Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural


  • Αυτοκινητόδρομοι: Εξετάζεται αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150χλμ. την ώρα


    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εξετάζει την αύξηση του ορίου ταχύτητας, μέσου του νέου νομοσχεδίου για τις μεταφορές. Με το νέο νομοσχέδιο εισάγεται διάταξη η οποία προβλέπει τη δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χιλιόμετρα την ώρα. Για να ισχύσει η αύξηση, θα πρέπει όμως πρώτα να γίνει η σχετική μελέτη και να εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τη τοποθέτηση της σχετικής σήμανσης.

     

    Αυτό σημαίνει πως αν για παράδειγμα εγκριθεί ως νέο όριο ταχύτητας τα 150χλμ στην Ολυμπία Οδό, τότε η χρονοαπόσταση θα συρρικνωθεί από τις περίπου 2 ώρες που χρειάζεται κάποιος σήμερα, σε περίπου 1 ώρα και 45 λεπτά ενώ η αντίστοιχη χρονοαπόσταση αν ισχύσει αυτό και στην Ιόνια Οδός θα είναι 3 ώρες και 20 λεπτά δηλαδή 20 λεπτά λιγότερο.

     

    Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα, στον εξορθολογισμό της επιτρεπόμενης ταχύτητες σε κλειστούς μεγάλης ασφάλειας αυτοκινητόδρομους, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν ταχύτητες που δεν συνάδουν με τις δυνατότητες που έχουν ή για τον σκοπό τον οποίο φτιάχτηκαν.

     

    Αν εφαρμοστεί το συγκεκριμένο νέο όριο ταχύτητας, θα έχουμε νέα μεταμόρφωση των οδικών μεταφορών της χώρας και κατά συνέπεια νέα κίνητρα για την κατασκευή νέων αυτοκινητόδρομων ως πυλώνων μεταφοράς αλλά και ανάπτυξης. Ερώτημα παραμένει αν τα όρια ταχύτητας θα αυξηθούν αντίστοιχα και για τα επαγγελματικά οχήματα.

     

    ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

     

    Την ίδια ώρα, με το νομοσχέδιο απαγορεύεται η κυκλοφορία σε δημόσιους ασφαλτοστρωμένους δρόμους σε ελαφρές και βαριές τετράτροχες μοτοσυκλέτες καθώς και σε οχήματα υπαίθριων δραστηριοτήτων που είναι σχεδιασμένα για χρήση εντός δρόμου ή και παντός εδάφους.

     

    Με άλλη διάταξη, ρυθμίζεται το πλαίσιο για την κυκλοφορία ποδηλάτων, με την σήμανση οδών με πινακίδες για τα ποδήλατα, την οριζόντια σήμανση οδών, με κατά μήκος διαγραμμίσεις, κατά πλάτος διαγραμμίσεις, ειδικές διαγραμμίσεις και τη φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες.

     

    Ακόμη, αυστηροποιούνται τα κριτήρια για οδηγούς που μεταφέρουν μαθητές, αφού θεσπίζεται ενιαίο όριο ηλικίας στα 55 έτη για οδηγούς λεωφορείων στο πλαίσιο του έργου μεταφοράς μαθητών. Το όριο επιτρέπεται να παραταθεί μέχρι το εξηκοστό πέμπτο (65ο) έτος εφόσον ανά πενταετία προηγηθούν ιατρικές εξετάσεις και δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

     

    Τέλος, με το νομοσχέδιο επιχειρείται η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, αφού οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 75 ετών, υποχρεούνται σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν. Η ανανέωση διαρκεί για 5 έτη και μετά επαναλαμβάνεται η διαδικασία.

     

    Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/43576-aftokinitodromoi-eksetazetai-ayksisi-tou-oriou-taxytitas-sta-150xlm-tin-ora





    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών,καθορίζονται από την ταχύτητα μελέτης.

     

    Σύμφωνα με τα ΟΜΟΕ Χ,η ταχύτητα μελέτης για αυτοκινητόδρομο Ve είναι τα 130km/h. (συνοπτικά η ταχύτητα μελέτης καθορίζει τις ελάχιστες ακτίνες των οριζοντίων καμπυλών,τις ελάχιστες παραμέτρους των κλωθοειδών, τις μέγιστες κατά μήκος κλίσεις και τις ελάχιστες ακτίνες των κυρτών και κοίλων κατακόρυφων καμπυλών.)

     

    Επιπλέον υπάρχει και η λειτουργική ταχύτητα V85 (η πραγματική προβλεπόμενη ταχύτητα για το 85% των οχημάτων),σύμφωνα με την οποία καθορίζονται οι επικλίσεις στις οριζόντιες καμπύλες, τα απαιτούμενα μήκη ορατότητας για στάση και κατά συνέπεια οι ακτίνες των κυρτών κατακόρυφων καμπυλών, τα απαιτούμενα μήκη ορατότητας για προσπέραση, οι ελάχιστες οριζόντιες ακτίνες σε περίπτωση εφαρμογής αρνητικής επίκλισης και  τα στοιχεία για την απορροή των ομβρίων. Για ταχύτητα σχεδιασμού αυτοκινητόδρομου Ve=130km/h (>100km/h) η λειτουργική ταχύτητα διαμορφώνεται σε V85=Ve+20km/h=150km/h.

     

    Σύμφωνα με τα παραπάνω αν αύριο υιοθετηθεί στους αυτοκινητοδρόμους το όριο ταχύτητας των 150km/h, αυτό σημαίνει ότι το όριο ταχύτητας θα συμπίπτει με την λειτουργική ταχύτητα. Από εκεί και πέρα αν αυξηθεί η λειτουργική ταχύτητα του 85% των χρηστών,τότε θα υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας,καθότι η χάραξη και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών δεν θα ανταποκρίνονται στις ταχύτητες κίνησης των χρηστών.

     

    O ορισμος της V85 ειναι "η ταχυτητα την οποια δεν υπερβαινει το 85% το οχηματων'.

    Ειναι στατιστικο μεγεθος και δεν ξερω αν υπαρχουν μελέτες για τα ελληνικα δεδομενα ή αν αντλούμε δεδομενα από άλλες χώρες (πχ στη Γερμανια εχει μετρηθει για βρεγμενο και καθορο οδοστρωμα)

    Αν αυξηθει το οριο ταχυτητας σε εναν αυτοκινητοδρομο, αυτοματως θα αυξηθει και η v85.

    Edited by terry
    Link to comment
    Share on other sites

    ..........................................................................

     

    Για ταχύτητα σχεδιασμού αυτοκινητόδρομου Ve=130km/h (>100km/h) η λειτουργική ταχύτητα διαμορφώνεται σε V85=Ve+20km/h=150km/h.

     

    Σύμφωνα με τα παραπάνω αν αύριο υιοθετηθεί στους αυτοκινητοδρόμους το όριο ταχύτητας των 150km/h, αυτό σημαίνει ότι το όριο ταχύτητας θα συμπίπτει με την λειτουργική ταχύτητα. Από εκεί και πέρα αν αυξηθεί η λειτουργική ταχύτητα του 85% των χρηστών,τότε θα υπάρχει πρόβλημα ασφαλείας,καθότι η χάραξη και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά των οδών δεν θα ανταποκρίνονται στις ταχύτητες κίνησης των χρηστών.

     

    Η προβλεπόμενη αύξηση του ορίου ταχύτητας του νομοσχεδίου απο 130 σε 150 χλμ/ω δεν αφορά  ούτε στην αρχική ταχύτητα μελέτης Ve  αλλά ούτε στην τελική λειτουργική ταχύτητα  V85%. Αφορά στην αύξηση του κανονιστικά ανωτάτου επιτρεπτού  ορίου σε συγκεκριμένα τμήματα της οδού όπου εκ των πραγμάτων (μεγάλη ευθυγραμμία, ορατότητα, διαχωριστικό διάζωμα, κλίση, οδόστρωμα κ.λ.π) είναι αυτή εφαρμοστή χωρίς αύξηση του κινδύνου που να οφείλεται στην επιτόπια χάραξη της οδού. Βεβαίως αυτό  θα ανοίγει περισσότερο την ψαλίδα μεταξύ των ταχυτήτων Ve  και V85% για το συγκεκριμένο τμήμα της οδού "παραβαίνοντας" π.χ το κριτήριο ασφάλειας  ΙΙ που θέλει τις διαφορές τους να μην υπερβαίνει τα 10χλμ/ω. Γι αυτό τον λόγο στον σχεδιασμό οι πλέον σύγχρονες αλλά και έντονα αμφιλεγόμενες αντιλήψεις στην χάραξη οδού δεν θέλουν μεγάλες ευθυγραμμίες με το σκεπτικό (ή εμπειρικό στοιχείο) ότι σε αυτές ο οδηγός τείνει να αναπτύξει "υπερβολική" ταχύτητα  που θα τον αιφνιδιάσει πριν την επόμενη στροφή. Έτσι  από το 2001 τουλάχιστον οι Αμερικανοί έχουν ταυτίσει την μέχρι τότε ταχύτητα μελέτης οδού  Ve (δηλαδή την max ταχύτητα που με ασφάλεια και άνεση συνεχώς και παντού μπορείς να διατηρείς στο ταξίδι) με την λειτουργική V85% η οποία προέρχεται ουσιαστικά από το feedback της μέτρησης  της πραγματικής μέσης ταχύτητας V85%  δηλαδή του 85% των οδηγών (!).

    Όμως από τις επί μέρους μετρήσεις μέχρι την μοντελοποίηση και την μαθηματική προτυποποίηση της λειτουργικής ταχύτητας  V85% για εφαρμογή σε νέες οδούς έχουν γίνει περιοριστικές παραδοχές που τελικά έχουν οδηγήσει σε αδιέξοδο για την εφαρμογή της και τελικά:

     -  ενώ όλοι οι μελετητές οδοποιίας αναγνωρίζουν την σημασία της στον σωστό σχεδιασμό μιας οδού, ταυτόχρονα αδυνατούν να την εφαρμόσουν στις περισσότερες περιπτώσεις-. *

    * Βασίλειος Ψαριανός,  Τοπογράφος Μηχανικός, Καθηγητής ΕΜΠ

     Κωνσταντίνος Αντωνίου,   Πολιτικός Μηχανικός, Επικ. Καθηγητής ΕΜΠ

     

    Αντιθέτως οι νεότερες προοπτικές χάραξης θα τείνουν να εκμεταλλευτούν κάθε επιτόπια  διαθέσιμη "αντοχή" της οδού για ταχύτητα με την παράλληλη εφαρμογή διακριτών και οπτικά εύκολα αναγνωρίσιμων χαρακτηριστικών από τους οδηγούς με συνδυασμό και νέων τεχνολογιών εντός και εκτός του οχήματος ITS (Intelligent Transport Systems) αλλά οπωσδήποτε και αυστηρής επιτήρησης του Κ.Ο.Κ.

     

    Θεωρώ λοιπόν ότι η τοπική αύξηση του ορίου στα 150χλμ/ω είναι προς την σωστή κατεύθυνση, εμπειρικά δε έχω διαπιστώσει επί σειρά ετών ότι στην Ε.Ο Αθηνών-Λαμίας τουλάχιστον μέχρι το 150 χλμ (Αρκίτσα) μπορείς άνετα και συνεχώς να διατηρείς την ταχύτητα των 130χλμ/ω

    εκτός διοδίων βέβαια ... :smile:

    Edited by Anton_civeng
    Link to comment
    Share on other sites

    Μια χαρά είναι τα 150 χλμ . Καιρός ήταν.

    Το σημερινό όριο για κάποιες ατέλειωτες ευθείες που έχουμε είναι απλώς αστείο και φέρνει υπνηλία..

     

    Αλλωστε μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για το ανώτατο όριο. Σε σημεία που χρειάζεται μικρότερη ταχύτητα αυτή καθορίζεται από τις πιινακίδες.

    Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί έκοψαν τις "γουρούνες" από την κυκλοφορία.

     

    Edited by avgoust
    Link to comment
    Share on other sites

    Στον σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ένα σύγχρονο αυτοκίνητο στα 150χλμ/ώρα είναι πιο ασφαλές σε σχέση με ένα αυτοκίνητο με 100χλμ/ώρα στην εθνική οδό πριν από 30 χρόνια.

     

    Επιπλέον η αυξημένη ταχύτητα σημαίνει αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια αυξημένα έσοδα από τους φόρους των καυσίμων. Αυτό και μόνο είναι καλό κίνητρο για το κράτος.

    Link to comment
    Share on other sites

    Πολλοί πάνε με 90-120 για οικονομία στην βενζίνα. Άλλοι πάνε όντως με 150-180, που έχουν ακόμα χρήματα ή πιο νέα αυτοκίνητα.

    Πρέπει να βάλουν διαφορετικά όρια ανά λουρίδα. Δεν πρέπει να επιτρέπουν σε μερικούς οδηγούς να έχουν την απαίτηση να πάνε όλοι με το όριο ταχύτητας +50....

     

    υ.γ

    και να ιδρύσουν και λουρίδα για αυτούς που τους χτύπησε η κρίση

    Link to comment
    Share on other sites

    .....και φέρνει υπνηλία..

     

    ...

    Υπνηλία (μείωση προσοχής) φέρνει η ατέλειωτη ευθεία, και γιαυτό είναι σκόπιμο να δημιουργούνται καμπύλες (όπως μας μάθαιναν πριν 40 χρόνια).

    Ο συνδυασμός μεγάλου μήκους ευθείας και υψηλής ταχύτητας είναι, ενίοτε, επικίνδυνος 

    Link to comment
    Share on other sites

    ...

    Εγώ αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί έκοψαν τις "γουρούνες" από την κυκλοφορία.

    Δεν έχω δει την αιτιολογική έκθεση, αλλά ας πω την (μικρής σημασίας) γνώμη μου:

    Θεωρώ τις γουρούνες με διαφορά το πιο "πρωτόγονο" και, κατά συνέπεια, επικίνδυνο τετράτροχο που κυκλοφορεί ακόμα και για έμπειρο οδηγό 2 & 4 τροχών. Δεν ξέρω στατιστικά κτλ αλλά πιστεύω σε νησιά ειδικά τα καλοκαίρια πρέπει να έχουν γίνει κάμποσα και σοβαρά τροχαία.

    Link to comment
    Share on other sites

    Ναι σαν κάτι νταλίκες που πάνε μεσαία λωρίδα με 60 η κάτι παπουδες που βρίσκονται στην αριστερή και πάνε με το πάσο τους. Αυτοί είναι οι πιο επικίνδυνοι και όχι να πας με 150 σε ευθεία

     

     

    Sent from my iPhone 6s Plus using Tapatalk

    Link to comment
    Share on other sites

    Για τις μεγάλες ευθείες πράγματι έχει θεωρηθεί ότι μπορεί να "υπνώσουν"  από απραξία κινήσεων τον οδηγό , ενώ επίσης έχει υποστηριχθεί ότι μπορεί να τον κουράζουν και τα φώτα των αντιθέτως κινουμένων .  Το τελευταίο δεν ισχύει όμως στην περίπτωση κλειστού διαχωριστικού από beton. Εκτός αυτού, υπάρχει ένα σημαντικότατο στοιχείο μαρτυρίας ατυχημάτων στην Ελλάδα που είναι τα "εκκλησάκια" στην άκρη του δρόμου  και αυτά βρίσκονται κατά πλείστον στις στροφές και όχι στις ευθείες !!

    Επίσης, οι βελτιώσεις χάραξης των Ε.Ο γίνονται για την βελτίωση των καμπύλων κλωθοειδών (βλ. λίμνη Υλίκη, Τέμπη κ.λ.π)  και όχι για να μειώσουν το μήκος των ευθειών.

    Εξ΄άλλου,  κάποιες μεγάλες οδικές ευθείες κρίνονται στρατηγικής σημασίας για την χρήση τους σε περίοδο πολέμου ως διάδρομοι αεροσκαφών.      Αυτό εφαρμόστηκε κατ΄αρχήν από την ναζιστική Γερμανία με πρωτοβουλία του ίδιου του Hitler και μεταφέρθηκε ως ιδέα και στην Αμερική με πρωτοβουλία του στρατηγού Eisenhower.   Στην χώρα μας υπάρχουν δύο τουλάχιστον τέτοιες ¨αεροπορικές" ευθείες, μία στην Ε.Ο Θεσ/κης Κατερίνης και μία πριν την Ξάνθη στον κόμβο  Χρυσούπολης όπου γι αυτό υπάρχουν και πλαϊνά φώτα αεροδιαδρόμου.

    Τέλος αξίζει πρωτίστως να υπενθυμηθεί  ότι η συντριπτική πλειονότητα των οδικών ατυχημάτων συμβαίνει στα επαρχιακά δίκτυα, ακόμη και στην Γερμανία όπου δεν υπάρχουν  όρια ταχύτητας σε μεγάλα τμήματα  των autobahn,  Ειδικά δε στην χώρα μας η κυριολεκτική εγκατάλειψη της συντήρησης των επαρχιακών οδών θα έπρεπε να είναι το πρώτο θέμα ανησυχίας και όχι η αύξηση του ανωτάτου ορίου στις ασφαλείς Ε.Ο. 

    Προσωπικά με χαμηλή ταχύτητα (<130χλμ/ω) σε μεγάλες ευθείες  μπορεί να αποσπασθεί  η προσοχή μου από την παρόδια  θέα (τοπία κ.λ.π) ή ακόμη μπορεί η χαλάρωση που δημιουργεί να αποβεί αναστολέας των αντανακλαστικών μου.

     

    Τέλος, για την ουσιαστική προστασία των οδηγών ας εξυγιάνουν πρωτίστως την έκδοση διπλωμάτων οδήγησης, που επί δεκαετίες  όζει, έχοντας φτάσει και με ταρίφα εξαγοράς τους (μη ξεχνάμε παλιά και κάτι φωτιές σε Δ/σεις Συγκοινωνιών για εξαφάνιση στοιχείων). :ph34r: ......

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.