Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Past hour
  2. @kosvas Σκέφτομαι δυο πιθανές λύσεις. Η μια αφορά την νομιμοποίηση με πληρωμή παραβόλου κατ' εφαρμογή του άρθρου 106 (να νομιμοποιηθεί η καπνοδόχος). Η δεύτερη αφορά την έκδοση βεβαίωσης (ΠΠΗΤΚ) βασισμένη στις εξαιρέσεις του άρθρου 82 σε συνδυασμό με το άρθρο 81 και τεκμηριώνοντας στην Τ.Ε ότι για κατασκευή τζακιού με καπνοδόχο δύναται να εκδοθεί ΕΕΔΜΚ άρθρου 29 (υποπαρ. κε :"κκατασκευή τζακιών με τις καπνοδόχους τους σε οριζόντιες ιδιοκτησίες με χρήση κατοικίας, εφόσον με τεχνική έκθεση μηχανικού τεκμηριώνεται ότι δεν επηρεάζεται η στατική επάρκεια του φέροντος οργανισμού του κτιρίου"). Η δεύτερη επιλογή, θα πρέπει να γίνει και δεκτή από την πλευρά του αγοραστή, καθώς θα αγοράσει διαμέρισμα με αυθαιρεσίες (που εξαιρούνται της τακτοποίησης αλλά παρόλα αυτά παραμένουν αυθαίρετες κατασκευές). Οπότε πριν προχωρήσεις να γίνει συνεννόηση.
  3. Σήμερα
  4. Δικαίωση για τις εργοληπτικό κόσμο φέρνει η νέα νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία προβλέπει την παράταση της προθεσμίας επανάκρισης των εργοληπτικών και μελετητικών επιχειρήσεων έως την 31η Δεκεμβρίου 2025. Οι οργανώσεις του κλάδου ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ είχαν ήδη επισημάνει με κοινή επιστολή τους προς τον Υπουργό Χρίστο Δήμα την ανάγκη επιμήκυνσης του χρονικού περιθωρίου για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, επισημαίνοντας τις καθυστερήσεις στην έκδοση απαιτούμενων πιστοποιητικών και την πολυπλοκότητα των διατάξεων του Π.Δ. 71/2019. Ειδικότερα, κατατέθηκε στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση που δίνει παράταση στην προθεσμία επανάκρισης για τις εργοληπτικές και μελετητικές επιχειρήσεις. Ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η αρχική προθεσμία για την επανάκριση ήταν η 30ή Ιουνίου 2025 και με τη νέα διάταξη, μεταφέρεται για έξι μήνες αργότερα, στην 31η Δεκεμβρίου 2025. Η συγκεκριμένη ρύθμιση προσφέρει πολύτιμο χρόνο προσαρμογής σε χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να μεταβούν στα νέα μητρώα μέσω της διαδικασίας επανάκρισης. Πρόκειται για μια ουσιαστική διευκόλυνση που διασφαλίζει τη συνέχεια της επαγγελματικής δραστηριότητας χωρίς τον κίνδυνο απώλειας ισχύος πτυχίων, έως ότου ολοκληρωθεί η μετάβαση στο νέο θεσμικό πλαίσιο. Στόχος της παρέμβασης είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανακατάταξης των επιχειρήσεων με βάση νέα και αυστηρότερα κριτήρια, ώστε να διασφαλιστεί ότι μόνο οι πραγματικά ενεργές εταιρείες θα διατηρούν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και ανάληψη έργων. Παράλληλα, ανοίγει ο δρόμος για τη μόνιμη διαγραφή εταιρειών από το μητρώο που ενώ έχουν τίτλους και πτυχία, δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των έργων και μελετών για τα οποία φέρονται ότι έχουν πιστοποιηθεί. Η νομοθετική πρωτοβουλία έρχεται σε συνέχεια των προσπαθειών του υπουργείου για τη θεσμική εξυγίανση του κλάδου και τη διασφάλιση της διαφάνειας στις δημόσιες συμβάσεις αλλά και εν μέσω καθυστερήσεων που θα άφηναν εκτός κλάδου το 80% της αγοράς. Όπως είχε δηλώσει στο mononews και o Ζαχαρίας Αθουσάκης Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου –παρά τις δεσμεύσεις– τέθηκε ουσιαστικά σε λειτουργία μόλις τον Μάιο του 2024 και μάλιστα για 10 μήνες παρέμενε εκτός λειτουργίας ή αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή φακέλων. Όπως χαρακτηριστικά είχε επισημάνει, «μόνο τους τελευταίους δύο μήνες δεχόταν κανονικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως θα προλάβει να καταθέσει φάκελο μόνο το 20% των εγγεγραμμένων». Ειδικότερα για τις μελετητικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στα Μητρώα Μελετητών και Γραφείων Μελετών, ορίζεται ότι υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση επανάκρισης μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2025, προκειμένου να καταταγούν εκ νέου στην κατάλληλη κατηγορία και τάξη στο νέο μητρώο ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε., σύμφωνα με τις ισχύουσες προϋποθέσεις. Η σχετική απόφαση κατάταξης εκδίδεται από την αρμόδια υπηρεσία εντός εννέα μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Παράλληλα, παρατείνεται η ισχύς όλων των πτυχίων που βρίσκονταν σε ισχύ κατά την 3η Ιουλίου 2019 ή εκδόθηκαν με βάση αιτήσεις που είχαν υποβληθεί πριν από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 118 του ν. 4472/2017. Τα πτυχία αυτά συνεχίζουν να ισχύουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης επανάκρισης μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, τα πτυχία εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την έκδοση της νέας απόφασης κατάταξης. Ωστόσο, μετά την άπρακτη παρέλευση της καταληκτικής προθεσμίας χωρίς την υποβολή αίτησης, η ισχύς των σχετικών πτυχίων παύει αυτοδικαίως. Αντίστοιχες ρυθμίσεις προβλέπονται και για τις εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.). Οι επιχειρήσεις αυτές υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση επανάκρισης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025, για την κατάταξή τους στις αντίστοιχες κατηγορίες έργων ή εξειδικευμένων εργασιών και τάξεων στα Τμήματα Ι και ΙΙ του νέου Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.). Η απόφαση κατάταξης εκδίδεται επίσης εντός εννέα μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Όπως και στους μελετητές, παρατείνεται η ισχύς των βεβαιώσεων και των πτυχίων που ήταν ενεργά την 3η Ιουλίου 2019 ή προήλθαν από αιτήσεις που είχαν υποβληθεί πριν από την εφαρμογή του νέου πλαισίου. Αυτά παραμένουν σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2025, με την προϋπόθεση ότι θα υποβληθεί εμπρόθεσμα η σχετική αίτηση επανάκρισης. Σε διαφορετική περίπτωση, η ισχύς των πτυχίων παύει οριστικά. Επιπλέον, για το διάστημα μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2025 και εφόσον έχει υποβληθεί αίτηση επανάκρισης ή σχετική δήλωση, εξακολουθεί να εκδίδεται ενημερότητα πτυχίου για εργοληπτικές επιχειρήσεις που ανήκουν στις τάξεις 3η έως 7η, σύμφωνα με το προηγούμενο καθεστώς που ίσχυε έως τις 3 Ιουλίου 2019. View full είδηση
  5. Δικαίωση για τις εργοληπτικό κόσμο φέρνει η νέα νομοθετική ρύθμιση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία προβλέπει την παράταση της προθεσμίας επανάκρισης των εργοληπτικών και μελετητικών επιχειρήσεων έως την 31η Δεκεμβρίου 2025. Οι οργανώσεις του κλάδου ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ είχαν ήδη επισημάνει με κοινή επιστολή τους προς τον Υπουργό Χρίστο Δήμα την ανάγκη επιμήκυνσης του χρονικού περιθωρίου για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, επισημαίνοντας τις καθυστερήσεις στην έκδοση απαιτούμενων πιστοποιητικών και την πολυπλοκότητα των διατάξεων του Π.Δ. 71/2019. Ειδικότερα, κατατέθηκε στη Βουλή νομοθετική ρύθμιση που δίνει παράταση στην προθεσμία επανάκρισης για τις εργοληπτικές και μελετητικές επιχειρήσεις. Ρύθμιση που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Η αρχική προθεσμία για την επανάκριση ήταν η 30ή Ιουνίου 2025 και με τη νέα διάταξη, μεταφέρεται για έξι μήνες αργότερα, στην 31η Δεκεμβρίου 2025. Η συγκεκριμένη ρύθμιση προσφέρει πολύτιμο χρόνο προσαρμογής σε χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες καλούνται να μεταβούν στα νέα μητρώα μέσω της διαδικασίας επανάκρισης. Πρόκειται για μια ουσιαστική διευκόλυνση που διασφαλίζει τη συνέχεια της επαγγελματικής δραστηριότητας χωρίς τον κίνδυνο απώλειας ισχύος πτυχίων, έως ότου ολοκληρωθεί η μετάβαση στο νέο θεσμικό πλαίσιο. Στόχος της παρέμβασης είναι να ολοκληρωθεί η διαδικασία ανακατάταξης των επιχειρήσεων με βάση νέα και αυστηρότερα κριτήρια, ώστε να διασφαλιστεί ότι μόνο οι πραγματικά ενεργές εταιρείες θα διατηρούν δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και ανάληψη έργων. Παράλληλα, ανοίγει ο δρόμος για τη μόνιμη διαγραφή εταιρειών από το μητρώο που ενώ έχουν τίτλους και πτυχία, δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των έργων και μελετών για τα οποία φέρονται ότι έχουν πιστοποιηθεί. Η νομοθετική πρωτοβουλία έρχεται σε συνέχεια των προσπαθειών του υπουργείου για τη θεσμική εξυγίανση του κλάδου και τη διασφάλιση της διαφάνειας στις δημόσιες συμβάσεις αλλά και εν μέσω καθυστερήσεων που θα άφηναν εκτός κλάδου το 80% της αγοράς. Όπως είχε δηλώσει στο mononews και o Ζαχαρίας Αθουσάκης Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου –παρά τις δεσμεύσεις– τέθηκε ουσιαστικά σε λειτουργία μόλις τον Μάιο του 2024 και μάλιστα για 10 μήνες παρέμενε εκτός λειτουργίας ή αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή φακέλων. Όπως χαρακτηριστικά είχε επισημάνει, «μόνο τους τελευταίους δύο μήνες δεχόταν κανονικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως θα προλάβει να καταθέσει φάκελο μόνο το 20% των εγγεγραμμένων». Ειδικότερα για τις μελετητικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στα Μητρώα Μελετητών και Γραφείων Μελετών, ορίζεται ότι υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση επανάκρισης μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2025, προκειμένου να καταταγούν εκ νέου στην κατάλληλη κατηγορία και τάξη στο νέο μητρώο ΜΗ.Μ.Ε.Δ.Ε., σύμφωνα με τις ισχύουσες προϋποθέσεις. Η σχετική απόφαση κατάταξης εκδίδεται από την αρμόδια υπηρεσία εντός εννέα μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Παράλληλα, παρατείνεται η ισχύς όλων των πτυχίων που βρίσκονταν σε ισχύ κατά την 3η Ιουλίου 2019 ή εκδόθηκαν με βάση αιτήσεις που είχαν υποβληθεί πριν από την έκδοση της διαπιστωτικής πράξης του άρθρου 118 του ν. 4472/2017. Τα πτυχία αυτά συνεχίζουν να ισχύουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης επανάκρισης μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία, τα πτυχία εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την έκδοση της νέας απόφασης κατάταξης. Ωστόσο, μετά την άπρακτη παρέλευση της καταληκτικής προθεσμίας χωρίς την υποβολή αίτησης, η ισχύς των σχετικών πτυχίων παύει αυτοδικαίως. Αντίστοιχες ρυθμίσεις προβλέπονται και για τις εργοληπτικές επιχειρήσεις που είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (Μ.Ε.ΕΠ.). Οι επιχειρήσεις αυτές υποχρεούνται να υποβάλουν αίτηση επανάκρισης μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025, για την κατάταξή τους στις αντίστοιχες κατηγορίες έργων ή εξειδικευμένων εργασιών και τάξεων στα Τμήματα Ι και ΙΙ του νέου Μητρώου Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Δημοσίων Έργων (ΜΗ.Ε.Ε.Δ.Ε.). Η απόφαση κατάταξης εκδίδεται επίσης εντός εννέα μηνών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης. Όπως και στους μελετητές, παρατείνεται η ισχύς των βεβαιώσεων και των πτυχίων που ήταν ενεργά την 3η Ιουλίου 2019 ή προήλθαν από αιτήσεις που είχαν υποβληθεί πριν από την εφαρμογή του νέου πλαισίου. Αυτά παραμένουν σε ισχύ μέχρι το τέλος του 2025, με την προϋπόθεση ότι θα υποβληθεί εμπρόθεσμα η σχετική αίτηση επανάκρισης. Σε διαφορετική περίπτωση, η ισχύς των πτυχίων παύει οριστικά. Επιπλέον, για το διάστημα μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2025 και εφόσον έχει υποβληθεί αίτηση επανάκρισης ή σχετική δήλωση, εξακολουθεί να εκδίδεται ενημερότητα πτυχίου για εργοληπτικές επιχειρήσεις που ανήκουν στις τάξεις 3η έως 7η, σύμφωνα με το προηγούμενο καθεστώς που ίσχυε έως τις 3 Ιουλίου 2019.
  6. Δηλαδή Didonis (αστειευόμενος το λέω -μην το πάρεις στα σοβαρά) εσύ πιστεύεις ότι αυτός που κάποτε έβγαλε 4 Ο.Α των 200τ.μ, θα τολμήσει σήμερα ο ίδιος (με τέτοια πρόστιμα κλπ) να βγάλει 4*2*200=1600τ.μ και να τα κάνει τι! Και όλοι αυτοί οι 4 μηχανικοί όλοι θα κοιμούνται ήσυχα!
  7. Δεν υπάρχει τέτοιος όρος (πρόχειρη κατασκευή). Η συγκεκριμένη είναι ελαφριά κατασκευή αλλά καθόλου "πρόχειρη". Το μόνο βέβαιο είναι ότι απαιτείται στατική μελέτη. Ακόμη και για την εξέδρα. Συνεπώς, αφού θα εκδοθεί οικοδομική άδεια, χρειάζεσαι όλες τις απαιτούμενες μελέτες
  8. Στο ΦΕΚ για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, χθες αν δεν κάνω λάθος, προστέθηκε και η παράταση της προθεσμίας μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2025. Το πρόβλημα δεν είναι το μητρώο. Το πρόβλημα είναι η απώλεια επαγγελματικών δικαιωμάτων (τάξη πτυχίου επιχείρησης) λόγω χαμηλού τζίρου σε μια κατηγορία. Σκανδαλώδη νομοθετήματα που κατάφορα ευνοούν τις μεγάλες μελετητικές εταιρίες, σε βάρος των μικρών περιφερειακών γραφείων. Φυσικά, δε θα ανοίξει ρουθούνι, όπως και με την απώλεια της Β' ή Γ' τάξης σε πολλούς ενεργειακούς επιθεωρητές.
  9. Καλησπέρα αγαπητοί Κοι Συνάδελφοι. Θα ήθελα την άποψη σας παρακαλώ. Έχω ένα γήπεδο με αδεια για Ισόγεια κατοικία (4.00 x 5.00) του 1980. Από την υφιστάμενη σύσταση προκύπτει το συγκεκριμένο εντός του Τμήματος 3. στην Ζώνη Δ΄(Φ.Ε.Κ 539Δ'/1989 & Φ.Ε,Κ 303Α'/2003). Τα υφιστάμενα κτήρια σήμερα είναι σε άλλη θέση και δεν συμπίπτουν πουθενά με αυτό της οικοδομικής άδειας. Σκέφτομαι να το πάω όλο αυθαίρετο αλλά με οικοδομική αδεια Κατηγορία 2. Πως το ακούτε? Σκέφτεστε κάτι διαφορετικό? (Ανεβάζω και το Δ.μα κάλυψης - Τοπογραφικό του 1980 και το σημερινό). Ευχαριστώ πολύ Δ.ΜΑ ΚΑΛΥΨΗΣ - ΤΟΠΟ.pdf
  10. Εκδόθηκε στις 02/06/2025 η προβλεπόμενη στο άρθρο 2 της ΥΑ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΓΓΧΣΑΠ/110210/47 (B’ 5980/29.10.2024) διαπιστωτική πράξη του Προέδρου του ΤΕΕ για την προσαρμογή της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος «e-Άδειες» σε σχέση με την ηλεκτρονική έκδοση Βεβαιώσεων Δασικών Υπηρεσιών μέσω του συστήματος. Οι διαθέσιμες αιτήσεις αφορούν εκτάσεις για τις οποίες δεν υπάρχει αναρτημένος ή κυρωμένος δασικός χάρτης. Στον νέο τύπο αίτησης «Βεβαιώσεις Δασικών Υπηρεσιών» περιλαμβάνονται οι εξής τύποι πράξεων: Πράξη Χαρακτηρισμού έκτασης αρθ.14 ν.998/1979: Αφορά εκτάσεις για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί Πράξη Χαρακτηρισμού και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Αντίρρηση σε Πράξη Χαρακτηρισμού έκτασης: Αφορά τυχόν αντιρρήσεις που υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού, και εισάγεται ως μεταγενέστερη της πράξης χαρακτηρισμού. Πιστοποιητικό/Βεβαίωση οριστικού & αμετάκλητου χαρακτηρισμού έκτασης: Εφόσον η Πράξη Χαρακτηρισμού έχει εκδοθεί με έντυπη διαδικασία εισάγεται ως πρώτη πράξη. Σε περίπτωση που η Πράξη Χαρακτηρισμού έχει εκδοθεί μέσω «e-Άδειες» εισάγεται ως μεταγενέστερη αυτής ή της τυχόν Αντίρρησης, εφόσον έχει γίνει αποδεκτή. Βεβαίωση υπαγωγής έκτασης στην παρ.7 αρθ.3 ν.998/1979: Αφορά εκτάσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί Οικοδομική Άδεια και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Βεβαίωση εξαίρεσης έκτασης λόγω κτίσματος προ ‘55: Αφορά εκτάσεις οι οποίες καταλαμβάνονται από κτίσμα προ ‘55 και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Αιτήσεις που αφορούν τις ανωτέρω διαδικασίες και έχουν υποβληθεί πριν την ένταξη των δασικών υπηρεσιών στο «e-Άδειες», ολοκληρώνονται με την προγενέστερη διαδικασία.
  11. Εκδόθηκε στις 02/06/2025 η προβλεπόμενη στο άρθρο 2 της ΥΑ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΓΓΧΣΑΠ/110210/47 (B’ 5980/29.10.2024) διαπιστωτική πράξη του Προέδρου του ΤΕΕ για την προσαρμογή της λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος «e-Άδειες» σε σχέση με την ηλεκτρονική έκδοση Βεβαιώσεων Δασικών Υπηρεσιών μέσω του συστήματος. Οι διαθέσιμες αιτήσεις αφορούν εκτάσεις για τις οποίες δεν υπάρχει αναρτημένος ή κυρωμένος δασικός χάρτης. Στον νέο τύπο αίτησης «Βεβαιώσεις Δασικών Υπηρεσιών» περιλαμβάνονται οι εξής τύποι πράξεων: Πράξη Χαρακτηρισμού έκτασης αρθ.14 ν.998/1979: Αφορά εκτάσεις για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί Πράξη Χαρακτηρισμού και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Αντίρρηση σε Πράξη Χαρακτηρισμού έκτασης: Αφορά τυχόν αντιρρήσεις που υποβάλλονται από τον ενδιαφερόμενο, μέσω εξουσιοδοτημένου μηχανικού, και εισάγεται ως μεταγενέστερη της πράξης χαρακτηρισμού. Πιστοποιητικό/Βεβαίωση οριστικού & αμετάκλητου χαρακτηρισμού έκτασης: Εφόσον η Πράξη Χαρακτηρισμού έχει εκδοθεί με έντυπη διαδικασία εισάγεται ως πρώτη πράξη. Σε περίπτωση που η Πράξη Χαρακτηρισμού έχει εκδοθεί μέσω «e-Άδειες» εισάγεται ως μεταγενέστερη αυτής ή της τυχόν Αντίρρησης, εφόσον έχει γίνει αποδεκτή. Βεβαίωση υπαγωγής έκτασης στην παρ.7 αρθ.3 ν.998/1979: Αφορά εκτάσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί Οικοδομική Άδεια και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Βεβαίωση εξαίρεσης έκτασης λόγω κτίσματος προ ‘55: Αφορά εκτάσεις οι οποίες καταλαμβάνονται από κτίσμα προ ‘55 και εισάγεται ως πρώτη πράξη. Αιτήσεις που αφορούν τις ανωτέρω διαδικασίες και έχουν υποβληθεί πριν την ένταξη των δασικών υπηρεσιών στο «e-Άδειες», ολοκληρώνονται με την προγενέστερη διαδικασία. View full είδηση
  12. Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση. Να ρωτήσω τι εννοείτε να διερευνηθεί εναλλακτικά η πιθανότητα νομιμοποίησης της κατασκευής;; Ποια θα μπορούσε να είναι η λύση;; Ήθελα να προβώ σε τακτοποίηση και Η.Τ.Κ. του διαμερίσματος του 4ου ορόφου και δυστυχώς από ότι καταλαβαίνω λόγω της καμινάδας αυτό δεν είναι εφικτό.
  13. @kosvas Καλησπέρα. Δυστυχώς σε πηγαίνει κατηγορία 5 και δεν μπορείς να υποβάλλεις δήλωση. Εναλλακτικά διερεύνησε την πιθανότητα νομιμοποίησης της κατασκευής.
  14. Καλησπέρα, Στην περίπτωση αυθαίρετης κατασκευής καμινάδας, η οποία προεξέχει κατά 35 εκ. εντός της πρασιάς, θα ήθελα να ρωτήσω εάν μπορεί να τακτοποιηθεί με αναλυτικό προϋπολογισμό βάσει της Κατηγορίας 4 του Ν. 4495/2017 ή αν, λόγω του ότι η προεξοχή υπερβαίνει τα 20 εκ. εντός του προκηπίου, δεν είναι δυνατή η τακτοποίησή της με αυτή την κατηγορία και απαιτείται υπαγωγή στην Κατηγορία 5. Η οικοδομική άδεια είναι του 2006. Ευχαριστώ πολύ
  15. Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης ανάλογα με το προφίλ του οφειλέτη. Εκτοξεύθηκαν οι οφειλές προς το ΚΕΑΟ ΕΦΚΑ καθώς αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Εκτοξεύθηκαν οι οφειλές προς το ΚΕΑΟ ΕΦΚΑ το πρώτο τρίμηνο του 2025 καθώς αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Το ΚΕΑΟ έχει αποστείλει 41.949 ατομικές ειδοποιήσεις ενώ σε 20 μέρες μετά την ειδοποίηση προχωρά ακόμη και σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Στο τέλος του Μαρτίου 2025 το συνολικό ποσό των 32.264.439.356 ευρώ σε οφειλές (22.124.667.940 € κύρια οφειλή και 10.139.771.416 € πρόσθετα τέλη) που έχουν ενταχθεί στο Κ.Ε.Α.Ο. διαμορφώθηκε στα 49.730.374.995 ευρώ (τρέχον υπόλοιπο, εκ των οποίων 29.700.866.062 € κύρια οφειλή και 20.029.508.933 € πρόσθετα τέλη). Από την έναρξη του Κ.Ε.Α.Ο. μέχρι τον Μάρτιο του 2025 έχουν αποσταλεί συνολικά 2.674.867 Ατομικές Ειδοποιήσεις σε οφειλέτες. Ειδικά εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 εστάλησαν 41.949 ατομικές ειδοποιήσεις. Το συνολικό χρέος στο Κ.Ε.Α.Ο. στις 31/12/2024 ήταν 49.286.787.961 ευρώ και μέσα στο επόμενο τρίμηνο το χρέος αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Η μεταβολή αφορούσε αύξηση κατά 370.778.476 ευρώ στα πρόσθετα τέλη. Από τα στοιχεία διακρίνεται ότι: υπάρχει συγκέντρωση πλήθους οφειλετών στις χαμηλότερες κλίμακες οφειλών με 1.546.235 οφειλέτες (72,80% των οφειλετών) να έχουν οφειλή έως 15.000 ευρώ ο καθένας το 87,78% των οφειλετών (1.864.531 οφειλέτες) έχουν οφειλή έως 30.000 ευρώ ο καθένας μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών αφορά 318.296 οφειλέτες με οφειλή από 15.000 – 30.000 ευρώ ο καθένας (14,04% του τρέχοντος υπολοίπου). αντίστοιχα μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών συγκεντρώνουν 96.136 οφειλέτες που έχουν οφειλή από 50.000 - 100.000 ευρώ (13,61% του τρέχοντος υπολοίπου) το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αφορά λίγους μεγαλο-οφειλέτες με οφειλές άνω του 1 εκ. ευρώ (2.819 οφειλέτες συγκεντρώνουν το 23,98% του υπόλοιπου οφειλών). Από την ανάλυση στοιχείων προκύπτει ότι για τις οφειλές ύψους 49.730.374.995 ευρώ, το 35,56% (ποσό 17.684.498.669 ευρώ) του συνολικού χρέους δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά από το 2010 και μετά, ενώ το 64,44% (ποσό 32.045.876.327 ευρώ) δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά το 2009 ή παλαιότερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως προκύπτει από αναλύσεις του Κ.Ε.Α.Ο., από τα 49,7 δισ. ευρώ που είναι σήμερα στο χαρτοφυλάκιο περίπου τα 10,1 δις ευρώ είναι οφειλές πολύ χαμηλής εισπραξιμότητας. Οι οφειλές των 10,1 δις ευρώ αφορούν εργοδότες πτωχευμένους, εργοδότες σε καθεστώς εκκαθάρισης, εργοδότες με οφειλές πριν από την εφαρμογή του συστήματος ασφάλισης μέσω ΑΠΔ, που δεν έχουν ποτέ υποβάλει ΑΠΔ και που δεν έχουν ποτέ καταβάλει ποσά στο Κ.Ε.Α.Ο., καθώς και οφειλές ασφαλισμένων που έχουν αποβιώσει. Ρυθμίσεις Στο τέλος Μαρτίου 2025 οι ενεργές και ολοκληρωμένες ρυθμίσεις στο Κ.Ε.Α.Ο. έφτασαν σε πλήθος τις 1.077.865 για οφειλές ύψους 8,61 δισ. ευρώ. Οι συνολικές εισπράξεις του Κ.Ε.Α.Ο. εντός του τριμήνου (Ιανουάριος – Μάρτιος 2025) ανέρχονται σε 453.407.514 ευρώ. Από την έναρξη της λειτουργίας του Κ.Ε.Α.Ο. έχουν εισπραχθεί συνολικά 13.659.937.471 ευρώ. Στο τέλος Μαρτίου 2025 οι συνολικές ενεργές ρυθμίσεις ήταν 318.662 και το ρυθμισμένο ποσό 4.843.635.527 ευρώ, ενώ οι ολοκληρωμένες ρυθμίσεις ήταν συνολικά 759.203 για οφειλές στο Κ.Ε.Α.Ο. ύψους 3.769.191.913 ευρώ. Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 στο Κ.Ε.Α.Ο. εντάχθηκαν 18.139 οφειλέτες από το e-ΕΦΚΑ Μισθωτών/τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 21.267 οφειλέτες από τον e-ΕΦΚΑ Μη Μισθωτών, 236 οφειλέτες από τον τ. ΟΑΕΕ, 112 οφειλέτες από το τ. ΕΤΑΑ, 350 οφειλέτες από το τ. ΕΤΕΑΕΠ, 36 οφειλέτες από τον τ. ΟΓΑ και 18 οφειλέτες από Φορείς εκτός e-Ε.Φ.Κ.Α. Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του 2025 εντάχθηκαν 40.158 νέοι οφειλέτες με οφειλές ύψους 27.583.128 ευρώ (κύριες οφειλές και πρόσθετα τέλη). Μέτρα είσπραξης Οι Υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο. εντοπίζουν τους οφειλέτες που δεν ανταποκρίθηκαν εντός 20 ημερών από την παραλαβή της Ατομικής Ειδοποίησης για την τακτοποίηση της οφειλής τους. Πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων οι οφειλέτες αξιολογούνται και δημιουργείται το προφίλ του καθενός με πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο., τη διασύνδεση με το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. κλπ. Στη συνέχεια, με κριτήρια καθορίζεται ο βαθμός εισπραξιμότητας και επισφάλειας κάθε οφειλής. Μεταξύ των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη είναι: το ύψος της οφειλής: ανάλογα με το ύψος της οφειλής επιλέγεται και το κατάλληλο είδος μέτρου η συμπεριφορά του οφειλέτη: αξιολογείται η στάση του οφειλέτη σε σχέση με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του π.χ. η καταβολή των τρεχουσών εισφορών και η παράλληλη καταβολή ανελλιπώς κάθε μήνα εύλογου ποσού «έναντι» της οφειλής ενισχύουν το προφίλ της αξιοπιστίας του οφειλέτη, κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη υπέρ του οφειλέτη για όσο χρόνο διαρκεί η συμπεριφορά αυτή. η παλαιότητα της οφειλής: στο πλαίσιο της αξιολόγησης του οφειλέτη, εξετάζεται το χρονικό σημείο δημιουργίας των οφειλών, προκειμένου να εκτιμηθεί αν οφείλονται σε συστηματική αφερεγγυότητα του οφειλέτη. View full είδηση
  16. Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης ανάλογα με το προφίλ του οφειλέτη. Εκτοξεύθηκαν οι οφειλές προς το ΚΕΑΟ ΕΦΚΑ καθώς αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Εκτοξεύθηκαν οι οφειλές προς το ΚΕΑΟ ΕΦΚΑ το πρώτο τρίμηνο του 2025 καθώς αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Το ΚΕΑΟ έχει αποστείλει 41.949 ατομικές ειδοποιήσεις ενώ σε 20 μέρες μετά την ειδοποίηση προχωρά ακόμη και σε αναγκαστικά μέτρα είσπραξης. Στο τέλος του Μαρτίου 2025 το συνολικό ποσό των 32.264.439.356 ευρώ σε οφειλές (22.124.667.940 € κύρια οφειλή και 10.139.771.416 € πρόσθετα τέλη) που έχουν ενταχθεί στο Κ.Ε.Α.Ο. διαμορφώθηκε στα 49.730.374.995 ευρώ (τρέχον υπόλοιπο, εκ των οποίων 29.700.866.062 € κύρια οφειλή και 20.029.508.933 € πρόσθετα τέλη). Από την έναρξη του Κ.Ε.Α.Ο. μέχρι τον Μάρτιο του 2025 έχουν αποσταλεί συνολικά 2.674.867 Ατομικές Ειδοποιήσεις σε οφειλέτες. Ειδικά εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 εστάλησαν 41.949 ατομικές ειδοποιήσεις. Το συνολικό χρέος στο Κ.Ε.Α.Ο. στις 31/12/2024 ήταν 49.286.787.961 ευρώ και μέσα στο επόμενο τρίμηνο το χρέος αυξήθηκε κατά 443.587.034 ευρώ. Η μεταβολή αφορούσε αύξηση κατά 370.778.476 ευρώ στα πρόσθετα τέλη. Από τα στοιχεία διακρίνεται ότι: υπάρχει συγκέντρωση πλήθους οφειλετών στις χαμηλότερες κλίμακες οφειλών με 1.546.235 οφειλέτες (72,80% των οφειλετών) να έχουν οφειλή έως 15.000 ευρώ ο καθένας το 87,78% των οφειλετών (1.864.531 οφειλέτες) έχουν οφειλή έως 30.000 ευρώ ο καθένας μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών αφορά 318.296 οφειλέτες με οφειλή από 15.000 – 30.000 ευρώ ο καθένας (14,04% του τρέχοντος υπολοίπου). αντίστοιχα μεγάλο μέρος του υπολοίπου οφειλών συγκεντρώνουν 96.136 οφειλέτες που έχουν οφειλή από 50.000 - 100.000 ευρώ (13,61% του τρέχοντος υπολοίπου) το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αφορά λίγους μεγαλο-οφειλέτες με οφειλές άνω του 1 εκ. ευρώ (2.819 οφειλέτες συγκεντρώνουν το 23,98% του υπόλοιπου οφειλών). Από την ανάλυση στοιχείων προκύπτει ότι για τις οφειλές ύψους 49.730.374.995 ευρώ, το 35,56% (ποσό 17.684.498.669 ευρώ) του συνολικού χρέους δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά από το 2010 και μετά, ενώ το 64,44% (ποσό 32.045.876.327 ευρώ) δημιουργήθηκε από οφειλέτες που ξεκίνησαν να δημιουργούν οφειλές για πρώτη φορά το 2009 ή παλαιότερα. Χαρακτηριστικό είναι ότι, όπως προκύπτει από αναλύσεις του Κ.Ε.Α.Ο., από τα 49,7 δισ. ευρώ που είναι σήμερα στο χαρτοφυλάκιο περίπου τα 10,1 δις ευρώ είναι οφειλές πολύ χαμηλής εισπραξιμότητας. Οι οφειλές των 10,1 δις ευρώ αφορούν εργοδότες πτωχευμένους, εργοδότες σε καθεστώς εκκαθάρισης, εργοδότες με οφειλές πριν από την εφαρμογή του συστήματος ασφάλισης μέσω ΑΠΔ, που δεν έχουν ποτέ υποβάλει ΑΠΔ και που δεν έχουν ποτέ καταβάλει ποσά στο Κ.Ε.Α.Ο., καθώς και οφειλές ασφαλισμένων που έχουν αποβιώσει. Ρυθμίσεις Στο τέλος Μαρτίου 2025 οι ενεργές και ολοκληρωμένες ρυθμίσεις στο Κ.Ε.Α.Ο. έφτασαν σε πλήθος τις 1.077.865 για οφειλές ύψους 8,61 δισ. ευρώ. Οι συνολικές εισπράξεις του Κ.Ε.Α.Ο. εντός του τριμήνου (Ιανουάριος – Μάρτιος 2025) ανέρχονται σε 453.407.514 ευρώ. Από την έναρξη της λειτουργίας του Κ.Ε.Α.Ο. έχουν εισπραχθεί συνολικά 13.659.937.471 ευρώ. Στο τέλος Μαρτίου 2025 οι συνολικές ενεργές ρυθμίσεις ήταν 318.662 και το ρυθμισμένο ποσό 4.843.635.527 ευρώ, ενώ οι ολοκληρωμένες ρυθμίσεις ήταν συνολικά 759.203 για οφειλές στο Κ.Ε.Α.Ο. ύψους 3.769.191.913 ευρώ. Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 στο Κ.Ε.Α.Ο. εντάχθηκαν 18.139 οφειλέτες από το e-ΕΦΚΑ Μισθωτών/τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, 21.267 οφειλέτες από τον e-ΕΦΚΑ Μη Μισθωτών, 236 οφειλέτες από τον τ. ΟΑΕΕ, 112 οφειλέτες από το τ. ΕΤΑΑ, 350 οφειλέτες από το τ. ΕΤΕΑΕΠ, 36 οφειλέτες από τον τ. ΟΓΑ και 18 οφειλέτες από Φορείς εκτός e-Ε.Φ.Κ.Α. Συνολικά στο πρώτο τρίμηνο του 2025 εντάχθηκαν 40.158 νέοι οφειλέτες με οφειλές ύψους 27.583.128 ευρώ (κύριες οφειλές και πρόσθετα τέλη). Μέτρα είσπραξης Οι Υπηρεσίες του Κ.Ε.Α.Ο. εντοπίζουν τους οφειλέτες που δεν ανταποκρίθηκαν εντός 20 ημερών από την παραλαβή της Ατομικής Ειδοποίησης για την τακτοποίηση της οφειλής τους. Πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων οι οφειλέτες αξιολογούνται και δημιουργείται το προφίλ του καθενός με πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο., τη διασύνδεση με το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ.Ψ.Δ., τα στοιχεία του Γ.Ε.ΜΗ. κλπ. Στη συνέχεια, με κριτήρια καθορίζεται ο βαθμός εισπραξιμότητας και επισφάλειας κάθε οφειλής. Μεταξύ των κριτηρίων που λαμβάνονται υπόψη είναι: το ύψος της οφειλής: ανάλογα με το ύψος της οφειλής επιλέγεται και το κατάλληλο είδος μέτρου η συμπεριφορά του οφειλέτη: αξιολογείται η στάση του οφειλέτη σε σχέση με την εκπλήρωση των υποχρεώσεών του π.χ. η καταβολή των τρεχουσών εισφορών και η παράλληλη καταβολή ανελλιπώς κάθε μήνα εύλογου ποσού «έναντι» της οφειλής ενισχύουν το προφίλ της αξιοπιστίας του οφειλέτη, κάτι που λαμβάνεται σοβαρά υπόψη υπέρ του οφειλέτη για όσο χρόνο διαρκεί η συμπεριφορά αυτή. η παλαιότητα της οφειλής: στο πλαίσιο της αξιολόγησης του οφειλέτη, εξετάζεται το χρονικό σημείο δημιουργίας των οφειλών, προκειμένου να εκτιμηθεί αν οφείλονται σε συστηματική αφερεγγυότητα του οφειλέτη.
  17. Καλησπέρα σας, Θα ήθελα να ρωτήσω σχετικα με την κατασκευη glamping domes. Διάβασα οτι για σ΄υνδεση του μπάνιου με τον βόθρο, τοτε τα domes θεωρούνται σταθερές κατασκευές (παρόλου που είναι επάνω σε ξύλινη εξέδρα και δε ειναι κάτι πακτωμένο ή υπάρχει μπετό) και κατα συνέπεια θέλουν άδεια δόμησης για πρόχειρη κατασκευή. Η ερώτηση λοιπόν είναι η εξής. Τι χρειάζεται για την συγκεκριμένη άδεια; Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις απαντήσεις σας.
  18. Στις 30 Ιουνίου 2025 λήγει οριστικά η ισχύς των υφιστάμενων εργοληπτικών πτυχίων για χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των δημοσίων έργων, αν δεν έχουν μέχρι τότε καταθέσει εκ νέου φάκελο μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως εξηγεί στο mononews ο Ζαχαρίας Αθουσάκης Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, ακόμη και οι ατομικές επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν πλήρη φάκελο στο Υπουργείο, αλλιώς από τις 2 Ιουλίου τα πτυχία που κατέχουν καθίστανται άκυρα και δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, ενώ παράλληλα θα στερηθούν και το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός τους. Το νέο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΗΤΕ), που ενεργοποιήθηκε –τυπικά– με βάση το ΠΔ 71/2019, εισάγει ένα ενιαίο πλαίσιο καταγραφής όλων των οικονομικών φορέων του κλάδου, κατατάσσοντας τους σε τάξεις (από την 1η έως την 7η) και σε έξι κατηγορίες έργων: οικοδομικά, οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, υδραυλικά κ.ά. Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Αθουσάκη, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου –παρά τις δεσμεύσεις– τέθηκε ουσιαστικά σε λειτουργία μόλις τον Μάιο του 2024 και μάλιστα για 10 μήνες παρέμενε εκτός λειτουργίας ή αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή φακέλων. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «μόνο τους τελευταίους δύο μήνες δέχεται κανονικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως θα προλάβει να καταθέσει φάκελο μόνο το 20% των εγγεγραμμένων». Συνεπώς, περί τις 3.000 εργοληπτικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων περίπου 500 είναι τεχνικές εταιρείες και οι υπόλοιπες ατομικές επιχειρήσεις (μηχανικοί και υπομηχανικοί), κινδυνεύουν να χάσουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και συνεπώς την επαγγελματική τους ιδιότητα. Ανταγωνισμός – φάντασμα στους διαγωνισμούς έργων Η άρση της ισχύος των υφιστάμενων πτυχίων και η μη δυνατότητα επανεγγραφής στο νέο μητρώο, οδηγεί σε ένα οξύμωρο και εξαιρετικά επικίνδυνο σενάριο σύμφωνα με το οποίο στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων θα συμμετάσχει μόνο ένα 20% των εργοληπτικών επιχειρήσεων (οι οποίοι θα έχουν προλάβει να ενταχθούν στο σύστημα), καταρρακώνοντας στην πράξη τον ανταγωνισμό. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές των έργων θα ανεβαίνουν λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών προσφορών, το δημόσιο θα υφίσταται οικονομική ζημία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός του «παιχνιδιού», χωρίς καν να ευθύνονται για την υποφαινόμενη καθυστέρηση. Συνεπώς οι τέσσερις μόλις μεγάλες εταιρείες θα συνεχίσουν να μονοπωλούν τα έργα. Η κατάσταση αυτή έχει τις ρίζες της στο ίδιο το ΠΔ 71/2019 που, ενώ τέθηκε σε ισχύ για την αναθεώρηση του πλαισίου των εργοληπτικών πτυχίων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού, στην πράξη μπήκε στο “ψυγείο” επί πέντε χρόνια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη δοθεί η δυνατότητα σε μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις να συνενωθούν, να μετεξελιχθούν και να αποκτήσουν πτυχία ανώτερων τάξεων – με συνέπεια τη συρρίκνωση της παρουσίας τους στα μεγάλα έργα. Οι επαγγελματικές ενώσεις (ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ) και οι ενδιαφερόμενοι φορείς ζητούν πλέον άμεση παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας, προκειμένου να δοθεί χρόνος ώστε να κατατεθούν εμπρόθεσμα οι φάκελοι. Η παράταση κρίνεται απολύτως απαραίτητη, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, το οποίο υπονομεύεται από την κατακόρυφη πτώση του ανταγωνισμού και τον αποκλεισμό της πλειονότητας των οικονομικών φορέων.
  19. Στις 30 Ιουνίου 2025 λήγει οριστικά η ισχύς των υφιστάμενων εργοληπτικών πτυχίων για χιλιάδες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο των δημοσίων έργων, αν δεν έχουν μέχρι τότε καταθέσει εκ νέου φάκελο μέσω της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Όπως εξηγεί στο mononews ο Ζαχαρίας Αθουσάκης Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, ακόμη και οι ατομικές επιχειρήσεις οφείλουν να υποβάλουν πλήρη φάκελο στο Υπουργείο, αλλιώς από τις 2 Ιουλίου τα πτυχία που κατέχουν καθίστανται άκυρα και δεν θα μπορούν να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, ενώ παράλληλα θα στερηθούν και το δικαίωμα άσκησης του επαγγέλματός τους. Το νέο Μητρώο Εργοληπτικών Επιχειρήσεων (ΜΗΤΕ), που ενεργοποιήθηκε –τυπικά– με βάση το ΠΔ 71/2019, εισάγει ένα ενιαίο πλαίσιο καταγραφής όλων των οικονομικών φορέων του κλάδου, κατατάσσοντας τους σε τάξεις (από την 1η έως την 7η) και σε έξι κατηγορίες έργων: οικοδομικά, οδοποιία, ηλεκτρομηχανολογικά, υδραυλικά κ.ά. Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Αθουσάκη, η ηλεκτρονική πλατφόρμα του Υπουργείου –παρά τις δεσμεύσεις– τέθηκε ουσιαστικά σε λειτουργία μόλις τον Μάιο του 2024 και μάλιστα για 10 μήνες παρέμενε εκτός λειτουργίας ή αντιμετώπιζε σοβαρά τεχνικά προβλήματα, με αποτέλεσμα να μην είναι δυνατή η υποβολή φακέλων. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει, «μόνο τους τελευταίους δύο μήνες δέχεται κανονικά στοιχεία, με αποτέλεσμα να εκτιμάται πως θα προλάβει να καταθέσει φάκελο μόνο το 20% των εγγεγραμμένων». Συνεπώς, περί τις 3.000 εργοληπτικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων περίπου 500 είναι τεχνικές εταιρείες και οι υπόλοιπες ατομικές επιχειρήσεις (μηχανικοί και υπομηχανικοί), κινδυνεύουν να χάσουν τη δυνατότητα συμμετοχής σε διαγωνισμούς και συνεπώς την επαγγελματική τους ιδιότητα. Ανταγωνισμός – φάντασμα στους διαγωνισμούς έργων Η άρση της ισχύος των υφιστάμενων πτυχίων και η μη δυνατότητα επανεγγραφής στο νέο μητρώο, οδηγεί σε ένα οξύμωρο και εξαιρετικά επικίνδυνο σενάριο σύμφωνα με το οποίο στους διαγωνισμούς δημοσίων έργων θα συμμετάσχει μόνο ένα 20% των εργοληπτικών επιχειρήσεων (οι οποίοι θα έχουν προλάβει να ενταχθούν στο σύστημα), καταρρακώνοντας στην πράξη τον ανταγωνισμό. Αυτό σημαίνει πως οι τιμές των έργων θα ανεβαίνουν λόγω έλλειψης ανταγωνιστικών προσφορών, το δημόσιο θα υφίσταται οικονομική ζημία, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα μείνουν εκτός του «παιχνιδιού», χωρίς καν να ευθύνονται για την υποφαινόμενη καθυστέρηση. Συνεπώς οι τέσσερις μόλις μεγάλες εταιρείες θα συνεχίσουν να μονοπωλούν τα έργα. Η κατάσταση αυτή έχει τις ρίζες της στο ίδιο το ΠΔ 71/2019 που, ενώ τέθηκε σε ισχύ για την αναθεώρηση του πλαισίου των εργοληπτικών πτυχίων και την ενίσχυση του ανταγωνισμού, στην πράξη μπήκε στο “ψυγείο” επί πέντε χρόνια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μη δοθεί η δυνατότητα σε μικρομεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις να συνενωθούν, να μετεξελιχθούν και να αποκτήσουν πτυχία ανώτερων τάξεων – με συνέπεια τη συρρίκνωση της παρουσίας τους στα μεγάλα έργα. Οι επαγγελματικές ενώσεις (ΣΑΤΕ, ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ) και οι ενδιαφερόμενοι φορείς ζητούν πλέον άμεση παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας, προκειμένου να δοθεί χρόνος ώστε να κατατεθούν εμπρόθεσμα οι φάκελοι. Η παράταση κρίνεται απολύτως απαραίτητη, όχι μόνο για την εξυπηρέτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων αλλά κυρίως για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, το οποίο υπονομεύεται από την κατακόρυφη πτώση του ανταγωνισμού και τον αποκλεισμό της πλειονότητας των οικονομικών φορέων. View full είδηση
  20. Συνάδελφοι καλησπέρα. Διαβάζοντας το Ν.5197/2025, άρθρο 67 περίπτωση 2, δηλαδή περί αναθεώρησης των οικοδομικών αδειών που έχουν εκδοθεί με χρήση των κινήτρων και προσαυξήσεων και έως την 11η Δεκεμβρίου 2024, έχουν εκκινήσει οι οικοδομικές εργασίες, αναγράφονται τα παρακάτω: α) δεν θίγεται η προ της αναθεώρησης χρήση κινήτρων και προσαυξήσεων, β) δεν επιτρέπεται η επέκταση της χρήσης των κινήτρων διά της αναθεώρησης, εκτός αν η επέκταση δύναται να προσμετρηθεί στα πολεοδομικά μεγέθη, σύμφωνα με τις ισχύουσες, κατά τον χρόνο αναθεώρησης, διατάξεις, και γ) εφαρμόζονται το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παρ. 1, περί μη καταβολής και επιστροφής φόρων, παραβόλων, εισφορών και κρατήσεων. Παρακαλώ για τη γνώμη σας, αν θεωρείται επέκταση χρήσης κινήτρων η προσθήκη επιφανείας στην περίπτωση τέτοιας οικοδομικής άδειας όπου δεν είχε γίνει εξάντληση του συντελεστή δόμησης και του συντελεστή όγκου όπως προκύπταν από τα κίνητρα και τις προσαυξήσεις . Ειδικότερα, με τα κίνητρα (μη προσμέτρηση παταριών, άρθρο 25 5%) είχαμε τα παρακάτω: - επιτρεπόμενη δόμηση 180τ.μ. -> πραγματοποιούμενη 150 (δεν προσμετράται ο εξώστης 70τ.μ.) - επιτρεπόμενος όγκος 900κ.μ. -> πραγματοποιούμενος 850κ.μ. Η ζητούμενη νέα επιφάνεια θα είναι 15τ.μ. και ο όγκος της 45κ.μ.
  21. Όχι, δεν εφάπτεται στο όριο, όπου ορίζεται σαφώς ότι μπορεις να έχει τοιχοποιία. Ευχαριστώ πολύ.
  22. Καλησπέρα, θα μπορούσα να έχω μία τιμή ζώνης για Χ:483467 και Υ:4211773 με πρόσοψη επί της οδού Βορείου Ηπείρου Ευχαριστώ πολύ
  23. Καλημέρα, Άδεια του 1987 για ισόγεια κατοικία αναθεωρήθηκε το 2001 επ' αόριστον, συνεπώς είναι τώρα σε ισχύ. Σε ένα μικρό τμήμα της κατοικίας έχει γίνει μόνο ο σκελετός χωρίς να έχουν γίνει οι δύο όψεις και το εσωτερικό του. Θέλουμε τώρα να κάνουμε αυτές τις εργασίες και ταυτόχρονα να τροποποιήσουμε τις εν λόγω όψεις και την εσωτερική διαρρύθμιση, συνεπώς κάνουμε Αναθεώρηση χωρίς μεταβολή συντελεστών, με τις διατάξεις που ίσχυαν κατά το χρόνο έκδοσης της Άδειας? Στην εγκεκριμένη κάτοψη της Άδειας, οι εξωτερικοί τοίχοι είχαν συνολικό πάχος 21 εκ., δηλαδή δύο σειρές τούβλων από 9 εκ. πάχος η καθεμιά και ενδιάμεσα μόνωση 3 εκ. Σκέφτομαι μήπως με την τροποποίηση των όψεων να αυξήσω και το πάχος της θερμομόνωσης, αλλά με προβληματίζει η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσω. α) Αν μπει μεγαλύτερο πάχος μόνωσης, είτε μέσα στον εξωτερικό τοίχο είτε από την εσωτερική πλευρά του, δηλαδή το περίγραμμα της κατοικίας παραμείνει ίδιο, τότε δεν έχουμε αύξηση/μείωση όγκου οπότε κάνουμε κανονικά Αναθεώρηση έντυπης Άδειας χωρίς μεταβολή συντελεστών? Ωστόσο τροποποιείται η αρχική μελέτη μόνωσης και πρέπει να γίνει καινούρια? β) Αν μπει επιπλέον μόνωση από την εξωτερική πλευρά του εξωτερικού τοίχου, τότε μήπως δεν έχουμε πάλι αύξηση του όγκου γιατί το 1987 η εξωτερική μόνωση δεν μέτραγε στους συντελεστές ? (δεν μπόρεσα να το διασταυρώσω αυτό) γ) Με τις εργασίες που θα γίνουν κατά την Αναθεώρηση άδειας, θα μπορούσαν οι εξωτερικοί τοίχοι να παραμείνουν με το αρχικό τους πάχος 21 εκ. και ύστερα να βγει ΕΕΔΜΚ για εξωτερική μόνωση ? Αν μπει μόνωση εσωτερικά, θα χρειαστεί απλά ενημέρωση Άδειας?
  24. Το ΄ότι αφήνεις δικαίωμα μελλοντικής δόμησης δεν σημαίνει ότι αυτό το δικαίωμα θα υλοποιηθεί. Παράδειγμα αποτελεί η αλλαγή όρων δόμησης (μικρότερος ΣΔ, χαμηλότερο επιτρεπόμενο ύψος κλπ), μη αρτιότητα/οικοδομησιμότητα, τυχόν αυθαίρετες κατασκευές που "υφαρπάζουν" την υπολειπόμενη δόμηση κλπ. Άρα, αρχικά διανέμεις εκεί που έχει αποφασιστεί την μελλοντική δόμηση με ό,τι περισσεύει από τον υλοποιημένο Σ.Δ. Αυτό γινόταν πάντοτε. Θυμήσου συστάσεις δεκαετίας 70-80. Έδιναν 100 χιλιοστά αέρα σε πολυκατοικίες αντιπαροχής που είχαν ήδη εξαντλήσει ΣΔ.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.