιδιοκτησιών και ενός κοινόχρηστου δρόμου. Ο πελάτης μου θέλει να κτίσει στη μία κάθετη έστω (Α) η οποία έχει πρόσβαση από τον κοινόχρηστο δρόμο και η κάθετη (Β) έχει αυθαίρετο παλιό κτίσμα το οποίο πατάει σε ένα τμήμα του στον κοινόχρηστο. Το πρόβλημα υπήρχε από παλιά καθώς και στο τοπογραφικό της σύστασης φαίνεται το κτίσμα αυτό να πατάει στον κοινόχρηστο. Ακόμη και αν δεν χρειαζόμαστε τον κοινόχρηστο και υπάρχει και από αλλού πρόσβαση στην κάθετή μας μπορεί να υπάρξει θέμα κατά την έκδοση της οικοδομικής άδειας; Ο ιδιοκτήτης της (Β) επιθυμεί να τακτοποιήσει το κτίσμα αλλά λογικά μπορεί μόνο το τμήμα που πατάει στη δική του κάθετη. Με το υπόλοιπο τμήμα τι μπορεί να γίνει; Ακόμη και αν συναινέσουν όλοι οι ιδιοκτήτες πάλι αν κάποια στιγμή κάποιος επόμενος ιδιοκτήτης έχει θέμα δεν θα είναι στον "αέρα"; Ως λύσεις σκέφτομαι ή να κατεδαφιστεί ή να γίνει τροποποίηση της σύστασης και να αλλάξει ο δρόμος..θα μπορούσε να γίνεικάτι άλλο; Και δεδομένου ότι αυτό μπορεί να πάρει καιρό θα μπορούσε ο πελάτης να προχωρήσει με την άδεια από τη στιγμή που δεν "ενοχλείται" από την ύπαρξη κτίσματος στον κοινόχρηστο;
  6. Καλό θα ήταν να ανεβάσεις μια κάτοψη για να γίνει κατανοητό το ερώτημά σου.
  7. Μπορείς να υπάγεις την αποθήκη του δώματος στην κατηγορία 3 και να χρεώσεις την Υ.Υ στον τελευταίο όροφο. Αν όμως έχεις μόνο Υ.Υ χωρίς Υ.Δ μπορείς να εφαρμόσεις την παρ. 10 του άρθρου 100.
  8. @Pavlos33Ευχαριστώ για την άμεση απάντηση. Όλοι οι όροφοι έχουν μια μικρή απόκλιση από το εγκεκριμένο και το συνολικό ύψος της οικοδομής ξεπερνά το επιτρεπόμενο της περιοχής. Σκέφτηκα ότι πρέπει αναγκαστικά να το χρεώσω στο δώμα, ώστε να μην κάνω επιμερισμό στους άλλους ορόφους. Αλλά το προστιμο της αποθήκης αν βάλω Κατηγ. 4, με ΥΔ, ΥΥ βγαίνει 6 πλάσιο της Κατηγ. 3
  9. Προκειμένου για Η/Χ που είναι σε επαφή με ανοικτό κλιμακοστάσιο, μπορεί το τμήμα που είναι σε επαφή με το ανοικτό κλιμακοστάσιο να θεωρηθεί τμήμα των ανοικτών πλευρών του Η/Χ;
  10. @Poli_na Καλημέρα. Εφόσον η αποθήκη πληροί τα κριτήρια της κατηγορίας 3, δεν έχεις να βάλεις και Υ.Υ. Στο Φ.Κ της κατηγορίας 3 δεν καταχωρείς επιφάνεια και άλλες υπερβάσεις. Αν εννοείς ότι η Υ.Υ προέρχεται από άλλο αυθαίρετο τμήμα του κτιρίου, διευκρίνισέ το μας.
  11. Καλημέρα, έχω ένα κτιριο χωρις σύσταση και εξετάζω το ενδεχόμενο ΥΥ. Επειδή στο δώμα έχει κατασκευαστεί αυθαίρετη αποθήκη, ελεγα να την βάλω κατ. 3 γιατί συμφέρει στο πρόστιμο. Μετά η υπερβαση ύψους μπορεί να γίνει σε ξεχωριστό Φ.Κ., π.χ. να επιλέξω μόνο ΥΥ χωρίς να αντιστοιχεί σε ΥΔ;
  12. @euphorion Kαλημέρα. Ή διαφορετική διαμερισμάτωση αφορά διαφοροποίηση σε σχέση με τα όμορα διαμερίσματα (σε κτίριο με σύσταση). Για παράδειγμα, έστω στην άδεια δυο διαμερίσματα, 50 τμ και 50 τμ. Στην πράξη κατασκευάστηκαν 60 τμ και 40 τμ . Υπάρχει διαφορετική διαμερισμάτωση. Μήπως ο συνάδελφος με την "διαμερισμάτωση" εννοούσε διαφορετική διαρρύθμιση; (έχω δει κάποιες φορές να το συγχέουν). Επιπλέον, το ερώτημα είναι αν αυτή η τακτοποίηση που έγινε και η βεβαίωση χρησιμοποιήθηκε σε κάποιο συμβόλαιο. Αν χρησιμοποιήθηκε και υπήρχε όντως διαφορετική διαμερισμάτωση (αυτό θα αποδεικνύεται από τα διαφορετικά εμβαδά) θα χρειάζονταν να γίνει και τροποποίηση σύστασης. Δες το ιστορικό τίτλων και θα το διαπιστώσεις.
  13. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα σας Θα ήθελα να σας απευθύνω ένα ερώτημα - απορία. Είναι η δεύτερη φορά που στέλνω κάποια απορία μου με email στο forum, οπότε να με συγχωρείται για τυχών λανθασμένες διατυπώσεις η παραβλέψεις. Πελάτης μου επιθυμεί να πουλήσει το διαμέρισμά του. Είναι κατασκευής του 2002 και έχει προηγηθεί ''Βεβαίωση περαίωσης της διαδικασίας υπαγωγής στο Ν. 4178/2013'' (τακτοποίηση με τον Ν. 4178/2013) συνταξιούχου πλέον Πολιτικού Μηχανικού. Στα σχόλια της τεχνικής έκθεσής αναγράφεται (λανθασμένα) η εξής φράση: ''η λοιπή παράβαση αφορά την διαφορετική διαμερισμάτωση του διαμερίσματος σε σχέση με τα εγκεκριμένα σχέδια''. Έπειτα από δική μου μέτρηση διαπίστωσα ότι δεν υφίσταται διαφορετική διαμερισμάτωση και ότι τα πραγματικά τετραγωνικά του διαμερίσματος ταυτίζονται με τα τετραγωνικά της κάτοψης του συμβολαίου (εγκεκριμένα σχέδια). Το ερώτημα είναι τι πρέπει να κάνουμε για να ολοκληρωθεί η πώληση του διαμερίσματος, χωρίς να υφίσταται η λανθασμένη αυτή διατύπωση περί διαφορετικής διαμερισμάτωσης του διαμερίσματος? Σας ευχαριστώ πολύ και είμαι διαθέσιμος για τυχών διευκρινήσεις.
  14. Έχει κάποιος συνάδελφος στατική μελέτη για isobox? Τι διατομές έχει, ποιότητα χάλυβα κτλ; Η έδραση είναι απλά δέσμευση μετακινήσεων x,y,z ή παίρνει και ροπές; Τι θεμελίωση επιλέξατε και με τι οπλισμό; Ευχαριστώ
  15. Αν και καθυστερημένη η απάντηση , ελπίζω να έβγαλες άκρη . Η γνώμη μου είναι ότι επιτρέπεται η αλλαγή χρήσης υπό την προϋπόθεση να μην παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις . Από τη στιγμή που δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις φυσικού αερισμού και φωτισμού , παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις . Αρα στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν γίνεται .
  16. Μεγάλη ανταπόκριση έχει βρει το μέτρο του ΥΠΕΝ, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα για εγκατάσταση μπαταριών στο κοινό σημείο σύνδεσης φωτοβολταϊκών πάρκων. Απόδειξη το γεγονός ότι από τη θέσπισή του τον Δεκέμβριο του 2024, έχει συσσωρευθεί ένας μεγάλος όγκος αιτήσεων, ώστε πλέον να αθροίζουν ένα χαρτοφυλάκιο 2,5 Γιγαβάτ περίπου. Ωστόσο, οι επενδύσεις αυτές βρίσκονται «παγωμένες», καθώς ακόμη εκκρεμούν οι αποφάσεις του ΥΠΕΝ για την έναρξη εφαρμογής της ρύθμισης που έχει το ίδιο θεσπίσει. Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη διάταξη προβλέπει την εγκατάσταση μπαταρίας που θα συνδέεται στο κοινό σημείο σύνδεσης cluster φωτοβολταϊκών στο ΕΔΔΗΕ ή στο ΕΣΜΗΕ και θα έχει εγκατεστημένη ισχύ όχι μεγαλύτερη από το άθροισμα της εγκατεστημένης ισχύος των σταθμών του κοινού αιτήματος και ωφέλιμη χωρητικότητα κατ’ ελάχιστον ίση με μία ώρα στο άθροισμα της εγκατεστημένης ισχύος του cluster. Μάλιστα, αίτημα για την εγκατάσταση μπαταρίας μπορεί να υποβληθεί και από κάτοχο άδειας αποθήκευσης, προσκομίζοντας σχετική συμφωνία με τους ιδιοκτήτες των φωτοβολταϊκών σταθμών, για σύνδεση στο κοινό σημείο. Τα επιλέξιμα cluster πρέπει να απαρτίζονται είτε από ηλιακά πάρκα που τέθηκαν σε λειτουργία μετά την 4η Ιουλίου και έως την 31η Οκτωβρίου, είτε από νέους σταθμούς που έχουν λάβει Οριστική Προσφορά Σύνδεσης έως την 31η Οκτωβρίου 2024. Πρόκειται για έργα που έχουν «κλειδώσει» λειτουργική ενίσχυση ή συμμετέχουν απευθείας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Όφελος για όλο το χαρτοφυλάκιο φωτοβολταϊκών Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρακτικά η μπαταρία θα απορροφά ανάλογη ποσότητα ενέργειας με την περικοπτόμενη ενέργεια των φωτοβολταϊκών σταθμών. Η διάθεση της αποθηκευμένης ενέργειας θα γίνεται με όρους αγοράς, διαθέτοντάς την στις αγορές με την εκάστοτε χονδρεμπορική τιμή. Επομένως, η δυνατότητα αξιοποίησης ηλιακής παραγωγής που θα έμενε εκτός συστήματος (είτε για λόγους αγοράς, είτε εξαιτίας των στατικών και δυναμικών περιορισμών) φαίνεται πως για πολλούς επενδυτές δημιουργεί βιώσιμους οικονομικούς όρους για την εγκατάσταση των μπαταριών. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ένα σημαντικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων έργων είναι πως μπορούν να υλοποιηθούν αρκετά γρήγορα. Επομένως, πέρα από την όποια θετική επίπτωση θα έχουν στα cluster φωτοβολταϊκών με τα οποία θα συνεργάζονται, θα προσφέρουν σημαντική «ανάσα» στο ηλεκτρικό σύστημα, περιορίζοντας τις αρνητικές παρενέργειες που έχει προκαλέσει η μονοκαλλιέργεια της ηλιακής τεχνολογίας – με την ενίσχυση των περικοπών και την εμφάνιση με ολοένα μεγαλύτερη συχνότητα μηδενικών ή αρνητικών τιμών στην DAM. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρξει ευρύτερη ωφέλεια για όλα τα εν λειτουργία φωτοβολταϊκά στο σύστημα και το δίκτυο που λειτουργούν είτε με συμβάσεις ΣΕΔΠ, είτε συμμετέχουν απευθείας στην αγορά. Επομένως, σε μία περίοδο που τα έσοδα των φωτοβολταϊκών από την αγορά περιορίζονται ραγδαία -όπως δείχνει το γεγονός ότι η Ειδική Τιμή Αγοράς τον Αύγουστο για τα ηλιακά πάρκα διαμορφώθηκε στο ιστορικό χαμηλό των 25,2 ευρώ ανά Μεγαβατώρα- όσο πιο γρήγορα «έρθουν» οι μπαταρίες, τόσο πιο θετικοί όροι θα διαμορφωθούν για την οικονομική βιωσιμότητα των έργων της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Πιθανές καθυστερήσεις στην πρόκληση Η καθυστέρηση στις αποφάσεις του ΥΠΕΝ να ενεργοποιήσει το μέτρο (αποφασίζοντας επίσης αν ενδεχομένως θα υπάρξει ή όχι κάποιο πλαφόν εκ των υστέρων στην εφαρμογή του) γίνεται ακόμη πιο προβληματική, από τη στιγμή που ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η στάση του υπουργείου αναφορικά με το αν (και πώς) θα συνεχιστεί η χορήγηση όρων σύνδεσης σε νέες ΑΠΕ. Επομένως, στην περίπτωση που εξακολουθήσουν να κατακυρώνουν ηλεκτρικό «χώρο» καινούρια φωτοβολταϊκά, όπως είναι φυσικό, θα επιδεινωθούν τα ήδη αρνητικά δεδομένα. Μάλιστα, η σχετική συζήτηση έχει πλέον γίνει πιο περίπλοκη από το γεγονός ότι off-takers υπαναχωρούν από βιομηχανικά PPAs που έχουν συνάψει, όπως έγραψε το energypress, και επομένως είναι πλέον θολό το «τοπίο» αναφορά με την τύχη των αντίστοιχων φωτοβολταϊκών πάρκων που έχουν προτεραιοποιηθεί. Την ίδια στιγμή, το «φρένο» στην έναρξη εφαρμογής του μέτρου γίνεται σε μία συγκυρία όπου πληθαίνουν οι εκτιμήσεις για το ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στη δρομολόγηση standalone μπαταριών, μέσω της πρόκλησης για έργα έως 4,7 Γιγαβάτ. Μία βασική αιτία αυτών των εκτιμήσεων είναι το γεγονός ότι το πλαφόν αντισυγκέντρωσης καλύπτει μόνο τα έργα που θα «περάσει» από την πρόσκληση ένας επενδυτής, και όχι τους φακέλους που θα υποβάλει. Επομένως, μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλο πλήθος αιτήσεων, αυξάνοντας κατά συνέπεια και τον χρόνο που θα χρειαστεί για να καταρτιστούν οι λίστες προτεραιότητες. Παράλληλα, η υποβολή ενστάσεων στη συνέχεια, και ο χρόνος που θα χρειαστεί ώστε αυτές να εξεταστούν, πιθανόν να οδηγήσει ακόμη μακρύτερα την έναρξη υλοποίησης merchant μπαταριών μέσω της πρόσκλησης. Αλλαγή του επενδυτικού «χάρτη» και κίνδυνος για «πάγο» στον κλάδο Σε μία ενδεχόμενη καθυστέρηση στην εφαρμογή της πρόσκλησης, όπως είναι φυσικό, θα είναι μεγαλύτερη η αρνητική επίπτωση που έχει το «φρένο» του ΥΠΕΝ στις μπαταρίες σε κοινό σημείο σύνδεσης, στην ολοένα μεγαλύτερη συρρίκνωση των εσόδων των εν λειτουργία φωτοβολταϊκών. Συρρίκνωση που, όπως έχει γράψει το energypress, ήδη έχει δημιουργήσει τάσεις για αλλαγή του επενδυτικού «χάρτη», με μικρούς παραγωγούς με έργα με ΣΕΔΠ να προχωρούν σε πωλήσεις. Επίσης, η ενίσχυση των αρνητικών τιμών αποτελεί εμπόδιο στην υλοποίηση έργων από τη «δεξαμενή» των ώριμων σταθμών ΑΠΕ με ΟΠΣ, καθώς δυσχεραίνει τη σύναψη PPAs – που αποτελούν αυτή τη στιγμή το μόνο «εργαλείο» για εγγυημένα έσοδα σε μακροχρόνια βάση. Επομένως, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ώστε να αλλάξει χέρια ένα μέρος των ώριμων έργων, περνώντας σε καθετοποιημένους Ομίλους ή σε fund που μπορούν να διαχειριστούν τις νέες συνθήκες στις αγορές. Η καθυστέρηση όμως της αποθήκευσης σημαίνει και καθυστέρηση στην περαιτέρω απανθρακοποίηση του ενεργειακού μίγματος, καθώς οι μπαταρίες μπορούν να «παραγκωνίσουν» τις μονάδες αερίου στην DAM κατά τις απογευματινές ώρες, αλλά και στην αγορά Εξισορρόπησης. Παράλληλα, όσο αργότερα ξεκινήσουν οι επενδύσεις στις μπαταρίες, τόσο αργότερα θα υπάρξει μία νέα εναλλακτική λύση για το «οικοσύστημα» των τεχνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια στην κατασκευή έργων ΑΠΕ, και για τις οποίες η εγκατάσταση μπαταριών θα αποτελέσει το νέο (και από τα βασικότερα πλέον) αντικείμενα δραστηριοποίησης. Επομένως, αυξάνεται ο κίνδυνος να «παγώσει» ο κλάδος. View full είδηση
  17. Μεγάλη ανταπόκριση έχει βρει το μέτρο του ΥΠΕΝ, με το οποίο δίνεται η δυνατότητα για εγκατάσταση μπαταριών στο κοινό σημείο σύνδεσης φωτοβολταϊκών πάρκων. Απόδειξη το γεγονός ότι από τη θέσπισή του τον Δεκέμβριο του 2024, έχει συσσωρευθεί ένας μεγάλος όγκος αιτήσεων, ώστε πλέον να αθροίζουν ένα χαρτοφυλάκιο 2,5 Γιγαβάτ περίπου. Ωστόσο, οι επενδύσεις αυτές βρίσκονται «παγωμένες», καθώς ακόμη εκκρεμούν οι αποφάσεις του ΥΠΕΝ για την έναρξη εφαρμογής της ρύθμισης που έχει το ίδιο θεσπίσει. Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη διάταξη προβλέπει την εγκατάσταση μπαταρίας που θα συνδέεται στο κοινό σημείο σύνδεσης cluster φωτοβολταϊκών στο ΕΔΔΗΕ ή στο ΕΣΜΗΕ και θα έχει εγκατεστημένη ισχύ όχι μεγαλύτερη από το άθροισμα της εγκατεστημένης ισχύος των σταθμών του κοινού αιτήματος και ωφέλιμη χωρητικότητα κατ’ ελάχιστον ίση με μία ώρα στο άθροισμα της εγκατεστημένης ισχύος του cluster. Μάλιστα, αίτημα για την εγκατάσταση μπαταρίας μπορεί να υποβληθεί και από κάτοχο άδειας αποθήκευσης, προσκομίζοντας σχετική συμφωνία με τους ιδιοκτήτες των φωτοβολταϊκών σταθμών, για σύνδεση στο κοινό σημείο. Τα επιλέξιμα cluster πρέπει να απαρτίζονται είτε από ηλιακά πάρκα που τέθηκαν σε λειτουργία μετά την 4η Ιουλίου και έως την 31η Οκτωβρίου, είτε από νέους σταθμούς που έχουν λάβει Οριστική Προσφορά Σύνδεσης έως την 31η Οκτωβρίου 2024. Πρόκειται για έργα που έχουν «κλειδώσει» λειτουργική ενίσχυση ή συμμετέχουν απευθείας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Όφελος για όλο το χαρτοφυλάκιο φωτοβολταϊκών Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρακτικά η μπαταρία θα απορροφά ανάλογη ποσότητα ενέργειας με την περικοπτόμενη ενέργεια των φωτοβολταϊκών σταθμών. Η διάθεση της αποθηκευμένης ενέργειας θα γίνεται με όρους αγοράς, διαθέτοντάς την στις αγορές με την εκάστοτε χονδρεμπορική τιμή. Επομένως, η δυνατότητα αξιοποίησης ηλιακής παραγωγής που θα έμενε εκτός συστήματος (είτε για λόγους αγοράς, είτε εξαιτίας των στατικών και δυναμικών περιορισμών) φαίνεται πως για πολλούς επενδυτές δημιουργεί βιώσιμους οικονομικούς όρους για την εγκατάσταση των μπαταριών. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, ένα σημαντικό πλεονέκτημα των συγκεκριμένων έργων είναι πως μπορούν να υλοποιηθούν αρκετά γρήγορα. Επομένως, πέρα από την όποια θετική επίπτωση θα έχουν στα cluster φωτοβολταϊκών με τα οποία θα συνεργάζονται, θα προσφέρουν σημαντική «ανάσα» στο ηλεκτρικό σύστημα, περιορίζοντας τις αρνητικές παρενέργειες που έχει προκαλέσει η μονοκαλλιέργεια της ηλιακής τεχνολογίας – με την ενίσχυση των περικοπών και την εμφάνιση με ολοένα μεγαλύτερη συχνότητα μηδενικών ή αρνητικών τιμών στην DAM. Αυτό σημαίνει πως θα υπάρξει ευρύτερη ωφέλεια για όλα τα εν λειτουργία φωτοβολταϊκά στο σύστημα και το δίκτυο που λειτουργούν είτε με συμβάσεις ΣΕΔΠ, είτε συμμετέχουν απευθείας στην αγορά. Επομένως, σε μία περίοδο που τα έσοδα των φωτοβολταϊκών από την αγορά περιορίζονται ραγδαία -όπως δείχνει το γεγονός ότι η Ειδική Τιμή Αγοράς τον Αύγουστο για τα ηλιακά πάρκα διαμορφώθηκε στο ιστορικό χαμηλό των 25,2 ευρώ ανά Μεγαβατώρα- όσο πιο γρήγορα «έρθουν» οι μπαταρίες, τόσο πιο θετικοί όροι θα διαμορφωθούν για την οικονομική βιωσιμότητα των έργων της συγκεκριμένης τεχνολογίας. Πιθανές καθυστερήσεις στην πρόκληση Η καθυστέρηση στις αποφάσεις του ΥΠΕΝ να ενεργοποιήσει το μέτρο (αποφασίζοντας επίσης αν ενδεχομένως θα υπάρξει ή όχι κάποιο πλαφόν εκ των υστέρων στην εφαρμογή του) γίνεται ακόμη πιο προβληματική, από τη στιγμή που ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί η στάση του υπουργείου αναφορικά με το αν (και πώς) θα συνεχιστεί η χορήγηση όρων σύνδεσης σε νέες ΑΠΕ. Επομένως, στην περίπτωση που εξακολουθήσουν να κατακυρώνουν ηλεκτρικό «χώρο» καινούρια φωτοβολταϊκά, όπως είναι φυσικό, θα επιδεινωθούν τα ήδη αρνητικά δεδομένα. Μάλιστα, η σχετική συζήτηση έχει πλέον γίνει πιο περίπλοκη από το γεγονός ότι off-takers υπαναχωρούν από βιομηχανικά PPAs που έχουν συνάψει, όπως έγραψε το energypress, και επομένως είναι πλέον θολό το «τοπίο» αναφορά με την τύχη των αντίστοιχων φωτοβολταϊκών πάρκων που έχουν προτεραιοποιηθεί. Την ίδια στιγμή, το «φρένο» στην έναρξη εφαρμογής του μέτρου γίνεται σε μία συγκυρία όπου πληθαίνουν οι εκτιμήσεις για το ότι θα υπάρξουν καθυστερήσεις στη δρομολόγηση standalone μπαταριών, μέσω της πρόκλησης για έργα έως 4,7 Γιγαβάτ. Μία βασική αιτία αυτών των εκτιμήσεων είναι το γεγονός ότι το πλαφόν αντισυγκέντρωσης καλύπτει μόνο τα έργα που θα «περάσει» από την πρόσκληση ένας επενδυτής, και όχι τους φακέλους που θα υποβάλει. Επομένως, μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλο πλήθος αιτήσεων, αυξάνοντας κατά συνέπεια και τον χρόνο που θα χρειαστεί για να καταρτιστούν οι λίστες προτεραιότητες. Παράλληλα, η υποβολή ενστάσεων στη συνέχεια, και ο χρόνος που θα χρειαστεί ώστε αυτές να εξεταστούν, πιθανόν να οδηγήσει ακόμη μακρύτερα την έναρξη υλοποίησης merchant μπαταριών μέσω της πρόσκλησης. Αλλαγή του επενδυτικού «χάρτη» και κίνδυνος για «πάγο» στον κλάδο Σε μία ενδεχόμενη καθυστέρηση στην εφαρμογή της πρόσκλησης, όπως είναι φυσικό, θα είναι μεγαλύτερη η αρνητική επίπτωση που έχει το «φρένο» του ΥΠΕΝ στις μπαταρίες σε κοινό σημείο σύνδεσης, στην ολοένα μεγαλύτερη συρρίκνωση των εσόδων των εν λειτουργία φωτοβολταϊκών. Συρρίκνωση που, όπως έχει γράψει το energypress, ήδη έχει δημιουργήσει τάσεις για αλλαγή του επενδυτικού «χάρτη», με μικρούς παραγωγούς με έργα με ΣΕΔΠ να προχωρούν σε πωλήσεις. Επίσης, η ενίσχυση των αρνητικών τιμών αποτελεί εμπόδιο στην υλοποίηση έργων από τη «δεξαμενή» των ώριμων σταθμών ΑΠΕ με ΟΠΣ, καθώς δυσχεραίνει τη σύναψη PPAs – που αποτελούν αυτή τη στιγμή το μόνο «εργαλείο» για εγγυημένα έσοδα σε μακροχρόνια βάση. Επομένως, δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ώστε να αλλάξει χέρια ένα μέρος των ώριμων έργων, περνώντας σε καθετοποιημένους Ομίλους ή σε fund που μπορούν να διαχειριστούν τις νέες συνθήκες στις αγορές. Η καθυστέρηση όμως της αποθήκευσης σημαίνει και καθυστέρηση στην περαιτέρω απανθρακοποίηση του ενεργειακού μίγματος, καθώς οι μπαταρίες μπορούν να «παραγκωνίσουν» τις μονάδες αερίου στην DAM κατά τις απογευματινές ώρες, αλλά και στην αγορά Εξισορρόπησης. Παράλληλα, όσο αργότερα ξεκινήσουν οι επενδύσεις στις μπαταρίες, τόσο αργότερα θα υπάρξει μία νέα εναλλακτική λύση για το «οικοσύστημα» των τεχνικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια στην κατασκευή έργων ΑΠΕ, και για τις οποίες η εγκατάσταση μπαταριών θα αποτελέσει το νέο (και από τα βασικότερα πλέον) αντικείμενα δραστηριοποίησης. Επομένως, αυξάνεται ο κίνδυνος να «παγώσει» ο κλάδος.
  18. Δεν απαιτείται. Απλώς επαφίεται στη διάθεση του ιδιοκτήτη της επιχείρησης.
  19. Καλημέρα , εχει γινει κάποια τροποποίηση και έχει προστεθεί το και όταν αυτά δεν εφάπτονται; γιατί και εγώ αντιμετωπίζω παρόμοια υπόθεση ευχαριστώ!
  20. Χθες
  21. Μετά από προσεκτική ανάγνωση όλου του νήματος καταλήγω ότι επιτρέπεται η έκδοση ΕΕΔΜΚ σε μη άρτιο οικόπεδο/γηπεδο . Το μόνο κριτήριο είναι η οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση . Σε αυτό συναινεί η απαλοιφή της βεβαίωσης του μηχανικού περί αρτιότητας του ακινήτου . Σε ό,τι αφορά την την μη παραβίαση των πολεοδομικών διατάξεων νομίζω επίσης είναι σαφές . Παραθέτω δύο παραδείγματα όπου εννοείται ότι το κτίσμα είναι νομίμως υφιστάμενο . Παραδειγμα 1. Οικόπεδο 200τμ μη άρτιο και μη οικοδομήσιμο με κατοικία 50 τμ . Η κατοικία με οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση φυσικά , έστω με υπαγωγή στον Ν.4495/17 ως κατ.1 . Θέλουμε να κατασκευάσουμε πέργκολα στον ακάλυπτο και να την κολλήσουμε στο όριο του γείτονα . Αυτό παραβιάζει τις πολεοδομικές διατάξεις καθώς η πέργκολα πρέπει να τοποθετηθεί σε απόσταση Δ από το όριο (έως και Δ/4 υπό προϋποθέσεις) . Αν κρατήσει όμως την απαραίτητη απόσταση , δεν παραβιάζει τις πολεοδομικές διατάξεις . Παράδειγμα 2 . Αλλαγή της όψης χωρίς επέμβαση στον φέροντα οργανισμό για το κλείσιμο δύο παραθύρων στο κλιμακοστάσιο διώροφης μονοκατοικίας σε μη άρτιο γήπεδο . Το κλιμακοστάσιο έχει απαίτηση σε φυσικό φωτισμό , άρα παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις , άρα δεν γίνεται . Αν όμως η αλλαγή όψης αφορούσε επιπλέον ανοίγματα , γιατί όχι ;
  22. Καλησπέρα , θα ήθελα να ρωτήσω με την άδεια που παίρνουμε απο τη διεύθυνση βιομηχανίας αρκεί η έναρξη επαγγέλματος για την ενασχόληση των δραστηριοτήτων που γράφει μέσα; θέλω να ασχοληθώ με εγκαταστάσεις ψύξης (γνωρίζω για τις πιστοποιήσεις των ψυκτικών υγρών ), με εγκαταστάσεις καυσίμου αερίου θα πρέπει να πάω στους αντίστοιχους συνδέσμους να γραφτώ;(ψυκτικών , τεχνικών αερίων καυσίμων) Π.χ θέλω να αναλάβω μια εγκατάσταση λέβητα φυσικού αερίου από την αρχή εως το τέλος μελέτη, εγκατάσταση, έναυση κτλ. Ευχαριστώ . Πρόσθεσε τονισμό στο κείμενο της δημοσίευσής σου. Επίλεξε "επεξεργασία" (3 τελείες άνω δεξιά) και διόρθωσέ το. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. akis73
  23. Για να επαναφέρω το θέμα . Σε οικισμούς μη περιαστικους δήμων που αναφέρονται στο διάταγμα δεν εξασφαλίζουμε θέσεις στάθμευσης για οποιαδήποτε χρήση ; Πχ ακόμα και σε εστιατόρια , γυμναστήρια κλπ ;
  24. Σε ισόγειο κτίριο χωρισ Άδεια που βρίσκεται σε μη άρτιο οικόπεδο εντός οικισμού και έχει πάρει οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με το ν.4495/17 μπορεί να γίνει αλλαγή χρήσης με ΕΕΔΜΚ από κτίρια χρήση (σχολείο) σε άλλη κύρια χρήση (εστιατόριο ) ;
  25. αν ειναι προσθηκη? δεν επικοινωνουν, η προσβαση της ειναι μέσα απο την πρωτη ιδιοκτησία... δεν ξερω... γι αυτο ρώτησα...
  26. Συμφωνώ με τον Δημήτρη. Η απάντηση είναι αρνητική.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.