Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Πολλές ιταλικές συνεχίζουν να καλύπτονται από πρωτοφανές νέφος. Το Μιλάνο ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων μέχρι την Τετάρτη, ενώ το θέμα έχει λάβει έντονες πολιτικές διαστάσεις.
       
       
      Τα αυτοκίνητα δεν θα κινούνται μέχρι την Τετάρτη στους δρόμους του Μιλάνου, σύμφωνα με απόφαση των δημοτικών αρχών προκειμένου να μειωθεί το νέφος που πνίγει την ιταλική πόλη εδώ και μέρες . Αιτία, η υπερβολικά υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση των τελευταίων δυο μηνών. Η απαγόρευση κυκλοφορίας, βέβαια, ισχύει μόνον από τις δέκα το πρωί μέχρι τις τέσσερεις το απόγευμα.
       
      «Πρόκειται μόνον για λίγες ώρες, οι οποίες δεν είναι αρκετές για να υπάρξουν ουσιαστικές θετικές επιπτώσεις», εκτιμούν στο μεταξύ πολλοί ειδικοί. Θεωρούν μάλιστα ότι το «στοπ» στην κυκλοφορία θα έπρεπε να διαρκέσει τουλάχιστον δύο εβδομάδες.
       
      Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην ιταλική πρωτεύουσα, όπου οι τιμές των ρύπων ξεπέρασαν τα προβλεπόμενα όρια. Τελικά, όμως, ο έκτακτος επίτροπος της αιώνιας πόλης επέλεξε και πάλι να μειώσει την κίνηση μόνον κατά 50%, με την εναλλαγή μονών- ζυγών πινακίδων.
       
      Πολιτική διάσταση… στο νέφος
       
       
      Στο μεταξύ οι καιρικές συνθήκες αναμένεται να βελτιωθούν με λίγες βροχοπτώσεις και πιο χαμηλές θερμοκρασίες από την επόμενη εβδομάδα. Το όλο θέμα, λαμβάνει πάντως και πολιτικές διαστάσεις. Το Κίνημα Πέντε Αστέρων του Μπέπε Γκρίλο τονίζει ότι αυξάνονται διαρκώς οι νεκροί λόγω της μολυσμένης ατμόσφαιρας εν μέσω γενικευμένης αδιαφορίας.
       
      Παράλληλα ο δήμος του Μιλάνου προτίθεται να απαγορεύσει τις κροτίδες για την Πρωτοχρονιά, με το σκεπτικό ότι αποτελούν επιβαρυντικό παράγοντα για ατμοσφαιρική ρύπανση αυτές τις μέρες. Την ίδια ώρα ο ιταλός υπουργός περιβάλλοντος Λούκα Γκαλέτι ετοιμάζει έκτακτη σύσκεψη με όλους τους δημάρχους των περιοχών που αντιμετωπίζουν τις τελευταίες μέρες έντονο πρόβλημα νέφους. Από την πλευρά της, η Λέγκα του Βορρά του Ματτέο Σαλβίνι κατηγορεί την κυβέρνηση ότι δεν στήριξε καν την αγορά οικολογικών λεωφορείων, φιλικών προς το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό αναμένονται σύντομα πειστικές απαντήσεις και από τον πρωθυπουργό της χώρας, Ματέο Ρέντσι.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%80-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%BF-%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CF%89-%CE%BD%CE%AD%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%82/a-18944975
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερα από 400 σπίτια από όλο τον κόσμο παρουσιάστηκαν μέσα από το αρχιτεκτονικό περιοδικό Dezeen το 2015. Ο αρχιτεκτονικός διευθυντής του Amy Frearson ξεχώρισε τα top 10 τα οποία και παρουσιάζουμε με φωτογραφίες παρακάτω:
       
      1. Granoller της Καταλονίας, House 1014 από το ισπανικό αρχιτεκτονικό studio "H Arquitectes"
       

       
      2. Πορτογαλία, E/C House από το αρχιτεκτονικό γραφείο "SAMI Arquitectos"
       

       
      3. Ιαπωνία, Nasu Tepee από τον Ιάπωνα αρχιτέκτονα Hiroshi Nakamura και το studio "Nap"
       

       
      4. Αγγλία, Flint House από την αρχιτεκτονική φίρμα "Skene Catling de la Pena"
       

       
      5. Ιαπωνία, Hiroshima Hut από το αρχιτεκτονικό γραφείο "Suppose Design Office"

       
       
      6. Χιλή, Casa Guna από τους αρχιτέκτονες Mauricio Pezo και Sofia von Ellrichshausen
       

       
       
      7. Αγγλία, House for Essex από το αρχιτεκτονικό στούντιο FAT και ο καλλιτέχνης Grayson Perry
       

       
       
      8. Βιετνάμ, Saigon House από το αρχιτεκτονικό γραφείο office a21studio
       

       
       
      9. Αυστραλία, Tower House από τον αρχιτέκτονα Andrew Maynard
       

       
       
      10. Ελβετία, Casa Dem από το αρχιτεκτονικό γραφείο Wespi de Meuron Romeo Architetti
       

       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17465
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε και επίσημα στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για τη διακοψιμότητα, το μέτρο που θα μετατρέψει τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές σε παρόχους υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου, προκειμένου να αποφεύγονται κίνδυνοι που αφορούν την ευστάθεια του συστήματος. Η πολυαναμενόμενη απόφαση, περιλαμβάνει όλες τις λεπτομέρειες για την εφαρμογή του μέτρου, αλλά και για την αποζημίωση που θα λαμβάνουν οι συμμετέχοντες, μειώνοντας σημαντικά τα ενεργειακά τους κόστη.
       
      Όσον αφορά το «ποιος πληρώνει το μάρμαρο», με την απόφαση καθορίζεται η επιβολή του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού, που θα πληρώνουν, με διαφορετικό συντελεστή, οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρισμού όλων των τεχνολογιών. Ειδικότερα θα πληρώνουν: 0,9% επί του τζίρου τους τα αιολικά, 1,8% όλα τα φωτοβολταϊκά εκτός από τις στέγες, 0,4% τα μικρά υδροηλεκτρικά, 0,3% οι σταθμοί γεωθερμίας και οι σταθμοί βιομάζας – βιοαερίου. Από τις μεγάλες θερμικές μονάδες, θα πληρώνουν 0,2% οι λιγνιτικές, του φυσικού αερίου και οι ΣΗΘΥΑ, 0,1% οι πετρελαϊκές και 0,4% οι υδροηλεκτρικές.
       
      Εάν τα χρήματα που θα μαζεύονται από το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού είναι σε ετήσια βάση περισσότερα από τα απαιτούμενα για τη διακοψιμότητα, θα υπάρχει αναλογική επιστροφή στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής.
       
      Πλέον το μπαλάκι περνά στο διαχειριστή του συστήματος ΑΔΜΗΕ, ο οποίος και θα δημιουργήσει το απαραίτητο μητρώο και θα διενεργεί τις δημοπρασίες. Το συνολικό ποσό που δύναται να διατεθεί μέσω των δημοπρασιών είναι 50 εκατ. ευρώ ενώ η αποπληρωμή θα γίνει μέσω του τέλους εφοδιασμού το οποίο θα πληρώνεται από τους παραγωγούς ΑΠΕ, με διαφορετικά ποσοστά για κάθε τεχνολογία, ενώ εξαιρούνται πλήρως τα φωτοβολταϊκά σε στέγες.
       
      Πιο αναλυτικά, όπως προβλέπει η απόφαση, ο διαχειριστής του συστήματος ΑΔΜΗΕ δύναται να συνάπτει Συμβάσεις Διακοπτόμενου Φορτίου για παροχή Υπηρεσιών Διακόψιμου Φορτίου (ΥΔΦ) για συνολική ισχύ μικρότερη ή ίση με 1GW. Η συνολική διακοπτόμενη ισχύς δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 500MW ανά τύπο σύμβασης (υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι σύμβασης) ενώ η διάρκειά τους θα είναι ένας μήνας.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση για κάθε τύπο ΥΔΦ ο Διαχειριστής διενεργεί δημοπρασία. Ειδικότερα για την πρώτη Δημοπρασία της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου η Συνολική Διακοπτόμενη Ισχύς δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 500 MW ανά Τύπο ΥΔΦ και η διάρκεια των Συμβάσεων Διακοπτόμενου Φορτίου είναι ένας μήνας. Η διάρκεια των επόμενων της πρώτης Δημοπρασίας συμβάσεων καθορίζεται από τον Διαχειριστή του Συστήματος, ενώ οι λεπτομέρειες διενέργειας των Δημοπρασιών καθορίζονται από τον Διαχειριστή του Συστήματος με τον Κανόνα Δημοπρασιών παροχής Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου που συντάσσει και δημοσιοποιεί ο ίδιος.
       
      Πότε θα εφαρμόζεται
       
      Σύμφωνα με την απόφαση ο Διαχειριστής του Συστήματος μπορεί να εκδίδει εντολές περιορισμού ισχύος όταν συντρέχει μία ή περισσότερες από τις παρακάτω περιπτώσεις:
       
      i. Ο λόγος της εκτιμώμενης διαθέσιμης ηλεκτροπαραγωγικής ισχύος στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα και του εκτιμώμενου φορτίου του Συστήματος είναι μικρότερος του συντελεστή 1,1.
       
      ii. Συντρέχουν έκτακτες περιστάσεις, όπως η κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου λόγω διακοπής ή περιορισμού της προμήθειας φυσικού αερίου στη χώρα και/ή η διακοπή ή δραστικός περιορισμός των εισαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας λόγω κήρυξης κατάστασης "ανωτέρας βίας” εκ μέρους όμορων Διαχειριστών Συστημάτων για το σύνολο ή τμήμα των διασυνδέσεων ηλεκτρικής ενέργειας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.
       
      iii. Τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια λειτουργίας και η ευστάθεια του Συστήματος.
      iv. Συντρέχουν λόγοι ευστάθειας του Συστήματος αναγόμενοι σε τοπικά προβλήματα του Συστήματος.
      v. Παρατηρείται απότομη μεταβολή στην παραγωγή ή ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα.
      vi. Εκτιμά ότι η κάλυψη του προβλεπόμενου φορτίου του Συστήματος για κάθε περίοδο κατανομής δεν διασφαλίζεται από τις Κατανεμόμενες Μονάδες, τις Συμβεβλημένες Μονάδες Συμπληρωματικής Ενέργειας Συστήματος και τις δυνατότητες Έκτακτων Εισαγωγών σύμφωνα με την οικονομικότητα λειτουργίας του Συστήματος.
       
      Αμοιβή - πόροι
       
      Η αμοιβή του διακοπτόμενου καταναλωτή ορίζεται με έναν συγκεκριμένο τύπου που λαμβάνει υπόψη την προβλεπόμενη αμοιβή, τους συμμετέχοντες, την ενέργεια που καταναλώθηκε στις ώρες αιχμής κλπ. Σε κάθε περίπτωση το συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για ένα μήνα δεν μπορεί να ξεπεράσει το όριο των 15 € ανά MWh κατανάλωσης για τον αντίστοιχο μήνα.
       
      Για τη σύναψη Συμβάσεων Διακοπτόμενου Φορτίου διενεργείται από τον ΑΔΜΗΕ Δημοπρασία κατά την οποία οι Καταναλωτές καλούνται να υποβάλλουν οικονομικές προσφορές για κάθε Τύπο ΥΔΦ. Οι Δημοπρασίες διενεργούνται από τον Διαχειριστή του Συστήματος σύμφωνα με τον Κανονισμό Δημοπρασιών για την Παροχή Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου που συντάσσεται από τον ίδιο σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του. Με τη συμμετοχή τους στη δημοπρασία οι Καταναλωτές αποδέχονται ως δεσμευτικό το αποτέλεσμα των δημοπρασιών.
       
      Οι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Διακοπτόμενου Φορτίου είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν στις δημοπρασίες ακριβώς το Μέγιστο Προσφερόμενο Φορτίο, όπως αυτό έχει εγγραφεί στο Μητρώο Διακοπτόμενου Φορτίου.
       
      Κατά τη Δημοπρασία οι προσφορές των συμμετεχόντων για κάθε τύπο ΥΔΦ κατατάσσονται με αύξουσα σειρά. Το ανώτατο όριο της προσφερόμενης τιμής για τις Δημοπρασίες ορίζεται σε 50.000€/MW έτος και για τους δύο τύπους ΥΔΦ. Σημειώνεται ότι ο πρώτος τύπος έχει μέγιστη διάρκεια 48 ώρες και η προειδοποίηση γίνεται το αργότερο δύο ώρες πριν και ο δεύτερος τύπος έχει μέγιστη διάρκεια 1 ώρα και η προειδοποίηση γίνεται το αργότερο εντός 5 λεπτών.
       
      Όσο για τη διασφάλιση των πόρων για την καταβολή του οικονομικού αντισταθμίσματος για την παροχή υπηρεσιών διακοπτόμενου φορτίου προβλέπεται ότι θα προέρχονται από το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού, όπως αυτό προβλέπεται στο νόμο 4001/2011.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/i-apofasi-gia-ti-diakopsimotita-ti-tha-parei-i-viomihania-ti-tha-plirosoyn-fotovoltaika-aiolika
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      O υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης βάζει σε τροχιά υλοποίησης το Μετρό Θεσσαλονίκης. Το πολύπαθο έργο που έχει ταλαιπωρήσει επί χρόνια τους πολίτες και την εμπορική δραστηριότητα της συμπρωτεύουσας, βγαίνει από το τέλμα.
       
      Μετά από πολύμηνες και σκληρές διαπραγματεύσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ με την κοινοπραξία, οι οποίες κατέληξαν σε συμφωνία, ο κ. Σπίρτζης ανακοινώνει σήμερα το πλαίσιο για την επανεκκίνηση και την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης.
       
      Μάλιστα, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ ήδη μετέβη στη συμπρωτεύουσα προκειμένου να ενημερώσει το απόγευμα σε ανοιχτή σύσκεψη τις περιφερειακές - δημοτικές αρχές, τους παραγωγικούς φορείς και τα σωματεία των εργαζομένων, για την άμεση επανεκκίνηση των κατασκευαστικών εργασιών στο βασικό έργο, μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου 2016, αλλά και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσής του.
       
      Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά, «Μ' αυτό το έργο, ολοκληρώνεται η προσπάθεια για την επανεκκίνηση μίας σειράς βαλτωμένων, κολλημένων έργων, που κληρονομήσαμε και τα οποία βάλαμε σε τροχιά πραγματικής υλοποίησης. Κατά τη διάρκεια των πολύμηνων διαπραγματεύσεων, αντιμετωπίσαμε ανυπέρβλητες εμπλοκές και προβλήματα. Προχωρήσαμε όμως. Και δίνουμε λύση».
       
      Και πρόσθεσε: «Σήμερα, θα έπρεπε όλοι οι Θεσσαλονικείς να μετακινούνται με το μετρό. Δυστυχώς όμως, οι προηγούμενες κυβερνήσεις, με τις συμβάσεις που υπέγραψαν σε μία σειρά κρίσιμων και μεγάλων έργων, έθεσαν το ελληνικό δημόσιο και τους πολίτες του, σε ομηρία. Τα έργα ανατέθηκαν χωρίς ολοκληρωμένες μελέτες, με ψεύδη χρονοδιαγράμματα, με δυσμενείς όρους για τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές εργασίες.
       
      Τα χρονοδιαγράμματα ήταν πλασματικά και οι προϋποθέσεις έγκαιρης και εντός προϋπολογισμών κατασκευής τους, ασαφείς και χαώδεις. Οι συνέπειες των προαναφερθεισών πολιτικών ήταν οδυνηρές για την κοινωνία. Πολύχρονες καθυστερήσεις, υπερβάσεις και αλλεπάλληλες νέες εργολαβικές διεκδικήσεις, τις οποίες κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε».
       
      «Δεν μπορούσαμε όμως να αυτενεργήσουμε. Είμασταν δεμένοι με λεόντειες συμβάσεις παραχώρησης. Τα περίφημα “έργα Σουφλιά” . Καταφέραμε όμως, μέσα από αυτή τη συμφωνία να φέρουμε τους εργολάβους προ των ευθυνών τους, πετυχαίνοντας την επανεκκίνηση και ολοκλήρωση των έργου, με διασφάλιση των συμφερόντων του δημοσίου. Σε διαφορετική περίπτωση, ο ελληνικός λαός θα πλήρωνε εκατομμύρια σε ρήτρες και θα επαναλαμβανόταν το φιάσκο της υποθαλάσσιας αρτηρίας της Θεσσαλονίκης», κατέληξε, ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ.
       
      Αναλυτικά, το πλαίσιο για την επανεκκίνηση και την ολοκλήρωση του Μετρό Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει τρεις φάσεις:
      Πρώτον: Άμεση επανέναρξη εργασιών στο βασικό έργο μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Ιανουαρίου του 2016, και συνέχισή τους με εντατικό ρυθμό, βάσει του ήδη υπάρχοντος χρονοδιαγράμματος. Το εν λόγω χρονοδιάγραμμα, ενσωματώνεται στο νέο οριστικό χρονοδιάγραμμα του έργου, που προβλέπει ολοκλήρωση της Α’ Φάσης τον Μάρτιο 2017 και παράδοση του συνόλου του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2020.
       
      Δεύτερον: Έναρξη των αρχαιολογικών εργασιών με την υπογραφή σχετικής Συμπληρωματικής Σύμβασης (25 εκ. ευρώ) μέσα στον Ιανουάριο 2016.
       
      Τρίτον: Τίθεται προθεσμία μέχρι τον Απρίλιο 2016, μέσα στην οποία:
      α) Πρόκειται να επιλυθούν όσες διαφορές εκκρεμούν ακόμη ενώπιον των διαιτητικών δικαστηρίων, μεταξύ της κοινοπραξίας και του Δημοσίου.
      β) Θα συμφωνηθούν όλες οι αναγκαίες λεπτομέρειες για την ολοκλήρωση του έργου, μεταξύ των οποίων και το οριστικό χρονοδιάγραμμα εργασιών για τη δεύτερη φάση και την τελική ολοκλήρωση του έργου το πρώτο εξάμηνο του 2020. Κατόπιν τούτου, το αίτημα του αναδόχου για διάλυση της εργολαβίας καθίσταται άνευ αντικειμένου και, κατά συνέπεια, θα ανακληθεί με την πάροδο της προθεσμίας αυτής.
       
      Τέλος, όσον αφορά το σταθμό Βενιζέλου, η κατασκευή του δεν ακυρώνεται αλλά μετατίθεται χρονικά, μέχρι την οριστική διευθέτηση της ανάδειξης και προστασίας των αρχαιοτήτων. μετά από διάλογο και συνεννόηση με το Υπουργείο Πολιτισμού. Μέχρι τότε, η κατασκευή του έργου θα προχωρήσει με όλες τις πρόνοιες για την ομαλή λειτουργία του συνόλου της βασικής γραμμής.
       
      Οι διεκδικήσεις της κοινοπραξίας
      Τα πρωτογενή αιτήματα της Κοινοπραξίας προς τα διαιτητικά δικαστήρια με βάση τα πρακτικά ανέρχονται σε 720 εκ. €. Επειδή όμως, πολλά αιτήματα που απορρίφθηκαν επανυποβλήθηκαν τροποποιημένα, αθροιστικά πρωτογενή αιτήματα και επανυποβληθέντα ανέρχονται συνολικά σε ύψος περίπου 1,1 δισ. €.
       
      Από αυτά (από το 1,1 δις €) έχουν δικαστεί και έχουν εκδοθεί αποφάσεις για περίπου λίγο πάνω από 600 εκ. € και έχουν επιδικαστεί στην Κοινοπραξία περίπου 80 εκ. €. Υπολείπεται η εκδίκαση περίπου 500 εκ. €.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/thessalonikis/item/33013-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%B7-%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Πλημμύρες στη Βρετανία, ασυνήθιστη καλοκαιρία στις ΗΠΑ, καύσωνας και πυρκαγιές στην Αυστραλία. Ο σύνδεσμος μεταξύ αυτών των φαινομένων είναι, κατά πάσα πιθανότητα, το φαινόμενο Ελ Νίνιο που ενισχύει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής.
       
      Το Ελ Νίνιο εμφανίζεται ανά επτά ή οκτώ χρόνια και προκαλείται από τα ασυνήθιστα θερμά θαλάσσια ύδατα του Ειρηνικού Ωκεανού. Φέτος καταγράφεται ένα από τα ισχυρότερα Ελ Νίνιο, με αποτέλεσμα τις υψηλές θερμοκρασίες, τις βροχοπτώσεις και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα που παρατηρούνται. Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι τα ακραία καιρικά φαινόμενα θα γίνουν συνηθέστερα εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής. Μέχρι τώρα, ωστόσο, δίσταζαν να συνδέσουν συγκεκριμένες θεομηνίες με την υπερθέρμανση του πλανήτη. Τώρα, όμως, επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και συνάδελφοί τους από την Ολλανδία επισημαίνουν ότι οι καταρρακτώδεις βροχές που έπληξαν τη Σκωτία και τη Βόρεια Ιρλανδία οφείλονται μερικώς τουλάχιστον στην κλιματική αλλαγή που προκαλείται από την ανθρώπινη δραστηριότητα.
       
      Σήμερα, τις συνέπειες του Ελ Νίνιο βιώνουν η Αφρική, η Λατινική Αμερική, η Ινδονησία και η Παπούα – Νέα Γουινέα. Στη Λατινική Αμερική η μεγάλη ξηρασία των τελευταίων μηνών δημιούργησε την ανάγκη επισιτιστικής βοήθειας για 3,5 εκατομμύρια κατοίκους της Γουατεμάλας, της Ονδούρας και του Ελ Σαλβαντόρ. Την ίδια στιγμή στην Αφρική οι καλλιέργειες σιτηρών σε Κένυα, Μαλάουι και Νότια Αφρική έχουν καταστραφεί. Οι υψηλές θερμοκρασίες του Ειρηνικού ευθύνονται και για τους τυφώνες. Μάλιστα, η αμερικανική μετεωρολογική υπηρεσία υπολογίζει ότι μέσα στο 2015 σημειώθηκαν 18 τυφώνες ή ισχυρές καταιγίδες. Πρόκειται για τον μεγαλύτερο αριθμό από το 1971 έως σήμερα.
       
      Ελβετία: Ο θερμότερος Δεκέμβριος των τελευταίων 150 ετών
       
      H Ελβετία βιώνει τον θερμότερο Δεκέμβριο των τελευταίων 150 ετών, διάστημα που η χώρα έχει ξεκινήσει να καταγράφει και επίσημα τα ρεκόρ της θερμοκρασίας.
       
      Το 2015 αποχαιρετά την Ελβετία με πεντακάθαρο ουρανό και χωρίς χιόνι, ενώ ο υδράργυρος έχει φθάσει τους 3,4 βαθμούς Κελσίου πάνω από τον μέσο όρο για το μήνα Δεκέμβριο.
       
      Τα παραπάνω επισήμανε ένας κλιματολόγος του Ομοσπονδιακού Γραφείου Μετεωρολογίας και Κλιματολογίας (MeteoSwiss).
       
      «Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία επί τούτου» δήλωσε ο Στέφαν Μπάντερ.
       
      «Πρόκειται για τον θερμότερο Δεκέμβριο βάσει των αρχείων που τηρούμε από το 1864. Ξεκάθαρα. Και είναι ιδιαίτερα αισθητό στα μεγαλύτερα υψόμετρα».
       
      Η Ρωσία υπερθερμαίνεται 2,5 φορές ταχύτερα από τον υπόλοιπο πλανήτη
       
      Η Ρωσία υπερθερμαίνεται 2,5 φορές ταχύτερα από τον παγκόσμιο μέσο όρο, όπως αποκάλυψε το υπουργείο περιβάλλοντος της χώρας την προηγούμενη εβδομάδα.
       
      Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ιδιαίτερα στο στρώμα πάγου της Σιβηρίας και στη διατάραξη της έναρξης του χειμώνα.
       
      Η περιβαλλοντική έκθεση του υπουργείου αναφέρει ότι η μέση θερμοκρασία στη Ρωσία αυξήθηκε κατά 0,42 βαθμούς Κελσίου κάθε δεκαετία από το 1976, 2,5 φορές πιο γρήγορα από τους 0,17 βαθμούς αύξησης που σημείωσε ο υπόλοιπος πλανήτης.
      Το υπουργείο κατέγραψε 569 φαινόμενα που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή το 2014, τον υψηλότερο αριθμό από τότε που ξεκίνησαν να τα παρακολουθούν.
       
      Ενδεικτικά, οι πλημμύρες που έπληξαν τη χώρα το 2014 και η λειψυδρία ανατολικά της λίμνης Βαϊκάλης οδήγησαν σε μια «καταστροφική αύξηση των πυρκαγιών».
       
      «Οι πάγοι της Σιβηρίας υποχωρούν, σεισμοί συμβαίνουν εκεί που προηγουμένως δεν λάμβαναν χώρα ποτέ, υπάρχουν κατολισθήσεις, ξαφνικές πλημμύρες, εκρήξεις συμπυκνωμένου αερίου και ούτω καθεξής», δήλωσε ο Βλαντιμίρ Πούτσκοφ, υπουργός εκτάκτων περιστατικών.
       
      Τα ρεκόρ θερμοκρασίας για αυτή την εποχή στη Μόσχα και τις γύρω περιοχές έσπασαν κάθε μέρα την προηγούμενη εβδομάδα, φτάνοντας τους 8,5 βαθμούς Κελσίου.
       
      Πηγή: http://www.ellinikigeorgia.gr/el-ninio-klimatiki-allagi-kairos/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Οι Υπουργοί Οικονομικών, Οικονομίας Ανάπτυξης & Τουρισμού, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, συνυπέγραψαν νέα τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης σύστασης του ταμείου "Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον".
       
      Σύμφωνα με την τροποποίηση, Προστίθεται η ακόλουθη παράγραφος 3 μετά την παρ. 2 του άρθρου 9:
       
      «Πόροι του Ταμείου, για τους οποίους μετά από σχετικές αναφορές προόδου του ∆ικαιούχου, εκτιμάται ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα επένδυσης, δύναται να επιστρέφονται στο Πρόγραμμα ∆ημοσίων Επενδύσεων εν όλω ή εν μέρει και ανά επιχειρησιακό πρόγραμμα που συνεισέφερε, με εισήγηση της ασκούσας καθήκοντα ∆ιαχειριστικής Αρχής ΕΥ∆ ΕΠΑνΕΚ και απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΕΣΠΑ»
       
      Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ' αριθμ. πρωτ. 31654/ΕΥΘΥ1415/20.7.2010 (ΦΕΚ1262/Β/6.8.2010) Κοινή Υπουργική Απόφαση, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/30935/
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Λύση στο χρόνιο πρόβλημα έλλειψης πόρων που αντιμετωπίζει το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης", στα δυτικά προάστια, εξασφάλισε το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.
       
      Ο υπουργός Παναγιώτης Κουρουμπλής ανακοίνωσε στους 9 δημάρχους που απαρτίζουν τον Αναπτυξιακό Σύνδεσμο Δυτικής Αθήνας (ΑΣΔΑ) τη διάθεση €700.000 για την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων του χώρου πρασίνου και αναψυχής. Δεσμεύτηκε δε για την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη χρηματοδότηση του Πάρκου από το Πράσινο Ταμείο, «ώστε να μην ζητιανεύει ο κάθε δήμαρχος για ένα ζήτημα που αποτελεί ευθύνη της Πολιτείας», όπως τόνισε ο υπουργός μετά τη συνάντηση.
       
      Εξετάστηκε, επίσης, το έτερο μεγάλο πρόβλημα, αυτό του πλαισίου λειτουργίας του Πάρκου. Ο σχετικός φορέας που έχει συστήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος έχει αποδειχτεί ότι δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί στον ρόλο του.
       
      Λεπτομέρειες για το εν λόγω θέμα, καθώς και άλλα ζητήματα που απασχολούν τους δήμους της περιοχής (αντιπλημμυρικά έργα, αναχρηματοδότηση δανείων κ.λπ.) θα συζητηθούν μετά τις γιορτές σε νέα συνάντηση των δύο πλευρών και με τη συμμετοχή του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη και του αναπληρωτή υπουργού αρμόδιου για θέματα Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται το ενδεχόμενο τη διαχείριση του Πάρκου να αναλάβει φορέας που θα συσταθεί υπό το υπουργείο Εσωτερικών ή ο ΑΣΔΑ, τον οποίο απαρτίζουν οι δήμοι Περιστερίου, Ιλίου, Πετρούπολης, Φυλής, Αγίων Αναργύρων-Καματερού, Χαϊδαρίου, Αγίας Βαρβάρας και Αιγάλεω.
       
      Το Πάρκο «Τρίτση» βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του αστικού ιστού της Αθήνας, εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Ιλίου, ενώ γειτνιάζει με τον δήμο Αγίων Αναργύρων-Καματερού. Αποτελεί το μεγαλύτερο οργανωμένο πνεύμονα πρασίνου στον αστικό ιστό της Αθήνας, συνολικής έκτασης περίπου 1.200 στρεμμάτων (ενδεικτικά αναφέρεται ότι το Hyde park στο Λονδίνο έχει έκταση 1.420 στρέμματα ενώ ο Εθνικός Κήπος, στο κέντρο της Αθήνας, μόνο 158 στρέμματα).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Brethike_lusi_gia_to_parko_Tritsi/#.VoIthvmLS70
      Περισσότερα...

      1

    • Clemenza

      Ακόμα μία ευκαιρία -αλλά με αυξημένα πρόστιμα- θα έχουν, όπως όλα δείχνουν, οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, ώστε να τα δηλώσουν ακόμα και μετά τις 8 Φεβρουαρίου 2016, οπότε και λήγει η ετήσια παράταση που είχε δοθεί για την τακτοποίησή τους.
       
      Ηδη στο υπουργείο Περιβάλλοντος μελετούν σχέδιο, το οποίο προβλέπει ότι οι ιδιοκτήτες θα μπορούν με κλιμακούμενα αυξανόμενα πρόστιμα να «νομιμοποιήσουν» αυθαίρετα έως και την κατάθεση της επόμενης νομοθετικής ρύθμισης, η οποία εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη εντός του πρώτου εξαμήνου της νέας χρονιάς.
       
      Συγκεκριμένα, όπως σημειώνουν στο «Εθνος» πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος, υπάρχουν σκέψεις να μη διακοπεί η δυνατότητα τακτοποίησης αυθαιρέτων μετά την 8η Φεβρουαρίου που λήγει η προθεσμία και να συνεχιστεί αλλά με κλιμακούμενη επιβάρυνση για όσους αμέλησαν ή αδιαφόρησαν και με την εφαρμογή κοινωνικών κριτηρίων για όσους αδυνατούσαν λόγω της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης.
       
      Ουσιαστικά όσοι δεν σπεύσουν να δηλώσουν το αυθαίρετό τους στο διάστημα που απομένει, θα μπορούν να το κάνουν και στη συνέχεια, αλλά όσο περνάει το διάστημα, το ύψος του προστίμου θα αυξάνεται. Πιο ευχάριστα είναι τα νέα για τους ιδιοκτήτες, οι οποίοι θα μπορούν να αποδείξουν ότι αν και ήθελαν δεν κατάφεραν να υπαχθούν στην τρέχουσα ρύθμιση λόγω οικονομικής αδυναμίας: «Θα υπάρξει μια λύση είτε με τη μορφή μειώσεων ή εκπτώσεων στο πρόστιμο ή αποπληρωμής σε δόσεις, η οποία όμως θα ισχύσει όχι για εκείνους που αδιαφόρησαν αλλά για όσους πραγματικά δεν είχαν.
       
      Το τι ακριβώς θα ισχύσει είναι υπό μελέτη αυτή την περίοδο, αλλά σίγουρα θα ληφθούν υπόψη το ετήσιο εισόδημα, ο αριθμός των παιδιών σε μια οικογένεια, η ύπαρξη άλλων περιουσιακών στοιχείων του ενδιαφερομένου κ.λπ.», επισημαίνουν οι ίδιες πηγές.
      Μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, στη ρύθμιση έχουν ενταχθεί 941.470 αυθαίρετα κτίσματα, ενώ περισσότερα από τα μισά υπολογίζεται ότι έχουν ήδη τακτοποιηθεί.
       
      Μέχρι στιγμής τα έσοδα είναι 1,505 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ έχουν ήδη προϋπολογιστεί και άλλα 1,8 δισεκατομμύρια προς είσπραξη. Ταυτόχρονα στο υπουργείο Περιβάλλοντος ήδη σχεδιάζουν την επόμενη νομοθετική ρύθμιση για τα αυθαίρετα, βάσει της οποίας δυνατότητα τακτοποίησης θα έχει μόνο συγκεκριμένος αριθμός αυθαιρέτων ανά περιοχή.
       
      Αυτό που μελετάται είναι η ρύθμιση να εξαρτάται πλέον από τη «φέρουσα ικανότητα μιας περιοχής», να γίνεται με αυστηρά χωροταξικά και περιβαλλοντικά κριτήρια και ο αριθμός των αυθαιρέτων, για τα οποία θα προκύπτει δυνατότητα τακτοποίησης να είναι άμεσα συνδεδεμένος με τις υποδομές και τα δίκτυα που υφίστανται σε κάθε δήμο ή περιοχή ακόμα και μέσα στον ίδιο δήμο.
       
      Σήμερα υπολογίζεται ότι υπάρχουν περίπου 1 εκατομμύριο αυθαίρετα κτίσματα εκτός ρύθμισης, τα οποία δεν θεωρείται βέβαιο ότι θα μπορέσουν να υπαχθούν στον νέο νόμο, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να πρέπει να σκεφτούν να σπεύσουν για τακτοποίηση έως τις 8 Φεβρουαρίου.
       
      Οπως φαίνεται, πάντως, όσοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη εντάξει τα αυθαίρετά τους στις ρυθμίσεις των υφιστάμενων νόμων, δεν πρόκειται να θιγούν από τις υπό κατάρτιση νέες διατάξεις.
       
      ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64308407
      Περισσότερα...

      32

    • Engineer

      Συντονιστικό ρόλο για την ανάπτυξη των υδατοδρομίων στην Ελλάδα έχει αναλάβει, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), όπως αναφέρει δημοσίευμα από Το Βήμα καθώς πλέον εμπλέκεται στα λιμενικά πράγματα της χώρας και αναμένεται να καταθέσει προς τα συναρμόδια υπουργεία διορθωτικές προτάσεις, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας και την επιτάχυνση της αδειοδότησης των εγκαταστάσεων υδατοδρομίων.
       
      Οπως αναφέρουν στελέχη του Ταμείου, η ολοκλήρωση της ανάπτυξης ενός δικτύου υδατοδρομίων στην επικράτεια αποτελεί σημαντική πρωτοβουλία και υπόσχεται πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και τον τουρισμό.
       
      Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, στόχος είναι να δημιουργηθεί μια κρίσιμη μάζα υδατοδρομίων σε προσδιορισμένη γεωγραφική ενότητα, προκειμένου να υπάρξουν οι πρώτες πτήσεις με υδροπλάνα. Οπως αναφέρουν, το Ιόνιο φαίνεται να είναι αρκετά πιο ώριμο σε σχέση με τις υπόλοιπες περιοχές της χώρας, ενώ μάλλον ακολουθεί η Κρήτη σε βαθμό ωριμότητας.
       
      Συμπληρωματικότητα
      Οπως σημειώνουν, το υδροπλάνο υπόσχεται συμπληρωματικότητα στις συγκοινωνίες της χώρας και μπορεί υπό προϋποθέσεις να οδηγήσει σε αναδιάταξη του χάρτη μεταφορών. Οι ίδιες πηγές, οι οποίες αναγνωρίζουν τις δυσκολίες που υπάρχουν στην αγορά, σημειώνουν ότι «ευχής έργον θα ήταν να βλέπαμε το πρώτο υδροπλάνο να εκτελεί μη τακτικές πτήσεις το καλοκαίρι του 2016».
       
      Ειδικότερα, από την άνοιξη του 2015 το ΤΑΙΠΕΔ δραστηριοποιείται αποφασιστικά στη διαδικασία ανάπτυξης υδατοδρομίων, λειτουργώντας άτυπα ως συντονιστικός δίαυλος του σημαντικού αυτού αναπτυξιακού εγχειρήματος.
      Μέσω τέτοιων δράσεων, όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές, το Ταμείο αναδεικνύει τη μέριμνα της κυβέρνησης να εκμεταλλευθεί τους φυσικούς πόρους της χώρας σε ένα πλαίσιο εποικοδομητικό για όλους τους εμπλεκομένους (τοπική κοινωνία, βελτίωση προσβασιμότητας, τουρισμός κ.τ.λ.)
       
      Το ΤΑΙΠΕΔ, καθότι είναι πια ιδιοκτήτης των 12 μεγάλων λιμανιών της χώρας και έχει αποκτήσει τη δυνατότητα θεσμικής παρέμβασης στα κατά τόπους λιμενικά ταμεία, αποτελεί εξ ορισμού τον φορέα που εμπλέκεται στη συντριπτική πλειονότητα του αριθμού των εγκαταστάσεων που διεκδικούν αδειοδότηση, σύμφωνα με πηγές του Ταμείου. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Στέργιος Πιτσιόρλας έχει αναθέσει στο μέλος του ΔΣ κ. Αγγελο Βλάχο την παρακολούθηση της προσπάθειας, με αρμοδιότητα τον συντονισμό των υπηρεσιών, την άμβλυνση των γραφειοκρατικών εμποδίων και την επίσπευση των αδειοδοτήσεων.
       
      Το Ταμείο υπογραμμίζει τον θετικό χαρακτήρα του εγχειρήματος της ανάπτυξης των υδατοδρομίων, καθώς το εκλαμβάνει ως σημαντική παράμετρο στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας. Ηδη ο κ. Βλάχος και υπηρεσιακά στελέχη του Ταμείου έχουν πραγματοποιήσει επιτόπιες επισκέψεις σε οργανισμούς λιμένος και επί μέρους λιμενικά ταμεία, προκειμένου να υπάρξει επίσπευση των διαδικασιών.Αυτές οι πρωτοβουλίες προχωρούν σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που αποτελεί θεσμικά την επισπεύδουσα αρχή και θα προχωρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, σε βελτιώσεις του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια.
       
      Διορθωτικές προτάσεις
      Σύμφωνα με στελέχη του Ταμείου, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να καταθέσει διορθωτικές προτάσεις στο υπουργείο Περιβάλλοντος και στις συναρμόδιες υπηρεσίες, όπως η ΥΠΑ, για τη βελτίωση και την απλούστευση του νομοθετικού πλαισίου, προκειμένου να αρθούν εμπόδια και προσκόμματα που επί σειρά ετών αναστέλλουν την οργανική ανάπτυξη του τομέα των υδροπλάνων.
       
      Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, απαιτούνται βελτιωτικές κινήσεις στον βασικό νόμο για τα υδατοδρόμια, που θα έχουν ως στόχο την ταχύτερη ανάπτυξη και υλοποίηση των υδατοδρομίων, ώστε οι πρώτες πτήσεις να λάβουν χώρα το συντομότερο δυνατόν. Οπως αναφέρουν, η συνολική προσπάθεια θα λειτουργήσει ευεργετικά για την άρση της απομόνωσης των απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών, τη σύσφιγξη των σχέσεων των τοπικών κοινωνιών με τον εθνικό κορμό και την εμπορική και κοινωνική ανάπτυξη περιοχών (στη νησιωτική χώρα αλλά και στην ενδοχώρα) που σήμερα βρίσκονται στο περιθώριο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/limania/item/32982-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%80%CE%B5%CE%B4-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CE%B2%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CF%85%CE%B4%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CF%89%CE%BD
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ελλάδα «φιγουράρει» μέσα στις αγορές που σημείωσαν δραματική πτώση στις τιμές των ακινήτων τους το 2015, την ώρα που παγκοσμίως παρατηρείται μεγάλη άνοδος στις τιμές.
       
      Σύμφωνα με έκθεση της Global Property Guide οι τιμές των ακινήτων σημείωσαν ραγδαία άνοδο το 2015 τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρώπη και την Ασία, όμως, υπάρχουν και ορισμένες αγορές που «ξεχώρισαν» με τις κακές τους επιδόσεις. Η έρευνα βασίζεται στις αποδόσεις των τιμών βάσει του πληθωρισμού σε ετήσια βάση έως και το γ’ τρίμηνο.
       
      Στην πρώτη θέση βρίσκεται το πολυτελές και πολλά υποσχόμενο Ντουμπάι. Οι τιμές κατοικιών υποχώρησαν κατά 14,10% σε ετήσια βάση μετά την άνοδο 23,73% του 2014, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2015 η πτώση έφθασε το 3,79%. Στη δεύτερη θέση η Ρωσία με πτώση 13,38% σε ετήσια βάση, από 5,68% το 2014, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2015 η πτώση έφθασε το 3,26% και στην τρίτη θέση η Αίγυπτος με πτώση 12,48% σε ετήσια βάση, από 19,08% το 2014, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2015 η πτώση έφθασε το 0,35%.
       
      Την πρώτη «πεντάδα» κλείνουν το Σάο Πάολο στη Βραζιλία (6,54% σε ετήσια βάση, από 3,29% το 2014 και 1,11% έως το γ’ τρίμηνο του 2015) και το Κίεβο στην Ουκρανία (5,50% σε ετήσια βάση από 36,12% το 2014 και 0,61% έως το γ’ τρίμηνο του 2015).
       
      Στην έκτη θέση βρίσκεται η Ελλάδα με πτώση στις τιμές των ακινήτων σε ετήσια βάση που φθάνει το 4,35% έναντι πτώσης 7,02% το 2014, ενώ έως το γ’ τρίμηνο του 2015 η πτώση έφθασε το 1,10%. Ακολουθεί η FYROM με πτώση 4,02% σε ετήσια βάση, η Σιγκαπούρη με 3,62% και η Ταϊβάν με 2,95%.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Oi_9_cheiroteres_agores_akiniton_ston_kosmo_to_2015/#.VoD5KPmLS70
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Περισσότεροι από 120.000 άνθρωποι έχουν απομακρυνθεί από τα σπίτια στους λόγω καταστροφικών πλημμυρών στη Λατινική Αμερική, που είναι συνέπεια του φαινομένου «Ελ Νίνιο» του χειρότερου των τελευταίων 15 ετών
       
       
      Σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης είναι η Παραγουάη, που έχει πληγεί χειρότερα, καθώς 100.000 άνθρωποι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους. Η κυβέρνηση της χώρας έχει κηρύξει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης την Ασουνσιόν και επτά επαρχίες της χώρας. Συμβούλευσε επίσης την απομάκρυνση άλλων 7.000 οικογενειών από τις όχθες του ποταμού Παραγουάη, σε περιοχή που εκτείνεται περίπου 120 χιλιόμετρα νοτίως της Ασουνσιόν.
       
      Στη βόρεια Αργεντινή ο αντίστοιχος αριθμός είναι 20.000. Επίσης, στη νότια Βραζιλία (Ρίο Γκράντε ντε Σουλ) περίπου 1.800 οικογένειες σε περίπου 40 πόλεις αναγκάστηκαν να φύγουν από τις εστίες τους. Περίπου 20.000 άνθρωποι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους στην Αργεντινή.
       

       
       
      «Τις πλημμύρες προκαλεί το μετεωρολογικό φαινόμενο Ελ Νίνιο» επιβεβαίωσε ο Φερνάντο Τραβέρσα, επικεφαλής της Υπηρεσίας Επειγόντων Περιστατικών της Ουρουγουάης. «Γνωρίζαμε ότι τα χειρότερα θα έρχονταν προς το τέλος της άνοιξης με τις αρχές του καλοκαιριού, αλλά δεν μπορούσαμε να ξέρουμε το μέγεθος» πρόσθεσε.
       
      Αντίστοιχη ήταν η κατάσταση και στην Ουρουγουάη για χιλιάδες κατοίκους, ωστόσο οι περισσότεροι έχουν επιστρέψει στα σπίτια τους.
       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/86816/Katastrofes-sti-Latiniki-Ameriki-logo-El-Ninio
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με περισσότερα από 8 δισ. ευρώ πρόκειται να χρηματοδοτηθεί η αγορά το 2016, δηλώνει ο υφυπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης σε συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής.
       
      Όπως διευκρινίζει, οι πόροι που θα διατεθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το επόμενο έτος ανέρχονται σε 6,75 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 6 δισ. αφορούν το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του ΠΔΕ και τα υπόλοιπα το εθνικό. «Τα κονδύλια αυτά θα πολλαπλασιαστούν από τη μόχλευση που θα προκληθεί από τη διάθεσή τους στην αγορά» τονίζει. Σε ό,τι αφορά στα υπόλοιπα ιδιωτικά κεφάλαια, η χρηματοδότηση από διεθνείς οργανισμούς (EIB, EBRD, IBRD κ.α.), υπό προϋποθέσεις μπορεί να φτάσει ως τα 2 δισ. ευρώ, προσθέτει ο υφυπουργός αρμόδιος για το ΕΣΠΑ.
       
      Ο κ. Χαρίτσης εξηγεί ότι με το νέο ΕΣΠΑ προκρίνονται μικρά και μεσαία έργα υποδομής και δίνεται έμφαση στην ενίσχυση των ελεύθερων επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων. Προτεραιότητα θα δοθεί σε τομείς που χαρακτηρίζονται από «εξωστρέφεια, καινοτομία και υψηλή προστιθέμενη αξία» πάνω σε οκτώ βασικούς άξονες που έχουν εντοπιστεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την αλλαγή του παραγωγικού υποδείγματος: Αγροδιατροφή, Βιοεπιστήμες - Υγεία - Φάρμακα, Τεχνολογίες πληροφορικής και Επικοινωνιών, Ενέργεια, Περιβάλλον και βιώσιμη ανάπτυξη, Μεταφορές, Υλικά - κατασκευές και Τουρισμός - Πολιτισμός - Δημιουργικές Βιομηχανίες.
       
      Σημειώνει ότι έχουν εξευρεθεί τα κονδύλια που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση των έργων που έχουν απομείνει στο προηγούμενο ΕΣΠΑ (2007-2013), ο σχεδιασμός του οποίου τονίζει ότι ήταν «σαθρός και επιπόλαιος», σημειώνοντας ότι υπήρχαν έργα τα οποία εντάσσονταν μόλις μερικές ημέρες πριν ή και λίγα 24ωρα μετά την ημερομηνία των εκλογών της 25ης Ιανουαρίου.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/154286/haritsis-toylahiston-8-dis-tha-pesoyn-stin-agora-2016-poioi-einai-oi-kladoi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από τις συνομιλίες που είχε με τον Ινδό πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι στην Μόσχα, δήλωσε σήμερα πως σχεδιάζεται από τη Ρωσία η κατασκευή τουλάχιστον 6 μονάδων παραγωγής πυρηνικής ενέργειας στην Ινδία μέσα στα επόμενα 20 χρόνια.
       
      Ο Ρώσος πρόεδρος υπογράμμισε πως η Μόσχα και το Νέο Δελχί συνεργάζονται με επιτυχία στην κατασκευή πυραύλων τύπου Brahmos και σχεδιάζουν να προχωρήσουν στην παραγωγή ενός νέου τύπου πολεμικών αεροσκαφών και επιβατικού αεροσκάφους.
       
      Σύμφωνα με το κοινό ανακοινωθέν που δόθηκε στη δημοσιότητα σε συνέχεια των συνομιλιών, οι δύο χώρες επαναδιαβεβαίωσαν την κοινή τους αφοσίωση σε περαιτέρω συνεργασία στην εξερεύνηση του διαστήματος, στην κατασκευή πυραύλων και στην κατασκευή μηχανών.
       
      Πηγή: http://www.altsantiri.gr/kosmos/sinergasia-rosias-indias-stin-kataskevi-monadon-pirinikis-energias/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ενα σχολείο που έρχεται από το μέλλον και αναπτύσσει... μια διαδραστική σχέση και διάλογο με το δάσος του Σέιχ Σου θα ανεγείρει ο Δήμος Νεάπολης - Συκεών στη θέση του σημερινού 1ου Δημοτικού Σχολείου στον Αγιο Παύλο Θεσσαλονίκης.
       
       
      Με όλους τους κοινόχρηστους χώρους υπόσκαφους και τις 12 αίθουσες διδασκαλίας ως φυτεμένα δώματα, το σχολείο στις παρυφές του περιαστικού δάσους θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να... περπατούν πάνω από τους χώρους του.
       
      Απόλυτα βιοκλιματικό και με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους διάρθρωσης των αιθουσών, το σχολείο, που σχεδίασαν οι αρχιτέκτονες Δώρα Μπαλντά και Λουίζα Πολυζωγοπούλου, απέσπασε το 1ο βραβείο στον Πανελλήνιο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Ιδεών που προκήρυξε ο Δήμος Νεάπολης - Συκεών για την αντικατάσταση του σημερινού, παλιού εκπαιδευτηρίου.
       
      Η ιδέα βασίστηκε σε ένα μοντέρνο κτίριο, σε μια δομημένη επιφάνεια 3.790 τ.μ., που θα «συνομιλεί» με το φυσικό περιβάλλον και θα αξιοποιεί την απαράμιλλη θέα με την πόλη και το θαλάσσιο μέτωπο.
       
       
      «Είχαμε κατά νου δύο πράγματα, αφενός το παιδί, θέλαμε δηλαδή να προτείνουμε ένα κτίριο που να ταιριάζει στο ύφος του μικρού χρήστη και αφετέρου τη μοναδική αυτή σχέση που έχει με το δάσος, με το οποίο βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία», είπε στο «Εθνος» η αρχιτέκτων Δ. Μπαλντά.
       
      Κάτω από το έδαφος βρίσκονται το γυμναστήριο, τα γραφεία των δασκάλων, το εστιατόριο, η αίθουσα θεάτρου, 4 εργαστήρια -πληροφορικής, χημείας, φυσικής, ηλεκτρονική βιβλιοθήκη-, γυμναστήριο αγωνιστικών προδιαγραφών, αίθουσα μουσικών και άλλων εκδηλώσεων.
       
      Τα «φυτεμένα δώματα» φιλοξενούν τις 12 αίθουσες διδασκαλίας με την υπέροχη θέα προς το δάσος και προς τη θάλασσα.
       
      Οι μικροί μαθητές έχουν πολύ μεγάλο υπαίθριο χώρο για να αθλούνται ή να παίζουν στα διαλείμματα, ενώ όταν ανεγερθεί το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Παύλου, θα είναι ένα «κόσμημα» για την περιοχή και για όλη την πόλη.
       
      «Δεν θέλουμε να εξαφανίσουμε το σχολείο, αλλά να γίνει ένα καινούργιο, μεγάλο, υπερσύγχρονο, ευρωπαϊκού επιπέδου σχολικό συγκρότημα, βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, όχι μόνο με αίθουσες διδασκαλίας, αλλά και με άλλες αίθουσες και χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, εργαστηρίων φυσικής - χημείας - πληροφορικής και άλλων δραστηριοτήτων. Ενα σχολικό συγκρότημα που, σεβόμενο το περιβάλλον και το δάσος, θα καλύπτει τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις επόμενες δεκαετίες, αλλά ταυτόχρονα, μετά τη λήξη των μαθημάτων, θα αποτελεί ζωντανό εκπαιδευτικό, πολιτιστικό, αθλητικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό κέντρο, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες», δήλωσε ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε για την απονομή των βραβείων και την έκθεση με σχέδια και μακέτες από όλες τις προτάσεις.
       
      Είκοσι επτά προτάσεις
       
      Στον πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό συμμετείχαν 27 μελετητικά σχήματα, καθένα από τα οποία είχε μια ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη ιδέα για το νέο διδακτήριο.
      Αναφερόμενη στις προτάσεις που κατατέθηκαν, η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, αρχιτέκτων-μηχανικός της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, Φεδώρα Κανελλή, είπε ότι «υπήρξαν πολλές ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις για την αρχιτεκτονική επίλυση του σχολικού συγκροτήματος, δεδομένης της ιδιαιτερότητας και των αντικειμενικών δυσκολιών με το έντονα επικλινές οικόπεδο και τη γειτνίαση με το δάσος».
       
      Εντυπωσιασμένος από την πρόταση των δύο αρχιτεκτόνων από την Αθήνα ήταν και ο γνωστός αρχιτέκτονας Πρόδρομος Νικηφορίδης, που ήταν μέλος της επιτροπής ως «κριτής εκ προσωπικοτήτων». Ο κ. Νικηφορίδης σχολίασε ότι το αποτέλεσμα ήταν «ένας ιδανικός σχεδιασμός προσαρμογής στο περιβάλλον, ένα ουσιαστικά υπόσκαφο κτίριο» και ευχήθηκε να κατασκευαστεί σύντομα.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64306813
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Με τις θερμότερες συναδελφικές ευχές για καλές γιορτές σε όλους και ένα ευτυχισμένο και δημιουργικό νέο έτος για όλους.
       
      Υγεία, αγάπη και ευτυχία σε εσάς και στις οικογένειές σας!
      Περισσότερα...

      47

    • Engineer

      Με αλλαγές στα δρομολόγια θα κινηθούν και φέτος τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τις ημέρες των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
       
      Αναλυτικά, τα μέσα μεταφοράς θα κινηθούν ως εξής:
       
      Λεωφορεία και Τρόλεϊ
       
      Την Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2015, το Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015 και την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016: Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Κυριακής.
       
      Την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015, Παραμονή Πρωτοχρονιάς, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα αποσύρονται στα αμαξοστάσια σταδιακά από τις 22:00, έτσι ώστε τα δρομολόγια να ολοκληρωθούν περί στις 23:00.
       
      Την Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Σαββάτου.
       
      Ιδιαίτερες ρυθμίσεις που θα ισχύσουν τις μέρες των γιορτών:
       
      θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στις επιμέρους ανάγκες των γραμμών (πρώτα δρομολόγια 05:00, ειδικά δρομολόγια κ.τ.λ. ) οι γραμμές που εξυπηρετούν, τους σταθμούς ΚΤΕΛ και το λιμάνι του Πειραιά θα ενισχυθούν ανάλογα με την αντίστοιχη επιβατική ζήτηση.
       
      Οι γραμμές του αεροδρομίου θα λειτουργήσουν με το προγραμματισμένο πρόγραμμα των 7 ημερών.
       
      Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ
       
      Από τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015, έως και την Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016, τα δρομολόγια της ΣΤΑΣΥ (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) θα εκτελούνται με μειωμένη συχνότητα, ανάλογη με αυτή των Σαββατοκύριακων περίπου.
       
      Την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015, τα δρομολόγια των Μέσων Σταθερής Τροχιάς θα ολοκληρωθούν μεταξύ 22:00 – 23:00.
       
      Πηγή: http://www.altsantiri.gr/ellada/pos-tha-kinithoun-leoforia-metro-isap-ke-tram-tis-meres-ton-giorton/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ενα παράδοξο φαινόμενο εντοπίζεται στη γερμανική αγορά ενέργειας την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι παροχείς υπηρεσιών κοινής ωφελείας μπορεί να καταλήξουν για μία ακόμη φορά να πληρώσουν τους καταναλωτές προκειμένου να αξιοποιηθεί πλεονάζουσα ενέργεια, καθώς έχει αυξηθεί αισθητά η παραγωγή αιολικής ενέργειας ενώ οι ανάγκες θέρμανσης έχουν μειωθεί λόγω του θερμότερου χειμώνα στην ιστορία. Εναλλακτική για τους παροχείς υπηρεσιών κοινής ωφέλειας είναι να κλείσουν τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργούν με άνθρακα και φυσικό αέριο, σχολιάζει η συμβουλευτική εταιρεία Markedsktaft Deutschland GmbH.
       
      Οι υψηλές θερμοκρασίες και η αύξηση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνουν αισθητά τις πιθανότητες να περάσουν σε αρνητικό πρόσημο οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στη λιανική αγορά. Εχει ξανασυμβεί στη Γερμανία. Στις 24 Δεκεμβρίου του 2012, οι τιμές διολίσθησαν στα μείον (-) 56,87 ευρώ η μεγαβατώρα. Σε αρνητικό έδαφος κινήθηκαν, επίσης, τα Χριστούγεννα του 2013, κάτι που σημαίνει πως οι παραγωγοί πληρώνουν τους καταναλωτές για να τους απαλλάξουν από την πλεονάζουσα ενέργεια που επιβαρύνει το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Φέτος, η παραγωγή αιολικής ενέργειας προβλέπεται πως θα φθάσει στο ζενίθ, δηλαδή σε επίπεδα υπερδιπλάσια του μέσου όρου των τελευταίων 30 ημερών. Εκτιμάται, ειδικότερα, πως θα κυμανθεί ανάμεσα στα 10 και πάνω από τα 20 γιγαβάτ κατά τη διάρκεια των εορτών, όταν οι θερμοκρασίες είναι της τάξεως των 8 βαθμών Κελσίου. Στις 25 Δεκεμβρίου, η παραγωγή αιολικής ενέργειας προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 22,9 γιγαβάτ συγκριτικά με τον μέσον όρο των τελευταίων 30 ημερών, που ανέρχεται στα 14,7 γιγαβάτ, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg. Ενα γιγαβάτ επαρκεί για να παρέχει ενέργεια σε δύο εκατομμύρια νοικοκυριά.
       
      Οι καθοδικές πιέσεις στις τιμές ενέργειας αναμένεται να ενταθούν στη Γερμανία μέχρι τα τέλη του έτους λόγω στόχου για την κάλυψη του ενός τρίτου των ενεργειακών αναγκών της χώρας από ανανεώσιμες πηγές αντί του 20% που ίσχυε για το 2014, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ενέργειας. Η Γερμανία εισέρχεται πλέον σε μια φάση όπου θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα βάλει λουκέτο σε παλαιές μονάδες ηλεκτροδότησης ή εάν θα τις διατηρήσει σε λειτουργία για λόγους ενεργειακής ασφάλειας, σχολιάζει η ελβετική τράπεζα Societe Generale S.A. H διαφορά της ζήτησης και προσφοράς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εκτιμάται στις 22 γιγαβατώρες, οι οποίες κινούνται κάτω από τον μέσον όρο της τελευταίας 30ετίας για το τελευταίο δεκαπενθήμερο του έτους. Ακόμη και όταν ο αριθμός των γιγαβατωρών κυμαινόταν πάνω από τον μέσον όρο, οι τιμές και πάλι βρίσκονταν σε αρνητικό έδαφος σε ορισμένες περιστάσεις.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/843428/article/oikonomia/die8nhs-oikonomia/8a-plhrwnontai-gia-na-exoyn-reyma
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο δήμος Θεσσαλονίκης προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου για την εγκατάσταση και λειτουργία τελεφερίκ στην πόλη, με στόχο τη σύνδεση του θαλασσίου μετώπου με το περιαστικό δάσος καθώς και της Άνω Πόλης με το ιστορικό κέντρο.
       
      Ομάδα εμπειρογνωμόνων σε συνεργασία με την αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου κατέληξαν σε δύο προτάσεις για τη χάραξη του έργου, οι οποίες θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση για την οριστικοποίηση του. Σημειώνεται ότι ήδη αρκετοί φορείς της πόλης μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, η Διεύθυνση Δασών, η Κτηματική Υπηρεσία και η ΔΕΘ, έχουν δώσει την καταρχήν σύμφωνη γνώμη τους, κατά την αρχική διαβούλευση σχετικά με τη εγκατάσταση και λειτουργία του τελεφερίκ.
       
      Η δημοτική αρχή αναμένεται να ζητήσει τη συνεργασία με τη ΔΕΘ- Helexpo και για το λόγο αυτό θα πραγματοποιήσει αυτές τις ημέρες συνάντηση με τη διοίκηση του εκθεσιακού φορέα.
       
      Μεταφορά 800 ατόμων την ώρα με το τελεφερίκ
       
      Στα 12 εκατ. ευρώ προσδιορίστηκε το κόστος κατασκευής του τελεφερίκ από την ομάδα εμπειρογνωμόνων, μετά την αξιολόγηση όλων των παραμέτρων του έργου. Ο προτεινόμενος αναβατήρας θα είναι συνεχούς ροής και η μεταφορά των ατόμων θα γίνεται με 18 αποσυμπλεκόμενες καμπίνες χωρητικότητας 10 καθισμένων ατόμων. Εκτιμάται ότι θα μεταφέρονται με το τελεφερίκ 800 άτομα την ώρα, ενώ ο χρόνος διαδρομής υπολογίζεται στα 5-6 λεπτά.
       
      Οι δύο προτάσεις για τη χάραξη του τελεφερίκ
       
      Η διαφορά μεταξύ των δύο προτάσεων που τίθενται σε διαβούλευση είναι ουσιαστικά η θέση του σταθμού αφετηρίας και η θέση των πυλώνων.
       
      Συγκεκριμένα, για την πρώτη πρόταση προσδιορίστηκε ο ακριβής άξονας ανάπτυξης του έργου με αφετηρία το λεγόμενο «πάρκο ΧΑΝΘ» και τέρμα τον υπαίθριο χώρο στάθμευσης έξω από την είσοδο του Θεάτρου Δάσους, με 6 συνολικά πυλώνες, εκ των οποίων οι δύο (1ος & 6ος) βρίσκονται στα δύο άκρα. Οι τέσσερις ενδιάμεσοι προτείνονται σε θέσεις που εξασφαλίζουν την ασφάλεια του έργου, σε σχέση με τα υφιστάμενα κτίρια πάνω από τα οποία θα διέρχεται το τελεφερίκ και τις υφιστάμενες υψομετρικές διαφορές του εδάφους και είναι οι εξής:
      2ος Πεζοδρόμιο έξω από την κεντρική είσοδο της Δ.Ε.Θ. (ιδιοκτησία Δ.Ε.Θ.)
      3ος Πλησίον της πύλης εμπορευμάτων της Δ.Ε.Θ. (ιδιοκτησία Δ.Ε.Θ.)
      4ος Ανοιχτός χώρος στο Τελλόγλειο Ίδρυμα (ιδιοκτησία ΑΠΘ)
      5ος Δασική έκταση πριν την οδό για το Θέατρο Δάσους (δασική έκταση εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Νεάπολης - Συκεών)
       
      Η διεύθυνση Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών εξέφρασε τους προβληματισμούς της ως προς το μέγεθος της αφετηρίας του έργου (πλάτος 17μ. Χ μήκος 28μ.) σε σχέση με την προτεινόμενη θέση της εντός κοινοχρήστου χώρου, και αφετέρου η οπτική διακοπή και διαγώνια σχέση του άξονα του τελεφερίκ με τον υφιστάμενο «άξονα των μουσείων» (άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου – Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείου με το Θέατρο Κήπου - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - το Αστεροσκοπείο και Μετεωροσκοπείο - Τελλόγλειο Ίδρυμα).
       
      Έτσι σε συνεργασία με τους εμπειρογνώμονες διαμορφώθηκε η Β΄ πρόταση, σύμφωνα με οποία, η αφετηρία μεταφέρεται στο πεζοδρόμιο έξω από την κεντρική είσοδο της ΔΕΘ ενώ το τέρμα παραμένει στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης έξω από την είσοδο του Θεάτρου Δάσους.
       
      Η πρόταση αυτή ως προς τα τεχνικά της χαρακτηριστικά δεν διαφοροποιείται από την πρώτη παρά μόνο ως προς τη χρονική διάρκεια της διαδρομής και ως προς το ύψος (ελάχιστη διαφορά) και θέση κάποιων πυλώνων που στο σύνολό τους παραμένουν έξι.
       
      Συγκεκριμένα οι δύο πρώτοι βρίσκονται στα δύο άκρα, ενώ οι δύο από τους τέσσερις ενδιάμεσους (2ος & 3ος) προτείνονται σε διαφορετικές θέσεις ως εξής:
       
      - 2ος Εντός του χώρου της Δ.Ε.Θ. μεταξύ των περιπτέρων 13 & 10 (ιδιοκτησία Δ.Ε.Θ.)
      - 3ος Μπροστά στη Βιβλιοθήκη ΑΠΘ (ιδιοκτησία ΑΠΘ)
      - 4ος Ανοιχτός χώρος στο Τελλόγλειο Ίδρυμα (ιδιοκτησία ΑΠΘ)
      - 5ος Δασική έκταση πριν την οδό για το Θέατρο Δάσους (δασική έκταση εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Νεάπολης - Συκεών)
       
      Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση της Διεύθυνσης Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών στην περίπτωση της Β’ πρότασης, «θετικό στοιχείο θεωρείται η θέση αφετηρίας η οποία εξασφαλίζει την άμεση προσβασιμότητα (διασύνδεση με λεωφορεία κλπ) και επομένως καθιστά το έργο πιο χρηστικό και αποτελεσματικό. Ταυτόχρονα, η ανεξαρτητοποίηση από τον άξονα Μουσείων καθιστά τη χάραξη αυτή αισθητικά καλύτερη. Επιπλέον το τελεφερίκ θα μπορούσε να μελετηθεί / προωθηθεί ως έργο κοινής πρωτοβουλίας με τη ΔΕΘ».
       
      Οι δύο εναλλακτικές προτάσεις, τέθηκαν υπόψη της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία πρόκρινε τη Β΄ πρόταση, ώστε στη συνέχεια να δημοσιοποιηθεί η πρόταση του δήμου και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης του έργου (περιβαλλοντική αδειοδότηση), προκειμένου να αναζητηθεί χρηματοδότηση για την κατασκευή του. Το θέμα συζητήθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής την περασμένη Παρασκευή και αναμένεται να περάσει και από επόμενο δημοτικό συμβούλιο από τη νέα χρονιά.
       
      Πηγή: http://voria.gr/article/dio-protasis-gia-to-teleferik---sinergasia-me-deth-theli-o-dimos
      Περισσότερα...

      6

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.