Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Οι εργασίες που περιλαμβάνανε οι άδειες που έβγαλα είναι καθόλα νόμιμες, απόβλητα , ένσημα, όλα κομπλέ. Απλά διαμεσολαβώ μεταξύ του πληρεξουσιου δικηγόρου και εταιρειών για απόβλητα αμιάντου διότι οι τύποι πήγανε σε σημείο του κτιρίου ( δώμα ) που δεν περιλαμβανόταν στις ΕΕΔΜΚ που έβγαλα, κάνανε εργασίες παράνομα και τη φάγανε . Αυτό που ψάχνω είναι, ΑΝ για απόβλητα από εργασίες που έγιναν παράνομα και ήδη έχουν παραπεμφθεί σε εισαγγελέα, ΣΕΠΕ και διεύθυνση περιβάλλοντος, χρειάζεται κάποια άδεια ώστε να τα μαζέψει η πιστοποιημένη εταιρεία ;
-
Μαζική εισαγωγή geotiff. Website facebook Page facebook Group Videos Instagram TikTok Οδηγός Χρήσης Download trial
-
Μπορεί η θαλάσσια έρευνα στην περιοχή του Κολούμπου, στη Σαντορίνη, να είναι δύσκολη, λόγω της πολυπλοκότητας του υδροθερμικού του πεδίου, ωστόσο ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα θέτει στο επίκεντρο την ανάπτυξη έξυπνων αυτόνομων οχημάτων, τα οποία θα λειτουργούν σε δύσκολα περιβάλλοντα, όπως αυτό του Κολούμπου, για παρατεταμένη χρονική περίοδο με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση. Πρόκειται για το έργο «MERLIN», που φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο που εξερευνούμε, παρακολουθούμε και προστατεύουμε τα θαλάσσια περιβάλλοντα. Η επίσημη έναρξη του προγράμματος έγινε τον Νοέμβριο του 2024 και τον συντονισμό έχει το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. Το «MERLIN» αποτελεί ένα φιλόδοξο τετραετές έργο έρευνας και καινοτομίας με τη συμμετοχή 18 εταίρων από όλη την Ευρώπη που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από το «Horizon Europe», με συνολικό προϋπολογισμό οκτώ εκατομμυρίων ευρώ. Οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος αναμένεται να έχουν εφαρμογές που εκτείνονται πέρα από την επιστημονική έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της επιθεώρησης υποδομών, της περιβαλλοντικής παρακολούθησης, και της υποστήριξης των βιώσιμων πρακτικών στη θαλάσσια βιομηχανία. Στον πυρήνα του προγράμματος βρίσκεται και η ανάπτυξη τεχνολογιών που θα επιτρέπουν σε αυτόνομα θαλάσσια οχήματα να λειτουργούν για παρατεταμένες περιόδους με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα για το θαλάσσιο περιβάλλον και εκτελώντας πολύπλοκες εργασίες σε διαφορετικές συνθήκες. Σύμφωνα με τον καθηγητή Μαγιορκίνο Παπαηλιά της Σχολής Μεταλλουργίας και Υλικών του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, ο οποίος συντονίζει το πρόγραμμα «MERLIN», τα αυτόνομα θαλάσσια ρομποτικά συστήματα πρόκειται να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της κατανόησής μας για τα θαλάσσια οικοσυστήματα. «Αυτές οι τεχνολογίες δεν αποτελούν απλώς ερευνητικά εργαλεία, αλλά θεμελιώδη στοιχεία για την προστασία των θαλάσσιων οικοτόπων και την προώθηση της βιωσιμότητας της Γαλάζιας Οικονομίας στο μέλλον», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Τα εμπορικά διαθέσιμα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUVs) και Τηλεχειριζόμενα Υποβρύχια Οχήματα (ROVs) συνήθως απαιτούν τη χρήση ακριβών και επανδρωμένων σκαφών υποστήριξης για τη λειτουργία τους, ενώ η ικανότητα λήψης αντικειμένων με ρομποτικούς βραχίονες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επιδεξιότητα του χειριστή. Οι φυσικές προκλήσεις, το κόστος των οχημάτων έρευνας, του εξοπλισμού και των σκαφών υποστήριξης που σχετίζονται με αποστολές έρευνας βαθέων ωκεανών και επιθεώρησης υποθαλάσσιων υπεράκτιων υποδομών, τις καθιστούν εξαιρετικά πολύπλοκες, υψηλού κινδύνου και δαπανηρές, με αποτέλεσμα μόνο λίγες εταιρείες και ερευνητικά ινστιτούτα σε όλο τον κόσμο να μπορούν να τις εκτελούν αξιόπιστα. Στο πλαίσιο του «MERLIN» θα εφαρμοστεί μια καινοτόμος μεθοδολογία που συνδυάζει την ανάπτυξη ευφυών αυτόνομων AUVs, τα οποία αναπτύσσονται και ανακτώνται χρησιμοποιώντας ένα Μη Επανδρωμένο Σκάφος Επιφανείας (USV) για χαρτογράφηση του βυθού, παρακολούθηση θαλάσσιων οικοτόπων, επιθεώρηση υποδομών και δειγματοληψία. Τα ρομποτικά οχήματα που θα αναπτυχθούν, θα αξιοποιούν ενισχυμένες δυνατότητες δειγματοληψίας, επιτρέποντάς τους να χειρίζονται διαφορετικά αντικείμενα και δείγματα τόσο υποβρυχίως όσο και στην επιφάνεια. Θα χρησιμοποιηθούν διαμορφώσιμα πακέτα αισθητήρων για την εκτέλεση διαφορετικών εργασιών, όπως απαιτείται από κάθε συγκεκριμένη αποστολή. Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα ενισχύσουν τις δυνατότητες αυτόνομης πλοήγησης για λειτουργία σε διαφορετικές συνθήκες. Ένα Κέντρο Απομακρυσμένου Ελέγχου Αποστολών (MRCC) θα επιτρέπει στον επόπτη να αλληλεπιδρά με τα ρομποτικά οχήματα και να στέλνει εντολές όταν απαιτείται στο USV και στα AUVs μέσω ασύρματης ή δορυφορικής σύνδεσης. Η αποστολή εντολών στα AUVs κατά τη διάρκεια υποβρύχιας λειτουργίας τους θα επιτυγχάνεται με τη χρήση ακουστικού μόντεμ εγκατεστημένου στο USV. Ο κ. Παπαηλιάς περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η τεχνολογία των αυτόνομων συστημάτων έχει εξελιχθεί αρκετά την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, τέτοια συστήματα διαθέσιμα εμπορικά (μη στρατιωτικά) αφορούν κυρίως είτε σε συστήματα με περιορισμένη εμβέλεια, ή ελεγχόμενα μακρόθεν, η προ-προγραμματισμένα χωρίς δυνατότητα μεγάλων αλλαγών στην αποστολή που έχει προσδιοριστεί αρχικά κατά τη διάρκεια της. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μέσω του προγράμματος ENDURUNS και τώρα με το πρόγραμμα MERLIN, που αποτελεί τη συνέχειά του, αναπτύσσουμε νέα ρομποτικά συστήματα επιφανείας, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν στην περιοχή ενδιαφέροντος της αποστολής υποθαλάσσια οχήματα και να τους παρέχουν πληροφορίες για την ακριβή θέση τους κάτω από το νερό, χωρίς αυτά να χρειάζεται να βγουν στην επιφάνεια», τονίζει ο ίδιος. Τα πλεονεκτήματα των οχημάτων αυτών είναι πολλά. «Εκτός του ότι αυτά τα συστήματα είναι ηλεκτρικά, συνδυάζουν υδρογονοκυψέλες με αποθήκευση υδρογόνου, ώστε να μπορούν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες λιθίου καθώς και φωτοβολταϊκά πάνελ για το όχημα επιφάνειας. Ειδικότερα στο πρόγραμμα MERLIN αναπτύσσουμε τη δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορούν να λάβουν αποφάσεις τα οχήματα από μόνα τους όταν χρειάζεται να βελτιστοποιήσουν την αποστολή τους σε πραγματικό χρόνο με βάση τις παραμέτρους που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, στα οχήματα θα υπάρχουν τοποθετημένοι ρομποτικοί βραχίονες οι οποίοι θα χρησιμεύουν για τη λήψη δειγμάτων ή για επιθεώρηση παράκτιων εγκαταστάσεων. Το γεγονός ότι τα οχήματα είναι αυτόνομα μειώνει το κόστος ανάπτυξης τους σε διάφορες αποστολές και μας επιτρέπει τη συνεχή παρατήρηση περιοχών οπού υπάρχει ενδιαφέρον», προσθέτει ο κ. Παπαηλιάς. Δοκιμές σε Βαρκελώνη, Σαντορίνη και Λιθουανία Τα πρωτοποριακά οχήματα που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του προγράμματος, πρόκειται να δοκιμαστούν στο πεδίο σε τρεις διαφορετικές αποστολές, καθεμία με μοναδικές προκλήσεις και απαιτήσεις. Η πρώτη αποστολή θα πραγματοποιηθεί στο θαλάσσιο παρατηρητήριο OBSEA στα ανοικτά των ακτών της Βαρκελώνης. Το περιβάλλον αυτό προσφέρει ιδανικές συνθήκες για τη δοκιμή των συστημάτων παρακολούθησης και των αισθητήρων των οχημάτων σε ελεγχόμενες συνθήκες ανοιχτής θάλασσας. Θα ακολουθήσει η ιδιαίτερα απαιτητική αποστολή στον κρατήρα του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπο, βορειοανατολικά της Σαντορίνης, με επικεφαλής το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) και υπεύθυνη τη Δρ. Παρασκευή Πολυμενάκου, σε συνεργασία με την καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εύη Νομικού, η οποία είναι επικεφαλής του υποθαλάσσιου ηφαιστειακού παρατηρητηρίου «SANTORY». Η αποστολή αυτή θα εξετάσει τη δυνατότητα των οχημάτων να λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες και να συλλέγουν δεδομένα από ένα μοναδικό υποθαλάσσιο ηφαιστειακό οικοσύστημα. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Νομικού, «στον κρατήρα του Κολούμπου, κοντά στο ενεργό υδροθερμικό πεδίο, επικρατούν ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος με χαμηλό pH, υψηλές θερμοκρασίες και έντονη διαφυγή διοξειδίου του άνθρακα. Η δειγματοληψία τμήματος από τις υδροθερμικές καμινάδες με αυτόνομο υποβρύχιο όχημα το οποίο θα έχει προγραμματιστεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης πριν την κατάδυση του στον κρατήρα, θα μας επιτρέψει να συλλέγουμε δείγματα στο μέλλον χωρίς τη χρήση ωκεανογραφικού σκάφους που κοστίζει ακριβά και έτσι θα καταφέρουμε να μειώσουμε το κόστος της θαλάσσιας έρευνας. Θα είναι η πρώτη φορά που αυτόνομο όχημα θα συλλέξει δείγμα στον Κολούμπο, αφού πρώτα θα έχει προηγηθεί η προσομοίωση του υδροθερμικού πεδίου με δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το υποθαλάσσιο παρατηρητήριο SANTORY. Σε περιόδους σεισμικής κρίσης, όπως αυτή του Φεβρουαρίου 2025, η χρήση αυτόνομων οχημάτων είναι αναγκαία για την άμεση συλλογή ωκεανογραφικών δεδομένων». Τέλος, η τρίτη αποστολή θα επικεντρωθεί στην επιθεώρηση λιμενικών υποδομών στο λιμάνι Klaipeda της Λιθουανίας στη Βαλτική Θάλασσα. Εδώ, τα αυτόνομα οχήματα θα δοκιμαστούν σε ένα πρακτικό εμπορικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τις δυνατότητές τους για βιομηχανικές εφαρμογές. View full είδηση
-
- θαλάσσιο περιβάλλον
- έρευνα
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Έργο «MERLIN»: Φέρνει επανάσταση στην εξερεύνηση σε θαλάσσια περιβάλλοντα
GTnews posted μια είδηση in Αρθρογραφία
Μπορεί η θαλάσσια έρευνα στην περιοχή του Κολούμπου, στη Σαντορίνη, να είναι δύσκολη, λόγω της πολυπλοκότητας του υδροθερμικού του πεδίου, ωστόσο ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα θέτει στο επίκεντρο την ανάπτυξη έξυπνων αυτόνομων οχημάτων, τα οποία θα λειτουργούν σε δύσκολα περιβάλλοντα, όπως αυτό του Κολούμπου, για παρατεταμένη χρονική περίοδο με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση. Πρόκειται για το έργο «MERLIN», που φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στον τρόπο που εξερευνούμε, παρακολουθούμε και προστατεύουμε τα θαλάσσια περιβάλλοντα. Η επίσημη έναρξη του προγράμματος έγινε τον Νοέμβριο του 2024 και τον συντονισμό έχει το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ. Το «MERLIN» αποτελεί ένα φιλόδοξο τετραετές έργο έρευνας και καινοτομίας με τη συμμετοχή 18 εταίρων από όλη την Ευρώπη που χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από το «Horizon Europe», με συνολικό προϋπολογισμό οκτώ εκατομμυρίων ευρώ. Οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται στο πλαίσιο του προγράμματος αναμένεται να έχουν εφαρμογές που εκτείνονται πέρα από την επιστημονική έρευνα, συμπεριλαμβανομένης της επιθεώρησης υποδομών, της περιβαλλοντικής παρακολούθησης, και της υποστήριξης των βιώσιμων πρακτικών στη θαλάσσια βιομηχανία. Στον πυρήνα του προγράμματος βρίσκεται και η ανάπτυξη τεχνολογιών που θα επιτρέπουν σε αυτόνομα θαλάσσια οχήματα να λειτουργούν για παρατεταμένες περιόδους με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση, συλλέγοντας πολύτιμα δεδομένα για το θαλάσσιο περιβάλλον και εκτελώντας πολύπλοκες εργασίες σε διαφορετικές συνθήκες. Σύμφωνα με τον καθηγητή Μαγιορκίνο Παπαηλιά της Σχολής Μεταλλουργίας και Υλικών του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, ο οποίος συντονίζει το πρόγραμμα «MERLIN», τα αυτόνομα θαλάσσια ρομποτικά συστήματα πρόκειται να διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στη βελτίωση της κατανόησής μας για τα θαλάσσια οικοσυστήματα. «Αυτές οι τεχνολογίες δεν αποτελούν απλώς ερευνητικά εργαλεία, αλλά θεμελιώδη στοιχεία για την προστασία των θαλάσσιων οικοτόπων και την προώθηση της βιωσιμότητας της Γαλάζιας Οικονομίας στο μέλλον», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Τα εμπορικά διαθέσιμα Αυτόνομα Υποβρύχια Οχήματα (AUVs) και Τηλεχειριζόμενα Υποβρύχια Οχήματα (ROVs) συνήθως απαιτούν τη χρήση ακριβών και επανδρωμένων σκαφών υποστήριξης για τη λειτουργία τους, ενώ η ικανότητα λήψης αντικειμένων με ρομποτικούς βραχίονες εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την επιδεξιότητα του χειριστή. Οι φυσικές προκλήσεις, το κόστος των οχημάτων έρευνας, του εξοπλισμού και των σκαφών υποστήριξης που σχετίζονται με αποστολές έρευνας βαθέων ωκεανών και επιθεώρησης υποθαλάσσιων υπεράκτιων υποδομών, τις καθιστούν εξαιρετικά πολύπλοκες, υψηλού κινδύνου και δαπανηρές, με αποτέλεσμα μόνο λίγες εταιρείες και ερευνητικά ινστιτούτα σε όλο τον κόσμο να μπορούν να τις εκτελούν αξιόπιστα. Στο πλαίσιο του «MERLIN» θα εφαρμοστεί μια καινοτόμος μεθοδολογία που συνδυάζει την ανάπτυξη ευφυών αυτόνομων AUVs, τα οποία αναπτύσσονται και ανακτώνται χρησιμοποιώντας ένα Μη Επανδρωμένο Σκάφος Επιφανείας (USV) για χαρτογράφηση του βυθού, παρακολούθηση θαλάσσιων οικοτόπων, επιθεώρηση υποδομών και δειγματοληψία. Τα ρομποτικά οχήματα που θα αναπτυχθούν, θα αξιοποιούν ενισχυμένες δυνατότητες δειγματοληψίας, επιτρέποντάς τους να χειρίζονται διαφορετικά αντικείμενα και δείγματα τόσο υποβρυχίως όσο και στην επιφάνεια. Θα χρησιμοποιηθούν διαμορφώσιμα πακέτα αισθητήρων για την εκτέλεση διαφορετικών εργασιών, όπως απαιτείται από κάθε συγκεκριμένη αποστολή. Εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης θα ενισχύσουν τις δυνατότητες αυτόνομης πλοήγησης για λειτουργία σε διαφορετικές συνθήκες. Ένα Κέντρο Απομακρυσμένου Ελέγχου Αποστολών (MRCC) θα επιτρέπει στον επόπτη να αλληλεπιδρά με τα ρομποτικά οχήματα και να στέλνει εντολές όταν απαιτείται στο USV και στα AUVs μέσω ασύρματης ή δορυφορικής σύνδεσης. Η αποστολή εντολών στα AUVs κατά τη διάρκεια υποβρύχιας λειτουργίας τους θα επιτυγχάνεται με τη χρήση ακουστικού μόντεμ εγκατεστημένου στο USV. Ο κ. Παπαηλιάς περιγράφει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η τεχνολογία των αυτόνομων συστημάτων έχει εξελιχθεί αρκετά την τελευταία δεκαετία. Ωστόσο, τέτοια συστήματα διαθέσιμα εμπορικά (μη στρατιωτικά) αφορούν κυρίως είτε σε συστήματα με περιορισμένη εμβέλεια, ή ελεγχόμενα μακρόθεν, η προ-προγραμματισμένα χωρίς δυνατότητα μεγάλων αλλαγών στην αποστολή που έχει προσδιοριστεί αρχικά κατά τη διάρκεια της. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, μέσω του προγράμματος ENDURUNS και τώρα με το πρόγραμμα MERLIN, που αποτελεί τη συνέχειά του, αναπτύσσουμε νέα ρομποτικά συστήματα επιφανείας, τα οποία έχουν τη δυνατότητα να αναπτύσσουν στην περιοχή ενδιαφέροντος της αποστολής υποθαλάσσια οχήματα και να τους παρέχουν πληροφορίες για την ακριβή θέση τους κάτω από το νερό, χωρίς αυτά να χρειάζεται να βγουν στην επιφάνεια», τονίζει ο ίδιος. Τα πλεονεκτήματα των οχημάτων αυτών είναι πολλά. «Εκτός του ότι αυτά τα συστήματα είναι ηλεκτρικά, συνδυάζουν υδρογονοκυψέλες με αποθήκευση υδρογόνου, ώστε να μπορούν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες λιθίου καθώς και φωτοβολταϊκά πάνελ για το όχημα επιφάνειας. Ειδικότερα στο πρόγραμμα MERLIN αναπτύσσουμε τη δυνατότητα τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να μπορούν να λάβουν αποφάσεις τα οχήματα από μόνα τους όταν χρειάζεται να βελτιστοποιήσουν την αποστολή τους σε πραγματικό χρόνο με βάση τις παραμέτρους που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, στα οχήματα θα υπάρχουν τοποθετημένοι ρομποτικοί βραχίονες οι οποίοι θα χρησιμεύουν για τη λήψη δειγμάτων ή για επιθεώρηση παράκτιων εγκαταστάσεων. Το γεγονός ότι τα οχήματα είναι αυτόνομα μειώνει το κόστος ανάπτυξης τους σε διάφορες αποστολές και μας επιτρέπει τη συνεχή παρατήρηση περιοχών οπού υπάρχει ενδιαφέρον», προσθέτει ο κ. Παπαηλιάς. Δοκιμές σε Βαρκελώνη, Σαντορίνη και Λιθουανία Τα πρωτοποριακά οχήματα που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του προγράμματος, πρόκειται να δοκιμαστούν στο πεδίο σε τρεις διαφορετικές αποστολές, καθεμία με μοναδικές προκλήσεις και απαιτήσεις. Η πρώτη αποστολή θα πραγματοποιηθεί στο θαλάσσιο παρατηρητήριο OBSEA στα ανοικτά των ακτών της Βαρκελώνης. Το περιβάλλον αυτό προσφέρει ιδανικές συνθήκες για τη δοκιμή των συστημάτων παρακολούθησης και των αισθητήρων των οχημάτων σε ελεγχόμενες συνθήκες ανοιχτής θάλασσας. Θα ακολουθήσει η ιδιαίτερα απαιτητική αποστολή στον κρατήρα του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπο, βορειοανατολικά της Σαντορίνης, με επικεφαλής το Ελληνικό Κέντρο Θαλάσσιων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) και υπεύθυνη τη Δρ. Παρασκευή Πολυμενάκου, σε συνεργασία με την καθηγήτρια του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Εύη Νομικού, η οποία είναι επικεφαλής του υποθαλάσσιου ηφαιστειακού παρατηρητηρίου «SANTORY». Η αποστολή αυτή θα εξετάσει τη δυνατότητα των οχημάτων να λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες και να συλλέγουν δεδομένα από ένα μοναδικό υποθαλάσσιο ηφαιστειακό οικοσύστημα. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Νομικού, «στον κρατήρα του Κολούμπου, κοντά στο ενεργό υδροθερμικό πεδίο, επικρατούν ακραίες συνθήκες περιβάλλοντος με χαμηλό pH, υψηλές θερμοκρασίες και έντονη διαφυγή διοξειδίου του άνθρακα. Η δειγματοληψία τμήματος από τις υδροθερμικές καμινάδες με αυτόνομο υποβρύχιο όχημα το οποίο θα έχει προγραμματιστεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης πριν την κατάδυση του στον κρατήρα, θα μας επιτρέψει να συλλέγουμε δείγματα στο μέλλον χωρίς τη χρήση ωκεανογραφικού σκάφους που κοστίζει ακριβά και έτσι θα καταφέρουμε να μειώσουμε το κόστος της θαλάσσιας έρευνας. Θα είναι η πρώτη φορά που αυτόνομο όχημα θα συλλέξει δείγμα στον Κολούμπο, αφού πρώτα θα έχει προηγηθεί η προσομοίωση του υδροθερμικού πεδίου με δεδομένα που έχουν συλλεχθεί από το υποθαλάσσιο παρατηρητήριο SANTORY. Σε περιόδους σεισμικής κρίσης, όπως αυτή του Φεβρουαρίου 2025, η χρήση αυτόνομων οχημάτων είναι αναγκαία για την άμεση συλλογή ωκεανογραφικών δεδομένων». Τέλος, η τρίτη αποστολή θα επικεντρωθεί στην επιθεώρηση λιμενικών υποδομών στο λιμάνι Klaipeda της Λιθουανίας στη Βαλτική Θάλασσα. Εδώ, τα αυτόνομα οχήματα θα δοκιμαστούν σε ένα πρακτικό εμπορικό περιβάλλον, αναδεικνύοντας τις δυνατότητές τους για βιομηχανικές εφαρμογές.-
- θαλάσσιο περιβάλλον
- έρευνα
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
- Σήμερα
-
Annastr started following Ν. 4495/17 - Διαδικασία Έκδοσης και Ελέγχου Οικ. Αδειών
-
Για να κάνεις οτιδήποτε σε ένα οικόπεδο πρέπει πρώτα να τεκμηριώσεις ότι σου ανήκει. Αυτό που ισχυρίζεσαι εσύ, με τίτλους και τοπογραφικό, πρέπει να συμπίπτει και με το κτηματολόγιο, αλλιώς υπάρχουν αμφιβολίες ότι σου ανήκει και δεν σου επιτρέπεται να κάνεις κάτι σε αυτό. Στην περίπτωσή σου το Κτηματολόγιο λέει ότι τα τμήμα ανήκουν σε αγνώστους και ο δρόμος στο Δημόσιο, οπότε πρέπει πρώτα απ' όλα να αλλάξει αυτό. Σημ.: Είναι πολλές οι περιπτώσεις, τουλάχιστον στο δικό μου γραφείο, όπου οι αποζημιώσεις αναλογισμού είχαν καταβληθεί αλλά λόγω παρέλευσης πολλών και λόγω του ότι ο δρόμος έμοιαζε αδιάνοικτος, είχε ξεχαστεί η αποζημίωση από τους ιδιοκτήτες.
-
"το γινατι βγαζει ματι" Πριν ασχοληθεις, ας ερωτηθει ο συμβ/φος για τα εξοδα... Μετα τα ξαναλεμε
-
Lenaki sta started following ΝΟΚ + Τεύχος Τεχνικών Οδηγιών
-
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας. Ο ένας δεν ξέρει και έχει κακούς συμβούλους. Αφού δεν ζημιώνεται με την οριζόντια σύστασή, έχει πεισμώσει.
-
Δηλαδή πόσες παραβάσεις μέτρησες και πόσες εργασίες απομένουν ακόμα; Πρόσεξε μην ξεμπλέξεις αυτούς και μείνεις εσύ μπλεγμένος για καμιά πενταετία. Φυσικά και κάθε εργασία θέλει την ανάλογη άδεια και τα ανάλογα στοιχεία διαχείρισης αποβλήτων... Για λεπτομέρειες βλέπε άρθρο 29, Ν. 4495/17 Επιπρόσθετα για αυθαίρετες κατασκευές ή καθαιρέσεις μετά την 28/7/2011 μιλάς με το αρμόδιο ΤΕΚ και σου αναλύουν την ισχύουσα διαδικασία.
-
Ευχαριστώ και πάλι. Ναι έχει γίνει σύσταση οριζοντίων ιδιοκτησιών και αποδίδει ποσοστό αναλογίας στη δόμηση 33,33%. Όχι, δεν υπήρχε κάποιος πρακτικός λόγος να αποκρύψουν την πραγματική χρήση του κτιρίου, αφού με την προσθήκη του ισογείου η συνολική δόμηση στο οικόπεδο είναι 62+62 = 124 τ.μ. < 400 τ.μ. Επίσης, δεν θα εξαντλούνταν κανένα από τα υπόλοιπα πολεοδομικά μεγέθη αν το έδειχναν ως είχε στην πραγματικότητα. Κάτι που ξέχασα να γράψω είναι ότι το ελεύθερο ύψος του είναι 2,00 μ. (μικρότερο από το ελάχιστο για να χαρακτηριστεί ως χώρος κύριας χρήσης) ενώ στην άδεια το έδειχναν 2,50 μ.
-
σωστα, -και εφοσον δεν απαγορευεται ο διαχωρισμος απο την συσταση ή τον κανονισμο, αφου κανεις τον διαχωρισμο σε δυο ΟΙ....και ολα τα σχετικα για την τροποποιηση της συστασης και το χτισεις την μεσοτοιχια, θα εχεις δυο ανεξαρτητες ΟΙ και δυο ΚΑΕΚ και εαν εξακολουθουν να θελουν να τα συνενωσουν ή δεν αλλαξουν γνωμη, θα πας με ΕΕΔΜΚ με το 29 παρ. κζ και το 23 παρ. 5 του ΝΟΚ. Η λειτουργικη συνενωση δεν αλλαζει το ιδιοκτησιακο. Παραμενουν "δυο" ΟΙ.
-
@smooth Τι εννοούν ενιαίο... Για εμένα ενιαίο είναι τώρα που δεν έχει σύσταση. Αυτά που λένε καλό είναι να τα δούν πρώτα με συμβολαιογράφο και μετά να απευθυνθούν για ότι χρειαστεί από μηχανικό... άδειες εργασιών, ταυτότητες, πίνακες κλπ. σύμφωνα με τις γραπτές οδηγίες ή ερωτήσεις του συμβολαιογράφου
-
Γεωργιος Γεργατσούηλς joined the community
-
Καλημέρα συνάδελφε και σε ευχαριστώ πολύ. Γράφω λίγα για να μην πλατειάζω και κουράζω. Αναλυτικά έχει ως εξής: Πρόκειται για υπόγειο, το οποίο νομιμοποιήθηκε με τον Ν. 720/1977 το έτος 1977 και στα σχέδια της νομιμοποίησης εμφανιζόταν με χρήση εν μέρει κατοικία και εν μέρει αποθήκη. Το έτος 1990 έγινε προσθήκη ισογείου και στα σχέδια της οικοδομικής άδειας εμφανίζεται να έχει ολόκληρο χρήση αποθήκης, χωρίς να έχει προηγηθεί κάποια άδεια αλλαγής χρήσης από κύρια σε βοηθητική. Ωστόσο, εξ αρχής της κατασκευής είναι ολόκληρο κατοικία. Το οικόπεδο είναι εντός οικισμού κάτω των 2000 κατοίκων και η μέγιστη δόμηση κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας ήταν 400 τ.μ. Το εμβαδόν του υπογείου είναι 62 τ.μ. Συνεπώς, αν θεωρήσω ως βάση την οικοδομική άδεια έχει συντελεστεί αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια κατά 62 τ.μ. που αντιστοιχεί σε ποσοστό υπέρβασης δόμησης ίσο με 62/(0,3333*400) = 46,55% > 40%. Άρα αν δεν εντάσσεται στην περίπτωση δδ) της Κατηγορίας 4, εντάσσεται στην Κατηγορία 5. τότε, όμως, για να ρυθμιστεί θα πρέπει να υπαχθεί στον Ν.4495/2017 ολόκληρο το κτίριο, σωστά;
-
καλημέρα ΙΑΣΟΝΑ Για ποιο λόγο φίλε όλη αυτή η διαδικασία, όταν ο συνάδελφος που έκανε την ρύθμιση υποννοεί ότι την ρύθμισε ως μια λοιπή, ο νόμος επιτρέπει την αλλαγή περιγράμματος ακόμη και της ίδιας της οριζόντιας και επιπλέον από ότι βλέπω στην φωτογραφία αυτή η διαφοροποίηση της θέσης του εξώστη υπάρχει σε όλους τους ορόφους και μάλιστα από κατασκευής του κτιρίου!
-
Δεν μπορεί να μείνει ενιαίο, διότι θα έχει παραβιαστεί η σ.ο.ι.. Υποχρωτικά, λοιπόν, θα χωριστεί διότι για την ενοικίαση θα απαιτηθεί ΠΕΑ.
-
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο κατασκευής του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα, με τις διαδικασίες να προχωρούν σταθερά και μεθοδικά, όπως αναφέρει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Το έργο φέρει τη σφραγίδα της δημόσιας δέσμευσης του Ιβάν Σαββίδη, προέδρου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, ο οποίος από την πρώτη στιγμή έκανε σαφές πως η πρόθεση για ανανέωση της Τούμπας δεν θα μείνει στα λόγια. Σημαντική ώθηση στο εγχείρημα δίνει και η εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου, την οποία αναλαμβάνει ο επιχειρηματίας Αριστοτέλης Μυστακίδης, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο Ερασιτέχνης ΠΑΟΚ. Υπενθυμίζεται ότι πριν τρία χρόνια δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ (Δ 396/08-06-2022), με το οποίο εγκρίθηκε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για την περιοχή, και καθορίστηκαν οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης στην ευρύτερη ζώνη που περιλαμβάνει την ιστορική Αλάνα της Τούμπας. Aνάδοχος έχει οριστεί η κοινοπραξία Salfo – Populous, που έχει ήδη παραδώσει το master plan, το επιχειρηματικό πλάνο και τις αρχιτεκτονικές μελέτες. Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των τεχνικών μελετών, τη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων και την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Η κατασκευή του νέου γηπέδου θα ξεκινήσει αμέσως μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, με στόχο τη δημιουργία μιας σύγχρονης αθλητικής εγκατάστασης που θα πληροί τις προδιαγραφές της UEFA. Όπως τονίζει η ΠΑΕ το Προεδρικό Διάταγμα παραμένει σε ισχύ χωρίς ημερομηνία λήξης, ενώ η παραχώρηση της έκτασης ισχύει για 99 χρόνια, χωρίς να κινδυνεύει να ανακληθεί λόγω καθυστερήσεων. View full είδηση
-
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο κατασκευής του νέου γηπέδου του ΠΑΟΚ στην Τούμπα, με τις διαδικασίες να προχωρούν σταθερά και μεθοδικά, όπως αναφέρει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Το έργο φέρει τη σφραγίδα της δημόσιας δέσμευσης του Ιβάν Σαββίδη, προέδρου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ, ο οποίος από την πρώτη στιγμή έκανε σαφές πως η πρόθεση για ανανέωση της Τούμπας δεν θα μείνει στα λόγια. Σημαντική ώθηση στο εγχείρημα δίνει και η εξασφάλιση της χρηματοδότησης του έργου, την οποία αναλαμβάνει ο επιχειρηματίας Αριστοτέλης Μυστακίδης, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα ο Ερασιτέχνης ΠΑΟΚ. Υπενθυμίζεται ότι πριν τρία χρόνια δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ (Δ 396/08-06-2022), με το οποίο εγκρίθηκε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για την περιοχή, και καθορίστηκαν οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης στην ευρύτερη ζώνη που περιλαμβάνει την ιστορική Αλάνα της Τούμπας. Aνάδοχος έχει οριστεί η κοινοπραξία Salfo – Populous, που έχει ήδη παραδώσει το master plan, το επιχειρηματικό πλάνο και τις αρχιτεκτονικές μελέτες. Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των τεχνικών μελετών, τη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων και την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Η κατασκευή του νέου γηπέδου θα ξεκινήσει αμέσως μόλις ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, με στόχο τη δημιουργία μιας σύγχρονης αθλητικής εγκατάστασης που θα πληροί τις προδιαγραφές της UEFA. Όπως τονίζει η ΠΑΕ το Προεδρικό Διάταγμα παραμένει σε ισχύ χωρίς ημερομηνία λήξης, ενώ η παραχώρηση της έκτασης ισχύει για 99 χρόνια, χωρίς να κινδυνεύει να ανακληθεί λόγω καθυστερήσεων.
- Χθες
-
Καλησπέρα. Έχεις δυο δεδομένα στην υπόθεση. Το ένα είναι ότι οι αποκλίσεις σου είναι πολύ μικρές (πασιφανώς μικρότερες του 2%) και ως εκ τούτου δεν απαιτείται καμία διόρθωση. Η μεταβίβαση (αν δεν υπήρχε ο κλεισμένος Η.Χ) μπορούσε να γίνει με την επιφάνεια βάσει τίτλου και απλή αναφορά της επιμετρηθείσας επιφάνειας στην Τ.Ε του ΠΠΗΤΚ. Το δεύτερο δεδομένο είναι ότι με τακτοποιημένο τον αυθαιρέτως κλεισμένο Η.Χ μπορεί να γίνει η μεταβίβαση χωρίς να απαιτείται τροποποίηση της ΠΣΟΙ (στο συμβόλαιο γίνεται αναφορά στον Η.Χ που έκλεισε και ρυθμίστηκε) ενώ στο κτηματολόγιο δεν μεταβάλλεται το καταχωρηθέν εμβαδόν του διαμερίσματος λόγω της αύξησης εμβαδού από τον κλεισμένο Η.Χ (αναφέρεται και στις τελευταίες εγκυκλίους των συμβολαιογράφων για το ν. 5142/24 άρθρο 16). Αν όμως ο ιδιοκτήτης θελήσει μπορεί να προβεί σε τροποποίηση της σύστασης (μονομερώς) ώστε να ενσωματώσει το χώρο του κλεισμένου Η.Χ στην Ο.Ι. Στην περίπτωση αυτή θα υπάρξει καταχώρηση της συνολικής επιφάνειας στο κτηματολογικό φύλλο.
-
Eνιαίο δεν θα μείνει, διότι θα χωριστεί. Τι ανοησίες σου λένε;
-
smooth started following Σύσταση οριζόντιας ιδιοκτησίας
-
rgelena started following Εμβαδομέτρηση διαμερίσματος
-
α) επί του σχεδίου της τυπικής κάτοψης ορόφων της Ο.Α., η εμβαδομέτρηση του A2 διαμερίσματος του καταγράφεται πάνω στο σχέδιο 90,566 μ2 (> 90μ2) β) επί των αναλυτικών επιμετρήσεων, έχοντας ως υπόβαθρο την τυπική κάτοψη των ορόφων, η επιφάνεια του A2 διαμερίσματος υπολογίστηκε 89,77 μ2(<90 μ2) Επισημαίνεται ότι οι διαστάσεις του διαμερίσματος είναι αυτές της ΟΑ., ήτοι δεν τίθεται θέμα για κατασκευασμένο διαμέρισμα μικρότερο από αυτό της ΟΑ. Η διαφοροποίηση στο εμβαδόν από 90μ2 σε 89,77μ2 οφείλεται στην ακριβέστερη μέτρηση των υφιστάμενων γεωμετρικών δεδομένων. Αν γίνει στρογγυλοποίηση του μεγέθους των 89,77μ2, τότε το Ε(A2)=90 μ2. γ) Bάσει της συμβολαιογραφικής Σύστασης Ο.I. με το σχέδιο της τυπικής κάτοψης ορόφων η εμβαδομέτρηση του A2 διαμερίσματος καταχωρήθηκε 90μ2 Με βάση τα παραπάνω , ποιο εμβαδό θα πρέπει να ληφθεί υπόψη για το διαμέρισμα στο οποίο να προστεθεί η αυθαίρετη επέκταση των 3,01μ2 λόγω κλεισμένου ΗΧ.; Επειδή υπάρχουν επιπλέον αυθαιρεσίες στο διαμέρισμα, δεν θα ήθελα να δημιουργηθεί θέμα με την συμβολαιογράφο. Με προβληματίζει αν η συμβολαιογράφος θα υποχρεωθεί να κάνει διόρθωση του αρχικού συμβολαίου αγοραπωλησίας με την ακριβέστερη επιμέτρηση των 89,77 μ2 για να ακολουθήσει το συμβόλαιο γονικής παροχής. Ευχαριστώ