Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimamp

    dimamp

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      621


  2. Arche

    Arche

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.219


  3. jojo

    jojo

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      934


  4. Μαυρουλέας

    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/03/2019 σε όλες τις περιοχές

  1. επανέρχομαι λίγο καθώς φαίνεται ότι άμεσα δεν σας έχω γίνει αντιληπτός να πω ότι, αρχικά υπολογίσετε 3000€ να γίνουν τα βασικά και κατόπιν 4000€ να το οριστικοποιησετε
    2 points
  2. Κύριοι, παρακαλώ να επέλθει ηρεμία και να επανέλθουμε εντός θέματος. Μην έχουμε λουκέτα πάλι.
    2 points
  3. @jojo Κανένα προσωπικό ζήτημα με κανέναν. Να ναι καλά ο συνάδελφος. Εγώ σταματώ εδώ. Καλό Πάσχα να έχουμε με αγάπη.
    2 points
  4. @curzondax Όταν το τελειώσεις και έχεις απορίες, πες μας.
    2 points
  5. Παρακαλώ αφήστε τους διαπληκτισμούς μας πρήξατε. Αν θέλετε να τα πείτε με πιεμ!!!
    2 points
  6. Συνάδελφε πως τα πήγες με το πρόβλημα; Το έλυσες; Εφήρμοσες στατικές μετρήσεις;
    2 points
  7. Δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ Β' 1049/29-03-2019 με την "Τροποποίηση της ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/ 23.7.2018 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής, ελέγχου και έκδοσης των διοικητικών πράξεων του άρθρου 29 του ν. 4495/2017 και καθορισμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 33 του ν. 4495/2017» (ΦΕΚ Β' 3136), όπως ισχύει." Το πλήρες κείμενο: Η ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/2018 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 3136 Β') συμπληρώνεται και τροποποιείται ως εξής: Άρθρο 1 Μετά το άρθρο 5, προστίθεται νέο άρθρο 5α, ως ακολούθως: Άρθρο 5α «Διαδικασία Αναθεώρησης παλαιών (έντυπων) οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης» 1. Η αναθεώρηση παλαιών οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης, χωρίς μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, δόμησης και όγκου, καθώς και η αναθεώρηση των αδειών αυτών για αλλαγή επιβλέποντα, ή για παράταση ως προς τον χρόνο ισχύος τους, εκδίδεται από το πληροφοριακό σύστημα με την εξής διαδικασία: α) Υποβάλλεται αίτηση από τον διαχειριστή, με εισαγωγή στο σύστημα των εξής στοιχείων και δικαιολογητικών: αίτηση για αναθεώρηση υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης τον αριθμό της (έντυπης) οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης του κτιρίου, καθώς και τυχόν αναθεωρήσεων αυτής τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα τεχνική έκθεση μηχανικού και φωτογραφίες της κατασκευής ή του κτιρίου και του περιβάλλοντος χώρου το στέλεχος και τα εγκεκριμένα σχέδια όλων των μελετών της αδείας σε ηλεκτρονικά αρχεία τύπου pdf στοιχεία, σχέδια και δικαιολογητικά που τροποποιούνται σε σχέση με την αρχική οικοδομική άδεια εισφορές και κρατήσεις σύμφωνα με την περ. β της παρ. 9 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 αμοιβή επίβλεψης του παλαιού επιβλέποντα μηχανικού σε περίπτωση αλλαγής αυτού υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της αίτησης ότι αναλαμβάνει την ευθύνη της πληρότητας των υποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών που συνοδεύουν την αίτηση πόρισμα αυτοψίας, στην περίπτωση που απαιτείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (π.χ παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεση του). β) Μετά την εισαγωγή όλων των απαραίτητων στοιχείων και την αποδοχή του δικαιώματος για χρήση, στατιστική επεξεργασία και κοινοποίηση του περιεχομένου των δικαιολογητικών και στοιχείων που υποβάλλει -με την επιφύλαξη της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, της πνευματικής ιδιοκτησίας και των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριώντο αίτημα αναθεώρησης της άδειας, υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην αρμόδια υπηρεσία και εκδίδεται αυτόματα η αναθεώρηση της οικοδομικής άδειας η οποία λαμβάνει αριθμό και αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Στη συνέχεια, μεταφέρεται στον καθορισμένο από το ΥΠΕΝ διαδικτυακό τόπο, στον οποίο παρέχεται ελεύθερη πρόσβαση στους πολίτες στα στοιχεία του ηλεκτρονικού εντύπου της αναθεώρησης της άδειας, καθώς και του στελέχους της αρχικής άδειας σε ηλεκτρονική μορφή, του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος κάλυψης που την συνοδεύουν. Σε περίπτωση που δεν τροποποιούνται τα ανωτέρω σχέδια, αναρτώνται αυτά της αρχικής αδείας σε ηλεκτρονική μορφή. γ) Μετά τη λήψη αριθμού αδείας αναθεώρησης και την ανάρτηση της πράξης στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ο προϊστάμενος της υπηρεσίας αναθέτει σε εξουσιοδοτημένο υπάλληλο, αφ' ενός μεν τον έλεγχο των εισφορών και κρατήσεων της άδειας (φορολογικά) και των τυχόν αμοιβών επίβλεψης σε περίπτωση αλλαγής των μηχανικών, αφ' ετέρου δε, τον έλεγχο της ισχύος της αρχικής οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, τυχόν υπάρχουσας διακοπής οικοδομικών εργασιών ή ανάκλησης της άδειας, καθώς και επιβεβαίωση της καθορισθείσας από τον διαχειριστή της αίτησης ημερομηνίας λήξης της εκδοθείσας άδειας αναθεώρησης. Οι παραπάνω έλεγχοι διενεργούνται εντός τριών εργασίμων ημερών από την έκδοση της άδειας αναθεώρησης. Σε περίπτωση που εντοπιστούν λάθη ή παραλείψεις, ενημερώνεται ο διαχειριστής της αίτησης και ο ιδιοκτήτης μέσω του πληροφοριακού συστήματος, προκειμένου να προβούν εντός προθεσμίας ενός μηνός στις απαραίτητες διορθώσεις συμπληρώσεις. Παρερχομένης απράκτου της ανωτέρω προθεσμίας, καθώς και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι δεν ήταν δυνατή η έκδοση της άδειας αναθεώρησης, αυτή ανακαλείται. 2. Η αναθεώρηση παλαιών οικοδομικών αδειών και αδειών δόμησης με μεταβολή των πολεοδομικών μεγεθών κάλυψης, δόμησης και όγκου, καθώς και η αναθεώρηση των αδειών αυτών για αλλαγή χρήσης, εκδίδεται από το πληροφοριακό σύστημα σύμφωνα με την κατηγοριοποίηση και τις διαδικασίες των άρθρων 36 και 38 του ν. 4495/2017. Η επιλογή της κατηγορίας γίνεται σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 36, λαμβάνοντας όμως υπόψη τα συνολικά πολεοδομικά μεγέθη (αρχικής άδειας και αιτούμενης αναθεώρησης) καθώς επίσης και την τελική χρήση του ακινήτου στην περίπτωση που αυτή μεταβάλλεται. Η διαδικασία έκδοσης των αναθεωρήσεων αυτών είναι η εξής: α) Υποβάλλεται αίτηση από τον διαχειριστή, με εισαγωγή στο σύστημα των εξής στοιχείων και δικαιολογητικών: αίτηση για αναθεώρηση υπεύθυνη δήλωση του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα για την ανάθεση της διαχείρισης της αίτησης στον Διαχειριστή αίτησης τον αριθμό της (έντυπης) οικοδομικής άδειας ή άδειας δόμησης του κτιρίου, καθώς και τυχόν αναθεωρήσεων αυτής τα στοιχεία του κυρίου του έργου ή του έχοντος το νόμιμο δικαίωμα τεχνική έκθεση μηχανικού και φωτογραφίες της κατασκευής ή του κτιρίου και του περιβάλλοντος χώρου το στέλεχος και τα εγκεκριμένα σχέδια όλων των μελετών της αδείας σε ηλεκτρονικά αρχεία τύπου pdf τοπογραφικό διάγραμμα σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 39 του ν. 4495/2017 διάγραμμα κάλυψης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 39 του ν. 4495/2017 στοιχεία, σχέδια και δικαιολογητικά που τροποποιούνται σε σχέση με την αρχική οικοδομική άδεια εισφορές και κρατήσεις σύμφωνα με την περ. β της παρ. 9 του άρθρου 42 του ν. 4495/2017 αμοιβή επίβλεψης του παλαιού επιβλέποντα μηχανικού σε περίπτωση αλλαγής αυτού υπεύθυνη δήλωση του διαχειριστή της αίτησης ότι αναλαμβάνει την ευθύνη της πληρότητας των υποβαλλόμενων στοιχείων και δικαιολογητικών που συνοδεύουν την αίτηση υπεύθυνη δήλωση των μελετητών ότι αναλαμβάνουν την ευθύνη σύνταξης των μελετών σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές πόρισμα αυτοψίας, στην περίπτωση που απαιτείται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (π.χ παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεσή του). β) Μετά την εισαγωγή όλων των απαραίτητων στοιχείων και την αποδοχή του δικαιώματος για χρήση, στατιστική επεξεργασία και κοινοποίηση του περιεχομένου των δικαιολογητικών και στοιχείων που υποβάλλει -με την επιφύλαξη της προστασίας των προσωπικών δεδομένων, της πνευματικής ιδιοκτησίας και των εμπορικά ευαίσθητων πληροφοριών, το αίτημα αναθεώρησης της άδειας, υποβάλλεται ηλεκτρονικά στην αρμόδια υπηρεσία και λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου. Από τη λήψη αριθμού πρωτοκόλλου, ο Διαχειριστής της Αίτησης δεν έχει πλέον δικαίωμα επεξεργασίας των στοιχείων της αίτησης. β1) Για τις περιπτώσεις αναθεώρησης αδειών που εντάσσονται στις κατηγορίες 1 και 2 του άρθρου 36 του ν. 4495/2017, ο Προϊστάμενος της Υπηρεσίας προβαίνει στη χρέωση των σταδίων ελέγχου της αίτησης αναθεώρησης στους εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους. Τα στάδια ελέγχου ορίζονται αναλόγως των στοιχείων που τροποποιούνται. Τα στάδια ελέγχου περιλαμβάνουν τον έλεγχο πληρότητας, τον έλεγχο τοπογραφικού διαγράμματος, διαγράμματος κάλυψης και τον έλεγχο των εισφορών και κρατήσεων του έργου. Ο έλεγχος της πληρότητας των μελετών από την υπηρεσία, αφορά στη διαπίστωση της υποβολής αυτών που κατά τις διατάξεις προβλέπονται (π.χ. μελέτη αρχιτεκτονικών, στατικών, ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, πυροποροστασίας κλπ.) και όχι στον έλεγχο του περιεχομένου τους, την ευθύνη της ορθότητας των οποίων έχει ο μελετητής που τις συντάσσει. Επίσης διενεργείται έλεγχος της ισχύος της αρχικής οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, τυχόν υπάρχουσας διακοπής οικοδομικών εργασιών ή ανάκλησης της άδειας. Σε κάθε στάδιο, εφ' όσον διαπιστωθούν ελλείψεις ή λάθη, αυτά καταγράφονται στο πληροφοριακό σύστημα προς ενημέρωση του διαχειριστή της αίτησης και των μελετητών μηχανικών, ώστε να προβούν εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών στην υποβολή των συμπληρώσεων ή διορθώσεων. Μετά την ολοκλήρωση όλων των σταδίων ελέγχου από τους αρμόδιους υπαλλήλους, εκδίδεται η αναθεώρηση της άδειας από τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό της αρμόδιας υπηρεσίας στην οποία ορίζεται ο χρόνος λήξης της ισχύος της, η οποία λαμβάνει αριθμό και αναρτάται στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Στη συνέχεια, μεταφέρεται στον καθορισμένο από το ΥΠΕΝ διαδικτυακό τόπο, στον οποίο παρέχεται ελεύθερη πρόσβαση στους πολίτες στα στοιχεία του ηλεκτρονικού εντύπου της αναθεώρησης της άδειας, καθώς και του στελέχους της αρχικής άδειας σε ηλεκτρονική μορφή, του τοπογραφικού διαγράμματος και του διαγράμματος κάλυψης που την συνοδεύουν. Σε περίπτωση που δεν τροποποιούνται τα ανωτέρω σχέδια, αναρτώνται αυτά της αρχικής αδείας σε ηλεκτρονική μορφή. β2) Στη περίπτωση αδειών που εμπίπτουν στην κατηγορία 3, ακολουθείται η διαδικασία της παρ. 4 του άρθρου 2 της ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983/2018 υπουργικής απόφασης και το σύστημα εκδίδει αυτόματα την άδεια αναθεώρησης. Κατά το στάδιο έλεγχου των φορολογικών, διενεργείται επιπρόσθετα έλεγχος της ισχύος της αρχικής οικοδομικής άδειας ή της άδειας δόμησης, τυχόν υπάρχουσας διακοπής οικοδομικών εργασιών ή ανάκλησης της άδειας, καθώς και επιβεβαίωση της καθορισθείσας από τον διαχειριστή της αίτησης ημερομηνίας λήξης της εκδοθείσας άδειας αναθεώρησης. Σε περίπτωση που εντοπιστούν λάθη ή παραλείψεις, ενημερώνεται ο διαχειριστής της αίτησης και ο ιδιοκτήτης μέσω του πληροφοριακού συστήματος, προκειμένου να προβούν εντός προθεσμίας ενός μηνός στις απαραίτητες διορθώσεις συμπληρώσεις. Παρερχομένης απράκτου της ανωτέρω προθεσμίας, καθώς και στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται ότι δεν ήταν δυνατή η έκδοση της άδειας αναθεώρησης, αυτή ανακαλείται. Από το πληροφοριακό σύστημα, ο Διαχειριστής της αίτησης, ο ιδιοκτήτης και η αρμόδια υπηρεσία έχουν τη δυνατότητα να εκτυπώνουν ακριβή αντίγραφα της ανωτέρω εκδοθείσας ηλεκτρονικής άδειας, καθώς και των στοιχείων που τη συνοδεύουν. Επίσης, σε περίπτωση αναζήτησης στοιχείων, η αρμόδια υπηρεσία δύναται να χορηγεί τα ηλεκτρονικά αντίγραφα των στοιχείων και μελετών που συνοδεύουν την άδεια. Άρθρο 2 1. Στο τέλος της περίπτωσης ε της παρ. 4 του άρθρου 2 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Κατά το στάδιο ελέγχου εισφορών και κρατήσεων της άδειας, εξουσιοδοτημένος υπάλληλος ελέγχει και την καταβολή εισφορών που τυχόν προκύπτουν από εξαγορά θέσεων στάθμευσης ή εισφορά σε γη και χρήμα.» 2. Η περίπτωση γ της παραγράφου 3 του άρθρου 5 τροποποιείται ως εξής: «Διενεργείται αυτοψία από ελεγκτή δόμησης εντός των καθορισμένων προθεσμιών του ν. 4495/2017». 3. Η παράγραφος 9 του άρθρου 5 τροποποιείται ως εξής: «9. Για τις αιτήσεις έκδοσης άδειας αναθεώρησης στις περιπτώσεις κατηγορίας 3, η άδεια εκδίδεται αυτόματα. Για τις περιπτώσεις που απαιτείται αυτοψία σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις (π.χ παράταση χρόνου ισχύος, αλλαγή επιβλέποντος χωρίς την συναίνεση του) το πόρισμα της αυτοψίας υποβάλλεται με τα δικαιολογητικά της αίτησης. 4. Στο τέλος του άρθρου 12 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Περιπτώσεις διαφωνίας μεταξύ του εξουσιοδοτημένου υπαλλήλου της Υ.ΔΟΜ και του μελετητή μηχανικού κατά το στάδιο του ελέγχου, επιλύονται, μετά την υποβολή αιτιολογημένου αιτήματος του μελετητή μηχανικού στο πληροφοριακό σύστημα, από τον Προϊστάμενο της Υ.ΔΟΜ.» Άρθρο 3 Έναρξη ισχύος Η απόφαση αυτή ισχύει από την ημερομηνία δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Κατεβάστε το ΦΕΚ από τη σελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, εδώ.
    1 point
  8. Το να παίζω με τη φωτιά δεν με απασχόλησε... το θέμα κατ εμέ τον πρακτικό είναι η θέρμανση της κατοικίας και επειδή άκουσα τιμές (εγκατάστασης "κασέτας" σε υπάρχοντα) από συνεργεία που δεν τα ξέρω, οσον αφορά όμως τιμές ενεργειακών που έχω ακούσει άκουσα τιμές χ 3 . Οπότε λεω να ενημερωσω με το τι παιζει με τα pellet.
    1 point
  9. theofani, Με τις συνθήκες που λες κατάτμηση ΔΕΝ έχει επέλθει αν δεν έχει ακολουθήσει μεταβίβαση κατατμημένου. Σχετικά στην σελ.17 συνημ: " Ως κατάτμηση ακινήτου, ορίζεται εκείνη η διαδικασία κατά την οποία ο κύριος ή οι συγκύριοι ακινήτου αποσπούν από το ακίνητό τους τμήμα διαιρετό και το μεταβιβάζουν σε τρίτο. Με το τρόπο αυτό παύει η συνέχεια της γης τους και καταργείται τόσο ο χαρακτηρισμός του «ενιαίου», όσο και ο αυτοτελής χαρακτήρας του ακινήτου τους." "Δεν συνιστά κατάτμηση η απεικόνιση και μόνο σε τοπογραφικό διάγραμμα οικοπέδου ή γηπέδου και ο χωρισμός αυτού σε τεμάχια και η αρίθμηση αυτού, δίχως η ενχάρτως κατάτμηση αυτού να συνοδεύεται και από μεταβιβαστική διαδικασία (πώληση, δωρεά, κλπ). Η απεικόνιση και μόνο δεν οδηγεί σε κατάτμηση, δεν παράγει αυτοτελή, αυθύπαρκτα ακίνητα " Εδώ φαίνεται να έχει γίνει έκδοση αδείας μετά από παραπλάνηση της Πολεοδομικής Αρχής με κατάθεση ψευδών στοιχείων. Η άδεια ως εκ τούτου είναι ακυρώσιμη στο διηνεκές, έστω και μετά την παρέλευση πενταετίας από την έκδοση της. Επί του παρόντος ισχύει μεν το τεκμήριο νομιμότητας της, αλλά αν οποτεδήποτε ακυρωθεί, τότε θα ξηλωθεί προς τα πίσω όλο το πουλόβερ, για αυτό καλύτερα θεώρησε ότι είναι ήδη άκυρη ΚΑΤΑΤΜΗΣΕΙΣ ΑΠΘ 2.pdfΚΑΤΑΤΜΗΣΕΙΣ ΑΠΘ 2.pdf....
    1 point
  10. Κύριε giwrf, Κύριε dimitris GM ένα ευχαριστώ ειλικρινέστατο για την διάθεσή σας, σας μελετώ αποκομίζοντας πολύτιμες συμβουλές από εξειδικευμένους επιστήμονες.
    1 point
  11. Ούτε για πλάκα διαπραγμάτευση, είναι άκυρη η σκέψη απ΄όπου και να το πιάσεις
    1 point
  12. το Δ έχει νόημα για απόσταση από όρια όχι μεταξύ 2 κτιρίων. Και βέβαια μέσα στην πρασιά
    1 point
  13. η χρησικτησια δεν χρειαζεται "επισημο" εγγραφο κατατμησης Αν το ειχες δεν θα εκανες επικληση χρησικτησιας, αλλα του τιτλου σου. Κατα τα λοιπα, αυτο που χρειαζεται ειναι να "αποτυπωθουν" σωστα τα "τμηματα" και να μην εχουν επικαλυψεις. Βοηθαει και το οτι υπαρχουν φραχτες. Και τα Ε9, .....βεβαιως βεβαιως
    1 point
  14. Και αυτα που λες θα δηλωσεις ξεχωριστα δεν ειναι σιγουρο οτι θα χωριστουν στο τελος. Μπορει να παρεις ποσοστο επι του ολου. Γι αυτο λεω οτι δεν εχει πολυ σημασια το πως το δηλωνεις γιατι ετσι κι αλλιως θα επεξεργαστουν 2 και 3 φορες απο το κτηματολογιο μεχρι την αναρτηση. Αυτο που λεω πολλες φορες ειναι, δηλωσε τα οπως εσυ θελεις και βλεπεις Αν τα δεχτουν καλως, αλλιως θα σου τα αλλαξουν. Μικρο το κακο
    1 point
  15. Δεν είχα αντιληφθεί το ύψος του φθόνου που προκάλεσα με το ζητήσω βοήθεια σε κάτι. Είναι τόσο εμπαθές αυτό που κάνεις αυτή τη στιγμή που δεν θα ενδιαφερθώ να αλλάξω τη συμπεριφορά μου για να ικανοποιήσω το gatekeeping σου και ας με πας στο -50 εδώ. ΥΓ. Φιλική παρατήρηση: δίνεις τεράστια σημασία στους "τίτλους ευγενείας". 2-3 χρόνια είχαν ευκαιρία οι Τοπογράφοι να μελετήσουν τη σχετική βιβλιογραφία, αν κάτσεις και συ τον ίδιο χρόνο - με την κατάλληλη καθοδήγηση - θα μάθεις τα ίδια και ίσως παραπάνω. Ακόμα διότι ακόμα έφτιαχνα μηχανήματα. Το project είναι και ηλεκτρονικό/προγραμματιστικό.
    1 point
  16. Ναι, εφόσον ικανοποιούνται (αθροιστικά/συντρέχουν) οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στο άρθρου 12 § 2 περ. στ' του ν.4172/2013, τότε η φορολογείσαι υποχρεωτικά και όχι δυνητικά όπως και τα λοιπά φυσικά πρόσωπα, με εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, δηλαδή βάσει των διατάξεων των άρθρων 12-20 του ΚΦΕ.
    1 point
  17. Από τον οδηγό του προγράμματος Τοποθέτηση/αναβάθμιση θερμομόνωσης. Με στόχο την θερμομονωτική προστασία του κτηριακού κελύφους, επιλέξιμες είναι η τοποθέτηση θερμομόνωσης (εξωτερικά ή εσωτερικά).....
    1 point
  18. το budget είναι αδύνατον να υπολογιστεί, θα συμβούλευα να ξεκινούσατε από ένα γραφείο Μηχανικών της εμπιστοσύνης σας και να παίρνατε μια πρόταση μετρημένη οικονομικά και χρονικά. Αν δείτε ότι δεν μπορείτε να ανταπεξέλθετε οικονομικά της πρότασης, ζητάτε από ένα άλλο γραφείο, το σημαντικό όμως είναι να κόβετε έξοδα. Πχ υπολογίζετε την τοποθέτηση ενός καυστήρα φυσικού αερίου, ενώ η οικοδομή δεν έχει θέρμανση, ίσως σας συμφέρει να βάλετε 2 air condition inverter, για την θέρμανση. Ή υπολογίζετε να κάνετε ανακαίνιση ένα μπάνιο, είδη υγειινής και πλακάκια, θα μπορούσατε να δεχτείτε κάποιο διάστημα ίσως το παλιό πλακάκι. Να πω όμως ότι, καθώς βάζετε θέμα ότι μελλοντικά θα σας ενδιέφερε η ανάπτυξη της κατοικίας σε β' όροφο, σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι σας καλύπτει το να μείνει ένας στο διαμέρισμα που υπάρχει σήμερα, να γίνει συμφωνία με ποιούς όρους, θα μπορούσατε να δώσετε ένα μικρό μίσθωμα στον άλλο ιδιοκτήτη που αργότερα θα έκτιζε στον όροφο. Και οικονομικά σας συμφέρει, καλύτερα κατοικία σε ένα επίπεδο, σκεφτείτε να πρέπει να ανεβείτε μια σκάλα με ένα κρεβάτι, ένα παιδί που έχει σπάσει πόδι στο σχολείο και το έχει σε γύψο. Πρόβλημα που μπορεί να γίνει μεγάλο, όταν ειδικά δεν υπάρχει μπάνιο στο α' επίπεδο. Ακόμα θα τρυπήσετε την πλάκα (ταβάνι) να κάνετε τρύπα για σκάλα. Χωράει, αντέχει? Ερωτήματα βέβαια που από το πληκτρολόγιο δεν απαντούνται. Πόσο πιο μικρό όμως γίνεται ένα διαμέρισμα 44τμ όταν μπει μια σκάλα που μπορεί να χρειαστεί 4 τετραγωνικά μέτρα εμβαδόν? Και τελικά μήπως εκεί που θα μπορούσε να μπει ώστε να βγουν 2 υπνοδωμάτια πάνω όπως (ίσως) θα θέλατε, υπάρχει ένα τραπέζι τραπεζαρίας οπότε θα μείνει το επίπεδο με το σαλόνι χωρίς τραπέζι φαγητού?
    1 point
  19. Αυθαίρετα χωρίς οικοδομική άδεια revisited, έκδοση 2019. Γιατί το σύστημα εξακολουθεί να μη δέχεται αυθαίρετο κατηγορίας 4 χωρίς Ο.Α. (ΦΚ: Για την επιλογή "ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 4" είναι απαραίτητη η ύπαρξη οικοδομικής άδειας. ) όταν κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από κάποιον εν ισχύ νόμο;
    1 point
  20. Το σταθερό σου στήθηκε σε τριγωνομετρίκο ΓΥΣ/στάση γνωστών ΕΓΣΑ87 συντεταγμένων;
    1 point
  21. σας φαινονται πολλά τα λεφτα;τα 15 λεπτα πως τα μετρησατε;αποψτην στιγμη που ανςβηκε στην ταρατσα προφανως. την μετακινηση του,την προμηθεια των υλικων του,τα καυσιμα του δεν τα εχετε υπολογισει προφανως. τόσο εχει περιπου στον μαλτεζο (11€) ,πιθανων να ειναι αραιωμενο ετοιμο προς χρηση και εχει αυτή την τιμη. στην διετια επρεπε να κοιταξει,και το ανοδιο.
    1 point
  22. αρα, σε χρεωσε μια "τυπικη" επισκεψη, με βαση "καποιο" προκαθορισμενο τιμολογιο και εχεις αποκτησει αντιψυκτικο για τα επομενα...20 χρονια... υγ καλα κι αυτοι...αφου ξερουν οτι το συμπληρωμα ειναι συνηθως 100-200 γραμμαρια γιατι δεν εχουν μονοκιλα??? :mrgreen: λεω εγω τωωωρα
    1 point
  23. Όσο πιο συμπαγές είναι ένα δομικό υλικό και όσο πιο λεπτή είναι η διάμετρος των πόρων του, τόσο πιο έντονο γίνεται το φαινόμενο. Η διαφορά σθένους μεταξύ του νερού και των μορίων στα τοιχώματα του πόρου έλκουν το νερό προς τα πάνω. Στο σημείο όπου η εξάτμιση και οι δυνάμεις βαρύτητας ισοφαρίζουν τις δυνάμεις έλξεις, αποθέτονται τα άλατα που βρίσκονται διαλυμένα στο νερό. Κατά συνέπεια όσο μικρότερη διαπνοή εμφανίζει το βασικό υλικό μιας δομής και όσο πιο συμπαγές είναι, τόσο πιο υψηλά θα εμφανιστούν τα συμπτώματα της ανερχόμενης υγρασίας. Τα συμπτώματα αυτά παίρνουν συνήθως τη μορφή μιας κυματοειδούς ακανόνιστης παράλληλης με το δάπεδο γραμμής. Είναι το σημείο απόθεσης των αλάτων και της δημιουργίας νέων. Το εκπληκτικό είναι ότι μετρώντας με το υγρασιόμετρο διαπιστώνει κάποιος πως λίγα μόλις εκατοστά πάνω από αυτή τη γραμμή που εμφανίζει υψηλές τιμές υγρασίας, συνήθως οι τιμές επανέρχονται στα φυσικά επίπεδα του δομικού υλικού. Όσον αφορά τα τύπου YTONG ελαφρότουβλα, κατά συνέπεια των παραπάνω, δεν εντείνουν το φαινόμενο της ανερχόμενης υγρασίας (λόγω της υψηλής διαπνοής που εμφανίζουν. Όμως εξαιτίας χρήσης άκαμπτων (μη ελαστικών δηλαδή) επιχρισμάτων για την κάλυψή τους (αναφέρομαι στους εξωτερικούς τοίχους) τα τελευταία ρηγματώνονται και από τις ρωγμές διεισδύει νερό στο εσωτερικό της δομής. Οπότε από την εσωτερική όψη των τοίχων αυτών εμφανίζονται υγρασίες. Είναι ένα πολύ συνηθισμένο κατασκευαστικό λάθος που παραβαίνει έναν σημαντικό κανόνα: πάντοτε σε διαστρώσεις υλικών που επικολλώνται το ένα πάνω στο άλλο πρέπει το υπόστρωμα να είναι λιγότερο ελαστικό από την επίστρωση ή αν θέλετε προχωράμε πάντα από την πιο άκαμπτη στρώση προς την πιο ελαστική.
    1 point
  24. Το φαινόμενο οφείλεται σε ανερχόμενη υγρασία. Η υγρασία που είναι εγκλωβισμένη στην τσιμεντοκονία των πλακιδίων (ακόμη και το καλοκαίρι μπορεί να είναι εξαιρετικά υψηλή) έρχεται σε επαφή με το επίχρισμά πίσω από το σοβατεπί και ανεβάζει ανερχόμενη υγρασία. Το με τη μορφή χιονιού σύμπτωμα είναι εττριγγίτης. Μέσα από το πορώδες του επιχρίσματος ανεβαίνει το νερό της τσιμεντοκονίας των πλακιδίων και στο σημείο εξάτμισης αποθέτονται τα άλατα (συνήθως φωσφορικά). Μέσω χημικών αντιδράσεων νέες μακροκρυσταλικές αλατικές δομές δημιουργούνται (εττριγγίτης). Προς επιβεβαίωση των λεγομένων μου, με ένα υγρασιόμετρο βάθους μπορείτε να επιβεβαιώσετε ότι η τσιμεντοκονία κάτω από τα πλακίδια παραμένει υγρή ακόμη και προς το τέλος του καλοκαιριού. Η υγρασία αυτή δεν είναι η υγρασία κατασκευής (εκτός και αν η τσιμεντοκονία εξομάλυνσης διαστρώθηκε πολύ πρόσφατα). Οφείλεται στην εισροή νερού διαμέσου των αρμών των πλακιδίων. Η απουσία επαρκούς επιφάνειας για την εξάτμιση του εγκλωβισμένου νερού (λόγω της υάλωσης της επιφάνειας των πλακιδίων) εμποδίζει το στέγνωμά της τσιμεντοκονίας εξομάλυνσης.
    1 point
  25. Επειδή παρατηρώ ένα καταιγισμό αρνητικών βαθμολογιών προς εμένα στα τελευταία μου μηνύματα, μπορούν να εξηγήσουν αυτοί που το κάνουν γιατί το έκαναν; ΥΓ. Θα το καταλάβαινα αν γινόταν σε άλλο θρεντ εδώ που είχαμε ένα διαξιφισμό, αλλά γιατί σε αυτά εδώ; Αναρωτιέμαι αν ήταν το ίδιο αν δήλωνα Τοπογράφος.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.