Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Το ψηλότερο κτίριο στην Ελλάδα είχε δεχτεί σφοδρή κριτική. Σήμερα είναι ένα τοπόσημο της πόλης.
       
       
      Αν κοιτάξει κάποιος την Αθήνα από ψηλά το πρώτο που αντιλαμβάνεται είναι ότι οι Αθηναίοι σε πολύ λίγες περιπτώσεις μπορούν να κοιτάξουν την πόλη τους από ψηλά. Παρατηρεί αμέσως την απουσία ψηλών κτιρίων, εξαίρεση σε ένα «χαμηλό κανόνα» της πόλης. Φταίει ο πολεοδομικός σχεδιασμός, το έδαφος της Αττικής, οι κοινωνικοπολιτική ανάπτυξη ή όλα μαζί;
       
      Ακόμα και σήμερα είναι ελάχιστα τα κτίρια που ξεπερνούν τα 40 μέτρα από τη γη. Ως το 1967, το επιτρεπόμενο ύψος άγγιζε τα 35 μέτρα, όριο που μειώθηκε στις μέρες μας στα 27 μέτρα, βάζοντας φρένο στην οικοδόμηση των περήφανων «πύργων». Οι περισσότεροι από αυτούς ατένισαν τον αττικό ουρανό χάρη στην απελευθέρωση του ύψους δόμησης κατά την περίοδο της χούντας. Μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’80, το αναπτυξιακό πλάνο της Ελλάδας έδωσε χώρο στην κατασκευή ψηλών κτιρίων, τα οποία θα προσέδιδαν στην πρωτεύουσα της χώρας τον μοντέρνο χαρακτήρα που αρμόζει σε κάθε μεγαλούπολη.
       
      Πρώτος και μοναδικός στην εποχή του αλλά και αργότερα ο Πύργος Αθηνών που θεμελιώθηκε σαν σήμερα σε μια εποχή που Ελλάδα είχε μπει σε τροχιά ραγδαίας ανάπτυξης, από μια εποχή που τα όνειρα και οι προσδοκίες έφταναν πραγματικά στα ύψη.
       


       

       
       
      Ο Πύργος των Αθηνών ήταν το ψηλότερο κτίριο στα Βαλκάνια την εποχή που ανεγέρθηκε. Βρίσκετε στην λεωφόρο Μεσογείων στους Αμπελοκήπους και έχει ύψος 103 μέτρα και αποτελείται από 28 ορόφους, ενώ δίπλα του υπάρχει ένα χαμηλότερο κτίριο ύψους 65μέτρων.
       
      Πρόκειται για ένα μινιμαλιστικό φουτουριστικό κτίριο με υαλοπετάσματα, που θα γίνει ο κανόνας στα επόμενα χρόνια για κτίρια εμπορικών χρήσεων στην Αθήνα. Ο πύργος των Αθηνων που αποτελεί μια αρκετά επιτυχή μίμηση των αντίστοιχων αμερικανικών προτύπων, με κάποια στοιχεία ελληνικής "νεοϊστορικότητας".
       
       
      Όλο αυτό το κτιριακό συγκρότημα φιλοξενεί γραφεία και καταστήματα. Κατασκευάστηκε μεταξύ του 1970-1973 βάσει σχεδίων των αρχιτεκτόνων Ιωάννη Βικέλα και Ιωάννη Κυμπρίτη, ενώ η υλοποίηση έγινε από την οικοδομική εταιρεία «Αλβέρτης - Δημόπουλος Α.Ε.», μία από τις μεγαλύτερες της εποχής εκείνης, με σημαντικά έργα στην Ελλάδα (Αμερικανική, Βρετανική Πρεσβεία, Ευγενίδειο Πλανητάριο κ.ά.).
       
       
      Τη στατική μελέτη (όπως επίσης και του Πύργου του Πειραιά) την έκανε ο καθηγητής Στατικής και Δυναμικής της Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών, Αρίσταρχος Σ. Οικονόμου, Δρ. Πολιτικός Μηχανικός Ε.Μ.Π., ο οποίος μάλιστα ήταν γύρω στα 30 όταν έκανε αυτή την πρωτοποριακή (για τα Ελληνικά δεδομένα τουλάχιστον) μελέτη (το 1968). Πάντως, το κτίριο αποδείχτηκε ιδιαίτερα ανθεκτικό στους σεισμούς του 1981 και 1999 και δεν ακούστηκε το παραμικρό, σε αντίθεση με άλλα χαμηλότερα κτήρια, που είτε κατέρρευσαν είτε έπαθαν σοβαρές ζημιές. Η ταλάντωση στην κορυφή του κτιρίου, στον σεισμό του 1981, ήταν 1,2 μέτρα. Ο πρωτοπόρος καθηγητής Αρίσταρχος Σ. Οικονόμου, ήταν ο εφευρέτης του συστήματος της θεμελίωσης, της λεγόμενης και πλαστικής θεμελίωσης (όχι ακριβώς αποσβεστήρες). Ο πύργος, είναι απίστευτο επίτευγμα γιατί είναι από σκυρόδεμα και όχι μεταλλική κατασκευή όπως οι άλλοι πύργοι..
       

       
      Ο αναπτυξιακός νόμος 395/68 «Περί του ύψους των οικοδομών και ελευθέρας δομήσεως» που ψηφίστηκε στην εποχή της Χούντας, προέβλεπε την ανέγερση υψηλών κτηρίων σε πανταχόθεν ελεύθερο χώρο. Μέχρι τότε το μέγιστο ύψος των κτιρίων ήταν τα 35 μέτρα ενώ σήμερα είναι τα 27 μέτρα.
       
      Ο χώρος επιλογής του οικοπέδου για την ανέγερση του πρώτου ελληνικού ουρανοξύστη, ήταν για εκείνη την εποχή το όριο της Αθήνας του κέντρου και των προαστίων. Αποτελεί έναν από τους δύο πύργους των Αθηνών, με το μικρότερο δεύτερο πύργο να βρίσκεται δίπλα στο πρώτο. Βρίσκεται στους Αμπελόκηπους, στην αρχή της Λεωφόρου Μεσογείων. Είναι κυρίως κτίριο για τη στέγαση γραφείων και καταστημάτων. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ιωάννης Βικέλας και ο Ιωάννης Κυμπρίτης. Παρά την κριτική που έχει δεχθεί λόγω της σχεδίασης και του μεγάλου ύψους του, ο Πύργος των Αθηνών σήμερα θεωρείται σήμερα ένα από τα τοπόσημα της Αθήνας.
       
      Πηγή: http://www.thetoc.gr/politismos/article/san-simera-themeliwnetai-o-purgos-athinwn
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ονομάζεται «Royal Arsenal Revirside» και βρίσκεται κοντά στις όχθες του ποταμού Τάμεση.
       
      Ξεχωρίζει για την αφθονία πρασίνου στους κήπους του Wellington Park και για το περίπου 1 χλμ χώρο περιπάτου δίπλα στο ποτάμι.
       
      Η ανάπτυξη των έργων Waterfront I και II συνδέει τα δυο ακίνητα με το δημόσιο πάρκο το οποίο έχει μέγεθος 13 ολυμπιακών πισινών (περίπου τέσσερα στρέμματα) και έχει σχεδιαστεί προσεκτικά ώστε να «αγκαλιάζει» πολλές διαφορετικές πτυχές της αγγλικής υπαίθρου.
       

       
       
      Οι τιμές ξεκινούν από τα £440.000 έως £1.850.000 και στα διαμερίσματα στην Pavilion Square ξεκινούν από £457.999 έως £627.500.
       
      Και στα δυο κτίρια τα σπίτια αποκαλούνται «Αειφόρα διαμερίσματα» γιατί έχουν σχεδιαστεί για να χρησιμοποιούν πιο αποτελεσματικά την ενέργεια, να έχουν χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και συνεπώς μικρότερες επιπτώσεις στην κλιματική αλλαγή απ’ ότι το μέσο νοικοκυριό στο Ηνωμένο Βασίλειο.
       

       

       

       
      Σημειώνεται ότι η ολοκλήρωση του έργου κατοικιών αναμένεται το 2018.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Basiliko_project_dipla_ston_Tamesi_/#
       
      Περισσότερα: http://www.berkeleygroup.co.uk/new-homes/london/woolwich/royal-arsenal-riverside
       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη λίστα των έργων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI ή πακέτο Γιούνκερ) βρίσκονται δεκαπέντε ελληνικά ιδιωτικά έργα, που αναμένουν την αξιολόγησή τους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και τα οποία έρχονται να προστεθούν στη λίστα των έργων που έχει καταθέσει το υπουργείο Οικονομίας. Η χώρα μας, πάντως, είναι μεταξύ των χωρών με τη χαμηλότερη συμμετοχή σε εγκεκριμένα έργα –δύο μόλις έργα έχουν εγκριθεί μέχρι σήμερα–, γεγονός που αποδίδεται και στην καθυστερημένη κινητοποίηση των αρχών για τη διάδοση των δυνατοτήτων που παρέχει το πακέτο Γιούνκερ.
       
      Μιλώντας χθες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γίρκι Κατάινεν δήλωσε ότι αυτό «οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι τοπικές αρχές και άλλοι αρμόδιοι δεν έχουν προωθήσει τις ευκαιρίες αυτές όπως θα έπρεπε». «Υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ των κρατών-μελών», σημείωσε ο κ. Κατάινεν, ο οποίος υποστήριξε ότι «κάποιοι υπουργοί μού έλεγαν όταν τους συναντούσα ότι, αφού δεν υπάρχουν περισσότερα χρήματα, τότε δεν μας ενδιαφέρει».
       
      Η λίστα των υποψηφιοτήτων του ιδιωτικού τομέα έχει κυρίως ενεργειακά έργα και, εκτός από την ΤΕΡΝΑ, που έχει καταθέσει τρία επενδυτικά σχέδια για μεγάλα έργα ανανεώσιμων πηγών (ΑΠΕ), περιλαμβάνονται επίσης μικρότερα έργα ΑΠΕ, αλλά και έργα στον τομέα του τουρισμού και των διευρωπαϊκών δικτύων. Οι εταιρείες που έχουν καταθέσει πρόταση για τη χρηματοδότησή τους είναι οι VoiceWeb, Kafsis Bio Industries, Greek Water Airports, Αιολική Ευβοίας, Μακρύνορος Ενεργειακή, Spider Energy, Viopar Energy κ.ά.
       
      Τα δύο ιδιωτικά έργα που έχουν εγκριθεί μέχρι σήμερα είναι της Creta Farm (δάνειο 15 εκατ. ευρώ) και η συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων και Procredit για δάνεια 20 εκατ. σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
       
      Το υπουργείο Οικονομίας πρότεινε για χρηματοδότηση 42 έργα υποδομής, συνολικού προϋπολογισμού 5,6 δισ. Στη λίστα που έχει αποστείλει το υπουργείο Οικονομίας φιγουράρουν κατά κύριο λόγο ενεργειακά έργα αλλά και έργα από το υπουργείο Μεταφορών, και οι πρώτες αξιολογήσεις αναμένονται μέσα στο καλοκαίρι.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/863153/article/oikonomia/epixeirhseis/15-ellhnika-idiwtika-erga-anamenoyn-egkrish-apo-etep
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την προκήρυξη των δύο πρώτων δημόσιων ανοικτών διαγωνισμών, για τη δημιουργία του νέου πλαισίου τεχνικών προδιαγραφών εκπόνησης μελετών, οι οποίοι θα πραγματοποιηθούν στις 14 και 15 Ιουλίου, ενέκρινε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Η προεκτιμώμενη αμοιβή των συμβάσεων αυτών είναι της τάξης των 3 εκατομμυρίων ευρώ έκαστη με ΦΠΑ. Αντικείμενο των συμβάσεων αυτών είναι η σύνταξη ενός σύγχρονου οδηγού (κανονισμός) εκπόνησης μελετών, όπου θα αναπτύσσονται κατά τρόπο εμπεριστατωμένο: Κριτήρια Σχεδιασμού, συνιστώμενες οδηγίες και προεκτιμώμενες αμοιβές ανά στάδιο και κατηγορία μελέτης, λεπτομερής κατάλογος ''παραδοτέων'', καθώς και η κωδικοποίησή τους για την ευχερή συσχέτιση και αναζήτησή τους.
       
      Το νέο πλαίσιο εκπόνησης μελετών εντάσσεται στην συνολική παρέμβαση εξυγίανσης, εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της παραγωγής των μελετών και έργων, που υλοποιεί η κυβέρνηση και συγκεντρώνει τα τα παρακάτω χαρακτηριστικά:
       
      ·Αντικαθιστά το απαρχαιωμένο, ελλιπές και προβληματικό πλαίσιο παραγωγής των μελετών δημοσίων έργων, στο διάστημα ισχύος του Π.Δ.696/74, που αποτελεί βάση αναφοράς της σχετικής νομοθεσίας πάνω από σαράντα χρόνια.
       
      ·Εξαλείφει τις «γκρίζες ζώνες» των υψηλών εκπτώσεων και αντιμετωπίζει φαινόμενα διαφθοράς και στρεβλώσεων, που οδηγούν σε καθυστερήσεις, υπερβάσεις προϋπολογισμών και τεράστιες αποζημιώσεις σε βάρος του ελληνικού δημοσίου.
       
      ·Ενσωματώνει τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα των κατασκευών και τις ψηφιακές εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων, που έχουν μετασχηματίσει θεαματικά όλες τις διαδικασίες, τους χρόνους και την ποιότητα παραγωγής των μελετών και έργων, όλων των κατηγοριών.
       
      ·Καθιερώνει κανόνες διαφάνειας των τεχνικών και οικονομικών δεδομένων και των διαδικασιών για τις υπηρεσίες της Δημόσιας Διοίκησης και όλους τους εμπλεκόμενους στην παραγωγή των έργων και μελετών.
       
      ·Ικανοποιεί ένα χρόνιο αίτημα ολόκληρου του τεχνικού κόσμου, τόσο των ιδιωτών μελετητών, όσο και των τεχνικών υπαλλήλων του δημόσιου τομέα, για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση της ποιότητας παραγωγής δημόσιων έργων και μελετών.
       
      ·Προστατεύει το δημόσιο συμφέρον, την ποιότητα των μελετών και των έργων, διασφαλίζοντας παράλληλα υγιείς συνθήκες ανάπτυξης του τομέα των δημοσίων έργων και κατασκευών και την προσέλκυση επενδυτών.
       
      Πηγή: http://www.avgi.gr/article/6611448/upomedi-neo-plaisio-texnikon-prodiagrafon-ekponisis-meleton#st_refDomain=t.co&st_refQuery=/CssgpAph7z
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός των αιτήσεων χρηματοδότησης από κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ), που έχουν υποβληθεί στις νέες δράσεις επιχειρηματικότητας του ΕΣΠΑ – και αυτό μάλιστα πριν εκπνεύσουν οι προθεσμίες και των τεσσάρων προγραμμάτων – ενώ, εντός του 2016, θα ενεργοποιηθούν, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, κονδύλια ύψους 57 εκατ. ευρώ για τη σύσταση και λειτουργία σε κάθε Περιφέρεια ενός Κέντρου Στήριξης και Προώθησης της Κοινωνικής Οικονομίας και επιπλέον περίπου 80 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν, μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ), στη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων τοπικού ή περιφερειακού χαρακτήρα. Αυτά ανέφερε ο υφυπουργός Οικονομίας, Αλέξης Χαρίτσης, σε ομιλίες του χθες και σήμερα στο ΚΘ’ Πανελλήνιο συνέδριο των αντιπροσώπων της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδος (ΟΣΦΕ) στη Βέροια και στην περιφερειακή συνάντηση που συνδιοργανώθηκε από το Φόρουμ Κοινωνικής Επιχειρηματικότητας και τον δήμο Κοζάνης σε συνεργασία με τοπικούς φορείς.
       
      Ο κ. Χαρίτσης υπογράμμισε ότι οι κοινωνικές επιχειρήσεις συμμετέχουν για πρώτη φορά στα προγράμματα του ΕΣΠΑ αλλά και στον αναπτυξιακό νόμο, όπου εντάσσονται με ευνοϊκές ρυθμίσεις. Ανακοίνωσε, επίσης, ότι σύντομα συστήνεται ειδικό ταμείο για την Κοινωνική Οικονομία με σκοπό τη χρηματοδοτική στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων (ενίσχυση με κεφάλαια εκκίνησης, κάλυψη μισθολογικού κόστους, παροχή μικροπιστώσεων κ.ά.) και ότι θα λειτουργήσουν σε κάθε Περιφέρεια Κέντρα Στήριξης για την παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών για τις κοινωνικές επιχειρήσεις.
       
      Στο επίκεντρο και των δυο εκδηλώσεων ήταν η ενίσχυση της Κοινωνικής Οικονομίας, ως ένας δυναμικός τομέας της οικονομίας ο οποίος συμβάλλει στην ανασυγκρότηση του παραγωγικού ιστού με όρους περιβαλλοντικής αειφορίας και εκδημοκρατισμού της παραγωγικής διαδικασίας, δημιουργώντας ποιοτικές και ανθεκτικές θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την κοινωνική συνοχή.
       
      Ο υφυπουργός επισήμανε πως πρόκειται για έναν τομέα που μπορεί να εμπλέξει το σύνολο των παραγωγικών στρωμάτων της χώρας για την ανάπτυξη κάθε είδους οικονομικής δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η Κοινωνική Οικονομία αποτελεί για την κυβέρνηση βασικό άξονα προτεραιότητας του νέου στρατηγικού σχεδίου για μια δίκαιη και βιώσιμη ανάπτυξη. Σε αυτή την κατεύθυνση, σχεδιάζονται όλες οι απαραίτητες παρεμβάσεις, που αφορούν από το θεσμικό πλαίσιο έως τα χρηματοδοτικά εργαλεία, για τη διαμόρφωση ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος που θα επιτρέπει την ανάπτυξη και την ενδυνάμωση σχημάτων κοινωνικής οικονομίας.
       
      Βασικός στόχος, επισήμανε, είναι η ενίσχυση της σύστασης και της λειτουργίας συνεταιριστικών εγχειρημάτων, στους στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας (όπως ο αγροδιατροφικός και ο τουριστικός τομέας, η υγεία και τα φάρμακα, η ενέργεια, το περιβάλλον, οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών) που αναδεικνύουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της ελληνικής οικονομίας.
       
      Ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι σε όλα τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 ενθαρρύνεται η ανάπτυξη πρωτοβουλιών κοινωνικής οικονομίας, οι οποίες, ενώ γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθιση σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής, στην Ελλάδα κάνουν ακόμα τα πρώτα τους βήματα. Υπό το πρίσμα αυτό, σε όλες τις προσκλήσεις των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014-2020, οι κοινωνικές επιχειρήσεις συμπεριλαμβάνονται ισότιμα στις νομικές μορφές επιχειρήσεων που μπορούν να λάβουν χρηματοδότηση.
       
      Ενδεικτικό είναι, είπε ο κ. Χαρίτσης, ότι στο πλαίσιο των νέων δράσεων επιχειρηματικότητας που τρέχουν, ο προϋπολογισμός των αιτήσεων χρηματοδότησης που έχουν υποβληθεί από κοινωνικές συνεταιριστικές επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ) υπερβαίνει το 1,5 εκατ. ευρώ και αυτό μάλιστα πριν εκπνεύσουν οι προθεσμίες και των τεσσάρων προγραμμάτων. Αντίστοιχα, οι κοινωνικές επιχειρήσεις εντάσσονται για πρώτη φορά στον αναπτυξιακό νόμο και μάλιστα με μειωμένο ελάχιστο ύψος επενδυτικού κεφαλαίου.
       
      Επιπλέον, εντός του 2016 θα ενεργοποιηθούν, σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας, κονδύλια ύψους 57 εκατ. ευρώ. Οι πόροι αυτοί θα κατευθυνθούν στη σύσταση και λειτουργία σε κάθε περιφέρεια ενός Κέντρου Στήριξης και Προώθησης της Κοινωνικής Οικονομίας που θα παρέχει ολοκληρωμένες υποστηρικτικές υπηρεσίες στις κοινωνικές επιχειρήσεις, αλλά και στην ενίσχυση των κοινωνικών επιχειρήσεων, με κεφάλαια έναρξης, κεφάλαια κίνησης ή και με την κάλυψη μέρους του μισθολογικού κόστους, με στόχο τη δημιουργία νέων και ποιοτικών θέσεων εργασίας. Όπως επισήμανε ο κ. Χαρίτσης, επιπλέον περίπου 80 εκατ. ευρώ θα κατευθυνθούν, μέσω των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΠΕΠ), στη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων τοπικού ή περιφερειακού χαρακτήρα.
       
      Η Κοινωνική Οικονομία, σημείωσε ο υφυπουργός, αποτελεί το κατεξοχήν πεδίο που μπορεί να συμβάλλει στην αλλαγή των συσχετισμών προς όφελος του κόσμου της εργασίας, υποστηρίζοντας εκείνα τα στρώματα που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση και ταυτόχρονα μπορεί να δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για την οικονομία σε τοπικό, περιφερειακό και εθνικό επίπεδο, στο συνολικότερο πλαίσιο του προγράμματος της κυβέρνησης για την παραγωγική, αλλά και κοινωνική και περιβαλλοντική ανασυγκρότηση της χώρας.
       
      Επιδίωξή μας, κατέληξε ο κ. Χαρίτσης, είναι να υποστηρίξουμε συνεργατικά σχήματα, που αναβαθμίζουν τον ρόλο κάθε τομέα αιχμής, καλλιεργώντας παράλληλα μια κουλτούρα συνεργασίας και δικτύωσης ώστε να συνδιαμορφώνουμε εκείνες τις δημόσιες πολιτικές που ενισχύουν την οικονομία αξιοποιώντας το πολύτιμο ανθρώπινο δυναμικό.
       
      Πηγή: in.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά από 12 χρόνια με μεγάλα έργα σε όλη την Περιφέρεια το κέντρο των νέων μεγάλων Υποδομών της χώρας επιστρέφει στην Αττική με την Θεσσαλονίκη να μπαίνει στο κάδρο επίσης.
       
      Την περίοδο 2004-2016 όλο το βάρος για νέα έργα μετατοπίστηκε στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων που θα καλύπτουν την Ηπειρωτική Ελλάδα, έργα που εκτελούνται ακόμα και σήμερα, ενώ εκατοντάδες, άλλα έργα είχαν ως στόχο η Περιφέρεια να πλησιάσει σε υποδομές την Αθήνα αλλά και άλλες Ευρωπαϊκές Περιφέρειες.
       
      Αυτός ο στόχος λίγο-πολύ έχει επιτευχθεί και απομένουν κάποια νέα συμπληρωματικά έργα και το κέντρο βάρους επιστρέφει κατά βάση στην Αθήνα.
       
      Στην πρωτεύουσα σε επίπεδο μεγάλων έργων αυτή την 12 ετία είδαμε κάποια σιδηροδρομικά έργα (που ακόμα παλεύουν να ολοκληρωθούν), την επέκταση του Μετρό και του Τραμ.
       
      Τώρα έρχεται μία νέα μεγάλη γενιά έργων που περιλαμβάνει την κατασκευή της 4ης Γραμμής Μετρό στην πόλη, την επέκταση του Προαστιακού σε Λαύριο και Ραφήνα, τις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και προς Λ.Βουλιαγμένης, την τεράστια επένδυση της αξιοποίησης του Ελληνικού, τον νέο προβλήτα κρουαζιέρας στον Πειραιά, τον νέο Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα, τον Εμπορευματικό Σταθμό στο Θριάσιο, την υπογειοποίηση του σιδηρόδρομου στο τμήμα Ρουφ-3 Γέφυρες, την νέα σιδηροδρομική γραμμή Θριάσιο-Θήβα, και την υπογειοποίηση της Γραμμής 1 στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς.
       
      Σε αυτό το κάδρο των μεγάλων έργων υποψηφιότητα θέτουν επίσης και κάποια άλλα έργα τα οποία μέχρι σήμερα είναι σε δεύτερη μοίρα τα οποία είναι μεταξύ άλλων οι επεκτάσεις της Γραμμής 2 προς Ίλιον και προς Γλυφάδα, η επέκταση του δικτύου Τραμ σε άλλες περιοχές (Πατησίων, Αργυρούπολη, Κερατσίνι, Φρεατύδα κ.α) κ.α.
       
      Την ίδια ώρα η Θεσσαλονίκη επίσης μπαίνει σε τροχιά νέων μεγάλων έργων με σημαία φυσικά το Μετρό Θεσσαλονίκης. Εκεί, θα δούμε να ολοκληρώνεται η πρώτη φάση κάλυψης της πόλης με Μετρό με τις επεκτάσεις προς Εύοσμο/Κορδελιό, Ευκαρπία και Αεροδρόμιο. Στα υπόλοιπα έργα θα έχουμε τον Δυτικό Προαστιακό Σιδηρόδρομο, την ολοκλήρωση του 6ου Προβλήτα, την επέκταση του Αεροσταθμού του Αεροδρομίου Μακεδονία ενώ υποψηφιότητα έχουν θέσει: η ανάπτυξη δικτύου Τραμ ως συμπληρωματικό στο Μετρό, η πολυθρύλητη Θαλάσσια Αστική Συγκοινωνία, η ανακαίνιση της Ανατολικής Περιφερειακής κ.α.
       
      Σε όλα τα παραπάνω πλάνα απαραίτητη προϋπόθεση είναι να λειτουργήσει θετικά το Πακέτο Γιουνκέρ, το Νέο ΕΣΠΑ αλλά και να δρομολογηθούν όσα απο αυτά δεν χωρέσουν τελικά στο επόμενο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-ypodomes/endiaferouses-eidiseis/item/35220-ta-megala-erga-feygoun-apo-tin-perifereia-kai-epistrefoun-stin-attiki
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Η ΔΕΠΑ καλωσορίζει τις θετικές διαβουλεύσεις του ΔΕΣΦΑ με τον αντίστοιχο Διαχειριστή της Βουλγαρίας για το διασυνοριακό εμπόριο φυσικού αερίου μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας (Διαβάστε εδώ αναλυτικά), που θα φέρει μεγαλύτερη ευελιξία στην αγορά αερίου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
       
      Με την οριστικοποίηση της συμφωνίας δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις για την ενίσχυση του υγιούς ανταγωνισμού στην Ελληνική αγορά φυσικού αερίου, τον οποίο η ΔΕΠΑ επιθυμεί και έμπρακτα επιδιώκει. Η ΔΕΠΑ εργάζεται σταθερά τα τελευταία χρόνια προς αυτή την κατεύθυνση με στόχο μειώσεις τιμών προς όφελος του Έλληνα πολίτη – καταναλωτή. Υπενθυμίζεται ότι όλες τις μειώσεις τιμών τις οποίες πέτυχε η ΔΕΠΑ μέχρι σήμερα, τις μετακύλησε στον τελικό καταναλωτή.
       
      Η ΔΕΠΑ έχει αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες τα τελευταία χρόνια για την επίτευξη ευελιξίας στο διασυνοριακό εμπόριο φυσικού αερίου. Ειδικότερα, η ΔΕΠΑ είχε προχωρήσει από το 2014 στη δέσμευση δυναμικότητας για διπλή ροή φυσικού αερίου στο Σιδηρόκαστρο με σκοπό την αποθήκευση αερίου στην υπόγεια αποθήκη Chiren της Βουλγαρίας, ώστε να ενισχυθεί η ασφάλεια εφοδιασμού.
       
      Στη συνέχεια, η ΔΕΠΑ συμμετείχε ενεργά σε όλες τις διαβουλεύσεις μεταξύ των εμπλεκομένων, ώστε να επισπευσθούν οι διαδικασίες και να λειτουργήσει το αμφίδρομο διασυνοριακό εμπόριο Ελλάδας – Βουλγαρίας στα σύνορα των δύο χωρών. Επιπροσθέτως, από το 2012 διατίθεται δωρεάν προς χρήση τμήμα της δυναμικότητας της ΔΕΠΑ στο Σιδηρόκαστρο για διευκόλυνση εισαγωγής φυσικού αερίου στην Ελλάδα από τρίτους προμηθευτές.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/i-depa-kalosorizei-ti-dieyrynsi-tis-agoras-aerioy-metaxy-elladas-voylgarias
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με την απόφαση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθορίζεται πως η δομική ξυλεία δεν συμπεριλαμβάνεται πλέον στα υλικά που απαγορεύονται για κατασκευή πρόχειρων καταλυμάτων ζώων.
       
      Δείτε παρακάτω το κείμενο της απόφασης:
       
      Η παράγραφος Ι «ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΩΤΗ: ΠΡΟΧΕΙΡΑ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ» τουκεφαλαίου Β. 2«Κατηγορίες Κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων με βάση τα είδη των κτιρίων» της ανωτέρωΔιευκρινιστικής Εγκυκλίου αντικαθίσταται ως εξής:
       
      Περιλαμβάνει τα πρόχειρα καταλύματα ζώων για τα οποία δεν απαιτείται έκδοσηοικοδομικής άδειας (άδεια δόμησης κατά τις διατάξεις του ν. 4067/2012).
       
      Με τον όρο πρόχειρα καταλύματα νοούνται οι κατασκευές οι οποίες δεν έχουν φέρονταδομικό σκελετό από οπλισμένο σκυρόδεμα ή δομικό χάλυβα. Είναι κατασκευασμένες απόυλικά όπως πέτρες ή τσιμεντόλιθους ή ξυλεία ή κλαδιά ή λαμαρίνες ή συνδυασμό αυτώνπου μπορούν να αποσυναρμολογηθούν και να απομακρυνθούν από το σημείο λειτουργίαςτης κτηνοτροφικής εγκατάστασης . Μεμονωμένα δομικά υλικά που χρησιμοποιούνται γιατις ανάγκες αυτών των κατασκευών, δεν συνιστούν φέροντα δομικό σκελετό και είναιαποδεκτά. Η χρήση συνδετικών υλικών (π.χ. λάσπη) ή επιχρισμάτων (π.χ. ασβέστωμα) είναιαποδεκτή. Τα πρόχειρα καταλύματα εξυπηρετούν τις ανάγκες εκτατικής μορφήςκτηνοτροφίας ή μετακινούμενους κτηνοτρόφους.
       
      Πηγή: http://civilenglar.blogspot.gr/2016/06/blog-post_10.html
       
      Η απόφαση εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A94%CE%9B74653%CE%A0%CE%93-%CE%A68%CE%95?inline=true
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Πολιτικές σκοπιμότητες βλέπει πίσω από τα δημοσιεύματα για τον συμψηφισμό της επιστροφής φόρου και ΕΝΦΙΑ το υπουργείο Οικονομικών. Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι πρόκειται για μια πρακτική που εφαρμόζεται από το 2011, ενώ σημειώνεται ότι οι στόχοι για επιστροφές φόρου έχουν επιτευχθεί και ξεπεραστεί την περίοδο Ιανουαρίου - Μαΐου 2016.
       
      Αναλυτικά το υπουργείο Οικονομικών αναφέρει:
       
      «Το Υπουργείο Οικονομικών απαντώντας σε δημοσιεύματα τα οποία, ως φαίνεται, υπηρετούν περισσότερο πολιτικές σκοπιμότητες και λιγότερο την αντικειμενική πληροφόρηση του πολίτη, αναφέρει τα εξής:
       
      1.«Συμψηφισμός επιστροφής φόρου με τον ΕΝΦΙΑ για χιλιάδες οφειλέτες»
      Ο συμψηφισμός της επιστροφής φόρου με τις οφειλές του φορολογούμενου προς το Δημόσιο, βασίζεται στο Άρθρο 83 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (τέθηκε σε ισχύ την 1.7.1974 και από το 2011 εφαρμόζεται με τον τρόπο που εφαρμόζεται και σήμερα). Το παραπάνω άρθρο τροποποιήθηκε με το Άρθρο 11 του Ν.3943/2011, σύμφωνα με το οποίο η βέβαιη και εκκαθαρισμένη επιστροφή φόρου, συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη του φορολογούμενου προς το Δημόσιο. Δεν αποτελεί λοιπόν κάποια νέα νομοθετική διάταξη αλλά κάτι το οποίο γίνεται, με την παρούσα διαδικασία, για πολλά χρόνια.
       
      Όπως απεικονίζεται στον συνημμένο πίνακα 1, για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2016, οι στόχοι για επιστροφές φόρων (σύμφωνα με τους αναθεωρημένους προϋπολογισμούς των ετών 2014 και 2015), όχι μόνο έχουν επιτευχθεί, αλλά και ξεπεραστεί κατά μεγάλο ποσοστό. Για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2014, (εποχή του περίφημου success story), ο μέσος όρος των επιστροφών κυμαινόταν σε ποσοστό 6,11%, ενώ για το ίδιο διάστημα για το 2016, ο μέσος όρος έχει φτάσει ήδη το 18,57% και αναμένεται να αυξηθεί!
       
      Το Δημόσιο αντεπεξέρχεται στις υποχρεώσεις του απέναντι στους φορολογούμενους (στα δημοσιονομικά πλαίσια της περιόδου) και συνδυαστικά με την αναβάθμιση της διαδικασίας των επιστροφών, (που πλέον γίνεται αυτόματα και ηλεκτρονικά), υπερβαίνει τους μηνιαίους στόχους που έχουν τεθεί.
       
      2.«Ραγδαία αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο»
      Όπως απεικονίζεται στον συνημμένο πίνακα 2, για το διάστημα Ιανουάριος- Απρίλιος 2016, η συνολική αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, είναι 2.239.435.396 ευρώ, έναντι 2.880.435.655 για το ίδιο διάστημα του 2015 και 3.983.672.440 για του 2014. Η αύξηση 830.129.558 για τον Απρίλιο του 2016, συμπεριλαμβάνει μια μεγάλη βεβαίωση οφειλών (ύψους 520 εκατομμυρίων ευρώ) που έγινε σε εταιρία του Δημοσίου και δεν σχετίζεται με φορολογική υπόθεση. Τα επίσημα στοιχεία των υπηρεσιών, αποδεικνύουν ότι η πολιτική σκοπιμότητα δύσκολα μπορεί να ανατρέψει την πραγματικότητα.
       
      3.«Χαράτσια σε εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους»
      Σύμφωνα με τα στοιχεία των υπηρεσιών του Υπουργείου, ο αριθμός των φορολογουμένων που τα εισοδήματά τους από μισθωτή εργασία, κατά το φορολογικό έτος 2014, ήταν χαμηλότερα από τα εισοδήματα από κεφάλαιο/υπεραξία κεφαλαίου (τόκοι, ενοίκια, μερίσματα) με αποτέλεσμα η τυχόν προστιθέμενη διαφορά τεκμηρίων να φορολογείται με την κλίμακα της επιχειρηματικής δραστηριότητας (26%+75% προκαταβολή επομένου έτους) είναι 9.702 από τις 6.001.433 συνολικά δηλώσεις, δηλαδή ποσοστό μόλις 0,16%! Παρόλα αυτά, το Υπουργείο Οικονομικών εξετάζει την αντιμετώπιση αυτού του θέματος, όπως και κάθε άλλου, με ενδεχόμενη νομοθετική ρύθμιση. Σε καμία περίπτωση όμως δεν ευσταθούν τα δημοσιεύματα για χαράτσια σε εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους.
       
      4.«Κατάργηση φοροαπαλλαγών στους κατοίκους των μικρών νησιών (με πληθυσμό μικρότερο των 3.100 κατοίκων)»
      Οι διατάξεις στις οποίες αναφέρονται τα δημοσιεύματα, ως κατάργηση των φοροαπαλλαγών για τα συγκεκριμένα νησιά, από 1.1.2016, είναι διατάξεις που έχουν ψηφιστεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας- ΠΑΣΟΚ και προέβλεπαν ισχύ από 1.1.2016.
       
      Συγκεκριμένα, πρόκειται για τις διατάξεις του:
       
      Ν.4172/2013- Άρθρο 15, Παράγραφος 5, με την οποία αυξάνει το πρώτο κλιμάκιο στην κλίμακα φορολόγησης των φυσικών προσώπων.
      Ν.4172/2013- Άρθρο 58, Παράγραφος 4, με την οποία αυξήθηκε ο συντελεστής φορολόγησης κερδών από επιχειρηματική δραστηριότητα.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι σε κανένα από αυτά τα δημοσιεύματα δεν αναφέρεται το πότε νομοθετήθηκαν».
       
      Πηγή: http://www.tanea.gr/news/economy/article/5365545/apanthsh-ypoik-gia-ton-sympshfismo-epistrofhs-foroy-kai-enfia/
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους πολίτες απευθύνει η «ΑΡΣΙΣ-Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων», να διευκολύνουν τις ζωές των ευάλωτων ανηλίκων και ενηλίκων είτε ως εκμισθωτές κάποιας οικίας στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και στα νησιά Κω, Σάμο, Λέσβο, Χίο και Λέρο, είτε ως εθελοντές/ριες.
       
      Η ΑΡΣΙΣ συμμετέχει στο πρόγραμμα «Δράση παροχής φιλοξενίας και υπηρεσιών υποστήριξης σε υποψηφίους μετεγκατάστασης και αιτούντων άσυλο στην Ελλάδα», που υλοποιείται υπό την αιγίδα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ και χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προχωρώντας σε ενοικίαση διαμερισμάτων.
       
      Εδώ και λίγες μέρες, αναφέρει η ΑΡΣΙΣ σε σχετική ανακοίνωση, φιλοξενεί την πρώτη οικογένεια προσφύγων στην Αθήνα, σε ένα από τα δεκάδες διαμερίσματα που έχουν ήδη ενοικιάσει και εξοπλίσει. «Τα χαμόγελά τους και η αίσθηση ασφάλειας που βιώνουν μετά από μήνες τρόμου κι επώδυνης ταλαιπωρίας αποτελούν για μας ανεκτίμητες αξίες», τονίζεται στην ανακοίνωση.
       
      Στόχος της Οργάνωσης είναι η εξασφάλιση της αξιοπρεπούς φιλοξενίας των προσφύγων καθ' όλο το διάστημα που απαιτείται προκειμένου να διεκπεραιωθούν οι αιτήσεις μετεγκατάστασης και ασύλου των ευάλωτων οικογενειών και η διασφάλιση της ιδιωτικότητας, η οικονομική υποστήριξη, η εύκολη μετακίνηση και η όσο το δυνατόν πληρέστερη ιατρική και ψυχο-κοινωνική αρωγή. Για τον σκοπό αυτό έχει σχηματιστεί ήδη ένα δίκτυο επαγγελματιών που θα πλαισιώσει την κάθε ενταγμένη στο πρόγραμμα οικογένεια, αποτελούμενο από κοινωνικούς επιστήμονες, συνοδούς, διερμηνείς αλλά και φροντιστές των διαμερισμάτων.
       
      Ωστόσο, η ΑΡΣΙΣ εκτός από τους εξειδικευμένους συνεργάτες καλεί τους πολίτες όλων των περιοχών-σταθμών του προγράμματος να συμβάλουν στην επιτυχία της συγκεκριμένης δράσης, καθώς, όπως αναφέρει, η συμμετοχή, η βοήθεια, η εμπιστοσύνη και η αλληλεγγύη τους στα άτομα και τους πληθυσμούς που χρήζουν διεθνούς προστασίας γνωρίζουμε πως είναι, εντέλει, εκείνες που θα καθορίσουν σε σημαντικό βαθμό τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της όλης προσπάθειας, καταλήγει η ανακοίνωση.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Prosklisi_gia_ekmisthoseis_katoikion_se_prosfuges/#.V1qZmdmLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπουργική απόφαση (ΥΑ) με την οποία καθορίζονται οι βασικές κατευθύνσεις υποστήριξης των δικαιούχων συγχρηματοδοτούμενων έργων δημόσιου χαρακτήρα (π.χ. έργα υποδομών ύδρευσης – αποχέτευσης δήμων, νοσοκομεία, πανεπιστήμια) των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2014–2020 υπέγραψε ο υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Αλέξης Χαρίτσης.
       
      Στόχος της ΥΑ, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, είναι η ενδυνάμωση των δικαιούχων, με την ενίσχυση της διοικητικής, επιχειρησιακής και χρηματοοικονομικής ικανότητάς τους, ώστε να υλοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα έργα ευθύνης τους.
       
      «Δεδομένου του δημόσιου χαρακτήρα των έργων και του πεπερασμένου των διαθέσιμων πόρων, αποτελεί βασική μας προτεραιότητα η βέλτιστη υλοποίηση των έργων σε συνδυασμό με τη μέγιστη δυνατή διάχυση των ωφελειών τους στις τοπικές κοινωνίες», τόνισε ο κ. Χαρίτσης.
       
      Στην ΥΑ προβλέπεται η εφαρμογή στοχευμένων οριζόντιων και εξειδικευμένων μέτρων υποστήριξης των δικαιούχων τα οποία αφορούν σε ευρύ φάσμα ενεργειών σε όλα τα στάδια ενός έργου (π.χ. ωρίμανση πράξεων για την υποβολή τους προς χρηματοδότηση, παροχή ειδικής τεχνογνωσίας για την υλοποίηση εξειδικευμένου τεχνικού αντικειμένου).
       
      Στο πλαίσιο εφαρμογής των μέτρων υποστήριξης, προβλέπεται ο συντονισμός των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομίας και της ΜΟΔ ΑΕ και η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων (π.χ. λειτουργία helpdesk, οδηγοί και πρότυπα διαδικασιών, ημερίδες και σεμινάρια, μαθήματα τηλεκπαίδευσης κ.ά.) ώστε να επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας και να διασφαλίζεται ο στοχευμένος χαρακτήρας των παρεμβάσεων. Σε αυτή την κατεύθυνση, βασικός στόχος των ενεργειών ενδυνάμωσης των δικαιούχων είναι ο εντοπισμός και η αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων που παρουσιάζονται σε έργα ή δικαιούχους, η συνεχής αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των μέτρων παρέμβασης και η διατύπωση προτάσεων αναθεώρησής τους.
       
      Ο Υφυπουργός υπογράμμισε τη σημασία της ΥΑ δηλώνοντας ότι: «Μέσω της ΥΑ ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των φορέων που εκτελούν δημόσια έργα με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ προκειμένου να ανταποκρίνονται έγκαιρα και με επιτυχία στις απαιτήσεις που προκύπτουν από το κανονιστικό πλαίσιο για την υλοποίησης τους. Ειδικότερα, με την ΥΑ ενεργοποιούμε ένα ακόμη εργαλείο, ώστε οι φορείς της αυτοδιοίκησης α’ βαθμού που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην υλοποίηση έργων, όπως οι μικροί, οι ορεινοί και νησιωτικοί δήμοι, να καταφέρουν να ανταποκριθούν έγκαιρα στις απαιτήσεις υποβολής προτάσεων και υλοποίησης έργων του νέου ΕΣΠΑ (π.χ. υποστήριξη στην ωρίμανση των έργων, στην προετοιμασία φακέλου υποβολής προτάσεων και στην υλοποίηση και παρακολούθηση των έργων).
       
      Αυτό επιτυγχάνεται αξιοποιώντας τόσο τα θεσμικά εργαλεία συνεργασίας μεταξύ των δύο επιπέδων της αυτοδιοίκησης όσο και με μία σειρά άλλων μέτρων με συγκεκριμένη στόχευση (π.χ. υποστήριξη από εξειδικευμένες ομάδες της ΜΟΔ ΑΕ, οι οποίες θα μεταβαίνουν στους δήμους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, δυνατότητα πρόσληψης εμπειρογνώμονα για την υποστήριξή των δήμων στην υλοποίηση των έργων κ.ά.). Στο πλαίσιο αυτό, επιδιώκουμε την αξιοποίηση φορέων με εξειδικευμένη τεχνογνωσία ώστε να αποφεύγονται οι επικαλύψεις και να επιτυγχάνονται οι μέγιστες δυνατές συνέργειες. Με όλες τις προβλεπόμενες στην Υπουργική Απόφαση ενέργειες, διασφαλίζεται η ισότιμη συμμετοχή αδύναμων δικαιούχων σε προσκλήσεις του ΕΣΠΑ, με βασικό κριτήριο την στρατηγική σημασία και σκοπιμότητα των έργων».
       
      Ο κ. Χαρίτσης τόνισε τέλος ότι: «Μέσω της ΥΑ καθορίζεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο υποστήριξης των τελικών δικαιούχων. Διαφοροποιούμαστε πλήρως από την λογική της κατ’ αποκοπή τεχνικής βοήθειας που λειτουργούσε έως τώρα «πυροσβεστικά» και δεν συντελούσε στην απόκτηση τεχνογνωσίας και εμπειρίας στην υλοποίηση των έργων από τους τελικούς δικαιούχους. Ξεφεύγουμε από τις πελατειακές λογικές του παρελθόντος. Η ΥΑ εντάσσεται στο συνολικό μας σχεδιασμό για την υλοποίηση κοινωνικά χρήσιμων έργων που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής και τις αναπτυξιακές προοπτικές των τοπικών κοινωνιών».
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/dieukolinseis-gia-ta-koinonika-xrisima-erga-espa/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με ανακοίνωσή του το ΤΣΜΕΔΕ ενημερώνει τους συναδέλφους μηχανικούς για τα ειδοποιητήρια του α' εξαμήνου 2016. Η ανακοίνωση αναφέρει:
       
      Αγαπητοί συνάδελφοι,
       
      Λόγω εσφαλμένων υπολογισμών των εισφορών του Α’ εξαμήνου του 2016, όπως διαπιστώθηκε μετά από δειγματοληπτικό έλεγχο, οι υπηρεσίες προχωρούν στην άμεση διόρθωσή τους, μετά από εντολή της Διοίκησης του ΤΣΜΕΔΕ.
       
      Για το λόγο αυτό, όσοι συνάδελφοι, έχουν εκτυπώσει τα ειδοποιητήρια τους, παρακαλούνται πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε πληρωμή, να ελέγξουν την ορθότητα των ποσών που αναγράφονται και να απευθυνθούν στην αρμόδια υπηρεσία Εισφορών του ΤΣΜΕΔΕ ή στα περιφερειακά γραφεία του.
      Περισσότερα...

      16

    • Engineer

      Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας τέθηκε στην ημερήσια διάταξη χθες από τον υπουργό Πάνο Καμμένο, στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε χθες το απόγευμα στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.
       
      Μάλιστα, το ύψος της αντικειμενικής αξίας των προς αξιοποίηση ακινήτων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ανέρχεται στο διόλου ευκαταφρόνητο ποσό των 34 δισ. ευρώ. Η αξιοποίηση αυτής της περιουσίας, θα πραγματοποιηθεί με την παραχώρησή της στους ενδιαφερόμενους επενδυτές από 50 μέχρι 99 έτη, με ετήσιο τίμημα 5% επί του προαναφερόμενου ποσού, γεγονός που συνεπάγεται ετήσια έσοδα άνω του 1,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς υπολογισμούς.
       
      Ανάμεσα σε αυτά τα ακίνητα, αρκετά είναι κατάλληλα για τουριστικές επενδύσεις, και υπολογίζονται σε συνολικώς 25. Τα ακίνητα αυτά ανήκουν στα ΤΕΘΑ (Ταμείο Εθνικής Αμύνης), ΤΕΣ (Ταμείο Εθνικού Στόλου) και ΤΑΑ (Ταμείο Αεροπορικής Άμυνας). Στον κατάλογο περιλαμβάνονται νησιά, αγροτεμάχια, στρατόπεδα,ακίνητα και αεροδρόμια.
       
      Νησιά
       
       
      Στα νησιά περιλαμβάνονται οι νήσοι Φλέβες και Φλεβοπούλα και η νήσος Πρασονήσι στη Ρόδο
       

       
       
      Αγροτεμάχια
       
      Δύο αγροτεμάχια υπάρχουν στην Πέρδικα και στον Τούρλο Αιγίνης, καθώς επίσης και το στρατόπεδο «Μπετεινάκη» στο Ηράκλειο.
       
      Κληροδοτήματα
       
      Δύο κληροδοτήματα (διαμερίσματα) στην Αθήνα (Ακαδημίας 31) και στη Θεσσαλονίκη (Ζυμαράκη).
       
      Στρατόπεδα
       
      Αρκετά ακίνητα θεωρούνται κατάλληλα για αξιοποίηση μέσω Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ), και αυπολογίζονται σε 11, τα οποία ανήκουν όλα στο ΤΕΘΑ.
       
      Η «Έκταση Εθνικά Κειμήλια» στον Διόνυσο, τα στρατόπεδα «Λιόση» στα Νέα Λιόσια, «Ρόκα» στη Μάνδρα Αττικής, «Δογάνη» στο Κιλκίς, «Φουφά» στην Πτολεμαΐδα, «Γιαννόπουλου» στα Θερμά Σερρών, «Ευθυμιόπουλου» στο Κουτσόχερο κ.α. . Να σημειωθεί ότι σε αρκετά από αυτά ήδη φιλοξενούνται καταυλισμοί προσφύγων (π.χ. Κουτσόχερο κ.α.)
       

       

       
       
      Αεροδρόμια
       
      Σημαντική είναι η προίκα του ΥΕΘΑ και σε αεροδρόμια και αεροπορικές εγκαταστάσεις, συνολικώς 13, που διαχειρίζεται το ΓΕΑ.
       
      Μεταξύ αυτών τα Αεροδρόμια Αγρίνιου (νέο και παλαιό), Αμυγδαλεώνα Καβάλας, Λαμίας, Κομοτηνής, Λευκοχώματος Σπάρτης, Τριόδου Μεσσηνίας, Λέχαιου Κορινθίας, Άργους, στρατόπεδο 3ης Μοίρας «Νίκη» στο Κατσιμίδι Αφιδνών, στρατόπεδο πρώην 2ο ΑΚΕΠ στην Εύβοια.
       
      Πηγή: http://www.economy365.gr/article/2848/se-ayta-ta-akinita-toy-stratoy-mpainei-politirio-lista
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το πρότζεκτ της ερευνητικής ομάδα Bauhaus Luftfahrt είναι άκρως εντυπωσιακό. Απομένει να φανεί στην πράξη αν θα βρει ευήκοα ώτα με στόχο να υλοποιηθεί κάποια στιγμή στο μέλλον ή θα παραμένει απλώς μια πρόταση.
       
      Μια διεθνής ερευνητική ομάδα υποστηριζόμενη από το Πανεπιστήμιο της Γλασκώβης, παρουσίασε πρόσφατα στο Βερολίνο στο πλαίσιο της έκθεσης ILA Βerlin Air Show ένα νέο φιλόδοξο πρότζεκτ, στο επίκεντρο του οποίου βρίσκεται το αεροπλάνο ως μέσο μαζικής μεταφοράς σε αστικό και υπεραστικό επίπεδο.
       
      Η ιδέα τους φέρει τον τίτλο CentAirStation, ενώ το μοντέλο αεροσκάφους που παρουσιάζουν στο κοινό οι σχεδιαστές ακούει στο όνομα City Bird.
       
      To σχέδιο της Bauhaus Luftfahrt περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πρωτοποριακού αστικού αεροδρομίου, με αεροδιάδρομο μήκους 64μ., πλάτους 90 μ. και πολλά επίπεδα.
       
      «Θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 10,5 εκατ. επιβάτες τον χρόνο με στόχο σε ένα μεταγενέστερο επίπεδο ο αριθμός αυτός να ανέλθει στα 15 εκατομ.» σημειώνουν οι ερευνητές.
       
      Στόχος ενός τέτοιου εγχειρήματος είναι να εξυπηρετεί το κοινό σε βάση 16 ωρών ημερησίως, ενώ θα εκτελούνται περίπου 30 δρομολόγια ανά ώρα.
       
      Πίσω από τη σύλληψη της βασικής ιδέας βρίσκεται η ολοένα αυξανόμενη ανάγκη εξυπηρέτησης μεγάλου αριθμού επιβατών σε ήδη επιβαρυμένα από την κίνηση αστικά κέντρα.
       
      Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους όρους ασφάλειας, κυρίως αναφορικά με τους νέους τρόπους γρήγορης απογείωσης και προσγείωσης.
       
      Τα αεροσκάφη City Bird διαθέτουν επίσης ένα νέο σύστημα πλοήγησης ακόμη μεγαλύτερης ακριβείας καθώς και μηχανισμό αυτόματης προσγείωσης.
       

       

       
      Το CentAirStation, που θα λειτουργεί σαν αστικό αεροδρόμιο, βασίζεται στη λογική ενός παραδοσιακού σιδηροδρομικού σταθμού. Αποβάθρες, αεροσκάφη στη σειρά, σύντομη αναμονή στις ουρές επιβίβασης.
       
      «Οι επιβάτες θα χρειάζονται μόλις 15 λεπτά από την είσοδό τους στο αεροδρόμιο μέχρι την επιβίβαση» αναφέρει η γραπτή έκθεση της ομάδας Bauhaus Luftfahtr, ενώ από την προσγείωση μέχρι την έξοδο από τα αεροδρόμιο θα απαιτούνται μόλις 10 λεπτά.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82/a-19311264
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Σημαντικές αλλαγές στην έννομη προστασία των δημοσίων συμβάσεων, προβλέπει το σχέδιο νόμου για τις δημόσιες συμβάσεις, το οποίο πρόκειται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή.
       
      Αυτό σημειώνεται στην κοινή ανακοίνωση των υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γ. Σταθάκη και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρώπινων Δικαιωμάτων Ν. Παρασκευόπουλο, με αφορμή δημοσιεύματα για τη σχεδιαζόμενη μεταρρύθμιση του συστήματος ελέγχου των δημόσιων συμβάσεων.
       
      Οι υπουργοί δήλωσαν τα εξής:
       
      «Τα αρμόδια υπουργεία προωθούν προς τη Βουλή ένα σχέδιο νόμου που μεταρρυθμίζει το σύστημα ελέγχου των δημόσιων συμβάσεων στη χώρα μας. Το σχέδιο έχει συνταχθεί με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας και ανταποκρίνεται όντως σε ανάγκες εξορθολογισμού που έχουν διαπιστωθεί. Συγκεκριμένα, εξυπηρετείται η ανάγκη επιτάχυνσης των σχετικών διαδικασιών, ιδίως με την αποφυγή επικάλυψης αρμοδιοτήτων, καθώς και η προσπάθεια αποφυγής μιας ταύτισης των φορέων ή αρχών που αποφασίζουν με εκείνους τους οποίους ελέγχουν.
       
      Με δεδομένο ότι το σχέδιο προχωρεί σε σημαντικές αλλαγές στην έννομη προστασία των δημοσίων συμβάσεων, υποβλήθηκε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ώστε να εκφραστεί εκ των προτέρων η γνώμη του Ανώτατου αυτού Δικαστηρίου για την εναρμόνιση του Σχεδίου με την έννομη και, ιδίως, συνταγματική μας τάξη. Το Συμβούλιο της Επικρατείας ήδη διατύπωσε τη γνώμη του, εκφράζοντας παρατηρήσεις που αφορούν τη σκοπιμότητα και την εναρμόνιση με το Σύνταγμα ορισμένων επί μέρους ρυθμίσεων.
       
      Δεδομένου ότι οι παρατηρήσεις αυτές δεν αναιρούν τη φιλοσοφία της μεταρρύθμισης, αλλά, αντίθετα, τείνουν να τη διασφαλίσουν, αξιολογήθηκαν από τις ομάδες εργασίας των αρμόδιων υπουργείων και έχουν γίνει σχετικές αναπροσαρμογές. Το σχέδιο νόμου πρόκειται να κατατεθεί σύντομα στη Βουλή, όπου, επίσης, θα υπάρχει δυνατότητα διαλόγου με αρμόδιους φορείς και επιστημονικούς συλλόγους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/To_schedio_nomou_gia_tis_dimosies_sumbaseis/#.V1k6V9mLS70
      Περισσότερα...

      0

    • Alsterwasser

      Tακτοποίηση – εξπρές με κλιμακούμενα πρόστιμα ανάλογα με την παρανομία προωθεί από το προσεχές φθινόπωρο το νέο σχέδιο νόμου που επεξεργάζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος.
       
      Με ποικιλία προστίμων μπορούν οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων να τα τακτοποιήσουν από το προσεχές Φθινόπωρο, οπότε είναι και έτοιμο το νέο σχέδιο νόμου που καταρτίζεται από το υπ. Περιβάλλοντος.
       
      Ωστόσο παραμένει κόκκινη γραμμή των αυθαιρέτων που κτίστηκαν μετά τον Ιούλιο του 2011 και τα οποία δεν θα μπορούν να υπαχθούν στην τακτοποίηση, ενώ ορίζεται η υποχρέωση ελέγχου από μηχανικό και η έκδοση πιστοποιητικού νομιμότητας για κάθε συναλλαγή σχετιζόμενη με ακίνητα από μισθώσεις μέχρι κληρονομιές και άδειες λειτουργίας για επαγγελματικούς χώρους.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, του «Έθνους» η λογική των νέων προστίμων δεν θα είναι οριζόντια αλλά θα λαμβάνει υπόψη το είδος της παρανομίας αλλά και της επιπτώσεις της στο περιβάλλον.
       
      Επιπλέον, θα υπάρχουν και κοινωνικά κριτήρια καθώς θα λαμβάνεται υπόψη το εισόδημα ενώ όσοι είναι άνεργοι ή έχουν εισόδημα στο όρια της φτώχειας θα έχουν μικρότερο πρόστιμο.
       
      Παράλληλα, το πρόστιμο θα είναι μικρότερο και στην περίπτωση που το αυθαίρετο ακίνητο είναι το μοναδικό περιουσιακό στοιχείο που περιλαμβάνεται στο Ε9 του φορολογούμενου.
       
      Για μικρές παρανομίες δεν αποκλείεται να υπάρξει ακόμη και απαλλαγή από το πρόστιμο, όμως στις μεγάλες παρανομίες το πρόστιμο θα ανέβει αρκετά.
       
      Πάντως από τη νέα ρύθμιση αποκλείονται όσα αυθαίρετα χτίστηκαν μετά τις 28 Ιουλίου του 2011.
       
      Αυτά τα ακίνητα θα παραμείνουν στην κατηγορία κατεδαφιστέα, ωστόσο αν και μιλάμε για χιλιάδες ακίνητα, το πλέον πιθανό είναι ότι αντί κατεδάφισης θα υπάρξει μεγάλη αύξηση του προστίμου διατήρησης του ακινήτου από το 5% που είναι σήμερα.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/economy/article/585581/erhodai-ala-kart-prostima-gia-ta-authaireta-/
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Στροφή 180 μοιρών ενάντια στην πετρελαιοκίνηση επιχειρεί η Μαδρίτη. Η δήμαρχος της ισπανικής πρωτεύουσας Manuela Carmena σχεδιάζει να απαγορεύσει την κυκλοφορία των οχημάτων με κινητήρες ντίζελ στο κέντρο της πόλης, από το 2020. Σύμφωνα με δημοσίευμα της El Pais, η υπεύθυνη Περιβάλλοντος του δήμου Inés Sabanés δήλωσε: «Υπάρχουν ήδη σε ισχύ μέτρα που αφορούν στη μείωση των υψηλών επιπέδων μόλυνσης και στον περιορισμό της κίνησης στο κέντρο της πόλης. Ωστόσο, θα έρθουν μέρες όπου τα αυτοκίνητα που παράγουν ρύπους δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν καθόλου, αφού τα περιοριστικά μέτρα θα φτάσουν στο σημείο να ισχύουν για ολόκληρη την πόλη».
       
      Η Μαδρίτη ακολουθεί το παράδειγμα του Παρισιού, το οποίο μαζί με το Λονδίνο ανακοίνωσαν πως θα απαγορεύσουν την κίνηση των αυτοκινήτων ντίζελ. Μάλιστα το Λονδίνο σκοπεύει να χρεώσει 12 ευρώ επιπλέον για όλα τα οχήματα που έχουν ήδη πληρώσει την είσοδο κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης.
       
      Η ισπανική πρωτεύουσα είναι το νούμερο 2 της Ευρώπης στις εκπομπές ρύπων από το 2010, όταν δημιουργήθηκε το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου. Τα αποτελέσματα μάλιστα δείχνουν πως εξαιτίας της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα προβλήματα υγείας των πολιτών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα.
       
      Παράλληλα η Μαδρίτη αντιμετωπίζει τον κίνδυνο για τσουχτερά πρόστιμα από τις Βρυξέλλες, εξαιτίας της αποτυχίας της να βρει λύση στο πρόβλημα. Σε συνέντευξη που έδωσε η Sabanés αναφέρθηκε επίσης στα μέτρα για επέκταση ενοικίασης δημόσιων ποδηλάτων και σε ρυθμίσεις σχετικά με το πάρκινγκ.
       
      Στα σχέδια των δημοτικών αρχών είναι επίσης η πεζοδρόμηση του μεγαλύτερου μέρους της πόλης. Μέχρι το 2017 μόνο τα οχήματα που ανήκουν σε κατοίκους του κέντρου θα μπορούν να κυκλοφορούν στην καρδιά της πρωτεύουσας. Οι κάτοικοι της πόλης είναι εξοικειωμένοι με τα μέτρα για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αφού οι περιορισμοί για τους οδηγούς στο κέντρο της πόλης δεν είναι κάτι καινούργιο. Τα νέα μέτρα θα αρχίσουν να μπαίνουν σε εφαρμογή από την 1η Φεβρουαρίου.
       
      [Πηγή: www.doctv.gr] - http://www.doctv.gr/page.aspx?itemid=spg9354
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, αφού ενημερώθηκε από τον παριστάμενο Πρόεδρο της Διοικούσας Επιτροπής Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του ΕΤΑΑ Κ. Μακέδο για το θέμα των αναδρομικών ασφαλιστικών εισφορών των Μηχανικών, αφού άκουσε και παριστάμενα Μέλη του ΤΕΕ, μετά από τοποθετήσεις των Μελών της και του προεδρείου της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ, έχοντας υπόψη:
      Την ανάρτηση, σε εφαρμογή του ν. 3986/2011, ειδοποιητηρίων ασφαλιστικών εισφορών των Μηχανικών για το Α΄ εξάμηνο του 2016 και με αναδρομικές αυξήσεις, ενέργεια που υποκρύπτει δημευτικό χαρακτήρα.
      Την εξαιρετικά δυσχερή οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα που έχει επηρεάσει καθοριστικά την επαγγελματική δραστηριότητα των μηχανικών που βαίνει μειούμενη.
      Την ψήφιση των νέων ασφαλιστικών και φορολογικών διατάξεων που επιβαρύνουν έτι περαιτέρω την άσκηση του επαγγέλματος των μηχανικών και αλλοιώνουν το χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.
      Την ανάγκη διατήρησης της υψηλής εισπραξιμότητας λόγω των ευνοϊκών διατάξεων υπαγωγής των ασφαλισμένων σε χαμηλότερες κατηγορίες και ακύρωσης των αυξήσεων.

      αποφασίζει
       
      να ζητήσει από τη Διοικούσα Επιτροπή του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του ΕΤΑΑ και από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΤΑΑ να μην εφαρμοστούν για το σύνολο των συναδέλφων οι αυξημένες και αναδρομικές ασφαλιστικές εισφορές του Ν. 3986/2011 για τα έτη 2011-2014, με δεδομένη και την πρόσφατη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και να ανακληθεί η ανάρτηση και η ισχύς των ειδοποιητηρίων ασφαλιστικών εισφορών των Μηχανικών για το Α΄ εξάμηνο του 2016, καθώς και να προβεί σε όλες τις νόμιμες ενέργειες, ώστε να στηρίξει τις παραπάνω αποφάσεις του (πχ πρόσθετη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους κλπ). Επιπλέον να ζητήσει συνάντηση με το αρμόδιο υπουργείο για τα ζητήματα αυτά, προκειμένου να ληφθούν οι απαραίτητες αποφάσεις/νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα επιτρέψουν την υλοποίηση των ανωτέρω.
       
      Επίσης η Διοίκηση του Ταμείου οφείλει να συμβάλει στην επιστροφή/ανταποδοτικότητα/διαφύλαξη των ασφαλιστικών εισφορών που κατέβαλαν οι Μηχανικοί επί σειρά δεκαετιών και να διεκδικήσει την επιστροφή της περιουσίας του ΤΣΜΕΔΕ που είτε δεν αποδόθηκε σε αυτό (πχ κρατική συμμετοχή), είτε υφαρπάχτηκε (πχ με το PSI).
       
      Η Διοικούσα Επιτροπή επισημαίνει ότι, αν και οι Μηχανικοί καταβάλλουν εδώ και χρόνια υπέρ του ΟΑΕΔ, δεν έχουν ανταποδοτικά οφέλη από αυτή την επιβάρυνση. Για το λόγο αυτό η Διοικούσα Επιτροπή του Τομέα Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων του ΕΤΑΑ και το Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΤΑΑ οφείλουν να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ενεργοποίηση του Κλάδου Προνοιακών Παροχών των Μηχανικών, πάγιο αίτημα του ΤΕΕ και των Μηχανικών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο ν. 3518/2006.
       
      Παράλληλα, η Διοικούσα Επιτροπή αποφασίζει να παραστεί στην επόμενη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΤΑΑ και επιπλέον να ζητήσει και τη στήριξη των υπολοίπων Κλάδων του ΕΤΑΑ.
       
      Τέλος θα ζητηθεί η τροποποίηση του νέου ασφαλιστικού νόμου με τεκμηριωμένες θέσεις που θα προκύψουν από την πρόταση της επιτροπής της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ για το Ασφαλιστικό, όπως προβλέπεται και από την Α11/Σ19/2016 Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/eidisis/apofasi-tis-de-tee-gia-tis-anadromikes-asfalistikes-isfores-ton-michanikon/
      Περισσότερα...

      11

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.