Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      18.981


  2. Didonis

    Didonis

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      8.999


  3. Alsterwasser

    Alsterwasser

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      766


  4. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      1

    • Περιεχόμενα

      6.350


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 29/02/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Θα συμφωνήσω μαζί σου μεν… χρήζει όμως το ερώτημα σου νέου ειδικού θέματος με τίτλο περίπου «αποτυπώσεις κτηρίων και χρήση κατάλληλων οργάνων» Στην ενότητα Αρχιτεκτονικών που έχουμε μεγαλύτερη αρμοδιότητα και συχνά πυκνά μεγαλύτερες απαιτήσεις στις κτιριακές αποτυπώσεις. Αν δεν το κάνεις εσύ πιθανά να το ξεκινήσω εγώ από βδομάδα….
    2 points
  2. Σίγουρα έχεις μια λοιπή παράβαση για την καθαίρεση της μεσοτοιχίας. Έχεις και ΥΔ για την αλλαγή χρήσης από Β.Χ σε Κ.Χ. Το ποσοστό υπέρβασης θα μπορούσε να είναι: (επιφάνεια των δυο αποθηκών)/ (0,003+0,015)*700*1,20. Αν αυτό το εφαρμόσεις τυπικά και στον υπολογισμό προστίμου βγάζει πολύ μεγάλο ποσοστό. Είχαμε τον ίδιο προβληματισμό και στην εποχή του Ν. 4178. Τότε βγήκε μια ερμηνευτική εγκύκλιος (εγκ 4) που πήγε να λύσει το θέμα αλλά το μπέρδεψε χειρότερα λόγω ασάφειας. Η προσωπική μου θέση είναι για την περίπτωση αυτή χώρων με λίγα χιλιοστά , τα οποία δεν αποδίδουν με την αναλογία τους την υφιστάμενη επιφάνεια (αποθήκες, θέσεις στάθμευσης κλπ) να εφαρμόζεται ο συντελεστής 1 δηλαδή,, (επιφάνεια αυθ/της αλλαγής χρήσης)/ίδια επιφάνεια-=1) Για την εύρεση της κατηγορίας, δες και την διάταξη της κατηγορίας 4 που αναφέρει ότι οι αλλαγές χρήσης σε εντός σχεδίου δεν προσμετρώνται στον υπολογισμό της κατηγορίας και εξέτασε αν έχει εφαρμογή στην δική σου περίπτωση. ( εδάφιο γγ, παρ δ κατηγορία 4: Δεν συνυπολογίζονται.....γγ) αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, εφόσον έχουν συντελεστεί σε περιοχές εντός σχεδίου και με την προϋπόθεση ότι η εν λόγω χρήση είναι σύμφωνη με τις επιτρεπόμενες χρήσεις της περιοχής,
    1 point
  3. Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ (Α43-28.02.2020) ο νέος ασφαλιστικός ν.4670/2020 "Ασφαλιστική μεταρρύθμιση και ψηφιακός μετασχηματισμός Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) και άλλες διατάξεις" ο οποίος πρακτικά τροποποιεί τον βασικό ν.4387/2016. Πηγή: Εθνικό Τυπογραφείο ν_4670_2020_Νέος Ασφαλιστικός Νόμος που τροποποιεί τον βασικό ν.4387_2016.pdf
    1 point
  4. Καλησπέρα Δημήτρη. Ποιος να μπλέξει με νομιμοποίησεις δηλαδή με άδειες στις ΥΔΟΜ. Αν έχουμε στατικά εξαρτημένη κατασκευή (από ότι διαβάζουμε μάλλον τέτοια κατασκευή είναι) δεν θα μπορέσει να εκδοθεί τέτοια άδεια.
    1 point
  5. 1. δεν χρειάζεται 2. Οχι 3. Οχι 4. οπωσδήποτε, διαφορετικά 9.30 το βράδι τα ζητά η κατασκευάστρια εταιρία να γυρίσουν στο εργοστάσιο που φτιάχτηκαν. Τα 2000cc μπορούν να επιστρέφουν ως τις 11.30 το βράδι, βενζίνη όμως να καίνε ποιοτική 95 το λιγότερο και απαγορεύεται αυστηρότατα η νοθεία της με αλκοόλη.
    1 point
  6. το σσυγκεκριμένο είναι μόνο για ΠΕΑ και όχι για ενεργειακές μελέτες. Δωρεάν λογισμικό προφανώς δε θα βρεις. Κάποια υπολογιστικά βοηθήματα ναι. Εκτός από 4Μ υπάρχει tisoft, civil και autoKENAK. Κοιτάς τιμές και δυνατότητες και αποφασίζεις....
    1 point
  7. Η σύνταξη τοπογραφικού για κάθε τα κάθε τακτοποίηση δεν συνάδει ούτε με το γράμμα ούτε με το πνεύμα του νόμου. Προφανώς όταν τα πράγματα δεν είναι ξεκάθαρα και υπάρχει ανάγκη ζητάω τοπογραφικό, αλλά το κόστος θα είναι μεγάλο για να εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση. Θεωρώ πως αφού υπάρχει η τεχνολογία και είναι προσιτή, η κάθε ειδικότητα μπορεί να την υιοθετήσει για να κάνει καλύτερα την δουλειά της στα πλαίσια τον αρμοδιοτήτων του κάθε μηχανικού, για αυτό και η ερώτησή μου που είναι πολύ συγκεκριμένη.
    1 point
  8. τα "πυροτεχνήματα" εγκυκλίου 2 ν. 4495 είναι αυτά. Μη δίνεις καμία σημασία.
    1 point
  9. Καλημέρα, Υπάρχει το www.easykenak.gr Δεν είναι δωρεάν, αλλά κοστίζει 0,75 - 3 € το πιστοποιητικό (ανάλογα με το πακέτο που θα αγοράσετε). Είναι καθαρά δικτυακό, δεν χρειάζεται κάποια εγκατάσταση και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε από οποιοδήποτε υπολογιστή (windows, mac, linux, κ.α.). Χρειάζεστε μόνο έναν browser (firefox, chrome, κτλ) Εισάγετε κάποια δεδομένα για το κτίριο, κάνετε ένα πρόχειρο σκαρίφημα και μπορείτε στη συνέχεια να κατεβάσετε το xml καθώς και τα σχεδιαγράμματα για να ανέβουν κατευθείαν στο buildingcert. Είναι στην αγορά από το 2014, έχει εκδώσει σχεδόν 100.000 πιστοποιητικά και το χρησιμοποιούν καθημερινά πολλοί συνάδελφοι. Αλέξης Disclaimer: Είμαι ένας από τους δημιουργούς του easykenak
    1 point
  10. Κάνεις απλά λάθος και απορώ πως λες ότι λες. Χρειάζεται η σφραγίδα της ΕΕΤΕΜ για να καταθέσεις ΥΔΕ. Αν τώρα κάποιος υπάλληλος της ΔΕΗ δε το τηρεί δε σημαίνει πως δεν είναι απαιτούμενο για να είναι νόμιμη η ΥΔΕ. Ν.4483/1965 Άρθρο 2 http://www.shenh.gr/...s-4483-65.html
    1 point
  11. Εγώ είμαι πολιτικός μηχανικός Τ.Ε. και έκανα έναρξη επαγγέλματος πριν 6 μήνες. Όντως χρειάζεται η εγγραφή στην ΕΕΤΕΜ για να πάρεις Α.Μ και να δουλέψεις ως ελεύθερος επαγγελματίας και δεν απαιτείται εγγραφή σε κάποιο επιμελητήριο. Όσο για την υπόλοιπη συζήτηση που έγινε παραπάνω να αναφέρω απλά ένα γεγονός που συνέβη σήμερα και με έβγαλε απο τα ρούχα μου.Σύμφωνα με γνωμοδότηση του ΤΕΕ και κάποιο ΦΕΚ που εκδόθηκε, επιτρέπεται μόνο σε διπλωματούχους μηχανικούς να υπογράφουν μελέτες που αφορούν κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα στον ΕΟΤ, με τη λογική οτι τα παραπάνω συνιστούν αάκουσον άσκουσον ειδικές κατασκευές!!!!! και με την απλή "τειτζίδικη" = απαίδευτη λογική μου αναρωτιέμαι για ποιό λόγο να επεκτείνται η απαγόρευση σε όλο το φάσμα της μελέτης (βλέπε και Αρχιτεκτονικά) και όχι μόνο στην στατική επάρκεια που να το καταλάβω οτι διαθέτουμε σε πολλές περιπτώσεις ανεπαρκείς γνώσεις.... Ακόμα δεν ξεκίνησα την σταδιοδρομία μου και παντού βλέπω τρίτους να μου βάζουν τρικλοποδιές...αν δεν τα θέλουν τα ΤΕΙ ας τα κλείσουν καλύτερα.. βαρέθηκα να μου λένε απαγορεύεται να κάνεις το ενα ή το άλλο ενώ τα έχω διαδαχθεί στη σχολή μου...
    1 point
  12. Καλησπέρα , είμαι ηλεκτρολόγος απο τει και θέλω να πω ότι δεν χρειάζεται καμία έγγραφη στην εετεμ! Δεν ζητάει η εφορία για έναρξη να έχεις κάνει εγγραφεί ούτε απαιτείται άρ. Μητρώου για να σφραγισεις σχέδια ΔΕΗ δεν ζητείται πουθενά ! μα πουθενα ! Εχω υπογραψει σχεδια . Μην χάνεις χρόνο και χρήμα . Γράφονται ηλεκτρολογοι που δεν εχουν δικαίωμα υπογραφής και μπορούν έτσι να ´´υπογράφουν ´´ κάποια σχέδια ΔΕΗ. Πηγαίνουν και τους βάζουν μια σφραγίδα με το σχέδιο εκει . Απορώ που ισχυρίζονται μερικοί ότι απαιτείται ... Φίλε που ρωτάς αυτο που σε συμβούλευω ειναι αν είσαι ηλεκτρολόγος τει να μαζέψεις εμπειρία να φτιάξεις το πτυχίο σου ΜΕΚ.
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.