Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Έγινε καταγγελία σε μεταγενέστερο χρόνο. Ο ιδιοκτήτης έχει στα χέρια του την έκθεση αυτοψίας της ΥΔΟΜ με τον καταλογισμό του προστίμου ανέγερσης και διατήρησης. Για την Αστυνομία δεν γνωρίζω, αλλά πάνω στην έκθεση αυτοψίας αναφέρεται ότι έχει ενημερωθεί. Συνεπώς, η διαδικασία που θα πρέπει να γίνει είναι ρύθμιση των αυθαιρέτων εφόσον είναι προ 07/2011 με τον 4495/17 ή έκδοση άδειας νομιμοποίησης εφόσον είναι μετά τον 07/2011 με έκδοση ΕΕΔΜΚ; Και παράλληλα, θα πρέπει ο ιδιοκτήτης να προβεί σε υποβολή προσφυγής στην ΥΔΟΜ όπου θα προσαρτά την αντίστοιχη υπαγωγή ή περαίωση του 4495/17 ή την άδεια νομιμοποίησης;
-
Καλημέρα αγαπητοί Κοι Συνάδελφοι. Παρακαλώ για τις απόψεις σας. Κάνω ρύθμιση σε ακίνητο δυο ορόφων κατοικίας. Για το συγκεκριμένο κτήριο έχουν εκδοθεί δυο Ο.Α. Μια το 1976 και η δεύτερη το 2000. Παρατηρώ το εξής παράδοξο. Στην πρώτη Ο.Α. δείχνει στο Τοπογραφικό της Ο.Α. σωστά το οικόπεδο που βρίσκεται το κτήριο. Στην δεύτερη Ο.Α. του 2000 έχουν δώσει Ο.Α. για προσθήκη Α Ορόφου κι ένα μικρό Ισόγειο κτήριο, στο (γειτονικό οικόπεδο) δηλαδή σε μεγαλύτερης εκάστης οικόπεδο (Αυτό που εχω σημειώσει με τον αριθμό (2)). Με τον σημερινό έλεγχο προκύπτει ότι τα τμήματα 1 και 2 είναι ξεχωριστές ιδιοκτησίες με ξεχωριστά συμβόλαια και ΚΑΕΚ. Η ερώτηση μου είναι κατά πόσο πρεπει να θεωρήσω έγκυρη την Ο.Α. του 2000 και πως να χειριστώ την υπόθεση. Να μην την λάβω υπ οψιν μου την Ο.Α. και να δηλώσω τα μ2 της προσθήκης στο Α Όροφο σαν Αυθαίρετο με Οικοδομική Άδεια και να κάνω αναλυτική αναφορά στην Τεχνική μου Έκθεση? Απορώ με πια λογική εκδόθηκε η συγκεκριμένη αδεια. Ευχαριστω. Τοπογραφικί Ο.Α. 1976..pdf Δ.μα Κάλυψης Ο.Α. 2000.pdf
-
Kαλημέρα συνάδελφοι, Κατόπιν αυτοψίας της ΥΔΟΜ βεβαιώθηκε πρόστιμο ανέγερσης και διατήρησης σε ιδιοκτήτη, για λοιπές πολεοδομικές παραβάσεις (επέκταση χώρου αποκλειστικής χρήσης στο δώμα, στέγαστρο και μπάρμπεκιου). Η διαδικασία είναι ότι θα πρέπει μέσα σε 30 ημέρες να έχει ολοκληρώσει την ρύθμισή τους και να υποβληθεί προσφυγή στην αρμόδια ΥΔΟΜ, με συνημμένη την δήλωση 4495/17;
- Σήμερα
-
Παράταση ισχύος Οικοδομικών Αδειών
Yvo replied to dimitris GM's θέμα in Έγκριση Δόμησης-Άδεια Δόμησης Ν.4030/11
Καλημέρα σε όλους, έχω την ίδια περίπτωση με το συνάδελφο @Lennon, καθώς και άλλες περιπτώσεις με παλαιότερες άδειες που λήγουν στις 31/12/2025. Σε όλες τις περιπτώσεις θέλουμε να γίνει αναθεώρηση για παράταση (σε περίπτωση που δε δοθεί παράταση) και ταυτόχρονα να κάνουμε και τροποποιήσεις στις μελέτες. Μετά από επικοινωνία που είχα με διάφορες πολεοδομίες μου είπαν πως σύμφωνα με το νόμο η παράταση γίνετια μετά τη λήξη της άδειας, δηλαδή θα πρέπει να γίνει αίτηση για αναθεώρηση μετά το περας τις 31/12. Ωστόσο στη νομοθεσία αναφέρει οτι ο ΦΟ πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν τη λήξη της ΟΑ. Ερωτήματα: 1) θα πρέπει να κληθεί ελεγκτής πριν τη λήξη της άδειας αλλά η πράξη αναθεώρησης να συνταχθεί μετα? 2) στο σύστημα, τουλάχιστον σε κατάσταση προσωρινής αποθήκευσης σου επιτρέπει να κλικάρεις το πεδιο "παράταση ισχύος", ωστόσο μου είπαν από το ΤΕΕ οτι κατα πάσα πιθανότητα στο επόμενο βήμα του ελέγχου φορολογικών η Πολεοδομία θα μου ανακαλέσει την αναθεώρηση επειδή "έγινε αίτηση για παραταση ισχυος πριν τη λήξη της άδειας" 3) όταν το εργοταξιακό ρεύμα λήγει στις 31/12 και αν πρέπει να πάρουμε την παράταση μετά τις 31/12, τι γίνεται στο μεσοδιάστημα? μένει χωρίς ρεύμα η οικοδομή? όλα τα παραπάνω σε περίπτωση που δε δοθεί εκ νέου παράταση (που βεβαια ακούγεται πως θα δοθεί ωστόσο κανείς δεν το γνωρίζει με βεβαιότητα) ευχαιστώ! -
-
Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο υπογράμμισε ότι ο ν. 4495/2017 εφαρμόζεται κατ’ αρχήν σε όλες τις περιπτώσεις αυθαίρετης δόμησης, ενώ εξαιρέσεις μπορούν να τεθούν μόνο από τον ίδιο τον νόμο (άρθρο 89) και όχι από άλλες κανονιστικές ρυθμίσεις, όπως οι ΖΟΕ ή τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Με νέα απόφασή του (ΣτΕ 1898/2025), το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι οι διατάξεις του ν. 4495/2017 για την τακτοποίηση αυθαιρέτων έχουν γενική εφαρμογή σε όλη τη χώρα και δεν κάμπτονται από τοπικά πολεοδομικά καθεστώτα, όπως οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ). Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Δικαστήριο ακύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, το οποίο είχε απορρίψει αίτηση υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγής χρήσης σε ακίνητο εκτός σχεδίου στη Μύκονο, θεωρώντας ότι η ΖΟΕ του νησιού υπερισχύει του νόμου περί αυθαιρέτων. Το ΣτΕ υπογράμμισε ότι ο ν. 4495/2017 εφαρμόζεται κατ’ αρχήν σε όλες τις περιπτώσεις αυθαίρετης δόμησης, ενώ εξαιρέσεις μπορούν να τεθούν μόνο από τον ίδιο τον νόμο (άρθρο 89) και όχι από άλλες κανονιστικές ρυθμίσεις, όπως οι ΖΟΕ ή τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Ωστόσο, το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι στην εξεταζόμενη υπόθεση δεν υπήρχε εγκατεστημένη τουριστική δραστηριότητα έως τις 28.7.2011, καθώς η οικοδομή δεν είχε αποπερατωθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή. Επομένως, δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις του άρθρου 96 του νόμου για την υπαγωγή σε ρύθμιση. Κατά συνέπεια, το ΣτΕ έκανε δεκτή εν μέρει την αίτηση ακύρωσης του ιδιοκτήτη και ακύρωσε την απόφαση του ΣΥΠΟΘΑ, διευκρινίζοντας παράλληλα το κρίσιμο ζήτημα της σχέσης μεταξύ του ν. 4495/2017 και των ΖΟΕ. View full είδηση
-
Το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο υπογράμμισε ότι ο ν. 4495/2017 εφαρμόζεται κατ’ αρχήν σε όλες τις περιπτώσεις αυθαίρετης δόμησης, ενώ εξαιρέσεις μπορούν να τεθούν μόνο από τον ίδιο τον νόμο (άρθρο 89) και όχι από άλλες κανονιστικές ρυθμίσεις, όπως οι ΖΟΕ ή τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Με νέα απόφασή του (ΣτΕ 1898/2025), το Συμβούλιο της Επικρατείας έκρινε ότι οι διατάξεις του ν. 4495/2017 για την τακτοποίηση αυθαιρέτων έχουν γενική εφαρμογή σε όλη τη χώρα και δεν κάμπτονται από τοπικά πολεοδομικά καθεστώτα, όπως οι Ζώνες Οικιστικού Ελέγχου (ΖΟΕ). Συγκεκριμένα, το Ανώτατο Δικαστήριο ακύρωσε απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, το οποίο είχε απορρίψει αίτηση υπαγωγής αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγής χρήσης σε ακίνητο εκτός σχεδίου στη Μύκονο, θεωρώντας ότι η ΖΟΕ του νησιού υπερισχύει του νόμου περί αυθαιρέτων. Το ΣτΕ υπογράμμισε ότι ο ν. 4495/2017 εφαρμόζεται κατ’ αρχήν σε όλες τις περιπτώσεις αυθαίρετης δόμησης, ενώ εξαιρέσεις μπορούν να τεθούν μόνο από τον ίδιο τον νόμο (άρθρο 89) και όχι από άλλες κανονιστικές ρυθμίσεις, όπως οι ΖΟΕ ή τα ειδικά χωροταξικά σχέδια. Ωστόσο, το Δικαστήριο διαπίστωσε ότι στην εξεταζόμενη υπόθεση δεν υπήρχε εγκατεστημένη τουριστική δραστηριότητα έως τις 28.7.2011, καθώς η οικοδομή δεν είχε αποπερατωθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή. Επομένως, δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις του άρθρου 96 του νόμου για την υπαγωγή σε ρύθμιση. Κατά συνέπεια, το ΣτΕ έκανε δεκτή εν μέρει την αίτηση ακύρωσης του ιδιοκτήτη και ακύρωσε την απόφαση του ΣΥΠΟΘΑ, διευκρινίζοντας παράλληλα το κρίσιμο ζήτημα της σχέσης μεταξύ του ν. 4495/2017 και των ΖΟΕ.
-
αντιλαμβάνομαι ότι δε σώζεται με το ένα μετρο αλλά ούτε και με τη δαπανηρή λύση υπερύψωσης 10μ. δηλ όσο τα ομορα κτίρια...παρόλα αυτά ποιο είναι το νόμιμο? άλλο ποιο είναι το πρακτικο
-
ΙΑΣΟΝΑΣ started following ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΠΝΟΔΟΧΟΥ ΓΙΑ ΚΥΕ
-
Κατά τη γνώμη μου είναι "λάθος" κτίριο για τη δουλειά που το θέλουν! Ας βρει κάποιο άλλο....
-
ΝΙΚΗ ΜΑΥΡΙΔΟΥ started following ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΠΝΟΔΟΧΟΥ ΓΙΑ ΚΥΕ and Ύψος επαγγελματικής καπνοδόχου ταβέρνας
-
το υφισταμενο κτιριο είναι διωροφο και τα ομορα του είναι 5οροφα, με τυφλές όψεις προς αυτο. θελουμε να κατασκευαστει απαγωγικόςσωλήνας για τα προιοντα εψησης του υπο ιδρυσε ΚΥΕ. Συμφωνα με τον Κτιριοδομικο, αρθ. 28 "2.4.2.5. Η καπνοδόχος πρέπει να καταλήγει τουλάχιστο 1 m πάνω από το σημείο εξόδου της 0.7 m από οποιαδήποτε ακμή κτιρίου που βρίσκεται σε ακτίνα μικρότερη των 3.0 m από αυτή και 1.5 m από καυστά υλικά. Σε περίπτωση που υπάρχουν ανοίγματα που βρίσκονταιψηλότερα από την απόληξη της καπνοδόχου και σε οριζόντια απόσταση μικρότερη 10m από αυτήν και η αρμόδια αρχή διαπιστώνειενόχληση από την εκπομπή καυσαερίων, μπορεί να επιβάλλει την ανύψωση της καπνοδόχου ή να διατάξει άλλα μέτρα για τονπεριορισμό της ενόχλησης σε ανεκτά όρια." ΑΛΛΑ συμφωνα με , (ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗ 2017 (ΦΕΚ 2161/Β/23-6-2017) ΑΡΘ. 5 ΠΑΡ. 10:) "σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από την ισχύουσα πολεοδομική νομοθεσία, ο οποίος θα φθάνει πάνω από την στέγη του κτιρίου, στο οποίο στεγάζεται το κατάστημα ή εργαστήριο, και σε ύψος κατάλληλα ψηλότερο από αυτήν ή, αν υπάρχει ψηλότερο γειτονικό κτίριο, υψηλότερα από τη στέγη του γειτονικού τούτου κτιρίου, ώστε να μην ενοχλούνται οι περίοικοι γενικά.." Οι δυο διαταξεις νομίζω ότι αντικρούονται ή απλά δεν λένε κάτι συκγκριμένο. Στην περίπτωση της κατωθι εικονας, ποιο θα ήταν το βέλτιστο ύψος βάσει νομοθεσίας, που βέβαια δεν αποκλείει και την επιβολή υπερύψωσης σε περίπτωση όχλησης. Σύμφωνα με τον κτιριοδομικο αρκεί και 1μ , αφου δεν υπαρχουν ανοίγματα σε οριζόντια απόσταση. Σύμφωνα με την ΥγΔιατ. πρέπει να υπερυψωθεί πα΄νω απο τα όμορα, πράγμα ιδιαίτερα δύσκολο, αφου δεν υπάρχει τοίχος να στηριχθει...
-
ΙΑΣΟΝΑΣ started following Ερώτημα περί βοηθητικών χώρων κτλ.
-
1. Να πάρετε και να διαβάσετε προσεκτικά (εσείς και ο δικηγόρος σας) τη Σύσταση Οριζόντιας Ιδιοκτησίας για το ακίνητο που είστε συνιδιοκτήτης (πολυκατοικία). Προφανώς και όποιες τροποποιήσεις αυτής και φυσικά τον Πίνακα Κατανομής Χιλιοστών και τον Κανονισμός που την συνοδεύουν. 2. Να αιτηθείτε από την οικεία πολεοδομία του ακινήτου (έχοντας βεβαίως έννομο συμφέρον γι' αυτό) τα εγκεκριμένα σχέδια του φακέλλου της οικοδομικής άδειας (και όποιων αναθεωρήσεων αυτής) για το συγκεκριμένο ακίνητο. 3. Με όλα αυτά και "αλά μπρατσέτα" το δικηγόρο σας ν' αναθέσετε το συγκεκριμένο έργο σε έναν επαγγελματία μηχανικό της επιλογής σας. Σενάρια μπορεί αν ισχύουν πολλά! Π.χ. μπορεί να είναι όλα νόμιμα, μπορεί να έχουν ρυθμιστεί με λάθος τρόπο, μπορεί να χρήζουν κατεδάφισης κ.λπ. Χωρίς την ουσιαστική μελάτη όλων όσων σας αναφέρω παραπάνω ουδείς μπορεί να γνωμοδοτήσει και να σας καθοδηγήσει σε κάθε μελλοντική σας ενέργεια προς προάσπιση των συμφερόντων σας....
-
ευχαριστώ για την απάντηση σας. μια τελευταία ερώτηση, είναι υποχρεωμένη η πολεοδομία αν αιτηθώ να μου δώσει τις όποιες οικοδομικές άδειες που μπορεί να έχουν εκδοθεί ή μόνο νομικά μπορεί να υποχρεωθούν ? θα θέλαμε να μαζέψουμε, όσο το δυνατόν πιο πολλά στοιχεία πριν κάνουμε οποιαδήποτε ενέργεια.
-
Το έτος 2027 θα είναι μια καθοριστική χρονιά για την παγκόσμια αθλητική αρχιτεκτονική καθώς σε όλη την Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και τις ΗΠΑ βρίσκονται υπό κατασκευή πάνω από 20 νέα στάδια τα οποία αποτελούν παράλληλα και μεγάλες αστικές αναπλάσεις. Οι αναπτύξεις αυτές έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν μέσα στην επόμενη διετία σηματοδοτώντας έναν από τους πιο ενεργούς κύκλους κατασκευής των τελευταίων δεκαετιών. Αυτά τα έργα κυμαίνονται από συμπαγείς, ευαίσθητους στο κλίμα χώρους όπως το Arctic Arena στη Νορβηγία, έως αρχιτεκτονικά ορόσημα όπως το Διεθνές Αθλητικό Κέντρο Hangzhou και η πλατεία NS της Σιγκαπούρης. Τα περισσότερα έργα αφορούν, ωστόσο, όχι μόνο στην δημιουργία ενός γηπέδου αλλά στην ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής που βρίσκονται με εμπορικά καταστήματα, έργα υποδομών και μεταφορών καθώς επίσης και κατοικίες. Παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι η "άνθηση" των έργων για νέα σύγχρονα γήπεδα ευθυγραμμίζεται με τις προετοιμασίες για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2030, το Euro 2028 και το Κύπελλο Εθνών Αφρικής 2027. Από το ανανεωμένο Nou Mestalla στη Βαλένθια μέχρι το νέο Εθνικό Στάδιο της Αιθιοπίας στην Αντίς Αμπέμπα, αυτοί οι χώροι συνδυάζουν την αισθητική καινοτομία με εμπειρίες που βασίζονται στην τεχνολογία, προηγμένα συστήματα στέγης και ενεργειακά αποδοτική μηχανική. Επί ελληνικού εδάφους μετά την ανάπτυξη του γηπέδου της ΑΕΚ "OPAP ARENA" που παραδόθηκε το 2022 τη σκυτάλη παίρνει η "Διπλή ανάπλαση" στο Βοτανικό με το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Το έργο βρίσκεται επίσημα στην εκκίνηση της δεύτερης φάσης με τις εργασίες ανέγερσης (και) των εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού. Πλέον έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαβουλεύσεις για τις τελικές μελέτες (με πάνω από 100 αλλαγές απ’ την πλευρά του Αθλητικού Ομίλου) και «κλείδωσε» το θέμα της χρηματοδότησης του έργου απ’ την ΑΕΠ Ελαιώνα (η οποία πρέπει να καταβάλλει το κόστος βάσει Προεδρικού Διατάγματος) στα €30 με €35 εκατ. μπήκαν στο οικόπεδο του Ερασιτέχνη οι πρώτες μπουλντόζες. Το έργο προϋπολογισμού €600 εκατ. που αποτελεί το μεγάλο "στοίχημα" και για τον Δήμο Αθηναίων προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Παράλληλα με τα γήπεδα θα διαθέτει έναν τεράστιο χώρο πρασίνου, που θα είναι μιάμιση φορά ο Εθνικός Κήπος, ενώ στο ρέμα που βρίσκεται στην περιοχή θα μπει γέφυρα για την πρόσβαση των φιλάθλων στο γήπεδο. Παράλληλα, η Ιερά οδός θα διαπλατυνθεί, με το τελευταίο κομμάτι της να κλείνει και να παραδίνεται με το ποδοσφαιρικό γήπεδο, Απρίλιο, Μάιο του 2027. View full είδηση
-
Το έτος 2027 θα είναι μια καθοριστική χρονιά για την παγκόσμια αθλητική αρχιτεκτονική καθώς σε όλη την Ευρώπη, την Ασία, την Αφρική και τις ΗΠΑ βρίσκονται υπό κατασκευή πάνω από 20 νέα στάδια τα οποία αποτελούν παράλληλα και μεγάλες αστικές αναπλάσεις. Οι αναπτύξεις αυτές έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν μέσα στην επόμενη διετία σηματοδοτώντας έναν από τους πιο ενεργούς κύκλους κατασκευής των τελευταίων δεκαετιών. Αυτά τα έργα κυμαίνονται από συμπαγείς, ευαίσθητους στο κλίμα χώρους όπως το Arctic Arena στη Νορβηγία, έως αρχιτεκτονικά ορόσημα όπως το Διεθνές Αθλητικό Κέντρο Hangzhou και η πλατεία NS της Σιγκαπούρης. Τα περισσότερα έργα αφορούν, ωστόσο, όχι μόνο στην δημιουργία ενός γηπέδου αλλά στην ανάπλαση της ευρύτερης περιοχής που βρίσκονται με εμπορικά καταστήματα, έργα υποδομών και μεταφορών καθώς επίσης και κατοικίες. Παράγοντες της αγοράς τονίζουν ότι η "άνθηση" των έργων για νέα σύγχρονα γήπεδα ευθυγραμμίζεται με τις προετοιμασίες για το Παγκόσμιο Κύπελλο FIFA 2030, το Euro 2028 και το Κύπελλο Εθνών Αφρικής 2027. Από το ανανεωμένο Nou Mestalla στη Βαλένθια μέχρι το νέο Εθνικό Στάδιο της Αιθιοπίας στην Αντίς Αμπέμπα, αυτοί οι χώροι συνδυάζουν την αισθητική καινοτομία με εμπειρίες που βασίζονται στην τεχνολογία, προηγμένα συστήματα στέγης και ενεργειακά αποδοτική μηχανική. Επί ελληνικού εδάφους μετά την ανάπτυξη του γηπέδου της ΑΕΚ "OPAP ARENA" που παραδόθηκε το 2022 τη σκυτάλη παίρνει η "Διπλή ανάπλαση" στο Βοτανικό με το νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού. Το έργο βρίσκεται επίσημα στην εκκίνηση της δεύτερης φάσης με τις εργασίες ανέγερσης (και) των εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού στην περιοχή του Βοτανικού. Πλέον έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαβουλεύσεις για τις τελικές μελέτες (με πάνω από 100 αλλαγές απ’ την πλευρά του Αθλητικού Ομίλου) και «κλείδωσε» το θέμα της χρηματοδότησης του έργου απ’ την ΑΕΠ Ελαιώνα (η οποία πρέπει να καταβάλλει το κόστος βάσει Προεδρικού Διατάγματος) στα €30 με €35 εκατ. μπήκαν στο οικόπεδο του Ερασιτέχνη οι πρώτες μπουλντόζες. Το έργο προϋπολογισμού €600 εκατ. που αποτελεί το μεγάλο "στοίχημα" και για τον Δήμο Αθηναίων προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Παράλληλα με τα γήπεδα θα διαθέτει έναν τεράστιο χώρο πρασίνου, που θα είναι μιάμιση φορά ο Εθνικός Κήπος, ενώ στο ρέμα που βρίσκεται στην περιοχή θα μπει γέφυρα για την πρόσβαση των φιλάθλων στο γήπεδο. Παράλληλα, η Ιερά οδός θα διαπλατυνθεί, με το τελευταίο κομμάτι της να κλείνει και να παραδίνεται με το ποδοσφαιρικό γήπεδο, Απρίλιο, Μάιο του 2027.
-
Μα ΙΑΣΟΝΑ με ποια λογική (νομική -αρχιτεκτονική ή..) μπορώ να μετατρέψω το κατάστημα σε κατοικία χωρίς να αλλάξω τις όψεις?? Αν είναι δυνατόν!!! Αν ο σκοπός αυτής της συναίνεσης είναι να μην καταστρέψω την αρχιτεκτονική της υπάρχουσας οικοδομής (που μπορεί να είναι καλλιτέχνημα κάποιου αρχιτέκτονα) αυτό θα μπορούσε να ξεπερασθεί με την επιβολή του υποχρεωτικού ελέγχου της των νέων αρχιτεκτονικών από το Σ.Α. Τι θα πει να έχω φιλικές σχέσεις με όλους!!! Υπάρχουν και ... οι παράξενοι-δύστροποι -εξαφανισμένοι- μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού- αυτοί που ποτέ δεν έκαναν αποδοχή κ.τ.λ κ.τ.λ
-
Μπορείς! Με την προϋπόθεση ότι, δεν θα "πειράξεις" τις όψεις! Μπορείς! Αλλά δεν θα πετύχεις απολύτως τίποτα! Υ.Γ. Σε όλες αυτού του είδους τις περιπτώσεις η καλύτερη λύση είναι είναι οι φιλικές σχέσεις με τους συνιδιοκτήτες (με απώτερο στόχο την έμμεση ηθική δέσμευση αυτών σε ό,τι θέλεις και βεβαίως χωρίς να θίγει τα άμεσα συμφέροντά τους.
-
Για κάθε ανεξάρτητο και αυτοτελές γεωτεμάχιο υπάρχει ένας ΚΑΕΚ ο οποίος έχει τη μορφή ************/α/β. Ο αρθιμός α συμβολίζει την κάθε κάθετη ιδιοκτησία και ο αρ. β την κάθε οριζόντια επί της συγκεκριμένης κάθετης. Για τα υπόλοιπα, μιλάς με δικηγόρο
-
Ρεκόρ επενδυτικού ενδιαφέροντος σημειώθηκε για τις standalone μπαταρίες καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, περισσότερα από 700 αιτήματα υποβλήθηκαν στην πρόσκληση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης. Το άνοιγμα των προσφορών ολοκληρώθηκε χθες και η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με παρουσία όλων των μεγάλων ενεργειακών ομίλων – μεταξύ των οποίων: ΔΕΗ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, METLEN, HELLENiQ ENERGY, MOTOR OIL και FARIA RENEWABLES. Το ενδιαφέρον εκδηλώθηκε τόσο για συνδέσεις στο δίκτυο διανομής όσο και στο ΕΣΜΗΕ, με τον συνολικό διαθέσιμο «ηλεκτρικό χώρο» να ανέρχεται σε 4.700 MW. Η συζήτηση επικεντρώνεται πλέον στη δυνατότητα τήρησης των προθεσμιών και στην επιχειρησιακή επάρκεια της επιτροπής αξιολόγησης να «σηκώσει» τον όγκο των φακέλων χωρίς καθυστερήσεις. Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη χορήγηση της οριστικής προσφοράς σύνδεσης, προβλέπεται προθεσμία τριών μηνών για την κατάθεση Εγγυητικής Επιστολής Καλής Εκτέλεσης και Λειτουργίας. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, λόγω της «βροχής» αιτημάτων, η διαδικασία δεν κύλησε χωρίς απρόοπτα. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του ΥΠΕΝ φέρεται να δέχθηκε υπερφόρτωση, προκαλώντας σύγχυση μεταξύ ενδιαφερομένων και αποστολές πολλαπλών emails, ακόμη και για τα ίδια έργα. Επόμενο βήμα είναι η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα καθορίσει τη σειρά προτεραιότητας τελικής εξέτασης των αιτήσεων που πληρούν τα κριτήρια. Ο τρέχων κύκλος αφορά merchant, αυτόνομες μπαταρίες με αμιγώς εμπορικούς όρους – χωρίς ταρίφες – με βασικό κίνητρο την προτεραιοποίηση στην κατακύρωση δυναμικότητας. Στόχος είναι να προστεθούν στο σύστημα ως 4,6 GW αποθήκευσης, με το συνολικό όριο των 4.700 MW να κατανέμεται σε 3.800 MW έργων που θα συνδεθούν στο ΕΣΜΗΕ (με ισχύ έως 10 MW ανά μονάδα) και 900 MW στο δίκτυο διανομής (μικρότερης ισχύος ανά έργο). Από τη Δευτέρα αναμένεται να ανοίξουν οι φάκελοι, ώστε να υπάρξει καθαρή εικόνα για την ισχύ που αντιστοιχεί στα αιτήματα. Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί από τη Διεύθυνση Ηλεκτρικής Ενέργειας του ΥΠΕΝ σε συνεργασία με τους Διαχειριστές, βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων όπως η γεωγραφική θέση, το σημείο σύνδεσης και η κατηγορία έργου. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη χωροθέτηση, ώστε να προκρίνονται λύσεις που αντιμετωπίζουν κορεσμούς και εξυπηρετούν περιοχές με υψηλή διείσδυση ΑΠΕ. Οι όροι της πρόσκλησης Στους όρους της πρόσκλησης περιλαμβάνεται πλαφόν αντισυγκέντρωσης, δηλαδή κανένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν μπορεί να διαθέτει σε λειτουργία μπαταρίες συνολικής ισχύος άνω των 500 MW. Παράλληλα, κάθε επενδυτής δύναται να καταθέσει αιτήσεις πάνω από το επίπεδο των 250 MW, με την υποχρέωση στη συνέχεια να επιλέξει –μέσα από τις λίστες προτεραιότητας– ποιες υποψήφιες μονάδες θα αποσύρει για να τηρηθεί το πλαφόν. Ως προς τα χρονικά ορόσημα, τα έργα οφείλουν να υποβάλουν «δήλωση ετοιμότητας» περίπου 14–18 μήνες μετά την οριστική προσφορά σύνδεσης. Το κόστος των εγγυητικών επιστολών ορίζεται, ενδεικτικά, στα 200.000 €/MW για έργα στο δίκτυο του ΑΔΜΗΕ και περίπου 50.000 €/MW για το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ. Παράλληλα, προβλέπεται κατηγοριοποίηση έργων ανά ισχύ (π.χ. Α, Β, Γ, Δ) με αντίστοιχες προϋποθέσεις. Η πρόσφατη τροποποιητική υπουργική απόφαση εισάγει πρόσθετες δικλίδες ώστε να προχωρήσουν τα έργα που θα υπαχθούν στο μέτρο. Μέσω μεταβατικών διατάξεων, εξαιρούνται από την παράταση έως 31 Οκτωβρίου οι standalone μπαταρίες για τις οποίες έχουν υποβληθεί ή θα υποβληθούν αιτήσεις στη ΡΑΑΕΥ για Άδεια Αποθήκευσης μετά την 11η Ιουνίου 2025 και μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2025· πρακτικά, δυνατότητα ένταξης εντός του χρόνου της παράτασης έχουν όσοι διαθέτουν πρόσφατα εκδοθείσες άδειες (με αιτήσεις μετά τον κύκλο Ιουνίου). Επιπλέον, αν δεν καλυφθεί το περιφερειακό πλαφόν δυναμικότητας, το υπόλοιπο μπορεί να μεταφερθεί σε άλλη περιοχή, ώστε να μεγιστοποιηθεί η αξιοποίηση του μέτρου. Για κάθε ομάδα έργων θα δημιουργηθεί ξεχωριστή λίστα προτεραιοτήτων, με συνολική ισχύ διπλάσια του επιμέρους πλαφόν, προς ενίσχυση του ανταγωνισμού. Σημαντική αλλαγή αποτελεί και η επιβολή «πέναλτι» στην εγγυητική επιστολή αν επενδυτής αποσύρει αίτηση μετά την ένταξη στη λίστα προτεραιότητας και πριν από τη χορήγηση οριστικής προσφοράς σύνδεσης: σε αυτή την περίπτωση καταπίπτει το 25% υπέρ του ΕΛΑΠΕ, με εξαίρεση τις αποσύρσεις που γίνονται για συμμόρφωση με τα όρια αντισυγκέντρωσης. Μετά τη χορήγηση της οριστικής προσφοράς, οι επενδυτές έχουν τρεις μήνες για να καταθέσουν την Εγγυητική Καλής Εκτέλεσης και Λειτουργίας· διαφορετικά, καταπίπτει εξ ολοκλήρου η αρχική εγγυητική που είχε υποβληθεί με την αίτηση. Η εικόνα που διαμορφώνεται, με εκατοντάδες αιτήματα και αυστηρό πλαίσιο υλοποίησης, δείχνει ότι η αποθήκευση εισέρχεται σε μια νέα φάση. Το ζητούμενο από εδώ και πέρα είναι η ταχύτητα και η συνέπεια στην εφαρμογή, ώστε ο φιλόδοξος στόχος προσθήκης νέας ισχύος έως 4,6 GW να μετατραπεί σε πραγματικές μπαταρίες που θα στηρίξουν τη λειτουργία του συστήματος και θα απελευθερώσουν χώρο για περισσότερη πράσινη ενέργεια.
-
Ρεκόρ επενδυτικού ενδιαφέροντος σημειώθηκε για τις standalone μπαταρίες καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, περισσότερα από 700 αιτήματα υποβλήθηκαν στην πρόσκληση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για χορήγηση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης. Το άνοιγμα των προσφορών ολοκληρώθηκε χθες και η συμμετοχή ξεπέρασε κάθε προσδοκία, με παρουσία όλων των μεγάλων ενεργειακών ομίλων – μεταξύ των οποίων: ΔΕΗ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, METLEN, HELLENiQ ENERGY, MOTOR OIL και FARIA RENEWABLES. Το ενδιαφέρον εκδηλώθηκε τόσο για συνδέσεις στο δίκτυο διανομής όσο και στο ΕΣΜΗΕ, με τον συνολικό διαθέσιμο «ηλεκτρικό χώρο» να ανέρχεται σε 4.700 MW. Η συζήτηση επικεντρώνεται πλέον στη δυνατότητα τήρησης των προθεσμιών και στην επιχειρησιακή επάρκεια της επιτροπής αξιολόγησης να «σηκώσει» τον όγκο των φακέλων χωρίς καθυστερήσεις. Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη χορήγηση της οριστικής προσφοράς σύνδεσης, προβλέπεται προθεσμία τριών μηνών για την κατάθεση Εγγυητικής Επιστολής Καλής Εκτέλεσης και Λειτουργίας. Μάλιστα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, λόγω της «βροχής» αιτημάτων, η διαδικασία δεν κύλησε χωρίς απρόοπτα. Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του ΥΠΕΝ φέρεται να δέχθηκε υπερφόρτωση, προκαλώντας σύγχυση μεταξύ ενδιαφερομένων και αποστολές πολλαπλών emails, ακόμη και για τα ίδια έργα. Επόμενο βήμα είναι η έκδοση υπουργικής απόφασης που θα καθορίσει τη σειρά προτεραιότητας τελικής εξέτασης των αιτήσεων που πληρούν τα κριτήρια. Ο τρέχων κύκλος αφορά merchant, αυτόνομες μπαταρίες με αμιγώς εμπορικούς όρους – χωρίς ταρίφες – με βασικό κίνητρο την προτεραιοποίηση στην κατακύρωση δυναμικότητας. Στόχος είναι να προστεθούν στο σύστημα ως 4,6 GW αποθήκευσης, με το συνολικό όριο των 4.700 MW να κατανέμεται σε 3.800 MW έργων που θα συνδεθούν στο ΕΣΜΗΕ (με ισχύ έως 10 MW ανά μονάδα) και 900 MW στο δίκτυο διανομής (μικρότερης ισχύος ανά έργο). Από τη Δευτέρα αναμένεται να ανοίξουν οι φάκελοι, ώστε να υπάρξει καθαρή εικόνα για την ισχύ που αντιστοιχεί στα αιτήματα. Η αξιολόγηση θα πραγματοποιηθεί από τη Διεύθυνση Ηλεκτρικής Ενέργειας του ΥΠΕΝ σε συνεργασία με τους Διαχειριστές, βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων όπως η γεωγραφική θέση, το σημείο σύνδεσης και η κατηγορία έργου. Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στη χωροθέτηση, ώστε να προκρίνονται λύσεις που αντιμετωπίζουν κορεσμούς και εξυπηρετούν περιοχές με υψηλή διείσδυση ΑΠΕ. Οι όροι της πρόσκλησης Στους όρους της πρόσκλησης περιλαμβάνεται πλαφόν αντισυγκέντρωσης, δηλαδή κανένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν μπορεί να διαθέτει σε λειτουργία μπαταρίες συνολικής ισχύος άνω των 500 MW. Παράλληλα, κάθε επενδυτής δύναται να καταθέσει αιτήσεις πάνω από το επίπεδο των 250 MW, με την υποχρέωση στη συνέχεια να επιλέξει –μέσα από τις λίστες προτεραιότητας– ποιες υποψήφιες μονάδες θα αποσύρει για να τηρηθεί το πλαφόν. Ως προς τα χρονικά ορόσημα, τα έργα οφείλουν να υποβάλουν «δήλωση ετοιμότητας» περίπου 14–18 μήνες μετά την οριστική προσφορά σύνδεσης. Το κόστος των εγγυητικών επιστολών ορίζεται, ενδεικτικά, στα 200.000 €/MW για έργα στο δίκτυο του ΑΔΜΗΕ και περίπου 50.000 €/MW για το δίκτυο του ΔΕΔΔΗΕ. Παράλληλα, προβλέπεται κατηγοριοποίηση έργων ανά ισχύ (π.χ. Α, Β, Γ, Δ) με αντίστοιχες προϋποθέσεις. Η πρόσφατη τροποποιητική υπουργική απόφαση εισάγει πρόσθετες δικλίδες ώστε να προχωρήσουν τα έργα που θα υπαχθούν στο μέτρο. Μέσω μεταβατικών διατάξεων, εξαιρούνται από την παράταση έως 31 Οκτωβρίου οι standalone μπαταρίες για τις οποίες έχουν υποβληθεί ή θα υποβληθούν αιτήσεις στη ΡΑΑΕΥ για Άδεια Αποθήκευσης μετά την 11η Ιουνίου 2025 και μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2025· πρακτικά, δυνατότητα ένταξης εντός του χρόνου της παράτασης έχουν όσοι διαθέτουν πρόσφατα εκδοθείσες άδειες (με αιτήσεις μετά τον κύκλο Ιουνίου). Επιπλέον, αν δεν καλυφθεί το περιφερειακό πλαφόν δυναμικότητας, το υπόλοιπο μπορεί να μεταφερθεί σε άλλη περιοχή, ώστε να μεγιστοποιηθεί η αξιοποίηση του μέτρου. Για κάθε ομάδα έργων θα δημιουργηθεί ξεχωριστή λίστα προτεραιοτήτων, με συνολική ισχύ διπλάσια του επιμέρους πλαφόν, προς ενίσχυση του ανταγωνισμού. Σημαντική αλλαγή αποτελεί και η επιβολή «πέναλτι» στην εγγυητική επιστολή αν επενδυτής αποσύρει αίτηση μετά την ένταξη στη λίστα προτεραιότητας και πριν από τη χορήγηση οριστικής προσφοράς σύνδεσης: σε αυτή την περίπτωση καταπίπτει το 25% υπέρ του ΕΛΑΠΕ, με εξαίρεση τις αποσύρσεις που γίνονται για συμμόρφωση με τα όρια αντισυγκέντρωσης. Μετά τη χορήγηση της οριστικής προσφοράς, οι επενδυτές έχουν τρεις μήνες για να καταθέσουν την Εγγυητική Καλής Εκτέλεσης και Λειτουργίας· διαφορετικά, καταπίπτει εξ ολοκλήρου η αρχική εγγυητική που είχε υποβληθεί με την αίτηση. Η εικόνα που διαμορφώνεται, με εκατοντάδες αιτήματα και αυστηρό πλαίσιο υλοποίησης, δείχνει ότι η αποθήκευση εισέρχεται σε μια νέα φάση. Το ζητούμενο από εδώ και πέρα είναι η ταχύτητα και η συνέπεια στην εφαρμογή, ώστε ο φιλόδοξος στόχος προσθήκης νέας ισχύος έως 4,6 GW να μετατραπεί σε πραγματικές μπαταρίες που θα στηρίξουν τη λειτουργία του συστήματος και θα απελευθερώσουν χώρο για περισσότερη πράσινη ενέργεια. View full είδηση
