Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Πέντε ημέρες προθεσμία έχουν όσοι πολίτες επιθυμοούν προκειμένου να υποβάλουν τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 ώστε να πληρώσουν μικρότερο ΕΝΦΙΑ. Σημειώνεται ότι ως καταληκτική ημερομηνία έχει οριστεί η 19η Δεκεμβρίου.
       
      Ωστόσο, πολλοί θεωρούν δεδομένο ότι το υπουργείο Οικονομικών θα δώσει νέα παράταση στην καταληκτική προθεσμία υποβολής των εν λόγω δηλώσεων καθώς είναι πολλά τα προβλήματα και οι απορίες των πολιτών.
       
      Υπενθυμίζεται ότι είναι δυνατή η ηλεκτρονική υποβολή:
       
      Α) Αρχικών και Τροποποιητικών Δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2010 έως και 2013 για φυσικά πρόσωπα.
       
      Β) Αρχικών και Τροποποιητικών Δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) ετών 2011 έως και 2013 για νομικά πρόσωπα.
       
      Γ) Αρχικών Δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (Ε9) έτους 2014 για φυσικά και νομικά πρόσωπα, στα οποία δεν έχει εκδοθεί πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου.
       
      Δ) Τροποποιητικών Δηλώσεων ΕΝ.Φ.Ι.Α. έτους 2014 για φυσικά και νομικά πρόσωπα, εφόσον έχει εκδοθεί πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου.
       
      Μόλις ολοκληρωθεί η υποβολή των τροποποιητικών δηλώσεων Ε9 που αφορά τα έτη 2011, 2012, 2013, η ΓΓΔΕ θα κάνει 2η εκκαθάριση ΕΝΦΙΑ.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=14083
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι Υπουργικές Αποφάσεις με τις οποίες ενεργοποιείται το μέτρο της αντιστάθμισης μέρους του κόστους που υφίστανται μεγάλες βιομηχανικές μονάδες από την αύξηση των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας λόγω της επιβάρυνσης από τα δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.
       
      Η εφαρμογή του μέτρου εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε μείωση του ενεργειακού κόστους για τις βιομηχανίες κατά 15-20 εκατ. ευρώ ετησίως για την περίοδο 2013- 2020 (δηλαδή συνολικά περί τα 150 εκατ. ευρώ).
       
      Με τις αποφάσεις ορίζεται ότι ο Λειτουργός της Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΛΑΓΗΕ) μέσω του οποίου θα χορηγείται η αντιστάθμιση, θα διαθέτει έως και το 20% των εσόδων από τις δημοπρασίες δικαιωμάτων εκπομπής CO2 για τη χρηματοδότηση του μέτρου.
       
      Ορίζονται επίσης οι κλάδοι της βιομηχανίας που είναι επιλέξιμοι. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να εγγραφούν σε σχετικό μητρώο που θα τηρείται στον ΛΑΓΗΕ.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231370769
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από την 1η Ιανουαρίου 2015 καταργείται η υποχρεωτική συνδρομή των μελών σε όλα τα επιμελητήρια της χώρας, όπως ορίζεται σε νομοσχέδιο του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας που κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
       
      Κάθε επιχείρηση μέλος μπορεί να καταβάλλει ετήσια συνδρομή στο οικείο επιμελητήριο και να απολαμβάνει των ανταποδοτικών υπηρεσιών που του προσφέρονται, πέραν αυτών που παρέχονται από τις υπηρεσίες Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ).
       
      Στο ίδιο νομοσχέδιο ορίζεται ότι στο πλαίσιο του συστήματος διασύνδεσης των μητρώων το ΓΕΜΗ θα επικοινωνεί ηλεκτρονικά με τα λοιπά εθνικά μητρώα των κρατών μελών, θα λαμβάνει πληροφορίες για κεφαλαιουχικές εταιρείες με έδρα σε κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα χορηγεί πληροφορίες για εταιρείες με έδρα στην Ελλάδα και θα απαντά σε ερωτήματα που τίθενται από μεμονωμένους χρήστες στο ευρωπαϊκό ενιαίο σημείο ηλεκτρονικής πρόσβασης στο σύστημα διασύνδεσης των μητρώων.
       
      Πηγή: http://www.thestival.gr/society/economy/item/219241-katargithike-i-ypoxreotiki-eggrafi-sta-epimelitiria
      Περισσότερα...

      72

    • Engineer

      Οι περίπου 290.000 δικαιούχοι θα είναι κάτοικοι οκτώ περιφερειών της χώρας οι οποίοι πληρούν τα εισοδηματικά και άλλα κριτήρια για την καταβολή του κοινωνικού μερίσματος.
       
      Όσοι πληρούν αυτά τα κριτήρια, ακολουθώντας τις διαδικασίες που περιγράφει σχετική υπουργική απόφαση, θα παίρνουν στα χέρια τους ένα κουπόνι αξίας 230 ευρώ με το οποίο θα μπορούν να αγοράσουν tablet ή laptop. Με δεδομένη την ποικιλία τιμών που υπάρχει στην αγορά, η συσκευή θα φτάνει να διατίθεται ακόμη και δωρεάν στους δικαιούχους.
       
      Ολόκληρη η απόφαση
       
      Ταυτόχρονα, ο κάθε δικαιούχος θα εξασφαλίζει έκπτωση 12 ευρώ τον μήνα μέχρι και τον Οκτώβριο του 2015 για την απόκτηση ή διατήρηση ευρυζωνικής σύνδεσης internet.
       
      Τέλος, το πακέτο περιλαμβάνει και 60 ευρώ για εκπαίδευση πάνω στις νέες τεχνολογίες.
       
      Όλη τη διαδικασία για τη διάθεση των 100 εκατομμυρίων ευρώ προκειμένου να ενισχυθεί η διάδοση της πληροφορικής και του internet στην Ελλάδα περιγράφει υπουργική απόφαση η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και τίθεται άμεσα σε ισχύ.
       
      Πρακτικά, οι δικαιούχοι θα διαπιστώνουν αν δικαιούνται τη συσκευή και την έκπτωση στη συνδρομή μέσω του συστήματος Taxis καθώς η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων μέσω της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης είναι αυτή που γνωρίζει ποιοι είναι οι δικαιούχοι του κοινωνικού μερίσματος.
       
      Για κάθε δικαιούχο θα εκδίδεται ένα voucher το οποίο ο καταναλωτής θα δίνει στις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και στα καταστήματα τεχνολογίας που θα λάβουν μέρος στη δράση. Όπως αναφέρεται στην απόφαση, κάθε εταιρεία τηλεπικοινωνιών θα φτιάξει μέχρι και 15 πακέτα προσφορών για τους καταναλωτές με στόχο να αποσπάσει την προτίμηση όσο των δυνατόν περισσότερων.
       
      Οι δικαιούχοι ανά περιφέρεια κατανέμονται ως εξής:
       
      Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με τον εκτιμώμενο αριθμό των ωφελούμενων να ανέρχεται στα 47.506 άτομα
      Θεσσαλία με 52.477 δικαιούχους
      Ήπειρος με 22.588 δικαιούχους
      Δυτική Ελλάδα με 57702 δικαιούχους
      Ιόνια νησιά με 13220 δικαιούχους
      Πελοπόννησος με 40.464 δικαιούχους
      Βόρειο Αιγαίο με 14.753 δικαιούχους και
      Κρήτη με 40.527 δικαιούχους
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/business/article/271191/epidotisi-230-euro-gia-agora-tablet-kai-fthino-internet-se-290000-dikaiouhous/#ixzz3LrXMstNW
      Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Ως επιχειρηματίας, με συντελεστή 26% και υποχρέωση προκαταβολής φόρου 55% θα φορολογείται όποιος προχωρά εντός διετίας στην πώληση τριών τουλάχιστον ακινήτων του.
       
      Αυτό προβλέπει εγκύκλιος της γενικής γραμματέως Δημόσιων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου βάσει της οποίας φορολογείται η υπεράξια από την πώληση ακίνητου.
       
      Στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ότι σε περίπτωση πώλησης οικοπέδου ή αγροτεμαχίου το οποίο εντάχθηκε στα όρια οικισμού σε χρονικό διάστημα μετά την ημερομηνία απόκτησης του από την πώληση, ως χρόνος κτίσης δεν θεωρείται η ημερομηνία στην οποία πραγματικά αποκτήθηκε, αλλά ο χρόνος ένταξης του στα όρια του οικισμού.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/finance/article/271104/gg-esodon-foros-26-me-tin-polisi-pano-apo-duo-akiniton-mesa-se-duo-hronia/#ixzz3LnNEO4aR
      Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Η Βραυρώνα είναι σημαντικός αρχαιολογικός χώρος της Αττικής, γνωστή για τον ναό της Αρτέμιδος που έχει δώσει το όνομά του στον σύγχρονο δήμο της ανατολικής Αττικής, αλλά και στον παραθαλάσσιο γειτονικό οικισμό της Λούτσας (σημερινό όνομα Αρτέμιδα).
       
      Ήταν χτισμένη σε έναν κολπίσκο στις ακτές του Νότιου Ευβοϊκού κόλπου, κοντά στον σημερινό οικισμό της Λούτσας. Πρωτοκατοικήθηκε από την νεολιθική εποχή. Την εποχή του Θησέα (εποχή του χαλκού) η Βραυρώνα ήταν ένας από τους 20 δήμους που ενώθηκαν και αποτέλεσαν το μετέπειτα Αθηναϊκό κράτος. Σταδιακά η Βραυρώνα εξελίχθηκε σε τόπος λατρείας της Αρτέμιδας και χτίστηκε ναός αφιερωμένος σε αυτή.
       
      Θλίψη προκάλεσαν οι εικόνες που δείχνουν το ναό της Αρτέμιδος στη Βραυρώνα και τον περιβάλλων αρχαιολογικό χώρο, βουτηγμένους στα λασπόνερα.
       
      Μετά από τις συνεχείς βροχοπτώσεις τα νερά σχημάτισαν λίμνη που κάλυψε σχεδόν τα πάντα.
       

       

       

       
      Ο ναός της Αρτέμιδος χτίστηκε τον 6ο αιώνα π.Χ και τα επόμενα χρόνια υπήρξε σημαντική επέκταση του λατρευτικού χώρου. Το 1945 ο αρχαιολόγος Ιωάννης Παπαδημητρίου έκανε ανασκαφές στην περιοχή. Οι ανασκαφές συνεχίστηκαν και κατά την δεκαετία του 1950 και 1960 και αποκάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος του αρχαιολογικού χώρου με σημαντικότερο αξιοθέατο το ναό.
       

       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/90039 και http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%92%CF%81%CE%B1%CF%85%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B1
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Επιστολή σε 13 συναδέλφους του Υπουργούς, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) της Δυτικής Αττικής, απέστειλε ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης.
       
      Με την επιστολή του, ο Υπουργός ΠΕΚΑ ζητάει από τα συναρμόδια υπουργεία τον ορισμό εκπροσώπων για τη δημιουργία ομάδας εργασίας, η οποία θα αναλάβει την αναλυτική εξέταση των παραμέτρων για τη δυνατότητα εμπλοκής του καθενός φορέα στο Πρόγραμμα Δράσης του ΣΟΑΠ της Δυτικής Αττικής.
       
      Το Πρόγραμμα Δράσης του ΣΟΑΠ Δυτικής Αττικής αφορά στους δήμους Αγίας Βαρβάρας, ’γιων Ανάργυρων - Καματερού, Αιγάλεω, Ιλίου, Περιστερίου, Πετρούπολης, Χαϊδαρίου και Φυλής και περιλαμβάνει Πρόγραμμα Δράσης, το οποίο προσεγγίζει ολοκληρωμένα την αστική ανάπτυξη καλύπτοντας, πέραν των πολεοδομικών παρεμβάσεων, δράσεις οικονομικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
      Στόχος είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων του αστικού περιβάλλοντος της Δυτικής Αττικής και η εξάλειψη των κοινωνικών ανισοτήτων.
       
       
      Σημειώνεται ότι ως ειδικοί στόχοι του ΣΟΑΠ ορίζονται οι εξής:
       
      1. Ανάκτηση και ενίσχυση της
       
      Κοινωνικής Συνοχής
      2. Στήριξη της Οικονομικής Βάσης
      3. Αναβάθμιση φυσικού Περιβάλλοντος
      4. Ανάκτηση και αναβάθμιση Πολεοδομικού Χώρου
      5. Αναβάθμιση αγοράς Ακινήτων
      6. Αποκατάσταση αισθήματος Ασφάλειας
       
      Οι άξονες του ΣΟΑΠ ανά ειδικό στόχο είναι οι εξής:
       
      1 Κοινωνική συνοχή:
       
      -προώθηση της κοινωνικής συνοχής μέσω βελτίωσης των υποδομών και των προσφερόμενων υπηρεσιών του κοινωνικού κράτους
      - έμφαση στον ρόλο της πολιτιστικής δημιουργίας και σε πολιτικές ενίσχυσής της
       
      2 Οικονομική βάση
       
      - ενίσχυση των παραγωγικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων της περιοχής με παράλληλη αξιοποίηση των αναπτυξιακών, συγκριτικών και ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της
      - μέτρα και δράσεις για το μετασχηματισμό προς πιο δυναμική κατεύθυνση των δραστηριοτήτων της οικονομικής βάσης της περιοχή
       
      3 Περιβάλλον
       
      - δημιουργία χώρων πρασίνου και βελτίωση και αναβάθμιση του υπάρχοντος πρασίνου της πόλης και του εξωαστικού χώρου
      - ενίσχυση των περιβαλλοντικών υποδομών
       
      4 Πολεοδομικό χώρος
       
      - απόκτηση ελεύθερων κοινόχρηστων χώρων, καθώς και συντήρηση, αναβάθμιση και επέκταση των υπαρχόντων
      - αισθητική αναβάθμιση και ανάδειξη σημαντικών τοποσήμων
      - ανάδειξη συγκεκριμένης χωρικής ταυτότητας σε επιμέρους περιοχές
      - ομαλή και ποιοτική διαχείριση της καθημερινότητας
      - έμφαση στην βιώσιμη κινητικότητα
      - αναθεώρηση του πολεοδομικού σχεδιασμού
      - ανάπτυξης της ψηφιακής παρουσίας των δήμων
       
      5 Ακίνητα
       
      - αναθέρμανση της αγοράς των ακινήτων
      - υποδειγματικές και πιλοτικές δράσεις για τα ακίνητα
       
      6 Ασφάλεια
       
      - αντιμετώπιση των φαινομένων παραβατικότητας
      - ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας στο δημόσιο χώρο
       
      7 Τεχνική υποστήριξη της εφαρμογής του ΣΟΑΠ
       
      Για την πρωτοβουλία αυτή, ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης δήλωσε:
      «Αξιοποιούμε μεθοδικά τα ΣΟΑΠ ως εργαλεία για την προώθηση ολοκληρωμένων στρατηγικών αστικού σχεδιασμού και σχεδιάζουμε τις παρεμβάσεις πάντοτε σε διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες ώστε να προταχθούν οι πραγματικές τους ανάγκες. Η προκαταρκτική έκθεση ανάλυσης και στρατηγικής, θα αποτελέσει οδηγό για τις ολιστικού χαρακτήρα παρεμβάσεις στη Δυτική Αττική, οι οποίες θέλουμε να οδηγήσουν στην επίλυση των διαχρονικών δομικών προβλημάτων της. Στόχος μας είναι η βιώσιμη ανάπτυξη της Αττικής, με γνώμονα την κοινωνική και χωρική συνοχή, χωρίς αποκλεισμούς και ανισότητες στις δυτικές περιοχές της.
       
      Αυτή είναι και η πολιτική μας απόφαση: η υλοποίηση μιας στρατηγικής Ολοκληρωμένης Χωρικής Ανάπτυξης, με το ΣΟΑΠ να σφραγίζει την εικόνα της Νέας Δυτικής Αττικής. Της Δυτικής Αττικής του μέλλοντος και της Ελλάδας που ελπίζει και προχωρά μπροστά».
       
      Το προτεινόμενο Σχέδιο Νόμου, που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα :http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=3437&language=el-GR
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=14053
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ανακοίνωση εξέδωσε το Σωματείο Εργαζομένων στην Αττικό Μετρό και καταγγέλει την προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου. Χαρακτηρίζει τη θέση ως προκλητική για την εποχή και ζητά να βρεθούν πιο ορθολογικοί τρόποι στελέχωσης. Αναλυτικά η ανακοίνωση λέει τα παρακάτω:
       
      "Την ώρα που η κυβέρνηση ετοιμάζει νέες αιματηρές περικοπές για τους εργαζομένους, η διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ προχωρά στην προκλητική για τη σημερινή εποχή προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσληψη Τεχνικού Συμβούλου με συνολικό κόστος 18.000.000 ευρώ συν ΦΠΑ για τα έργα του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. Το μέγεθος της προκηρυσσόμενης σύμβασης υπερβαίνει κατά πολύ σε κόστος και πλήθος εργαζομένων οποιασδήποτε αντίστοιχη σύμβαση στο παρελθόν και το ετήσιο κόστος της ξεπερνά το 1/3 του συνολικού ετήσιου κόστους μισθοδοσίας της εταιρείας στην οποία εργάζονται σήμερα 400 άνθρωποι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
       
      Η ανησυχία είναι έκδηλη στο προσωπικό της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ καθώς με τη διαδικασία αυτή στελεχώνεται εν κρυπτώ μια δεύτερη εταιρεία μέσα στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και επί της ουσίας παραχωρείται ένα μεγάλο μέρος της επίβλεψης των έργων σε ιδιώτες και μάλιστα με το προκλητικό κόστος των 12.250 ευρώ το μήνα ανά εργαζόμενο. Την ίδια στιγμή έμπειροι μηχανικοί της Α.Μ. στο Μετρό Θεσσαλονίκης, αμείβονται με 1.000 ευρώ το μήνα και αναζητούν το επαγγελματικό τους μέλλον στο μετρό του Ντουμπάι, του Κατάρ κ.λπ., με πολλαπλάσιο μισθό.
       
      Η επιλογή αυτής της μεθόδου στελέχωσης οδηγεί καταφανώς τους εργαζόμενους της Αττικό Μετρό σε έντονο προβληματισμό και αμφισβήτηση για την αναγκαιότητα πρόσληψης τεχνικού συμβούλου, ο ρόλος του οποίου θα ξεπεράσει τον συμβουλευτικό χαρακτήρα και θα έχει άμεση εμπλοκή και ενεργό συμμετοχή στα καθημερινά ζητήματα επίβλεψης του έργου. Η επικουρικά συμβουλευτική παρουσία σε εξειδικευμένα τεχνικά θέματα μετατρέπεται σε de facto υποκατάσταση και ίσως τελικά σε αντικατάσταση του ρόλου των εργαζομένων της Εταιρείας.
       
      Η επίβλεψη έργων χρειάζεται μηχανικούς και όχι επιχειρηματίες. Παρά τις «φιλότιμες» προσπάθειες των κυβερνήσεων των τελευταίων ετών για την αποστελέχωσή της, η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ διαθέτει ακόμα και σήμερα τα πιο εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς σε έργα ΜΕΤΡΟ. Στελέχη της εταιρείας έχουν «κλαπεί» το τελευταίο διάστημα σε μεγάλα έργα στο εξωτερικό.
       
      Καλούμε την εταιρεία να βρει άλλους πιο ορθολογικούς τρόπους για τη στελέχωσή της ώστε οι κατά καιρούς σύμβουλοι να επιτελούν πραγματικά τον συμβουλευτικό τους ρόλο. Να δώσει κίνητρα στους εργαζομένους για τη μετάβασή τους από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη καθώς επίσης να προβεί σε μετατάξεις και αποσπάσεις έμπειρων εργαζομένων από άλλους φορείς που ούτως ή άλλως επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, όπως έγινε στο παρελθόν ή ακόμα και σε νέες προσλήψεις ώστε να μεταφερθεί η αδιαμφισβήτητη Τεχνογνωσία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ και σε νέους εργαζομένους της.
       
      Πρέπει να αντιμετωπίσουμε με σοβαρότητα, ευθύνη και ευσυνειδησία την κάλυψη των αναγκών του έργου και να διασφαλίσουμε – στη συγκεκριμένη χρονική συγκυρία- ότι η εν λόγω σύμβαση θα αποτελεί προστιθέμενη αξία για το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης και σε καμία περίπτωση υποκατάσταση ενός προβλήματος με ένα άλλο. Η λογική της μη συστηματικής αντιμετώπισης των προβλημάτων δεν αποτελεί λογική.
       
      Τώρα που τα έργα αυξάνονται (Γραμμή 4, επέκταση Καλαμαριάς κ.λπ.) και οι συγκυρίες δύσκολες, η Α.Μ. πρέπει να στοχεύει μακριά και με όραμα για τα έργα της και όχι να κλείνει τρύπες με χρυσαφένια μπαλώματα. Ζητούμε αξιοπρεπή εργασία και δίκαιους μισθούς για όλους μας. Λέμε όχι στην ισοπέδωση των εργαζομένων στην Α.Μ. Λέμε όχι στην εκπαίδευση των «χρυσών παιδιών» του μέλλοντός μας εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος."
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/28000-%CF%8C%CF%87%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%BB%CE%B7%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%BB%CE%AD%CE%BD%CE%B5-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CE%B6%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Να απομακρυνθούν τα διόδια από τα όρια της Περιφερειακής Αττικής, να γίνει ριζική αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης στους εργολάβους, να σταματήσουν οι ποινικές διώξεις κατά αιρετών και όσων διώκονται με το αστικό και ποινικό δίκαιο, αλλά και να δημιουργηθεί Παναττική Επιτροπή Αγώνα, αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.
       
      Η Περιφερειακή Αρχή εισηγήθηκε αρνητικά στη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τον ανισόπεδο κόμβο Καλυφτάκη και τάχθηκε κατά της δημιουργίας νέων διοδίων και πλευρικών σταθμών στην Βαρυμπόμπη και τον Αγ.Στέφανο.
       
      Αντίθετος στη δημιουργία νέων σταθμών στο δρόμο προς τον Ωρωπό τάχθηκε και ο επικεφαλής της παράταξης που πρόσκειται στη ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος, ο οποίος σημείωσε ότι με τα νέα διόδια που σχεδιάζονται, οι σταθμοί προς και από τον Ωρωπό θα φθάσουν τους οκτώ. Καταλόγισε αδράνεια των κυβερνώντων στο αίτημα των κατοίκων και πρότεινε να υπάρξει συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων της Περιφέρειας, του υπουργείου Μεταφορών και των κατοίκων προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα.
       
      Η Λαϊκή Συσπείρωση πρότεινε ψήφισμα στήριξης του Περιφερειακού Συμβουλίου στον αγώνα για κατάργηση των διοδίων στην Αττική. Τάχθηκε κατά της δημιουργίας πλευρικών διοδίων στον Αγ. Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, ζήτησε κατάργηση όλων των διοδίων και των συμβάσεων παραχώρησης, καθώς και τερματισμό όλων των σχετικών ποινικών και οικονομικών διώξεων.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231370480
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Υπεγράφη η πρώτη δανειακή σύμβαση ύψους 80 εκατ. ευρώ μεταξύ ΔΕΗ και Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, μέρους συνολικής εγκεκριμένης γραμμής χρηματοδότησης ύψους 190 εκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις σε νέα έργα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στα μη διασυνδεδεμένα νησιά, κατά την περίοδο 2014-2019.
       
      Μέσα από μία πορεία έξι δεκαετιών, η ΔΕΗ έκανε πραγματικότητα και τον εξηλεκτρισμό της νησιωτικής Ελλάδας, ηλεκτροδοτώντας περισσότερα από 50 νησιά και λειτουργώντας 36 μικρούς αυτόνομους σταθμούς σε αυτά, μοναδικό γεγονός και για τα διεθνή δεδομένα.
       
      Σήμερα το έργο αυτό της ΔΕΗ συνεχίζεται μέσα από ένα επενδυτικό πλάνο συνολικού προϋπολογισμού €174 εκατομμυρίων ευρώ, σε δεκαεπτά (17) Αυτόνομους Σταθμούς Παραγωγής σε μη διασυνδεδεμένα νησιά (Σαντορίνη, Λέσβο, Σάμο, Κάλυμνο, Σέριφο, Κύθνο, Λήμνο, Σκύρο, Κω, Κάρπαθο, Ικαρία, Αστυπάλαια, Οθωνούς, Ερεικούσες, Δονούσα, Μεγίστη, Ανάφη), μέσω της αναβάθμισης των υφιστάμενων υποδομών.
       
      Στόχος είναι η αύξηση της εγκατεστημένης ισχύος, για την ασφάλεια εφοδιασμού, την αξιόπιστη αντιμετώπιση των ενεργειακών αναγκών των νησιών αυτών σε μακροχρόνιο ορίζοντα, την παροχή καλύτερων υπηρεσιών ενέργειας, αλλά και την αντικατάσταση των υφιστάμενων μονάδων παλαιάς τεχνολογίας με νέες μονάδες, φιλικές προς το περιβάλλον.
       
      Μεταξύ των σημαντικότερων έργων του στρατηγικού σχεδιασμού της ΔΕΗ για την νησιωτική χώρα και ο νέος σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στη νότια Ρόδο. Η κατασκευή του νέου σταθμού καθαρής ισχύος 115 MW είναι επιβεβλημένη, με δεδομένο το ρυθμό ανάπτυξης της περιοχής, λόγω του αυξανόμενου τουρισμού, διασφαλίζοντας το μακροχρόνιο ενεργειακό εφοδιασμό του νησιού, επιτυγχάνοντας παράλληλα υψηλές περιβαλλοντικές επιδόσεις. Η κατασκευή της μονάδας έχει ήδη ξεκινήσει και προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Στόχος μας είναι η νέα Μονάδα να λειτουργήσει από το Μάιο του 2016.
       
      Ο Όμιλος ΔΕΗ συνεχίζει δυναμικά την υλοποίηση αυτού του σχεδίου, έχοντας επιτυχώς κλείσει ένα κύκλο μεγάλων αναχρηματοδοτήσεων αλλά και άντλησης νέων κεφαλαίων από διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς καθώς και από τις διεθνείς αγορές κεφαλαίων. Στρατηγικής σημασίας τα τελευταία χρόνια προς την επίτευξη αυτών των στόχων ήταν και η μακρόχρονη συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία αποτελεί βασικό χρηματοδοτικό εταίρο, υποστηρίζοντας το επενδυτικό πρόγραμμα του Ομίλου σε έργα μεγάλης σημασίας για την οικονομία, τους Έλληνες καταναλωτές, την ασφάλεια εφοδιασμού της Χώρας και το περιβάλλον.
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/12/190.html#.VIqZa_l_uls
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περίπου 269.000 τόνοι πλαστικών πλέουν στους ωκεανούς της Γης και τους «πνίγουν», σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις των επιστημόνων.
       
      Όμως η ρύπανση, που διαφέρει από περιοχή, δεν αφορά μόνο πλαστικές σακούλες, μπουκάλια, παιγνίδια, κουβάδες, σύνεργα ψαρέματος και οτιδήποτε άλλο από πλαστικό μπορεί κανείς να φανταστεί.
       
      Σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό (92% του συνόλου) αφορά τα μικροπλαστικά, δηλαδή τα μικροσκοπικά κομμάτια πλαστικού που πλέουν στα νερά των θαλασσών και δεν είναι ορατά με γυμνό μάτι, γι' αυτό, άλλωστε, είναι δύσκολη μια εκτίμηση για το συνολικό βάρος τους.
       
      Οι ερευνητές από έξι χώρες, με επικεφαλής τον Μάρκους Έρικσεν του Ινστιτούτου "5 Gyres" της Καλιφόρνια, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό PLoS One, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης» και το «Nature», ανέλυσαν στοιχεία από 24 θαλάσσιες αποστολές που έγιναν την περίοδο 2007 - 2013 ανά τον κόσμο (και στην Μεσόγειο θάλασσα).
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/89871/Pnigontai-sta-plastika-oi-thalasses---269000-tonoi-pleoun-stous-okeanous
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το μεγάλο χθεσινό νέο ήταν η διάνοιξη και της τελευταίας σήραγγας στην περιοχή της Παναγοπούλα. Εδώ και καιρό είχαν διανοιχθεί τόσο η μεγάλη σήραγγα των 4.033 μέτρων όσο και η μικρότερη των 530 μέτρων. Εχθές ολοκληρώθηκε η διάνοιξη της σήραγγας των 555 μέτρων που ολοκληρώνει τη «δύσκολη» δουλειά του ..ξετρυπήματος. Από εδώ και έπειτα τα έργα θα συνεχιστούν με τη μόνιμη επένδυση και τα Η/Μ.
      Στόχος είναι η σήραγγα Παναγοπούλας να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του 2015. Όταν λειτουργήσει θα γίνει η 3η μεγαλύτερη οδική σήραγγα στην Ελλάδα, πίσω από την Σήραγγα Τ2 των Τεμπών που έχει μήκος 6.000 μέτρα και την Σήραγγα Δρίσκου στην Εγνατία Οδό (στην περιοχή του Μετσόβου) με μήκος 4.500 μέτρα.
      Η συγκεκριμένα σήραγγα στον κλάδο προς Πάτρα θα έχει μία σήραγγα 3.200 μέτρων και όπως αναφέρθηκε παραπάνω 3 στον κλάδο προς Αθήνα. Στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα θα λειτουργήσουν επίσης οι Σήραγγες Δερβενίου με μήκος 480+629 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα), η Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών με μήκος 1.189 μέτρα (1.160 προς Πάτρα), η Σήραγγα Ακράτας με μήκος 798+523 μέτρα (μόνο στον κλάδο προς Αθήνα) και η Σήραγγα Πλατάνου με μήκος 1.677 μέτρα (1.565 μέτρα προς Πάτρα).
      Έργα διάνοιξης πλέον διεξάγονται μόνο στη Σήραγγα Πλατάνου, στον κλάδο προς Αθήνα με το εναπομείναν τμήμα να είναι περίπου 200 μέτρα. Η ολοκλήρωση της διάνοιξης υπολογίζεται μέσα στο επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/27983-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%85%CF%80%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1
      και
      http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27986-%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%BE%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%AE%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ξεκινά η υλοποίηση δύο εμπροσθοβαρών δράσεων του ΕΣΠΑ 2014-2020, ύψους 100 εκατ. ευρώ, για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ανέργους. Για την στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας θα διατεθούν 50 εκατ. ευρώ με έμφαση στην ενίσχυση της εξωστρέφειας, με την επιχορήγηση να φτάνει έως και στο 40% της επένδυσης. Ποσό 50 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για την ενίσχυση επιχειρηματικών σχεδίων άνεργων, με την επιχορήγηση να καλύπτει το 100% της επένδυσης.
       
      Η προδημοσίευση των προσκλήσεων για την ενεργοποίηση των δύο αυτών δράσεων εγκρίθηκε μετά από συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα και του υφυπουργού Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου.
       
      Συγκεκριμένα οι δράσεις αφορούν:
       
      - Τη μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα με ύψος χρηματοδότησης 50 εκατ. ευρώ και στόχο την αναβάθμιση της επιχειρηματικής οργάνωσης και λειτουργίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, δίνοντας έμφαση στην εξωστρέφεια και την διείσδυσή τους σε νέες αγορές.
       
      Σημειώνεται ότι η δράση αφορά επενδύσεις από 20.000 μέχρι και 300.000 ευρώ, ενώ η επιχορήγηση έχει ορισθεί μέχρι και στο 40% του συνολικού ποσού της επένδυσης.
       
      Επιπροσθέτως, υπάρχει δυνατότητα προκαταβολής μέχρι και 40% επί της συνολικής δημόσιας δαπάνης.
       
      - Το ανθρώπινο δυναμικό και συγκεκριμένα σε άνεργους, εγγεγραμμένους στο μητρώο του ΟΑΕΔ, για ενίσχυση των επιχειρηματικών σχεδίων τους με κάλυψη λειτουργικών εξόδων καθώς και θέσεων απασχόλησης, συνολικού ύψους χρηματοδότησης 50 εκατ. ευρώ.
       
      Η δράση αυτή αφορά έργα ύψους από 28.000 έως 40.000 ευρώ, με 100% ενίσχυση του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης, ενώ υπάρχει δυνατότητα προκαταβολής μέχρι και 40% της δημόσιας δαπάνης.
       
      Περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινίσεις τις επόμενες ημέρες στις ιστοσελίδες www.antagonistikotita.gr και www.espa.gr.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231370034
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, υπέγραψε σήμερα από κοινού με τον Ρουμάνο Υπουργό Ενέργειας, Ραζβάν Νικολέσκου και τον Βούλγαρο Υφυπουργό Ενέργειας, Αντόν Παβλόφ, Κοινή Διακήρυξη για τον "Κάθετο Διάδρομο" Φυσικού Αερίου.
       
      Ο Κάθετος Διάδρομος (Vertical Corridor) είναι μία νέα όδευση για το Φυσικό Αέριο, που θα ενώνει τα Εθνικά Δίκτυα των τριών χωρών μέσω διασυνδετήριων αγωγών, ώστε το φυσικό αέριο να προωθείται από την Ελλάδα στην Βουλγαρία και την Ρουμανία, και κατόπιν πιθανώς σε άλλες χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης. Το φυσικό αέριο, η ποσότητα του οποίου υπολογίζεται σε 3-5 bcm ανά έτος, θα προέρχεται από διάφορες πηγές και συγκεκριμένα από το ελληνικό δίκτυο μέσω του σταθμού υγροποίησης στη Ρεβυθούσα, τον αγωγό TAP που θα διασχίζει την βόρεια Ελλάδα και τον υπό σχεδίαση πλωτό σταθμό αεριοποίησης στην Βόρεια Ελλάδα.
       
      Οι τρεις Υπουργοί, στην Κοινή Διακήρυξη εκφράζουν την στήριξή τους στη ανάπτυξη του Κάθετου Διαδρόμου, μέσω της υλοποίησης των έργων κοινού ενδιαφέροντος της ΕΕ (Projects of Common Interest) και της συμπλήρωσης των "συνδετικών δεσμών" που απουσιάζουν μεταξύ των χωρών, καλούν δε, τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να στηρίξουν πολιτικά και οικονομικά την πρωτοβουλία αυτή. Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Maros Sefcovic, αναφέρθηκε ήδη θετικά στην πρωτοβουλία των τριών χωρών κατά τη διάρκεια του Συμβουλίου Ενέργειας των χωρών της ΕΕ, καθώς αυτή συνάδει απόλυτα με την στρατηγική της ΕΕ για διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών και οδεύσεων.
       
      Ακολουθεί το κείμενο της Κοινής Δήλωσης στα αγγλικά:
       
      Joint statement by the Ministers of Energy
      for the natural gas Vertical Corridor
       
      The Ministers responsible for Energy of the Hellenic Republic, the Republic of Bulgaria and Romania (hereinafter, referred to as "the Sides") reaffirm their commitment to promote secure, sustainable energy supplies at affordable and competitive prices, on the basis of the EUs energy strategy for completing EUs internal energy market, ending the isolation of Member States and promoting diversification of routes, sources and counterparts, inter alia through the development of the Southern Corridor.
      The Sides acknowledge the importance of a regional approach to address and overcome common challenges and express their willingness to enhance cooperation and work together with a view to increasing the energy security of their respective countries, the broader region and Europe as a whole. They will endeavour, as a strategic priority to advance greater access to diversified supplies and establish the prerequisites for a more connected, competitive, liquid and inclusive energy market, with more gas-to gas competition.
       
      Towards these goals the Sides support the development of a new Vertical Gas Corridor connecting Greece, Bulgaria and Romania, with a view to ensuring uninterrupted bidirectional supplies, while promoting the EUs Priority Corridor North South (NSI East Gas) and Southern Corridor, through the swift realisation of the Projects of Common Interest and by overcoming the missing links necessary for the completion of an interconnected internal market with the financial support of European institutions.
      The Sides underline the importance of facilitating access to diversified supplies both through interconnectors and LNG terminals as well as to storage facilities; they note the critical importance of LNG as flexible, diversified source and route for energy security.
      The Sides stress that their cooperation is inclusive to other Member States of the European Union and Energy Community with a view to strengthening the Southern Corridor and enabling the flow of gas from the Aegean and Black Seas.
       
      The Sides call on the Commission to support their initiative for closer regional cooperation and promote the projects necessary for its effective and efficient realisation in the context of the Trans European Energy Infrastructure policy and through financial instruments from European institutions.
       
      Experts from the countries represented in this Declaration will start discussions immediately on the regulatory and technical aspects regarding the realisation of the Gas Corridor between their respective countries.
       
      Πηγή: http://www.energypress.gr/news/Koinh-Diakhryxh-Ellados-Boylgarias-kai-Roymanias-gia-ton-Katheto-Diadromo-Fysikoy-Aerioy
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα 29 κτίρια της τράπεζας αριθμούν εκατοντάδες χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, με πρώτο και καλύτερο το κεντρικό της Πανεπιστημίου
      Την απαλλαγή των 29 ακινήτων της Τράπεζας της Ελλάδος από τον Ενιαίο Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων ζήτησε ο διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας Γιάννης Στουρνάρας από το υπουργείο Οικονομικών.
       
      Ο εμπνευστής του συγκεκριμένου φόρου ακινήτων, σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, ζήτησε να απαλλαγεί η κεντρική τράπεζα από τον φόρο καθώς αποτελεί φορέα δημόσιου συμφέροντος.
       
      "Ο Γιάννης Στουρνάρας επικαλούμενος το δημόσιο συμφέρον μιας ανώνυμης εταιρείας, όπως είναι η Τράπεζα της Ελλάδος, έστειλε επιστολή προς την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, ζητώντας την απαλλαγή των 29 κτιρίων που ανήκουν στην ΤτΕ σε όλη την ελληνική επικράτεια", σημειώνεται στο δημοσίευμα.
       
      Τα 29 κτίρια της τράπεζας αριθμούν εκατοντάδες χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα, με πρώτο και καλύτερο το κεντρικό της Πανεπιστημίου στην Αθήνα, το οποίο καταλαμβάνει ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο 19.300 τ.μ.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=204209
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Κατατέθηκε σήμερα, Τρίτη, από τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος κ. Νίκο Ταγαρά το σχέδιο νόμου «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα - Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις» στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής για επεξεργασία και συζήτηση.
       
      Το σχέδιο νόμου προβλέπει μεταφορά συντελεστή δόμησης από απαλλοτριωμένα ακίνητα, οριζόντια μείωση των εισφορών σε γη και χρήμα για όσα ακίνητα εντάσσονται στο σχέδιο πόλης, αύξηση των δόσεων, καθώς και δυνατότητα μεταβίβασης του ακινήτου, ακόμα και αν δεν έχουν εξοφληθεί στο σύνολο τους οι υποχρεώσεις εισφοράς σε χρήμα. Επίσης περιλαμβάνει πολλές αλλαγές στον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό και στη δασική νομοθεσία.
       
      Οι διατάξεις του νομοσχεδίου έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις. Σε ανακοίνωσή του το WWF Ελλάς μιλά για ανασφάλεια δικαίου και για συνεχείς νομιμοποιήσεις καταπατήσεων και καταγγέλλει τις συνεχείς αλλαγές της ήδη περιπλεγμένης δασικής νομοθεσίας που οδηγεί σε καταστροφή οικολογικά πολύτιμης δασικής γης.
       
      «Νομιμοποίηση καταπατημένων εκτάσεων, άρση του αναδασωτέου χαρακτήρα καμένων εκτάσεων εντός πενταετίας, fast track αποχαρακτηρισμοί δασικών εκτάσεων (και ένταξή τους στον χωροταξικό σχεδιασμό), δασικοί χάρτες άνευ νοήματος, καθώς θα βρίσκονται πλέον υπό διαρκή αναδιαμόρφωση. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις καταστροφικές επιπτώσεις που φέρνει για τον δασικό μας πλούτο, το νομοσχέδιο» επισημαίνει η επικεφαλής περιβαλλοντικής πολιτικής της οργάνωσης κυρία Θεοδότα Νάντσου.
       
      Με το σχέδιο νόμου, το οποίο έρχεται μόλις τέσσερις μήνες μετά την ψήφιση του νόμου 4280/2014 για την ιδιωτική πολεοδόμηση και τη δασική νομοθεσία, «κυβέρνηση και ΥΠΕΚΑ, επί υπουργίας Γιάννη Μανιάτη και Νίκου Ταγαρά, συνεχίζουν το καταστροφικό τους έργο», όπως σημειώνει ο νομικός συντονιστής του WWF Ελλάς κ. Γιώργος Χασιώτης. Ειδικότερα, σύμφωνα με την περιβαλλοντική οργάνωση, με τις νέες ρυθμίσεις:
       
      1. Διευκολύνονται οι αποχαρακτηρισμοί δασών και δασικών εκτάσεων, και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, βάσει αδημοσίευτων εγγράφων που κατά την ημερομηνία σύνταξής τους είχαν μόνο πληροφοριακό χαρακτήρα.
       
      2. Καταργείται η υποχρέωση αναδάσωσης καμένου, ή άλλως κατεστραμμένου δάσους και δασικής έκτασης, αν μέσα σε μία πενταετία «αποδεικνύεται το ανέφικτον της πραγματοποιήσεως της αναδασώσεως»: δίνεται, έτσι, κίνητρο για καταπάτηση, οικοδόμηση, επανειλημμένους εμπρησμούς, εκχέρσωση και εκτεταμένες επεμβάσεις σε κατεστραμμένα δάση και δασικές εκτάσεις, καθώς τότε διευκολύνεται η απόδειξη αυτή.
       
      3. Νομιμοποιούνται πρόσφατες (ως το 2007) παράνομες εκχερσώσεις φρυγανικών και άλλων δασικών εκτάσεων, έναντι ενός ανταλλάγματος που το ΥΠΕΚΑ επέλεξε να ονομάσει «περιβαλλοντικό ισοζύγιο».
       
      4. Νομιμοποιούνται και αυθαίρετες εγκαταστάσεις κέντρων περιβαλλοντικής ενημέρωσης, ναοί, και «εγκαταστάσεις πολιτιστικού χαρακτήρα».
       
      5. Επιτρέπεται σαρωτικά και δίχως τις ελάχιστες προστατευτικές εγγυήσεις, η επέκταση λατομείων, ακόμα και σε αναδασωτέες εκτάσεις, σε περιφέρειες όπου εκτελούνται μεγάλα έργα και δεν έχουν καθοριστεί λατομικές ζώνες.
       
      6. Αποχαρακτηρίζεται οριστικά και διευκολύνεται η παραχώρηση της κυριότητας εκτάσεων που απώλεσαν τον δασικό τους χαρακτήρα πριν το 1975, με υποτυπωδώς νομιμοφανείς διαδικασίες, ακόμα και αν είναι δυνατή η αναδάσωσή τους.
       
      7. Καταργείται στην ουσία η ιδιότητα και ο ρόλος των δασικών χαρτών ως μέσου προστασίας και οριστικής αποτύπωσης της δασικής γης, καθώς επιτρέπεται η αναμόρφωση του δασικού χάρτη «με τη διαγραφή εκτάσεων, οι οποίες συνεπεία πράξεων αρμοδίων οργάνων δεν υπάγονται ή θα πάψουν να υπάγονται στη δασική νομοθεσία και των εκτάσεων που εσφαλμένα αποτυπώθηκαν και συμπεριλήφθηκαν σε αυτόν κατά την κατάρτισή του».
       
      «Στο πλυντήριο της κρίσης και με το πρόσχημα της ανάπτυξης, το υπουργείο που είναι στα χαρτιά ταγμένο στην προστασία της κοινής μας φυσικής κληρονομιάς αναπαράγει το μοντέλο που βούλιαξε τη χώρα: φωτογραφικές τακτοποιήσεις συγκεκριμένων συμφερόντων, περίπλοκη νομοθέτηση, αλλεπάλληλες τακτοποιήσεις καταπατήσεων, αδιαφάνεια, ακατανόητες ρυθμίσεις. Και στο βάθος ο δασικός πλούτος της χώρας που ποτέ δεν βρέθηκε αντιμέτωπος με τέτοια σαρωτική απώλεια θεσμικού πλαισίου προστασίας», τονίζει η κυρία Νάντσου. Και αναρωτιέται: «Αλήθεια, τελικά ποιον βολεύει ένα ακατανόητο, διάτρητο, συνεχώς τροποποιούμενο και νομικά επισφαλές θεσμικό πλαίσιο που δεν εξασφαλίζει ούτε την ασφάλεια μιας επένδυσης αλλά ούτε και την προστασία του περιβάλλοντος»;
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=657963
      Περισσότερα...

      0

    • Παντελής Πατενιώτης

      Η Επιτροπή σήμερα ζήτησε επίσημα από την Ελλάδα να λάβει μέτρα για να συμμορφωθεί πλήρως με τις υποχρεώσεις που υπέχει δυνάμει της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων (Οδηγία 2010/31/ΕΕ).
       
      Στο πλαίσιο της εν λόγω οδηγίας, τα κράτη μέλη πρέπει να καθορίζουν τις ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων και των δομικών στοιχείων, να υπολογίζουν το επίπεδο βέλτιστου κόστους για την επίτευξη του στόχου και να κοινοποιούν τις πληροφορίες αυτές στην Επιτροπή. Αυτή είναι κρίσιμης σημασίας πτυχή της οδηγίας, δεδομένου ότι καθορίζει τις ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης τις οποίες τα νέα και τα ανακαινισμένα κτίρια πρέπει να πληρούν.
       
      Η αρχική προθεσμία για την κοινοποίηση της σχετικής έκθεσης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή που έληγε στις 30 Ιουνίου 2012 παρατάθηκε έως τις 21 Μαρτίου 2013 ούτως ώστε να ληφθεί υπόψη η δημοσίευση του κατ 'εξουσιοδότηση κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 244/2012 της Επιτροπής σχετικά με τη μεθοδολογία για τον υπολογισμό του βέλτιστου κόστους.
       
      Το αίτημα της Επιτροπής διατυπώνεται υπό τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης σύμφωνα με τη διαδικασία παράβασης της ΕΕ.
       
      Αν η Ελλάδα δεν συμμορφωθεί με τις νομικές της υποχρεώσεις εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει την παραπομπή της στο Δικαστήριο της ΕΕ.
       
      Περισσότερες πληροφορίες: http://ec.europa.eu/energy/efficiency/buildings/buildings_en.htm
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η επιτάχυνση των έργων υποδομής και ιδίως των έργων των μεγάλων οδικών αξόνων, τα οποία πρέπει να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2015, τροφοδοτούν τον κατασκευαστικό κλάδο, συμβάλλοντας στην ενίσχυση των οικονομικών μεγεθών, αν και προς το παρόν, οι μεγάλοι όμιλοι παραμένουν ζημιογόνοι. Αυτό είναι το συμπέρασμα που προκύπτει από το φετινό εννεάμηνο, κατά το οποίο τα έσοδα των τριών μεγάλων ομίλων (Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και J&P Αβαξ) ξεπέρασαν τα 2 δισ. ευρώ, ενώ το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο προσέγγισε τα 9,5 δισ. ευρώ.
       
      Πάντως, οι ζημίες έκαναν και φέτος την εμφάνισή τους, κυρίως λόγω των επισφαλειών από έργα του εξωτερικού και της απομείωσης συμμετοχών. Ως εκ τούτου, οι συνολικές ζημίες των τριών ομίλων άγγιξαν τα 64 εκατ. ευρώ, μειωμένες όμως σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εννεάμηνο, όταν και είχαν διαμορφωθεί σε 87 εκατ. ευρώ, γεγονός που οφείλεται αποκλειστικά στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, του οποίου οι ζημίες υποχώρησαν σε 3,5 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 51,5 εκατ. ευρώ κατά το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του ομίλου Ελλάκτωρ, του οποίου οι ζημίες μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 29,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 16,5 εκατ. ευρώ, εξέλιξη που αποδίδεται στην απομείωση ποσού 46,5 εκατ. ευρώ από τα αποθεματικά λόγω της μείωσης της εύλογης αξίας της συμμετοχής του ομίλου σε εταιρείες μεταλλείων, αλλά και μη επαναλαμβανόμενων εσόδων ύψους 12,4 εκατ. ευρώ από έργο παραχώρησης.
       
      Αντίστοιχα, η J&P Αβαξ υπέστη σημαντική επιβάρυνση των αποτελεσμάτων της λόγω της διενέργειας έκτακτων σημαντικών προβλέψεων, συνολικού ύψους 27 εκατ. ευρώ, έναντι προβλέψεων ύψους 5,4 εκατ. ευρώ στην αντίστοιχη περίοδο του 2013. Ετσι, τα αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες ύψους 31,4 εκατ. ευρώ, έναντι 19,5 εκατ. ευρώ.
       
      Σε επίπεδο εσόδων, η παρουσία στις αγορές του εξωτερικού εξακολουθεί να συνεισφέρει σημαντικά, παρότι η φετινή πορεία των ομίλων βελτιώθηκε λόγω της επιτάχυνσης των έργων στην Ελλάδα. Κατά το εννεάμηνο, ο όμιλος Ελλάκτωρ σημείωσε έσοδα ύψους 1,08 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 668 εκατ. ευρώ αφορούσαν τα έργα στην Ελλάδα, με τα υπόλοιπα 412,2 εκατ. ευρώ να προέρχονται από το εξωτερικό. Αντίστοιχα, τα έσοδα της J&P Αβαξ ανήλθαν σε 336 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 207 εκατ. ευρώ αφορούν στην εγχώρια κατασκευαστική δραστηριότητα.
       
      Οσον αφορά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο, παρά τη σχετική «ένδεια» αναθέσεων νέων έργων μεγάλης κλίμακας στην εγχώρια αγορά, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων των τριών ομίλων κινείται σε ιστορικά υψηλό επίπεδο. Συγκεκριμένα, ο όμιλος Ελλάκτωρ διαθέτει ανεκτέλεστο της τάξεως των 3,82 δισ. ευρώ, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ανεκτέλεστο ύψους 3,5 δισ. ευρώ, ενώ το υπόλοιπο έργων της J&P Αβαξ διαμορφώνεται σε 2,1 δισ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται κυρίως στην επέκταση στις αγορές του εξωτερικού, αν και σταδιακά η ανάληψη νέων έργων γίνεται όλο και δυσκολότερη λόγω του έντονου ανταγωνισμού και της απόκτησης τεχνογνωσίας από τις τοπικές εταιρείες στις αγορές που έχουν επιλέξει οι ελληνικοί όμιλοι.
       
      Η αυξημένη κατασκευαστική δραστηριότητα αποδίδεται και στον αριθμό των εργαζομένων, οι οποίοι φέτος έχουν αυξηθεί σε 6.454, έναντι 4.474 κατά το περσινό εννεάμηνο. Η αύξηση είναι περισσότερο αισθητή στους ομίλους που έχουν μεγαλύτερη παρουσία στα συγχρηματοδοτούμενα έργα των οδικών αξόνων, όπως π.χ. η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/795289/article/oikonomia/epixeirhseis/ta-odika-erga-trofodotoyn-ta-esoda-twn-kataskeyastikwn
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.