Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Καλησπέρα σας, Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικα με την κατασκευη glamping domes. Διάβασα οτι για σ΄υνδεση του μπάνιου με τον βόθρο, τοτε τα domes θεωρούνται σταθερές κατασκευές (παρόλου που είναι επάνω σε ξύλινη εξέδρα και δε ειναι κάτι πακτωμένο ή υπάρχει μπετό) και κατα συνέπεια θέλουν άδεια δόμησης για πρόχειρη κατασκευή. Η ερώτηση λοιπόν είναι η εξής. Τι χρειάζεται για την συγκεκριμένη άδεια; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.
  3. Στις 30 Ιουνίου 2025 λήγει οριστικά η ισχύς των υφιστάμενων εργοληπτικών πτυχίων για χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των δημοσίων έργων, αν δεν έχουν μέχρι τότε καταθέσει εκ νέου φάκελο μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως εξηγεί στο mononews ο Ζαχαρίας Αθουσάκης Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, ακόμη και οι ατομικές επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν πλήρη φάκελο στο Υπουργείο, αλλιώς από τις 2 Ιουλίου τα πτυχία που κατέχουν καθίστανται άκυρα και δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, ενώ παράλληλα θα στερηθούν και το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός τους. Το νέο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΗΤΕ), που ενεργοποιήθηκε –τυπικά– με βάση το ΠΔ 71/2019, εισάγει ένα ενιαίο πλαίσιο καταγραφής όλων των οικονομικών φορέων του κλάδου, κατατάσσοντας τους σε τάξεις (από την 1η έως την 7η) και σε έξι κατηγορίες έργων: οικοδομικά, οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, υδραυλικά κ.ά. Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Αθουσάκη, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου –παρά τις δεσμεύσεις– τέθηκε ουσιαστικά σε λειτουργία μόλις τον Μάιο του 2024 και μάλιστα για 10 μήνες παρέμενε εκτός λειτουργίας ή αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή φακέλων. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «μόνο τους τελευταίους δύο μήνες δέχεται κανονικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως θα προλάβει να καταθέσει φάκελο μόνο το 20% των εγγεγραμμένων». Συνεπώς, περί τις 3.000 εργοληπτικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων περίπου 500 είναι τεχνικές εταιρείες και οι υπόλοιπες ατομικές επιχειρήσεις (μηχανικοί και υπομηχανικοί), κινδυνεύουν να χάσουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και συνεπώς την επαγγελματική τους ιδιότητα. Ανταγωνισμός – φάντασμα στους διαγωνισμούς έργων Η άρση της ισχύος των υφιστάμενων πτυχίων και η μη δυνατότητα επανεγγραφής στο νέο μητρώο, οδηγεί σε ένα οξύμωρο και εξαιρετικά επικίνδυνο σενάριο σύμφωνα με το οποίο στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων θα συμμετάσχει μόνο ένα 20% των εργοληπτικών επιχειρήσεων (οι οποίοι θα έχουν προλάβει να ενταχθούν στο σύστημα), καταρρακώνοντας στην πράξη τον ανταγωνισμό. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές των έργων θα ανεβαίνουν λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών προσφορών, το δημόσιο θα υφίσταται οικονομική ζημία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός του «παιχνιδιού», χωρίς καν να ευθύνονται για την υποφαινόμενη καθυστέρηση. Συνεπώς οι τέσσερις μόλις μεγάλες εταιρείες θα συνεχίσουν να μονοπωλούν τα έργα. Η κατάσταση αυτή έχει τις ρίζες της στο ίδιο το ΠΔ 71/2019 που, ενώ τέθηκε σε ισχύ για την αναθεώρηση του πλαισίου των εργοληπτικών πτυχίων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού, στην πράξη μπήκε στο “ψυγείο” επί πέντε χρόνια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη δοθεί η δυνατότητα σε μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις να συνενωθούν, να μετεξελιχθούν και να αποκτήσουν πτυχία ανώτερων τάξεων – με συνέπεια τη συρρίκνωση της παρουσίας τους στα μεγάλα έργα. Οι επαγγελματικές ενώσεις (ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ) και οι ενδιαφερόμενοι φορείς ζητούν πλέον άμεση παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας, προκειμένου να δοθεί χρόνος ώστε να κατατεθούν εμπρόθεσμα οι φάκελοι. Η παράταση κρίνεται απολύτως απαραίτητη, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, το οποίο υπονομεύεται από την κατακόρυφη πτώση του ανταγωνισμού και τον αποκλεισμό της πλειονότητας των οικονομικών φορέων.
  4. Στις 30 Ιουνίου 2025 λήγει οριστικά η ισχύς των υφιστάμενων εργοληπτικών πτυχίων για χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των δημοσίων έργων, αν δεν έχουν μέχρι τότε καταθέσει εκ νέου φάκελο μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως εξηγεί στο mononews ο Ζαχαρίας Αθουσάκης Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, ακόμη και οι ατομικές επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν πλήρη φάκελο στο Υπουργείο, αλλιώς από τις 2 Ιουλίου τα πτυχία που κατέχουν καθίστανται άκυρα και δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, ενώ παράλληλα θα στερηθούν και το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός τους. Το νέο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΗΤΕ), που ενεργοποιήθηκε –τυπικά– με βάση το ΠΔ 71/2019, εισάγει ένα ενιαίο πλαίσιο καταγραφής όλων των οικονομικών φορέων του κλάδου, κατατάσσοντας τους σε τάξεις (από την 1η έως την 7η) και σε έξι κατηγορίες έργων: οικοδομικά, οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, υδραυλικά κ.ά. Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Αθουσάκη, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου –παρά τις δεσμεύσεις– τέθηκε ουσιαστικά σε λειτουργία μόλις τον Μάιο του 2024 και μάλιστα για 10 μήνες παρέμενε εκτός λειτουργίας ή αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή φακέλων. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «μόνο τους τελευταίους δύο μήνες δέχεται κανονικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως θα προλάβει να καταθέσει φάκελο μόνο το 20% των εγγεγραμμένων». Συνεπώς, περί τις 3.000 εργοληπτικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων περίπου 500 είναι τεχνικές εταιρείες και οι υπόλοιπες ατομικές επιχειρήσεις (μηχανικοί και υπομηχανικοί), κινδυνεύουν να χάσουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και συνεπώς την επαγγελματική τους ιδιότητα. Ανταγωνισμός – φάντασμα στους διαγωνισμούς έργων Η άρση της ισχύος των υφιστάμενων πτυχίων και η μη δυνατότητα επανεγγραφής στο νέο μητρώο, οδηγεί σε ένα οξύμωρο και εξαιρετικά επικίνδυνο σενάριο σύμφωνα με το οποίο στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων θα συμμετάσχει μόνο ένα 20% των εργοληπτικών επιχειρήσεων (οι οποίοι θα έχουν προλάβει να ενταχθούν στο σύστημα), καταρρακώνοντας στην πράξη τον ανταγωνισμό. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές των έργων θα ανεβαίνουν λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών προσφορών, το δημόσιο θα υφίσταται οικονομική ζημία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός του «παιχνιδιού», χωρίς καν να ευθύνονται για την υποφαινόμενη καθυστέρηση. Συνεπώς οι τέσσερις μόλις μεγάλες εταιρείες θα συνεχίσουν να μονοπωλούν τα έργα. Η κατάσταση αυτή έχει τις ρίζες της στο ίδιο το ΠΔ 71/2019 που, ενώ τέθηκε σε ισχύ για την αναθεώρηση του πλαισίου των εργοληπτικών πτυχίων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού, στην πράξη μπήκε στο “ψυγείο” επί πέντε χρόνια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη δοθεί η δυνατότητα σε μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις να συνενωθούν, να μετεξελιχθούν και να αποκτήσουν πτυχία ανώτερων τάξεων – με συνέπεια τη συρρίκνωση της παρουσίας τους στα μεγάλα έργα. Οι επαγγελματικές ενώσεις (ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ) και οι ενδιαφερόμενοι φορείς ζητούν πλέον άμεση παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας, προκειμένου να δοθεί χρόνος ώστε να κατατεθούν εμπρόθεσμα οι φάκελοι. Η παράταση κρίνεται απολύτως απαραίτητη, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, το οποίο υπονομεύεται από την κατακόρυφη πτώση του ανταγωνισμού και τον αποκλεισμό της πλειονότητας των οικονομικών φορέων. View full είδηση
  5. Συνάδελφοι καλησπέρα. Διαβάζοντας το Ν.5197/2025, άρθρο 67 περίπτωση 2, δηλαδή περί αναθεώρησης των οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί με χρήση των κινήτρων και προσαυξήσεων και έως την 11η Δεκεμβρίου 2024, έχουν εκκινήσει οι οικοδομικές εργασίες, αναγράφονται τα παρακάτω: α) δεν θίγεται η προ της αναθεώρησης χρήση κινήτρων και προσαυξήσεων, β) δεν επιτρέπεται η επέκταση της χρήσης των κινήτρων διά της αναθεώρησης, εκτός αν η επέκταση δύναται να προσμετρηθεί στα πολεοδομικά μεγέθη, σύμφωνα με τις ισχύουσες, κατά τον χρόνο αναθεώρησης, διατάξεις, και γ) εφαρμόζονται το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 1, περί μη καταβολής και επιστροφής φόρων, παραβόλων, εισφορών και κρατήσεων. Παρακαλώ για τη γνώμη σας, αν θεωρείται επέκταση χρήσης κινήτρων η προσθήκη επιφανείας στην περίπτωση τέτοιας οικοδομικής άδειας όπου δεν είχε γίνει εξάντληση του συντελεστή δόμησης και του συντελεστή όγκου όπως προκύπταν από τα κίνητρα και τις προσαυξήσεις . Ειδικότερα, με τα κίνητρα (μη προσμέτρηση παταριών, άρθρο 25 5%) είχαμε τα παρακάτω: - επιτρεπόμενη δόμηση 180τ.μ. -> πραγματοποιούμενη 150 (δεν προσμετράται ο εξώστης 70τ.μ.) - επιτρεπόμενος όγκος 900κ.μ. -> πραγματοποιούμενος 850κ.μ. Η ζητούμενη νέα επιφάνεια θα είναι 15τ.μ. και ο όγκος της 45κ.μ.
  6. Όχι, δεν εφάπτεται στο όριο, όπου ορίζεται σαφώς ότι μπορεις να έχει τοιχοποιία. Ευχαριστώ πολύ.
  7. Καλησπέρα, θα μπορούσα να έχω μία τιμή ζώνης για Χ:483467 και Υ:4211773 με πρόσοψη επί της οδού Βορείου Ηπείρου Ευχαριστώ πολύ
  8. Σήμερα
  9. Καλημέρα, Άδεια του 1987 για ισόγεια κατοικία αναθεωρήθηκε το 2001 επ' αόριστον, συνεπώς είναι τώρα σε ισχύ. Σε ένα μικρό τμήμα της κατοικίας έχει γίνει μόνο ο σκελετός χωρίς να έχουν γίνει οι δύο όψεις και το εσωτερικό του. Θέλουμε τώρα να κάνουμε αυτές τις εργασίες και ταυτόχρονα να τροποποιήσουμε τις εν λόγω όψεις και την εσωτερική διαρρύθμιση, συνεπώς κάνουμε Αναθεώρηση χωρίς μεταβολή συντελεστών, με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της Άδειας? Στην εγκεκριμένη κάτοψη της Άδειας, οι εξωτερικοί τοίχοι είχαν συνολικό πάχος 21 εκ., δηλαδή δύο σειρές τούβλων από 9 εκ. πάχος η καθεμιά και ενδιάμεσα μόνωση 3 εκ. Σκέφτομαι μήπως με την τροποποίηση των όψεων να αυξήσω και το πάχος της θερμομόνωσης, αλλά με προβληματίζει η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω. α) Αν μπει μεγαλύτερο πάχος μόνωσης, είτε μέσα στον εξωτερικό τοίχο είτε από την εσωτερική πλευρά του, δηλαδή το περίγραμμα της κατοικίας παραμείνει ίδιο, τότε δεν έχουμε αύξηση/μείωση όγκου οπότε κάνουμε κανονικά Αναθεώρηση έντυπης Άδειας χωρίς μεταβολή συντελεστών? Ωστόσο τροποποιείται η αρχική μελέτη μόνωσης και πρέπει να γίνει καινούρια? β) Αν μπει επιπλέον μόνωση από την εξωτερική πλευρά του εξωτερικού τοίχου, τότε μήπως δεν έχουμε πάλι αύξηση του όγκου γιατί το 1987 η εξωτερική μόνωση δεν μέτραγε στους συντελεστές ? (δεν μπόρεσα να το διασταυρώσω αυτό) γ) Με τις εργασίες που θα γίνουν κατά την Αναθεώρηση άδειας, θα μπορούσαν οι εξωτερικοί τοίχοι να παραμείνουν με το αρχικό τους πάχος 21 εκ. και ύστερα να βγει ΕΕΔΜΚ για εξωτερική μόνωση ? Αν μπει μόνωση εσωτερικά, θα χρειαστεί απλά ενημέρωση Άδειας?
  10. Το ΄ότι αφήνεις δικαίωμα μελλοντικής δόμησης δεν σημαίνει ότι αυτό το δικαίωμα θα υλοποιηθεί. Παράδειγμα αποτελεί η αλλαγή όρων δόμησης (μικρότερος ΣΔ, χαμηλότερο επιτρεπόμενο ύψος κλπ), μη αρτιότητα/οικοδομησιμότητα, τυχόν αυθαίρετες κατασκευές που "υφαρπάζουν" την υπολειπόμενη δόμηση κλπ. Άρα, αρχικά διανέμεις εκεί που έχει αποφασιστεί την μελλοντική δόμηση με ό,τι περισσεύει από τον υλοποιημένο Σ.Δ. Αυτό γινόταν πάντοτε. Θυμήσου συστάσεις δεκαετίας 70-80. Έδιναν 100 χιλιοστά αέρα σε πολυκατοικίες αντιπαροχής που είχαν ήδη εξαντλήσει ΣΔ.
  11. @Pavlos33 το πρόβλημα μου είναι ο υπολογισμός της εναπομένουσας μελλοντικής δόμησης ο οποιος πρέπει να προβλεφθεί στην ΣΟΙ.
  12. @ΝΙΚΟΣΤΡΙ απορώ πως (ως Κρητικός) σου ξέφυγαν αυτά
  13. Καλημέρα, Ήταν τόσο μπλεγμένο το θέμα, το κόστος ήταν μεγάλο, οπότε ακόμα δεν έχει προχωρήσει. Εξαιτίας του όγκου των διαδικασιών και του κόστους τους φάνηκαν πολλά. Είμαι βέβαια σε αναμονή. Από τη λίγη μελέτη που έχω κάνει είναι Α1 κατηγορία και επίσης είναι συνεργασία πολλών φορέων (πυροσβεστική, Δήμος). Καλή δύναμη!
  14. Ν.4495 - Άρθρο 106: "2. Κατεδάφιση: Είναι δυνατή η υπαγωγή ...................Επισημαίνεται ότι, στις περιπτώσεις κατεδαφίσεων δεν εξετάζεται η τήρηση των προϋποθέσεων του άρθρου 89 του νόμου, δεδομένου ότι έχει ή πρόκειται να προστατευθεί το περιβάλλον με την κατεδάφιση......". Οπότε φίλε μου, ναι είναι επιτρεπτή η υπαγωγή!
  15. Όταν τα μεγάλα πνεύματα συγκρούονται, μετά το πρώτο κρουστικό κύμα, τα αποτελέσματα είναι και αρκετά και αποτελεσματικά ….. Ως παρατηρητής όλο και κάτι αποκόμισα και σας ευχαριστώ
  16. Είναι θετικό το ότι μετά από τόσα posts αποδέχεσαι αυτό που υποστήριζα από την αρχή και συγκεκριμένα ότι "η διαδικασία της άρσης της απαλλοτρίωσης, με δικαστική απόφαση, νοείται και έχει εφαρμογή στα ΡΣ που εγκρίθηκαν πριν από το 1983". Αλλά, μετά από 50+ χρόνια που πέρασαν από την εποχή εκείνη, οι περιπτώσεις εφαρμογής αυτής της διαδικασίας έχουν ελαχιστοποιηθεί και, πρακτικά, έχουν μηδενισθεί. Νομίζω ότι το θέμα αυτό αναλύθηκε αρκετά.
  17. Χθες
  18. Μόνον αν εφάπτεται των πλαγίων ορίων, όπως λέει ο συνάδελφος @Pavlos33
  19. Από τη στιγμή που έχει τακτοποιηθεί διαθέτει πλήρη νομιμότητα για όποια δικαιοπραξία, σύσταση εμπράγματου δικαιώματος κλπ. Η έκδοση Ο.Α είναι μια άλλη διαδικασία.
  20. Συνάδελφοι κάνω συσταση οριζοντίου ιδιοκτησίας σε ρυθμισμένο αυθαίρετο Κ2. Το οικόπεδο είναι εντός οικισμού προ 23, άρτιο και οικοδομήσιμο και έχει αρκετό υπόλοιπο δόμησης και κάλυψης. Το θέμα μου είναι ότι το ρυθμισμένο παραβιάζει Δ οπότε σε περίπτωση έκδοσης άδειας , θα πρέπει ο ακάλυπτος που έχει πλάτος <Δ να προσμετρηθεί στα μεγέθη. Αρα , στην μελλοντική δόμηση θα πρέπει να αφαιρέσω το ανωτέρω τμήμα ? Και αν ναι , πως θα περάσει αυτό από την εφορία κατά την σύνταξη του συμβολαίου ? Επισυνάπτω απλοποιημένο σχήμα.
  21. Αυθαίρετο με παλιά έκθεση αυτοψίας Το αυθαίρετο είναι Κ5 αλλά ΔΕΝ μπόρεσε να ρυθμιστεί καθώς είναι εντός Α ζωνης Αρχαιολογικού χώρου. Με την αναπροσαρμογή προστίμων που εγινε υποχρεωτικά λόγω 4495 το πρόστιμο διατήρησης για την περίοδο έως το 2017 έγινε τεράστιο και βεβαιώθηκε στην ΔΟΥ . Εχει μεν ρυθμιστεί ως οφειλή αλλά ο άνθρωπος δεν αντέχει και έχει αποφασίσει να το κατεδαφίσει. Το θέμα είναι ότι θα του βγει να πληρώσει και το διατήρησης 2017-2025 το οποίο το εκτιμάται σε καμμια 30.000Ε ακόμα. Αν μπει σε ρύθμιση προς κατεδάφιση το γλυτώνει. ΕΡΩΤΗΜΑ : Είναι επιτρεπτή η υπαγωγή εντός Α ζώνης Αρχαιολογικού χώρου με σκοπό την κατεδάφιση του αυθαιρέτου ? Γιατί είναι πραγματικά πολύ βαρύ να το κατεδαφίσει και να πληρώσει κι απο πανω 30.000Ε
  22. Καλησπέρα. Στο πεδίο "υλοποιημένη ιδιοκτησία" επιλέγεις "ημιτελής". Στον πίνακα επιφανειών συμπληρώνεις κανονικά την επιφάνεια βάσει της Ο.Α. Στην Τ.Ε αναγράφεις/περιγράφεις την ιδιοκτησία (ημιτελής, κατασκευαστικό στάδιο κλπ). Αν και είμαστε εκτός θέματος, επιγραμματικά βλέπεις αν πριν την έκδοση ΗΤΚ υπάρχουν αυθαιρεσίες που πρέπει να ρυθμιστούν και μέσω αυτών να αιτηθείς έγκριση αποπεράτωσης. Διαφορετικά έκδοση Ο.Α αποπεράτωσης. Ψάξε όμως και το άρθρο 23 ΝΟΚ για να δεις τι αναφέρει για ημιτελή προς αποπεράτωση. (πόσταρε το ερώτημά αναλυτικά στο σωστό θέμα).
  23. Αν το τοιχίο έχει πλάτος 1,20 μ θα θεωρηθεί ενιαίο κτήριο, όπως λέει και ο νόμος στην παράθεσή σου... αλλά σε εκτός σχεδίου δεν θα πάρει άδεια σε επαφή με το όριο.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.