Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.322


  2. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      4.219


  3. ΙΑΣΟΝΑΣ

    ΙΑΣΟΝΑΣ

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      17.536


  4. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      4.740


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 24/08/2018 in Δημοσιεύσεις

  1. Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η απόφαση για το Ηλεκτρονικό Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης ( Έναρξη εγγραφών : 3-9-2018, έναρξη εφαρμογής του : 15-10-2018 ). Σκοπός της παρούσας απόφασης είναι ο καθορισμός : α) του περιεχομένου του Ηλεκτρονικού Μητρώου Ελεγκτών Δόμησης, β) της διαδικασίας εγγραφής σε αυτό, γ) της διαδικασίας τήρησής του και δ) κάθε άλλου ζητήματος σχετικού με τα ανωτέρω. Ηλεκτρονικό Μητρώο Ελεγκτών Δόμησης.pdf View full είδηση
    1 point
  2. Με την ως τώρα νομοθεσία ο μηχανικός δεν έχει άλλη ευθύνη. Συνέταξε την ΜΣΕ. Βγήκε ανεπαρκές το κτίριο. Από κει και πέρα το παιχνίδι παίζεται στο γήπεδο του ιδιοκτήτη. Για καλό και για κακό πάρε και μια υπογραφή του ότι ενημερώθηκε για το αποτέλεσμα της ΜΣΕ.
    1 point
  3. Υπάρχει και το αλτσχαϊμερ !!! sorry
    1 point
  4. Να μην ξεχνάμε ότι οι ελεγκτές δόμησης είναι υπόχρεοι σε ετήσια δήλωση πόθεν έσχες, στην αρχή καταπολέμησης εσόδων από εγκληματικές ενέργειες, εφόσον πραγματοποιήσουν ελέγχους άνω των 1000 τμ εντός ενός έτους. Οπότε όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να εγγραφούν θα πρέπει να το λάβουν υπόψιν. https://www.pothen.gr/pothen/main/
    1 point
  5. Με ΥΔ 0,5 η 0,30 ,όπως γράφεις και με 1ΛΠ για ξεμπάζωμα εμπρός και πίσω. Αφού οι στάθμες του υπογείου δεν φαίνεται να έχουν αλλάξει με βάση το επισυναπτόμενο σχήμα. ......Πώς μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την πραγματική στάθμη θεμελίωσης, όταν όλη η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του οικοπέδου δεν διευκολύνει τον υπολογισμό υψομέτρου απο τον δρόμο?....... Αν δεν υπάρχουν σταθερά σημεία αναφοράς π.χ. κράσπεδο δρόμου , τότε πραγματικά δεν είναι εύκολος ο προσδιορισμός της στάθμης θεμελίωσης. Βέβαια το ίδιο ισχύει και για αυτόν που θα κληθεί, εάν κληθεί , να κάνει τον έλεγχο.
    1 point
  6. πρωτα βγαζεις τα χιλιοστα εξ αδιαιρετου οικοπεδου για καθε ΟΙ , που υπολογιζονται αναλογα με την αξια καθε χωρου, η οποια βγαινει με τον αντικειμενικο. [και δεν νοειται να εχουν και οι τρεις οροφοι της οικοδομης που εξεταζουμε τα ιδια χιλιοστα...επειδη ετσι τα "εβγαλε" απο το μυαλο του ο ιδιοκτητης....] και μετα τα ποσοστα επιβαρυνσης δαπανων ασσανσερ που υπολογιζονται με βαση τον οροφο, αναλογικα με τα ποσοστα οικοπεδου. Στις αναφορες που παρεπεμψα το λεει οτι, δεν υπαρχει "νομος" πλην ενα ΦΕΚ με οδηγια του ΟΕΚ, η οποί "ακολουθειται" σαν πιο δικαιη και σωστη. εχει και ενα σχετικο πινακακι. ΦΕΚ 1296/77 http://www.michanikos.gr/forums/topic/745-ποσοστά-συνιδιοκτησίας-κατανομή-χιλιοστών/?do=findComment&comment=1879 υγ ξεχασα να πώ...σε ενα εργολαβικο ηταν ενας οικοπεδουχος σπαστικος μεχρι ανοησιας. Ηθελε σωνει και καλα το ασσανσερ να υπολογιζεται με τα ατομα. Φαγαμε δυο ωρες να συζηταμε, ωσπου του ειπαμε: "Ωραια, συμφωνουμε, κατσε και γραψε την παραγραφο οπως την λες, αλλα να προβλεψεις για θανατο/γαμο/ γιορτες και παρτυ και να ορισεις ποιος θα παιζει το ρολο του ληξιαρχου στην οικοδομη.....και μην ξεχασεις και την περιπτωση του διαζυγιου....και ποιος θα εχει την επιμελεια των παιδιων" Λιγο ελλειψε να παθει συγκοπη... Ζησαμε απιστευτες στιγμες στα εργολαβικα... [ο αλλος ηθελε...αλλά αυτη ειναι μια αλλη ιστορια...]
    1 point
  7. Ναι, γιατί όχι.... το προβλέπει η νομοθεσία πως θερμομόνωση άνω των 10εκ δεν προσμετρά σε δόμηση. Βέβαια θα πρέπει να αναφέρεται στο Δ.Δ. και νομίζω πως τα ελέγχει και το πόρισμα.... Για να καταλάβω όμως, αυτά τα 15εκ είναι περιμετρικά του κτιρίου ή είναι στα σημεία των υποστυλωμάτων. Γιατί αν θυμάμαι καλά μπορούν να θεωρηθούν σαν αρχιτεκτονικές προεξοχές ακόμα και Φ.Σ. Αλλά στο ζουμί, θεωρώ πως δεν ελέγχουμε τις εγκεκριμένες μελέτες.....
    1 point
  8. Να μην σας απασχολεί το τι ζητάει ή όχι το σύστημα του ΤΕΕ!!! Προφανώς είναι "μπούρδα" από γεννησιμιού του… Πάντα να συμβουλεύεστε το αντίστοιχο πεδίο του νόμου!!!! Εξάλλου και το ίδιο το ΤΕΕ, αναγνωρίζοντας τη "μπούρδα" στις οδηγίες του, αφενός μεν αποποιείται της όποιας ευθύνης του, αφετέρου δε το συστήνει!!!! H έντονη γραμματοσειρά τροποποιήθηκε. yian Κανόνες Συμμετοχής 1. Επιδιώκουμε να είναι ευανάγνωστα τα κείμενα σε μηνύματα και τίτλους. Δεν κάνουμε κατάχρηση της έντονης (bold), πλάγιας (italics) και υπογραμμισμένης (underlined) γραφής γιατί τότε το κείμενό μας γίνεται κουραστικό και δίνουμε την εντύπωση ότι προσπαθούμε να επιβάλλουμε στους άλλους τις απόψεις μας και όχι να παραθέσουμε απλώς τα επιχειρήματά μας.
    1 point
  9. Δές και στο infostudio.gr , σεμινάρια on line αλλά και σε αίθουσα.
    1 point
  10. @Xaris23 καλησπέρα, πιστεύω το ακόλουθο σεμινάριο (AutoCAD 2D & 3D) μπορεί να σε βοηθήσει και να σου δώσει και σχετική πιστοποίηση αν είσαι σε θέση να ανταποκριθείς στο κόστος: https://www.gaelearning.com/courses/seminario-autocad/ Από εκεί και πέρα, μπορείς να δεις και σχετικά videos στο youtube κι αλλού ως practice.
    1 point
  11. Να μη βαλουμε και μια φωτογραφικη διαταξη για το φιλο μας με την φαρμακαποθηκη στις μεταβατικες διατάξεις? 6. Σε νομίμως υφιστάμενες φαρμακαποθήκες σε πε- ριοχές γενικής κατοικίας και πολεοδομικού κέντρου με συνολική επιφάνεια δόμησης μεγαλύτερη των 1.500 τ.μ., νομίμως γίνεται η ανανέωση της άδειας λειτουργίας.
    1 point
  12. Με την πρόσφατα εκδοθείσα υπ’ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/27623/1752 Υπουργική Απόφαση ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γ. Σταθάκης, επιχειρεί να αποκλείσει με έμμεσο τρόπο τους συναδέλφους Πτυχιούχους Μηχανικούς που δραστηριοποιούνται στη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων αφού η σχετική διαδικασία θα περνάει μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. Πρόκειται για μια απαράδεκτη απόφαση, της οποίας η νομιμότητα ελέγχεται και η οποία παραβιάζει σωρεία αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού. Ως βασικό της γνώμονα έχει, από τη μία την αύξηση των εσόδων του Τ.Ε.Ε, και από την άλλη τον οικονομικό στραγγαλισμό των Μηχανικών Τ.Ε.Ι προς όφελος των άμεσων ανταγωνιστών τους Διπλωματούχων Μηχανικών – μελών Τ.Ε.Ε. Μέσω της διαχείρισης του συστήματος αυθαιρέτων, το Τ.Ε.Ε έχει αποδείξει, και στους πλέον δύσπιστους, ότι χρησιμοποιεί τέτοιου είδους συστήματα προς όφελος των μελών του. Τη στιγμή που εκκρεμεί η έκδοση του Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών, και οι επιτροπές Γαβρόγλου για τον “καθορισμό των επαγγελματικών προσόντων” των Μηχανικών Τ.Ε.Ι, σύμφωνα με πληροφορίες μας, έχουν “παγώσει”, το Τ.Ε.Ε καθίσταται, δια της πλαγίας οδού και με τη συνδρομή του αρμόδιου Υπουργού, ως “άτυπος” ρυθμιστής του επαγγέλματος του Μηχανικού. Εκτός όλων των άλλων οι συντάκτες της απόφασης, δεν έλαβαν υπόψη τους ότι το χρονικό διάστημα του ενός μηνός για την ισχύ των υποχρεώσεων και των συνεπειών της απόφασης δεν είναι αρκετό ώστε να προβεί το σύνολο των ενδιαφερομένων στις απαραίτητες ενέργειες, πράγμα που θα προκαλέσει ακόμα περισσότερα προβλήματα. Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ενημερώνει τους συναδέλφους ότι έχει ήδη παρέμβει στον Υπουργό Π.ΕΝ για την τροποποίηση της απόφασης και θα προβεί, εφόσον κάτι τέτοιο απαιτηθεί, σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες προκείμενου να διασφαλίσει τα συμφέροντα τους. ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ
    1 point
  13. για το τεχνικο μερος...θα απαντησει καποιος πλεον ειδικος... για την τροποποιηση της συστασης, ναι, μπορει μονος του, να τροποποιησει την ΟΙ και να "μοιρασει" τα χιλιοστα του ενος...στα δύο... χωρις συναινεση και χωρις ελεγχο των υπόλοιπων...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.