Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Νέα ευρήματα με «όπλο» τη σύγχρονη τεχνολογία αναζητούν Έλληνες και ξένοι αρχαιολόγοι – δύτες από το περίφημο ναυάγιο των Αντικυθήρων, οι οποίοι ετοιμάζονται να καταδυθούν στο βυθό την ερχόμενη Πέμπτη.
       
      Το ναυάγιο είχε ανακαλυφθεί τυχαία από σφουγγαράδες το 1900 και τότε είχαν έρθει στην επιφάνεια με πρωτόγονα μέσα, ο περίφημος μηχανισμός των Αντικυθήρων και μοναδικά αριστουργήματα, όπως τα αγάλματα του εφήβου των Αντικυθήρων και του Φιλοσόφου.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η όλη επιχείρηση θα στηθεί σε πλοίο του πολεμικού ναυτικού και είναι η πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά που θα χρησιμοποιηθεί σε υποβρύχια αρχαιολογική έρευνα, το Exosuit, όπως ονομάζεται αυτή η υπερσύχρονη στολή κατάδυσης, βάρους 240 κιλών, από κράμα αλουμινίου και κόστους 1,5 εκατ. ευρώ, που επιτρέπει στους δύτες να παραμένουν για αρκετή ώρα στο βυθό, ακόμη και σε βάθος 300 μέτρων.
       

       
      Χρειάστηκαν δύο χρόνια προετοιμασίας και συνεργασίας της εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού με το Ωκεανογραφικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, και την τελευταία εβδομάδα ξεκίνησαν οι καταδύσεις και οι γεωφυσικές έρευνες, με ανιχνευτές μετάλλων, ενώ το πρόγραμμα των ερευνών στο βυθό των Αντικυθήρων θα ολοκληρωθεί στις 15 Οκτωβρίου. Στόχος των ερευνητών είναι να εντοπιστεί ολόκληρος ο θησαυρός που μετέφερε το αρχαίο πλοίο, το οποίο ήταν γεμάτο λάφυρα από τις στρατιωτικές επιχειρήσεις των Ρωμαίων στρατηγών.
       
      Μετά την αρχική ανακάλυψη, το ναυάγιο των Αντικυθήρων εξερευνήθηκε μια ακόμη φορά, το 1976, από τον γνωστό Γάλλο εξερευνητή Ζακ Ιβ Κουστώ. Ο μοναδικός Έλληνας, που όχι μόνο έλαβε μέρος στις πολύμηνες τότε υποβρύχιες έρευνες με το Καλυψώ αλλά είχε και την εποπτεία όλης της επιχείρησης, ήταν ο αρχαιολόγος -αυτοδύτης και πρώην γενικός διευθυντής αρχαιοτήτων Λάζαρος Κολώνας.
       
      Το ναυάγιο είχε εντοπιστεί σε βάθος 55 μέτρων αλλά πιστεύεται πως το ρωμαϊκό πλοίο, γεμάτο λάφυρα από στρατιωτικές επιχειρήσεις, που έπεσε σε θαλασσοταραχή και βούλιαξε στα μέσα του 1ου αιώνα Μετά Χριστών, κρύβει ακόμη πολλούς θησαυρούς, θαμμένους επί αιώνες στο βυθό των Αντικυθήρων.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64068119 και http://topontiki.gr/article/83646
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι εναέριες φωτογραφίες με το κέλυφος των κτιρίων του ιστορικού Β΄ Γυμνασίου Αρρένων αποπνέουν μια δραματική λάμψη: είναι η πρώτη φορά από την έναρξη των εργασιών στη συμβολή των οδών Αχαρνών και Χέυδεν που έχουμε μια καθαρή εικόνα για την πρόοδό τους και κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει τον ή τους φωτογράφους για έλλειψη δημοσιογραφικού ενστίκτου.
       
      Στο εσωτερικό των κτιρίων δεν έχει απομείνει το παραμικρό, τίποτα που να θυμίζει το παρελθόν τους. Αυτό το γνωρίζαμε, μεν, καθώς η μελέτη ανακατασκευής προέβλεπε τη διατήρηση και ενίσχυση μόνον της περιμετρικής λιθοδομής, ανοίγοντας τον δρόμο για την κατεδάφιση όλων των υπόλοιπων δομικών στοιχείων στο εσωτερικό, «ούτως ώστε να γίνει πλήρης εκμετάλλευση του χώρου για εργαστήρια, χώρους πληροφορικής, βοηθητικούς χώρους κ.λπ.».
       
      Ομως, η ισοπέδωση κάθε λειτουργικού ή διακοσμητικού στοιχείου στο εσωτερικό εγείρει ερωτήματα που ο Δήμος Αθηναίων, ως ιδιοκτήτης και διαχειριστής της νέας εποχής των δύο κτιρίων, οφείλει να δώσει εξηγήσεις προκειμένου να μην υπάρχει η παραμικρή σκιά σ’ ένα έργο με ειδικό συμβολικό βάρος.
       

       
      Τα κτίσματα είναι κηρυγμένα «διατηρητέα» μόνο στις όψεις. Εσωτερικά, κρίθηκε σκόπιμη η διατήρηση της λειτουργικής και αισθητικής έννοιας της εισόδου - κεντρικού χολ. Γι’ αυτόν τον λόγο, το κεντρικό κλιμακοστάσιο ανακατασκευάζεται στην αρχική του μορφή, δεδομένου ότι κρίνεται απαραίτητη η πλήρης και αυθεντική αποκατάσταση του χώρου κεντρικού χολ - εισόδου ως βασικού στοιχείου του κτιρίου.
       
      Επίσης, προγραμματίζεται ενοποίηση των δύο κτιρίων εσωτερικά και στις τρεις στάθμες, εσωτερική διαρρύθμιση, η οποία ακολουθεί πιστά τις όψεις του κτιρίου και αποκατάσταση των διακοσμητικών στοιχείων των όψεων στην αρχική τους μορφή.
       
      Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το νέο συγκρότημα θα παραδοθεί μέχρι το τέλος Ιουλίου για να λειτουργήσει ως σχολική μονάδα σ’ ένα χρόνο από σήμερα.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/784960/article/politismos/polh/to-kelyfos-kai-to-mellon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Πέτρινα» χρόνια, με περιορισμένη δημόσια δαπάνη και μειωμένους κοινοτικούς πόρους έχει πλέον μπροστά της η χώρα, καθώς καλείται να χρηματοδοτήσει απαραίτητα έργα με λιγοστά χρήματα, έχοντας ως μόνο στήριγμα ειδικά χρηματοδοτικά εργαλεία, τον δανεισμό και επιλεγμένα ιδιωτικά κεφάλαια για την ανάπτυξη συγκοινωνιακών και περιβαλλοντικών υποδομών.
       
      Στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020, δηλαδή το «νέο ΕΣΠΑ» ή αλλιώς Σύμφωνο Εταιρικής Ευθύνης (ΣΕΣ), τα επιχειρησιακά προγράμματα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του υπουργείου Υποδομών και «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του υπουργείου Περιβάλλοντος συγχωνεύονται σε ένα ενιαίο πρόγραμμα, με κοινό προϋπολογισμό, ο οποίος όμως προβλέπεται να είναι σημαντικά μειωμένος σε σχέση με την περίοδο 2007-2013.
       
      Η Ελλάδα διαπραγματεύεται με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή την εξειδίκευση του ΣΕΣ, οι βασικές κατευθυντήριες γραμμές του οποίου εγκρίθηκαν προ μηνών. Στους τομείς Υποδομών και Περιβάλλοντος, υπολογίζεται ότι η κοινοτική συμμετοχή θα είναι της τάξης των 4,3 δισ. ευρώ.
       
      Στον προγραμματισμό του ΣΕΣ σχεδιάζεται 2,3 δισ. ευρώ να χρηματοδοτήσουν συγκοινωνιακά έργα και περί τα 2 δισ. ευρώ έργα περιβάλλοντος. Ωστόσο, είναι ενδεικτικό ότι στο ΕΣΠΑ η κοινοτική συμμετοχή ανερχόταν στα 3,7 δισ. ευρώ για τις Υποδομές και στο 1,8 δισ. ευρώ για το Περιβάλλον, έφταναν δηλαδή τα 5,5 δισ. ευρώ και ήταν κατά 1,2 δισ. ευρώ υψηλότερα σε σχέση με την περίοδο 2014-2020.
       
      Ελάχιστη εθνική συμμετοχή
       

       
      Το μεγάλο, όμως, πρόβλημα συνδέεται τόσο με την εθνική συμμετοχή, η οποία στο ΕΣΠΑ ήταν σχεδόν 1,3 δισ. ευρώ για τις Υποδομές και 317 εκατ. ευρώ για το Περιβάλλον, όσο και με τους αμιγώς δημόσιους πόρους, που προσέγγιζαν τα 2,5 δισ. ευρώ στις Υποδομές. «Κερασάκι» στον σχεδιασμό του ΕΣΠΑ ήταν τα ιδιωτικά κεφάλαια ύψους 3,6 δισ. ευρώ των αυτοκινητόδρομων.
       
      Σήμερα, ωστόσο, δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο τι μέλλει γενέσθαι με την εθνική συμμετοχή στα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, αλλά και με τους αμιγώς εθνικούς πόρους. Πρόκειται για σκέλη του προγράμματος που εμπίπτουν στις δυσχερείς δημοσιονομικές συνθήκες και δεν υπόσχονται σε καμία περίπτωση επάρκεια πόρων.
       
      Στο σχέδιο του προγράμματος που έστειλε η Ελλάδα στην Κομισιόν αναφέρεται ότι η εθνική συμμετοχή θα είναι 850 εκατ. ευρώ, η οποία σε συνδυασμό με την κοινοτική συμμετοχή ύψους 4,3 δισ. ευρώ, θα φέρουν το πρόγραμμα στο ύψος των σχεδόν 5,2 δισ. ευρώ.
       
      Ωστόσο, σε αυτά τα 850 εκατ. ευρώ περιλαμβάνεται τόσο το ποσόν της εθνικής συγχρηματοδότησης όσο και οι αμιγώς εθνικοί πόροι, οι οποίοι στο ΕΣΠΑ έφτασαν σχεδόν τα 2,5 δισ. ευρώ.
       
      Έτσι, μιλάμε για νέο πρόγραμμα 5,2 δισ. ευρώ, όταν στο ΕΣΠΑ οι Υποδομές και το Περιβάλλον είχαν συνολική δημόσια δαπάνη 7,4 δισ. ευρώ και 2,1 δισ. ευρώ, αντίστοιχα. Δηλαδή, προσέγγιζαν τα 9,5 δισ. ευρώ, ποσόν σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με σήμερα.
       
      Οι σιδηρόδρομοι στο CEF
       

       
      Παράλληλα, επειδή τα χρήματα είναι περιορισμένα, το υπουργείο Υποδομών εξετάζει την αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility), από το οποίο θα αντληθούν 580 εκατ. ευρώ για να χρηματοδοτήσουν σιδηροδρομικά έργα, καθώς τα μόνα επιλέξιμα έργα είναι αυτά που ανήκουν στον κεντρικό άξονα των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών. Έτσι, με το CEF το ύψος του προγράμματος θα αυξηθεί σχεδόν στα 5,8 δισ. ευρώ.
       
      Η κυβέρνηση, γνωρίζοντας ότι ο χρόνος για πολλά από αυτά τα έργα τελειώνει, βάζει στόχο την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ, καθώς και τις όποιες συνδέσεις των συγκοινωνιακών δικτύων με τα λιμάνια. Στο ΣΕΣ τα οδικά έργα έχουν περιορισμούς επιλεξιμότητας και λίγα χρήματα προς διάθεση, με προτεραιότητα να λαμβάνουν τα συνδεόμενα με τις συμβάσεις παραχώρησης οδικά τμήματα Πάτρα - Πύργος της Ολυμπίας Οδού και Λαμία - Ξυνιάδα του Ε65, από τον οποίο εκκρεμεί ακόμη η χάραξη του βόρειου τμήματός του, καθώς οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου κατέπεσαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).
       
      Επίσης, προτεραιότητα παίρνει η ολοκλήρωση των μελετών του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), στον οποίο κάποια έργα έχουν δημοπρατηθεί, άλλα δημοπρατούνται και άλλα είναι ανώριμα. Το έργο, μήκους 300 χλμ. και προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, έχει πολύ δρόμο μπροστά του, καθώς δεν υπάρχουν χρήματα.
       
      Η στρατηγική μελέτη του υπουργείου Υποδομών θα προτείνει διάφορες εναλλακτικές για την ολοκλήρωση του άξονα, όπως για παράδειγμα δάνεια ή τη μέθοδο της παραχώρησης, προκειμένου να εξεταστεί τι από αυτά είναι βιώσιμο. Επίσης, θα γίνουν παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας.
       
      Προς υπερδέσμευση πόρων στο πρόγραμμα
       

       
      Το πρόγραμμα υπόσχεται «σοβαρά λεφτά» στα έργα του μετρό στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη. Η επέκταση Αγία Μαρίνα - Πειραιάς θα είναι έργο-γέφυρα από το ΕΣΠΑ, όπως και τα δύο έργα της Θεσσαλονίκης (κύρια γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά). Παράλληλα, θα υπάρχουν κάποια χρήματα για τη γραμμή 4 του μετρό, Άλσος Βεΐκου - Ευαγγελισμός. Πληροφορίες θέλουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν από περίπου 700 εκατ. ευρώ για τα έργα μετρό έκαστη, δηλαδή 1,4 δισ. ευρώ, που αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα του προγράμματος.
       
      Ακόμη, τα δύο εμβληματικά έργα αστικών παρεμβάσεων της πρωτεύουσας, δηλαδή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου με επέκταση του τραμ προς την πλατεία Αιγύπτου και η ανάπλαση του Φαλήρου, θα χρηματοδοτηθούν από το σκέλος του Περιβάλλοντος.
       
      Στο μεταξύ, θα υπάρχουν και κάποια μικρότερα έργα όπως η Γ' Φάση του λιμένος Ηγουμενίτσας, παρεμβάσεις σε νησιωτικά αεροδρόμια, αλλά και έργα περιβάλλοντος, με κατεπείγουσα σημασία, όπως ΧΥΤΑ, βιολογικοί καθαρισμοί κτλ.
       
      Το ζήτημα είναι όμως ότι τα υποψήφια προς ένταξη συγκοινωνιακά έργα στο ΣΕΣ υπερβαίνουν κατά πολύ τον διαθέσιμο προϋπολογισμό και ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, οι κοινοτικές υπηρεσίες έχουν διαμηνύσει στην ελληνική πλευρά ότι πρέπει να τεθούν αυστηρές προτεραιότητες σε σχέση με τη χρηματοδότηση των έργων. Και αυτό διότι υπάρχει υπερδέσμευση πόρων (overbooking).
       
      Η έλλειψη χρημάτων και τα ιδιωτικά κεφάλαια
       
       
       
      Μέχρι στιγμής, στο νέο πρόγραμμα δεν έχουν ακόμη προβλεφθεί ιδιωτικά κεφάλαια, σε αντίθεση με τις Υποδομές του ΕΣΠΑ που προέβλεπε 3,6 δισ. ευρώ από ιδιώτες για τις ανάγκες χρηματοδότησης των αυτοκινητόδρομων.
       
      Ετσι, απομένει το όποιο ποσοστό προκύψει από τα 850 εκατ. ευρώ της εθνικής συμμετοχής για τον ορισμό των αμιγώς εθνικών πόρων, οι οποίοι στο ΕΣΠΑ προσέγγιζαν τα 2,5 δισ. ευρώ. Πρόκειται για απαραίτητα χρήματα, καθώς έρχονται να χρηματοδοτήσουν μη επιλέξιμες δαπάνες όπως οι απαλλοτριώσεις, οι παρεμβάσεις στα δίκτυα κοινής ωφέλειας, ο μη επιλέξιμος ΦΠΑ και άλλες εργασίες. Σημειωτέον ότι έργα όπως η επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς το Λαύριο απαιτούν μεγάλα ποσά για απαλλοτριώσεις γης.
       
      Το υπουργείο Υποδομών θα επιδιώξει δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και ιδιώτες επενδυτές για την κατασκευή μίας σειράς έργων. Ένα από αυτά είναι το εμβληματικό πρότζεκτ του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου, που θα κατασκευασθεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.
       
      Τα περιφερειακά αεροδρόμια «προάγγελος» για το Καστέλι
       

       
      Προάγγελος του διαγωνισμού για το Καστέλι, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές της αγοράς, θα είναι ο διαγωνισμός του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) για την παραχώρηση επιλεγμένων περιφερειακών αερολιμένων.
       
      Πηγές κοντά στην υπόθεση μιλούν για τουλάχιστον τέσσερα σχήματα που αναμένεται να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές στον διαγωνισμό και εκτιμάται ότι είναι οι κοινοπραξίες Fraport - Όμιλος Κοπελούζου, METKA - Corporacion America, Vinci - Ακτωρ και η Advent. Ωστόσο, κανείς δεν αποκλείει και άλλες συμμετοχές στην επόμενη φάση του διαγωνισμού.
       
      Η πορεία αυτού του διαγωνισμού θα δείξει και το προς τα πού θα πάει ο μεγάλος διαγωνισμός για το Καστέλι, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι οποίες εκτιμούν ότι πολλά θα κριθούν από τη χρηματοοικονομική ισορροπία που θα προτείνουν οι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι.
       
      Ένας λόγος είναι η έλλειψη ρευστότητας και το μέτριο ακόμη επενδυτικό κλίμα, που αποθαρρύνουν τις διεθνείς τράπεζες από τον μακροχρόνιο δανεισμό για εγχειρήματα στη χώρα μας. Έτσι, όποιος θα καταθέσει πρόταση θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει τη μελλοντική χρηματόδοτηση που θα χρειαστεί σε ένα δύσκολο επιτοκιακό περιβάλλον, με τις τράπεζες να θέτουν κατά πάσα πιθανότητα διόλου εύκολους όρους.
       
      Πού βλέπουν ενδιαφέρον οι ιδιώτες
       

       
      Άλλα έργα που μπορούν να προσεγγίσουν το ενδιαφέρον του ιδιωτικού τομέα είναι, σύμφωνα με έμπειρα στελέχη του τεχνικού κόσμου, η «μικρή» επέκταση της Αττικής Οδού, που περιλαμβάνει μικρά τεχνικά έργα, καθώς και τη σήραγγα του Υμηττού, εκτιμώμενου προϋπολογισμού περίπου 300 εκατ. ευρώ, η οποία θα μπορούσε να προχωρήσει με επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ομώνυμου δρόμου.
       
      Επίσης, ωριμότητα και σχετικό ενδιαφέρον εντοπίζονται στα οδικά έργα παραχώρησης της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος - Σαλαμίνας, στην οποία τεύχη έλαβαν η ΜΕΤΚΑ, η Ακτωρ και η Vinci και συνεχίζουν στον διαγωνισμό.
       
      Παράλληλα, η δεδομένη κίνηση βαρέων οχημάτων από το λιμάνι στην εθνικό οδό προμηνύει ότι, μόλις βελτιωθεί το χρηματοπιστωτικό περιβάλλον, οι κατασκευαστές θα δείξουν ενδιαφέρον για τη δημιουργία του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη.
       
      Αυτό που μετά βεβαιότητας ο ιδιωτικός τομέας βλέπει με ενδιαφέρον είναι η Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, η οποία ξεκινά ως δημόσιο έργο, αλλά δεν υπάρχουν άλλα χρήματα για τη συνέχισή της. Η Αττικό Μετρό το γνωρίζει, όπως σημειώνουν στελέχη της εταιρείας, και εισηγείται στο υπουργείο Υποδομών την επέκταση της γραμμής μέσα από τη χρήση ιδωτικών κεφαλαίων με τη μέθοδο της παραχώρησης, καθώς απαιτούνται τουλάχιστον 2 δισ. ευρώ ακόμη για να φτάσει η γραμμή ως το Μαρούσι.
       

       
      Η αγορά θα έβλεπε, επίσης, με ενδιαφέρον τη χρηματοδότηση ενός συγκοινωνιακού μέσου που θα συνέδεε τα κρουαζιερόπλοια του Πειραιά με το κυρίως δίκτυο των σιδηρόδρομων της Αθήνας. Αυτό θα μπορούσε είτε να είναι το τραμ είτε ένα monorail, το κόστος του οποίου βέβαια δεν είναι καθόλου χαμηλό, καθώς προσεγγίζει το 50% των χρημάτων που χρειάζονται για την κατασκευή μετρό.
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/09/blog-post_21.html#.VCEUtPl_uls και http://www.tovima.gr/society/article/?aid=633363
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε σήμερα στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως, (ΦΕΚ Β” 2491/18-09-2014), η απόφαση του υφυπουργού Εργασίας Αντώνη Μπέζα, για τη μηνιαία καταβολή εισφορών στον Οργανισμό Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών (Ο.Α.Ε.Ε.).
       
      Σύμφωνα με την απόφαση, από την 1η Μαρτίου του 2015, «οι εισφορές θα καταβάλλονται από τους υπόχρεους ασφαλισμένους του Ο.Α.Ε.Ε. κάθε μήνα, έως το τέλος του επόμενου μήνα εκείνου στον οποίο ανάγονται, διαφορετικά από την πρώτη ημέρα του μεθεπόμενου μήνα καθίστανται καθυστερούμενες και υπόκεινται σε επιβαρύνσεις, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις.
       
      Οι μηνιαίες εισφορές, με κάθε απαραίτητο για την πληρωμή στοιχείο, αναρτώνται στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Ο.Α.Ε.Ε. Ο Οργανισμός μεριμνά για τη γνωστοποίηση της ανάρτησης, με κάθε πρόσφορο ηλεκτρονικό μέσο. Οι ασφαλισμένοι εγγράφονται υποχρεωτικά στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ιστότοπου του O.A.Ε.Ε. και πιστοποιούνται με τις ισχύουσες κάθε φορά νόμιμες προδιαγραφές και διαδικασίες, προκειμένου να ενημερώνονται για τις μηνιαίες υποχρεώσεις τους».
       
      Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση, η μηνιαία καταβολή θεσπίστηκε αφενός για τη διευκόλυνση των ασφαλισμένων, οι οποίοι, λόγω της οικονομικής συγκυρίας, αδυνατούν να ανταποκριθούν στη διμηνιαία καταβολή των εισφορών. Επίσης, υπαγορεύθηκε από την ανάγκη για αποτελεσματικότερη παρακολούθηση του τρόπου είσπραξής τους.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%83%CE%B9%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%83%CE%B5-%CF%86%CE%B5%CE%BA-%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%80%CF%8C-2/
      Περισσότερα...

      9

    • ikoutoulas

      Δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του ΕΤΕΑΝ νεα απόφαση υπαγωγής ωφελουμένων στο πρόγραμμα Εξοικονόμηση Κατ' Οίκον που στην πλειοψηφία του αφορά τις περιφέρειες Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας.
       
      Συνολικά υπάγονται: 554 Ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό επενδύσεων
      6.497.385,79 €
       
      http://www.etean.com.gr/PublicPages/NewsAnnouncement4.aspx?ID=50
      Περισσότερα...

      0

    • OTTO_engine

      Η Κομισιόν καλεί υπουργό Παιδείας μετά από τις καταγγελίες εκπροσώπου των κοινωνικών εταίρων στην Ε.Ε. για τους χιλιάδες παράνομους τίτλους που έχουν εκδοθεί και για το ζήτημα της διασφάλισης της νομιμότητας και της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης από ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό, η Κομισιόν ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας να λάβει συγκεκριμένα μέτρα για να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα παρανομίας και αδιαφάνειας.
       
      Όπως αναφέρει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ), «η ώρα της αξιολόγησης της προσπάθειας της πολιτείας για να υπάρξει κάθαρση και αποκατάσταση της νομιμότητας στον χώρο αυτό έφτασε. Η Κομισιόν έχει συμπεριλάβει στην ατζέντα της διημερίδας του European Advisory Group fοr Education το ελληνικό ζήτημα. Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει άμεσα, έστω και την ύστατη ώρα, να αναγγείλει σειρά ενεργειών που θα αποδεικνύουν ότι η χώρα μας είναι διατεθειμένη να επιβάλλει τάξη στο χώρο της πιστοποίησης προσόντων και της διασφάλισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της νομιμότητας των τίτλων που εκδίδουν ιδιωτικοί φορείς».
       
      Έκτακτη συνεδρίαση για τις εξελίξεις στον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης
       
      Μετά από όσα έχουν συμβεί το τελευταίο διάστημα με το φλέγον ζήτημα της πιστοποίησης προσόντων στο χώρο των Η/Υ και των Ξένων Γλωσσών, με την αδυναμία της διοίκησης να εποπτεύσει την ιδιωτική εκπαίδευση, με την υπόθεση της πιθανής νόθευσης της διαδικασίας της Τράπεζας Θεμάτων και τις καταγγελίες γονέων μαθητών δημόσιων σχολείων για παραχάραξη ωρολόγιου προγράμματος και ενδοσχολικών διαδικασιών σε ιδιωτικά σχολεία, το ΔΣ της ΟΙΕΛΕ θα συνεδριάσει, υπό το φως των νέων, δραματικών εξελίξεων, εκτάκτως αύριο στη 1 μμ και θα ζητήσει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.
       
      «Οι γονείς των μαθητών σε όλα τα σχολεία της χώρας, δημόσια και ιδιωτικά, δικαιούνται να πληροφορηθούν, αν η ελληνική πολιτεία θα διασφαλίσει την ισονομία στην αξιολόγηση όλων των παιδιών, στη νομιμότητα όλων των εκδιδόμενων τίτλων και το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων που βρίσκεται σε άμεσο κίνδυνο. Αμέσως μετά τη λήξη της συνεδρίασης θα εκδοθεί σχετική ενημερωτική ανακοίνωση», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία.
       
      Πηγή: http://www.koutipandoras.gr/article/123009/komision-kalei-loverdo-gia-ta-skandala-stin-idiotiki-ekpaideysi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συγκεκριμένοι οι ιδιοκτήτες κατέχουν περιουσία αξίας λίγο πάνω από 500 δις ευρώ και μαζί με τα ακίνητα εκτός αντικειμενικού συστήματος η αξία φτάνει το 1 τρις ευρώ με βάση τις σημερινές αντικειμενικές αξίες. Υπενθυμίζεται ότι πριν την κρίση η αξία της ακίνητης περιουσίας είχε φτάσει το 1,2 τρις για να πέσει στα 500-520 δισ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια.
       
      Επίσης, περίπου 6 στους 10 Ελληνες διαθέτουν κάποιο σπίτι, κατάστημα, γραφείο ή οικόπεδο εντός σχεδίου.
       
      Από την επεξεργασία των στοιχείων των ακινήτων που έχουν δηλώσει στο έντυπο Ε9 οι φορολογούμενοι προκύπτουν τα εξής:
       
      -5.569.336 άτομα διαθέτουν κτίσματα (κατοικίες, γραφεία, καταστήματα, αποθήκες κλπ) και οικόπεδα εντός σχεδίου ή οικισμού που η συνολική αντικειμενική αξία τους υπερβαίνει τα 520,49 δισ. ευρώ. Κατά μέσο όρο η αξία των ακινήτων τους ανέρχεται σε 93.456,65 ευρώ.
       
      - Ένας στους δυο ιδιοκτήτες ακινήτων ή 2.769.177 φορολογούμενοι έχουν στην κατοχή τους μικρή ακίνητη περιουσία που δεν υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ. Η συνολική αξία των ακινήτων που έχουν οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι ανέρχεται σε 63,56 δισ. ευρώ με τη μέση αξία να φθάνει τις 22.954,80 ευρώ.
       
      - Κτίσματα και εντός σχεδίου οικόπεδα αξίας από 50.000 έως 100.000 ευρώ διαθέτουν 1.356.081 φορολογούμενοι. Το συνολικό ύψος της περιουσίας τους φθάνει τα 96,83 δισ. ευρώ ή 71.404,53 ευρώ κατά μέσο όρο.
       
      - Ακίνητη περιουσία από 100.000 έως 200.000 έχουν στην κατοχή τους 881.698 φορολογούμενοι με τη συνολική αξία των ακινήτων τους να φθάνει τα 122,27 δισ. ευρώ ή 138.680,15 ευρώ κατά μέσο όρο.
       
      - Κτίσματα εντός και εκτός σχεδίου και οικόπεδα εντός σχεδίου αξίας από 100.000 έως 200.000 ευρώ διαθέτουν 447.587 φορολογούμενοι ή το 8% των ιδιοκτητών ακινήτων. Το συνολικό ύψος της ακίνητης περιουσίας των συγκεκριμένων φορολογούμενων ανέρχεται σε 132,46 δισ. ευρώ ή 125.957,29 ευρώ κατά μέσο όρο.
       
      291.322 ιδιοκτήτες ακινήτων εκτός από τον ΕΝΦΙΑ θα πληρώσουν φέτος και συμπληρωματικό φόρο αφού η αντικειμενική αξία των αστικών ακινήτων τους υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.
       
      - Αστικά ακίνητα συνολικής αξίας άνω των 500.000 ευρώ έχουν δηλώσει μόλις 114.793 άτομα που αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% του συνόλου των ιδιοκτητών. Η συνολική αντικειμενική αξία των αστικών ακινήτων που δήλωσαν οι εν λόγω φορολογούμενοι ανέρχεται σε 105,3 δισ. ευρώ και καλύπτει το 20,24% της συνολικής αξίας όλης της αστικής ακίνητης περιουσίας την οποία έχουν δηλώσει συνολικά οι 5,57 εκατ. ιδιοκτήτες. Καθένας από αυτούς τους «μεγαλοϊδιοκτήτες» έχει δηλώσει κατά μέσο όρο αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας 917.779,04 ευρώ.
       
      - 27.198 είναι οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν αστικά ακίνητα αντικειμενικής αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ.
       
      - Μόλις 492 ιδιοκτήτες διαθέτουν αστική ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 5 εκατ. ευρώ. Η αξία των ακινήτων τους αυτών ανέρχεται στα 4,1 δισ. ευρώ ή 8.466.889,08 ευρώ κατά μέσο όρο.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Ti_akiniti_periousia_diathetoun_oi_Ellines_/#.VB-eIPl_tnY
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Η Εταιρεία Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) στο πλαίσιο των δράσεών της απέστειλε ανοιχτή επιστολή στα κόμματα προσβλέποντας στην κινητοποίησή τους για την υλοποίηση του ελληνικού σχεδίου δράσης για την Ανοιχτή Διακυβέρνηση (2014-2016).
       
      Το σχέδιο αυτό καταρτίστηκε στο πλαίσιο της παγκόσμιας πρωτοβουλίας για την Ανοικτή Διακυβέρνηση (Open Government Partnership -www.opengovpartnership.org), στην οποία συμμετέχει η Ελλάδα ήδη από το 2012, με σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας της διακυβέρνησης, αυξάνοντας την ανοικτότητά της.
       
      Παρόλα αυτά, η υλοποίηση του ελληνικού σχεδίου φαίνεται να χωλαίνει ιδιαίτερα, καθώς – παρά την εναρμόνιση της εθνικής νομοθεσίας με τις επιταγές του σχεδίου - δεν φαίνεται να υλοποιούνται οι πιο πολλές από τις δεσμεύσεις που ανέλαβε η χώρα μας για το 2012 και 2013 σχετικά με το άνοιγμα των δημόσιων δεδομένων και την ανοικτή διακυβέρνηση γιατί δεν εκδίδονται οι απαραίτητες διοικητικές πράξεις και δεν υλοποιούνται τα έργα που είχαν προβλεφθεί.
       
      Αντίθετα, μολονότι η προώθηση πολιτικών ανοικτής διακυβέρνησης συμβάλλει στη αντιμετώπιση παθογενειών του πολιτικού μας συστήματος, όπως η κρίση εμπιστοσύνης στους θεσμούς, η διαφθορά, το πελατειακό σύστημα και, παρά το γεγονός της συμμετοχής της χώρας μας στο OGP, ουσιαστικά δεν υπάρχει πολιτική συζήτηση για τα θέματα που προκύπτουν από τις δεσμεύσεις του σχεδίου δράσης.
       
      Επιπλέον, σύμφωνα με ανάλυση των δεδομένων για την υλοποίηση των έως τώρα δεσμεύσεων, η Ελλάδα κατατάσσεται, μαζί με την Εσθονία και τη Ρουμανία, στις χώρες που αναλαμβάνουν φιλόδοξες δεσμεύσεις, τις οποίες όμως αποτυγχάνουν να υλοποιήσουν!
       
      Για τον λόγο αυτό, η συμβολή των ελληνικών πολιτικών κομμάτων με κριτική, θέσεις και προτάσεις στην υλοποίηση του εθνικού σχεδίου δράσης για την Ανοιχτή Διακυβέρνηση, την προώθηση πολιτικών διαφάνειας, λογοδοσίας και συνεργατικότητας, την ενθάρρυνση της συμμετοχής των πολιτών στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων και την καταπολέμηση της διαφθοράς, κρίνεται επιτακτική.
       
      Η ανοικτή διακυβέρνηση δεν αποτελεί ένα τεχνικό ζήτημα που αφορά λίγους επιστήμονες, τη δημόσια διοίκηση ή κάποιους τεχνοκράτες.
       
      Η ανοικτή διακυβέρνηση αφορά όλους μας.
       
      Αφορά τον πολίτη που θέλει να γνωρίζει πώς αξιοποιούνται οι φόροι του, αφορά τον μαθητή που θέλει να βλέπει τα δρομολόγια του λεωφορείου στο κινητό του, αφορά τον επαγγελματία που έχει ανάγκη την ανοικτή πρόσβαση σε δημόσια συστήματα που του επιτρέπουν να ελέγξει τυχόν πλαστότητα τιμολογίων κοκ.
       
      Θεωρώντας μάλλον δεδομένη τη μειωμένη εμπιστοσύνη της κοινωνίας στα πολιτικά κόμματα, η συμμετοχή της Ελλάδας στην Πρωτοβουλία για την Ανοικτή Διακυβέρνηση είναι μία ευκαιρία για τα ελληνικά πολιτικά κόμματα να ανατρέψουν αυτήν την εικόνα. Να συμβάλουν με συγκεκριμένο προγραμματικό και πολιτικό λόγο στον συνεχή διάλογο μεταξύ δημόσιας διοίκησης και κοινωνίας των πολιτών για την πορεία υλοποίησης των εθνικών δεσμεύσεων, για τις κατευθύνσεις που οφείλουν να ακολουθήσουν οι δεσμεύσεις του νέου σχεδίου δράσης, για την έμπρακτη – επιτέλους – εφαρμογή του.
       
      Αναλυτικά ολόκληρη η επιστολή της ΕΕΛ/ΛΑΚ υπάρχει διαθέσιμη εδώ.
       
      Πηγή: https://ellak.gr/2014/09/anichti-epistoli-apo-tin-eellak-sta-kommata-gia-tin-anikti-diakivernisi/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο φετινός Αύγουστος και γενικότερα το καλοκαίρι του 2014 (τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου) ήταν το πιο ζεστό στην μετεωρολογική ιστορία του πλανήτη μας, από το 1880, σύμφωνα με την Αμερικανική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (ΝΟΑΑ).
       
      Το προηγούμενο ρεκόρ θερμότερου καλοκαιριού ήταν το 1998. Όσον αφορά τη μέση ετήσια θερμοκρασία του 2014 μέχρι τώρα, είναι η τρίτη υψηλότερη στα μετεωρολογικά χρονικά. Οι αμερικανοί επιστήμονες προβλέπουν ότι το φετινό έτος θα σπάσει το ρεκόρ του 2010 ως θερμότερου έτους.
       
      Καθώς η κλιματική αλλαγή συνεχίζεται, οι παγκόσμιες θερμοκρασίες συνεχίζουν να ανεβαίνουν και τα ρεκόρ να σπάνε το ένα μετά το άλλο. Εννέα από τους δέκα πιο θερμούς Αυγούστους στη σύγχρονη ιστορία έχουν συμβεί μετά το 2000. Η τελευταία φορά που η θερμοκρασία ενός Αυγούστου στη Γη ήταν κάτω από τον μέσο όρο του αιώνα, ήταν το 1976.
       
      Σύμφωνα με τους επιστήμονες της ΝΟΑΑ, παράγων – κλειδί για την πιο πρόσφατη άνοδο των θερμοκρασιών στη Γη είναι η συνεχής αύξηση της θερμοκρασίας των ωκεανών, που απορροφούν μεγάλο μέρος της θερμότητας του πλανήτη.
       
      Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΝΟΑΑ, η συνδυασμένη μέση παγκόσμια θερμοκρασία στην ξηρά και στη θάλασσα τον Αύγουστο φέτος ήταν 16,35 βαθμοί Κελσίου, κατά 0,75 βαθμούς υψηλότερη από τον μέσο όρο του 20ού αιώνα. Ειδικότερα στην ξηρά, η μέση θερμοκρασία του Αυγούστου ήταν 14,79 βαθμοί Κελσίου, κατά 0,99 βαθμούς πάνω από τον μέσο όρο του προηγούμενου αιώνα. Η μέση θερμοκρασία των θαλασσών ήταν 17,05 βαθμοί, 0,65 βαθμοί πάνω από τον μέσο όρο του 20ού αιώνα.
       
      Στο τρίμηνο Ιουνίου-Αυγούστου 2014 η συνδυασμένη μέση παγκόσμια θερμοκρασία στην ξηρά και στη θάλασσα έφθασε τους 17,11 βαθμούς Κελσίου, κατά 0,71 βαθμούς πάνω από τον μέσο όρο του 20ού αιώνα. Στο οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2014 η συνδυασμένη μέση παγκόσμια θερμοκρασία στην ξηρά και τη θάλασσα ήταν 14,68 βαθμοί Κελσίου, κατά 0,68 βαθμούς υψηλότερη από τον μέσο όρο του 20ού αιώνα για το πρώτο οκτάμηνο του έτους.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/09/19/kalokairi-2014-thermokrasia-117668/
      Περισσότερα...

      287

    • OLINAPAL

      Στον παρακάνω δικτυακό τόπο αναρτώνται οι Πράξεις χαρακτηρισμού και οι αποφάσεις των Επιτροπών Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων (Ε.Ε.Δ.Α.) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρο 42 του ν. 4280/2014, κατά τα ειδικώς οριζόμενα στις παραγράφους 3 και 5 του άρθρου 14 του νόμου 998/1979, όπως ισχύουν σύμφωνα με το άρθρο 34 του νόμου 4280/2014.
       
      Δείτε την σελίδα εδώ: http://dp.ypeka.gr/
      Περισσότερα...

      20

    • sdim

      Αριθμ. Φ.1500/οικ. 9696/195
      Διαδικασία εσωτερικής κατανομής και καταβολής των παρακρατουμένων από τη σύνταξη του οφειλέτη συνταξιούχου ποσού μεταξύ των Ασφαλιστικών Φορέων που συμμετέχουν στη διαδικασία συνταξιοδότησης με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
       
      Δημοσιεύθηκε σήμερα σε ΦΕΚ υπουργική απόφαση που μεταξύ των άλλων βάζει όρια στην παρακράτηση από την σύνταξη για εξόφληση οφειλών του ασφαλισμένου.
      Παραθέτω την συγκεκριμένη παράγραφο.
       
      "3. Εάν διαπιστωθεί οφειλή της οποίας το ποσό είναι μεγαλύτερο από αυτό που είναι δυνατόν να παρακρατηθεί από τη σύνταξη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 43 του ν. 3996/2011, όπως τροποποιήθηκαν με την παράγραφο 3 του άρθρου 32 του ν. 4075/2012 ως προς το ποσό της παρακράτησης, τότε θα συντάσσεται έγγραφο οφειλής το οποίο θα κοινοποιείται στον υποψήφιο συνταξιούχο.
       
      Για ποσό οφειλής μεγαλύτερο των τριάντα (30) μηνιαίων συντάξεων κατώτατων ορίων λόγω γήρατος (μέχρι δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ − 15.000 € ή είκοσι χιλιάδες ευρώ − 20.000 € στον Ο.Α.Ε.Ε.), ο ασφαλισμένος οφείλει να εξοφλήσει το επιπλέον ποσό εφάπαξ. Στην περίπτωση δε που η παραπάνω οφειλή είναι ληξιπρόθεσμη, πρέπει να καταβληθεί εφάπαξ όλο το ποσό αυτής εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας από την κείμενη νομοθεσία.
       
      Η βεβαίωση χρόνου ασφάλισης εκδίδεται μετά την εξόφληση του επί πλέον ποσού οφειλής από αυτό που δύναται να παρακρατηθεί από τη σύνταξη ή μετά την ολοσχερή εξόφληση της οφειλής εάν αυτή έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη."
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Το ΥΠΕΚΑ θέτει σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο «Ενσωμάτωση στο Ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 25ης Οκτωβρίου 2012, για την ενεργειακή απόδοση, την τροποποίηση των Οδηγιών 2009/125/ΕΚ και 2010/30/ΕΕ και την κατάργηση των Οδηγιών 2004/8/ΕΚ και 2006/32/ΕΚ».
       
      Η οδηγία 2012/27/ΕΕ έχει ως στόχο την προώθηση της ενεργειακής απόδοσης με τη θέσπιση ενός κοινού πλαισίου βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας στα κράτη – μέλη της ΕΕ. Με το σχέδιο νόμου, καθορίζονται στην εθνική ενεργειακή πολιτική και αγορά στόχοι, κανόνες, μέτρα και ειδικές δράσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης σε όλους τους τομείς οικονομικής δραστηριότητας, ώστε να αξιοποιηθεί το ανεκμετάλλευτο δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας.
       
      Συγκεκριμένα, με το σχέδιο νόμου θεσπίζεται εθνικός ενδεικτικός στόχος ενεργειακής απόδοσης, καθορίζονται μέτρα για την επίτευξη του στόχου, τα οποία συγκροτούν το Εθνικό Σχέδιο Δράσης Ενεργειακής Απόδοσης (ΕΣΔΕΑ).
       
      Το Δημόσιο και οι φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα καλούνται να διαδραματίσουν υποδειγματικό ρόλο στη λήψη των απαιτούμενων μέτρων βελτίωσης ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης ενέργειας και για το σκοπό αυτό, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο νόμου καθορίζονται:
       
      α) η υποχρέωση ετήσιου ποσοστού ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων που είναι ιδιόκτητα και καταλαμβανόμενα από την κεντρική δημόσια διοίκηση,
      β) ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης για τις προμήθειες του Δημοσίου,
      γ) συγκεκριμένα κίνητρα και μέτρα πολιτικής βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης.
       
      Παράλληλα, με το σχέδιο νόμου προτείνονται περαιτέρω δράσεις που αφορούν:
       
      α) στη θέσπιση μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την κινητοποίηση επενδύσεων για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος της χώρας,
      β) στην υιοθέτηση συστήματος ενεργειακών ελέγχων σε επιχειρήσεις,
      γ) στον προσδιορισμό μέτρων βελτίωσης των υποδομών μετατροπής, μεταφοράς και διανομής της ενέργειας,
      δ) στην υποχρέωση των διανομέων ενέργειας και των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης ενέργειας, να παρέχουν αναλυτικούς και εναρμονισμένους με την πραγματική κατανάλωση πληροφοριών και τιμολογίων προς τους τελικούς καταναλωτές σε συνδυασμό με την εγκατάσταση μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας, φυσικού αερίου, τηλεθέρμανσης, τηλεψύξης και ζεστού νερού, σε ανταγωνιστικές τιμές,
      ε) στην περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των επιχειρήσεων ενεργειακών υπηρεσιών,
      στ) στην αξιοποίηση και προτεραιότητα του δυναμικού συμπαραγωγής υψηλής απόδοσης, τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης και
      ζ) στην ανάπτυξη προγραμμάτων και ενεργειών πληροφόρησης, κατάρτισης και προώθησης των μηχανισμών βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης σε όλους τους τελικούς καταναλωτές και την ενεργειακή αγορά.
       
      Οι πολίτες και οι αρμόδιοι επιστημονικοί φορείς καλούνται να συμμετάσχουν με προτάσεις, παρατηρήσεις και απόψεις στη δημόσια διαβούλευση που διενεργείται στον ιστοχώρο της Ανοιχτής Διακυβέρνησης:
       
      http://www.opengov.gr/minenv/?p=6288.
       
      Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί στις 26 Σεπτεμβρίου 2014.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=3311&language=el-GR
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για μία ακόμα φορά, 6η στη σειρά παρατάθηκε το νέο έργο με παραχώρηση για την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος. Το έργο που είναι ένα από τα συνολικά 3 που βγήκαν πακέτο στις αρχές του 2012 έχουν δημιουργήσει μεγάλες ανησυχίες με τις συνεχόμενες παρατάσεις στις ημερομηνίες εκκίνησης των διαγωνισμών.
       
      Η ημέρα εκκίνησης του διαγωνισμού μετατέθηκε για τις 9 Δεκεμβρίου 2014 σε περίπου 3 μήνες δηλαδή. Οι λόγοι για τους οποίους αποφασίστηκε η μετάθεση σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης είναι τα ερωτήματα που υποβλήθησαν από τη ΑΚΤΩΡ, METKA, VINCI ενώ η Γαλλική εταιρεία υπέβαλε επίσημα αίτημα μετάθεσης της προθεσμίας υποβολή των φακέλων Εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που αποτελεί την Α `φάση του διαγωνισμού του έργου "ΜΕΛΕΤΗ, ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ, ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ, ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΈΡΓΟΥ ΤΗΣ ΜΟΝΙΜΗΣ ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑΣ ΟΔΙΚΗΣ ΖΕΥΞΗΣ ΝΗΣΟΥ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ".
       
      H απόφαση λήφθηκε από το Υπουργείο Υποδομών που θα είναι και ο φορέας υλοποίησης του έργου, προχθές 16 Σεπτεμβρίου και αναρτήθηκε εχθές στο "ΔΙΑΥΓΕΙΑ". Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι νέα παράταση θα υπάρξει και για τους άλλους 2 διαγωνισμούς που περιλαμβάνονται στο πακέτο των νέων έργων με παραχώρηση, δηλαδή της Υποθαλάσσιας Λευκάδας που έχει προγραμματισμένη δημοπράτηση στις 30 Σεπτεμβρίου και του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη με ημερομηνία τις 6 Οκτωβρίου.
       
      Το έργο της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος αποτελεί το πιο εμπορικό από τα 3 νέα έργα και έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη κίνηση ανάμεσα στα Πορθμεία της Ευρώπης, πίσω από το πορθμείο του Καλαί στη Γαλλία.
       
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/26783-dfsabsaebg
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Στη παράταση της προθεσμίας υποβολής των φετινών συγκεντρωτικών καταστάσεων προμηθευτών πελατών προχώρησε η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κα Κατερίνα Σαββαϊδου. Στη σχετική ανακοίνωση σημειώνονται τα εξής:
       
      "Η προθεσμία υποβολής των τριμηνιαίων καταστάσεων πελατών – προμηθευτών που προβλέπονται από την απόφαση ΠΟΛ. 1022/7.1.2014, όπως ισχύει, του πρώτου, δευτέρου και τρίτου τριμήνου του ημερολογιακού έτους 2014, παρατείνεται μέχρι την προθεσμία υποβολής του τέταρτου τριμήνου του ημερολογιακού έτους, δηλαδή μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2015. Επειδή όμως η τελευταία ημέρα του μήνα αυτού είναι Σάββατο, οι καταστάσεις και των τεσσάρων προαναφερομένων τριμήνων υποβάλλονται μέχρι την 2.2.2015.
       
      Επισημαίνεται ότι, η ανωτέρω προθεσμία είναι καταληκτική, δεδομένου ότι, συμπίπτει με αυτή της υποβολής των καταστάσεων του τελευταίου τριμήνου του ημερολογιακού έτους 2014 και επομένως δεν δύναται να παραταθεί περαιτέρω".
       
      Πηγή:www.capital.gr
      Περισσότερα...

      11

    • Panos_

      Ένα ακόμη πολύτιμο εργαλείο στην προσπάθεια ενίσχυσης της θέσης των Ελληνικών Κατασκευαστικών επιχειρήσεων και μηχανικών, έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού, στηρίζει ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας κ. Οδ. Κωνσταντινόπουλος που ανακοίνωσε την απόφαση του Δ.Σ του Εθνικού Συστήματος Υποδομών Ποιότητας για μείωση των τιμών πώλησης των Ευρωκωδίκων, εν όψει και της Παγκόσμιας Ημέρας Τυποποίησης στις 14 Οκτωβρίου.
       
      Λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία αλλά και με στόχο τη διευκόλυνση και ενίσχυση των μηχανικών να αποκτήσουν ένα σημαντικό εργαλείο στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, μετα από συνεννόηση του Υφυπουργού. Οδ. Κωνσταντινόπουλου με τον αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ν. Ταγαρά και με τον πρόεδρο του ΕΣΥΠ Άγγελο Τόλκα, αποφασίστηκε η πώληση των Ευρωκωδίκων, σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή έτσι ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα τεχνικά αυτά πρότυπα.
      Κατόπιν αυτών, το σύνολο των Ευρωκωδίκων στην Ελληνική γλώσσα και τα Εθνικά Προσαρτήματα αυτών, σε πρώτη φάση από 14 Οκτωβρίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2014, θα πωλούνται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, η οποία μετά την κατακόρυφη πτώση της τιμής της που ανερχόταν σε 5.112 ευρώ και για τα φυσικά και για τα νομικά πρόσωπα, διαμορφώνεται ως εξής :
      390 ευρώ για φυσικά πρόσωπα
      890 ευρώ για νομικά πρόσωπα (τρείς θέσεις εργασίας)
      Επιπλέον, με κόστος συνδρομής για το 2015:
      50 ευρώ για φυσικά πρόσωπα
      110 ευρώ για νομικά πρόσωπα (τρείς θέσεις εργασίας)

      Οι Ευρωκώδικες αποτελούν σειρά Ευρωπαϊκών Προτύπων που παρέχουν ένα κοινό για όλη την ΕΕ σύνολο μεθόδων για τον υπολογισμό της μηχανικής αντοχής των κατασκευαστικών έργων και των στοιχείων τους, τα οποία καλύπτονται από την Οδηγία 89/106/ΕΟΚ. Στόχο έχουν την δημιουργία ενός κοινού πλαισίου, εντός του Ευρωπαϊκού χώρου, για τον δομικό και γεωτεχνικό σχεδιασμό Κτιρίων και Τεχνικών Έργων και ήδη έχουν υιοθετηθεί από αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, καθώς αφορούν Ευρωπαϊκά Πρότυπα (EN) για το σχεδιασμό των κατασκευών που αναπτύχθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης (CEN). Στην χώρα μας οι ευρωκώδικες σήμερα (προ μείωσης των τιμών) κοστίζουν 6000 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.epixeiro.gr/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/19531-%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CE%BA%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD
      Περισσότερα...

      32

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 138/τ.Α/13-6-2014) το Π.Δ. 90/2014, με το οποίο ορίζονται οι κατηγορίες έργων καθώς και οι προϋποθέσεις εγγραφής, κατάταξης και προαγωγής, στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών (Μ.Ε.Κ.), διπλωματούχων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής.
       
      Το ανωτέρω Π.Δ., αντικαθιστά του άρθρο 4 του Π.Δ. 472/1985 (ΦΕΚ/Α΄/168/2-10-1985) που κωδικοποιήθηκε στο άρθρο 109 της κωδικοποίησης νομοθεσίας κατασκευής των δημοσίων έργων η οποία κυρώθηκε με το ν. 3669/2008 (ΦΕΚ/ Α΄/116/18-6-2008).
       
      Ειδικότερα τα σημεία ι έως και νβ, της παρ. 1 του άρθρου 1 του άνω Π.Δ. αφορούν στις ειδικότητες διπλωματούχων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής που δεν προβλέπονταν στο Π.Δ. 472/1985 και αποκτούν δικαίωμα εγγραφής στο Μ.Ε.Κ..
       
      Ακολουθεί συγκεντρωτικός πίνακας των ειδικοτήτων, διπλωματούχων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής, με τις προϋποθέσεις εγγραφής τους και τις αντίστοιχες κατηγορίες έργων.
       
      Σύμφωνα με το άρθρο 2, το Π.Δ. 90/2014 ισχύει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 13/06/2014.
       
      Δείτε τον πίνακα ανά ειδικότητα
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/09/blog-post_38.html#.VBrrnPl_tnY
      Περισσότερα...

      23

    • Engineer

      Ένα πολύτιμο εργαλείο προκειμένου οι πολίτες να κατανοήσουν το μέγεθος του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας μέσω ΤΑΙΠΕΔ, παρέχει η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία.
       
      Πρόκειται για έναν διαδραστικό χάρτη με τον ονομασία Παρατηρητήριο ΤΑΙΠΕΔ, όπου μπορεί κανείς να διαπιστώσει το μέγεθος των μελλοντικών αλλαγών και επιπτώσεων στον φυσικό πλούτο της χώρας, καθώς και την ευθεία σύγκρουση με τις περιβαλλοντικές αξίες του τόπου μας.
       
      Συνολικά, στον διαδραστικό χάρτη της Ορνιθολογικής, απεικονίζονται 195 περιουσίες που είναι προς πώληση και αναφέρονται στο φυσικό περιβάλλον.
       
      Για κάθε ένα σημείο των προς εκποίηση περιουσιών παρέχονται πληροφορίες που αφορούν στα στοιχεία που παρέχει το ΤΑΙΠΕΔ (εκτάσεις, ενδεικτική αξιοποίηση κ.ά.), σε περιβαλλοντική πληροφορία (επικάλυψη με δίκτυο Natura 2000, απόσταση από ακτογραμμή κ.ά.) καθώς και στις δημόσιες αρχές που είναι αρμόδιες για τις συγκεκριμένες περιουσίες (Δασαρχεία, Δήμους κ.ά.).
       
      Στον χάρτη προβάλλονται επίσης προστατευόμενες περιοχές όπως Καταφύγια Άγριας Ζωής, περιοχές Natura 2000, Εθνικά Πάρκα καθώς και περιοχές που υπάγονται σε Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, όπως Εθνικοί Δρυμοί.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/83186/Diadrastikos-xartis-gia-to-ksepoulima-tis-dimosias-periousias
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Οριστική λύση στο μείζον ζήτημα αξιοποίησης 6.120 στρεμμ. των οικοδομικών συνεταιρισμών Πικερμίου, επιχειρεί να δώσει, μετά από τέσσερις δεκαετίες, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, πολεοδομώντας οριστικά περί τα 2.200 στρεμμ.
       
      Σε πρώτη φάση, αναμένεται εντός εξαμήνου η διαδικασία της πολεοδομικής μελέτης, δίδοντας οριστικά σε βάθος διετίας το «πράσινο φως» στους μεριδιούχους για την αναβάθμιση της περιοχής. Βασικός «μέτοχος» της περιοχής είναι ο Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών (ΑΟΟΑ) με περίπου 2.500 στρέμματα, ενώ με μεγάλο ποσοστό συμμετέχει ο Οικοδομικός Συνεταιρισμός προσωπικού του ΟΤΕ (με 1.108 στρέμμ.), της Ολυμπιακής Στέγης (με 206 στρέμμ.), του Ελληνικού Φοίνικα (με 195 στρέμμ.) και περίπου 1.000 ιδιώτες που κατέχουν περίπου την ίδια έκταση με τον ΑΟΟΑ (συνολικά 2.015 στρέμμ.).
       
      Όπως προβλέπει ο σχεδιασμός, σε έκταση 3.150 στρεμμάτων θα δημιουργηθούν χώροι πρασίνου που θα καλύπτουν τις ανάγκες και των όμορων οικισμών, όπως «Ο Παν», «Καλλιτεχνούπολη», «Άγιος Σπυρίδων ? Διώνη», που είναι ενταγμένοι ως περιοχές α' κατοικίας από τη δεκαετία του 1970, και λειτουργούν χωρίς τις απαραίτητες κοινωφελείς υποδομές. Ο Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών (ΑΟΟΑ), που εποπτεύεται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει τον οικισμό «Παπάγου», αντίστοιχους οικισμούς στην Καλαμαριά και Αλεξανδρούπολη, ενώ έχει κατασκευάσει κατοικίες (διαμερίσματα), στις Σέρρες, στα Ιωάννινα, στην Λάρισα, στη Θεσσαλονίκη, στην Κόρινθο και στην Αθήνα στις περιοχές Παγκρατίου και Κάτω Πατησίων (οδός Αχαρνών).
       
      Η περίπτωση Πικερμίου
       
      Στην περιοχή Πικερμίου, ο ΑΟΟΑ αγόρασε το 1972 έκταση 3.300 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 800 στρέμματα ήταν ενταγμένα στο σχέδιο πόλεως (Δεσαμάρι - Αγιος Σπυρίδων) και τα διέθεσε σε 800 μέλη του κατά την τριετία 1987-1989, δημιουργώντας έτσι τον οικισμό «Διώνη». Τα υπόλοιπα, δηλαδή περίπου 2.500 στρέμματα, παραμένουν εκτός σχεδίου πόλεως και αναξιοποίητα. Σε αυτά εστιάζεται η νέα προοπτική, που δίνεται από τον νόμο 4280/2014 για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση. Η έκταση του οργανισμού δεν είναι ανεξάρτητη, αλλά αποτελεί τμήμα συνολικής έκτασης περίπου 6.120 στρεμμάτων, που ανήκει πλην του ΑΟΟΑ, σε τρείς οικοδομικούς συνεταιρισμούς και πάνω από 1.000 ιδιώτες.
       
      Δεσμεύσεις
       
      Αρχικά, ο ΑΟΟΑ και οι συνεταιρισμοί είχαν λάβει όλες τις αναγκαίες εγκρίσεις μέχρι το 1980, στη συνέχεια όμως, η πολιτεία επέβαλε σειρά δεσμεύσεων, δηλαδή χαρακτήρισε ως δασικές ορισμένες εκτάσεις (τα έτη 1973 και 1983), κήρυξε ευρεία περιοχή, ως ιδιαιτέρου κάλλους και αρχαιολογική (το έτος 1984) και επιπλέον περιέλαβε σημαντικές εκτάσεις στο Προεδρικό Διάταγμα «Περί Προστασίας του Όρους Πεντέλη» (το έτος 1988).
       
      Στο παρελθόν έγιναν τρεις προσπάθειες για την ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλεως. Η πρώτη, την περίοδο 1978 -1981, που παρέμεινε ημιτελής. Στη συνέχεια και αφού η περιοχή είχε κηρυχθεί ως Ζώνη Αστικού Αναδασμού (ΖΑΑ) το 1988, έγιναν δύο νέες προσπάθειες το 2000 και το 2004. Και τα δύο σχέδια διατάγματος του υπουργείου Περιβάλλοντος, κρίθηκαν μη σύννομα από το Συμβούλιο της Επικρατείας (με τα Πρακτικά Επεξεργασίας 246/2000 και 104/2006), κάθε φορά με διαφορετική αιτιολογία και επιβολή νέων δεσμεύσεων, που κατέστησαν δυσχερέστερη την ένταξη σε σχέδιο πόλεως και την αξιοποίηση της έκτασης.
       
      Πολυπλοκότητα
       
      Με τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο που εισηγήθηκε ο Νίκος Ταγαράς για την «Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση», δίνεται η δυνατότητα να επιλυθούν σημαντικά προβλήματα, που κρατούν την έκταση του Πικερμίου αναξιοποίητη.
      Παράλληλα, η εφαρμογή του νόμου, θα αποτελέσει οδηγό και για τους λοιπούς συνεταιρισμούς, αφού στην έκταση του Πικερμίου εντοπίζονται τα πλέον πολύπλοκα προβλήματα λόγω των δεσμεύσεων και της ιδιοκτησιακής μορφής. Με τον νέο νόμο μεταβάλλεται ριζικά η πολεοδομική νομοθεσία και δίνεται η δυνατότητα πολεοδόμησης, υπό νέα αντίληψη.
       
      Συγκεκριμένα:
       
      α. Επιβάλλεται η παραχώρηση στο Δημόσιο του 50% της εκτάσεως των ενδιαφερομένων, με σκοπό την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής, επιτρέποντας έτσι να πολεοδομηθεί μόνο το υπόλοιπο 50%. Ειδικότερα στην περίπτωση της ΖΑΑ Πικερμίου παραχωρείται στο Δημόσιο το σύνολο των δεσμευμένων εκτάσεων (άνω του 50%).
       
      β. Πολεοδομείται το υπόλοιπο, μη δεσμευμένο, με χαμηλό συντελεστή και δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένας νέος οικισμός, με σύγχρονη πολεοδομική οργάνωση, σεβασμό στις δεσμεύσεις προστασίας και με υψηλή περιβαλλοντική ευαισθησία. Παράλληλα θα εξυπηρετήσει σημαντικό αριθμό μελών του οργανισμού και των λοιπών συνεταιρισμών και ιδιωτών, που αναμένουν επί δεκαετίες τη στεγαστική τους αποκατάσταση.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113348895
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.