Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. Με την υπουργική απόφαση υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/135261/2213 Καθορισμός όρων εφαρμογής του άρθρου 19 «Μείωση εκπομπών και εγκαταστάσεις» του ν. 4936/2022 (Α’ 105), του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται οι όροι εφαρμογής του άρθρου 19 του ν. 4936/2022, του λεγόμενου Εθνικού Κλιματικού Νόμου, που αφορά τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από εγκαταστάσεις και δραστηριότητες. Η απόφαση έχει ιδιαίτερη σημασία για τους δήμους και τον δημοτικό κτηριακό τομέα, καθώς για πρώτη φορά εξειδικεύεται με σαφή τρόπο το πώς αποτιμώνται και παρακολουθούνται οι εκπομπές σε δημόσια κτήρια και έργα αστικής ανάπτυξης. Ποια δημοτικά έργα και κτήρια εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής Στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 19 εντάσσονται έργα και δραστηριότητες που δεν υπάγονται στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) και σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με: έργα αστικής ανάπτυξης και κτηριακού τομέα, τουριστικές και αθλητικές εγκαταστάσεις, κτήρια διοίκησης, πολιτισμού, εκπαίδευσης και αναψυχής. Για τους δήμους, αυτό μεταφράζεται σε δημοτικά κτήρια, σχολικές μονάδες, αθλητικά κέντρα, πολιτιστικούς χώρους και λοιπές δημοτικές εγκαταστάσεις, στο μέτρο που εμπίπτουν στις σχετικές κατηγορίες. Έτος βάσης και διάκριση υφιστάμενων – νέων δημοτικών εγκαταστάσεων Η απόφαση εισάγει σαφή διάκριση: Υφιστάμενες εγκαταστάσεις: δημοτικά κτήρια που είχαν ηλεκτροδοτηθεί ή υδροδοτηθεί πριν την 1η Ιανουαρίου 2019. Νέες εγκαταστάσεις: κτήρια και έργα που τέθηκαν σε λειτουργία μετά την ημερομηνία αυτή. Ο στόχος μείωσης εκπομπών αφορά αποκλειστικά τις υφιστάμενες δημοτικές εγκαταστάσεις, ενώ για τις νέες προβλέπεται υποχρέωση υποβολής μόνο έκθεσης εκπομπών έτους βάσης, χωρίς άμεσο ποσοτικό στόχο έως την 1.1.2026. Πώς αποτιμώνται οι εκπομπές στα δημοτικά κτήρια Για τον κτηριακό τομέα και τα έργα αστικής ανάπτυξης, η απόφαση ορίζει ως μονάδα έργου ή προϊόντος την κατανάλωση ενέργειας (kWh). Αυτό σημαίνει ότι: η ενεργειακή κατανάλωση των δημοτικών κτηρίων αποτελεί το βασικό μέγεθος παρακολούθησης, οι δήμοι καλούνται να διαθέτουν αξιόπιστα στοιχεία κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων, ενισχύεται έμμεσα η ανάγκη για ενεργειακή αναβάθμιση, αντικατάσταση εξοπλισμού και αξιοποίηση ΑΠΕ σε δημοτικές εγκαταστάσεις. Σημαντικές εξαιρέσεις και διευκολύνσεις για τους ΟΤΑ Η υπουργική απόφαση προβλέπει ειδικές διευκολύνσεις που ενδιαφέρουν άμεσα την Τοπική Αυτοδιοίκηση: Για εγκαταστάσεις που καταναλώνουν αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, δεν απαιτείται επαλήθευση εκπομπών. Για ορισμένες δραστηριότητες πολύ χαμηλού αποτυπώματος, ο στόχος μείωσης εκπομπών ορίζεται μηδενικός και δεν απαιτείται υποβολή εκθέσεων. Δεν εισάγεται νέα διοικητική διαδικασία με καταχώριση στο ΕΜΔΔ-ΜΙΤΟΣ, γεγονός που περιορίζει τη γραφειοκρατική επιβάρυνση των δήμων. Τι σημαίνει πρακτικά για τους δήμους Η εφαρμογή του άρθρου 19 δεν συνεπάγεται άμεσες κυρώσεις, αλλά δημιουργεί ένα σαφές πλαίσιο παρακολούθησης και λογοδοσίας για τον δημοτικό κτηριακό τομέα. Στην πράξη: οι δήμοι καλούνται να χαρτογραφήσουν ενεργειακά το κτηριακό τους απόθεμα, να ενσωματώσουν τη μείωση εκπομπών στον σχεδιασμό έργων και προμηθειών, και να συνδέσουν τις πολιτικές βιώσιμης ανάπτυξης με χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης. Η απόφαση λειτουργεί ως προπομπός για πιο αυστηρές απαιτήσεις τα επόμενα έτη, ενισχύοντας τον ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην επίτευξη των εθνικών κλιματικών στόχων. Η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/135261/2213 Υ.Α. - Καθορισμός όρων εφαρμογής του άρθρου 19 «Μείωση εκπομπών και εγκαταστάσεις» του ν. 4936/2022 (Α’ 105) View full είδηση
  3. Με την υπουργική απόφαση υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/135261/2213 Καθορισμός όρων εφαρμογής του άρθρου 19 «Μείωση εκπομπών και εγκαταστάσεις» του ν. 4936/2022 (Α’ 105), του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζονται οι όροι εφαρμογής του άρθρου 19 του ν. 4936/2022, του λεγόμενου Εθνικού Κλιματικού Νόμου, που αφορά τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από εγκαταστάσεις και δραστηριότητες. Η απόφαση έχει ιδιαίτερη σημασία για τους δήμους και τον δημοτικό κτηριακό τομέα, καθώς για πρώτη φορά εξειδικεύεται με σαφή τρόπο το πώς αποτιμώνται και παρακολουθούνται οι εκπομπές σε δημόσια κτήρια και έργα αστικής ανάπτυξης. Ποια δημοτικά έργα και κτήρια εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής Στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 19 εντάσσονται έργα και δραστηριότητες που δεν υπάγονται στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ΣΕΔΕ) και σχετίζονται, μεταξύ άλλων, με: έργα αστικής ανάπτυξης και κτηριακού τομέα, τουριστικές και αθλητικές εγκαταστάσεις, κτήρια διοίκησης, πολιτισμού, εκπαίδευσης και αναψυχής. Για τους δήμους, αυτό μεταφράζεται σε δημοτικά κτήρια, σχολικές μονάδες, αθλητικά κέντρα, πολιτιστικούς χώρους και λοιπές δημοτικές εγκαταστάσεις, στο μέτρο που εμπίπτουν στις σχετικές κατηγορίες. Έτος βάσης και διάκριση υφιστάμενων – νέων δημοτικών εγκαταστάσεων Η απόφαση εισάγει σαφή διάκριση: Υφιστάμενες εγκαταστάσεις: δημοτικά κτήρια που είχαν ηλεκτροδοτηθεί ή υδροδοτηθεί πριν την 1η Ιανουαρίου 2019. Νέες εγκαταστάσεις: κτήρια και έργα που τέθηκαν σε λειτουργία μετά την ημερομηνία αυτή. Ο στόχος μείωσης εκπομπών αφορά αποκλειστικά τις υφιστάμενες δημοτικές εγκαταστάσεις, ενώ για τις νέες προβλέπεται υποχρέωση υποβολής μόνο έκθεσης εκπομπών έτους βάσης, χωρίς άμεσο ποσοτικό στόχο έως την 1.1.2026. Πώς αποτιμώνται οι εκπομπές στα δημοτικά κτήρια Για τον κτηριακό τομέα και τα έργα αστικής ανάπτυξης, η απόφαση ορίζει ως μονάδα έργου ή προϊόντος την κατανάλωση ενέργειας (kWh). Αυτό σημαίνει ότι: η ενεργειακή κατανάλωση των δημοτικών κτηρίων αποτελεί το βασικό μέγεθος παρακολούθησης, οι δήμοι καλούνται να διαθέτουν αξιόπιστα στοιχεία κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και καυσίμων, ενισχύεται έμμεσα η ανάγκη για ενεργειακή αναβάθμιση, αντικατάσταση εξοπλισμού και αξιοποίηση ΑΠΕ σε δημοτικές εγκαταστάσεις. Σημαντικές εξαιρέσεις και διευκολύνσεις για τους ΟΤΑ Η υπουργική απόφαση προβλέπει ειδικές διευκολύνσεις που ενδιαφέρουν άμεσα την Τοπική Αυτοδιοίκηση: Για εγκαταστάσεις που καταναλώνουν αποκλειστικά ηλεκτρική ενέργεια, δεν απαιτείται επαλήθευση εκπομπών. Για ορισμένες δραστηριότητες πολύ χαμηλού αποτυπώματος, ο στόχος μείωσης εκπομπών ορίζεται μηδενικός και δεν απαιτείται υποβολή εκθέσεων. Δεν εισάγεται νέα διοικητική διαδικασία με καταχώριση στο ΕΜΔΔ-ΜΙΤΟΣ, γεγονός που περιορίζει τη γραφειοκρατική επιβάρυνση των δήμων. Τι σημαίνει πρακτικά για τους δήμους Η εφαρμογή του άρθρου 19 δεν συνεπάγεται άμεσες κυρώσεις, αλλά δημιουργεί ένα σαφές πλαίσιο παρακολούθησης και λογοδοσίας για τον δημοτικό κτηριακό τομέα. Στην πράξη: οι δήμοι καλούνται να χαρτογραφήσουν ενεργειακά το κτηριακό τους απόθεμα, να ενσωματώσουν τη μείωση εκπομπών στον σχεδιασμό έργων και προμηθειών, και να συνδέσουν τις πολιτικές βιώσιμης ανάπτυξης με χρηματοδοτικά εργαλεία και προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης. Η απόφαση λειτουργεί ως προπομπός για πιο αυστηρές απαιτήσεις τα επόμενα έτη, ενισχύοντας τον ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην επίτευξη των εθνικών κλιματικών στόχων. Η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΚΑΠΑ/135261/2213 Υ.Α. - Καθορισμός όρων εφαρμογής του άρθρου 19 «Μείωση εκπομπών και εγκαταστάσεις» του ν. 4936/2022 (Α’ 105)
  4. βάλε ΕΓΣΑ για τον κουράζουμε λιγότερο τον συνάδερφο
  5. Καλημέρα Παρακαλώ τιμή ζώνης για αυθαίρετα για Γραβιάς 5, 55535, Πυλαία Θεσσαλονίκης (https://maps.app.goo.gl/NQaunRPA97VTf62w8) Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων.
  6. Σήμερα
  7. @ΔΑΝΑΗ ΤΖ όπως λέει και ο Παύλος θα πρέπει να βάλεις σε ένα ΦΚ την λοιπή παράβαση και σε άλλο ΦΚ την τακτοποίηση του 3843/10 επιλέγοντας στο καθένα το σωστό "Τύπο αυθαιρεσίας" Θα σου υπολογίσει παράβολο 100 ευρώ και συνολικό πρόστιμο 450 ευρώ, δηλαδή 360 ευρώ με την έκτπωση 20% για πληρωμή εφ' άπαξ. Είναι άσκοπο να κάνετε ολόκληρη τακτοποίηση και να μην κάνετε οριστική εξαίρεση, την οποία θα πρέπει να μνημονεύσεις στην τεχνική έκθεση !!!
  8. Καλημέρα. Η διάκριση και η αυστηροποίηση ποινής για την εκτός σχεδίου αυθαίρετη δόμηση δεν είναι κάτι πρωτοεμφανιζόμενο στην ανωτέρω διάταξη. Σε ολόκληρο το νόμο, σε περιπτώσεις που αφορούν εκτός σχεδίου και εκτός οικισμών αυθαίρετες κατασκευές, τα πρόστιμα είναι μεγαλύτερα σε σχέση με εντός σχεδίου και εντός οικισμών περιοχές. Αναφέρω και σε προηγούμενο post την επιβάρυνση στο πρόστιμο για ακίνητο εκτός σχεδίου, επί του οποίου συντελέστηκε αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, η οποία προκαλεί έμμεση αύξηση του Σ.Δ. Το κλασσικό παράδειγμα και στους δυο τελευταίους νόμους, το οποίο αφορά την αλλαγή χρήσης από γραφεία (μέγιστη δόμηση =600 τμ σε γήπεδο 4.000 τμ) σε κατοικία (μέγιστη δόμηση 200 τμ) και το πρόστιμο υπολογίζεται με αναλυτικό για τα πρώτα 200 τμ και με ΣΔ=1,40 για τα υπόλοιπα 400 τμ που αφορούν τον αυξημένο Σ.Δ λόγω της αυθαίρετης χρήσης. Στις εντός σχεδίου περιοχές δεν βλέπεις συχνά (προσωπικά στις περιοχές που δραστηριοποιούμαι δεν το έχω δει ποτέ) περιπτώσεις όπου η χρήση να διαφοροποιεί τον επιτρεπόμενο συντελεστή δόμησης. Για παράδειγμα έχεις ένα οικοδομικό τετράγωνο. Βλέπεις στους όρους δόμησης, ΣΔ=1,8, Π.Κ=60% και επιτρεπόμενες χρήσεις (π.χ γενική κατοικία). Ίσως γι' αυτό το λόγο υπάρχει ο περιορισμός στην υποπαράγραφο δδ δδ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής" Το σκεπτικό στην παραπάνω υποπαράγραφο "δδ" της κατηγορίας 4 μπορεί να εξηγηθεί και με βάση το άρθρο 5 παρ 3 του ΝΟΚ (αν και μεταγενέστερος νόμος από την επιτρεπόμενη ημερομηνία τακτοποίησης), 3. Σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα εντός εγκεκριμένου σχεδίου ή οικισμού, είναι δυνατή η αλλαγή χρήσης σύμφωνα με το ρυμοτομικό σχέδιο, τις χρήσεις γης της περιοχής και ανεξάρτητα από τους όρους δόμησης. Σε κτίρια νομίμως υφιστάμενα εκτός σχεδίου και εκτός ορίων οικισμού, είναι δυνατή η αλλαγή χρήσης σύμφωνα τις χρήσεις γης της περιοχής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα μεγέθη της νέας χρήσης
  9. 1 download

    Αποτελεί κοινή διαπίστωση ότι θεμελιώδης προϋπόθεση ενός σχολείου ικανού να ανταποκριθεί στις ανάγκες όλων των μαθητών/τριών είναι η διασφάλιση συνθηκών φυσικής προσβασιμότητας, στη βάση μάλιστα των απαιτήσεων της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρίες (άρθρο 9) (Χριστοφή, Μ. 2013). Με εφαλτήριο την ανωτέρω διαπίστωση, κρίθηκε σκόπιμη η σύνταξη του παρόντος «Οδηγού Φυσικής Προσβασιμότητας», ο οποίος αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των σχολικών μονάδων της χώρας επί σχετικών ζητημάτων.
  10. Δες στην κατηγορία Dlubal Rfem 3d Home Forums Εργαλεία Προγράμματα Η/Υ Στατικά Dlubal Rfem 3d
  11. Ακριβώς έχουμε τα ΕΔ των παλαιών υπομηχανικών, σύμφωνα με το ΒΔ του 1972, το οποίο βέβαια αναφέρει την τεχνολογία του 1960, μια και οι υπομηχανικοί καταργήθηκαν το 1970. Την εποχή εκείνη οι θεμελιώσεις γίνονταν με μεμονωμένα πέδιλα, οπότε οι πεδιλοδοκοί ήταν προηγμένη τεχνολογία. Αντισεισμικό είχαμε του Ρουσσόπουλου που κάναμε όλες τις στήλες του ελέγχου εκτός από τις δύο τελευταίες της σεισμικής φόρτισης, για τις οποίες ήθελε συνυπογραφή. Υπήρχε όμως η δυνατότητα της απαλλαγής από τον αντισεισμικό έλεγχο, αν έβαζες τα αναγκαία τοιχεία και κατά τον έλεγχο αυτόν το ΚΒ και το ΚΕΣ σχεδόν ταυτίζονταν. Ετσι δεν χρειαζόσουν την συνυπογραφή. Δηλαδή με τα δεδομένα της εποχής τα διόροφα που το πολύ να χρειάζονταν αν ήταν πάνω από 1500 κμ και υδραυλικά, μπορούσες να έχεις αυτόνομη υπογραφή, ενώ υπέγραφες και το τοπογραφικό του έργου, αφού ο αριθμός των μηχανικών και των δύο επιπέδων ήταν ελάχιστος. Στο τριόροφο όμως πάντα χρειαζόσουν τα στατικά να τα συνυπογράψει ΠΜ. Σήμερα πρακτικά έχεις πρόσβαση στα αρχιτεκτονικά μέχρι 3 ορόφους συν πιλοτή και στα υδραυλικά. Στις επιβλέψεις υπάρχει κάποια διχογνωμία, ως προς την απεριόριστη επίβλεψη μετά τα 3 χρόνια από το πτυχίο που προέβλεπε το 334/73 αν θυμάμαι καλά τον αριθμό.
  12. Καλημέρα, θα στήσουμε ένα μικρό φ/β (30kwp) net billing ,στην στέγη ενός κτιρίου που ρευματοδοτείται από μετασχηματιστή μέσης τάσης. Σε αυτήν την περίπτωση γίνεται πίνακας διακλάδωσης όπως στις παροχές χαμηλής; Τον πίνακα ac του Inverter θα τον τροφοδοτήσουμε από τις μπάρες εξόδου του γενικού διακόπτη του πίνακα χαμηλής της εγκατάστασης; Αυτό συμπεραίνω από το έντυπο οδηγιών του ΔΕΔΔΗΕ για περιπτώσεις καταναλωτών μέσης τάσης. Αν έχει κάνει κάποιος παρόμοια εγκατάσταση ας βοηθήσει, ο πίνακας χαμηλής της εγκατάστασης έχει παροχή από τον μετασχηματιστή 2 x 300mm ανά φάση, και η παροχή του Φ/Β θα είναι 5x25mm.
  13. Αντεπίθεση εξαπολύουν δήμοι της Αττικής που ετοιμάζουν νέα προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ενάντια στη διατήρηση των κινήτρων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), με τα αυξημένα ύψη των κτιρίων. Σε εκδήλωση που έγινε την περασμένη Δευτέρα, τα κίνητρα αυτά χαρακτηρίστηκαν για μία ακόμη φορά «σύστημα εξυπηρέτησης κατασκευαστικών συμφερόντων» καθώς πολλαπλασιάζουν τον συντελεστή δόμησης, οδηγούν σε «εκατόμβη» παλαιών και αξιόλογων κτιρίων που κατεδαφίζονται και καταστρέφουν την υπεραξία που δημιουργήθηκε σε κάποιες περιοχές επειδή άλλοι ιδιοκτήτες δεν μπορούσαν να κτίσουν μεγάλες οικοδομές. Η εκδήλωση με θέμα την «προστασία του οικιστικού περιβάλλοντος απέναντι στα κίνητρα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ)» διοργανώθηκε από τον Δήμο Φιλοθέης-Ψυχικού και συμμετείχαν οι δήμοι Αγίας Παρασκευής, Αθηναίων, Αλίμου, Βάρης– Βούλας-Βουλιαγμένης, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Ηρακλείου, Κηφισιάς, Λυκόβρυσης- Πεύκης, Νέας Ιωνίας, Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας, Παπάγου–Χολαργού, Πεντέλης και Χαλανδρίου. Υπενθυμίζεται ότι τα κίνητρα του ΝΟΚ ακυρώθηκαν μετά από προσφυγές τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά η κυβέρνηση ψήφισε τον Μάιο τον νόμο 5197 για τον μηχανισμό με το «Περιβαλλοντικό Ισοδύναμο» και συνέταξε το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει τις προϋποθέσεις για την έναρξη εργασιών. Στην ουσία το ΣτΕ ακύρωσε την οριζόντια εφαρμογή των κινήτρων, αλλά επέτρεψε τελικά την εφαρμογή τους βάσει μελετών τοπικού πολεοδομικού σχεδιασμού, ενώ εξαίρεσε από την ακύρωση όσες οικοδομικές άδειες είχαν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούνται εφόσον πλήρωναν το «Περιβαλλοντικό Ισοδύναμο». Στην εκδήλωση, οι δήμαρχοι δήλωσαν έτοιμοι για νέα προσφυγή πριν από την προθεσμία της 10/1/2026 με στόχο να μην εφαρμοστεί το Προεδρικό Διάταγμα, ενώ θα ακολουθήσουν αγωγές αποζημίωσης κατά του Δημοσίου για την επιβάρυνση που έχουν προκαλέσει στις περιοχές τους τα επιπλέον τετραγωνικά δόμησης. «Αυτό που έχει γίνει στις πόλεις μας τα τελευταία τέσσερα-πέντε χρόνια με τις διατάξεις του ΝΟΚ μοιάζει πάρα πολύ με αυτό που έγινε στο κέντρο της Αθήνας τη δεκαετία του ’50. Βάρβαρη, άγρια δόμηση χωρίς να λαμβάνει υπόψη καμία παράμετρο, παρά μόνο το επιχειρηματικό κέρδος, παρά μόνο το ποσοστό της αντιπαροχής για τον οικοπεδούχο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης. Αυτός που χτίζει ένα κτίριο-τέρας, είπε ο κ. Κονδύλης, «αντιμετωπίζει σαν θύματα και κορόιδα όλους τους υπόλοιπους, που φτιάξανε μια περιοχή με ποιότητα και με αισθητική, εισπράττει την υπεραξία, φεύγει και αφήνει τους υπόλοιπους να κοιτάνε και να επιβαρύνονται από το κτίριο που ο ΝΟΚ επέτρεψε να γίνει». Ο κ. Κονδύλης χαρακτήρισε απαράδεκτο το Προεδρικό Διάταγμα διατήρησης υπό προϋποθέσεις των κινήτρων του ΝΟΚ, το οποίο εγκρίθηκε από το ΣτΕ. «Μπορεί κάποιος πολίτης να κερδίσει ένα δικαστήριο, το δικαστήριο να βγάλει απόφαση ότι είναι άκυρη, παράνομη, αντισυνταγματική μία άδεια. Δεν πειράζει. Θα πληρώσει κατιτίς ο κατασκευαστής και θα υλοποιήσει την παράνομη και ακυρωμένη άδεια. Αυτό είναι ντροπή! Το να εξαγοράζεις κομμάτι του Συντάγματος, το να πληρώσεις για να παραβιάζεις το Σύνταγμα είναι κάτι που, αν το καταλάβουν καλά τι σημαίνει, θα έπρεπε να ντρεπόμαστε όλοι. Και λυπάμαι πάρα πολύ που το ΣτΕ ενέκρινε ένα τέτοιο Προεδρικό Διάταγμα», τόνισε. Για οδυνηρές επιπτώσεις που είναι ήδη ορατές στο οικιστικό περιβάλλον μίλησε ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης, δήμαρχος Φιλοθέης-Ψυχικού, Χαράλαμπος Μπονάτσος, ενώ συμμετοχή στις ενέργειες των δήμων δήλωσαν ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και α’ αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας και ο αντιδήμαρχος Χαλανδρίου, Αλέξης Μαυραγάνης. Σφοδρή κριτική στις αποφάσεις του ΣτΕ που ενέκριναν το Π.Δ. ασκήθηκε από τους βασικούς ομιλητές της εκδήλωσης. Η Μαρία Καραμανώφ, αντιπρόεδρος ΣτΕ ε.τ. και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, μίλησε για «βαθύ ρήγμα με την έννομη τάξη», ενώ ο Θεόδωρος Αραβάνης, σύμβουλος Επικρατείας ε.τ., χαρακτήρισε την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τον ΝΟΚ «κατώτερη των περιστάσεων». View full είδηση
  14. Αντεπίθεση εξαπολύουν δήμοι της Αττικής που ετοιμάζουν νέα προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ενάντια στη διατήρηση των κινήτρων του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ), με τα αυξημένα ύψη των κτιρίων. Σε εκδήλωση που έγινε την περασμένη Δευτέρα, τα κίνητρα αυτά χαρακτηρίστηκαν για μία ακόμη φορά «σύστημα εξυπηρέτησης κατασκευαστικών συμφερόντων» καθώς πολλαπλασιάζουν τον συντελεστή δόμησης, οδηγούν σε «εκατόμβη» παλαιών και αξιόλογων κτιρίων που κατεδαφίζονται και καταστρέφουν την υπεραξία που δημιουργήθηκε σε κάποιες περιοχές επειδή άλλοι ιδιοκτήτες δεν μπορούσαν να κτίσουν μεγάλες οικοδομές. Η εκδήλωση με θέμα την «προστασία του οικιστικού περιβάλλοντος απέναντι στα κίνητρα του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού (ΝΟΚ)» διοργανώθηκε από τον Δήμο Φιλοθέης-Ψυχικού και συμμετείχαν οι δήμοι Αγίας Παρασκευής, Αθηναίων, Αλίμου, Βάρης– Βούλας-Βουλιαγμένης, Αμαρουσίου, Βριλησσίων, Ηρακλείου, Κηφισιάς, Λυκόβρυσης- Πεύκης, Νέας Ιωνίας, Νέας Φιλαδέλφειας-Νέας Χαλκηδόνας, Παπάγου–Χολαργού, Πεντέλης και Χαλανδρίου. Υπενθυμίζεται ότι τα κίνητρα του ΝΟΚ ακυρώθηκαν μετά από προσφυγές τον περασμένο Δεκέμβριο, αλλά η κυβέρνηση ψήφισε τον Μάιο τον νόμο 5197 για τον μηχανισμό με το «Περιβαλλοντικό Ισοδύναμο» και συνέταξε το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα που ορίζει τις προϋποθέσεις για την έναρξη εργασιών. Στην ουσία το ΣτΕ ακύρωσε την οριζόντια εφαρμογή των κινήτρων, αλλά επέτρεψε τελικά την εφαρμογή τους βάσει μελετών τοπικού πολεοδομικού σχεδιασμού, ενώ εξαίρεσε από την ακύρωση όσες οικοδομικές άδειες είχαν ήδη ξεκινήσει να υλοποιούνται εφόσον πλήρωναν το «Περιβαλλοντικό Ισοδύναμο». Στην εκδήλωση, οι δήμαρχοι δήλωσαν έτοιμοι για νέα προσφυγή πριν από την προθεσμία της 10/1/2026 με στόχο να μην εφαρμοστεί το Προεδρικό Διάταγμα, ενώ θα ακολουθήσουν αγωγές αποζημίωσης κατά του Δημοσίου για την επιβάρυνση που έχουν προκαλέσει στις περιοχές τους τα επιπλέον τετραγωνικά δόμησης. «Αυτό που έχει γίνει στις πόλεις μας τα τελευταία τέσσερα-πέντε χρόνια με τις διατάξεις του ΝΟΚ μοιάζει πάρα πολύ με αυτό που έγινε στο κέντρο της Αθήνας τη δεκαετία του ’50. Βάρβαρη, άγρια δόμηση χωρίς να λαμβάνει υπόψη καμία παράμετρο, παρά μόνο το επιχειρηματικό κέρδος, παρά μόνο το ποσοστό της αντιπαροχής για τον οικοπεδούχο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης. Αυτός που χτίζει ένα κτίριο-τέρας, είπε ο κ. Κονδύλης, «αντιμετωπίζει σαν θύματα και κορόιδα όλους τους υπόλοιπους, που φτιάξανε μια περιοχή με ποιότητα και με αισθητική, εισπράττει την υπεραξία, φεύγει και αφήνει τους υπόλοιπους να κοιτάνε και να επιβαρύνονται από το κτίριο που ο ΝΟΚ επέτρεψε να γίνει». Ο κ. Κονδύλης χαρακτήρισε απαράδεκτο το Προεδρικό Διάταγμα διατήρησης υπό προϋποθέσεις των κινήτρων του ΝΟΚ, το οποίο εγκρίθηκε από το ΣτΕ. «Μπορεί κάποιος πολίτης να κερδίσει ένα δικαστήριο, το δικαστήριο να βγάλει απόφαση ότι είναι άκυρη, παράνομη, αντισυνταγματική μία άδεια. Δεν πειράζει. Θα πληρώσει κατιτίς ο κατασκευαστής και θα υλοποιήσει την παράνομη και ακυρωμένη άδεια. Αυτό είναι ντροπή! Το να εξαγοράζεις κομμάτι του Συντάγματος, το να πληρώσεις για να παραβιάζεις το Σύνταγμα είναι κάτι που, αν το καταλάβουν καλά τι σημαίνει, θα έπρεπε να ντρεπόμαστε όλοι. Και λυπάμαι πάρα πολύ που το ΣτΕ ενέκρινε ένα τέτοιο Προεδρικό Διάταγμα», τόνισε. Για οδυνηρές επιπτώσεις που είναι ήδη ορατές στο οικιστικό περιβάλλον μίλησε ο οικοδεσπότης της εκδήλωσης, δήμαρχος Φιλοθέης-Ψυχικού, Χαράλαμπος Μπονάτσος, ενώ συμμετοχή στις ενέργειες των δήμων δήλωσαν ο Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, δήμαρχος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης και α’ αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας και ο αντιδήμαρχος Χαλανδρίου, Αλέξης Μαυραγάνης. Σφοδρή κριτική στις αποφάσεις του ΣτΕ που ενέκριναν το Π.Δ. ασκήθηκε από τους βασικούς ομιλητές της εκδήλωσης. Η Μαρία Καραμανώφ, αντιπρόεδρος ΣτΕ ε.τ. και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας, μίλησε για «βαθύ ρήγμα με την έννομη τάξη», ενώ ο Θεόδωρος Αραβάνης, σύμβουλος Επικρατείας ε.τ., χαρακτήρισε την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για τον ΝΟΚ «κατώτερη των περιστάσεων».
  15. Χθες
  16. Ευχασριστώ για τις απαντήσεις. Όντως τα χιλιοστά που έχει ο χώρος είναι μόνο 2 και η συνολική δόμηση της πολυκατοικίας είναι 1200τμ... Η ερμηνεία του Pavlos33 φαίνεται τυπικά ορθή. Παρόλα αυτά η λογική μου για κάποιο λόγο αντιτίθεται... Βρήκα στο μεταξύ αυτή την ερωτοαπάντηση: Ε/Α 1744 Θα ήταν καλύτερο να περιμένουμε κάποια διευκρίνηση για την κατηγορία 4 διότι οποιαδήποτε προσπάθεια ερμηνείας θα πρέπει να βασίζεται σε κάποια υπόθεση. Κατά την γνώμη μας θα πρέπει στις περιπτώσεις αα και ββ της κατηγορίας 4 του ν.4495/2017 να συμπεριληφθούν και οι αυθαίρετες αλλαγές χρήσεις. Άρα να δύναται να υπαχθούν και περιπτώσεις αλλαγών χρήσεων όπου επέρχεται υπέρβαση δόμησης όπως π.χ. μετατροπή υπόγειου βοηθητικού χώρου σε χώρο κύριας χρήσης κατοικία. Εξετάζοντας μόνο την γραμματική διατύπωσης της κατηγορίας 4 προκύπτει, όπως σωστά αναφέρεται, ότι οι περ. αα και ββ αφορούν μόνον σε αυθαίρετες κατασκευές και η περ. γγ μόνον για αυθαίρετες αλλαγές χρήσης σε εντός σχεδίου περιοχές και με την προϋπόθεση ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής. Δηλαδή σε εκτός σχεδίου ακίνητο μια μετατροπή υπόγειου βοηθητικού χώρου σε χώρου κύριας χρήσης (π.χ. κατοικία) ανήκει στην κατηγορία 5 ενώ μια κατασκευή αυθαίρετου υπόγειου χώρου κύριας χρήσης μπορεί να ανήκει στην κατηγορία 4 εάν εμπίπτει σε μια εκ των περ. αα ή ββ. Κάτι το οποίο είναι εντελώς παράλογο φυσικά. Όσο για την περ. δδ πιθανόν αναφέρονται σε ημιυπαίθριους χώρους που έχουν κλείσει.
  17. Καλησπέρα σε όλους! Θα ήθελα τη γνώμη σας για εξωτερική τοιχοποιία σε τουριστικές κατοικίες στη Νάξο. Η χρήση θα είναι μόνο καλοκαίρι, οπότε με ενδιαφέρει η μόνωση να κρατάει την ζέστη έξω. Και φυσικά και ηχομόνωση. Μου πρότειναν κάτι ροζ τσιμεντόλιθους από ελαφρόπετρα ως θερμομονωτικούς και ηχομονωτικούς δίχως εξτρα μόνωση. Να μπουν δλδ σε 25αρη τοίχο μια σειρά από αυτούς. Λίγο που έψαξα βρήκα lavawall και lavablock, αλλά οι κατασκευαστές τους δίνουν είτε με έτοιμη εσωτερική μόνωση είτε με χρήση θερμοπροσοψης. Επίσης με προβληματίζει που αναφέρουν ότι κάνουν για επαγγελματικους χώρους, φαντάζομαι εννοεί αποθήκες κλπ. Άλλη επιλογή είναι το κλασικό τούβλο-μόνωση-τούβλο. Την θερμοπρόσοψη την έχω ψιλοαποκλισει, γιατί θεωρώ ότι για 4 μήνες το καλοκαίρι, θα αργήσει πολύ να κάνει απόσβεση. Και είναι και κάπως σφιχτό το μπάτζετ σε αυτή τη φάση.
  18. Σίγουροι με αυτούς τους νόμους δεν μπορούμε να είμαστε. Όλα αυτά τα χρόνια εδώ στην διαδικτυακή μας κοινότητα έχουμε συζητήσει πολύ στην προσπάθεια να ερμηνεύσουμε τους τρείς τελευταίους νόμους αυθαιρέτων και όχι μόνο αυτούς. Ίσως, δεν αναγράφηκε η αλλαγή χρήσης, θεωρώντας ότι καλύπτεται από το εδάφιο "δδ", το οποίο όμως αφορά μόνο εντός σχεδίου περιοχές. Πάντως, από τη στιγμή που η υποπαρ. "δγ", ουσιαστικά αποτελεί μια ευνοϊκή διάταξη για να μην υποπέσει το ακίνητο στην κατηγορία 5 (και να μπορέσει να μεταβιβαστεί), δεν έχει νόημα να μην αναγράφεται και η περίπτωση αλλαγής χρήσης. Πιθανώς να το έχουν παραλείψει εκ παραδρομής.
  19. θεωρείς δηλαδή Παύλο ότι η διαφοροποίηση ή η ρητή αναφορά αυτής της διάταξης, από τις λοιπές διατάξεις που συνήθως ή κατά πλειονότητα αναφέρονται σε "αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης" δεν την συμπεριλαμβάνουν. Δίκαιο έχεις. Δεν το είχα σκεφτεί!
  20. Καλησπέρα Βασίλη. Δεν το πρότεινα αυτό στον συνάδελφο καθώς η υποπαράγραφος (δγ) αναφέρει αυθαίρετες κατασκευές και όχι αλλαγές χρήσεων. "(δγ) αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση"
  21. Πέραν αυτών που ορθά σου προτείνει ο Παύλος. Αν η ιδιοκτησία όλου του ακινήτου ανήκει σε έναν, εξέτασε και την περίπτωση δήλωσης του ως κατηγορία 4 του άρθρου 96 λόγω συνολικής επιφανείας αυθαιρέτων <50 τ.μ
  22. 11 downloads

    ΦΕΚ 231/Α/12.12.2025 και επιμέρους αρχείο, το άρθρο 75 "Παρατάσεις πολεοδομικών και χωροταξικών ρυθμίσεων"
  23. Τo ChatGPt λέει τα μισά. Έχετε αυτά που είχατε και παλιά (ακόμα) π.χ όχι σε αντισεισμικό όχι σε μεταλλικές κατασκευές όχι σε ξύλινες κατασκευές όχι σε ειδικές θεμελιώσεις (πεδιλοδοκοι κ.λ.π). Αυτά αναγραφόταν σε παλιές εγκυκλίους και (απ οτι ξέρω) μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει επίσημα κάτι διαφορετικό .
  24. @mvoulgarelis Καλησπέρα. Αν και δεν το αναφέρεις, σε ανάλογες περιπτώσεις, το ποσοστό συνιδιοκτησίας κλειστών χώρων στάθμευσης κυμαίνεται από 2 έως 5 χιλιοστά εξ αδιαιρέτου. Υπό την προϋπόθεση αυτή, ο αναλογούν Σ.Δ στο ποσοστό συνιδιοκτησίας είναι ελάχιστος. Όμως, αναφορικά με τον προσδιορισμό της κατηγορίας έχουμε και την ακόλουθη φράση στην ενότητα κατηγορίας 4. "Στα ανωτέρω ποσοστά συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα κτίσματα επί του ακινήτου, καθώς και αυθαίρετες κατασκευές που έχουν υπαχθεί στους ν.3775/2009 (Α122), 3843/2010 (Α62), 4014/2011 (Α204) και 4178/2013 (Α174). Δεν συνυπολογίζονται (...) δδ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση, ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής" Από την αρχή του προηγούμενου νόμου υπήρξε ένας σκεπτικισμός για το αν η αλλαγή χρήσης αφορά περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν προσαυξάνεται ο ΣΔ (πχ αλλαγή χρήσης από κατάστημα σε κατοικία κλπ) ή καλύπτει και τις περιπτώσεις, κατά τις οποίες ο συντελεστής δόμησης αυξάνεται (π.χ αλλαγή χρήσης υπογείου σε κατοικία ή χώρου στάθμευσης σε κατοικία κλπ). Στο λεκτικό της ανωτέρω φράσης φαίνεται ότι οι δυο προϋποθέσεις που πρέπει να ισχύουν είναι η συντέλεση της αλλαγής χρήσης να έλαβε χώρα σε ακίνητο εντός σχεδίου και η αυθαίρετη χρήση να είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες του Ο.Τ (της κοντινής περιοχής). Προσωπική άποψη εκφράζοντας εκτιμώ ότι αν ο νομοθέτης ήθελε να επιβάλει το να προσμετρά η επιφάνεια της αλλαγής χρήσης σε εντός σχεδίου ακίνητα (που συντελεί σε αύξηση του ΣΔ) στον προσδιορισμό κατηγορίας 4 ή 5 θα το είχε ρητά διατυπώσει, όπως έπραξε στα εκτός σχεδίου, στα οποία μάλιστα η αλλαγή χρήσης σε πολλές περιπτώσεις προσαυξάνει τον ΣΔ και "τιμωρείται" με αυξημένο συντελεστή αλλαγής χρήσης (1,40) σε ό,τι αφορά τον προσδιορισμό προστίμου. Βεβαίως το πρόστιμο (λόγω των ελάχιστων χιλιοστών) αναμένεται σε κάθε περίπτωση αυξημένο. Επομένως, κατά τη γνώμη μου μπορείς να το υπάγεις με "τσιμπημένο" πρόστιμο και αν υπάρχει μη εξαντλημένος Σ.Δ στο οικόπεδο, μήπως να εξετάσεις την περίπτωση νομιμοποίησης με έκδοση άδειας.
  25. Καλησπέρα συνάδελφοι, ήθελα λίγο την βοήθεια σας για την περιγραφή υφιστάμενου φορέα για μελέτη ΚΑΝ.ΕΠΕ. Για το συγκεκριμένο δοκάρι πως μπορώ να περιγράψω τον οπλισμό του στο λογισμικό ; (τον συνδετήρα δε μπορώ να τον περιγράψω με αραιώματα και πυκνώματα γιατί η δυνατότητα του λογισμικού είναι πιο απλή) Αλλά τον υπόλοιπο οπλισμό στις στηρίξεις στο άνοιγμα ; Ευχαριστώ
  26. Καλησπέρα συνάδελφοι, σε πιλοτη οικοδομής του '93, κλειστό γκαράζ (εκτός Σ.Δ.) έχει μετατραπεί σε κατοικία. Ο χώρος έχει χιλιοστά και αποτελεί ανεξάρτητη Ο.Ι. ! Πως το αντιμετωπίζω? Είναι Υ.Δ. Κατ.5?
  27. βάλε την αγγελία σου και εδώ. Φυσικά μη ξεχάσεις να γράψεις και περιοχή που είναι ή μπορείς να πας.... Που ξέρεις μπορεί να βρεθεί κάτι.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.