Όλη η δραστηριότητα
Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα
- Past hour
-
Συνάδελφοι καλησπέρα! Θα ήθελα τη γνώμη σας σε ένα τοπογραφικό που κάνω. Πρόκειται για κληροτεμάχιο εκτός σχεδίου που ενώ στον χάρτη διανομής του 58 φαίνεται να υπάρχει δρόμος, στην πραγματικότητα δέν έχει κατασκευαστεί ποτέ αυτός ο δρόμος. Ο προβληματισμός μου είναι επειδή πάει για μεταβίβαση το ακίνητο και πρέπει στο τοπογραφικό να γράψω αν είναι άρτιο και οικοδομήσιμο ή μη, πια είναι η γνώμη σας? Εσείς πώς θα το αντιμετωπίζατε? Με κάποιους συνάδελφους που το συζήτησα οι απόψεις είναι διαφορετικές Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
-
Το θέμα, θέλει τεράστια κινητοποίηση και δεν πρέπει να περάσει. Ξεκινάμε να μπαίνουμε σε μονοπάτια ολιγοπωλίου. Ο πρόεδρος μας, ποια βήματα έχει εξασφαλίσει ώστε να προστατεύσει όλους τους μηχανικούς που θα μείνουν έξω από το πρόγραμμα;
- 3 απαντήσεις
- Σήμερα
-
Καλημέρα, το τοπογραφικό δεν υφίσταται στον φάκελο, δεν έχει αναρτηθεί ούτε στις δηλώσεις του 4495/17, ούτε στην ΕΕΔΜΚ. Σύμφωνα με το άρθρο 4, παρ. 2 του ΦΕΚ 1843/Β/2020: "Όπου αναφέρεται "Αντίγραφο Τοπογραφικού Διαγράμματος" νοείται το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής αδείας ή της άδειας δόμησης εφόσον υφίσταται ή της δήλωσης υπαγωγής σε οποιονδήποτε νόμο περί αυθαιρέτων ή του προσαρτώμενου τοπογραφικού σε δικαιοπραξία." Για αυτό το ερώτημά μου είναι αν μπορώ να χρησιμοποιήσω τοπογραφικό σύστασης, καθώς ο έλεγχος τυχόν παραβίασης ΥΔ/ΥΚ, πλάγιων αποστάσεων έχει γίνει χρησιμοποιώντας το δ/μα κάλυψης.
-
ητκ ΗΤΚ για μεταβίβαση διαιρετού τμηματος
lydia1 replied to thief7710's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
και για την συνενωση μετά για το εμβαδον 1300τμ δεν θα χρειαστεί επιπλέον ΗΤΚ? -
Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων τίθεται σε λειτουργία στον ιστότοπο https://elevator.mindev.gov. gr Η έναρξη λειτουργίας ορίζεται την Πέμπτη 31η Ιουλίου 2025. Η απογραφή ολοκληρώνεται σε 4 μήνες από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου Δείτε την Απόφαση 59210/28-07-2025 Ανάπτυξη, λειτουργία και τήρηση του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων της παρ. 5 του άρθρου 11Α του ν. 3982/2011 (ΦΕΚ Β' 4123/29-07-2025). Οι αλλαγές έχουν ως εξής: Άρθρο 1 Σκοπός - Αντικείμενο Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι ο καθορισμός των ειδικότερων τεχνικών θεμάτων σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων της παρ. 5 του άρθρου 11Α του ν. 3982/2011 (Α’ 143), τον τρόπο ανάπτυξής του και τήρησής του, τον τρόπο εισαγωγής δεδομένων και της επεξεργασίας τους, τον χρόνο θέσης του σε λειτουργία, τις απαιτούμενες διαλειτουργικότητες και τη διαδικασία της αυθεντικοποίησης. Άρθρο 2 Οργάνωση και Λειτουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων 1. Στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων απογράφονται, με ευθύνη του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους, όλοι οι εγκατεστημένοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με την υπό στοιχεία οικ. Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων «Συμπλήρωση διατάξεων σχετικά με την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων» (Β’ 2604). Η απογραφή δύναται να πραγματοποιείται και από τον υπεύθυνο συντηρητή ή τον εγκαταστάτη. 2. Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Άρθρο 3 Διαχείριση και Δομή 1. Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων τηρείται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης. 2. Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων φιλοξενείται στο G-Cloud σύμφωνα με την πολιτική ασφάλειας πληροφοριών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.). 3. Η εποπτεία της λειτουργίας και συντήρησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Μητρώου ασκείται από την Γενική Διεύθυνση Επικοινωνιών και Πληροφορικής του Υπουργείου Ανάπτυξης. Η εποπτεία της ορθής λειτουργίας και εφαρμογής ασκείται από τη Διεύθυνση Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του ιδίου Υπουργείου. 4. Η διαδικτυακή πύλη του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων θα είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης. Άρθρο 4 Χρήστες Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων 1. Για τη λειτουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων καθορίζονται οι κάτωθι ρόλοι χρηστών: α) Εγγεγραμμένος Χρήστης (Registered User): Κάθε χρήστης (αφορά στους υπόχρεους καταχώρισης στοιχείων) που εισέρχεται στην εφαρμογή με τους κωδικούς διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. (Κωδικοί taxisnet), β) υπάλληλοι της Διεύθυνσης Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας που εποπτεύουν τη λειτουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων, με δυνατότητα πρόσβασης στη διαχείριση του περιεχομένου για την εξαγωγή στατιστικών και άλλων αναφορών και δεδομένων, γ) διαχειριστές (Αdministrators): Πρόκειται για υπαλλήλους της Γενικής Διεύθυνσης Επικοινωνιών και Πληροφορικής του Υπουργείου Ανάπτυξης που έχουν αυξημένα δικαιώματα πρόσβασης, τους σχετικούς πόρους του πληροφοριακού συστήματος και τις υποδομές του και ασχολούνται με τον έλεγχο καλής λειτουργίας του. 2. Για τους σκοπούς της απογραφής των ανελκυστήρων στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων ως εγγεγραμμένοι χρήστες ορίζονται οι ιδιοκτήτες ή διαχειριστές ή νόμιμοι εκπρόσωποί τους. Επίσης, εγγεγραμμένοι χρήστες δύναται να ορισθούν και οι υπεύθυνοι συντηρητές των ανελκυστήρων ή οι εγκαταστάτες των προς απογραφή ανελκυστήρων. Άρθρο 5 Διαλειτουργικότητα Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων δύναται να διαλειτουργεί μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με έτερα πληροφοριακά συστήματα του δημόσιου τομέα, όπως ενδεικτικά του Κτηματολογίου. Άρθρο 6 Είσοδος των χρηστών στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων - Διαδικασία αυθεντικοποίησης 1. Η είσοδος των εγγεγραμμένων χρηστών του άρθρου 4 στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων πραγματοποιείται με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Κωδικοί Taxisnet). 2. Η είσοδος στο σύστημα των χρηστών του άρθρου 4, που ενεργούν με την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, πραγματοποιείται με χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 23.10.2020 (Β’ 4798) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας. Άρθρο 7 Δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων 1. Κάθε εγγραφή ανελκυστήρα στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία: α. Στοιχεία ιδιοκτήτη ή διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου. Εφόσον πρόκειται για συνιδιοκτησία, η διαδικασία εγγραφής μπορεί να ολοκληρωθεί από έναν μόνο ιδιοκτήτη, β. διεύθυνση του εγκατεστημένου ανελκυστήρα δεδομένα γεωγραφικής θέσης, βα. σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών, γ. αριθμός στάσεων ανελκυστήρα, δ. έτος εγκατάστασης και ε. στοιχεία του υπεύθυνου συντηρητή. 2. Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται και οι ακόλουθες πληροφορίες: α. Ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα, β. ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης, γ. καταχώριση ή μη, σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπό στοιχεία Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 κοινής απόφασης και δ. εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης σύμφωνα με το παράρτημα ΙΙΙ της υπό στοιχεία Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 κοινής απόφασης. Άρθρο 8 Έναρξη λειτουργίας Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων - Προθεσμία ολοκλήρωσης της απογραφής Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων τίθεται σε λειτουργία στον ιστότοπο «https://elevator.mindev.gov. gr/». Η έναρξη λειτουργίας ορίζεται την Πέμπτη 31η Ιουλίου 2025. Η απογραφή ολοκληρώνεται σε τέσσερις (4) μήνες από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου. Άρθρο 9 Έναρξη ισχύος Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (ΦΕΚ Β' 4123/29-07-2025) Ανάπτυξη, λειτουργία και τήρηση του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.pdf View full είδηση
-
- ανεκλυστήρας
- μητρώο απογραφής
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων τίθεται σε λειτουργία στον ιστότοπο https://elevator.mindev.gov. gr Η έναρξη λειτουργίας ορίζεται την Πέμπτη 31η Ιουλίου 2025. Η απογραφή ολοκληρώνεται σε 4 μήνες από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου Δείτε την Απόφαση 59210/28-07-2025 Ανάπτυξη, λειτουργία και τήρηση του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων της παρ. 5 του άρθρου 11Α του ν. 3982/2011 (ΦΕΚ Β' 4123/29-07-2025). Οι αλλαγές έχουν ως εξής: Άρθρο 1 Σκοπός - Αντικείμενο Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι ο καθορισμός των ειδικότερων τεχνικών θεμάτων σχετικά με τη λειτουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων της παρ. 5 του άρθρου 11Α του ν. 3982/2011 (Α’ 143), τον τρόπο ανάπτυξής του και τήρησής του, τον τρόπο εισαγωγής δεδομένων και της επεξεργασίας τους, τον χρόνο θέσης του σε λειτουργία, τις απαιτούμενες διαλειτουργικότητες και τη διαδικασία της αυθεντικοποίησης. Άρθρο 2 Οργάνωση και Λειτουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων 1. Στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων απογράφονται, με ευθύνη του ιδιοκτήτη ή του διαχειριστή ή του νόμιμου εκπροσώπου τους, όλοι οι εγκατεστημένοι ανελκυστήρες εντός της επικράτειας, ανεξάρτητα από το στάδιο συμμόρφωσής τους με την υπό στοιχεία οικ. Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων «Συμπλήρωση διατάξεων σχετικά με την εγκατάσταση, λειτουργία, συντήρηση και ασφάλεια των ανελκυστήρων» (Β’ 2604). Η απογραφή δύναται να πραγματοποιείται και από τον υπεύθυνο συντηρητή ή τον εγκαταστάτη. 2. Κάθε ανελκυστήρας που απογράφεται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων αποκτά Μοναδικό Κωδικό Ανελκυστήρα (UUID). Άρθρο 3 Διαχείριση και Δομή 1. Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων τηρείται στη Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας του Υπουργείου Ανάπτυξης. 2. Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων φιλοξενείται στο G-Cloud σύμφωνα με την πολιτική ασφάλειας πληροφοριών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.). 3. Η εποπτεία της λειτουργίας και συντήρησης της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Μητρώου ασκείται από την Γενική Διεύθυνση Επικοινωνιών και Πληροφορικής του Υπουργείου Ανάπτυξης. Η εποπτεία της ορθής λειτουργίας και εφαρμογής ασκείται από τη Διεύθυνση Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του ιδίου Υπουργείου. 4. Η διαδικτυακή πύλη του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων θα είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης. Άρθρο 4 Χρήστες Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων 1. Για τη λειτουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων καθορίζονται οι κάτωθι ρόλοι χρηστών: α) Εγγεγραμμένος Χρήστης (Registered User): Κάθε χρήστης (αφορά στους υπόχρεους καταχώρισης στοιχείων) που εισέρχεται στην εφαρμογή με τους κωδικούς διαπιστευτήρια της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. (Κωδικοί taxisnet), β) υπάλληλοι της Διεύθυνσης Ασφάλειας και Συμμόρφωσης Βιομηχανικών Προϊόντων της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας που εποπτεύουν τη λειτουργία του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων, με δυνατότητα πρόσβασης στη διαχείριση του περιεχομένου για την εξαγωγή στατιστικών και άλλων αναφορών και δεδομένων, γ) διαχειριστές (Αdministrators): Πρόκειται για υπαλλήλους της Γενικής Διεύθυνσης Επικοινωνιών και Πληροφορικής του Υπουργείου Ανάπτυξης που έχουν αυξημένα δικαιώματα πρόσβασης, τους σχετικούς πόρους του πληροφοριακού συστήματος και τις υποδομές του και ασχολούνται με τον έλεγχο καλής λειτουργίας του. 2. Για τους σκοπούς της απογραφής των ανελκυστήρων στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων ως εγγεγραμμένοι χρήστες ορίζονται οι ιδιοκτήτες ή διαχειριστές ή νόμιμοι εκπρόσωποί τους. Επίσης, εγγεγραμμένοι χρήστες δύναται να ορισθούν και οι υπεύθυνοι συντηρητές των ανελκυστήρων ή οι εγκαταστάτες των προς απογραφή ανελκυστήρων. Άρθρο 5 Διαλειτουργικότητα Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων δύναται να διαλειτουργεί μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης με έτερα πληροφοριακά συστήματα του δημόσιου τομέα, όπως ενδεικτικά του Κτηματολογίου. Άρθρο 6 Είσοδος των χρηστών στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων - Διαδικασία αυθεντικοποίησης 1. Η είσοδος των εγγεγραμμένων χρηστών του άρθρου 4 στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων πραγματοποιείται με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ.) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Κωδικοί Taxisnet). 2. Η είσοδος στο σύστημα των χρηστών του άρθρου 4, που ενεργούν με την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, πραγματοποιείται με χρήση των «Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης» της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ. του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με την υπό στοιχεία 29810 ΕΞ 23.10.2020 (Β’ 4798) απόφαση του Υπουργού Επικρατείας. Άρθρο 7 Δεδομένα που καταχωρίζονται στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων 1. Κάθε εγγραφή ανελκυστήρα στο Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα στοιχεία: α. Στοιχεία ιδιοκτήτη ή διαχειριστή ή νόμιμου εκπροσώπου. Εφόσον πρόκειται για συνιδιοκτησία, η διαδικασία εγγραφής μπορεί να ολοκληρωθεί από έναν μόνο ιδιοκτήτη, β. διεύθυνση του εγκατεστημένου ανελκυστήρα δεδομένα γεωγραφικής θέσης, βα. σε περίπτωση ύπαρξης περισσότερων του ενός ανελκυστήρων στην ίδια διεύθυνση/κτίριο, απαιτούνται ισάριθμες εγγραφές με τα στοιχεία προσδιορισμού ενός εκάστου εξ αυτών, γ. αριθμός στάσεων ανελκυστήρα, δ. έτος εγκατάστασης και ε. στοιχεία του υπεύθυνου συντηρητή. 2. Στην εγγραφή προαιρετικά, συμπληρώνονται και οι ακόλουθες πληροφορίες: α. Ύπαρξη ή μη δήλωσης συμμόρφωσης (σήμανση CE) του εγκατεστημένου ανελκυστήρα, β. ύπαρξη προηγούμενης πιστοποίησης, γ. καταχώριση ή μη, σύμφωνα με το άρθρο 3 της υπό στοιχεία Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 κοινής απόφασης και δ. εκκρεμότητες τεχνικής αναβάθμισης σύμφωνα με το παράρτημα ΙΙΙ της υπό στοιχεία Φ.Α/9.2/Οικ.28425/1245/22.12.2008 κοινής απόφασης. Άρθρο 8 Έναρξη λειτουργίας Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων - Προθεσμία ολοκλήρωσης της απογραφής Το Μητρώο Απογραφής Ανελκυστήρων τίθεται σε λειτουργία στον ιστότοπο «https://elevator.mindev.gov. gr/». Η έναρξη λειτουργίας ορίζεται την Πέμπτη 31η Ιουλίου 2025. Η απογραφή ολοκληρώνεται σε τέσσερις (4) μήνες από την έναρξη λειτουργίας του Μητρώου. Άρθρο 9 Έναρξη ισχύος Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. (ΦΕΚ Β' 4123/29-07-2025) Ανάπτυξη, λειτουργία και τήρηση του Μητρώου Απογραφής Ανελκυστήρων.pdf
-
- ανεκλυστήρας
- μητρώο απογραφής
-
(and 2 more)
Με ετικέτα:
-
ητκ ΗΤΚ για μεταβίβαση διαιρετού τμηματος
ΚΑΝΑ replied to thief7710's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
ΜΙΑ σας πρότεινα, για αυτό των 900 τ.μ- όχι 3 -
Κατάλαβε κάποιος πως ακριβώς θα υπολογίζεται η εξοικονόμηση ενέργειας; Κάποιος "εξυπνάκιας" ιδιοκτήτης μπορεί άνετα να παίξει με τις καταναλώσεις "πριν" ώστε να φαίνεται μικρή η εξοικονόμηση "μετά" και να μην πληρώσει πολλά. Δεν θα πω λεπτομέρειες επειδή είναι δημόσιο φόρουμ αλλά οι περισσότεροι συνάδελφοι σίγουρα καταλαβαίνετε τι εννοώ. Δεν υπάρχει καμία εξασφάλιση για την εταιρεία από τέτοιες περιπτώσεις.
- 3 απαντήσεις
-
Καλησπέρα, σε μη αρτια και μη οικοδομησιμα αγροτεμαχια επιτρέπεται η ΕΕΔΜΚ οταν οι εργασίες συνοδεύουν τακτοποιημένα ακίνητα. Μπορούμε ας πούμε να κατασκευάσουμε πέργκολα. Μπορούμε ομως να βαλουμε κ μια πλάκα ελαφρά οπλισμένη για να τοποθετηθεί επάνω ένα τροχόσπιτο και να την εντάξουμε στην ΕΕΔΜΚ? Ευχαριστώ
-
ΗΤΚ για μεταβίβαση διαιρετού τμηματος
lydia1 replied to thief7710's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
Kαλημέρα, δηλαδή όπως καταλαβαίνω πρέπει να γίνει 1) μια ΗΤΚ για τα 1000τμ 2) μια ΗΤΚ για τα 900τμ 3) μια ΗΤΚ για τα 1300 τμ ? ναι στην τεχνική έκθεση θα αναγράφω για την αρτιοτητα αφου συνενώνονται με το όμορο και θα είναι άρτιο. -
wanna know started following Νόμος 4495/2017
-
Περισσότερες από 100 επιχειρήσεις παροχής ενεργειακών υπηρεσιών έχουν εγγραφεί στο μητρώο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και διεκδικούν μερίδιο από την «πίτα» των επενδύσεων ενεργειακής εξοικονόμησης σε κτίρια η οποία τα επόμενα χρόνια αναμένεται να φθάσει σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ. Αν και η εγγραφή στο μητρώο είναι προαιρετική, σε αυτό έχουν ενταχθεί μεγάλες ενεργειακές και κατασκευαστικές εταιρείες που προσδοκούν την εντονότερη ανάπτυξη του θεσμού των ενεργειακών υπηρεσιών. Δηλαδή του σχήματος μέσω του οποίου η εταιρεία παροχής ενεργειακών υπηρεσιών αναλαμβάνει την χρηματοδότηση και υλοποίηση των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας και αποζημιώνεται από το όφελος που προκύπτει από την μείωση του ύψους των λογαριασμών λόγω της επίτευξης ενεργειακής εξοικονόμησης. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (ΦΕΚ 2672 Β’, 6/7/2018) οι Ενεργειακές Υπηρεσίες αφορούν σε: α) τοποθέτηση, αντικατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση, λειτουργία ή/και ρύθμιση παραμέτρων λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, φωτισμού και μεταφορικών μέσων, β) ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού κελύφους, γ) εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης ενέργειας, δ) εγκατάσταση, αντικατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση, λειτουργία ή/και ρύθμιση ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων παραγωγής ενέργειας και συστημάτων ΑΠΕ. Εκτός από τη λίστα των εταιρειών που έχουν ενταχθεί στο μητρώο, στην ιστοσελίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (escoregistry.gr) έχουν αναρτηθεί και δύο πρότυπα συμβάσεων ενεργειακής απόδοσης, που υπογράφονται μεταξύ των δυο πλευρών. Σύμφωνα με τη μία επιλογή (σύμβαση διαμοιραζόμενου οφέλους) η Επιχείρηση Ενεργειακών Υπηρεσιών αποζημιώνεται εισπράττοντας ένα ποσοστό από το όφελος που προκύπτει από τη μείωση της ενεργειακής δαπάνης. Σύμφωνα με τη δεύτερη (σύμβαση εγγυημένης απόδοσης), συμφωνείται εκ των προτέρων το τίμημα και καταβάλλεται σταδιακά. Το ΥΠΕΝ δημοσίευσε πρόσφατα Οδικό Χάρτη για την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, σύμφωνα με τον οποίο το πλαίσιο λειτουργίας των υφιστάμενων προγραμμάτων θα βελτιωθεί αποσκοπώντας, ενδεικτικά, στην αύξηση των δυνητικά ωφελούμενων, στην προώθηση των αποδοτικότερων από πλευράς κόστους και αποτελέσματος παρεμβάσεων, σε πιο ενεργή συμμετοχή των εγχώριων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στη χρηματοδότηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων και στην προώθηση της πρωτοπορίας στην εγχώρια κατασκευαστική και μεταποιητική βιομηχανία. Αναφέρεται ακόμη ότι : “Τα επιτυχημένα χρηματοδοτικά προγράμματα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων κατοικίας θα συνεχιστούν, ενώ θα τροποποιηθούν κατάλληλα ώστε να στοχεύσουν αποτελεσματικότερα στην υποστήριξη των οικονομικά ευπαθών και ενεργειακά ευάλωτων νοικοκυριών. Έμφαση δίνεται στην προσαρμογή και βελτίωση του υφιστάμενου χρηματοδοτικού μοντέλου αποσκοπώντας στην αύξηση των υφιστάμενων επιπέδων μόχλευσης από τους ωφελούμενους. Ταυτόχρονα, στόχος είναι να διερευνηθεί η δυνατότητα βελτίωσης του πλαισίου των φοροαπαλλαγών στα νοικοκυριά, με σκοπό τη στήριξη των απαιτούμενων επεμβάσεων ενεργειακής ανακαίνισης με εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης”. Η ΡΑΑΕΥ ανακοίνωσε τον Απρίλιο τη λειτουργία νέου ψηφιακού εργαλείου με την ονομασία ΒΕΕΜ (Building Energy Efficiency Marketplace), το οποίο φιλοδοξεί να φέρει σε επαφή Καταναλωτές με Παρόχους Ενεργειακών Υπηρεσιών για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών ή κτιρίων του τριτογενούς τομέα. Όμως μέχρι στιγμής δεν έχουν εγγραφεί προμηθευτές σε αυτήν. O Κατάλογος εγγεγραμμένων επιχειρήσεων. View full είδηση
- 3 απαντήσεις
-
Περισσότερες από 100 επιχειρήσεις παροχής ενεργειακών υπηρεσιών έχουν εγγραφεί στο μητρώο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και διεκδικούν μερίδιο από την «πίτα» των επενδύσεων ενεργειακής εξοικονόμησης σε κτίρια η οποία τα επόμενα χρόνια αναμένεται να φθάσει σε αρκετά δισεκατομμύρια ευρώ. Αν και η εγγραφή στο μητρώο είναι προαιρετική, σε αυτό έχουν ενταχθεί μεγάλες ενεργειακές και κατασκευαστικές εταιρείες που προσδοκούν την εντονότερη ανάπτυξη του θεσμού των ενεργειακών υπηρεσιών. Δηλαδή του σχήματος μέσω του οποίου η εταιρεία παροχής ενεργειακών υπηρεσιών αναλαμβάνει την χρηματοδότηση και υλοποίηση των επενδύσεων εξοικονόμησης ενέργειας και αποζημιώνεται από το όφελος που προκύπτει από την μείωση του ύψους των λογαριασμών λόγω της επίτευξης ενεργειακής εξοικονόμησης. Σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία (ΦΕΚ 2672 Β’, 6/7/2018) οι Ενεργειακές Υπηρεσίες αφορούν σε: α) τοποθέτηση, αντικατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση, λειτουργία ή/και ρύθμιση παραμέτρων λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, φωτισμού και μεταφορικών μέσων, β) ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού κελύφους, γ) εγκατάσταση και λειτουργία συστημάτων ελέγχου και διαχείρισης ενέργειας, δ) εγκατάσταση, αντικατάσταση, αναβάθμιση, συντήρηση, λειτουργία ή/και ρύθμιση ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων παραγωγής ενέργειας και συστημάτων ΑΠΕ. Εκτός από τη λίστα των εταιρειών που έχουν ενταχθεί στο μητρώο, στην ιστοσελίδα του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (escoregistry.gr) έχουν αναρτηθεί και δύο πρότυπα συμβάσεων ενεργειακής απόδοσης, που υπογράφονται μεταξύ των δυο πλευρών. Σύμφωνα με τη μία επιλογή (σύμβαση διαμοιραζόμενου οφέλους) η Επιχείρηση Ενεργειακών Υπηρεσιών αποζημιώνεται εισπράττοντας ένα ποσοστό από το όφελος που προκύπτει από τη μείωση της ενεργειακής δαπάνης. Σύμφωνα με τη δεύτερη (σύμβαση εγγυημένης απόδοσης), συμφωνείται εκ των προτέρων το τίμημα και καταβάλλεται σταδιακά. Το ΥΠΕΝ δημοσίευσε πρόσφατα Οδικό Χάρτη για την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, σύμφωνα με τον οποίο το πλαίσιο λειτουργίας των υφιστάμενων προγραμμάτων θα βελτιωθεί αποσκοπώντας, ενδεικτικά, στην αύξηση των δυνητικά ωφελούμενων, στην προώθηση των αποδοτικότερων από πλευράς κόστους και αποτελέσματος παρεμβάσεων, σε πιο ενεργή συμμετοχή των εγχώριων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων στη χρηματοδότηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων και στην προώθηση της πρωτοπορίας στην εγχώρια κατασκευαστική και μεταποιητική βιομηχανία. Αναφέρεται ακόμη ότι : “Τα επιτυχημένα χρηματοδοτικά προγράμματα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων κατοικίας θα συνεχιστούν, ενώ θα τροποποιηθούν κατάλληλα ώστε να στοχεύσουν αποτελεσματικότερα στην υποστήριξη των οικονομικά ευπαθών και ενεργειακά ευάλωτων νοικοκυριών. Έμφαση δίνεται στην προσαρμογή και βελτίωση του υφιστάμενου χρηματοδοτικού μοντέλου αποσκοπώντας στην αύξηση των υφιστάμενων επιπέδων μόχλευσης από τους ωφελούμενους. Ταυτόχρονα, στόχος είναι να διερευνηθεί η δυνατότητα βελτίωσης του πλαισίου των φοροαπαλλαγών στα νοικοκυριά, με σκοπό τη στήριξη των απαιτούμενων επεμβάσεων ενεργειακής ανακαίνισης με εναλλακτικούς τρόπους χρηματοδότησης”. Η ΡΑΑΕΥ ανακοίνωσε τον Απρίλιο τη λειτουργία νέου ψηφιακού εργαλείου με την ονομασία ΒΕΕΜ (Building Energy Efficiency Marketplace), το οποίο φιλοδοξεί να φέρει σε επαφή Καταναλωτές με Παρόχους Ενεργειακών Υπηρεσιών για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών ή κτιρίων του τριτογενούς τομέα. Όμως μέχρι στιγμής δεν έχουν εγγραφεί προμηθευτές σε αυτήν. O Κατάλογος εγγεγραμμένων επιχειρήσεων.
-
maiandros32 started following kan62
-
Μεγάλη σύγχυση επικρατεί στους περισσότερους πολίτες για το τι είναι αιγιαλός, τι παλαιός αιγιαλός και τι παραλία, καθώς και πώς καθορίζονται. Αυτό συμβαίνει γιατί από το 2001 με διάφορους νόμους έχουν γίνει αλλαγές στο νομικό καθεστώς που τα διέπει. Διαχρονικά, η παραλία και ο αιγιαλός οριοθετούνται κατά περίπτωση από μια επιτροπή, η οποία αποτελείται από μέλη της Κτηματικής Υπηρεσίας και άλλων υπηρεσιών του Δημοσίου. Σύμφωνα με νόμο του 2019 (Ν. 4607/2019), αυτή η υπηρεσία είχε τη δυνατότητα να οριοθετήσει και παραλίες με πλάτος μικρότερο των 30 μέτρων, εξαιτίας ιδιαίτερων γεωμορφολογικών στοιχείων και χαρακτηριστικών του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής. Το 2024 συντελείται μία αλλαγή με τον νόμο 5092/2024 (αρθ. 3) και αφαιρείται η πρόβλεψη για το ελάχιστο πλάτος των 30 μέτρων της παραλίας ενώ διατηρείται το απώτατο όριο των 50 μέτρων. Τι ισχύει σήμερα για τον αιγιαλό και την παραλία; Η παραλία και ο αιγιαλός, δηλαδή το όριο της θάλασσας ορίζεται από τον ισχύοντα νόμο ως η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της και αποτελούν κοινόχρηστους χώρους που ανήκουν στη δημόσια κτήση. Σε ποιον ανήκει ο αιγιαλός και η παραλία; Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγµατα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται. Κύριος προορισμός τους είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς µε τη θάλασσα. Επιτρέπεται η παραχώρηση χρήσης αυτών, π.χ. για ιδιωτική χρήση από επιχειρήσεις κάτω από προϋποθέσεις. Ποιες εγκαταστάσεις επιτρέπονται στη ζώνη αιγιαλού και παραλίας; Απαγορεύεται η κατασκευή κτισµάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασµάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται µόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόµων µε ειδικές ανάγκες (ΑµεΑ). Ποια η διαφορά μεταξύ αιγιαλού και παραλίας; Η παραλία όπως και ο αιγιαλός, όπως ήδη αναφέρθηκε, ανήκουν στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, µε μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δηµιούργηµα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δηµιουργείται µε διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού ∆ηµοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. Ποια είναι η ελάχιστη απόσταση δόμησης από τον αιγιαλό; Η ελάχιστη απόσταση δόμησης από τη γραμμή του αιγιαλού, ανάλογα με την θέση του ακινήτου, δηλαδή αν βρίσκεται εντός ή εκτός σχεδίου πόλης ή ορίων οικισμού, καθορίζεται από ένα πλέγμα πολεοδομικών διατάξεων και είναι: 50 μέτρα από τη γραμμή αιγιαλού για κτίρια τουριστικών καταλυμάτων και σύνθετα τουριστικά καταλύματα 30 μέτρα για τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες εντός σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας, μη αμιγώς τουριστικές εγκαταστάσεις εντός Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) καθώς και τις κατοικίες εντός οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων, ύψους μέχρι και 7,5 μέτρα (νόμοι 4179/2013 και 5092/2024) 30 μέτρα για κατοικίες εκτός σχεδίου και ορίων οικισμών 15 μέτρα για κατοικίες εντός οικισμών υφιστάμενων προ του 1923 15 μέτρα για κατοικίες εντός οικισμών με λιγότερους από 2.000 κατοίκους Εξαίρεση προβλέπεται από τον νόμο 4179/2013 (παρ. 4 αρθ. 5), σύμφωνα με τον οποίο «σε οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων, σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα, καθώς και σε τουριστικά καταλύματα πέντε αστέρων, που διαθέτουν συνολικό πρόσωπο σε παραλία άνω των 100 μέτρων, επιτρέπεται, επί τμημάτων με συνολικό μήκος μέχρι το 20% του συνολικού επί παραλίας προσώπου, η εγκατάσταση χώρων εστίασης και αναψυχής, αποδυτηρίων, συγκροτημάτων υγιεινής, εγκαταστάσεων αθλοπαιδιών και παιδικών χαρών, μέγιστου ύψους 3,5 μέτρων μέχρι τη γραμμή παραλίας ή σε απόσταση 10 μέτρων τουλάχιστον από τη γραμμή αιγιαλού, εφόσον δεν έχει καθοριστεί παραλία». Σε περίπτωση σχεδίου πόλης η γραμμή παραλίας είναι συνήθως και η ρυμοτομική γραμμή. Σε περίπτωση που υπάρχει στην περιοχή Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) υφίστανται συνήθως μεγαλύτερες αποστάσεις. Ιδιοκτησιακά σε ποιόν ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας; Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας. Μεταβιβάζεται με το ακίνητο και η ζώνη παραλίας; Ναι μεταβιβάζεται με τις εξής προϋποθέσεις: 1) Να μην έχει συντελεστεί απαλλοτρίωση 2) Να μην έχει παραχωρηθεί σε Κοινή Χρήση με την έκδοση οικοδομικής άδειας στο ακίνητο 3) Να περιγράφεται στο τοπογραφικό που θα συνοδεύει το συμβόλαιο ως τμήμα ρυμοτομούμενο για το οποίο δεν έχει συνταχθεί πράξη αναλογισμού από τον αρμόδιο δήμο. 4) Το εμβαδό της ζώνης παραλίας αφαιρείται από την τελική ιδιοκτησία και δεν προσμετράται για την αρτιότητα και την οικοδομησιμότητα αυτής. Επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων εντός ζώνης παραλίας; Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Τι ισχύει με τις περιφράξεις που κλείνουν την πρόσβαση στον αιγιαλό; Σύμφωνα με το άρθρο 23 του νόμου 1337/83, γνωστού ως νόμο Τρίτση, δεν επιτρέπονται οι περιφράξεις σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή οικισμών προ του 1923 και σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιων λιμνών (εκτός αν έχει οριστεί μεγαλύτερο πλάτος Ζ.Ο.Ε.). Πότε επιτρέπεται περίφραξη κατ’ εξαίρεση; Κατ’ εξαίρεση από τις διατάξεις της παραγράφου του άρθρου 23 του νόμου 1337/1983 επιτρέπονται οι περιφράξεις σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιας λίμνης για την προστασία των εξής καλλιεργειών ή ειδικών χρήσεων: Ειδικών καλλιεργειών, που η περίφραξή τους είναι αναγκαία για την προστασία τους και την προστασία του κοινού από φυτοφάρμακα. Κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων γεωργικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών δραστηριοτήτων. Τουριστικών – Ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. Βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Χώρων και εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οικισμών Στρατιωτικές εγκαταστάσεις, βιολογικούς, αρχαιολογικούς χώρους, σχολεία, παιδικές κατασκηνώσεις, κλινικές, αθλητικές εγκαταστάσεις, οργανωμένες πλαζ, παιδότοπων, θέατρα κλπ. Οι περιφράξεις πρέπει να τοποθετούνται σε απόσταση 50 μ. από τη γραμμή αιγιαλού. Για τις ειδικές καλλιέργειες, επιτρέπεται η περίφραξή τους και σε απόσταση μικρότερη των 50 μ. όταν δεν παρεμποδίζεται η προσπέλαση του κοινού. Η περίφραξη των τουριστικών εγκαταστάσεων τοποθετείται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 5 μ. γύρω από το περίγραμμα του κτιρίου ή γύρω από τα ακραία κτίσματα του συγκροτήματος των οικίσκων, όταν πρόκειται για διεσπαρμένα κτίρια. Για τα camping και τις κατασκηνώσεις οι περιφράξεις καθορίζονται κατά περίπτωση από τις πολεοδομικές υπηρεσίες, ύστερα από πρόταση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Τι είναι Παλαιός Αιγιαλός; Παλαιός αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που προκύπτει από τη μετατόπιση της ακτογραμμής προς τη θάλασσα εξαιτίας προσχώσεων ή τεχνικών έργων, που μπορεί να συμπεριλαμβάνει ακόμα και μεγάλες παραλιακές εκτάσεις. Με τον νόμο 5092/2024, ο παλαιός αιγιαλός επανήλθε στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου. Όροι και περιορισμοί Στο σύνολο των περιοχών που ορίζονται από τις συντεταγμένες του Παραρτήματος Ι απαγορεύεται η παραχώρηση του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, καθώς και οποιαδήποτε άλλη δράση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη μορφολογία τους και την ακεραιότητά τους ως προς τις οικολογικές τους λειτουργίες, και ιδίως: Τι είναι οι απάτητες παραλίες; Οι απάτητες παραλίες είναι παραλίες που προστατεύονται από διάφορες μορφές ανθρώπινης παρέμβασης, όπως η δόμηση, η ρύπανση και η εκμετάλλευση και αναφέρεται σε παραλίες που έχουν χαρακτηριστεί ως περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους ή βιοποικιλότητας και υπόκεινται σε ειδική προστασία από το κράτος. Σε αυτές απαγορεύονται: Η παρουσία μηχανοκίνητων οχημάτων, η διοργάνωση εκδηλώσεων με συμμετοχή περισσότερων από δέκα (10) άτομα, η μουσική ή η παραγωγή άλλων ήχων με χρήση συσκευής ηλεκτρικής αναπαραγωγής ή ενίσχυσης, για την άσκηση δραστηριοτήτων, η τοποθέτηση κινητών στοιχείων, όπως τραπεζοκαθισμάτων, ομπρελών, ξαπλωστρών κ.ά. η άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού, για εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής, λειτουργία αυτοκινούμενου ή ρυμουλκούμενου τροχήλατου αναψυκτήριου. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected]
-
Μεγάλη σύγχυση επικρατεί στους περισσότερους πολίτες για το τι είναι αιγιαλός, τι παλαιός αιγιαλός και τι παραλία, καθώς και πώς καθορίζονται. Αυτό συμβαίνει γιατί από το 2001 με διάφορους νόμους έχουν γίνει αλλαγές στο νομικό καθεστώς που τα διέπει. Διαχρονικά, η παραλία και ο αιγιαλός οριοθετούνται κατά περίπτωση από μια επιτροπή, η οποία αποτελείται από μέλη της Κτηματικής Υπηρεσίας και άλλων υπηρεσιών του Δημοσίου. Σύμφωνα με νόμο του 2019 (Ν. 4607/2019), αυτή η υπηρεσία είχε τη δυνατότητα να οριοθετήσει και παραλίες με πλάτος μικρότερο των 30 μέτρων, εξαιτίας ιδιαίτερων γεωμορφολογικών στοιχείων και χαρακτηριστικών του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος της περιοχής. Το 2024 συντελείται μία αλλαγή με τον νόμο 5092/2024 (αρθ. 3) και αφαιρείται η πρόβλεψη για το ελάχιστο πλάτος των 30 μέτρων της παραλίας ενώ διατηρείται το απώτατο όριο των 50 μέτρων. Τι ισχύει σήμερα για τον αιγιαλό και την παραλία; Η παραλία και ο αιγιαλός, δηλαδή το όριο της θάλασσας ορίζεται από τον ισχύοντα νόμο ως η ζώνη ξηράς που βρέχεται από τη θάλασσα κατά τις μεγαλύτερες και συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων της και αποτελούν κοινόχρηστους χώρους που ανήκουν στη δημόσια κτήση. Σε ποιον ανήκει ο αιγιαλός και η παραλία; Ο αιγιαλός και η παραλία είναι πράγµατα κοινόχρηστα και ανήκουν κατά κυριότητα στο Δημόσιο, το οποίο έχει υποχρέωση να τα προστατεύει και να τα διαχειρίζεται. Κύριος προορισμός τους είναι η ελεύθερη και ακώλυτη πρόσβαση του κοινού προς αυτά, καθώς και η επικοινωνία της ξηράς µε τη θάλασσα. Επιτρέπεται η παραχώρηση χρήσης αυτών, π.χ. για ιδιωτική χρήση από επιχειρήσεις κάτω από προϋποθέσεις. Ποιες εγκαταστάσεις επιτρέπονται στη ζώνη αιγιαλού και παραλίας; Απαγορεύεται η κατασκευή κτισµάτων και εν γένει η τοποθέτηση κατασκευασµάτων στον αιγιαλό και την παραλία. Κατ’ εξαίρεση, επιτρέπεται µόνο η εκτέλεση έργων για την επιδίωξη των σκοπών του κοινόχρηστου χαρακτήρα, καθώς και για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους αυτούς ατόµων µε ειδικές ανάγκες (ΑµεΑ). Ποια η διαφορά μεταξύ αιγιαλού και παραλίας; Η παραλία όπως και ο αιγιαλός, όπως ήδη αναφέρθηκε, ανήκουν στην κατηγορία των κοινοχρήστων πραγμάτων, µε μόνη διαφορά ότι η παραλία δεν είναι δηµιούργηµα της φύσης όπως ο αιγιαλός, αλλά προϊόν πολιτειακής πράξης και δηµιουργείται µε διοικητική πράξη. Αυτό σημαίνει ότι η παραλία για να αποκτήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα της και να περιέλθει στην κυριότητα του Ελληνικού ∆ηµοσίου είναι απαραίτητη η κίνηση και ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. Ποια είναι η ελάχιστη απόσταση δόμησης από τον αιγιαλό; Η ελάχιστη απόσταση δόμησης από τη γραμμή του αιγιαλού, ανάλογα με την θέση του ακινήτου, δηλαδή αν βρίσκεται εντός ή εκτός σχεδίου πόλης ή ορίων οικισμού, καθορίζεται από ένα πλέγμα πολεοδομικών διατάξεων και είναι: 50 μέτρα από τη γραμμή αιγιαλού για κτίρια τουριστικών καταλυμάτων και σύνθετα τουριστικά καταλύματα 30 μέτρα για τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες εντός σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων και μικτών τουριστικών καταλυμάτων μικρής κλίμακας, μη αμιγώς τουριστικές εγκαταστάσεις εντός Περιοχής Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ) καθώς και τις κατοικίες εντός οργανωμένων υποδοχέων τουριστικών δραστηριοτήτων, ύψους μέχρι και 7,5 μέτρα (νόμοι 4179/2013 και 5092/2024) 30 μέτρα για κατοικίες εκτός σχεδίου και ορίων οικισμών 15 μέτρα για κατοικίες εντός οικισμών υφιστάμενων προ του 1923 15 μέτρα για κατοικίες εντός οικισμών με λιγότερους από 2.000 κατοίκους Εξαίρεση προβλέπεται από τον νόμο 4179/2013 (παρ. 4 αρθ. 5), σύμφωνα με τον οποίο «σε οργανωμένους υποδοχείς τουριστικών δραστηριοτήτων, σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα, καθώς και σε τουριστικά καταλύματα πέντε αστέρων, που διαθέτουν συνολικό πρόσωπο σε παραλία άνω των 100 μέτρων, επιτρέπεται, επί τμημάτων με συνολικό μήκος μέχρι το 20% του συνολικού επί παραλίας προσώπου, η εγκατάσταση χώρων εστίασης και αναψυχής, αποδυτηρίων, συγκροτημάτων υγιεινής, εγκαταστάσεων αθλοπαιδιών και παιδικών χαρών, μέγιστου ύψους 3,5 μέτρων μέχρι τη γραμμή παραλίας ή σε απόσταση 10 μέτρων τουλάχιστον από τη γραμμή αιγιαλού, εφόσον δεν έχει καθοριστεί παραλία». Σε περίπτωση σχεδίου πόλης η γραμμή παραλίας είναι συνήθως και η ρυμοτομική γραμμή. Σε περίπτωση που υπάρχει στην περιοχή Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου (Ζ.Ο.Ε.) υφίστανται συνήθως μεγαλύτερες αποστάσεις. Ιδιοκτησιακά σε ποιόν ανήκει η έκταση μεταξύ γραμμής αιγιαλού και γραμμής παραλίας; Μετά τη χάραξη του ο αιγιαλός είναι κοινόχρηστος χώρος. Η ζώνη μεταξύ αιγιαλού και παραλίας, μπορεί να είναι ιδιωτική περιουσία που όμως βάση της νομοθεσίας απαλλοτριώνεται για λόγους δημόσιας ωφέλειας. Μεταβιβάζεται με το ακίνητο και η ζώνη παραλίας; Ναι μεταβιβάζεται με τις εξής προϋποθέσεις: 1) Να μην έχει συντελεστεί απαλλοτρίωση 2) Να μην έχει παραχωρηθεί σε Κοινή Χρήση με την έκδοση οικοδομικής άδειας στο ακίνητο 3) Να περιγράφεται στο τοπογραφικό που θα συνοδεύει το συμβόλαιο ως τμήμα ρυμοτομούμενο για το οποίο δεν έχει συνταχθεί πράξη αναλογισμού από τον αρμόδιο δήμο. 4) Το εμβαδό της ζώνης παραλίας αφαιρείται από την τελική ιδιοκτησία και δεν προσμετράται για την αρτιότητα και την οικοδομησιμότητα αυτής. Επιτρέπεται η τακτοποίηση αυθαιρέτων εντός ζώνης παραλίας; Ναι, μπορεί να γίνει τακτοποίηση αυθαιρέτου εντός της ζώνης παραλίας, αρκεί να κατασκευάστηκε το κτίσμα πριν τη δημοσίευση της χάραξης του αιγιαλού στην εφημερίδα της κυβερνήσεως. Τι ισχύει με τις περιφράξεις που κλείνουν την πρόσβαση στον αιγιαλό; Σύμφωνα με το άρθρο 23 του νόμου 1337/83, γνωστού ως νόμο Τρίτση, δεν επιτρέπονται οι περιφράξεις σε περιοχές εκτός εγκεκριμένων σχεδίων πόλεων ή οικισμών προ του 1923 και σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιων λιμνών (εκτός αν έχει οριστεί μεγαλύτερο πλάτος Ζ.Ο.Ε.). Πότε επιτρέπεται περίφραξη κατ’ εξαίρεση; Κατ’ εξαίρεση από τις διατάξεις της παραγράφου του άρθρου 23 του νόμου 1337/1983 επιτρέπονται οι περιφράξεις σε ζώνη πλάτους 500 μ. από την ακτή ή την όχθη δημόσιας λίμνης για την προστασία των εξής καλλιεργειών ή ειδικών χρήσεων: Ειδικών καλλιεργειών, που η περίφραξή τους είναι αναγκαία για την προστασία τους και την προστασία του κοινού από φυτοφάρμακα. Κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων γεωργικών, κτηνοτροφικών, αλιευτικών και λοιπών αγροτικών δραστηριοτήτων. Τουριστικών – Ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. Βιομηχανικών εγκαταστάσεων. Χώρων και εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οικισμών Στρατιωτικές εγκαταστάσεις, βιολογικούς, αρχαιολογικούς χώρους, σχολεία, παιδικές κατασκηνώσεις, κλινικές, αθλητικές εγκαταστάσεις, οργανωμένες πλαζ, παιδότοπων, θέατρα κλπ. Οι περιφράξεις πρέπει να τοποθετούνται σε απόσταση 50 μ. από τη γραμμή αιγιαλού. Για τις ειδικές καλλιέργειες, επιτρέπεται η περίφραξή τους και σε απόσταση μικρότερη των 50 μ. όταν δεν παρεμποδίζεται η προσπέλαση του κοινού. Η περίφραξη των τουριστικών εγκαταστάσεων τοποθετείται σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από 5 μ. γύρω από το περίγραμμα του κτιρίου ή γύρω από τα ακραία κτίσματα του συγκροτήματος των οικίσκων, όταν πρόκειται για διεσπαρμένα κτίρια. Για τα camping και τις κατασκηνώσεις οι περιφράξεις καθορίζονται κατά περίπτωση από τις πολεοδομικές υπηρεσίες, ύστερα από πρόταση του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού. Τι είναι Παλαιός Αιγιαλός; Παλαιός αιγιαλός είναι η ζώνη ξηράς που προκύπτει από τη μετατόπιση της ακτογραμμής προς τη θάλασσα εξαιτίας προσχώσεων ή τεχνικών έργων, που μπορεί να συμπεριλαμβάνει ακόμα και μεγάλες παραλιακές εκτάσεις. Με τον νόμο 5092/2024, ο παλαιός αιγιαλός επανήλθε στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου. Όροι και περιορισμοί Στο σύνολο των περιοχών που ορίζονται από τις συντεταγμένες του Παραρτήματος Ι απαγορεύεται η παραχώρηση του δικαιώματος απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας, καθώς και οποιαδήποτε άλλη δράση μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη μορφολογία τους και την ακεραιότητά τους ως προς τις οικολογικές τους λειτουργίες, και ιδίως: Τι είναι οι απάτητες παραλίες; Οι απάτητες παραλίες είναι παραλίες που προστατεύονται από διάφορες μορφές ανθρώπινης παρέμβασης, όπως η δόμηση, η ρύπανση και η εκμετάλλευση και αναφέρεται σε παραλίες που έχουν χαρακτηριστεί ως περιοχές ιδιαίτερου φυσικού κάλλους ή βιοποικιλότητας και υπόκεινται σε ειδική προστασία από το κράτος. Σε αυτές απαγορεύονται: Η παρουσία μηχανοκίνητων οχημάτων, η διοργάνωση εκδηλώσεων με συμμετοχή περισσότερων από δέκα (10) άτομα, η μουσική ή η παραγωγή άλλων ήχων με χρήση συσκευής ηλεκτρικής αναπαραγωγής ή ενίσχυσης, για την άσκηση δραστηριοτήτων, η τοποθέτηση κινητών στοιχείων, όπως τραπεζοκαθισμάτων, ομπρελών, ξαπλωστρών κ.ά. η άσκηση δραστηριοτήτων που εξυπηρετούν τους λουόμενους ή την αναψυχή του κοινού, για εκμίσθωση θαλάσσιων μέσων αναψυχής, λειτουργία αυτοκινούμενου ή ρυμουλκούμενου τροχήλατου αναψυκτήριου. Της ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ ΜΠΑΚΛΑΤΣΗ, τοπογράφου – πολεοδόμου μηχανικού, [email protected] View full είδηση
- Χθες
-
Καλησπέρα, σε 1η φάση θα μπορούσες να κάνεις αίτημα για αντίγραφα της ΕΕΔΜΚ και να δεις τι τοπογραφικό επισυνάφθηκε εκεί ή έλα σε επαφή με κάποιο συν/φο που ρύθμισε με το Ν.4495/17 για να σου πει τι ανέβασε στο σχετικό πεδίο στο σύστημα. Επίσης δεν ξέρω σε ποιά περιοχή είσαι αλλά στην κεντρική Υδομ εδώ (Θεσ/νίκης) τηρείται αντίγραφο του στελέχους με τοπογραφικό και σε άλλο αρχείο εκτός του φακέλου της άδειας, οπότε ρώτησε αν ισχύει το ίδιο και εκεί στην Υδομ μήπως υπάρχει αντίγραφο του τοπογραφικού εκεί.
-
Συνάδελφοι καλησπέρα, Για έκδοση ΕΕΔΜΚ για περίπτωση ιβ. εργασίες χρωματισμών όψεων, υπάρχουν όλα τα σχέδια στον φάκελο της άδειας (δ/μα κάλυψης, κατόψεις, όψεις κλπ.) πλην τοπογραφικού. Έχουν γίνει επίσης ρυθμίσεις αυθαιρέτων στον 4495/17 και έχει βγει ΕΕΔΜΚ για εσωτερικές διαρρυθμίσεις από άλλους συναδέλφους σε προηγούμενο χρόνικό διαστήμα. Μπορώ αντί για τοπογραφικό της άδειας να αναρτήσω τοπογραφικό της σύστασης χωρίς να υπάρχει πρόβλημα;
-
Thomas994 joined the community
-
Καλησπέρα σε όλους. Μήπως υπάρχει στο αρχείο κάποιου συναδέλφου το 1,50000 γυσ ΛΙΒΑΝΑΤΑΙ και το 53885 1,5000 Ευχαριστώ προκαταβολικα
-
CivilScope joined the community
-
Ασυμφωνία ρυμοτομικού & διαγράμματος εφαρμογής
k.lyb. replied to k.lyb.'s θέμα in Σχέδια Πόλης - Εφαρμογή
Και εγώ είμαι της άποψης ότι το ρυμοτομικό λόγω ΦΕΚ πάντα υπερισχύει μιας μελέτης όποιος και αν την έκανε, η πολεοδομία & το epoleodomia μου έστειλαν - έχουν αναρτήσει και τα δύο σχέδια. Απλά ο αγοραστής επειδή το συμφέρει χρονικά (δεν θα χρειαστεί συμβόλαιο παραχώρησης) υποστηρίζει ότι το Δ.Ε. λόγω του ότι είναι νεότερο έγγραφο υπερισχύει. Ευχαριστώ -
DanaiTsiouri joined the community
-
ΗΤΚ για μεταβίβαση διαιρετού τμηματος
ΚΑΝΑ replied to thief7710's θέμα in Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου
ΜΙΑ για το όμορο (από το οποίο θέλει να αγοράσει το τμήμα των 300τ.μ) υ.γ Ίσως με ρωτήσεις γιατί?? Γιατί η Συμβ/φική πράξη σ' αυτό αποκλειστικά αναφέρεται και τίποτα άλλο! Τώρα το ότι απαγορεύεται η κατάτμηση αρτίου οικοπέδου σε μη άρτια εκτός αν το μη άρτιο συνενώνεται με το άρτιο στο οποίο μεταβιβάζεται πέραν του ότι πρέπει να αναφέρεται στο τοπογραφικό μπορείς και εσύ να το προσθέσεις στην τεχνική έκθεση -
https://www.wsj.com/lifestyle/wolves-drones-livestock-ac-dc-scarlett-johansson-ed12d278