Μετάβαση στο περιεχόμενο

Όλη η δραστηριότητα

Αυτή η ροή ανανεώνεται αυτόματα

  1. Σήμερα
  2. Με όλα όσα έχουν συμβεί βάσει των 2 τελευταίων αποφάσεων του ΣτΕ (η τελευταία αφορούσε ακύρωση άδειας ξενοδοχείου στη Χαλκιδική) μην είσαι και τόσο σίγουρος. Η ΥΔΟΜ το δέχεται προφορικά αλλά ακόμη και έτσι να γίνει, ο δρόμος έχει λάβει ΦΕΚ χαρακτηρισμού και αν ναι, από ποιο διοικητικό όργανο; Δες ξανά την 176/23 ΣτΕ (αν δεν το έχεις ήδη κάνει).
  3. Η ΥΔΟΜ τον δέχεται ως Δημοτικό δρόμο επειδή αποτυπώνεται σε αεροφωτογραφίες και η έγγραφη ''απάντηση'' θα είναι με βεβαίωση όρων δόμησης, αφού ξεκαθαρίσουμε τα υπόλοιπα περί natura κλπ
  4. Καλησπέρα. Ναι, αυτή για την οποία εκδόθηκε η Άδεια. Ούτως ή άλλως και λάθος να γράψετε στην Αίτηση για Ε.Δ., θα το διορθώσει η ΥΔΟΜ το ΤΕΔΚ.
  5. Καλησπέρα συνάδελφοι, θέλω να βγάλω ΗΤΚ για διώροφη οικοδομή με άδειες του '83 και του '91 με σύσταση οριζοντίου με σκοπό την πώληση. Χρειάζεται να συντάξω καινούριο τοπογραφικό για την ηλεκτρονική ταυτότητα ; 'Η με τα σχέδια των αδειών είμαι εντάξει ; Η δημοσίευση, ίδιου ή παρεμφερούς περιεχομένου, σε διαφορετικές θέσεις στο φόρουμ δεν επιτρέπεται. Παραμένει σε ισχύ μόνο η παρούσα. Διάβασε προσεκτικά τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ. Pavlos33
  6. Από αυτά που είπες στο ερώτημα @Κώστας_τοπο καταλαβαίνω ότι θα συντάξεις ΤΔΓΜ για να πάει δικαστικά. (Μη δηλωμένο με γεωμετρική μεταβολή σε λειτουργούν κτηματολόγιο) Παρόλο που μπορείς να έχεις απόκλιση εντός ανοχών , να συνεννοηθείς και με τον δικηγόρο της υπόθεσης. Η άποψη μου είναι ότι αφού μπαίνεις στην δικαστική διαδικασία , κανε διόρθωση προς όλους , εκτός αν υπάρχει ειδικό πρόβλημα (δημόσιο , άγνωστος , μη συνεργάσιμος γείτονας). ΥΓ. Δεν εννοώ διορθώσεις εκατοστών. Αλλα εσυ κάπου πχ εχεις 1,60 διαφορά , εντός ανοχής βεβαια.
  7. Καλησπέρα, μια βοήθεια κι εδω Δρυός 34, Δήμος Αχαρνών ΤΚ 13672 (βαρυμπομπη) Ευχαριστώ
  8. @Κώστας_τοπο: Τα TOPO_PROP & DGM_PROP_FINAL δεν πρέπει να συμπίπτουν (είναι μάλιστα ύποπτο αν συμβαίνει αυτό). Με το ΔΓΜ ζητείται από το Κτηματολόγιο τι να κάνει με τα δικά του πολύγωνα (όχι να τα ταυτίσει με την πραγματικότητα, ούτε και να εμπλέξει τρίτους που δεν χρειάζεται). Η επιφάνεια του TOPO_PROP στο Κτηματολόγιο αφορά μόνο το εμβαδόν τίτλου, όταν πρόκειται για τίτλο, και δεν χρησιμοποιείται στην γεωχωρική βάση των πολυγώνων του. Αν, δηλαδή με το ΔΓΜ ζητείται κάποια πολύγωνα (ΚΑΕΚ) που έχουν αποδοθεί σε τρίτους ή αγνώστους να αποδοθούν στον εντολέα σου, τότε αυτό ακριβώς πρέπει να υποδείξεις με το ΔΓΜ: Τα ΚΑΕΚ τάδε και τάδε και τάδε και τμήμα του ΚΑΕΚ τάδε (αν κάποιο δεν χρειάζεται ολόκληρο) να αποδοθούν σε νέο ενιαίο ΚΑΕΚ κ.λπ. Το TOPO_PROP στην περίπτωση αυτή είναι απεικονιστικό (δεν επηρεάζει την βάση του Κτηματολογίου) και καταδεικνύει ότι η πραγματικότητα είναι κοντά στα πολύγωνα του Κτηματολογίου και δεν απαιτείται περαιτέρω αλλαγή. Σημ.: Το είχε θέσει πολύ πετυχημένα νομίζω ένας υπάλληλος του Κτηματολογίου: "Το TOPO_PROP είναι για εσένα (τον Μηχανικό), τον ιδιοκτήτη, εμάς (το Κτηματολόγιο) και πιθανώς μελλοντικό δικαστήριο, να αποδεικνύει ότι καταλαβαίναμε ποιο ήταν το ζητούμενο."
  9. Δηλαδή ποιο χαρακτηρισμό έχει λάβει ο δρόμος και πως ακριβώς τον "δέχεται" η Υ.ΔΟΜ; Έχεις έγγραφη απάντηση;
  10. Οι συμβολισμοί στους χάρτες ΓΥΣ είναι ενδείξεις για το τι θα πρέπει να αναζητήσει κανείς επιτόπου ώστε να ολοκληρώσει την μελέτη που έχει αναλάβει. Το βασικό με τα ρέματα παραμένει ο κίνδυνος πλημμύρας και ο Μηχανικός που συντάσσει Τοπογραφικό πρέπει να υποδείξει αν αυτό πρέπει να εξεταστεί ή όχι.
  11. Καλησπέρα, θα ήθελα τιμή ζώνης με πρόσωπο μόνο στην Ερυθρού Σταυρού με συντεταγμένες : 656032.01 , 3895717.65
  12. Ευχαριστώ πολύ. Όντως κι ο τεχνικός μου είπε να προσθέσω τρύπες, ειδικά σε κάποια σημεία που ο τοίχος έχει υγρασία.. θα φέρω κάποιον να το κάνει. Και μου είπε το ίδιο για το μαλακό χώμα περιμετρικά. Καλή η ιδέα με τους νέους σωλήνες, δε φαίνεται και πολύ δύσκολη σχετικά!
  13. Υπολειπόμενος Χρόνος: 1 μήνας and 28 days

    • ΖΗΤΗΣΗ
    • ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ

    Γραφείο Μελετών Έργων Πολιτικού Μηχανικού ζητά συνεργάτη/συνεργάτιδα Πολιτικό Μηχανικό, Δομοστατικής κατεύθυνσης, για μελέτες κτιριακών έργων. Αποστολή βιογραφικού στο mail : [email protected]

    Ask for price

  14. Καλησπέρα, Επισυνάπτω για οποια/ον θελησει τις επίσημες οδηγίες από το ΤΕΕ. Εχω την εξης ερωτηση: πέρα από τις ΥΔ δηλώσεις μηχανικών (που δηλώνεις οτι οι εργασιες εχουν γίνει συμφωνα με Γενικές και Ειδικές Πολεοδομικές Διατάξεις) το ΄συστημα ζητάει και "ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΑ". Γνωρίζει κανείς τι θα πρέπει να γράφει αυτή η τεχνική ΄έκθεση; Εικάζω μια βασική περιγραφή του έργου αλλά δεν καταλαβαίνω τη χρησιμοτητα σε όλο αυτο... Ευχαριστώ πολυ2025-05-22_ΟΔΗΓΙΕΣ-ΓΙΑ-ΤΗ-ΘΕΩΡΗΣΗ-ΑΔΕΙΩΝ.pdf
  15. Τα δεδομένα που έχω κι εγώ κατά νου είναι ελάχιστα. Δεν έχουμε καν την συνολική επιφάνεια με χώματος που λειτουργεί ως συλλεκτήρας νερού στις βροχές και καταλήγει σε βάθος στο τοιχίο στήριξης κλπ. κλπ. Υποθέτω (χωρίς καμία βεβαιότητα) ότι κατασκευάστηκε ο τοίχος ίσως σε αυτή την μορφή και μετά έγινε η επιχωμάτωση στο δικό σου Οικόπεδο. Αν όχι σε όλο το οικόπεδο στα τελευταία μέτρα πριν τον τοίχο οπότε και το χώμα επιχωμάτωσης πιο μαλακό οπότε και πιο επιρρεπές να μαζεύει εκεί το νερό από το υπόλοιπο οικόπεδο. Άρα το ζήτημα δεν θα λυθεί αν εσύ προσθέσεις χώμα τώρα κοντά στο χείλος του τοίχου. Οπότε η βασικές προτάσεις του Παύλου πρέπει να δεις… Επικουρικά…. Ίσως (τονίζω το ίσως) να βοηθήσει κάποιες μικρότερου κόστους παρεμβάσεις. Να ανοίξεις οπές στο τοιχίο σε μεγαλύτερη πυκνότητα (πχ ανά 1-2 μέτρα) σε δύο ή και τρεις διαφορετικές στάθμες (μπλε κουκίδες στην φώτο στο περίπου) Να ανοίξεις και πιο μικρές οπές που να μπορείς να περάσεις διάτρητους σωλήνες (πχ 2 ίντσες υδραυλικών) που να μπαίνουν όσο το δυνατό πιο μέσα στο χώμα (1-2 μέτρα) και με ρύση μπρος τα έξω για να βοηθάνε και αυτά όσο είναι εφικτό (κόκκινα) Όπως σου είπα όμως είναι και ελάχιστα τα δεδομένα και δεν έχω δεδομένο αν θα έχεις πολύ καλό αποτέλεσμα. Προσοχή όμως διότι ο τοίχος έχει οπλισμό να μη κάνεις ζημιές
  16. Η αρμόδια ΥΔΟΜ, ποιός άλλος ; Απλά θα σου σφραγίσει τα σχέδια, ένα για σένα και ένα για το αρχείο.
  17. Με την αρτιότητα δεν έχω πρόβλημα. Είναι 6500μ2 και πρόσωπο σε δρόμο που τον δέχεται η πολεοδομία!! Η αρχαιολογία έχει δώσει εγκρίσεις για αντίστοιχες επιχειρήσεις στην περιοχή, με την τελευταία να είναι πριν το 2010 (η περιοχή εντάχθηκε σε καθεστώς natura τον Μάρτιο του 2010). Με την αρχαιολογία πιστεύω δεν θα έχω θέμα αλλά με προβληματίζει περισσότερο το θέμα natura. Η επιχείρηση θα είναι ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων και φορτηγών + ταχογραφους και αν δεν κάνω λάθος εμπίπτει σε χαμηλής όχλησης. Αν υποθέσουμε ότι έχω τη σύμφωνη γνώμη της αρχαιολογίας και η επιχείρηση αιτιολογημένα είναι χαμηλής όχλησης, μπορώ να βγάλω άδεια ή με κολλάει το ΦΕΚ του 2008;
  18. Οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος για τα νοικοκυριά αυξήθηκαν σε 12 κράτη-μέλη της Ε.Ε., μειώθηκαν σε 13 και παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες σε 2. - Η μεγαλύτερη αύξηση ήταν στο Λουξεμβούργο (31%), ενώ η μεγαλύτερη μείωση στη Σλοβενία (-13%) - Η Γερμανία είχε τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, στα 38,35 € ανά 100 kWh, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (35,71 €) και τη Δανία (34,85 €). - Στην Ελλάδα η τιμή για τα νοικοκυριά διαμορφώθηκε κοντά στον μέσο όρο στα 27,85 ευρώ/100 KWH. Την ώρα που το σχέδιο του ΣΕΒ για κρατική παρέμβαση στο ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων παραμένει σε εκκρεμότητα, τα νέα στοιχεία της Eurostat έρχονται να επιβεβαιώσουν τους φόβους της αγοράς: η Ελλάδα καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή ηλεκτρικού ρεύματος για επαγγελματικά τιμολόγια σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, το πρώτο εξάμηνο του 2025 η τιμή ηλεκτρικής ενέργειας για τους μη οικιακούς καταναλωτές αυξήθηκε στη χώρα μας κατά 26,9%, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των 27 κρατών-μελών. Την Ελλάδα ακολούθησαν η Δανία με αύξηση 17,2% και η Πορτογαλία με 15,1%. Στον αντίποδα, Λουξεμβούργο (-13,3%), Σλοβενία (-9,9%) και Γαλλία (-9%) κατέγραψαν σημαντικές μειώσεις. Για τους μη οικιακούς καταναλωτές, η μέση αύξηση σε επίπεδο Ε.Ε. ήταν 0,9% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, αλλά 2% χαμηλότερη από το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου έτους. Συνολικά, αυξήσεις σημειώθηκαν σε 11 χώρες της Ε.Ε., μειώσεις σε 12, ενώ σε 4 οι τιμές παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες. Οι μη οικιακοί καταναλωτές ορίζονται ως οι μεσαίου μεγέθους καταναλωτές με ετήσια κατανάλωση μεταξύ 500 MWh (Μεγαβατώρες) και 2.000 MWh. Γι αυτούς οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 ήταν υψηλότερες στην Ιρλανδία (0,2726 € ανά KWh) και την Ιταλία (0,2336 € ανά KWh). Οι χαμηλότερες τιμές παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (0,0804 € ανά KWh) και τη Σουηδία (0,0964 € ανά KWh). Η μέση τιμή στην ΕΕ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 ήταν 0,1902 € ανά KWh. Οι τιμές για τους μη οικιακούς καταναλωτές περιλαμβάνουν το κόστος παραγωγής, προμήθειας, δικτύου και όλους τους μη επιστρεφόμενους φόρους και επιβαρύνσεις, όπως ορίζει ο Κανονισμός (ΕΕ) 2016/1952, που καθιστά υποχρεωτική τη συλλογή και δημοσιοποίηση στοιχείων για τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας σε οικιακούς και επαγγελματικούς χρήστες. Μέχρι το 2016 οι μη οικιακοί καταναλωτές θεωρούνταν μόνο «βιομηχανικοί», όμως η νέα μεθοδολογία περιλαμβάνει και άλλους επαγγελματικούς κλάδους. Οι τιμές στα νοικοκυριά Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η μέση τιμή ηλεκτρικής ενέργειας για τα νοικοκυριά στην ΕΕ παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό σταθερή στα 28,72 € ανά 100 kWh, με μείωση -0,5% από 28,87 € που ήταν το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτό συνεχίζει την περίοδο σταθερότητας των τιμών, αν και οι τιμές εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερες από τα επίπεδα πριν από την ενεργειακή κρίση του 2022. Το μερίδιο των φόρων και των εισφορών στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκε από 24,7% το δεύτερο εξάμηνο του 2024 σε 27,6% το πρώτο εξάμηνο του 2025. Ως αποτέλεσμα, η μείωση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας προ φόρων δεν έχει ακόμη αντικατοπτριστεί στις τελικές τιμές για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος για τα νοικοκυριά αυξήθηκαν σε 12 κράτη-μέλη της Ε.Ε., μειώθηκαν σε 13 και παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες σε 2. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στο Λουξεμβούργο (31%), ενώ η μεγαλύτερη μείωση στη Σλοβενία (-13%). Οι τιμές για τους μη οικιακούς καταναλωτές αυξήθηκαν κατά 0,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024, αλλά μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η Γερμανία ανέφερε τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, στα 38,35 € ανά 100 kWh, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (35,71 €) και τη Δανία (34,85 €). Στην Ελλάδα η τιμή για τα νοικοκυριά διαμορφώθηκε κοντά στον μέσο όρο στα 27,85 ευρώ/100 KWH. Αντίθετα, οι χαμηλότερες τιμές καταγράφηκαν στην Ουγγαρία (10,40 €), τη Μάλτα (12,44 €) και τη Βουλγαρία (13,00 €). Σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις τιμών στο Λουξεμβούργο (+31,3%), την Ιρλανδία (+25,9%) και την Πολωνία (+20,0%). Εν τω μεταξύ, οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στη Σλοβενία (-13,1%), τη Φινλανδία (-9,8%) και την Κύπρο (-9,5%). Εκφρασμένες σε μονάδες αγοραστικής δύναμης (ΜΑΔ), οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας ήταν οι υψηλότερες για τα νοικοκυριά στην Τσεχία (39,16), την Πολωνία (34,96) και την Ιταλία (34,40). Οι χαμηλότερες τιμές με βάση τα PPS παρατηρήθηκαν στη Μάλτα (13,68), την Ουγγαρία (15,01) και τη Φινλανδία (18,70). Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι τιμές για τα νοικοκυριά αυξήθηκαν σε 12 χώρες, μειώθηκαν σε 13 και έμειναν σχεδόν αμετάβλητες σε 2. Το Λουξεμβούργο κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση (31%), ενώ η Σλοβενία είχε τη μεγαλύτερη μείωση (-13%). Σταθεροποίηση μετά την ενεργειακή κρίση Η γενική εικόνα που προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat είναι ότι η Ευρώπη περνά πλέον σε φάση σταδιακής σταθεροποίησης μετά την πρωτοφανή ενεργειακή κρίση του 2021–2022. Οι τιμές για τα νοικοκυριά δείχνουν μικρές μειώσεις, ενώ για τις επιχειρήσεις επικρατεί μια ισορροπία μεταξύ ήπιων αυξήσεων και μειώσεων, ανάλογα με την εθνική πολιτική κάθε χώρας. Τα στοιχεία αναδεικνύουν παράλληλα τη μεγάλη επιρροή της φορολογίας, των επιδοτήσεων και των κρατικών παρεμβάσεων στη διαμόρφωση των τελικών τιμών. Όπως σημειώνεται, η τιμή της ενέργειας εξαρτάται από ένα ευρύ φάσμα παραγόντων: τη γεωπολιτική κατάσταση, το ενεργειακό μείγμα κάθε χώρας, την εξάρτηση από εισαγωγές, το κόστος δικτύου, τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις, ακόμη και τις καιρικές συνθήκες. Η Eurostat υπενθυμίζει ότι η τιμή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς φόρους —δηλαδή το καθαρό κόστος ενέργειας, προμήθειας και δικτύου— παρέμεινε σχεδόν σταθερή την περίοδο 2016–2020. Από το 2022 όμως σημείωσε εκρηκτική άνοδο, φτάνοντας στα 0,2385 €/KWh το πρώτο εξάμηνο του 2023. Έκτοτε, ακολούθησε σταδιακή αποκλιμάκωση, με 0,2244 €/KWh στο δεύτερο εξάμηνο του 2023 και 0,2079 €/KWh το πρώτο εξάμηνο του 2025. Παρότι η τιμή υποχώρησε, παραμένει πάνω από τα προ κρίσης επίπεδα. Οι τιμές με φόρους για τα νοικοκυριά αυξάνονται σταθερά μετά το 2021, με εξαίρεση μια μικρή πτώση στο δεύτερο εξάμηνο του 2023. Το υψηλότερο σημείο καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024 στα 0,2916 €/KWh, για να ακολουθήσει μια μικρή πτώση στα 0,2872 €/KWh το πρώτο εξάμηνο του 2025. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στα νοικοκυριά σημειώθηκαν στο Λουξεμβούργο (31,3%), την Ιρλανδία (25,9%) και την Πολωνία (20%), ενώ οι πιο έντονες μειώσεις σε Σλοβενία (-13,1%), Φινλανδία (-9,8%) και Κύπρο (-9,5%). Οι διακυμάνσεις αποδίδονται κυρίως στην αύξηση των δικτυακών χρεώσεων και στη σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων που είχαν εφαρμοστεί για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Η φορολογία ως παράγοντας διαμόρφωσης Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάλυση για τη φορολογική επιβάρυνση. Στις Κάτω Χώρες, οι φόροι είναι αρνητικοί (-13,6%) λόγω κρατικών επιδοτήσεων, ενώ αρνητικά ποσοστά παρατηρούνται και σε Ιρλανδία, Λουξεμβούργο και Αυστρία. Αντίθετα, Δανία παραμένει η χώρα με τη βαρύτερη φορολογία, καθώς οι φόροι αποτελούν το 47,7% της τελικής τιμής ρεύματος. Ο μέσος όρος φόρων και επιβαρύνσεων στην Ε.Ε. φτάνει το 27,6% το πρώτο εξάμηνο του 2025, αυξημένος κατά 3,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Ο ΦΠΑ αντιστοιχεί κατά μέσο όρο στο 15% της τελικής τιμής, με εύρος από 4,7% στη Μάλτα έως 21,3% στην Ουγγαρία. Από το 2008 μέχρι σήμερα, η φορολογική επιβάρυνση στις τιμές ρεύματος έχει περάσει από κύματα. Από 31,2% το 2008 έφτασε στο 41% το 2019, μειώθηκε δραματικά το 2022 (14,7%) λόγω μέτρων στήριξης και στη συνέχεια άρχισε ξανά να αυξάνεται, καθώς οι κυβερνήσεις αποσύρουν σταδιακά τα μέτρα ανακούφισης. View full είδηση
  19. Οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος για τα νοικοκυριά αυξήθηκαν σε 12 κράτη-μέλη της Ε.Ε., μειώθηκαν σε 13 και παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες σε 2. - Η μεγαλύτερη αύξηση ήταν στο Λουξεμβούργο (31%), ενώ η μεγαλύτερη μείωση στη Σλοβενία (-13%) - Η Γερμανία είχε τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, στα 38,35 € ανά 100 kWh, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (35,71 €) και τη Δανία (34,85 €). - Στην Ελλάδα η τιμή για τα νοικοκυριά διαμορφώθηκε κοντά στον μέσο όρο στα 27,85 ευρώ/100 KWH. Την ώρα που το σχέδιο του ΣΕΒ για κρατική παρέμβαση στο ενεργειακό κόστος των επιχειρήσεων παραμένει σε εκκρεμότητα, τα νέα στοιχεία της Eurostat έρχονται να επιβεβαιώσουν τους φόβους της αγοράς: η Ελλάδα καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση στην τιμή ηλεκτρικού ρεύματος για επαγγελματικά τιμολόγια σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, το πρώτο εξάμηνο του 2025 η τιμή ηλεκτρικής ενέργειας για τους μη οικιακούς καταναλωτές αυξήθηκε στη χώρα μας κατά 26,9%, το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των 27 κρατών-μελών. Την Ελλάδα ακολούθησαν η Δανία με αύξηση 17,2% και η Πορτογαλία με 15,1%. Στον αντίποδα, Λουξεμβούργο (-13,3%), Σλοβενία (-9,9%) και Γαλλία (-9%) κατέγραψαν σημαντικές μειώσεις. Για τους μη οικιακούς καταναλωτές, η μέση αύξηση σε επίπεδο Ε.Ε. ήταν 0,9% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, αλλά 2% χαμηλότερη από το δεύτερο εξάμηνο του ίδιου έτους. Συνολικά, αυξήσεις σημειώθηκαν σε 11 χώρες της Ε.Ε., μειώσεις σε 12, ενώ σε 4 οι τιμές παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες. Οι μη οικιακοί καταναλωτές ορίζονται ως οι μεσαίου μεγέθους καταναλωτές με ετήσια κατανάλωση μεταξύ 500 MWh (Μεγαβατώρες) και 2.000 MWh. Γι αυτούς οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 ήταν υψηλότερες στην Ιρλανδία (0,2726 € ανά KWh) και την Ιταλία (0,2336 € ανά KWh). Οι χαμηλότερες τιμές παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (0,0804 € ανά KWh) και τη Σουηδία (0,0964 € ανά KWh). Η μέση τιμή στην ΕΕ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 ήταν 0,1902 € ανά KWh. Οι τιμές για τους μη οικιακούς καταναλωτές περιλαμβάνουν το κόστος παραγωγής, προμήθειας, δικτύου και όλους τους μη επιστρεφόμενους φόρους και επιβαρύνσεις, όπως ορίζει ο Κανονισμός (ΕΕ) 2016/1952, που καθιστά υποχρεωτική τη συλλογή και δημοσιοποίηση στοιχείων για τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας σε οικιακούς και επαγγελματικούς χρήστες. Μέχρι το 2016 οι μη οικιακοί καταναλωτές θεωρούνταν μόνο «βιομηχανικοί», όμως η νέα μεθοδολογία περιλαμβάνει και άλλους επαγγελματικούς κλάδους. Οι τιμές στα νοικοκυριά Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η μέση τιμή ηλεκτρικής ενέργειας για τα νοικοκυριά στην ΕΕ παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό σταθερή στα 28,72 € ανά 100 kWh, με μείωση -0,5% από 28,87 € που ήταν το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Αυτό συνεχίζει την περίοδο σταθερότητας των τιμών, αν και οι τιμές εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλότερες από τα επίπεδα πριν από την ενεργειακή κρίση του 2022. Το μερίδιο των φόρων και των εισφορών στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκε από 24,7% το δεύτερο εξάμηνο του 2024 σε 27,6% το πρώτο εξάμηνο του 2025. Ως αποτέλεσμα, η μείωση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας προ φόρων δεν έχει ακόμη αντικατοπτριστεί στις τελικές τιμές για τους καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος για τα νοικοκυριά αυξήθηκαν σε 12 κράτη-μέλη της Ε.Ε., μειώθηκαν σε 13 και παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες σε 2. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε στο Λουξεμβούργο (31%), ενώ η μεγαλύτερη μείωση στη Σλοβενία (-13%). Οι τιμές για τους μη οικιακούς καταναλωτές αυξήθηκαν κατά 0,9% στο πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2024, αλλά μειώθηκαν κατά 2% σε σχέση με το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η Γερμανία ανέφερε τις υψηλότερες τιμές ηλεκτρικής ενέργειας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, στα 38,35 € ανά 100 kWh, ακολουθούμενη από το Βέλγιο (35,71 €) και τη Δανία (34,85 €). Στην Ελλάδα η τιμή για τα νοικοκυριά διαμορφώθηκε κοντά στον μέσο όρο στα 27,85 ευρώ/100 KWH. Αντίθετα, οι χαμηλότερες τιμές καταγράφηκαν στην Ουγγαρία (10,40 €), τη Μάλτα (12,44 €) και τη Βουλγαρία (13,00 €). Σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, σημειώθηκαν σημαντικές αυξήσεις τιμών στο Λουξεμβούργο (+31,3%), την Ιρλανδία (+25,9%) και την Πολωνία (+20,0%). Εν τω μεταξύ, οι μεγαλύτερες μειώσεις τιμών καταγράφηκαν στη Σλοβενία (-13,1%), τη Φινλανδία (-9,8%) και την Κύπρο (-9,5%). Εκφρασμένες σε μονάδες αγοραστικής δύναμης (ΜΑΔ), οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας ήταν οι υψηλότερες για τα νοικοκυριά στην Τσεχία (39,16), την Πολωνία (34,96) και την Ιταλία (34,40). Οι χαμηλότερες τιμές με βάση τα PPS παρατηρήθηκαν στη Μάλτα (13,68), την Ουγγαρία (15,01) και τη Φινλανδία (18,70). Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, οι τιμές για τα νοικοκυριά αυξήθηκαν σε 12 χώρες, μειώθηκαν σε 13 και έμειναν σχεδόν αμετάβλητες σε 2. Το Λουξεμβούργο κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση (31%), ενώ η Σλοβενία είχε τη μεγαλύτερη μείωση (-13%). Σταθεροποίηση μετά την ενεργειακή κρίση Η γενική εικόνα που προκύπτει από τα στοιχεία της Eurostat είναι ότι η Ευρώπη περνά πλέον σε φάση σταδιακής σταθεροποίησης μετά την πρωτοφανή ενεργειακή κρίση του 2021–2022. Οι τιμές για τα νοικοκυριά δείχνουν μικρές μειώσεις, ενώ για τις επιχειρήσεις επικρατεί μια ισορροπία μεταξύ ήπιων αυξήσεων και μειώσεων, ανάλογα με την εθνική πολιτική κάθε χώρας. Τα στοιχεία αναδεικνύουν παράλληλα τη μεγάλη επιρροή της φορολογίας, των επιδοτήσεων και των κρατικών παρεμβάσεων στη διαμόρφωση των τελικών τιμών. Όπως σημειώνεται, η τιμή της ενέργειας εξαρτάται από ένα ευρύ φάσμα παραγόντων: τη γεωπολιτική κατάσταση, το ενεργειακό μείγμα κάθε χώρας, την εξάρτηση από εισαγωγές, το κόστος δικτύου, τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις, ακόμη και τις καιρικές συνθήκες. Η Eurostat υπενθυμίζει ότι η τιμή ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς φόρους —δηλαδή το καθαρό κόστος ενέργειας, προμήθειας και δικτύου— παρέμεινε σχεδόν σταθερή την περίοδο 2016–2020. Από το 2022 όμως σημείωσε εκρηκτική άνοδο, φτάνοντας στα 0,2385 €/KWh το πρώτο εξάμηνο του 2023. Έκτοτε, ακολούθησε σταδιακή αποκλιμάκωση, με 0,2244 €/KWh στο δεύτερο εξάμηνο του 2023 και 0,2079 €/KWh το πρώτο εξάμηνο του 2025. Παρότι η τιμή υποχώρησε, παραμένει πάνω από τα προ κρίσης επίπεδα. Οι τιμές με φόρους για τα νοικοκυριά αυξάνονται σταθερά μετά το 2021, με εξαίρεση μια μικρή πτώση στο δεύτερο εξάμηνο του 2023. Το υψηλότερο σημείο καταγράφηκε το πρώτο εξάμηνο του 2024 στα 0,2916 €/KWh, για να ακολουθήσει μια μικρή πτώση στα 0,2872 €/KWh το πρώτο εξάμηνο του 2025. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στα νοικοκυριά σημειώθηκαν στο Λουξεμβούργο (31,3%), την Ιρλανδία (25,9%) και την Πολωνία (20%), ενώ οι πιο έντονες μειώσεις σε Σλοβενία (-13,1%), Φινλανδία (-9,8%) και Κύπρο (-9,5%). Οι διακυμάνσεις αποδίδονται κυρίως στην αύξηση των δικτυακών χρεώσεων και στη σταδιακή κατάργηση των επιδοτήσεων που είχαν εφαρμοστεί για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Η φορολογία ως παράγοντας διαμόρφωσης Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάλυση για τη φορολογική επιβάρυνση. Στις Κάτω Χώρες, οι φόροι είναι αρνητικοί (-13,6%) λόγω κρατικών επιδοτήσεων, ενώ αρνητικά ποσοστά παρατηρούνται και σε Ιρλανδία, Λουξεμβούργο και Αυστρία. Αντίθετα, Δανία παραμένει η χώρα με τη βαρύτερη φορολογία, καθώς οι φόροι αποτελούν το 47,7% της τελικής τιμής ρεύματος. Ο μέσος όρος φόρων και επιβαρύνσεων στην Ε.Ε. φτάνει το 27,6% το πρώτο εξάμηνο του 2025, αυξημένος κατά 3,8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Ο ΦΠΑ αντιστοιχεί κατά μέσο όρο στο 15% της τελικής τιμής, με εύρος από 4,7% στη Μάλτα έως 21,3% στην Ουγγαρία. Από το 2008 μέχρι σήμερα, η φορολογική επιβάρυνση στις τιμές ρεύματος έχει περάσει από κύματα. Από 31,2% το 2008 έφτασε στο 41% το 2019, μειώθηκε δραματικά το 2022 (14,7%) λόγω μέτρων στήριξης και στη συνέχεια άρχισε ξανά να αυξάνεται, καθώς οι κυβερνήσεις αποσύρουν σταδιακά τα μέτρα ανακούφισης.
  20. Η ερώτηση μου έρχεται μετά από μια σειρά γεγονότων που μαζεύονταν τόσο καιρό στο μυαλό μου με αποτέλεσμα να μπει το κερασάκι στην τούρτα το καλοκαίρι με μια υπόθεση, που με έκανε να θέσω αυτό το ερώτημα στο φόρουμ. Πρέπει κατά τη σύνταξη τοπογραφικού διαγράμματος δικαιοπραξίας, να βεβαιώσω εάν το γεωτεμάχιο συνορεύει ή είναι κοντά σε ρέμα. Κάποιες φορές αυτά τα σχέδια είτε μαζί είτε με άλλους μηχανικούς οι ιδιοκτήτες, τα πάνε προς έκδοση οικοδομικής άδειας η οποία προαπαιτεί οριοθέτηση ρέματος. Κάποιες φορές αναλαμβάνω να κάνω εγώ την αποτύπωση της οριοθέτησης. Λοιπόν, σε μια περίπτωση, βλέπω στο πεντοχίλιαρο, απεικόνιση χειμάρρου, με τη διακεκομμένη γραμμή και τα πρανή. Στην πραγματικότητα, είναι ένα ρυάκι σε σχετικά επίπεδο έδαφος, με λυγαριές κυρίως ως παραποτάμια βλάστηση, όπου η διατομή του μαξ να πιάνει το 0,60μ καθαρά σε πλάτος και αντίστοιχο βάθος έχει αρκετές δεκάδες μέτρα μήκος, το περνάς με ένα μεγάλο βήμα. Πάω στην διεύθυνση υδάτων και μου λένε ότι πρέπει να κινήσω εγώ ή ο υδραυλικός, διαδικασία για αποχαρακτηρισμό ρέματος ή οτι προβλέπει η οριοθέτηση ρέματος. "Αλλά πρόσεχε" μου λένε, "πολλές φορές αυτά τα ξερολάγκαδα τα μπαζώνουν οι βοσκοί για να περνάνε με τα αγροτικά ή να περνάνε εύκολα τα ζώα" και μπορεί να γυρίσει η υπόθεση σε μπάζωμα ρέματος που θα επιβαρύνει τον τελευταίο ιδιοκτήτη του γεωτεμαχίου. Πήγε για προσωρινή οριοθέτηση ρέματος, εγώ έκανα την αποτύπωση, δεν ξέρω τι κατάληξη είχε. Παρ'ολα αυτά στο 1/5000 φαίνεται ως χείμαρρος και όχι ως μισάγγεια και δεν φαίνεται σε αρκετές δεκάδες μέτρα να υπάρχει κάτι που να αντιστοιχεί στον χάρτη της ΓΥΣ. Και πάω σε άλλη περίπτωση όπου έχω ένα ρέμα πλάτους περίπου 1μ-2μ κάπως απότομο που έχει αριστερά και δεξιά ξερολιθιές όμορων και στο πεντοχίλιαρο έχει και αυτό χαρακτηρισμό χειμμάρου. Τελειώνουν οι ξερολιθιές κάνει πάλι κάτι ζιγκ ζαγκ μέσα από τα χωράφια και ξεκινάει το φαράγγι, το οποίο έχει πάλι 1-2μ πλάτος αλλά κατεβαίνει γύρω στα 5μ βάθος και πάει περίπου 50μ. Αυτό το φαράγγι ενώ οι ισοϋψείς συγκλίνουν και δείχνουν ότι υπάρχει απότομη αλλαγή κλίσης, δεν έχει τα χαρακτηριστικά δοντάκια του πρανούς παρά μόνο τη διακεκομμένη γραμμή. Πάω σε άλλη περίπτωση όπου ο χείμαρρος του πεντοχίλιαρου είναι μια αποστραγγιστική τάφρος 50μ που έχει δημιουργηθεί εξεπίτηδες από τους όμορους για ξενέρισμα των χωραφιών και καταλήγει σε ένα μεγάλο ρέμα 6-7 μέτρων πλάτους. Ρέματα που φαίνονται μόνο με διακεκομμένη γραμμή, μεταγενέστερα έχουν γίνει εργασίες από τον Δήμο για τοιχία αντιστήριξης χωρίς να έχει γίνει οριοθέτηση...και άλλες ιστορίες έχω και εγώ και εσείς. Δεν προσπαθώ να εκμαιεύσω κάποια εύκολη λύση, γιατί όπως διαβάζετε οι προβληματισμοί μου είναι γενικοί και όχι για κάποιο συγκεκριμένο πρόβλημα, απλώς, αναρωτιέμαι γιατί αλλού δείχνει ρέμα με συμβολισμό πρανών και ας μην έχει γκρεμό αλλού δείχνει ρέμα μόνο με τη διακεκομμένη γραμμή και ας έχει απότομη κλίση. Είχε ο συμβολισμός κάποια άλλη σημασία; Ότι το νερό είναι κατευθυνόμενο με φυσικό ή τεχνητό τρόπο και όχι ότι εκεί υπάρχει απότομη κλίση;
  21. @ALCHEMIST23 Εφ όσον η δήλωση μεταφέρθηκε στον 4495 για ολοκλήρωση δεν εφαρμόζεται η περίπτωση βββ . Ισχυουν τα υπόλοιπα κατ'αρχήν. Και λέω κατ'αρχήν διότι με την ΥΑ που ακολούθησε και διευκρινίζει τον τρόπο εφαρμογής της υποχρέωσης ΜΣΕ , υπάρχουν περιπτώσεις που τελικά δεν απαιτείται.
  1. Φόρτωση περισσότερων δραστηριοτήτων
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.