Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. NantiaSS

    Νόμος 4495/2017

    Ευχαριστώ πολύ!⭐
  3. Από που το είδες ότι δεν καλύπτονται; Επισυνάπτω απάντηση του helpdesk: Σχετικά με το δεύτερο ερώτημα σας, ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με σχετική διευκρίνιση του ΥΠΕΝ προς το ΤΕΕ η βεβαίωση μηχανικού για εργασίες του άρθρου 30 για το πρόγραμμα "εξοικονομώ 2023" (όχι το πρόγραμμα εξοικονομώ 2021) είναι επιλέξιμη δαπάνη στο πλαίσιο του προγράμματος "εξοικονομώ 2023". Σημειώστε ότι τα όρια της αμοιβής της βεβαίωσης καθορίζετε στον οδηγό του προγράμματος αναλυτικά. Παρακαλούμε δείτε την ενότητα 4.2 Επιλέξιμος Προϋπολογισμός λοιπών δαπανών.
  4. Καλησπέρα, αν κατάλαβα καλά θες να φτιάξεις κάτι σαν μπαζωμένο εξώστη ή περιτοίχιση τμήματος του προκηπίου; Αυτό δεν γίνεται προφανώς με ΕΕΔΜΚ και θέλει και κανονική άδεια, ενώ μπορεί να μην γίνεται κιόλας (πχ. αν η άδεια είναι σχετικά καινούργια και υπάρχει έλεγχος φύτευσης). Εφόσον θα τροποποιηθούν μελέτες χρειάζεται να υποβληθούν νέες, άρα μιλάμε για ύδρευση, αποχ/ση, ηλεκτρικά και ότι γενικά αλλάζει. Τα ηλεκτρολογικά τα υπόγραφει συν/φος κατάλληλος ειδικότητας (πχ. ΜΜ/ΗΜ).
  5. Σήμερα
  6. Ο μεγάλος διαγωνισμός για την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, έχει προσελκύσει εύλογα το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων παικτών της εγχώριας κατασκευαστικής αγοράς. Ήδη μεγάλοι εργολάβοι έχουν συστρατευθεί για τη διεκδίκηση του έργου, με τις ισχυρές κοινοπραξίες: ΤΕΡΝΑ – REDEX και ΑΒΑΞ – ΜΕΤΚΑ. Το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στον όμιλο ΑΚΤΩΡ που συμπληρώνει το πάζλ και για τον οποίο απομένει να φανεί το επόμενο διάστημα αν θα συμπράξει με άλλον όμιλο ή θα επιλέξει να κατέβει αυτόνομα, αξιοποιώντας την εκτενή εμπειρία του σε έργα αντίστοιχου μεγέθους. Σημειώνεται πως ΤΕΡΝΑ και REDEX, έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες στο αεροδρόμιο στο πλαίσιο του έργου των 188 εκατ. που έχουν αναλάβει για την κατασκευή πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και νέου πολυώροφου πάρκινγκ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαγωνιστική διαδικασία για το κυρίως έργο, προϋπολογισμού 1 δισ. βρίσκεται σε προετοιμασία, με τις μελέτες να έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά, ενώ τα πρώτα επίσημα στοιχεία και οι οριστικές αποφάσεις αναμένονται στις αρχές Αυγούστου, μέσα από σχετικές ανακοινώσεις του ΔΑΑ. Παρ’ όλα αυτά, το πιθανότερο σενάριο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2026. Η διαδικασία προβλέπει επίσης στενή συνεργασία των υποψηφίων με τη σχεδιαστική ομάδα, καθώς η επέκταση του τερματικού σταθμού περιλαμβάνει πλήθος επιμέρους έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν με υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός προβλέπει δύο φάσεις – η πρώτη αφορά τη «Πρώιμη Εμπλοκή Αναδόχου» (Early Contractor Involvement – E.C.I.), και η δεύτερη την κύρια φάση της κατασκευής, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός αφορά ενιαία εργολαβία καθώς δεν είναι εύκολο να «σπάσει» το έργο σε μικρότερα τμήματα. Κύριος στόχος είναι η επέκταση να γίνει χωρίς καμία διακοπή στη λειτουργία του αεροδρομίου. Ειδικότερα, η εν λόγω αναβάθμιση αφορά την επέκταση του κύριου και του δορυφορικού τερματικού σταθμού και αποσκοπεί στην αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του αεροδρομίου στους 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032. Ο σχεδιασμός του έργου έχει προχωρήσει σημαντικά και βασίζεται στη συνεργασία διεθνών και ελληνικών γραφείων καθώς την αρχιτεκτονική μελέτη υπογράφει η κοινοπραξία «Anemos», η οποία αποτελείται από τα γραφεία Grimshaw, Haptic και K-Studio. Η επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών περιλαμβάνει την προσθήκη νέων κτιρίων στα βόρεια και νότια του υφιστάμενου αεροσταθμού, με βασικά χαρακτηριστικά τη μεγάλη γυάλινη πρόσοψη με βιοκλιματικά σκίαστρα, την ανοιχτή τριώροφη πλατεία με μεσογειακή φύτευση και την κυρτή είσοδο που θα λειτουργεί ως ενιαίος δημόσιος χώρος υποδοχής. Ο νέος σχεδιασμός δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητα, με διακριτές ζώνες επιβατών, φυσικό φως, φυτεμένα αίθρια και σύνδεση του δορυφορικού σταθμού με τον κεντρικό μέσω σήραγγας. Το έργο εφαρμόζει τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και στοχεύει στην πιστοποίηση LEED Gold, ενσωματώνοντας παθητικά ενεργειακά συστήματα, ανανεώσιμες πηγές και έξυπνα δίκτυα υποδομών. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – REDEX ξεκινούν εργασίες Την ίδια ώρα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρώτο μεγάλο πακέτο έργων που σχετίζεται με την επικείμενη επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού προϋπολογισμού 188 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό, που λειτουργεί ως προπομπός για την επερχόμενη μεγάλη κατασκευαστική φάση, περιλαμβάνει την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και ενός σύγχρονου πολυώροφου πάρκινγκ. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – REDEX, η οποία ανέλαβε το συμβόλαιο μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2025. Οι εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο έχουν ήδη ξεκινήσει, με τη λειτουργία του υφιστάμενου πάρκινγκ μικρής διάρκειας να διακόπτεται από τις 10 Ιουλίου. Η ολοκλήρωση και των δύο αυτών έργων έχει ορίζοντα το δεύτερο τρίμηνο του 2027, ενώ η πλήρης διάρκεια της σύμβασης, που περιλαμβάνει και τη φάση συντήρησης, φτάνει έως τα μέσα του 2029. Η πρώτη εργολαβία, αξίας 88 εκατ. ευρώ, αφορά την ανέγερση επταώροφου κτιρίου στάθμευσης, ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο Sofitel και πλησίον της πεζογέφυρας. Το νέο πάρκινγκ θα αναπτυχθεί σε επιφάνεια 98.600 τ.μ. και θα προσφέρει 3.365 θέσεις. Τα δύο χαμηλότερα επίπεδα προορίζονται για εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, με υποστηρικτικές λειτουργίες όπως γραφεία και πλυντήρια, ενώ οι πέντε υπόλοιποι όροφοι θα καλύπτουν ανάγκες βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας στάθμευσης. Θα περιλαμβάνονται και υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας τον πράσινο χαρακτήρα του έργου. Το δεύτερο κομμάτι της εργολαβίας, ύψους 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη δημιουργία νέας πίστας στη βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου, με 32 θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη τύπου C και δύο επιπλέον θέσεις για μεγαλύτερα αεροσκάφη τύπου E. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή δύο φυσούνων επιβίβασης και ενός σταθμού εξυπηρέτησης αεροσκαφών 4.860 τ.μ., ενώ η συνολική επιφάνεια ανάπτυξης φτάνει τα 260.000 τ.μ. Οι επενδύσεις προχωρούν σε πρώτη φάση με εξασφαλισμένο δανεισμό ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ και έσοδα 240 εκατ. από το προαιρετικό πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος. View full είδηση
  7. Ο μεγάλος διαγωνισμός για την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, έχει προσελκύσει εύλογα το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων παικτών της εγχώριας κατασκευαστικής αγοράς. Ήδη μεγάλοι εργολάβοι έχουν συστρατευθεί για τη διεκδίκηση του έργου, με τις ισχυρές κοινοπραξίες: ΤΕΡΝΑ – REDEX και ΑΒΑΞ – ΜΕΤΚΑ. Το ενδιαφέρον πλέον στρέφεται στον όμιλο ΑΚΤΩΡ που συμπληρώνει το πάζλ και για τον οποίο απομένει να φανεί το επόμενο διάστημα αν θα συμπράξει με άλλον όμιλο ή θα επιλέξει να κατέβει αυτόνομα, αξιοποιώντας την εκτενή εμπειρία του σε έργα αντίστοιχου μεγέθους. Σημειώνεται πως ΤΕΡΝΑ και REDEX, έχουν ήδη ξεκινήσει εργασίες στο αεροδρόμιο στο πλαίσιο του έργου των 188 εκατ. που έχουν αναλάβει για την κατασκευή πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και νέου πολυώροφου πάρκινγκ. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαγωνιστική διαδικασία για το κυρίως έργο, προϋπολογισμού 1 δισ. βρίσκεται σε προετοιμασία, με τις μελέτες να έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά, ενώ τα πρώτα επίσημα στοιχεία και οι οριστικές αποφάσεις αναμένονται στις αρχές Αυγούστου, μέσα από σχετικές ανακοινώσεις του ΔΑΑ. Παρ’ όλα αυτά, το πιθανότερο σενάριο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού τοποθετείται χρονικά στις αρχές του 2026. Η διαδικασία προβλέπει επίσης στενή συνεργασία των υποψηφίων με τη σχεδιαστική ομάδα, καθώς η επέκταση του τερματικού σταθμού περιλαμβάνει πλήθος επιμέρους έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν με υψηλό βαθμό πολυπλοκότητας. Ειδικότερα, ο διαγωνισμός προβλέπει δύο φάσεις – η πρώτη αφορά τη «Πρώιμη Εμπλοκή Αναδόχου» (Early Contractor Involvement – E.C.I.), και η δεύτερη την κύρια φάση της κατασκευής, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες ο διαγωνισμός αφορά ενιαία εργολαβία καθώς δεν είναι εύκολο να «σπάσει» το έργο σε μικρότερα τμήματα. Κύριος στόχος είναι η επέκταση να γίνει χωρίς καμία διακοπή στη λειτουργία του αεροδρομίου. Ειδικότερα, η εν λόγω αναβάθμιση αφορά την επέκταση του κύριου και του δορυφορικού τερματικού σταθμού και αποσκοπεί στην αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του αεροδρομίου στους 40 εκατ. επιβάτες έως το 2032. Ο σχεδιασμός του έργου έχει προχωρήσει σημαντικά και βασίζεται στη συνεργασία διεθνών και ελληνικών γραφείων καθώς την αρχιτεκτονική μελέτη υπογράφει η κοινοπραξία «Anemos», η οποία αποτελείται από τα γραφεία Grimshaw, Haptic και K-Studio. Η επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών περιλαμβάνει την προσθήκη νέων κτιρίων στα βόρεια και νότια του υφιστάμενου αεροσταθμού, με βασικά χαρακτηριστικά τη μεγάλη γυάλινη πρόσοψη με βιοκλιματικά σκίαστρα, την ανοιχτή τριώροφη πλατεία με μεσογειακή φύτευση και την κυρτή είσοδο που θα λειτουργεί ως ενιαίος δημόσιος χώρος υποδοχής. Ο νέος σχεδιασμός δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα και τη βιωσιμότητα, με διακριτές ζώνες επιβατών, φυσικό φως, φυτεμένα αίθρια και σύνδεση του δορυφορικού σταθμού με τον κεντρικό μέσω σήραγγας. Το έργο εφαρμόζει τις αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού και στοχεύει στην πιστοποίηση LEED Gold, ενσωματώνοντας παθητικά ενεργειακά συστήματα, ανανεώσιμες πηγές και έξυπνα δίκτυα υποδομών. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – REDEX ξεκινούν εργασίες Την ίδια ώρα σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρώτο μεγάλο πακέτο έργων που σχετίζεται με την επικείμενη επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, συνολικού προϋπολογισμού 188 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό, που λειτουργεί ως προπομπός για την επερχόμενη μεγάλη κατασκευαστική φάση, περιλαμβάνει την κατασκευή νέας πίστας στάθμευσης αεροσκαφών και ενός σύγχρονου πολυώροφου πάρκινγκ. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – REDEX, η οποία ανέλαβε το συμβόλαιο μέσω διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2025. Οι εργασίες οι οποίες βρίσκονται σε πολύ αρχικό στάδιο έχουν ήδη ξεκινήσει, με τη λειτουργία του υφιστάμενου πάρκινγκ μικρής διάρκειας να διακόπτεται από τις 10 Ιουλίου. Η ολοκλήρωση και των δύο αυτών έργων έχει ορίζοντα το δεύτερο τρίμηνο του 2027, ενώ η πλήρης διάρκεια της σύμβασης, που περιλαμβάνει και τη φάση συντήρησης, φτάνει έως τα μέσα του 2029. Η πρώτη εργολαβία, αξίας 88 εκατ. ευρώ, αφορά την ανέγερση επταώροφου κτιρίου στάθμευσης, ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο Sofitel και πλησίον της πεζογέφυρας. Το νέο πάρκινγκ θα αναπτυχθεί σε επιφάνεια 98.600 τ.μ. και θα προσφέρει 3.365 θέσεις. Τα δύο χαμηλότερα επίπεδα προορίζονται για εταιρείες ενοικίασης οχημάτων, με υποστηρικτικές λειτουργίες όπως γραφεία και πλυντήρια, ενώ οι πέντε υπόλοιποι όροφοι θα καλύπτουν ανάγκες βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας στάθμευσης. Θα περιλαμβάνονται και υποδομές φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύοντας τον πράσινο χαρακτήρα του έργου. Το δεύτερο κομμάτι της εργολαβίας, ύψους 100 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη δημιουργία νέας πίστας στη βορειοδυτική πλευρά του αεροδρομίου, με 32 θέσεις στάθμευσης για αεροσκάφη τύπου C και δύο επιπλέον θέσεις για μεγαλύτερα αεροσκάφη τύπου E. Το έργο περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή δύο φυσούνων επιβίβασης και ενός σταθμού εξυπηρέτησης αεροσκαφών 4.860 τ.μ., ενώ η συνολική επιφάνεια ανάπτυξης φτάνει τα 260.000 τ.μ. Οι επενδύσεις προχωρούν σε πρώτη φάση με εξασφαλισμένο δανεισμό ύψους 800 εκατομμυρίων ευρώ και έσοδα 240 εκατ. από το προαιρετικό πρόγραμμα επανεπένδυσης μερίσματος.
  8. @Pavlos33 Καλημέρα, πρόκειται για αυθαίρετη διάνοιξη ανοιγμάτων (κατ. 4) και μετατόπιση / αλλαγή διαστάσεων ανοιγμάτων (κατ. 3)
  9. @ppanag σε ευχαριστώ πολύ για την ανάλυση, ήταν πραγματικά πολύ χρήσιμη. Μοιάζει λοιπόν ότι το ΔΚ της ΟΑ της νομιμοποίησης του υπογείου στέκει, επομένως θα βασιστώ σε αυτό. Μια διευκρίνιση μόνο στην κατακλείδα σου: ο ΣΔ μειώθηκε, από 3Χ0,5 σε 3Χ0,4, επομένως οι γείτονες χτίζουν λιγότερο. Και μου έκανε εντύπωση όπως ξανάγραψα, που ένα χρόνο πριν κατά την έκδοση ΟΑ για τον Α' όροφο, ο συντάξας μηχανικός αγνόησε αυτό τον τρόπο υπολογισμού και δεν ενέταξε το ισόγειο στον παλαιό ΣΔ. Τεσπα, είναι πια αρχαία ιστορία. Ευχαριστώ άπαντες για την άμεση βοήθεια, καλό Αύγουστο σε όλους!
  10. Καλημέρα σε όλους, Όσοι είστε διακοπές εύχομαι να περνάτε καλά και όσοι έχετε μείνει στην πόλη καλή δύναμη. Έχω την εξής περίπτωση, η οποία γενικά φαίνεται απλή και κλασική. Δηλαδή ένα μεγάλο ισόγειο κατάστημα που ο ιδιοκτήτης θέλει να το κάνει 2 κατοικίες. Όλη η οικοδομή είναι δική του οπότε δεν χρειάζεται συναίνεση για την αλλαγή της όψης. Βγάζω και άδεια ΜΚ για τις εσωτερικές διαρρυθμίσεις και όλα καλά. Αυτός θέλει όμως να βγάλει και μπαλκόνια έστω μικρά. Δηλαδή κλείσιμο μπροστά πέραν της οικοδομικής. Φανταστείτε να είναι προβολή του α ορόφου και ας είναι και μικρότερα σε πλάτος. Γίνεται αυτό; Και όσον αφορά στην ΜΚ τώρα πρέπει να κατατεθεί και ηλεκτρολογική μελέτη λόγω διαχωρισμού και δημιουργία επιμέρους δωματίων και αν ναι ποιος μπορεί να την υπογράψει; Μόνο ηλεκτρολόγος;
  11. Χθες
  12. Εξαρτάται τι είδους αυθαιρεσίες είναι αυτές που έχεις εντάξεις στην κατηγορία 3. Στο άρθρο 100 δεν εντάσσονται αυθαίρετες κατασκευές που αντιστοιχούν σε επιφάνεια χώρου εκτός από αυτές που ρητά αναφέρονται (π.χ ΗΧ, κιόσκια, στέγαστρα κλπ). Άρα, αν π.χ έχεις αυθαίρετη αποθήκη κατηγορίας 3, αυτή δεν μπορεί να υπαχθεί στο άρθρο 100 σε μια λοιπή παράβαση.
  13. @Pavlos33 Σας ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση, πρόκειται για οριζόντια ιδιοκτησία, πράγματι. Οπότε θα μπορούσα να τακτοποιήσω την διάνοιξη ανοιγμάτων που έχω «εντάξει» στην κατηγορία 4 μαζί με παραβάσεις της Κατηγορίας 3 με αναλυτικό; Από ότι καταλαβαίνω θα χρειαστεί να ανήκουν στην ίδια κατηγορία ή να πρόκειται για παραβάσεις της Κατ.3 με περιπτώσεις της παρ. 5 Αρ. 100
  14. @Mariella Καλησπέρα. Δεν έχεις διευκρινίσει αν το ακίνητο είναι οριζόντια ιδιοκτησία. Αν ο νέος χώρος βρίσκεται εντός του νομίμου περιγράμματος της Ο.Ι, τότε έχεις αλλαγή εσωτερικής διαρρύθμισης. Ναι μεν δεν αποτελεί αυθαιρεσία πλην, θα το αναφέρεις και θα το αποτυπώσεις στη νέα κάτοψη αποτύπωσης που θα κάνεις. Το Ε9 μια χαρά σε καλύπτει ως αποδεικτικό, αρκεί να το τροποποιήσει ο ιδιοκτήτης μέσω του λογιστή του για να φαίνεται το σωστό εμβαδόν (αυτό που θα μετρήσεις) και η σωστή παλαιότητα (αν δεν είναι σωστή). Αν έχεις και αλλαγή όψεων (πχ αλλαγές διαστάσεων εξωτερικών ανοιγμάτων, νέα ανοίγματα ή καταργηθέντα κλπ) μπορείς με αναλυτικό άρθρο 100.
  15. (Μεταφέρθηκε στο παρόν θέμα. Pavlos 33) Καλησπέρα συνάδελφοι, Σε υπόθεση τακτοποίησης υπάρχει ένας μικρός εσωτερικός χώρος εντός κατοικίας (2,5 τ.μ. ) από τοίχους γυψοσανίδας και ψευδοροφή όπως επίσης και δύο ανοίγματα που δεν φαίνονται στα σχέδια της άδειας. Θα μπορούσα να εντάξω τον χώρο από γυψοσανίδα στην κατηγορία 1.β. του αρ. 30 Ν.4495/17 ως «β) μικρής έκτασης εσωτερικές επισκευές ή διασκευές που δεν μεταβάλλουν τη φέρουσα κατασκευή του κτιρίου, […]» ; Επίσης, για την απόδειξη του χρόνου κατασκευής των ανοιγμάτων οι αεροφωτογραφίες θεωρώ πως δεν καλύπτουν την συγκεκριμένη περίπτωση μιας και δεν διακρίνονται. Τα δημόσια έγγραφα (Ε9 ) και πάλι δεν αποτελούν αποδεικτικό στοιχείο. Υπάρχει κάποιο άλλο στοιχείο που θα μπορούσα να καταθέσω; Τέλος, όσον αφορά στο εμβαδόν των ανοιγμάτων ως αυθαίρετων κατασκευών, υπολογίζω την επιφάνεια που καλύπτουν σε όψη; Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τον χρόνο σας,
  16. Λες: "..Το πρόβλημα είναι ότι το κτίριο έχει υπόγειο το οποίο δεν λαμβάνουν υπόψιν τους κατά την έκδοση της απόφασης...", οπότε: Αν η αίτηση είχε τίτλο και Τεχνική Έκθεση με σαφή περιγραφή του κτιρίου (π.χ. Κατεδάφιση ισογείου κτίσματος και καθαίρεση υπογείου" και περιγραφόταν αναλυτικά ο τρόπος καθαίρεσης του υπογείου, τότε η απάντηση της Αρχαιολογίας είναι αρνητική ως προς το Υπόγειο. Αν από την αίτηση δεν προέκυπτε η ύπαρξη του υπογείου ή δεν περιγραφόταν ο τρόπος που θα γίνουν οι εργασίες καθαίρεσης του υπογείου ή ήταν γενικά ασαφής στην περιγραφή του κτιρίου τότε θα πρέπει να ακολουθήσει και νέο αίτημα για κατεδάφιση άλλων χώρων που δεν περιγράφονταν στην πρώτη αίτηση.
  17. Καλησπέρα, Μπορείτε να μου πείτε την τιμή ζώνης για Χ: 142702.43 και Υ: 4402635.65 ;; Ευχαριστώ.
  18. Καλησπέρα σας Θα ήθελα να μάθω τιμή ζώνης για ακίνητο επί της οδού Γ.Παπανδρέου 11 & Κρήνης στο Βύρωνα (Αθηνών) ,Τ.Κ.16231 με συντεταγμένες ΕΓΣΑ Χ: 478654,882 Y: 4201150,861 Σας ευχαριστω
  19. Στην καρδιά της Μπουχάρα, όπου κάποτε τα καραβάνια εμπορεύονταν μετάξι και μπαχαρικά κάτω από τον ήλιο της ερήμου, κάτι νέο σιγοβράζει και όλα ξεκινούν με μια συνταγή. Από τις 5 Σεπτεμβρίου έως τις 20 Νοεμβρίου 2025, αυτή η Δημιουργική Πόλη της UNESCO θα φιλοξενήσει την εναρκτήρια Μπιενάλε της Μπουχάρα, ένα δεκαήμερο ταξίδι σύγχρονης τέχνης, κοινοτικών τελετουργιών και γαστρονομικών αφηγήσεων. Με τίτλο "Συνταγές για ραγισμένες καρδιές", η Μπιενάλε μετατρέπει μια πόλη θρύλων σε μια ζωντανή σκηνή όπου η θλίψη, η μνήμη και η χαρά επαναπροσδιορίζονται μέσω του φαγητού, της μουσικής, της ποίησης και της χειροτεχνίας. Σε επιμέλεια της διεθνούς καλλιτεχνικής προσωπικότητας Diana Campbell και κατ' εντολή της Gayane Umerova, προέδρου του Ιδρύματος Ανάπτυξης Τέχνης και Πολιτισμού του Ουζμπεκιστάν (ACDF), η Μπιενάλε περιλαμβάνει πάνω από 70 παραγγελίες που δημιουργήθηκαν στο Ουζμπεκιστάν, ενεργοποιώντας μαδρασάδες και καραβανσεράι αιώνων με τρόπους που η Μπουχάρα δεν έχει ξαναδεί. "Η Μπουχάρα έχει διαμορφώσει τον κόσμο και στο παρελθόν: μέσω της γνώσης, της χειροτεχνίας και των ανταλλαγών", λέει η Umerova. "Αυτή η Μπιενάλε είναι ένας τρόπος να της δώσουμε τα εργαλεία για να το ξανακάνει, μέσω της δημιουργικότητας και του διαλόγου". Ουζμπεκικά χαλιά που πωλούνται στη Μπουχάρα Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Δεν είναι απλώς μια έκθεση. Μια αισθητηριακή τελετουργία Αντί να ανοίξει με ένα κόκκινο χαλί ή έναν τοίχο γκαλερί, η Μπιενάλε ξεκινά με το άρωμα της ζύμωσης. Στο Cafe Oshqozon, ο βουδιστής μοναχός και σεφ Jeong Kwan θα ετοιμάσει kimchi την πρώτη ημέρα - μόνο για να το ξεθάψει ξανά δέκα εβδομάδες αργότερα για ένα τελικό γεύμα, ωριμασμένο από τον χρόνο και τη σιωπή. Τοποθεσία της Μπιενάλε της Μπουχάρα, Cafe Oshqozon Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Είναι μια μεταφορά για την ίδια την εκδήλωση. Το "Συνταγές για ραγισμένες καρδιές" διερευνά πώς ο χρόνος, η παράδοση και η φροντίδα μπορούν να θεραπεύσουν. Κάθε στοιχείο - από το φαγητό μέχρι τη γλυπτική, τα υφάσματα και τον ήχο - αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πειράματος συναισθηματικής αποκατάστασης. Η Νταϊάνα Κάμπελ, γνωστή για το έργο της στη Σύνοδο Κορυφής Τέχνης της Ντάκα το αποκαλεί μια "πολυαισθητηριακή πανδαισία που έχει τις ρίζες της στο πνεύμα φιλοξενίας και το διανοητικό βάθος της Μπουχάρα". Και προσθέτει: "Δεν κοιτάς απλώς την τέχνη. Τη μυρίζεις, τη γεύεσαι, την αισθάνεσαι στα χέρια και τα κόκαλά σου". Από το αλάτι και τη ζάχαρη στον πηλό και τον κώδικα Τα έργα τέχνης καλύπτουν διάφορους κλάδους και γεωγραφίες. Η αιγυπτιακής καταγωγής καλλιτέχνης τροφίμων Laila Gohar δημιουργεί αναμνήσεις μέσω του Navat, ενός παραδοσιακού κρυστάλλου ζάχαρης που παρασκευάζεται από σαφράν και χυμό σταφυλιού. Η Κολομβιανή καλλιτέχνης Delcy Morelos κατασκευάζει έναν θόλο από χώμα, άμμο και μπαχαρικά. Η Ουζμπέκα καλλιτέχνης Oyjon Khayrullaeva, σε συνεργασία με τον κεραμίστα Abdurauf Taxirov, κατασκευάζει ψηφιδωτά όργανα - ένα στομάχι πάνω από την είσοδο της καφετέριας, πνεύμονες και καρδιές τοποθετημένες σε όλη την πόλη που συνδέουν τους χώρους ως μέρη ενός συλλογικού σώματος. Και έπειτα υπάρχει ο Subodh Gupta, ο οποίος επαναχρησιμοποιεί σμάλτα από παραδοσιακές κουζίνες σε έναν πανύψηλο θόλο, μέσα στον οποίο οι επισκέπτες τρώνε πιάτα που συνδέουν την Ινδία και το Ουζμπεκιστάν. "Πρόκειται για την κατάρρευση της απόστασης - μεταξύ χωρών, μεταξύ κλάδων, μεταξύ ανθρώπων", λέει. Όλα τα έργα κατασκευάζονται στο Ουζμπεκιστάν, πολλά σε συνεργασία με τοπικούς τεχνίτες. "Αυτό ήταν αδιαπραγμάτευτο", λέει η Umerova. "Δεν θέλαμε μια έκθεση τέχνης. Θέλαμε κάτι που να μιλάει από εδώ, ακόμη και όταν φτάνει στον κόσμο". Στο επίκεντρο της Μπιενάλε βρίσκεται το House of Softness, μια μετατροπή του Madrasa Gavkushon του 16ου αιώνα σε χώρο για δημόσια προγράμματα, εργαστήρια για παιδιά και παραμύθια. Ο καλλιτέχνης και αρχιτέκτονας Suchi Reddy σχεδίασε ένα προστατευτικό στέγαστρο εμπνευσμένο από το ουζμπεκικό ikat που ρίχνει μοτίβα θεραπείας στην αυλή. Εδώ, ένα τριήμερο συμπόσιο με τίτλο "Η τέχνη της επιδιόρθωσης" θα συγκεντρώσει στοχαστές, ιστορικούς και καλλιτέχνες για να εξερευνήσουν την επιδιόρθωση ως φυσική και πολιτική πράξη. "Η διαγραφή είναι μια μορφή σπαραγμού", λέει η Aziza Izamova, μια Ουζμπέκα μελετήτρια στο Χάρβαρντ που ηγείται της εκδήλωσης. "Και έτσι, η επιδιόρθωση για να θυμηθούμε - είναι μια πράξη αντίστασης". Artist Nomin Zezegmaa at the façade of the Khoja Kalon Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Νέοι επιμελητές από όλη την Ασία θα συγκεντρωθούν επίσης στη Μπουχάρα για ένα εργαστήριο σχετικά με τον τρόπο ανάθεσης έργων που δεν υπάρχουν ακόμη. Είναι ένα κατάλληλο μάθημα για μια πόλη που αναδιαμορφώνει το μέλλον της. Η μουσική, επίσης, ρέει στις φλέβες της Μπιενάλε. Κάθε πανσέληνος θα σηματοδοτείται από ένα τελετουργικό τελετουργικό karnay - το μακρύ ουζμπεκικό κέρας που χρησιμοποιείται στους γάμους για να καλέσει συμβολικά νερό στην έρημο. Αυτές οι παραστάσεις, υπό την καθοδήγηση των Himali Singh Soin και David Soin Tappeser, συγχωνεύουν την τοπική παράδοση με την παγκόσμια περιβαλλοντική συνείδηση. Αλλού, η Φιλαρμονική της Μπουχάρα θα συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Tarek Atoui, φέρνοντας κοντά τις αραβικές και τις μουσικές παραδόσεις της Κεντρικής Ασίας. Εβδομαδιαίες πομπές στους δρόμους και αυθόρμητες παραστάσεις θα ζωντανέψουν την πόλη με ρυθμό και μνήμη. Το φαγητό δεν είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, είναι η ψυχή της Μπιενάλε. Από τις τελετουργίες ζύμωσης μέχρι τα νομαδικά δημητριακά, τα γεύματα έχουν σχεδιαστεί για να εξερευνήσουν την απώλεια, την ανθεκτικότητα και το ανήκειν. Ουζμπέκοι σεφ όπως ο Bahriddin Chustiy και ο Pavel Georganov θα μοιραστούν πιάτα εμποτισμένα με μνήμη, ενώ προσκεκλημένοι σεφ όπως η Fatmata Binta από τη Σιέρα Λεόνε και η Zuri Camille de Souza από την Ινδία θα συνδέσουν τις ουζμπέκικες παραδόσεις με τη δυτικοαφρικανική και τη γαστρονομική κληρονομιά του Goan. Η τελευταία εβδομάδα φιλοξενεί το Φεστιβάλ Πολιτισμών Ρυζιού, με ρύζι plov, paella, pulao και jollof μαγειρεμένο στην ύπαιθρο, περιτριγυρισμένο από ιστορίες και τραγούδια. "Δεν πρόκειται για υψηλή γαστρονομία", λέει η Umerova. "Πρόκειται για το πώς μαζευόμαστε, πώς θεραπευόμαστε, πώς θυμόμαστε - μέσω του φαγητού". Οι εσωτερικοί χώροι του Ayozjon Caravansaray Ευγενική προσφορά του Ιδρύματος Ανάπτυξης Τέχνης και Πολιτισμού του Ουζμπεκιστάν Γιατί Μπουχάρα; "Η Μπουχάρα δεν είναι ένα σκηνικό", λέει η Umerova. "Είναι ο πρωταγωνιστής". Για πάνω από δύο χιλιετίες, η πόλη υπήρξε κέντρο πνευματικών, επιστημονικών και καλλιτεχνικών ανταλλαγών. Ωστόσο, στον σύγχρονο κόσμο της τέχνης, παρέμεινε περιθωριακή, μέχρι τώρα. Η Μπιενάλε αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης εθνικής στρατηγικής για την επανένταξη του Ουζμπεκιστάν στα παγκόσμια πολιτιστικά δίκτυα. Με την υποστήριξη του Προέδρου Shavkat Mirziyoyev, το ACDF έχει δρομολογήσει έργα αποκατάστασης, μουσεία και δημιουργικές πλατφόρμες σε ολόκληρη τη χώρα και διεθνώς, συμπεριλαμβανομένου του περιπτέρου της Μπιενάλε της Βενετίας και της Expo 2025 στην Οσάκα. Ceiling detail of a building in Bukhara Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation "Αυτό δεν είναι ήπια ισχύς", επιμένει η Ουμέροβα. "Είναι δομική δύναμη. Ο πολιτισμός δημιουργεί θέσεις εργασίας. Διαμορφώνει το μέλλον. Χτίζει ταυτότητα που δεν είναι αντιδραστική ή νοσταλγική - αλλά ζωντανή, γενναιόδωρη και προσανατολισμένη προς το μέλλον". Η Μπουχάρα είναι προσβάσιμη με τρένο υψηλής ταχύτητας από την Τασκένδη και τη Σαμαρκάνδη, με μπουτίκ ξενοδοχεία και ξενώνες που βρίσκονται ανάμεσα στην αρχιτεκτονική της που έχει χαρακτηριστεί μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO. Η Μπιενάλε είναι εντελώς δωρεάν και ανοιχτή στο κοινό. Οι ξένοι επισκέπτες μπορούν να περιμένουν ένα συναρπαστικό πρόγραμμα στα ουζμπεκικά, ρωσικά και αγγλικά, καθώς και μια γαστρονομική σκηνή όπου η ιστορία σερβίρεται με κάθε πιάτο. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση bukharabiennial.uz/en και στο Instagram στο @bukhara.biennial. View full είδηση
  20. Στην καρδιά της Μπουχάρα, όπου κάποτε τα καραβάνια εμπορεύονταν μετάξι και μπαχαρικά κάτω από τον ήλιο της ερήμου, κάτι νέο σιγοβράζει και όλα ξεκινούν με μια συνταγή. Από τις 5 Σεπτεμβρίου έως τις 20 Νοεμβρίου 2025, αυτή η Δημιουργική Πόλη της UNESCO θα φιλοξενήσει την εναρκτήρια Μπιενάλε της Μπουχάρα, ένα δεκαήμερο ταξίδι σύγχρονης τέχνης, κοινοτικών τελετουργιών και γαστρονομικών αφηγήσεων. Με τίτλο "Συνταγές για ραγισμένες καρδιές", η Μπιενάλε μετατρέπει μια πόλη θρύλων σε μια ζωντανή σκηνή όπου η θλίψη, η μνήμη και η χαρά επαναπροσδιορίζονται μέσω του φαγητού, της μουσικής, της ποίησης και της χειροτεχνίας. Σε επιμέλεια της διεθνούς καλλιτεχνικής προσωπικότητας Diana Campbell και κατ' εντολή της Gayane Umerova, προέδρου του Ιδρύματος Ανάπτυξης Τέχνης και Πολιτισμού του Ουζμπεκιστάν (ACDF), η Μπιενάλε περιλαμβάνει πάνω από 70 παραγγελίες που δημιουργήθηκαν στο Ουζμπεκιστάν, ενεργοποιώντας μαδρασάδες και καραβανσεράι αιώνων με τρόπους που η Μπουχάρα δεν έχει ξαναδεί. "Η Μπουχάρα έχει διαμορφώσει τον κόσμο και στο παρελθόν: μέσω της γνώσης, της χειροτεχνίας και των ανταλλαγών", λέει η Umerova. "Αυτή η Μπιενάλε είναι ένας τρόπος να της δώσουμε τα εργαλεία για να το ξανακάνει, μέσω της δημιουργικότητας και του διαλόγου". Ουζμπεκικά χαλιά που πωλούνται στη Μπουχάρα Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Δεν είναι απλώς μια έκθεση. Μια αισθητηριακή τελετουργία Αντί να ανοίξει με ένα κόκκινο χαλί ή έναν τοίχο γκαλερί, η Μπιενάλε ξεκινά με το άρωμα της ζύμωσης. Στο Cafe Oshqozon, ο βουδιστής μοναχός και σεφ Jeong Kwan θα ετοιμάσει kimchi την πρώτη ημέρα - μόνο για να το ξεθάψει ξανά δέκα εβδομάδες αργότερα για ένα τελικό γεύμα, ωριμασμένο από τον χρόνο και τη σιωπή. Τοποθεσία της Μπιενάλε της Μπουχάρα, Cafe Oshqozon Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Είναι μια μεταφορά για την ίδια την εκδήλωση. Το "Συνταγές για ραγισμένες καρδιές" διερευνά πώς ο χρόνος, η παράδοση και η φροντίδα μπορούν να θεραπεύσουν. Κάθε στοιχείο - από το φαγητό μέχρι τη γλυπτική, τα υφάσματα και τον ήχο - αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου πειράματος συναισθηματικής αποκατάστασης. Η Νταϊάνα Κάμπελ, γνωστή για το έργο της στη Σύνοδο Κορυφής Τέχνης της Ντάκα το αποκαλεί μια "πολυαισθητηριακή πανδαισία που έχει τις ρίζες της στο πνεύμα φιλοξενίας και το διανοητικό βάθος της Μπουχάρα". Και προσθέτει: "Δεν κοιτάς απλώς την τέχνη. Τη μυρίζεις, τη γεύεσαι, την αισθάνεσαι στα χέρια και τα κόκαλά σου". Από το αλάτι και τη ζάχαρη στον πηλό και τον κώδικα Τα έργα τέχνης καλύπτουν διάφορους κλάδους και γεωγραφίες. Η αιγυπτιακής καταγωγής καλλιτέχνης τροφίμων Laila Gohar δημιουργεί αναμνήσεις μέσω του Navat, ενός παραδοσιακού κρυστάλλου ζάχαρης που παρασκευάζεται από σαφράν και χυμό σταφυλιού. Η Κολομβιανή καλλιτέχνης Delcy Morelos κατασκευάζει έναν θόλο από χώμα, άμμο και μπαχαρικά. Η Ουζμπέκα καλλιτέχνης Oyjon Khayrullaeva, σε συνεργασία με τον κεραμίστα Abdurauf Taxirov, κατασκευάζει ψηφιδωτά όργανα - ένα στομάχι πάνω από την είσοδο της καφετέριας, πνεύμονες και καρδιές τοποθετημένες σε όλη την πόλη που συνδέουν τους χώρους ως μέρη ενός συλλογικού σώματος. Και έπειτα υπάρχει ο Subodh Gupta, ο οποίος επαναχρησιμοποιεί σμάλτα από παραδοσιακές κουζίνες σε έναν πανύψηλο θόλο, μέσα στον οποίο οι επισκέπτες τρώνε πιάτα που συνδέουν την Ινδία και το Ουζμπεκιστάν. "Πρόκειται για την κατάρρευση της απόστασης - μεταξύ χωρών, μεταξύ κλάδων, μεταξύ ανθρώπων", λέει. Όλα τα έργα κατασκευάζονται στο Ουζμπεκιστάν, πολλά σε συνεργασία με τοπικούς τεχνίτες. "Αυτό ήταν αδιαπραγμάτευτο", λέει η Umerova. "Δεν θέλαμε μια έκθεση τέχνης. Θέλαμε κάτι που να μιλάει από εδώ, ακόμη και όταν φτάνει στον κόσμο". Στο επίκεντρο της Μπιενάλε βρίσκεται το House of Softness, μια μετατροπή του Madrasa Gavkushon του 16ου αιώνα σε χώρο για δημόσια προγράμματα, εργαστήρια για παιδιά και παραμύθια. Ο καλλιτέχνης και αρχιτέκτονας Suchi Reddy σχεδίασε ένα προστατευτικό στέγαστρο εμπνευσμένο από το ουζμπεκικό ikat που ρίχνει μοτίβα θεραπείας στην αυλή. Εδώ, ένα τριήμερο συμπόσιο με τίτλο "Η τέχνη της επιδιόρθωσης" θα συγκεντρώσει στοχαστές, ιστορικούς και καλλιτέχνες για να εξερευνήσουν την επιδιόρθωση ως φυσική και πολιτική πράξη. "Η διαγραφή είναι μια μορφή σπαραγμού", λέει η Aziza Izamova, μια Ουζμπέκα μελετήτρια στο Χάρβαρντ που ηγείται της εκδήλωσης. "Και έτσι, η επιδιόρθωση για να θυμηθούμε - είναι μια πράξη αντίστασης". Artist Nomin Zezegmaa at the façade of the Khoja Kalon Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation Νέοι επιμελητές από όλη την Ασία θα συγκεντρωθούν επίσης στη Μπουχάρα για ένα εργαστήριο σχετικά με τον τρόπο ανάθεσης έργων που δεν υπάρχουν ακόμη. Είναι ένα κατάλληλο μάθημα για μια πόλη που αναδιαμορφώνει το μέλλον της. Η μουσική, επίσης, ρέει στις φλέβες της Μπιενάλε. Κάθε πανσέληνος θα σηματοδοτείται από ένα τελετουργικό τελετουργικό karnay - το μακρύ ουζμπεκικό κέρας που χρησιμοποιείται στους γάμους για να καλέσει συμβολικά νερό στην έρημο. Αυτές οι παραστάσεις, υπό την καθοδήγηση των Himali Singh Soin και David Soin Tappeser, συγχωνεύουν την τοπική παράδοση με την παγκόσμια περιβαλλοντική συνείδηση. Αλλού, η Φιλαρμονική της Μπουχάρα θα συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Tarek Atoui, φέρνοντας κοντά τις αραβικές και τις μουσικές παραδόσεις της Κεντρικής Ασίας. Εβδομαδιαίες πομπές στους δρόμους και αυθόρμητες παραστάσεις θα ζωντανέψουν την πόλη με ρυθμό και μνήμη. Το φαγητό δεν είναι ένα παράλληλο πρόγραμμα, είναι η ψυχή της Μπιενάλε. Από τις τελετουργίες ζύμωσης μέχρι τα νομαδικά δημητριακά, τα γεύματα έχουν σχεδιαστεί για να εξερευνήσουν την απώλεια, την ανθεκτικότητα και το ανήκειν. Ουζμπέκοι σεφ όπως ο Bahriddin Chustiy και ο Pavel Georganov θα μοιραστούν πιάτα εμποτισμένα με μνήμη, ενώ προσκεκλημένοι σεφ όπως η Fatmata Binta από τη Σιέρα Λεόνε και η Zuri Camille de Souza από την Ινδία θα συνδέσουν τις ουζμπέκικες παραδόσεις με τη δυτικοαφρικανική και τη γαστρονομική κληρονομιά του Goan. Η τελευταία εβδομάδα φιλοξενεί το Φεστιβάλ Πολιτισμών Ρυζιού, με ρύζι plov, paella, pulao και jollof μαγειρεμένο στην ύπαιθρο, περιτριγυρισμένο από ιστορίες και τραγούδια. "Δεν πρόκειται για υψηλή γαστρονομία", λέει η Umerova. "Πρόκειται για το πώς μαζευόμαστε, πώς θεραπευόμαστε, πώς θυμόμαστε - μέσω του φαγητού". Οι εσωτερικοί χώροι του Ayozjon Caravansaray Ευγενική προσφορά του Ιδρύματος Ανάπτυξης Τέχνης και Πολιτισμού του Ουζμπεκιστάν Γιατί Μπουχάρα; "Η Μπουχάρα δεν είναι ένα σκηνικό", λέει η Umerova. "Είναι ο πρωταγωνιστής". Για πάνω από δύο χιλιετίες, η πόλη υπήρξε κέντρο πνευματικών, επιστημονικών και καλλιτεχνικών ανταλλαγών. Ωστόσο, στον σύγχρονο κόσμο της τέχνης, παρέμεινε περιθωριακή, μέχρι τώρα. Η Μπιενάλε αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης εθνικής στρατηγικής για την επανένταξη του Ουζμπεκιστάν στα παγκόσμια πολιτιστικά δίκτυα. Με την υποστήριξη του Προέδρου Shavkat Mirziyoyev, το ACDF έχει δρομολογήσει έργα αποκατάστασης, μουσεία και δημιουργικές πλατφόρμες σε ολόκληρη τη χώρα και διεθνώς, συμπεριλαμβανομένου του περιπτέρου της Μπιενάλε της Βενετίας και της Expo 2025 στην Οσάκα. Ceiling detail of a building in Bukhara Courtesy of Uzbekistan Art and Culture Development Foundation "Αυτό δεν είναι ήπια ισχύς", επιμένει η Ουμέροβα. "Είναι δομική δύναμη. Ο πολιτισμός δημιουργεί θέσεις εργασίας. Διαμορφώνει το μέλλον. Χτίζει ταυτότητα που δεν είναι αντιδραστική ή νοσταλγική - αλλά ζωντανή, γενναιόδωρη και προσανατολισμένη προς το μέλλον". Η Μπουχάρα είναι προσβάσιμη με τρένο υψηλής ταχύτητας από την Τασκένδη και τη Σαμαρκάνδη, με μπουτίκ ξενοδοχεία και ξενώνες που βρίσκονται ανάμεσα στην αρχιτεκτονική της που έχει χαρακτηριστεί μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς από την UNESCO. Η Μπιενάλε είναι εντελώς δωρεάν και ανοιχτή στο κοινό. Οι ξένοι επισκέπτες μπορούν να περιμένουν ένα συναρπαστικό πρόγραμμα στα ουζμπεκικά, ρωσικά και αγγλικά, καθώς και μια γαστρονομική σκηνή όπου η ιστορία σερβίρεται με κάθε πιάτο. Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση bukharabiennial.uz/en και στο Instagram στο @bukhara.biennial.
  21. Διαβάζω σε ειδήσεις ότι πρέπει να γίνει υποχρεωτική "διασύνδεση POS με IRIS μέχρι το Νοέμβριο 2025". Όντως πρέπει να γίνει διασύνδεση POS με IRIS ή τα μπέρδεψαν οι δημοσιογράφοι και εννοούν είναι υποχρεωτικό το POS και το IRIS γενικά;
  22. Τελευταία εβδομάδα
  23. Καλησπέρα. Για να αναζητάς κατηγορία 4 ή 5 λογικά έχεις Ο.Α μετά το 1983 (δεν το αναφέρεις). Αν δεν έχεις ΠΣΟΙ στο ακίνητο (δεν το αναφέρεις) τότε έχεις ποσοστό 90/200=45%>40%--->κατ 5.
  24. Καλησπέρα, Ζητάω τα φώτα σας γιατί έχω μπερδευτεί.. Σε οικόπεδο με επιτρεπόμενη δόμηση 200 τ.μ έχει κατασκευαστεί βάση αδείας μια κατοικία 180 τ.μ. Ο ιδιοκτήτης έκανε στη συνέχεια αυθαίρετες κατασκευές επιφάνειας 90 τ.μ. Το αυθαίρετο είναι Κατηγορίας 4 ή 5;; Ισχύει το 90 τ.μ. > 80 τ.μ. (=0,40 x 200) και άρα είναι Κατηγορία 5 ή ισχύει το 180+90= 270 τ.μ. < 200 + 80 τ.μ = 280 τ.μ. και άρα είναι Κατηγορία 4;; Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
  25. Σ' ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Ναι. Γι' αυτή τη σήμανση μιλάω. Μίλησα με εταιρεία που κάνει πιστοποιήσεις & με το Πολυτεχνείο. Μου είπαν ότι χρειάζεται πιστοποίηση κατασκευαστή για κάθε είδος που χρησιμοποιώ. Αυτά μπαίνουν στο φάκελο που καταθέτω, ελέγχονται & αν είναι όλα οκ προχωράμε. Το θέμα είναι πως ακόμη & τα μεγάλα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών δεν έχουν πιστοποίηση για τα είδη που χρησιμοποιώ. Πχ: Τροφοδοτικό έχει σήμανση ce. Δεν έχει όμως πιστοποιητικό!!! Τους έχω στείλει mail & περιμένω. Ίσως καθυστερούν λόγω καλοκαιριού & αδειών. Θα επανέλθω το Σεπτέμβριο.
  26. δεν είναι επιτρεπτό η αναζήτηση επαγγελματιών στο Δημόσιο Φόρουμ. Μπορείς να κάνεις την αναζήτηση σου στις Αγγελίες του σάιτ. Το θέμα έχει ολοκληρωθεί και κλειδώνει.
  27. Καλημέρα, Σε ένα πλήρως τακτοποιημένο διαμέρισμα (Ν.4178/2013) για το οποίο θέλω να αιτηθώ μια νέα απλή παροχή νερού από την ΕΥΔΑΠ, η Πολεοδομία Ηλιούπολης, μου ζήτησε μια ΥΔ (ΠΔ112) από υδραυλικό. Απ ότι καταλαβαίνω, τέτοια ΥΔ μπορούν να εκδώσουν μόνο αδειούχοι υδραυλικοί. Έχω μπερδευτεί, μιας και οι μηχανικοί μπορούν να εκδώσουν βεβαίωση σύνδεσης με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας μέσω του portal του ΤΕΕ σε 5 λεπτά. Επειδή ο υδραυλικός που είχε κάνει την εγκατάσταση το 2016, δεν είναι πλέον εν ζωή, αν κάποιος έχει να μου προτείνει υδραυλικό, θα το εκτιμούσα.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.