Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. danaikaterina

    danaikaterina

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.869


  2. Engineer

    Engineer

    Administrators


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      13.685


  3. avgoust

    avgoust

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.662


  4. Chr1st0s

    Chr1st0s

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      306


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 15/03/2020 σε όλες τις περιοχές

  1. Μια πρωτοβουλία μελών της κοινότητας για να υποβληθεί αίτημα παράτασης για προθεσμίες που αφορούν μηχανικούς όπως Ν.4495/2017, Κτηματολόγια, Δασικοί Χάρτες, Δήμοι.
    2 points
  2. Εκτός αυτών , όμως ,πρέπει να μπει στο κείμενο και να τονιστεί ότι η εργασία μας απαιτεί πρόσβαση και πολύωρη παραμονή στο εσωτερικό κατοικιών και επαγγελματικών χώρων , η οποία πέρα του προφανούς κινδύνου μετάδοσης, μπορεί να είναι και απαγορευτική λόγω ασθένειας των ιδιοκτητών / εργαζομένων. Πρέπει να παραταθούν και ΟΛΕΣ οι προθεσμίες του 4178 , καθώς και εκεί υπάρχει μεγάλη εμπλοκή με υπηρεσίες όπως Πολεοδομίες ( αρχεία ) , Συμβολαιογραφεία , ΟΚΧΕ και ΓΥΣ για αεροφωτογραφίες κλπ. Υπάρχει επίσης υπάρχει το ενδεχόμενο πολλοί συνάδελφοι να νοσήσουν και να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν εντός των προθεσμιών.
    2 points
  3. Πρόταση – Απαίτηση Έχοντας υπ’ όψη ότι ένα σημαντικό φάσμα καταληκτικών ημερομηνιών που αφορούν ακίνητα (κτίρια, διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα, οικόπεδα, γεωτεμάχια κ.λπ.) έχουν προγραμματιστεί για τους επόμενους μήνες. Ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά αφορά τις υπαγωγές στον Νόμο 4495/2017, τελικές ημερομηνίες αναρτήσεις αρχείων, Δημοτικά Τέλη, Κτηματολόγια, Δασικοί Χάρτες και ενστάσεις κ.λπ. Γνωρίζοντας ότι για την ολοκλήρωση των άνω εργασιών ένα φάσμα από 60000 περίπου ενεργούς Μηχανικούς, πλέον άλλο τόσοι προσωπικό υποστήριξης των τεχνικών γραφείων για αυτά, όπως χιλιάδες πολίτες που τρέχουν να προλάβουν τις ημερομηνίες. Γνωρίζοντας επίσης ότι ο χρόνος από την στιγμή που κάποιος αποφασίσει να φροντίσει το ακίνητο του συχνά πυκνά βγάζει πολλά χρονοβόρα προβλήματα στην αναζήτηση τίτλων των ιδιοκτησιών τους σε υποθηκοφυλακεία, σχεδίων σε αρχεία ΥΔΟΜ τα οποία σχεδόν στο σύνολο τους όλα ειδικά στην Αττική έχουν αρχεία σε διάφορα σημεία η κάθε μία και συχνά πυκνά οι πολίτες ή οι μηχανικοί ή οι συνεργάτες υποστήριξης θα πρέπει να πάνε περισσότερο από μία φορά για κάθε ακίνητο για να τα βρουν διότι η μηχανογράφηση έστω των καταλόγων αυτών είναι στην πράξη ανύπαρκτη. Με αποτέλεσμα την συγκέντρωση μεγάλου αριθμού ατόμων σε κλειστούς χώρους στο σύντομο εναπομείναντος χρονικού διαστήματος. Και όλες οι μεγάλης μάζας ανθρώπων για αυτά που όσο πλησιάζουν οι κρίσιμες καταληκτικές ημερομηνίες τόσο εντείνουν τις μετακινήσεις και την πίεση σε Αρχεία ΥΔΟΜ, Υποθηκοφυλακεία, Δήμους, Εφορίες, Κτηματολογικά Γραφεία και φυσικά τα μέσα μεταφοράς. Όλα αυτά σε στιγμές που σαν λύση το πρόβλημα με τον κορονοϊό είναι όσο το δυνατό να μειωθούν οι επαφές από κοντά και μάλιστα σε μαζικούς χώρους. Ζητούμε όλες οι καταληκτικές ημερομηνίες που αφορούν ακίνητα κάθε τύπου ειδικά οι ημερομηνίες 4495/2017, Πρόστιμα για Δημοτικά Τέλη, Κτηματολόγια, Ενστάσεις κ.λπ. να πάρουν παράταση ενός χρόνο (12 μήνες), ελπίζοντας μέχρι τότε να έχει βρεθεί και η αντιμετώπιση τους ιού. Δεν επιφέρει ζημία στο κράτος αυτό διότι ακόμα και τα προσδοκόμενα έσοδα που είχε δεν θα χαθούν, αλλά θα κατανεμηθούν σχετικά λίγο στον χρόνο. Ούτε θα επιφέρει κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα όταν εκκρεμότητες που υπάρχουν εδώ και δεκαετίες (αυθαίρετα, κτηματολόγια, δασικά κ.λπ.) αντί να λυθούν άμεσα επόμενους μήνες ας λυθούν μερικούς μήνες αργότερα. Ακόμα και οι Δήμοι που προσδοκούν να εισπράξουν αυξημένα τέλη με τις διαφορές που προκύπτουν στις υπαγωγές στον 4495/2017 θα καθυστερήσουν μερικούς μήνες. Πιο καλά όμως να χάσουν μερικούς μήνες από Δημοτικά τέλη για διαφορές τετραγωνικών παρα να χάσουν αρκετούς Δημότες τους. Για αυτό υπάρχει η παρούσα πρόταση απαίτηση ως Μηχανικοί να δοθεί σε όλα τα ανωτέρω παράταση 12 μηνών. Πιο καλά να παρθούν σήμερα (ούτε καν αύριο) μέτρα πρόληψης για μείωση σημαντικό φάσμα μετακινήσεων και ας φανούν άχρηστα διότι δεν θα έχουμε όξυνση κρουσμάτων, παρά να τρέχουμε από βδομάδα όπως τρέχει σήμερα όλη η Ιταλια που είναι ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ της μέσα στα σπίτια τους. - - - - - - - - - - - - ( Προτάσεις βελτίωσης του άνω κειμένου είναι καλοδεχούμενες φυσικά και θα γίνει διόρθωση του τελικού κειμένου πριν σταλεί σε αρμόδιους φορείς, ΤΕΕ κ.λπ. Η Ψήφος του καθένα μας θα είναι φανερή στην παρούσα )
    1 point
  4. Και εγώ συμφωνώ... Αλλά μια παράκληση. Όσοι λέτε "όχι", θα ήταν καλό να λέγατε και το γιατί μήπως και εμείς οι υπόλοιποι κάνουμε κάποιο λάθος...
    1 point
  5. Από τους 1:5000 μπορείς να δεις που δημιουργείται κορυφογραμμή (βάσει ορισμού ΝΟΚ) και να τη χαράξεις. Εμένα πρόσφατα μου ζήτησαν να αποτυπώσω και τη περιοχή εκτός γηπέδου μου προκειμένου να φανεί το υψος κορυφογραμμής
    1 point
  6. προς ενημέρωση: επικοινώνησα και με το ΤΕΕ, οσα εχω προτείνει εμπίπτουν μόνο στην περίπτωση που ισχυει η αδεια, δηλαδή στην περιπτωση που στο στέλεχος υπαρχει θεώρηση περι αοριστου ισχύος (μιας και εχει εκδοθεί εδω και 32 χρονια). Σε καθε αλλη περίπτωση παω για αποπεράτωση ΚΑΤ.3
    1 point
  7. Καλησπέρα. Επιμένω στη διαφωνία μου. Όπως αναφέρεται και στην εγκύκλιο 2: "Για να θεωρηθεί ένας χώρος υπόγειος, ούτως ώστε να εφαρμοστεί ο μειωτικός συντελεστής της παρ.6, θα πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις του ν.1577/85." Αυτό είχε διευκρινιστεί και στους προηγούμενους νόμους αυθαιρέτων. Ο μειωτικός συντελεστής σε προβλεπόμενο από την άδεια υπόγειο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ανεξαρτήτως της χρήσης αυτού με την προϋπόθεση ότι έχει τηρηθεί η στάθμη της άδειας ή στάθμη στην οποία εν τέλει βρίσκεται πληρόι τον ορισμό του υπογείου. Αν δηλαδή πιθανή αποκάλυψη του υπογείου οφείλεται αποκλειστικά σε ξεμπαζώματα. (Ήδη αρκετά ευνοϊκό αν ρωτάς τη γνώμη μου καθώς έχω συναντήσει ουκ ολίγες περιπτώσεις φαινομενικά "υπογείων" που έχουν ξεμπαζωθεί από όλες τις πλευρές και είναι πλέον ωραιότατα ολοφώτεινα διαμερίσματα). Όμως σε περίπτωση θεμελίωσης του χώρου σε υψηλότερη στάθμη αυτονόητα χάνεται τελείως ο χαρακτηρισμός του υπογείου και άρα και η δυνατότητα χρήσης του μειωτικού συντελεστή αφού πλέον έχω ένα κανονικότατο ισόγειο.
    1 point
  8. Μιλάμε για τακτοποίηση αυθαιρέτου άρα δεν σε απασχολεί ο ορισμός του ημιυπαίθριου σε αυτή τη φάση. Έχεις έναν χώρο που σύμφωνα με την άδεια δεν προσμετρώνταν ούτε σε κάλυψη ούτε σε δόμηση ο οποίος σήμερα έχει κλείσει. Υπολογίζεις τα τετραγωνικά του με υπέρβαση δόμησης και κάλυψης.
    1 point
  9. Σχετικά με το θέμα της κορυφογραμμής στα προηγούμενα ποστ, μετά από συζήτηση με τον πρόεδρο του ΣΑ το συμπέρασμα είναι ότι πλέον τα ΣΑ δεν έχουν αρμοδιότητα για αυτού του είδους τις γνωμοδοτήσεις. Θα μπορούσε βέβαια το θέμα να τεθεί στο συμβούλιο και να υπάρξει μια γνωμοδότηση, η οποία όμως δε κατισχύει της γνώμης της ΥΔΟΜ. Από πλευράς ΥΔΟΜ η σύσταση ήταν να συσχετίσω καλύτερα τη θέση του γηπέδου και του κτιρίου σε σχέση με τις υψομετρικές. Όπως σωστά είπε και ο tetris νωρίτερα, όντως ο έλεγχος θα γίνεται με την οριζόντια προβολή του κτιρίου στο κατακόρυφο επίπεδο που ορίζεται από την κορυφογραμμή. Το ζήτημα εδώ είναι ότι ο χάρτης ΓΥΣ είναι σε κακή ανάλυση και υπάρχει αμφιβολία για το υψόμετρο που αναγράφεται στην κορυφή της κορυφογραμμής (27.50 ή 29.50). Οπότε αυτό που μένει είναι να πάρω σημεία πάνω κορυφογραμμή με το gps ωστε να τη δείξουμε στο τοπογραφικό στη κάτοψη και σε όψη, με τα υψόμετρά της και του κτιρίου σε οριζόντια προβολή για να γίνει ο έλεγχος με αντικειμενικά κριτήρια.
    1 point
  10. Πάντως το "καρτουνίστικό στίλ" δεν ισχύει ακριβώς. To sketchup υποστηρίζει plugins φωτορεαλισμού με πάρα πολύ καλό τελικό αποτέλεσμα. Παράδειγμα φωτορεαλισμού με το VRay: Αυτό χρησιμοποιώ για επαγγελματικές παρουσιάσεις και λόγω ταχύτητας και λόγω ευχρηστίας, άλλα κυρίως λόγω κόστους!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Λειψυδρία: Επτά άξονες για καλύτερη διαχείριση του νερού
      Η κλιματική κρίση, η παρατεταμένη ανομβρία και οι αυξανόμενες ανάγκες σε νερό, τόσο για ύδρευση όσο και για άρδευση, φέρνουν στην επιφάνεια το διαρκώς οξυνόμενο πρόβλημα της διαχείρισης των υδατικών πόρων στην Ελλάδα. Οι προειδοποιήσεις των ειδικών συγκλίνουν: η χώρα εισέρχεται σε μια περίοδο κρίσιμων αποφάσεων, όπου η επάρκεια δεν μπορεί πλέον να θεωρείται δεδομένη, αλλά προϊόν στοχευμένου σχεδιασμού. Στο Ετήσιο Συνέδριο της Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) με τίτλο «Ερευνώντας τον εθνικό μας υπόγειο πλούτο», οι παρεμβάσεις των ομιλητών –εκπροσώπων δημόσιων φορέων, γεωτεχνικών επιστημόνων και επιχειρήσεων– ανέδειξαν τη μεγάλη εικόνα: από την ενεργοποίηση γεωτρήσεων και τα μεγάλα έργα εμπλουτισμού ταμιευτήρων, έως την ανακύκλωση νερού, την κυκλική οικονομία και την ψηφιοποίηση της αδειοδότησης, η χώρα καλείται να εφαρμόσει στην πράξη επτά κρίσιμους άξονες πολιτικής. Η διαχείριση των αποθεμάτων νερού απαιτεί πλέον θεσμική ευελιξία, επενδυτική ταχύτητα και τεχνική προσαρμοστικότητα σε τοπικό επίπεδο – με όρους βιωσιμότητας και ενεργειακής συνέργειας
      • 0 απαντήσεις
    • «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον»: Πρόγραμμα 24 εκ. ευρώ για 2.500 ωφελούμενους άτομα με αναπηρία, με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

      Πιλοτικό πρόγραμμα για την «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» και ωφελούμενους 2.500 άτομα με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 24 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα 2.0», που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και υλοποιείται από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε.).

      Την Κοινή Υπουργική Απόφαση υπογράφουν οι Υπουργοί Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας Δόμνα Μιχαηλίδου, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Νικόλαος Ταγαράς.

      • 2 απαντήσεις
    • ΠΔ 194/2025: Τα κριτήρια για οριοθέτηση, όρους και περιορισμούς δόμησης, χρήσεις γης σε οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων
      Εκδόθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ 194 (ΦΕΚ 194/Δ/15.04.2025) με θέμα: Καθορισμός κριτηρίων, τρόπου και διαδικασιών οριοθέτησης των οικισμών της Χώρας με πληθυ- σμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανομένων και των προϋφιστάμενων του 1923, καθώς και καθορισμός χρήσεων γης και γενικών όρων και περιορισμών δόμησης.

      Αντικείμενο - Πεδίο Εφαρμογής
      1. Το παρόν προεδρικό διάταγμα (π.δ.) αφορά στον καθορισμό των κριτηρίων, του τρόπου και των διαδικασι-
      ών οριοθέτησης των οικισμών της χώρας που φέρονται απογεγραμμένοι ως αυτοτελείς οικισμοί, σε απογραφή
      προ του έτους 1983 με πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, και οι οποίοι εξακολουθούν, κατά
      την εκάστοτε τελευταία απογραφή, να έχουν πληθυσμό κάτω των δύο χιλιάδων (2.000) κατοίκων, περιλαμβανο-
      μένων και των προϋφιστάμενων του 1923 οικισμών. Οι οικισμοί αυτοί είτε δεν έχουν οριοθετηθεί είτε το όριό
      τους επανεγκρίνεται βάσει των διατάξεων του παρόντος, λόγω καθορισμού του ορίου τους από αναρμόδια όρ-
      γανα, είτε αναοριοθετείται, στις περιπτώσεις που αυτό κρίνεται αναγκαίο.

      2. Με το παρόν καθορίζεται, επίσης, το πλαίσιο των γενικών όρων και περιορισμών δόμησης και επιτρεπό-
      μενων χρήσεων γης των οικισμών ανάλογα με την κατηγορία του οικισμού, κατά το άρθρο 3, για την προστασία της φυσιογνωμίας του.

      3. Οι διατάξεις του παρόντος θέτουν το πλαίσιο κανόνων για την οριοθέτηση του οικισμού και δεν εφαρμόζονται ευθέως από τις αρμόδιες Υπηρεσίες Δόμησης αν δεν έχει προηγηθεί η έκδοση του π.δ. οριοθέτησης του οικισμού.

      4. Το παρόν δεν εφαρμόζεται σε οικισμούς: 
        • Downvote
      • 62 απαντήσεις
    • Οι 42 εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ)
      Οι εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας καθορίζονται από την παράγραφο 2 του Άρθρου 29: Διοικητικές πράξεις για την εκτέλεση οικοδομικών εργασιών του Ν.4495/2017.

      Έτσι Έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας απαιτείται για τις εξής εργασίες:

      α) δοκιμαστικές τομές του εδάφους και εκσκαφή ύστερα από έγγραφο της αρχαιολογικής υπηρεσίας εκτός εάν η έγκριση οι δοκιμαστικές τομές του εδάφους διενεργούνται από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, καθώς για εργασίες που απαιτούνται για γεωτεχνικές έρευνες σύμφωνα με τον ΕΑΚ 2003.

      β) τοποθέτηση προκατασκευασμένων κατοικιών, όπου από ειδικά προγράμματα προβλέπεται η κάλυψη στεγαστικών αναγκών μειονεκτικών και ειδικών ομάδων πληθυσμού ή προβλέπεται για αυτοστέγαση παλιννοστούντων και πληγέντων από βίαια συμβάντα,
        • Like
      • 2 απαντήσεις
    • Η ιστορία της γεφυροποιίας στην Ελλάδα
      Στο άρθρο αυτό γράφομε για δύο γέφυρες οι οποίες είναι πολύ γνωστές και κατασκευάσθηκαν την περίοδο της Ανοικοδομήσεως (1950 – 1980) και μάλιστα την εποχή κατά την οποία το προεντεταμένο σκυρόδεμα στην Ελλάδα αντιμετωπιζόταν ως μία νέα τεχνική λύση από τους Μηχανικούς τους ασχολουμένους με μελέτες και κατασκευές οδικών γεφυρών, οικοδομικών έργων κ.τ.ο.

      Η πρώτη γέφυρα με την οποία θα ασχοληθεί το άρθρο αυτό είναι η Γέφυρα Αλφειού, μήκους 390,00 μ. (2 ανοίγματα x 35,00 μ. + 8 ανοίγματα x 40,00 μ. = 390,00 μ.) με κωδικό Έργου 97130/Π.Δ.Ε. και προϋπολογισμό κατασκευής 17.000.000 δρχ., η οποία αποκαθιστά την συνέχεια της Εθνικής Οδού 9 (Πύργος – Κυπαρισσία – Καλαμάτα). Πρόκειται περί ενός έργου το οποίον έχει διττή λειτουργία: Από την μίαν πλευρά είναι γέφυρα οδική και από την άλλη υδατογέφυρα για την εξυπηρέτηση των ειδικών τεχνικών έργων εγγειοβελτιώσεως της πεδιάδος Επιταλίου. Κύριος του Έργου αυτού ήταν το Υπουργείο Συγκοινωνιών και Δημοσίων Έργων. Προϊσταμένη Αρχή ήταν η Γενική Διεύθυνση Δημοσίων Έργων δια της Διευθύνσεως Γ3. Επιβλέπουσα Υπηρεσία ήταν το 2ο Γραφείο Κατασκευής Οδών (Έδρα: Πάτρα).

      Το έργο δημοπρατήθηκε δια του συστήματος «Μελέτη – Κατασκευή» δια δύο δημοπρασιών λόγω αναβολής της 1ης η οποία είχε ορισθεί να διεξαχθεί την Δευτέρα 23 Οκτωβρίου 1959. Τελικά αυτή διεξήχθη την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 1959 κατακυρωθείσης της στατικής μελέτης και της μελέτης των προεντεταμένων δοκών της γέφυρας στο Τμήμα Μελετών της ΑΝΩΝΥΜΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ «ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ» του οποίου προΐστατο ο κ. Θεοδόσιος – Ρήγας Παναγιώτου Τάσιος* και της υδατογέφυρας στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΑΛΛΙΝΣΚΗ*.

      Αλέξανδρος Παύλου Βερδέλης, Πολιτικός Μηχανικός της Κεντρικής Σχολής των Τεχνών και των Κατασκευών (1920), Ηλεκτρολόγος Ανωτάτης Σχολής Ηλεκτροτεχνικής (1921) και Εργολήπτης Δημοσίων Έργων (Αριθμός Μητρώου Τ.Ε.Ε.: 152), Αρχείον Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.